אירועי דיומא – 07.10.2021: חצי גמר ליגת האומות, מחזור יורוליג ופלייאוף WNBA

כדורגל

חצי גמר ליגת האומות/ צפריר אוזדובה

בלגיה- צרפת (21:45)

הדרבי הגאלי יפגיש שתי יריבות חזקות וזהו למעשה שחזור של חצי גמר המונדיאל האחרון אז צרפת ניצחה 1-0 משער של סמואל אומטיטי.

אז מי תפגוש את ספרד בגמר?

אין ספק שבלגיה אחת הנבחרות הטובות בעולם ותחת רוברטו מרטינס היא מציגה כדורגל התקפי וסוחף ועם שחקנים כמו לוקאקו דה בריינה והאזרד היא תמיד אחת הפייבוריטיות לזכיה אבל משום מה היא אף פעם לא הולכת עד הסוף. אז זוהי הזדמנות מצויינת מבחינתה כי היא בכושר טוב של שלושה נצחונות רצופים ובנוסף צרפת לאחרונה לא יציבה.

אלופת העולם של דידייה דשאן לא מצליחה לשחזר את היכולת מהגביע העולמי למרות שזה כמעט אותו הרכב ושחקניה מככבים בכל הליגות הגדולות ביורו היא דיי איכזבה וגם במוקדמות יצאה בשני תוצאות תיקו רצופות עד הניצחון האחרון על פינלנד. אבל צרפת אלופה ואלו שהיו שם תמיד יודעים מה בדיוק צריך לעשות לחזור לשם.

כדורסל

יורוליג / דרור פישר

ז'לגיריס – זניט (20:00)
המחזור השני של היורוליג ייפתח באחד מאולמות הכדורסל הגדולים ביותר באירופה, בו ז'לגיריס תנסה להתאושש מההפסד לוילרבאן במחזור הראשון מול זניט, שגברה על קאזאן בנקודה בדרבי הרוסי. בניגוד למשחק הקודם, כאן זניט לא אמורה להתקשות יותר מדי ואמורה לדלג מעל המשוכה הליטאית, כשהמכשול הגדול ביותר שלה יהיו 15,552 אוהדים שיתנו תמיכה לקבוצה המקומית.

פנאתינייקוס – פנרבחצ'ה (21:00)
עוד משחק שבו לא אמורות להיות הפתעות. פנאתינייקוס צפויה להיות אחת מנמושות הליגה, בעוד פנרבחצ'ה צפויה להיאבק על הביתיות בפלייאוף. הטורקים אמנם התקשו מאוד במשחק הביתי מול הכוכב האדום, אבל הפעם לא אמורים להיתקל בבעיות מול האימפריה המתחדשת מיוון. זה יהיה המשחק הראשון עם היכל מלא באואקה המיתולוגי.

באיירן מינכן – ברצלונה (21:30)
אם היינו מדברים על השנה שעברה, אז המשחק הזה היה מוגדר כחובת צפייה. מתקפת הקורונה והפציעות שהגרמנים עברו, ובגללם כנראה הפסידו בהיכל מנורה לפני שבוע, תשפיע קשות על פתיחת העונה שלה ובסיום העונה, הם יוכלו רק להתבאס שלא היו בסגל מלא כבר מהרגע הראשון. מנגד, סגנית האלופה מגיעה בכושר הטוב ביותר בליגה אחרי שהביסה ב-30 הפרש את אלבה ברלין החלשה, וככל הנראה לא יתקשו להביס את הקבוצה הגרמנית השנייה במפעל.

WNBA / עידו גילרי

משחקי הלילה:

(6) שיקגו סקיי 79 [3] – (1) קונטיקט סאן 69 [1] הסקיי משלימות את הסנסציה כשלמעשה היו הקבוצה הטובה יותר במהלך כל הסדרה. הסאן ילכו הביתה לעשות חושבים איך דומיננטיות קיצונית בעונה הסדרה לא באה לידי ביטוי בכלל בפלייאוף. ההגנה של קונטיקט שוב לא הייתה שם בחצי הראשון מה שאפשר לסקיי לקחת את המושכות ולרדת להפסקה ביתרון 41-54. אחרי המחצית הסאן כבר סגרו את הסל אבל הן לא רגילות לרדוף ולא היו קרובות לחזור לסדרה.

עבור הסקיי קורטני ונדרסלוט הפעם דאגה לקלוע ופחות למסור כהרגלה כשרשמה 19 נקודות כולל 5 מ-6 מעבר לקשת. קליאה קופר הייתה סולידית כרגיל עם 18 נקודות וקנדס פרקר שוב עשתה הכל מהכל עם 17 נקודות, 9 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 2 חסימות ו-2 חטיפות. הסאן המאוכזבות קיבלו הפעם הופעת MVP מג'ונקוול ג'ונס שקלעה 25 נקודות והוסיפה 11 ריבאונדים אבל היא לא קיבלה כמעט עזרה מהחברות למעט נטישה הינדרמן שצלפה 5 שלשות מ-6 נסיונות ל-16 נקודות.

(5) פיניקס מרקורי 76 [2] – (2) לאס וגאס אייסז 93 [2] בפיניקס קיוו שהחימום שהמרקורי קיבלו מהסאנס יוביל אותן לגמר. זה נראה לא רע בחצי הראשון שהיה צמוד אותו סיימו בפיגור קטן 46-49. אבל שחקניות המרקורי לא ממש חזרו מחדר ההלבשה והאייסז התפוצצו עליהן עם ריצת 0-24 במשך שש וחצי דקות קצת אחרי פתיחת הרבע השלישי. מכאן זה כבר היה גמור כשהקבוצות כבר חושבות על המשחק המכריע בלאס וגאס.

צ'לסי גריי קלעה 22 נקודות יחד עם 6 אסיסטים עבור האייסז כשקלסי פלאם עושה את המצופה מהשחקנית השישית של העונה ותורמת 20 נקודות מהספסל. ריקוואנה וויליאמס הוסיפה 17 נקודות משלה כולל 11 באותה ריצה ברבע השלישי שגמרה את המשחק. במדי המרקורי לא התבלטה אף אחת כשטוראסי ודיגינס-סמית קולעות 14 נקודות כל אחת בזמן שגריינר ופדי רושמות 13 כל אחת.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה לכולם
    צרפת – בלגיה זה שחזור מחצי גמר גביע העולם האחרון בה ניצחה צרפת
    חוץ מאותו המשחק זכור לי המפגש על המקום השלישי בגביע העולם 86 אותו ניצחה צרפת 2-4 בהארכה .
    הצרפתים פייבוריטים בעיני לפגוש את הספרדים בגמר.

    1. לא
      אני טועה ומטעה.
      ארגנטינה פראגוואיי בכלל, ואם אני מבין אז ב2 בלילה שבין שישי לשבת.
      אבל אולי אני טועה וזה הלילה.. השעות מבלבלות אותי

      1. ושוב אני טועה ומטעה..
        המשחק הלילה בשעה 2 לפנות בוקר.
        ארגנטינה – פאראגוואי
        ברזיל – ונצואלה
        אורוגוואי – קולומביה

  2. צרפת הופכת 2-0 ל 2-3 מרשים על הבלגים בחצי גמר ליגת האומות במשחק שהזכיר לי לא מעט את המהפך …הבלגי מול היפנים בשמינית גמר המונדיאל האחרון

    צרפת מול ספרד בגמר ליגת האומות
    במפגש בין נבחרות עם מסורת גדולה מאד בעבר מסורת שהחלה בגמר יורו 1984
    1 גמר יורו 1984 הצרפתים של פלטיני מנצחים 0-2 וזוכים בתואר הראשון בתולדותיהם .

    2. אח"כ נפגשו במסגרת מוקדמות יורו 92 הצרפתים הגיעו לאחר שלא העפילו ליורו 88 ולגביע העולם 1990 והם העפילו מבית 1 שכלל גם את צ'כולסובקיה במה שהיה להדחה היחידה של ספרד מטורניר גדול מאז ועד היום (למעשה מאז 76 ועד היום העפילה ספרד לכל טורניר גדול למעט זה של 1992 )
    צרפת אז הדיחה את ספרד עם ניצחון כפול של 1-3 ו 1-2 ושמרה על מאזן מושלם של 8/8

    3. הם נפגשו בשלב הבתים ביורו 1996 במפגש שהסתיים ב 1-1 במסגרת בית 2 צרפת העפילה אז מהמקום הראשון וספרד עלתה ממקום 2

    4. ביורו 2000 הם נפגשו בשלב רבע הגמר ושוב צרפת ניצחה 1-2 בדרכה לתוארה השני ביורו

    5. גביע העולם 2006 שמינית הגמר צרפת מנצחת 1-3 ומעפילה עד הגמר

    6. מוקדמות גביע העולם 2014 1-1 ו 0-1 ספרדי ספרד ראשונה אך צרפת מעפילה מהמקום השני

כתיבת תגובה

סגירת תפריט