שבת בבסיס –הדיוויזיות יוצאות לדרך / יוני לב ארי

אפריל-ספטמבר מאחורינו, הדבר האמיתי יוצא לדרך. לאחר שעונת 2020 נתנה לנו מעט מאוד בייסבול, 2021 סיפקה עונה מלאה של 162 משחקים (לרוב הקבוצות), והנה הפלייאוף יוצא לו לדרך. אבל לפני שמתחילים עם התחזיות, שני משחקי הוויילד קארד, בין היאנקיז לרד סוקס ובעיקר בין הדודג'רס לקארדינלס, רק חידדו את הנקודה עד כמה חבל שהם היו משחק בודד ולא סדרה. ממש חבל.

צילום: septimaentrada.com)
  • כל הסדרות בשיטת הטוב מ-5 (גם זה חבל)
  • החל מהפלייאוף אין יותר רץ על בסיס שני בתחילת אקסטרה אינינגס

סן פרנסיסקו ג'איינטס (55:107) – לוס אנג'לס דודג'רס (56:106): מי מספר 1?

בכמה מילים: זו למעשה סדרת הוורלד סירייס המוקדמת. שתי הקבוצות עם המאזן הטוב בליגה, עם יריבות מרה של שנים רבות, עוד מימיהן המשותפים בניו יורק. אין כאן ספק בכלל, אם נותנים לכם אפשרות לראות רק סדרה אחת – זו הסדרה לראות.

מאזן בסדרה העונתית: 9:10 לג'אייטנס (68:68 בריצות, הכי קרוב לתיו שיש).

מפגש פלייאוף אחרון בין השתיים: לא יאמן, אבל הן מעולם לא נפגשו.

ג'אסטין טרנר וברנדון קרופורד. זה יהיה מעניין… (צילום: chatsports.com)

הג'איינטס ינצחו כי? פשוט, כי הם הכי טובים. מדובר בסדרה כל כך צמודה, בין שתי קבוצות כל כך טובות, כך שקשה לשים את האצבע על משהו אחד. ועדיין, קבוצה שנמצאת בטופ 10 בכל כך הרבה קטגוריות: ממוצע חבטות, ריצות, היטס, טריפלס, הום ראנס, RBI, הולכות, OBP, סלאגינג, OPS ו-ERA, כנראה תנצח את רוב הסדרות בפלייאוף. הבעיה שלה – כבר בסיבוב הראשון מחכה לה היריבה הכי חזקה.

וכדי להיות הטוב ביותר, אתה צריך להבליט את היכולות שלך בכל מקום על המגרש. אם זה בסטארטינג פיצ'ינג, עם קווין גאוזמן, לוגן ווב ואנתוני דסקאלפני הנפלאים, אם בבולפן עם טיילר רוג'רס, ג'ארלין גארסיה, חוסה אלבארס וזאק ליטל, ואם זה בהתקפה עם ברנדון קרופורד, באסטר פוזי, דונובן סולאנו או ווילמר פלורס. Pick Your Poison.

יחגוג גם השבוע? בראיינט (צילום: nypost.com)

שחקן מפתח, סן פרנסיסקו: קריס בראיינט. הוא בכוונה לא הוזכר בסעיף הקודם, בכדי לתת לו את כל הבמה בסעיף הזה. ההיעדרות של ברנדון בלט מפנה את המקום לרכש מהטרייד דד ליין. אחרי אוגוסט מצוין (281., שישה הום ראנס), ייצר בראיינט ספטמבר די חלש, כשהוא חובט 237. בלבד עם הום ראן אחד, אבל ספטמבר זה משהו אחד, ואוקטובר זה משהו אחר. שינוי מהכיוון של בראיינט יוכל להיות שובר השיוויון.

הדודג'רס ינצחו כי? פיצ'ינג זה מה שמנצח באוקטובר. מקס שרזר ו-ווקר ביולר, שני סטארטרים שכבר זכו באליפויות בשנתיים האחרונות, תופסים את המקום השני והשלישי ב-ERA, עם 2.46 ו-2.47 בהתאמה. לא רחוק משם נצמא חוליו אוריאס, עם 2.96. את שרזר תמצאו גם במקום רביעי בטבלת הסטרייק אאוטס (236), כשביולר עשירי. ככה מנצחים משחקים באוקטובר.

קצת עזרה מלמעלה גם לא תזיק. ג'אנסן (צילום: Dodgers Way)

שחקן מפתח, לוס אנג'לס: קנלי ג'נסן. בסדרה בין שתי קבוצות כל כך שוות באיכותן, לפעמים קלוזר טוב זה מה שעושה את ההבדל. ג'נסן הוותיק (34) שמר העונה על 38 משחקים, עםERA  של 2.22, אך מבין חמשת הבלואון סייבס שלו, שניים הגיעו מול הג'איינטס. אם הוא יידע לסגור את המשחקים שיקבל – הדודג'רס יהיו במקום טוב.

הימור של שיר, הבת הקטנה שלי: 1:3 לג'איינטס.

יוסטון אסטרוז (67:95) – שיקגו ווייט סוקס (69:93): קרב אריות

בכמה מילים: וואו איזו סדרה זו עומדת להיות. טוני לה רוסה נגד דאסטי בייקר, חוסה אלטובה נגד חוסה אבראו, ההתקפה הטובה בליגה (יוסטון) נגד אחד הרוטיישנס הטובים במייג'ורס (שיקגו), הסדרה הזו תוכרע בדברים הקטנים, ושם, כנראה, לניסיון של לה רוסה יהיה יתרון.

הווייט סוקס חוגגים ב-2005 על חשבון יוסטון (צילום: Fox Sports 2)

מאזן בסדרה העונתית: 2:5 ליוסטון.

מפגש פלייאוף אחרון בין השתיים: הווייט סוקס הביסו את האסטרוז 0:4 בוורלד סירייס 2005, המפגש היחיד בין השתיים עד היום באוקטובר.

האסטרוז ינצחו כי? לפני הכל, אין כמו ניסיון. זו העונה החמישית ברציפות שיוסטון עולה לפלייאוף, שיא מועדון, כשרוב הסגל, בעיקר שחקני ההתקפה, היה שם לאורך רוב הדרך. מעבר לכך, מדובר בקבוצת ההתקפה הטובה ביותר במייג'ורס. האסטרוז מובילים את הליגה בריצות (863), חבטות (1,496), אר.בי.אייס (834), ממוצע חבטות (267.) וממוצע עליה על בסיס (339.).

מפוקס מטרה. ברנטלי (צילום: Factory of Sadness)

שחקן מפתח, יוסטון: מייקל ברנטלי. האאוטפילדר הוותיק חוזר מפציעה, ויביא איתו, לא רק ערימה של ניסיון, אלא גם הצלחה נגד הפיצ'רים היריבים. ברנטלי מחזיק בממוצעים מרשימים נגד: דילן סיס (3 מ-7, שני הום ראנס), לוקאס ג'יוליטו (6 מ-12, שני הום ראנס) ולאנס לין (10 מ-26).

הווייט סוקס ינצחו כי? אין כמו מנג'ר שראה הכל. וזה לא שדאסטי בייקר, המנג'ר מהצד השני, הוא טירון, אבל טוני לה רוסה הוא המנג'ר הוותיק ביותר בליגה, עם מאזן קריירה מפחיד של 2,433:2,819, בדיוק מה שהחבורה הצעירה של הגרביים היתה צריכה.

מעבר לזה, כל כך הרבה כישרון מפוזר, סביב כל חלק במגרש. אם זה בהתקפה – חוסה אבראו, טים אנדרסון, יואן מונקנה, אילואי חימנס ולואיס רוברט. ואם זה בפיצ'ינג –  לוקאס ג'יוליטו, דילן סיס, דאלאס קאייקל ולאנס לין כסטארטרים, או ליאם הנדריקס, ראיין טאפרה וקרייג קימברל בבולפן.

כמה קילומטרז' יש לשניים האלה ביחד. בייקר ולה רוסה (צילום: knews.uk)

שחקן מפתח, שיקגו: לאנס לין ודילן סיס. השניים, שעשויים להיות אלה שיפתחו בשני המשחקים הראשונים ביוסטון, מתקשים נגד האסטרוז בקריירה. לין מחזיק ב-ERA של 4.41, עם מאזן של 7:5, סיס במצב קשה יותר – 3:0, עם 6.60. העונה השניים האלה ייצרו ביחד מאזן של 3:0. כדי לעבור את יוסטון, הסוקס חייבים לפחות אחד מהם בשיאו.

הימור של שיר, הבת הקטנה שלי: 2:3 לווייט סוקס.

מילווקי ברוורס (67:95) – אטלנטה ברייבס (73:88): ד"ר האנק ומיסטר ארון

בכמה מילים: שתי הקבוצות בהן כיכב ה-Hammer נפגשות לראשונה אי פעם בפלייאוף, ומציגות תפיסות עולם שונות לחלוטין. סטארטינג פיצ'ינג מצוין מהצפון, חובטים מגוונים מהדרום. אבל בסוף בסוף, אין כמו פיצ'ינג לנצח באוקטובר, גם באטלנטה של פעם יודעים את זה….

רובין יונט והברוורס הגיעו ב-1982 עד לוורלד סירייס. זה הכי קרוב שהם הגיעו (צילום: YouTube>Rusty Brewer)

מאזן בסדרה העונתית: 3:3.

מפגש פלייאוף אחרון בין השתיים: למרות שהן עלו לפלייאוף בכל אחת משלוש העונות האחרונות, הסדרה הזו תהייה הראשונה ביניהן באוקטובר.

הברוורס ינצחו כי? פיצ'ינג. השלישיה הנפלאה של מילווקי – קורבין בארנס (מוביל את הפיצ'רים בליגה ב-WAR העונה), ברנדון וודרוף ופרדי פארלטה, שבתחילת העונה הפתיעו, עכשיו כבר לא. הסטאטרים של הברוורס תופסים את המקום השני במייג'ורס ב-ERA, כשרק לאלה של הדודג'רס היו מספרים טובים יותר. השאלה היחידה היא… איך הם יהיו במאני טיים.

הרבה תלוי בו. בארנס (צילום: Baseball America)

סיבה נוספת היא… היריבה? הברייבס הם ללא ספק החלשים מבין קבוצות הפלייאוף. מדובר בקבוצה היחידה שעלתה לאוקטובר עם פחות מ-90 משחקים, כשהבית המזרחי של הנשיונל ליג נחשב לחלש ביותר במייג'ורס. המאזן הכולל של שאר ארבע הקבוצות בבית? 357:291, שהם 44.9 אחוזי הצלחה. לצורך ההשוואה, קבוצות במקומות 2-5 בבית המזרחי של האמריקן ליג ייצרו מאזן של 321:327 (50.4 אחוזי הצלחה).

שחקן מפתח, מילווקי: קורבין בארנס. מוביל את הליגה ב-ERA (הברוור הראשון אי פעם), מקום חמישי בסטרייק אאוטס (234), מקום ראשון בסטרייק אאוטס ל-9 אינינגים (12.6), בארנס הוא הדבר הכי דומה לאייס בסדרה הזו, והחוליה עם היתרון הכי גדול על המתחרה שלו מהצד השני – מקס פאריד, שלא נמצא בטופ 9 באף אחת מהקטגוריות האלה. שני משחקים מצוינים של בארנס, והברוורס רחוקים ניצחון מעליה לשלב הבא.

מדוקס, גלאווין וסמולץ הובילו את הברייבס לאליפות ב-1995. ומאז…. (צילום: Cleveland.com)

הברייבס ינצחו כי? הם מאוד מגוונים בהתקפה. בעמודת הריצות במייג'ור ליג, תמצאו את פרדי פרימן במקום השלישי עם 120 כאלה. בדאבלס? אוזי אלביס שישי עם 40. בהום ראנס אדם דובל עשירי עם 38, ובאר.בי.איי אוסטין ריילי שמיני עם 107.

ההתקפה של אטלנטה מאוד מגוונת, ויכולה להעניש אותך מכל כיוון בכל שלב במשחק. בנוסף לרביעייה הזו כדאי להיזהר מדאנסבי סוונסון, אדי רוסאריו וחורחה סולר, שמשלימים שמיניה מסוכנת מאוד.

שחקן מפתח, אטלנטה: דאנסבי סוואנסון. השורט סטופ בן ה-27 השיג בקריירה 4 מ-5 מול בארנס (שני הום ראנס), ו-3 מ-8 מול וודרוף (הום ראן אחד). בשבוע האחרון של העונה הוא חבט 375., כך שאם הוא יצליח להדביק את החבר'ה שלו, זה בהחלט ייתן בוסט להתקפה של הברייבס.

הימור של שיר, הבת הקטנה שלי: 1:3 למילווקי.

דווקא הוא יעשה את ההבדל? סוואנסון (צילום: TomahawkTake)

טמפה ביי רייז (62:100) – בוסטון רד סוקס (70:92): אם אין אנליטיקס, מי לי?

מאזן בסדרה העונתית: 8:11 לטמפה ביי.

המפגש פלייאוף אחרון בין השתיים: הרד סוקס ניצחו 1:3 בסדרת הדיוויז'ן של 2013, בדרך לאליפות. מעבר לזה הן נפגשו בגמר האמריקן ליג של 2008, אז הרייז ניצחו 3:4, בדרך להפסד בוורלד סירייס.

הרייז ינצחו כי? כקבוצה, זו הקבוצה הטובה באמריקן ליג. לרייז אין אפילו שחקן אחד בטופ 5 של אף אחת מקטגוריות הסטטיסטיקה הרגילות, בכל המייג'ורס, לא בהתקפה ולא בפיצ'ינג. ועדיין, הם מקום שני כקבוצה בריצות (857), מקום חמישי בדאבלס (288), מקום שני בטריפלס (35), מקום שלישי ב-RBI עם 834 ומקום רביעי ב-ERA עם 3.67 (מקום ראשון באמריקן ליג). מדהים. זו, רבותי, קבוצה שעובדת כקבוצה.

בוסטון חוגגת על חשבון טמפה ביי ב-2013. גם הפעם? (צילום: Pinterest)

נקודה נוספת היא המנג'ר. קווין קאש, האנאליטיקס או איך שלא תקראו לזה, מציגים בייסבול, מצד אחד תכליתי ובסיסי, עם מינימום טעויות, ומצד שני יצירתי, עם הגנות שעוד לא ראינו (ארבעה אאוטפילדרים?), שלרוב משיגות לרייז ניצחונות. גם אלכס קורה, מהצד השני של המגרש לא פראייר, זה יהיה מצ'-אפ מרתק.

שחקן מפתח, טמפה ביי: וונדר פרנקו. העילוי הצעיר (20), השיג בזמן המוגבל לו הוא זכה העונה ממוצע חבטות 288. (בשבוע האחרון זה כבר עלה ל-296.), לצד שבעה הום ראנס, והגנה מצוינת בשורט סטופ. נגד הרד סוקס הוא חבט העונה 311., אבל אוקטובר זו אופרה אחרת. זו כמובן תהייה הזדמנות ראשונה של פרנקו להראות מה הוא שווה במאני טיים. סטיי טיונד.

הפלא ופלא. וונדר פרנקו (צילום: golfdigest.com)

הרד סוקס ינצח כי? יש להם טונה של ניסיון. רק לפני שלוש שנים הוביל קורה, אותו מנג'ר נוכחי, את קסנדר בוגארטס, רפאל דברס, ג'יי.די מרטינז, כריסטיאן ואסקז, כריס סייל, ניית'ן אוואלדי, אדוארדו רודריגז, ראיין ברייזר ומאט בארנס לאליפות. כל החבר'ה האלה, בתוספת של קייל שווארבר, שלקח אליפות היסטורית עם הקאבס ב-2016, וקיקה הרננדס, שזכה בתואר בעונה שעברה עם הדודג'רס, מביאים איתם ערימה של ניסיון לסדרה הזו.

שחקן מפתח, בוסטון: רפאל דברס. הליינאפ של בוסטון עמוס כישרונות. זו קבוצה שמאוד קשה למצוא פגמים בהתקפה שלה, ועדיין, כשמגיעים לדברס, הכל מתעצם. שחקן הבסיס השלישי, שסוגר עונה עם 38 הום ראנס, חובט 298. ב-16 משחקי פלייאוף, עם 14 RBI. דברס היה גם זה שהוביל את בוסטון למקום בו היא נמצאת כרגע, כשהוא חובט 340. בשבועיים האחרונים, כל מה שהוא צריך לעשות, זה רק להמשיך לעשות את אותו הדבר…

הימור של שיר, הבת הקטנה שלי: 2:3 לרייז.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. הלוואי.
    .
    אני כבר חודשים שלא מצליח להתנער מהמחשבה שאנחנו עפים מוקדם בגלל הדודג'רס.
    בהתחלה חשבתי שהם ישלחו אותנו לוויילד קארד,
    עכשיו התחושה היא שהסדרה תהיה כמו המפגש של הדודג'רס מול הקארדינלס –
    צמוד כל הדרך, רק בכדי להתרסק באינינג ה-9.
    .
    תודה, יוני.

  2. תודה יוני, איזה כיף שהפלייאוף כאן ואיזה כיף שאתם מסקרים אותו.
    מאז האליפות של הלייטנינג ב-2020, מאזן התארים בארבעת ענפי הספורט המרכזיים בארה"ב (לפי ערים) הוא
    טמפה ביי 3 (2 הוקי 1 פוטבול)
    לוס אנג'לס 2 (בייסבול וכדורסל)
    מילווקי 1 (כדורסל)
    כל אחת מהערים יכולה להוסיף תואר נוסף לחגורתה אחרי הפלייאוף הנהדר שאנחנו צפויים לראות, כשלפחות על טמפה ביי והדודג'רס ניתן לומר שהן פייבוריטיות גם.

  3. למי שאין ליג פאס ורוצה לצפות באיכות מעולה (אפשר גם למחרת בלי לדעת את התוצאה, צריך לסמן שם באפשרויות שהיא תוסתר):
    .
    mlb66.ir

  4. אם הגיינטס ינצחו את הדוגרס זו תהיה שבירת מוסכמות. הסגל של הדוגרס עולה 50 אחוז יותר וכולל מספר כוכבים כולל פיצרים מהשורה הראשונה. על פניו זה המתכון המושלם לזכיה באליפות העולם והם אכן סימו את העונה על 106 משחקים. הסגל של גאיינט בנוי מ 3 ותיקים ששחקו באליפות של 2014 ושלל שחקנים שנאספו מן הגורן והיקב בשנתיים האחרונות. איש מהפיצרים הפותחים שלהם לא נחשב לכוכב, אם כי הצעיר שבהם ווב עשוי להתפתח לכזה. הם גם נחלשו (למעט ווב) אחרי הפגרה. לעומת זאת הפולפאן שהתחיל את השנה חלש וחלק מממנו הוחלף התחזק עד כדי כך שבחודש האחרון של העונה המשחק הרביעי בסס הפך למשחק בולפאן בצורה כמעט קבועה. לא הזכרת את שני הסוגרים הטובים, מגי ששיחק רוב העונה עד שנפצע בחודש האחרון (חוזר לפליאוף) וקמילו דובל שהחליף אותו בהצלחה גדולה.

    1. וושינגטון, האסטרוז, האליפויות של הג'איינטס –
      אליפויות של קבוצות עם פיירול טופ 10, אבל לא בצמרת הגבוהה (שדמורה כמעט בלעדית ליאנקיז, לדודג'רס ולבוסטון).
      לא בשונה מהג'איינטס השנה (מקום 10 בפיירול)

  5. מעולה יוני, ממש עושה סדר בחדר. מעניין מה הWAR של שיר. באופן מוזר אדם דובל לא מוביל את הליגה בדובלים.
    כמה דברים, דבר ראשון יש לי תחושה שהסיפור של השנה לא יהיה שחקן זה או אחר אלא קבוצה, גם כי הגיעו כמה בלי סטארים גדולים (או סטארים בפורמה) וגם כי הולך להיות לנו בעיקר קרב של פיצ׳ינג, משמע כל הצד השני יצטרך לשזור היטס ולקדם רצים, בין עם בהיטס/ווקס ובין עם כמובן בכדור ליציע. גם לנסיון אין פה הרבה משקל (אם יש בכלל דבר כזה נסיון בפלייאוף), בייקר היה בלא מעט פלייאופים, אבל לא ממש נחל הצלחה. הרד סוקס קצת חסרים את הכוכב שלהם מ2018, הדודג׳רס שהגיעו השנה אלה לא הדודג׳רס של שנה שעברה, וטמפה ביי בכלל לא ברור מה קורה שמה. יהיה מעניין, ויהיה עוד יותר מעניין אם הג׳איינטס יפגשו את הברוורס בסדרה הבאה, אבל עוד חזון למועד, קודם שינצחו שלושה מחמישה.

  6. תודה יוני, משהו קטן לגבי הניצחון שלשום, הגיבור שלי היה בלינג'ר המושמץ (גם על-ידי) שסחט שתי הולכות ואז גנב בסיס פעמיים ובפעם השנייה זה היה בתחתית ה-9 עם שני אאוטס מה שהאריך את האינינג, גרם למגיש להתחלף ונתן את הצ'אנס לטיילור.
    .
    ג'איינטס ב-4
    ברוורס ב-4
    רייז ב-3
    אסטרוס ב-5

    1. ועל זה נאמר, אם בלינג׳ר הוא המושיע שלך העונה, כנראה שהמצב באמת בקאנטים. למה ברוורס-ג׳איינטס? כי זו מרגישה לי כמו המצ׳ אפ הכי מרתק מבחינת הסדרה שיכולה להיות. כמובן שגם דודג׳רס – ברייבס יכולה להיות סדרה טובה, וראינו אחת כזו שנה שעברה, אבל השנה אני שם את יהבי בג׳איינטס-ברוורס.

        1. אי אפשר לדעת, כמובן, אם היית שואל אותי על דודג׳רס ברייבס שנה שעברה הייתי מנבא לך סנוזפסט היסטרי, בפועל היתה סדרה מעולה עם המון מתח.

  7. שליש דרך מאחורינו.
    בייסבול זה משחק של שברי אחוזים,
    צריך לדעת לנצל הזדמנויות. הג'איינטס עשו את זה הלילה (למעשה, בכל העונה).
    .
    בפרפרזה על בוקר טוב –
    באסטר טוב!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט