שיקאגו סקיי אלופת ה-WNBA/ שחר דלאל

שיקאגו סקיי היא אלופה ה-WNBA לשנת 2021, לאחר שגברה על פיניקס מרקורי 74:80, ו-1:3 בסדרת הגמר. זאת היתה האליפות הראשונה של הקבוצה, שהוקמה ב-2006 והיא האלופה העשירית של הליגה, ב-25 שנות קיומה. הסקיי, שסיימו את העונה במאזן חצוי 16-16 והעפילו לפלייאוף מהמקום ה-6, הן הקבוצה בדירוג הנמוך ביותר שזכתה בתואר מאז הקמת הליגה. זה היה הגמר הראשון של הקבוצה מאז הפסידו לפיניקס בגמר 2014.

כאמור, 16 שנים חיכו בעיר הרוחות, עד שהגיעה הבת האובדת והביאה להם את התואר הראשון בהיסטוריה של המועדון. קנדיס פארקר, האחות של, כבר בת 35, אבל עזבה לראשונה את לוס אנג'לס בקיץ החולף, כדי להיות קרובה למשפחתה והשיגה את התואר הנכסף, רק השני בקריירה המופלאה שלה. היא סיימה את המשחק הזה עם 16 נקודות, 13 ריבאונדים וחמישה אסיסטים.

"אין דבר מופלא יותר מלעשות את זה מול המשפחה שלך", אמרה פרקר שגדלה בנאפרוויל אילינוי, פרבר של שיקאגו. "אני מסתכלת על היציעים ורואה כל כך הרבה אנשים שהיו איתי מהרגע הראשון, אפילו מאמן התיכון שלי היה פה… הצלחנו להביא את כל העיר לחגיגה הזאת. אין הרגשה שתשתווה לזה".

היא לא היתה השחקנית המקומית היחידה שחגגה בסיום. הכוכבת השניה של הקבוצה, אלי קוויגלי, שהגיעה לליגה באותה השנה של פארקר, גדלה בפרוור אחר של העיר (ג'ולייט) ואפילו שיחקה בקולג' מקומי (דהפול). היא סיימה כקלעית המובילה של הקבוצה עם 26 נקודות, כולל חמש שלשות.

עם זאת, מי שסיימה כ-MVP של הסדרה היתה דווקא שחקנית החמישייה הכי פחות מדוברת של הקבוצה, קליאה קופר. הגארדית הגיעה לקבוצה כדרך אגב, בטרייד על אלנה דלה-דאן, לא שיחקה הרבה מאז הגיעה לשיקאגו אך הוכיחה בשנתיים האחרונות שהיא ראויה למקום בחמישייה, והשנה אף רשמה הופעה ראשונה באולסטאר. היא הגיעה לשיא בדיוק ברגע הנכון.

בצד המפסיד לקחו את ההפסד באופן קשה, כאשר השחקניות ירדו לחדר ההלבשה וסרבו להתראיין לתקשורת. הגדילה לעשות אחת הכוכבות הגדולות של המשחק, דיאנה טוראסי, אשר שברה את דלת חדר ההלבשה. בריטני גריינר היתה נפלאה כהרגלה כשקלעה 28 נקודות, בעוד טוראסי וסקיילר דיגיס-סמית' משיגות 16 כל אחת.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה שחר. סיום אדיר לפלייאוף מעולה. ראויה לציון באלופה החדשה קורטני ואנדרסלוט שניווטה לאורך כל הפלייאוף מעמדת הפוינט גארדית את הספינה בניהול משחק מופלא ולא מעט סלי קלאץ'. איזו סגירות מעגל כמו שהזכרת לפארקר וקוויגלי הנפלאות.

  2. אגב ראוי לציין שלפחות ליריבה והאלופה הטריה שחקניות המרקורי נתנו כבוד כאשר ירדו מהמגרש ועברו דרכן לברך,
    כולל טוראסי שנגשה לפארקר.

    1. זה נכון, אבל המהלך שלהן עשה שירות רע מאוד לליגה.
      לא רק שבקושי בשיקאגו דיברו על האליפות (בכל זאת הפסד "בדרבי" הפוטבול), אלא שרוב הכותרות לאחר המשחק התייחסו למה שהן עשו ולא לזכייה המרגשת של הסקיי. לצערי, עדיין לא מדובר בליגה מבוססת שיכולה להרשות לעצמה אירועים כאלה, בטח לא בזמנים שהיא דורשת הגדלה של הסיקור התקשורתי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט