סיקור ומבט על תבוסת מכבי נגד הכוכב האדום / צוות הופס כדורסל אירופי

(התמונות מאתר היורוליג)

מכבי תל-אביב (1-1) – הכוכב האדום בלגרד (1-1) 75-63:

בדקות הראשונות מכבי ניסתה להניע כדור ולשחק קבוצתי, והתוצאות היו קבוצה לא מתואמת ופיגור 0-10 אחרי 4 דקות. וויליאמס ונאנלי העלו את מכבי על הלוח ו-2 שלשות של ווילבקין אותתו ששוב הוא כנראה יצטרך לקחת יותר מדי על עצמו, אבל לפחות צמצמו ל-10-16 עם 2:45 על השעון לסיום הרבע הראשון. הבעיה הייתה שבשלב הזה ווילבקין היה זקוק למנוחה והרבע נגמר בתוצאה 10-20 לזכות הסרבים.

ווילבקין תפר שלשה נוספת בתחילת הרבע השני, אבל היא רק עמדה באמצע ריצת 3-12 של הכוכב האדום שעלו ליתרון 13-28 אחרי 13 דקות של משחק. דווקא אנג'לו קלויארו ענה בריצת 0-9 פרטית שצמצמה ל-22-28 ועוררה מעט תקווה, אבל שוב התגובה הייתה 3 וחצי דקות בהן מכבי לא קלעו כלום וההפרש שוב עלה לדו-ספרתי. דריק וויליאמס והרכש החדש לסור הצליחו קצת לקלוע בצבע והצרפתי קבע 27-35 לאורחים בהפסקת המחצית.

סל של ריינולדס ושלשה של נאנלי צימקו ל-5 בלבד, אבל שוב מכבי לא קלעו סל ל-3 דקות והסרבים הגדילו את הפער ל-12. וויליאמס וסורקין ניסו להשאיר את מכבי בתמונה, אבל שוב מכבי לא קלעו ב-3:13 האחרונות של הרבע, ואחרי שגם הסרבים לא ניצלו את זה ברוב הרבע השלישי, הגיעו 2 שלשות של נייט וולטרס בדקה האחרונה של הרבע, והוא קבע את התוצאה על 37-54 לכוכב האדום בסיום הרבע השלישי.

ווילבקין פתח את הרבע הרביעי עם השלשה הרביעית שלו ולסור סייע לו בצבע, אבל הסרבים מצאו תגובה לכל סל צהוב, ושוב שלשות, הפעם של וולטרס וקאליניץ', קבעו יתרון שיא לאורחים – 46-67, קצת יותר מ-4 דקות לסיום. 4 רצופות של לסור, 2 מהקו של דיברתולומאו ושלשה נוספת של ווילבקין צמצמו ל-13 את ההפרש ושלחו את הסרבים לפסק זמן, 2:20 לסיום, אבל זה עבד להם כי שלשה נוספת של ווילבקין צמצמה ל-11, אבל זה כבר היה בדקה האחרונה וסלים של קאליניץ' ומיטרוביץ' סגרו עניין. בסיום – 63-75 לכוכב האדום שמרוויחים ניצחון חוץ חשוב.

קאליניץ' הצטיין אצל המנצחים עם 19 נקודות ו-5 ריבאונדים ואסיסטים, יחד עם וולטרס שקלע 17 עם 4 אסיסטים ומיטרוביץ' שקלע 12 וליקט 11 כדורים חוזרים.

אצל מכבי, הקלעי המוביל היה שוב ווילבקין, הפעם עם 18 נקודות ב-6/10 לשלוש, לסור רשם הופעת בכורה טובה מאוד באופן אישי עם 16 נקודות ב-4/5 מהשדה ו-8/10 מקו העונשין, הרוב ברבע האחרון, קלויארו קלע 9, כולן באותה ריצת 0-9 פרטית במהלך הרבע השני, וויליאמס קלע 6 ב-1/5 מהשדה ו-4/5 מהקו, נאנלי קלע 5 ב-2/7 מהשדה, בלייזר קלע 3, ריינולדס, סורקין ודיברתולומאו קלעו 2 כל אחד וצמד הרכזים אוונס את זיו לא קלעו. בנוסף לג'ייק כהן שלא היה בסגל, גם קמרון טיילור לא שותף.

כדי להמחיש עד כמה ההתקפה של מכבי הייתה גרועה אתמול, נתבונן על 6 רצפי זמן שונים לאורך המשחק בהם מכבי לא קלעו, אשר כל רצף כזה הוא של 2 דקות או יותר. מדובר בנתון די חריג שהשאלה המתבקשת עליו היא מה ממנו תוצאה של חוסר מזל, מה ממנו תוצאה של חוסר תיאום שאמור להשתפר בעתיד, ולאור המחסור בהכנה הוא גם מתבקש בשלב הזה של העונה, ומה ממנו תוצאה של קבלת החלטות מוטעית, של השחקנים או המאמן.

אלו הרצפים: 4:06 + 3:30 + 2:20 + 3:23 + 2:59 + 3:53 – בסך הכל 20:11 דקות, כלומר חצי מהמשחק מכבי לא קלעו.

זריקות 2זריקות 3איבודיםנקודות הכוכב
4:06 פתיחה0/30/1510
3:30 סוף רבע 1 ותחילת 20/40/117
2:20 המשך רבע 20/20/1X5
3:23 אחרי קלויארו רבע 2X0/415
2:59 רבע 30/10/217
3:53 סוף רבע 30/3X210

נתחיל מדקות הפתיחה – זיו עם 2 איבודים, מתוכם אחד כשהוא החליק, ריינולדס עם 2 איבודים והחטאה ל-2, וויליאמס עם החטאה ל-2, ווילבקין עם איבוד ונאנלי עם החטאה ל-3. בדקות הראשונות מכבי עמדה בתכנית המשחק שהאוהדים והפרשנים רוצים שתהיה – כמה שפחות דרך ווילבקין, רכז ליד סקוטי, כדורים לצבע ונאנלי ל-3. הבעיה היא שזו תכנית שלא עובדת כרגע, כי זה הרכב עם שחקנים שעדיין לא בכושר או ברמה הנדרשת ליורוליג, חוץ מווילבקין כמובן.

מהרגע שההרכב הזה הוביל את מכבי לפיגור דו-ספרתי המרדף החל, וכל סטייה מהתכנית המקורית היא מהלך של ייאוש שנועד לחזור מהפיגור המשמעותי. בהמשך אנחנו נראה יותר את הדברים ה"בעייתיים" – פחות משחק קבוצתי ויותר אחד על אחד, פחות הנעת כדור ויותר ווילבקין לבד, אבל כדאי לזכור שהדקות הכי גרועות של מכבי העונה היו ברגעים שהם ניסו לשחק כדורסל "נכון". הסיבה לכך היא חוסר תיאום וכושר משחק בעייתי של חלק מהשחקנים. דברים שאמורים להשתפר עוד קצת בכל משחק.

נעבור לדקות הרעות הבאות – 10-16, 2:46 לסיום הרבע הראשון עד 10-23, 9:14 לרבע השני. זה מתחיל מחטיפה של נאנלי ועבירת תוקף שלו במתפרצת, דיברתולומאו מחטיא שלשה ואחר כך גם ל-2 נקודות, לסור מחטיא ל-2 (ההחטאה היחידה שלו מהשדה) וגם קלויארו מצטרף למחטיאים בהמשך. עבירת תוקף במתפרצת זה עניין של חוסר מזל או של שופט, דיברתולומאו אמור לזרוק שלשות כשיש לו הזדמנות והחתירה לצבע היא בהחלט מתבקשת בהרכבי המנוחה של ווילבקין.

המשך הרבע השני – 13-23 עד 13-28. שוב מכבי מנסה לא לשחק בכוח על ווילבקין, ושוב היא לומדת בדרך הקשה שזאת בעיה. הפעם דיברתולומאו ואוונס מחטיאים ל-2 נקודות כשג'ונדי גם מחטיא שלשה. מדובר ברצף הקצר ביותר ברשימה, כי מיד אחריו קלויארו יצא לריצת 0-9 פרטית.

אחרי שקלויארו מצמק ל-22-28 עד 22-33. נאנלי אמור לזרוק שלשות ומחטיא, שלשה של קלויארו התחילה את המומנטום והפעם הוא מחטיא, זיו חוטף ומיד מאבד את הכדור ואחרי ששוב הפיגור דו-ספרתי, ווילבקין מחטיא 2 שלשות. 2 השלשות שווילבקין החטיא הן באמת תוצאה של מהלכים התקפיים רעים, אבל ווילבקין עמד עד אז על 3/3 ל-3 והרגיש חם, בזמן שהוא רואה שאף אחד אחר (חוץ מקלויארו) לא בעניינים – 9 לכל אחד מהם ו-4 לכל שאר מכבי (וויליאמס ונאנלי). עד המחצית מכבי שיפרו את קבלת ההחלטות והלכו לוויליאמס ולסור בצבע.

32-37, ההפרש הכי נמוך במשחק אחרי השלשה של נאנלי, עד 32-44. ווילבקין מחטיא שלשה, סורקין עולה לראשונה על הפרקט ומאבד כדור, וויליאמס מחטיא ל-2 נקודות וגם קלויארו מחטיא שלשה. לכאורה, השלשות שווילבקין מחטיא הן ההתקפות הרעות של מכבי, אבל במשחק בו כמעט שום דבר אחר לא הולך, ודווקא זה כן, זה די טבעי. אני משוכנע שזה יקרה פחות במשחקים בהם אחרים יהיו טובים יותר התקפית (לא קרה בינתיים). מעבר לזה, וויליאמס בכושר נוראי בסיומת מתחת לסל, קלויארו זורק שלשות אם הוא פנוי וקולע באחוזים סבירים, וכל שחקן שמחזיק בכדור עלול לאבד אותו.

37-46 עד 37-56. הבריחה שהרגה את המשחק. 2 החטאות של זיו, החטאה של קלויארו, איבוד של דיברתולומאו ואיבוד של ווילבקין. ווילבקין יורד לדקות המנוחה בפיגור 9 מתוך כוונה להחזיר אותו בשלב מוקדם של הרבע האחרון. מכבי נערכת לזה עם הרכב של זיו ודיברתולומאו, הרכב שאמור לתקן בהובלת כדור ובקליעה מבחוץ את חסרונו של ווילבקין. מצד שני, אין שחקן מטרה התקפי ובמהלך הראשון הולכים לקלויארו שמחטיא. אחר כך, צמד הגארדים מנסה לקחת על עצמו, מה שמביא החטאות של זיו ואיבוד של ג'ונדי. הגנתית ההרכב הזה החזיק עד שהגיעו 2 שלשות רצופות של וולטרס שלמעשה היו מה שהפך את זה ממשחק שאפשר להפוך עם דקות טובות למשחק אבוד.

אז מעבר לכושר הבעייתי של חלק מהשחקנים ולחוסר התיאום בין רובם, כלומר כל מי שאינו ווילבקין, דיברתולומאו או קלויארו, יש למכבי כמה בעיות התקפיות ברורות:

1. המשחק הקבוצתי לא שוטף ומוותרים עליו בקלות. מכבי מנסה להוציא לפועל משחק התקפי שוטף וכל מיני סוגים של תרגילים – יש לא מעט תרגילים לקלעים, יש תרגילי שמיניות לפיק-אנד-רול ועוד כל מיני דוגמאות, אבל רמת הביצוע, לפחות כרגע, לא מאוד גבוהה, וברגע שזה לא עובד הקבוצה נכנסת ללחץ ומוותרת על השיטה עבור מהלכי אחד על אחד שהם פשוטים יותר לביצוע, אם כי פחות יעילים לרוב.

2. מהלכי הבידוד של ווילבקין צפויים מדי וקורים יותר מדי. בהמשך מסוים לסעיף הקודם, מכבי צריכה לשחקן כמה שיותר על השחקנים האחרים וכמה שפחות על אותו מהלך צפוי של ווילבקין. עם זאת, בשני משחקי היורוליג ווילבקין קלע 23 נקודות בממוצע ב-62.5% לשלוש ו-76% אפקטיבי, לעומת שאר הקבוצה שקלעה 43 נקודות ב-16.7% לשלוש ו-45.2% אפקטיבי. במבחן התוצאה אי אפשר לשכנע אף אחד לעשות משהו אחר, למרות שברור שהדרך שבה הקבוצה כולה תשתפר היא לתת פחות לווילבקין ויותר לאחרים, מה שגם יסייע להם להשתפר.

3. מחסור בשחקני מטרה. מלבד ווילבקין, יש למכבי מחסור משמעותי בשחקן שהוא מניה בטוחה שאפשר ללכת עליו באופן קבוע. ריינולדס אמור להיות כזה, אבל נראה רע בכל פעם שמנסים ללכת עליו בשני משחקי היורוליג שהיו עד כה, וויליאמס אמור להיות כזה בסיטואציות מסוימות, אבל הוא בכושר קליעה רע מאוד, זיזיץ' יכול להיות כזה, אבל הוא פצוע, נאנלי הוא לא שחקן יוצר, ואף אחד אחר לא מראה יכולות מרשימות בתחום.

ברור לכולם שהחלק הארי בפתיחת העונה הרעה של מכבי הוא תוצאה של חוסר ההכנה לעונה והכושר הלקוי של חלק מהשחקנים שעדיין מתאוששים מהקורונה. עם זאת, אי אפשר להוריד את האחריות מיאניס ספרופולוס לגמרי. בכל הקשור לרמת הביצוע אי אפשר להאשים אותו, לא בהתקפה ולא בהגנה שגם היא הייתה רעה אתמול, ויכולת טובה יותר שם גם הייתה מסייעת להתקפה, אבל יאניס יצטרך לשים לב לכמה החלטות רעות שהוא קיבל ולתקן אותן בהמשך.

קודם כל, יאניס צריך למצוא את הדרך להרגיע את השחקנים. בכל פעם שהיריבה רצה, נדמה שהשחקנים שוכחים את תכנית המשחק המקורית ונלחצים מהמעמד, מה שגורם לכך שווילבקין או שחקנים אחרים נחפזים "להציל את המולדת" במהלכי אחד על אחד לא הכי חכמים, במקום לשמור על שיטת המשחק שבהמשך תעבוד טוב יותר – כדורים שלא נכנסים ובהמשך כן ייכנסו וכו'.

שנית, יאניס הוא מאמן שיודע להתאים את עצמו ליריבות ולליקויים שהוא רואה על הפרקט, אבל לפעמים הוא עושה את זה יותר מדי. לפעמים, קבוצה שמתאימה את עצמה כל הזמן ליריבה תתקשה להציג פער לטובתה ותהיה תלויה יותר ביריבה, וזו התחושה משני המשחקים הראשונים. לפעמים ניסיון להתאים את עצמך למה שהיה קודם נידון לכישלון, כי היריבה כבר מוכנה לזה ותעשה שינויים בעצמה.

סיכומו של עניין – גם בעונה שעברה ראינו פתיחה רעה והמשך טוב יותר שהביא את מכבי לעמדה סבירה במאבק על רבע הגמר לפני שהקורונה שוב שיבשה את העונה של הצהובים. חשוב לשים לב לאזהרות שהיכולת והתוצאות מציבות, אבל גם חשוב לא להיכנס לפאניקה.

הפריוויו:

21:05 מכבי תל-אביב (0-1) – הכוכב האדום בלגרד (1-0):

הערב, בשעה הקבועה של משחקי הבית, מכבי תארח את הכוכב האדום בלגרד במסגרת המחזור השני של היורוליג. מכבי תנסה להמשיך את המומנטום של ווילבקין מהמשחק הקודם, ולשמר את ההגנה שהייתה טובה ברוב שלבי המשחק, אבל בכל השאר יהיה דרוש שיפור משמעותי די מהר, בעוד שהסרבים יכולים להרגיש לא רע עם היכולת ההגנתית שלהם במשחק קשה באיסטנבול, בו הם כמעט הצליחו לגנוב ניצחון לפנרבחצ'ה.

בעונה שעברה, מכבי ניצחו את המשחק הביתי בתוצאה 76-81 במה שהיה הניצחון הרביעי של העונה אחרי 8 הפסדים, ואילו הסרבים ניצחו 64-76 במשחק שכבר היה חסר חשיבות עבור 2 הקבוצות במסגרת המחזור ה-33 של המפעל. בסך הכל, המאזן בין הקבוצות עומד על שוויון 6 ויתרון 1-5 לכל אחת מקבוצות הבית, כאשר מכבי זכו בניצחון כפול בצמד המפגשים הראשון שהתקיים בעונת 2014 המיתולוגית, ואילו הסרבים ניצחו פעמיים בעונת 2017, המיתולוגית עבור שונאי מכבי.

בכל הקשור לפתיחות העונה של מכבי, זו השנה השנייה ברציפות שהצהובים פותחים את העונה עם ניצחון, ופתחו עם 2 ניצחונות רצופים לאחרונה ב-2018. מכבי לא כל כך מצטיינת בפתיחות עונה, ועל כך יעיד הנתון שבעידן היורוליג מכבי פתחו עם 2 ניצחונות או יותר רצופים רק בפעמים הבאות – 2018 (2 ניצחונות), 2013 (5 ניצחונות), 2005 (5 ניצחונות), ו-2004 (5 ניצחונות). 3 רצפים של 5 ניצחונות בשנים הגדולות של מכבי (לפחות 2 מהמקרים) ופתיחה אחת של שני ניצחונות עם לו"ז נוח יחסית.

סגלים עונתיים:

מכבי: סקוטי ווילבקין, קינן אוונס, אנג'לו קלויארו, דריק וויליאמס, קמרון טיילור, ג'יילן ריינולדס, רומן סורקין, ג'ון דיברתולומאו, עוז בלייזר, ג'ייק כהן, ג'יימס נאנלי, אנטה זיזיץ' (פצוע), מתיאס לסור, יפתח זיו.

הכוכב האדום: סטפאן לזרביץ', נייט וולטרס, אלכסה אוסקוקוביץ', דיאן דווידובאץ', לוקה מיטרוביץ', בראנקו לאזיץ', ניקולה קאליניץ', אוגניין דובריץ', אוסטין הולינס, מרקו סימונוביץ', ניקולה איבאנוביץ', ארון וויט, אוגניין קוזמיץ', מייק צירבס.

המחזור הקודם: מכבי עם ניצחון, הכוכב האדום עם הפסד. מכבי הצליחו בסופו של דבר להתגבר על איבוד יתרון 17 ופיגור 9 במהלך הרבע האחרון והשיגו ניצחון מינימלי בנקודה אחת על באיירן מינכן, בעוד הכוכב האדום פתחו את העונה בפיגור 0-14 נגד פנרבחצ'ה, אבל התאוששו יפה ואפילו לקחו את היתרון לרגע לפני הפסד מינימלי 57-61 בקרב עיקש והגנתי כמו שהם יודעים לעשות.

מספרים לקראת ההתמודדות:

מכיוון שהנתון הזה לא משקף בתחילת העונה, לאורך החודש הראשון שלה יוצגו כאן גם הנתונים של העונה הנוכחית וגם ממוצעי העונה שעברה:

מכבי העונהמכבי עונה שעברההכוכב האדום העונההכוכב האדום עונה שעברה
נקודות69 (10)78.4 (12)57 (17)74.1 (18)
ריבאונד הגנה20 (14)23.9 (2)27 (8)21.2 (18)
ריבאונד התקפה9 (12)10 (6)15 (3)9.8 (7)
ריבאונדים סה"כ29 (14)33.9 (6)42 (4)31 (16)
אסיסטים11 (15)15.9 (15)15 (8)14.6 (18)
איבודים9 (5)13.6 (11)21 (17)13.3 (9)
אחוזי 247.3% (11)52.4% (12)50% (9)49% (18)
אחוזי 331.8% (9)35.2% (16)21.7% (16)37.8% (9)
אחוזי עונשין85.7% (4)79.2% (13)80% (5)80.8% (7)
מדד משוקלל64 (14)84 (15)52 (17)74.9 (18)
נקודות יריבות68 (6)79.2 (9)61 (3)79.7 (12)
ריבאונד הגנה יריבות27 (10)24.4 (17)23 (6)22.7 (9)
ריבאונד התקפה יריבות8 (4)9 (3)9 (5)9.5 (8)
ריבאונדים סה"כ יריבות35 (8)33.4 (15)32 (6)32.2 (8)
אסיסטים יריבות15 (9)17.2 (9)18 (14)18.1 (11)
איבודים יריבות15 (5)13.1 (10)10 (11)12.9 (13)
אחוזי 2 יריבות54.8% (13)54% (11)50% (9)56.4% (18)
אחוזי 3 יריבות31.6% (9)36.5% (4)22.2% (4)38.8% (14)
אחוזי עונשין יריבות80% (13)81.5% (18)64.3% (5)78.1% (6)
מדד משוקלל יריבות82 (11)88.3 (9)52 (2)92.4 (4)

כמה נקודות מרכזיות מהנתונים:

1. הסרבים הצליחו להיות קבוצת ההתקפה הגרועה ביורוליג מיד אחרי חימקי בעונה שעברה, והעונה הנוכחית לא נפתחה טוב יותר, על אף שמשחק חוץ נגד פנרבחצ'ה בא עם הצדקה מסוימת לזה. מכבי גם לא היו בין הקבוצות הטובות, והפתיחה הבינונית במקרה הטוב מתקזזת עם אחוזי עונשין טובים בשבוע שעבר (בעיקר סקוטי עם 8/8) ועם הפתיחה החלשה התקפית של היורוליג באופן כללי.
2. בעונה שעברה מכבי הייתה קבוצת ריבאונד, ובעיקר בהגנה, טובה מאוד, בזמן שהכוכב האדום היו די חלשים בתחום. מדגם של משחק אחד לא מייצג, אבל בינתיים התמונה הפוכה, כאשר הסרבים לקחו 42 ריבאונדים ומתוכם 15 בהתקפה נגד פנרבחצ'ה, ואילו מכבי הפסידו 29-35 את מאבק הריבאונדים שלהם נגד באיירן.
3. אחוזי הקליעה של הסרבים ל-2 נקודות היו הנמוכים ביותר בעונה שעברה, אבל מחוץ לקשת הם היו די ממוצעים בזמן שמכבי היו ממוצעים ל-2 ודי רעים ל-3. הגנים היגוסלבים עדיין עושים את שלהם כשהסרבים קולעים טוב מהעונשין על בסיס קבוע, גם אם מכבי כרגע מעליהם בטבלה הזאת בגלל משחק אחד טוב מהטווח.

שימו לב אליהם:

ג'יימס נאנלי VS ניקולה קאליניץ'.

שתי הקבוצות הביאו פורוורד מנוסה במונחי יורוליג ומדובר בשניים שבילו יחד בפנרבחצ'ה תקופה מסוימת והיו חלק מהזכייה שלה ב-2017. נתחיל עם נאנלי של מכבי שמגיע חזרה לאירופה אחרי ניסיון קצר בפליקנס, בעיקר על תקן של קלעי מבחוץ, כפי שמראים אחוזי העבר ביורוליג – לפחות 40% בכל אחת מהעונות (חוץ מה-1/6 נגד באיירן בשבוע שעבר) וממוצע של 48.5% טרם פתיחת העונה הנוכחית.

ניקולה קאליניץ' התחיל את קריירת היורוליג שלו בכוכב האדום בלגרד של 2015, אז הכוכב של הקבוצה היה בובאן מריאנוביץ'. משם הוא עבר ל-5 שנים בפנרבחצ'ה ואת העונה האחרונה הוא בילה בולנסיה עם דריק וויליאמס של מכבי. קאליניץ' קלע 18 ו-14 ב-5/6 לשלוש ב-2 המשחקים שלו עם הכוכב האדום נגד מכבי, אבל בשאר משחקיו נגד מכבי הוא עומד על ממוצע של 5.5 נקודות ב-5/18 לשלוש (10 משחקים).

מפתחות לניצחון:

מכבי:

משחק ריצה. כמו תמיד, מכבי בונה קבוצות שמצטיינות בעיקר במשחק מהיר וגם בשבוע שעבר הדקות הטובות היו אלה שבהן מכבי הצליחו לרוץ.

קליעה טובה של שחקנים שאינם ווילבקין. מכבי בנו קבוצה שבה אמורים להיות עוד כמה ספקי נקודות חוץ מסקוטי, אבל נגד באיירן הוא נאלץ להחזיר את מכבי למשחק לבד. הפעם אחרים יצטרכו להתחיל להיכנס לעניינים.

לא להיכנס לפאניקה. מכבי בטראומה של הפסדים צמודים ואיבוד יתרונות מהעונה שעברה. נגד באיירן, הקבוצה נכנסה לפאניקה והפסיקו לנסות את המשחק הקבוצתי שעבד טוב בהתחלה. מכבי צריכים לשמור על שיטת המשחק ועל התקפה עם תנועה ללא כדור ועם תרגילים, כמו שהיה בהתחלה, ולא לבנות רק על מהלכי אחד על אחד של ווילבקין או אחרים.

הכוכב האדום:

שליטה בקצב המשחק. כמו כל קבוצה יגוסלבית קלאסית, השיטה של הכוכב האדום היא איטית הרבה יותר מזו של מכבי, והם ירצו לשחק לאט יותר.

ריבאונד התקפה. נגד פנרבחצ'ה זה החזיק אותם במשחק, ואולי אנחנו נגלה שהנוכחות של האנטר הייתה קריטית יותר ממה שחשבנו גם בתחום הזה אצל מכבי.

קליעה מבחוץ. בפעם היחידה שהכוכב האדום ניצחו ביד-אליהו זה היה עם רבע אחרון של 17-27 ו-5/8 לשלוש ברבע הזה לעומת 5/15 בשאר 3 הרבעים אשר בסיומם מכבי הובילו 44-50.

הימור: מכבי קבוצה טובה יותר על הנייר ויתרון הביתיות הוכיח את עצמו גם נגד יריבה מוכשרת יותר בדמות באיירן. הסרבים יצליחו להפוך את זה למשחק של סקור נמוך ורמה בהתאם, אבל בסוף אלופת ישראל תנצח ב-4.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. אחלה סקירה, תודה רבה
    הבנתי שלכוכב יש גם כמה פציעות/חיסורים. בכל מקרה זה משחק לא קל, שאפשר להסתבך בו (ואם יש משהו שמכבי של השנים האחרונות ידועה בו, זו יכולת ההסתבכות)

  2. תודה רבה עמיחי.
    לדעתי אם מכבי לא תפשל כמו בשמחק נגד באירן, המשחק הזה צריך להיגמר שמכבי מנצחת ב10 הפרש לפחות.

  3. כמו הרבה פעמים בשנים האחרונות מכבי קבוצה חדשה לגמרי שצריכה להתרגל לעצמה ולהבין מה היא ומי היא
    עדיף שיקרה בניצחון ולא בהפסד אבל הכל יכול להיות

  4. תודה רבה אחרי האכזבה המרה בשבוע שעבר (למרות הניצחון הכמעט ניסי)
    מה אני רוצה כאוהד ?
    במילה אחת יציבות !
    בשנה שעברה מכבי התקשתה לגלות יציבות לא היה לה רצפים (כמדומני אפילו רצף פעוט של 3 ניצחונות ביורוליג לא היה לה )
    לא רק שלא הייתה למכבי המשכיות משבוע לשבוע אלא גם ממשחק למשחק והיו לה הפסדים לאחר יתרונות חד ספרתיים ואפילו על גבול 20 ההפרש כמו מול אולימפיקוס
    בשבוע שעבר מכבי כבר הוליכה ב 18 הפרש ושוב החלה עם החוסר יציבות המתסכל הזה שהוביל את הגרמנים להוביל ב 9 (בחצי קבוצה) לבסוף המשיח הגיע בדמות ווילביקין ומכבי ניצחה .

    אני מקווה היום שמכבי תגלה יציבות ושאם תגיע להפרש דו ספרתי תדע לשמור עליו ולא להיות רכבת הרים
    זה משחק קריטי לעונה שכן בשבוע הבא 2 משחקים בחוץ גם אם נפסיד זה לא נורא אבל להפסיד היום לכוכב החסרה זה כבר יותר מדי

    יאלללללללללללללללללה מכבי

  5. פריוויו מעולה, תודה.
    אם קיים המושג 'אריות הליגה' לתאר את הקבוצות החזקות בליגה, המשחק הזה הוא של שפני הסלע של הליגה.

  6. ספורופולוס מבזה את המעמד ואת עצמו.
    איך סורקין לא על המגרש?
    מכבי נראית כמו אסופת שחקנים מקרית שנפגשה בטעות בחימום והחליטה שהיא קבוצה.
    סורקין וזיו חייבים להיות על המגרש עכשיו, יחד עם ווילבקין, אוונס וריינולדס

  7. הכוכב משחקת כמו שצריך נגד מכבי, מובילה כדור לאט, בקושי זורקת משלוש, ונותנת למכבי עם ההתקפה הגרועה שלה לנסות לקלוע מולם סל במשחק עומד. עד עכשיו זה עובד.

  8. מכבי זה פשוט אירוע מביך.
    מאוד מכבד את אוהדי מכבי באתר אבל הקבוצה הזו שאתם אוהדים היא לגיון שכירי חרב מאוד משעמם.

  9. גם אם מכבי תצליח השנה (לדעתי התקרה שלה היא 8 הגדולות והריאלי זה לא לעלות שום שלב), וגם אם פתאום זיו וסורקין ישחקו 40 דקות, וגם אם לשם שינוי ספרופולוס ינחיל שיטה כלשהי בהתקפה. טוב נו אם כל זה יקרה אולי אני אפסיק לסבול בימי חמישי.

  10. מכבי נראית כמו החבר'ה בשכונה של שמעון – סתם סתם – החבר'ה של שמעון יותר טובים. בשביל זה הביאו עשרה אמריקאים?

      1. אתה יכול לשחק במכבי – בטוח יותר טוב מזיו ודי ברתלומאו אבל אל תחדור יותר מדי זה מעייף ולא יעיל תשאל את ראס

  11. פעם היה מיקי מוטי
    גמצי הנפלד
    קטש שפר
    שלף בורשטיין
    אחר כך התחילה ירידה הישראלים המובילים היו מתאזרחים (שארפ בלו)
    היה עוד קצת כספי אליהו וכאלה, אבל כבר לא שחקנים מרכזיים
    וככה הגענו לבלייזר וזיו, דרך פניני אוחיון וכאלה. שחקנים טובים, באמת, אבל לא ליורוליג

  12. קבוצה ללא זהות, ללא דרך, ללא שיטה, ללא כבוד עצמי.
    ישראלים שנראים מבוהלים וחסרי בטחון כתוצאה מחוסר אמון של מאמן, אסופת זרים הזויה, ושום קשר לכדורסל.
    בדיוק הפוך מהיריבה הסרבית, שלהזכיר משחקת בלי שלושה שחקני מפתח.
    מכבי תא ניצחה את המשחק הראשון העונה בטעות.
    בקצב הזה היא תסיים אחרונה או לפני אחרונה ביורוליג.
    חבל שחולון לא מייצגת את ישראל.

  13. יפתח זיו עלה בחמישיה, בקושי שחקן יורופקאפ (עם כל הכבוד..).
    חוץ ממנו מכבי זו ערימה של אמריקאים שלא מסוגלים לעצור סרבים מחוזקים בוולטרס.
    בירטין ננוחם.

  14. חשוב לי לומר שאני מפוכח ולא מדבר מכעס.
    מכבי צריכה להיפרד מיאניס .
    אמנם הוא עשה דברים נהדרים אבל הם ניגפו עם הנגיף .
    מאז הקורונה זו לא אותה קבוצה
    על החוסר יציבות כבר דיברתי
    הנקודה הנוספת אין הנאה מהקבוצה הזו אפשר לנצי אפשר להפסיד אבל צריך להינות מהקבוצה וממשחקה
    אני זוכר למשל שמכבי הפסידה לקובנה משחק קריטי זה היה כואב ועצוב אבל הקבוצה לפחות שיחקה כדורסל.

    שאני מסתכל על כל שנה שעברה איני זוכר משחק אחד שנהנתי אולי ברצלונה ( לא יצא לי לראות )

    גם כשהקבוצה מנצחת אני כאוהד מתוסכל .

    מי שמכיר אותי יודע שאני לא מהממהרים לפטר מאמנים ….אבל יאניס מיצה עצמו בקבוצה
    הוא מאמן טוב
    יש לו גם נסיבות מקילות
    אבל הוא הגיע כבר כברווז צולע לתחילת העונה וזהו תם זמנו בצהוב .
    הייתי הולך כרגע על גודס ואם פרי לא משחרר אז קדימה לקטש .

    1. זה בדיוק מה שאני חושב כבר כמה זמן.
      כבר משנה שעברה אין שום שיטה וזה רק דורסי וסקוטי מצילים את המולדת. השנה אין אפילו את דורסי.
      עם כל הכבוד – זה על המאמן

  15. בהמשך למה שנכתב, אני חושב שעיקר הבעיה היא שכרגע משחקים במכבי "שמות" ולא שחקנים.
    גם בשידור אמרו אתמול כמה פעמים שיש יותר כישרון בצד של מכבי, ולדעתי זה גם לא הכי נכון, וגם אם כן — הבעיה היא שהשחקנים יודעים את זה ומאמינים לזה יותר מדי.
    בגלל שאי אפשר להתחרות בכסף הגדול של אירופה, המודל של מכבי צריך להתבסס על הימורים ומציאות, ולכוון לקבוצה עם אופי של האפמן ומקדונלד יותר מאשר אופי קבוצה של שאראס ופארקר.
    רק משם ניתן יהיה לקפוץ חזרה למעלה

    1. מבין הזרים של מכבי – אוונס וטיילור הם בקטגוריית הימורים ומציאות, כמו גם ריינולדס בהגעה המקורית שלו למכבי לפני עונותיים וקלויארו לפני 3 שנים. ווילבקין, וויליאמס, נאנלי וזיזיץ' הגיעו כשמות המוכרים.
      לשחקני מכבי יש כישרון על הנייר, אבל זה לא כל כך רלוונטי עבור הרבה מהם בכושר הנוכחי, אז אני לא יודע עד כמה זה רלוונטי.

  16. ההכנה של מכבי לעונה הייתה לקויה מאוד בגלל הקורוה כשחמיש השחקנים נדבקו בנגיף, והיא עדיין לא בכושר משחק טוב, אז זו התוצאה.

  17. בנוסף – זיו, סורקין ובלייזר זה לא סגל יורוליג לגיטימי (נוסיף את המילה "עדיין", מפאת כבודו של זיו, אבל אני לא מפתח תקוות). זו עדות ל"בור" שהיה לנו בכישרון בשנתונים שעכשיו אמורים להיות בגיל של שחקנים מובילים. עוד כמה שנים הפרמטר הזה אמור להשתפר.

  18. תודה רבה, אני חושב שהניתוח של הבעיה ההתקפית של מכבי, יותר מתייחס לתוצאות ולא לגורמים, ונסביר.

    למכבי יש בעיה מאוד פשוטה, אין למכבי רכז,במיוחד לא אחד שיכול לחדור לסל(אולי אוואנס אבל עד עכשיו לא הראה יותר מידי),
    הדבר גורם להתקפה של מכבי להיות דיי סטטית, עכשיו תרגילים לחסימות זה נחמד שיש לך קלעים, במכבי כרגע יש במקרה הטוב שני קלעים(נאנלי וסקוטי) שאחד מהם מחזיק את הכדור, קשה לנהל ככה התקפה. המהלך הכי בסיסי של הכדורסל זה פיק אנד רול, למכבי כמעט ולא קיים. במיוחד בכל העניין של הרול, גם ריינולדס פחות מתגלגל ויותר יוצא לפופ סטייל היה סטפן לאזמה.

    בנוסף לבעיה למעלה, מכבי לא קבוצה מאומנת, יאניס עד כה נראה חלש מאוד במשחק עומד, וזה פשוט לא זה. השיטה היחידה שמכבי יכולה ומנסה לעשות זה לרוץ, על ידי לחץ של מובילי הכדור של היריבה. נגד קבוצות שמשחקות לאט ושולטות בקצב(ולא מיידות שלשות) זה לא עבד.

    עוד משהו שאתמול צרם זה שההגנה של מכבי לא הייתה טובה, אני מנחש שזה בגלל שההרכבים היו כל כך גרועים ואקראיים שלא היה שום תיאום.

    האם אפשר לשנות, יש מצב, אבל לא בטוח שעם המאמן הזה.
    יאללה מכבי.

    1. 1. יש למכבי שני רכזים, אוונס וזיו, בנוסף לעוד כמה מובילי כדור משניים. שניהם הצטיינו בליגה הישראלית ולשניהם יש פוטנציאל על הנייר להיות טובים ברמת יורוליג. נכון לעכשיו זה לא ממש קורה, אבל שניהם יכולים להתרגל לרמה בהמשך העונה.
      2. יש למכבי שני קלעי עילית ברמת יורוליג בחמישייה, שהם ווילבקין ונאנלי, חוץ מהם, יש את דיברתולומאו שהוא קלעי מצוין, אוונס הוא קלעי סביר וכמעט כל אחד אחר יכול להרים שלשות. ראיתי ממכבי בעונה שעברה לא מעט תרגילים שהכדור היה אצל ג'ונס ועשו תרגיל לסקוטי, עכשיו יש יותר אפשרויות, גם מבחינת מחזיקי הכדור וגם מבחינת הקלעים.
      3. ריינולדס הוא שחקן פיק-אנד-רול סביר ולסור אמור להיות טוב בתחום הזה. מכבי לא מפעילה את המהלך הרבה, כי הרכזים עדיין לא בעניינים ויש דברים אחרים. רוב ההתקפות הטובות ב-NBA לא משתמשות בזה הרבה, אם כי אני חושב שמכבי תנסה לעשות את זה יותר בהמשך.
      4. ההתקפה של מכבי לא הייתה בטופ 10 האירופי מאז 2014. עיקר הזכויות של ספרופולוס הן בהגנה, ואתמול היא הייתה רעה, אבל זה עניין של חוסר תיאום בין שחקנים שלא מכירים אחד את השני. לא בעיה של הרכבים, כי לאף הרכב לא היה מספיק זמן לתאם.

      בשורה התחתונה – ספרופולוס הוא המאמן הכי טוב של מכבי מאז בלאט, בהגנה ואפילו בהתקפה שבשיאה הייתה בינונית. אם יש לך מאמן ספציפי להציע אפשר לדון בזה, אבל בוואקום ספרופולוס מאמן מעולה שהצליח משמעותית ביורוליג, גם עם מכבי וגם עם אולימפיאקוס, ויש לו הרבה עבודה, אבל הוא הוכיח את עצמו בעבר (לפחות כל עוד לא ביטלו את העונה או דחו למכבי משחקים קריטיים).

      1. 1.עד עכשיו הם לא הבריקו נגד קבוצות תחתית – בניסים אמצע טבלה. זה שקוראים להם "רכזים" לא אומר שהם כאלה, זיו היה זוועה אתמול, מלא איבודים, שמירה עלובה בכל הפרמטרים.

        2. דיברתולומיאו בשם מצב לא קולע מצויין(לפחות ביורוליג), השנה (במגם פצפון) הוא על 22 אחוז, ממוצע קריירה 34 אחוז, וזה ביורוליג עם קשת יותר קטנה כן?

        3. יש הבדל בין לא להשתמש בכלל, לבין להשתמש במידה, ודווקא קבוצות בNBA כן משתמשות במהלך הזה, זה כמובן תלוי בשחקנים וכדו'. ואני משער שקבוצות שלא משחקות על פיק אנד רול, זה בעיקר כי יש להם *ריווח* ושחקן אחד על אחד טוב(קיירי למשל לא צריך פיק אנד רול מול כמעט אף שומר), מה שלמכבי אין כל כך.

        4. מסכים שיש בעיה בלהביא מחליף, אבל מכבי ביסודה היא קבוצת התקפה, אם אתה משחק עם מאמן הגנתי שלא עובד, צריך למצוא לזה פתרון. אולי אפילו קטש. יחזיר קצת את רוח המכביזם וזהות ישראלית, אם כבר שהקבוצה לא מבריקה, לפחות שתיהיה משלנו.

        1. 1. שחקנים במצב כזה צריכים סבלנות. האם זה ישתלם? אולי כן ואולי לא, אבל אי אפשר לשפוט בלי סבלנות. אוחיון למשל התחיל רע מאוד במכבי ובסוף היה רכז סולידי ל-6 שנים.
          2. המדגם העונה לא שווה הרבה. בעונה הטובה שלו ב-2020 היה לו יותר מ-45% לשלוש עד שנפצע ובליגה תמיד היו לו אחוזים טובים.
          3. אני מסכים איתך שמכבי צריכים לנסות את זה יותר, אבל פיק-אנד-רול מצריך יותר תיאום שעדיין לא קיים.
          4. אני לא מסכים עם המשפט "מכבי ביסודה היא קבוצת התקפה". היו למכבי קבוצות התקפה נהדרות (2004-6, רוב שנות ה-80) וקבוצות הגנה נהדרות (2000-2, 2011) וזה עניין משתנה.
          5. קבוצת כדורסל צריכה לנצח. לא לבדוק תעודות זהות. אם קטש היה מאמן מספיק טוב הוא היה שווה את זה, בלי קשר לשאלת המוצא האתני שלו. כרגע, לדעתי, הוא לא ברמה הזאת.

  19. באופן כללי יותר, מכבי החליטו בקיץ האחרון שהם מאמינים בקונספט של ספרופולוס, ווילבקין ושות'. מהרגע שההחלטה הזאת התקבלה, צריך לתת לה הזדמנות הוגנת. לדעתי, הזמן הנכון לבחון את המצב הכללי של מכבי הוא אחרי מחזור 7, אז השחקנים אמורים להיכנס לכושר ומכבי יכולים לקוות שהלו"ז הנוח יחסית עד אז יספיק לעמדה סבירה.

  20. תודה לצוות. משחק שהיה בשליטת הכוכב מהרגע הראשון. מכבי עדיין לא נראית ממש מחוברת, באמת למזלה הלו"ז יחסית מתון בפתיחת העונה

  21. תודה רבה.
    המחסור בשחקנים יוצרים בלט גם במשחק נגד באיירן, נראה שמכל מכבי ווילבקין היחיד שיכול לקלוע סל שההתקפה תקועה.
    ריינולדס כרגע מאוד מאכזב לא זה היכולת שציפו ממנו.
    יאניס כרגע מספסל את ווילבקין ברבע השלישי במשחק נגד באיירן זה היה הרבע שהגרמנים חזרו הפעם זה היה הרבע שגמר את המשחק.
    מכבי בקו האחורי מאוד נחלשה לעומת עונה שעברה, החליפו את בראיינט דורסי וג'ונס באוואנס זיו וטיילור שאף אחד מהם עד עכשיו לא נראה מתאים לרמה.
    באופן כללי נראה שמכבי צריכה עוד זמן אני מקווה שאחרי זה מכבי תתחיל לנצח.

    1. נאנלי אמור להיות שדרוג על דורסי, כי הוא גם קלעי טוב יותר על הנייר וגם תורם יותר בדרכים אחרות. הבעיה היא שעוד לא הגענו למשחק שבו נאנלי תופר. אוונס נראה כרגע פחות טוב מברייאנט (למרות שגם ברייאנט הגיע מהליגה המקומית ופתח חלש ביורוליג), אבל הוא יותר מתאים למה שמכבי צריכה.
      עם המשפט האחרון אני מאוד מסכים.

  22. למה לדעתי מכבי צריכה להיפטר מיאניס (מבלי קשר שהוא לא הבעיה היחידה )

    1. המשחק לא כיפי ….לא כיף לראות את מכבי ולא היה כיף לראות אותה כל העונה שעברה

    2. אין יציבות במשחק של מכבי ולא הייתה יציבות כל העונה שעברה

    3. אפשר כמובן לתלות את זה בהכנה הלקויה של תחילת העונה אבל אני לא מקבל זאת
    בוודאי כאשר היריבות הם מהדרג הנמוך ועוד כאן בבית ועוד בסגל חסר במיוחד

    בנקודת הזמן הזו אני חושש שמכבי הקבוצה החלשה במפעל
    אני גם מסכים שאין למכבי קלעי ברמה של דורסי נאנלי עם כל הכבוד הוא קלע טוב ביחס למספרי 4 4 אבל כבונוס ולא כקלע אלטרנטיבי מרכזי .

    אשר לשאלה איזה מאמן פנוי יש ?
    אז קודם כל ובאופן עקרוני לא נכון לפטר מאמן לפי האלטרנטיבה שיש בשוק
    השאלה הראשונה הצריכה להישאל האם המאמן העכשווי הוא המתאים בנקודת הזמן הזו והאם יש לו את האמון .
    אני כאוהד איבדתי בו את האמון ( למרות שאני בהחלט מעריך אותו )
    ולכן אם אני הייתי ראש המערכת הייתי מחליף אותו

    רק לאחר הקדמה זו נדבר על אלטרנטיבה
    יש למכבי אלטרנטיבה אחת לפחות והוא קטש ואולי גם גודס

    אשר לגודס .
    הוא בחוזה עם ראשון ומכבי תצטרך להגיע להסכם עם פרי אך לא הייתי פוסל שאכן יגיעו להסכם שכזה .

    גודס הוא מאמנה החדש והטרי של נבחרת ישראל והוא גם איש מערכת וותיק ומעורך במכבי שהיה למעשה לאחרון להוביל את מכבי לשלב רבע הגמר ( גם יאניס הוביל לשם רק שהעונה בוטלה )

    באם גודס לא יתפנה הרי שיש שם מצוין בוודאי בסיטואציה והוא עודד קטש .

    לקטש יש את כל המעלות הנכונות להגיע לקבוצה באמצע עונה

    1. הוא אחד מיקירי האוהדים ( עדיין )
    2 זו תהיה חוויה מתקנת בשבילו הפעם כבשל הרבה יותר מקטש 08 שקיבל את הקבוצה כבוסר עם צביקה מעליו
    3. הוא צבר אשתקד ניסיון קצר באימון יורוליג בפאו ואף שותף לדאבל המקומי הגם שלא המשיך
    4. הכדורסל שלו הוא כדורסל שובה עין ואם יצליח להפיק את הסגנון הנהדר שבו שיחקה ירושלים בזמנו הוא יצליח .
    בקיצור יש אלטרנטיביות

    1. 1. העונה "הכיפית" היחידה בשנים האחרונות הייתה עם יאניס. לבנות על הלא נודע רק הזיק למכבי.
      2. אותו דבר לגבי יציבות. היה רצף אחד של 3 ניצחונות בתקופת ז'אן טבק (5 אם סופרים גם את היורוקאפ) ורצף אחד של 3 ניצחונות בימי רמי הדר לעומת כמה רצפים של 5 ו-6 ניצחונות עם ספרופולוס. ברור שהנסיבות החיצוניות מהוות גורם מרכזי לבעיות, גם אם כמובן לא היחיד ואפשר היה להתנהל טוב יותר אל מול הנסיבות.
      3. טיעון שאי אפשר להתייחס אליו ברצינות כל עוד אין לו הסבר. הוכחתי כאן מדוע המשחק אמש משקף קודם כל את המחסור בהכנה, גם אם אני מסכים שהיה מקום לשחק טוב יותר ושהכושר הלקוי הוא לא הסיבה היחידה ליכולת אתמול (אם כי העיקרית בפער גדול). אני הייתי מופתע יותר אם מכבי היו מנצחים אמש ביותר מ-10 הפרש מאשר אם היו מפסידים ב-30 הפרש לאור המצב.
      4. דורסי עם 39% לשלוש בקריירת היורוליג לעומת נאנלי שעם 47.2% (כולל ה-2/10 עד כה העונה). בליגה הישראלית היה לדורסי 40.8% לשלוש לעומת 52.7% של נאנלי בליגה הטורקית שהיא לא פחות חזקה. דורסי יכול לייצר לעצמו יותר שלשות, אבל נאנלי קלעי טוב יותר, וזה עוד בלי להזכיר את זה שנאנלי הוא 2-3 בעמדה ולא 4.
      5. במקרי קיצון ייתכן שאני אסכים שיש לפטר מאמן ורק אחרי זה לבחון חלופות, אבל ברוב המוחלט של המקרים עדיף להימנע משינוי שאין לך בסיס מספיק רחב להנחה שהוא יוביל, ולכן תרבות פיטורי המאמנים הרווחת בארץ (ולא רק) פוגעת מאוד בספורט הישראלי.
      6. יאניס הוא מאמן שהוכיח את עצמו בטופ האירופאי, ולא רק עם מכבי. רק בלאט ופיני גרשון יכולים לטעון לרזומה כזה, ובמצב הנוכחי שניהם כבר לא רלוונטיים.
      7. לגבי גודס, הוא עושה עבודה די טובה בראשל"צ לדעתי, אבל פערי הרמות ברורים. בכל מקרה, החוזה שלו עם הנבחרת לא מאפשר לו לאמן קבוצת יורוליג כרגע. אני לא שולל אותו או את קטש במבט לעתיד (אם כי יש לי העדפות אחרות בקרב הישראלים), אבל זה לא רלוונטי כרגע ואני מעדיף את יאניס על שניהם.
      8. אשר לקטש, קשה לומר שהוא הצליח בצורה יוצאת דופן בהפועל ירושלים (3 פעמים להפסיד בחצי הגמר של הליגה ועונות די בינוניות באירופה, יחד עם 2 גביעים). בתקופה שלו בפנאתנייקוס הוא עמד במשימות שלהם (הקלות למדי יש לציין בליגה ללא אולימפיאקוס), אבל הקבוצה הייתה אפרורית עוד יותר ממכבי בימים הכי קשים שלה, סיימה במקום ה-16 מתוך 18 ביורוליג (יותר גרוע מהעונות החלשות ביותר של מכבי), וההחלטה שלהם לוותר עליו, למרות שהיה לו חוזה לעוד עונה, מעמידה אי אלו סימני שאלה.
      9. אשר לסגנון המשחק של קטש, בהנחה שאתה מתכוון לסגנון אותו הוא הנחיל להפועל ירושלים ולנבחרת ישראל, מדובר בסגנון שדורש ריבוי של מקבלי החלטות בעמדות הגארד יחד עם כמה שיותר קונוסים בעמדות הפנים. לא דומה כלל לחומר השחקנים של מכבי. בפנאתנייקוס היה לו חומר שחקנים די דומה (עם נדוביץ' בתפקיד ווילבקין), ושם זו הייתה קבוצה שמשחקת לאט ומייגע עם הגנה יוונית ושליטה מוחלטת בריבאונד. יש לי תחושה שלא לזה אתה מפלל.

      10. אתה ממלא היטב את תפקידך כאוהד מאוכזב ובצדק. אסור לה לקבלת ההחלטות של מועדון ספורט להתבסס על זה מעבר למינימום.

  23. שום קשר בין מכבית"א לכדורסל. ודאי ששום קשר לכדורסל ישראלי.
    המועדון הזה התנפח מדי, התרחק מדי, השניא עצמי מדי.
    זה הזמן של חולון, ראשלצ וגליל עליון להביא משהו אחר, נעים לצפייה, פשוט וזורם, וללמוד מקאליניץ' ושות' איך שומרים על תקציב נמוך, פשטות, חכמת משחק וצניעות.
    עד כאן

  24. אהרון
    גרוע מאוד להעיף מישהו בלי שאתה יודע מי ומה יהיה המחליף שלו.
    להבדיל אלף אלפי הבדלות,
    עיין ערך עבאס מוסאווי בראשות החיזבאללה….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט