אירועי דיומא – 17.10.21 כדורגל, כדורסל, שחמט וסנוקר

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A21CAB4A-0EF6-403B-8383-4A3216C10B94.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 6 / ניר מועלם:

19:00 קריית שמונה – הפועל חדרה, 5 לייב: קריית שמונה עם פתיחת עונה לא כל כך טובה, והיא פוגשת את חדרה, כאשר ק"ש במקום ה-12, וחדרה במקום ה-3, אבל מה שמפריד ביניהן הן סך הכל 4 נקודות, משמע הבטן של הליגה מאוד צפופה וכל נקודה משנה אותה לחלוטין. ק"ש מגיעה אחרי שהצליחה לחלץ בתוספת הזמן 1-1 מול בית"ר ירושלים מפנדל של איעד חבשי, ומנגד חדרה מגיעה אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים, האחרון שבהם היה 2-1 על אשדוד בחוץ. הימור – תיקו.

20:15 הפועל באר שבע – מכבי פתח תקווה, ספורט 4: הפועל ב"ש מחזיקה כרגע במקום הראשון בליגה, עם פער של נקודה על הפועל חיפה השנייה בטבלה (טרם תחילת המחזור), ואילו אצל פתח תקווה סבלו מפתיחת עונה איומה, אבל במחזור האחרון הם הצליחו לנצח לראשונה העונה עם 2-0 גדול על הפועל חיפה. אני אזכיר בנוסף שפתח תקווה הנחיתה חלוץ זר בפגרת הנבחרת אך הם הספיקו כבר לשחרר אותו אחרי חמישה ימים, אחרי שלשחקן היו בעיות עם המועדונים הקודמים שלו מבחינה חוזית. אצל הקבוצה הדרומית יש שקט תעשייתי אחרי שמתחילת העונה המועדון עדיין לא הפסיד (בליגה), והם רשמו במחזור האחרון ניצחון נהדר 2-1 על מכבי חיפה בסמי עופר. הימור – באר שבע אוספת ניצחון נוסף.

סרייה א' – מחזור 8 / ניר מועלם:

16:00 אמפולי – אטאלנטה, ספורט 4 : אמפולי נמצאת במקום ה-10 עם 9 נקודות, ולא רחוק ממנה נמצאת גם אטאלנטה שעד עכשיו רחוקה מאוד מהקבוצה שהיינו רגילים לראות בשנים האחרונות, והיא במקום ה-8 עם 11 נקודות בלבד, וסך הכל רק נקודה אחת הפרש ממקום חמישי. אמפולי מגיעה אחרי הפסד 2-0 לרומא בחוץ, ואילו אטאלנטה אחרי הפסד ביתי 3-2 למילאן, אחרי שכבר פיגרה 3-0 עד הדקה ה-86. אני אזכיר שאטאלנטה תשחק ברביעי במשחק מאוד קשה באולד טרפורד מול מנצסטר יונייטד במסגרת ליגת האלופות. הימור – אטאלנטה תנצח את המשחק.

19:00 נאפולי – טורינו, ספורט 1 :

יובנטוס- רומא (21:45)/ צפריר אוזדובה

איזה משחק מצפה לנו הערב בטורינו, אלגרי נגד מוריניו הביאנקונרי נגד הג׳ילארוסי. יובה שפתחה את העונה בצורה נוראית מתאוששת משבוע לשבוע והיא כרגע במקום ה 7 עם 11 נק׳ כשבאמתחתה 4 נצחונות רצופים ואחד מהם מרשים במיוחד על אלופת אירופה צ׳לסי.

לעומתה רומא פתחה את העונה בצורה פנומנלית כשניצחה 6 משחקים רצופים בכל המסגרות. אבל אס הגיעה ההפסד המפתיע לוורונה ואחריו ההפסד הכואב בדרבי ללאציו. אז מאז חלה התאוששות ושני נצחונות רצופים על זוגוריה לוגנסק בקונפרנס ליג ועל אמפולי בליגה והיא כרגע במקום ה 4 עם 15 נק׳.

אז מי פייבוריטית? למרות הפתיחה המאכזבת של יובה קשה להמר נגדה בביתה. ביחוד אחרי הנצחון על צ׳לסי. רומא במבחן שני העונה אחרי הכישלון בדרבי ומורניו ינסה להוכיח שהקבוצה עלתה מדרגה מהעונה שעברה.

בעונה שעברה 2-0 ליובה בטורינו. ותיקו 2 ברומא.

יעדרו: יובה -מוראטה, דיבלה, ראביו.

רומא-, סמולינג, ספינצולה.

ליגה ספרדית/ צפריר אוזדובה

ברצלונה- ולנסיה (22:00)

העונה המשוגעת בספרד חוזרת והפעם מקום 8 נגד 9 כששני הקבוצות עם 12 נקודות. ברצלונה הגיעה לשני הישגים השבוע בפגרת הנבחרות מבלי לשחק. האחד שחקנה גאבי בין ה 17 ערך הופעת בכורה בנבחרת והשני הוא שחלוצה ממפיס דפאי עקף את יוהן קרויף אגדת עבר בברצלונה בכמות השערים בנבחרת הולנד. האם זה ישפיע על המשחק ?

לפני הפגרה בארסה הפסידה פעמיים רצוף, לבנפיקה ואתלטיקו ומאזנה במשחקים הללו היה 0-5 ללא שער זכות. מה שהרעיד את הרצפה שקומאן עומד עליה אבל גם את הסערה הזאת הוא שרד.

ולנסיה שפתחה את העונה מצוין עומדת כבר על 4 משחקים ללא ניצחון 2 הפסדים ו 2 משחקי תיקו. מה שעצר את הפתיחה המרשימה של חוזה בורדאלאס.

בעונה שעברה בארסה ניצחה בולנסיה 3-2 ותיקו 2-2 בברצלונה.

ארואחו נפצע ויצטרף לפדרי ברשימת הנעדרים.

סלטה ויגו- סיביליה (17:15)

מאוד מאוכזב ומודאג מהפתיחה של קבוצתו של אדוארדו קאודט אקס ריבר. למרות הכדורגל ההתקפי וההצלחה בעונה שעברה העונה סלטה במקום ה 16 עם 7 נק׳ בלבד.

לעומתה האנדלוסים של לופטגי מגיעים מהמקום הרביעי עם 14 נק׳ ומשחק חסר (נגד בארסה) שאם היא מנצחת משווה את הנקודות של ריאל. בכל אופן סיביליה מועמדת רצינית לזכות השנה בייחוד עם הנפילות של הקבוצות ממדריד.

משחקים נוספים:

ראיו וייקאנו – אלצ'ה (15:00)
ויאריאל – אוסאסונה (19:30)

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

ניוקאסל- טוטנהאם (18:30)

למרות שאחרי המגפייז החליפו בעלים לקבוצת הרכישה הסעודית בראשות יורש העצר הסעודי סלמאן העתיד נראה ורוד ההווה עדיין קודר וניוקאסל מתחת לקו האדום במקום ה 18 עם 3 נק׳.

טוטנהאם במקום ה 9 עם 12 נק׳ וניצחון ידחוף אותה לצמרת והיא תוכל לחלוף על מנצ׳סטר יונייטד.

בעונה שעברה שני המפגשים הסתיימו בתיקו.

כדורסל

ליגת ווינר / עמיחי קטן:

18:00 בני הרצליה – הפועל אילת:

קרב בין 2 מנצחות במחזור הראשון, אבל ההבדל די ניכר, כאשר הרצליה גברו בקרב צמוד על הפועל ת"א ואילו הדרומיים הביסו את נס-ציונה. אילת גם רשמו וי על המשחק הראשון בשלב הבתים של היורופקאפ, כאשר ניצחון 86-94 ממקם אותם בעמדה טובה אחרי מחזור הפתיחה.

20:00 עירוני נס-ציונה – הפועל חולון:

שתי הקבוצות הישראליות שהגיעו הכי רחוק באירופה בעונה שעברה, כאשר הראשונה הניפה תואר ראשון בתולדות המועדון והאחרת הניפה תואר בלקני והוסיפה לזה העפלה לרבע גמר ליגת האלופות. הפעם הפערים די ברורים, כי נס-ציונה הודחו במוקדמות היורופקאפ, ואילו חולון פתחו את ליגת האלופות עם ניצחון נהדר נגד ברינדיזי והוסיפו 34 הפרש על מכבי ראשל"צ, ובכלל נראה שהחולונים בנו השנה קבוצה טובה.

21:00 הפועל גלבוע/גליל – מכבי תל-אביב:

שתי קבוצות שייתכן שנפגשו בנמל התעופה של מילאנו בשבוע שעבר, כאשר מכבי הובסה באיטליה בשלישי וגליל ספגה גורל דומה ברביעי. האלופה קיבלה משחק נוסף בחו"ל ותיקנה את הרושם עם הניצחון בוילרבאן, ואילו סגניתה תקווה לגורל דומה בביקוריה הבאים מחוץ לארץ. בינתיים, יפתח זיו ישמח לפגוש את חבריו לשעבר ויקווה לקבל יותר מ-6 שניות על הפרקט, כאשר מי שלא ישחקו הם לסור, ווילבקין ודריק וויליאמס, בנוסף לזיזיץ' שעדיין בשלבי התאוששות מהפציעה.

WNBA / עידו גילרי

22:00: (6) שיקגו סקיי [2] – (5) פיניקס מרקורי [1] המשחק האחרון בשיקגו העונה יכול להיות גם משחק ההכתרה של הסקיי לאליפות ראשונה של המועדון. קשה לחשוב על תסריט מוצלח יותר מבחינת האוהדים המקומיים. בפיניקס ינסו מן הצד השני לעשות את השברים מהתבוסה המשפילה במשחק הקודם ולנצל את הניסיון כדי לקחת את הסדרה למשחק חמישי בפיניקס.

שחמט – אליפות ארה"ב על סף סיום ועדכונים נוספים/שחר אלוני

באליפות ארה"ב שוחק אתמול סיבוב 9 מתוך 11, והיום הסיבוב הלפני אחרון.
הצמרת לאחר 9 סיבובים:
5.5 נקודות – לנדרמן(2600), סו (2780), סביאן(2650)
5 נקודות – קרואנה(2800), דומינגז (2760) , רובסון (2670)

קרואנה התחיל מאד חלש, והיה מתחת ל 50% אולם השתפר מעט בימים האחרונים וחזר לאזור הצמרת.
בין המובילים, לנדרמן המפתיע וסביאן הצעיר שהיה פעם הרב אמן הצעיר בתולדות ארה"ב.

היום: משחקי סיבוב 10 הלפני אחרון, בצמרת –
סביאן – סו
לנדרמן – קרואנה

שאר השחקנים בצמרת פוגשים יריבים שאינם בצמרת התחרות.

הגדלת תקציבי מפעל-הפיס לשחמט

לפני מספר ימים הוחלט על ידי מפעל הפיס להכפיל את התקציבים לפרויקטים של שחמט בבתי הספר ולאליפות ישראל, לסך של 4 מליון ש"ח בשנה הקרובה.
ביחס לענפים אחרים הסכום נשמע קטן, אך ביחס לתקציבי השחמט בישראל, מדובר בחיזוק משמעותי.

נתן בירנבוים, אלוף אירופה לותיקים –

אלוף ישראל שלוש פעמים בעבר, אלוף צה"ל , ואלוף ישראל לנוער פעמיים, נתן בירנבוים בן ה 71, זכה באליפות אירופה לותיקים מעל גיל 65, עם 7 נקודות מתוך 9 וללא הפסד.
בירנבוים משלים בכך תואר כפול, לאחר שהיה שותף לפני מספר שבועות לזכיה של נבחרת ישראל לותיקים, באליפות אירופה.

אנג'לה בורסוק מישראל זכתה במקום שני משותף באליפות אירופה לנשים מעל גיל 50.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

האליפות הפתוחה של צפון אירלנד – הגמר

15:00, 21:00: מארק אלן-ג'ון היגינס (יורוספורט)

אתמול בחצי הגמר ראינו שתי הצגות של השחקנים שעלו לגמר. בראשון בין מארק אלן לריקי וולדן, אלן השתלט על המשחק די מתחילתו, ושמר לאורך כל המשחק על היתרון על מנת לזכות בו. במשחק השני בין ג'ון היגינס ליאן בינגטאו, היגינס נכנס לפיגור מוקדם של שני פריימים מול יריבו הצעיר (פריימים שאפשר לומר שיאן "גנב" ממנו), רק כדי להשתלט אופיינית לחלוטין על המשחק עם זכייה בשישה פריימים ברצף.

היום גמר האליפות בבלפסט יפגיש את מארק אלן וג'ון היגינס (שני סשנים בפורמט הטוב מ-17). מדובר בשני שחקנים איכותיים המוכרים מאד לחובבי הענף, שהם גם שניים מבין השחקנים קרי הרוח ביותר שהענף יכול להציע. "המכשף" היגינס הוא אחד השחקנים המעוטרים ביותר בהיסטוריה של הענף: עם ארבע תארי אליפות עולם וזכייה באינספור תארים אחרים, לא נראה שבגיל 46 המכשף הוותיק איבד יותר מדי מיכולותיו לאורך השנים. מהלך העניינים לאורך הטורניר גם יסמן אותו כפייבוריט במשחק הקרוב. היריב שממול אמנם זכה אף הוא במספר תארים לאורך הקריירה (חמישה טורנירי דירוג ושלושה טורנירי הזמנה), אך מסומן כאנדר אצ'יבר לנוכח דלות הישגיו בהשוואה לאיכות וליציבות שלו בצמרת לאורך השנים. מול הקהל הביתי היום, ניצחון של האקדוחן מול אחד היריבים הקשים ביותר שיש יהווה את אחד ההישגים המתוקים בקריירה שלו.


לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה רבה לכולם ושבוע טוב.
    בשבוע שעבר נערך אחד הטורנירים הגדולים ביותר בסבב המאסטרס בטניס, באינדיאן וולס, אי שם במדבריות קליפורניה. הטורניר מתקיים בימים כתיקונם בחודש מרס, אך ענייני השעה גרמו להעתקתו אל אוקטובר. לרוב, הזוכים בטורניר הם שחקני עשירייה ראשונה, אך השנה המצב יהיה שונה בהחלט.
    גמר הגברים, שיתחיל ב-02:00 לפנות בוקר, שעון ישראל, יפגיש את קמרון נורי מבריטניה, שמדורג במקום ה-26 בעולם, מול ניקולוז בסילאשווילי הגיאורגי, שמדורג 36. עבור שניהם, הניצחון בטורניר יהיה להישגם הגדול בקריירה. אם הבריטי, יליד דרום אפריקה, יצליח לגבור על יריבו, הרי שישפר גם את סיכוייו להימנות על שמונת השחקנים שישחקו בטורניר 'גמר הסבב' בנובמבר, בעיר טורינו.
    טורניר אינדיאן וולס כלל גם השנה מספר טניסאים מהעשירייה הראשונה, למעט דג'וקוביץ', אך הם הודחו בזה אחר זה. דניאיל מדבדייב הפסיד לגריגור דימיטרוב בשמינית הגמר, אלכסנדר זברב נוצח בידי טיילור פריץ ברבע הגמר וציציפאס הודח בידי בסילאשווילי בחצי הגמר.

    עוד קודם לכן, בשעה 23:00 בלילה, יתקיים גמר הנשים בין ויקטוריה אזארנקה הבלארוסית, שמדורגת במקום ה-32 בעולם, לפאולה באדוסה הספרדיה, ילידת ניו-יורק, שמדורגת חמישה מקומות גבוה יותר.

  2. ניר ממש התאכזבתי ממכם אתמול. איך זה קרה? כמעט שני הקבוצות ממילאנו הפסידו לשני הקבוצות שניצחו את רומא העונה אבל מילאן דפקה מהפך נגד וורונה

  3. עוד קצת חדשות אתלטיקה. מרתוני הסתיו ממשיכים להתקיים והבוקר נערכו שני מירוצים גדולים, באמסטרדם ובפאריז.
    טאמירת טולה האתיופי ניצח בבירת הולנד עם שיא אישי נהדר ושיא מסלול של 2:03:39. אנג'לה טאנוי מקניה, שהפעילות האתלטית במדינתה הופסקה לשבועיים כאות אבל לאחר הירצחה של אגנס טירופ, ניצחה בין הנשים בתוצאה מעולה של 2:17:57, שיא אישי ושיא מסלול, גם כן.

    אלישע רוטיץ' הקנייתי ניצח בפאריז בתוצאה של 2:04:21, שיא אישי ושיא מסלול חדש (הקודם, 2:05:04, היה שייך לקנניסה בקלה האגדי), כשארבעת הרצים שהגיעו אחריו ירדו אף הם מ-2:05.
    טיגיסט מאמוייה האתיופית הגיעה ראשונה בין הנשים, והתרגשה (וגם ריגשה) מאוד אחר כך, בתוצאה של 2:26:12.

  4. קשה לראות את פיניקס מתאוששת מהבומבה שחטפה משיקאגו במשחק 3. מעניין לראות אצל הסקיי איך תשפיע המשקולת הכבדה של משחק על אליפות היסטורית בבית…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט