פתיחה סקוטית – סיקור משחק הפתיחה של מכבי ביורוליג ופריוויו לעונה / צוות הופס כדורסל אירופי

(אתר היורוליג)

הפתיחה הסקוטית היא פתיחה בשחמט, אשר הרעיון המרכזי שלה הוא תפיסת עמדות במרכז בשלב מוקדם ועל פי מרבית התיאוריקנים היא מובילה לשוויון בעמדות. הפתיחה הסקוטית של מכבי התבססה גם היא על תפיסת עמדה נוחה בשלב מוקדם ועל חתירה לאזור השוויון אחרי פיגור 9 ברבע האחרון. בסופו של דבר, מכבי פותחים את העונה עם ניצחון ביתי על יריבה גרמנית פעם שנייה ברציפות, והפעם יקוו שזה גם יהיה בסיס לעונה טובה יותר.

מכבי תל-אביב (0-1) – באיירן מינכן (1-0) 68-69:

מכבי עלו בחמישייה עם ווילבקין, אוונס, נאנלי, קלויארו ורומן סורקין בזמן שאצל באיירן אוגוסטין רוביט פתח עם סל קשה על סורקין. נאנלי הגיב בשלשה אליה הגיב הילארד עם אחת משלו, אבל אוונס הגיב עם סל שקבע שוויון 5. ווילבקין סחט עבירה בשלשה ודייק בכל הזריקות מהקו ואחרי שוולדן השווה מבחוץ תרם סקוטי סל שדה ראשון וקבע 8-10 למכבי. אוונס צירף סל ועבירה וכבר יתרון 5, אבל וולדן צימק ל-10-13 בירידה לפסק הזמן הראשון של העונה.

וולדן ורוביט החזירו את היתרון לבאיירן לפני שלשה של דיברתולומאו ואחריה וולדן קבע שוויון 16 והעמיד את עצמו על 9 נקודות. מאותו רגע החלו הדקות הטובות של מכבי, כאשר ריינולדס פתח עם דאנק, ווילבקין הוסיף חטיפה ושלשה ואפילו זיו התכבד בסל ועבירה, אם כי החטיא את העונשין. יארמס צימק, אבל ווילבקין קבע את תוצאת הרבע עם הבאזר על 18-25 ברבע ראשון מפתיע לטובה התקפית.

מכבי המשיכו את המומנטום בפתיחת הרבע השני כששלשות של ג'ונדי וסקוטי, ואחריהן סלים של דיברתולומאו וטיילור שעלה לבכורה רק באמצע הרבע השני, ופתאום זה 18-35 למכבי וריצת 2-19 או 0-12. באיירן הלכו בצבע לשני האקסים של מכבי – דשון תומאס ואות'לו האנטר – ויחד עם 5 רצופות של שישקו ההפרש החל להצטמצם. רגע לפני המחצית הוא כבר ירד ל-6 בלבד עם ריצת 1-12 של באיירן, אבל ריינולדס קבע את תוצאת המחצית על יתרון 32-40 של מכבי.

תומאס וריינולדס פתחו את המחצית השנייה עם נקודות עבור כל צד, אבל מאז מכבי נעלמה לחלוטין, הפעם גם בהגנה ולא רק בהתקפה, וריצת 0-14 של באיירן קבעה פתאום יתרון 6 לאורחים. ווילבקין ונאנלי צימקו ל-2, אבל תומאס והילארד שמרו על היתרון של באיירן ורוביט, שהפעם החליף את האנטר כשפתח את המחצית, תרם 6 רצופות והעלה את באיירן ליתרון 8. נאנלי לקח אחריות ומצא את סורקין ודריק וויליאמס והם קבעו יתרון 54-58 לבאיירן בסיום הרבע השלישי.

דקה לקחה לדשון תומאס לעלות על הלוח בתחילת הרבע האחרון, וגם זה מגולדטנדינג, כך שיותר מ-3 דקות לא ראינו מפגש בין כדור ובין סל. אות'לו האנטר עצר את הבצורת משני הצדדים עם סל ועבירה וקבע יתרון שיא לגרמנים – 54-63. בשלב הזה, כ-6 וחצי דקות לסיום, ספרופולוס כבר החליט להתייאש מהרכבים נורמליים וחזר לשיטת ווילבקין בהתקפה וכל השאר בהגנה, כאשר ההרכב לידו כלל את נאנלי בעמדה 2, קלויארו בעמדה 3 ואת הצמד וויליאמס את ריינולדס בקו הקדמי.

ווילבקין צימק עם שלשה ראשונה, אבל וולדן הגיב עם 2 מהקו והחזיר את ההפרש ל-8. הפעם מכבי הגיבו עם תרגיל יפה שבסיומו ריינולדס מצא את וויליאמס לסל קל, וההפרש ירד ל-6 שוב. ווילבקין רשם חטיפה שלישית ושלשה רביעית במשחק וצימק ל-3 בלבד, והחרה אחריו וויליאמס עם חסימה על תומאס. הפעם סגרו לווילבקין את השלשה, אז הוא חדר פנימה והלך על הגרסה הוותיקה יותר למהלך 3 נקודות, סל ועבירה שקבעו שוויון 65, קצת יותר מ-3 דקות לסיום.

חטיפה של ריינולדס הביאה למכבי אפשרות לחזור ליתרון, אבל השמירה הכפולה על ווילבקין גררה החטאה של נאנלי. האנטר הצליח לסחוט עבירה, אבל החטיא פעמיים מהקו, והפעם סקוטי הצליח לשים 2 על הלוח ולהביא למכבי יתרון 2, ממש 2 דקות לסיום, מה שהוביל לפסק זמן של אנדראה טרינקיירי. ההגנה של מכבי פעלה טוב, אבל וולדן תפר שלשה מטווח NBA והחזיר את היתרון לגרמנים, ואילו בצד השני נאנלי החטיא וכעת באיירן עם יתרון נקודה ועם כדור, דקה ורבע לסיום.

ההגנה של מכבי הייתה טובה שוב, והפעם באיירן לא הצליחו לשחרר זריקה בזמן, מה שהשאיר לצהובים 50 שניות. ווילבקין הוריד את השעון והצליח לסחוט עבירה, ועם 2 כדורים מדויקים מהקו העלה את מכבי ליתרון נקודה, לפני שירד לספסל עבור המהלך ההגנתי. לחץ של מכבי על הכדור כמעט הוביל לחטיפה, אבל במקום זאת מצא את עצמו תומאס לזריקה סבירה מבחוץ. הזריקה הלכה החוצה, אבל הריבאונד נחת אצל באיירן שקיבלו עוד הזדמנות, אותה הילארד החטיא, והפעם הריבאונד נפל אצל קלויארו ואוהדי מכבי שחררו אנחת רווחה.

ווילבקין קלע 28 נקודות, מתוכן 13 ברבע האחרון, שהן 13 מ-15 האחרונות של מכבי ו-8 בראשון, והוסיף גם 3 אסיסטים ו-3 חטיפות, דיברתולומאו קלע 8, נאנלי קלע 7 עם 2 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חטיפות, ריינולדס את וויליאמס קלעו 6 כל אחד עם 6 ו-5 ריבאונדים בהתאמה, אוונס קלע 5, סורקין קלע 3, זיו, טיילור וקלויארו קלעו 2 כל אחד, בלייזר לא קלע וג'ייק כהן לא שותף.

המצטיינים:

סקוטי ווילבקין – פתח נהדר וסיים מדהים. האמצע לא היה מרשים והראה שסקוטי עדיין לא בכושר אידיאלי, אבל הביא למכבי את הניצחון בכוחות עצמו.

ג'יימס נאנלי – הגיע למכבי על תקן של קלעי, אבל הצליח לתרום משמעותית גם ביום של 2/9 מהשדה, גם בהגנה וגם בהתקפה. לא בכדי הוא קיבל הכי הרבה דקות.

ג'ון דיברתולומאו – בדקות שלו ליד מוביל כדור אחר, ווילבקין או זיו, הוא ניצל כל עזרה בהגנה כדי לתפור זריקות פנויות. הדקות שלו כמוביל כדור יחיד היו רעות מאוד מבחינת מכבי.

הנתון של המשחק:

סקוטי ווילבקין – 28 נקודות, 8/13 מהשדה, 4/6 לשלוש, 8/8 מהעונשין, 3 אסיסטים, 3 חטיפות, מדד 32.

כל שאר מכבי – 41 נקודות, 17/47 מהשדה, 3/16 לשלוש, 4/6 מהעונשין, 8 אסיסטים, 3 חטיפות, מדד 32.

אני משער שבהמשך זה לא ייראה ככה, גם כי לא הכל ייכנס לווילבקין ברגעי ההכרעה, אבל בעיקר כי ככל שהקבוצה תשתפר היא אמורה לקבל יותר תפוקה מאחרים. עם זאת, הפעם ווילבקין היה חלק משמעותי בבריחה שסידרה את היתרון והחזיר את מכבי למשחק לבד עם קאמבק מדהים. ספרופולוס הלך על הרכב של ווילבקין עם שחקני הגנה וההרכב הזה ניצח לו את המשחק, ווילבקין לבד בהגנה, וכל השאר יחד עם סקוטי בהגנה.

הפריוויו:

(אתר היורוליג)

היום ב-21:05 אמורה להיפתח עונת היורוליג במשחק בית של מכבי נגד באיירן מינכן. רגע לפני כן, זאת ההזדמנות לבדוק את מהלכי הקיץ של ההנהלה הצהובה ולנסות לפענח את מצבה של מכבי בליגת הכדורסל השנייה בטיבה בעולם, רגע לפני פתיחת העונה.

העונה שעברה:

מאזן בעונה שעברה: 20-14. מקום 13, די רחוק מרבע הגמר בסופו של דבר.

מאמן: יאניס ספרופולוס. הגיע באמצע עונת 2018-9 וישלים בקרוב 3 שנים. יש לו חוזה לפחות עד לסוף העונה הנוכחית עם אפשרות להאריך אותו.

סיכום העונה שעברה: אחרי עונת 2020 המצוינת, שנקטעה כשמכבי נמצאת במקום שמוביל לסדרת רבע גמר עם יתרון ביתיות, הציפיות בצהוב-כחול היו להמשיך באותה הדרך ולפחות להעפיל לרבע הגמר. עם זאת, לו"ז קשה, פציעות ויכולת לא מספיק טובה ברגעי ההכרעה הובילו לכך שמכבי ניצחו רק 3 מ-11 המשחקים הראשונים של העונה.

בהמשך מכבי נראו טוב יותר, כולל כמה ניצחונות דרמטיים ברגעי ההכרעה, והם ניצחו 7 מתוך 10 המשחקים הבאים, מה שהביא אותם למרחק של משחק או 2 בלבד מהמקום ברבע הגמר עם האמונה שאפשר לעשות קאמבק. הפסד לפנרבחצ'ה התקבל בהבנה, אבל אחריו עונת היורוליג של מכבי הושבתה לכמעט חודש בגלל הסגר שהיה בארץ, והחזרה ליורוליג הייתה בכושר רע שהוביל לרצף הפסדים שגמר סופית את הסיכוי.

עונת היורוליג של מכבי נגמרה עם ניצחונות בית על ברצלונה בהארכה ועל חימקי ב-30 הפרש שהעירו את הקהל שחזר להיכל, אבל באכזבה מקצועית גדולה בסך הכל, כולל כמה תבוסות וביניהן תבוסת הבית הגדולה ביותר של מכבי אי פעם באירופה, 66-90 נגד אנדולו אפס, אלופת אירופה שבדרך.

קיץ 2021:

הגיעו: קינן אוונס (מהפועל חיפה), דריק וויליאמס (מולנסיה), קמרון טיילור (מהמבורג טאוורס), ג'יילן ריינולדס (מבאיירן מינכן, קדנציה שנייה במכבי), רומן סורקין (ממכבי חיפה), ג'ייק כהן (מאוברדוריו, קדנציה שלישית במכבי), ג'יימס נאנלי (מניו-אורלינס פליקנס), יפתח זיו (מהפועל גלבוע/גליל), מתיאס לסור (ממונאקו).

עזבו: אלייז'ה ברייאנט (למילווקי באקס, הספיק גם לקחת אליפות NBA ולהיחתך מהבאקס), טי ג'יי קליין (שחקן חופשי), כריס ג'ונס (לוילרבאן), אות'לו האנטר (לבאיירן מינכן), סנדי כהן (לבני הרצליה), עומרי כספי (פרש), טיילר דורסי (לאולימפיאקוס), דורי סהר (לבני הרצליה), עידן אלבר (להפועל חולון), יונתן אטיאס (לעירוני נהריה), יובל זוסמן (לאלבה ברלין), דראגן בנדר (נגמר לו החוזה, אבל עשוי לחזור למכבי כשיחלים מהפציעה שלו).

אלייז'ה ברייאנט וטיילר דורסי עזבו עוד לפני שהעונה שעברה הסתיימה, כך שמכבי ידעו שצריך לעשות שינויים משמעותיים בקו האחורי, וכך הגיעו קינן אוונס מהפועל חיפה וקמרון טיילור מהמבורג. אוונס אמור לשחק בעמדות 1-2, וסיים רביעי בעונה שעברה באסיסטים בליגת ווינר עם 6.4 למשחק, ואילו טיילור יחליף את ברייאנט וישחק בעמדה 2 וכגארד שלישי בעמדה 3 לפעמים. מי שיסגור את הקו האחורי הוא יפתח זיו, "MVP הקורונה" של 2020 והישראלי המצטיין של 2021, שיהיה הרכז המוביל בליגה ויקווה לקבל הזדמנות דומה ביורוליג.

גם בקו הקדמי היה צורך בשינויים משמעותיים, ושם מכבי החליטו לוותר על אות'לו האנטר שהרבה להיפצע בעונה האחרונה והתקשה לשמור על כושר טוב, והביאו במקומו את ג'יילן ריינולדס שהיה המחליף של האנטר במכבי לפני שנה וחצי, אבל מאז הפך לסנטר מוביל באירופה במדי באיירן מינכן. אחריו הגיע דריק וויליאמס שכבר עבר בכמה קבוצות יורוליג בתור פאוור פורוורד פותח, ואת הקו הקדמי יסגרו רומן סורקין שינסה לגרד דקות גם ביורוליג וג'ייק כהן שיפתח את עונתו השישית ב-3 קדנציות שונות במדי מכבי.

את גביע ווינר מכבי הניפו אחרי פתיחות לא ממש מרשימות נגד מכבי ראשל"צ והפועל ירושלים לעומת מחציות שניות נהדרות, ואילו בגמר נגד אילת העסק עבד טוב יותר מבחינתם מההתחלה עד לרבע אחרון של 8-28 שהביא למכבי ניצחון ב-30 הפרש במשחק על תואר לראשונה מאז אירוע "בלו וטראוויס הולכים מכות" הידוע מגמר הגביע של 2011. החדשות הרעות בצהוב-כחול היו פציעה של זיזיץ' שייעדר לכחודש וחצי, ובמקומו הוחתם על חוזה זמני מתיאס לסור, סנטר ששיחק במונאקו בעונה שעברה.

(אתר מנהלת הליגה. צילום – עודד קרני)

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: קינן אוונס / יפתח זיו, סקוטי ווילבקין, ג'יימס נאנלי, דריק וויליאמס, אנטה זיזיץ' / ג'יילן ריינולדס.

ספסל: יפתח זיו / קינן אוונס, ג'ון דיברתולומאו, קמרון טיילור, עוז בלייזר, אנג'לו קלויארו, ג'ייק כהן, רומן סורקין, ג'יילן ריינולדס / אנטה זיזיץ', מתיאס לסור.

בתור אחד מלקחי העונה שעברה, אנחנו נראה אצל מכבי מוביל כדור ליד ווילבקין, כאשר ככל הנראה יהיה מדובר בקינן אוונס, לפחות בשלב המוקדם של העונה, למרות שיפתח זיו פתח טוב את העונה. ג'יימס נאנלי הוא הסמול-פורוורד הטבעי הבולט של מכבי, ובקו הקדמי אלו צפויים להיות וויליאמס וזיזיץ', כאשר כל עוד זיזיץ' פצוע אני משער שנראה את ריינולדס גם בחמישייה הפותחת, אבל גם אם לסור יהיה זה שיפתח ריינולדס יקבל יותר דקות.

בספסל אנחנו נראה את קלויארו, בלייזר וקצת ג'ייק כהן או סורקין בעמדות 3-4, את זיו או אוונס עם דיברתולומאו וטיילור בעמדות 1-2, כאשר טיילור או יפתח זיו יכולים גם להשתלב טוב בהרכבים של 3 גארדים, ומי שישלים את הספסל מהקו הקדמי יהיה לסור ואחרי שזיזיץ' יחזור זו תהיה בעיקר המשבצת של ג'יילן ריינולדס.

היתרונות ההתקפיים של החמישייה הם כמה שחקני מטרה שונים, ובעיקר ווילבקין ואולי אוונס או טיילור בקו האחורי יחד עם זיזיץ' וריינולדס בעיקר בקו הקדמי. נאנלי יוביל כמה קלעים לא רעים שימתינו להזדמנויות שלהם מבחוץ ומבפנים וככל שמכבי יצליחו להביא סגנון משחק מהיר כך גם האחרים יצליחו להביא את עצמם לידי ביטוי, ובעיקר שחקנים כמו יפתח זיו או דריק וויליאמס שמצטיינים במגרש הפתוח.

בצד ההגנתי, ראינו בעונה שעברה שגם עם סגל הגנתי פחות טוב השיטה של ספרופולוס עושה את שלה. אמנם הייתה ירידה ביחס ל-2020, אבל מכבי דורגה 4 ברייטינג הגנתי מתוך 18 קבוצות היורוליג בעונה שעברה, לעומת המקום ה-14 בצד ההתקפי, לעומת מקום ראשון בהגנה ו-11 בהתקפה בעונת 2020 המוצלחת יותר. חומר השחקנים ההגנתי של מכבי לא מדהים, אבל ספרופולוס מצליח להתאים את הקבוצה לשיטה ההגנתית שלו וזה עובד.

הכוכב: כמה שנדבר, ובצדק, על שחקנים רבים, מכבי תקום ותיפול בעיקר על סקוטי ווילבקין. אמנם, בעונת היורוליג שעברה ווילבקין קלע 10.6 נקודות למשחק בניצחונות לעומת 16.1 בהפסדים, אבל בנתונים האחרים ווילבקין בלט יותר בניצחונות. כך למשל עם 39.5% מהשדה ו-50% אפקטיבי בניצחונות לעומת 38.7% מהשדה ו-46.7% אפקטיבי בהפסדים, 4 אסיסטים למשחק בניצחונות לעומת 3.8 בהפסדים ובעיקר 1.9 איבודים בניצחונות לעומת 2.8 בהפסדים.

אפשר היה לראות לאורך העונה שעברה שהמשחקים הטובים של מכבי היו אלה שבהם ההתקפה הקבוצתית זרמה היטב. בחלקם ווילבקין בלט יותר או פחות, אבל התמקד בניהול המשחק לפחות במידה שווה לאחריות שלו על הקליעה. לעומת זאת, במשחקים שמכבי התקשו יותר בהתקפה היה זה ווילבקין שנאלץ לקחת על עצמו כמות זריקות משמעותית יותר, ולכן הוא קלע יותר עם ירידה באחוזים, ובעיקר איבד יותר כדורים כתוצאה של הגנות שהתמקדו בו יותר.

אקס-פקטור: קמרון טיילור. טיילור אף פעם לא היה בקבוצה בסדר גודל דומה למה שמצפה לו עכשיו, אבל הוא יכול להביא שילוב של הגנה עם קצת ניהול משחק, חדירות לסל וקליעות מבחוץ. בשני המשחקים בהם ראינו את טיילור הוא לא בלט בטור הנקודות עם 7 ו-6 נקודות בהתאמה, אבל תרם 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים באחד לעומת 4 חטיפות בשני. ספרופולוס מחפש בטיילור את הגארד ההגנתי שהיה זוסמן, אבל כזה שיהיה פעיל יותר בהתקפה ויביא את עצמו יותר לידי ביטוי, גם ביצירת מהלכים וגם בקליעה.

כמה שאלות מפתח:

איך מורידים מווילבקין את ניהול המשחק ומאפשרים לו להתמקד בקליעה?

אחד החסרונות המרכזיים של מכבי בעונה שעברה, ואולי הראשון מביניהם, זה מחסור במנהל משחק. כריס ג'ונס הובא על המשבצת הזאת, אבל למרות שהוא שיחק בסדר באופן אישי, הוא לא היה מנהל משחק שמחפש להביא את האחרים לידי ביטוי באופן שוטף.

קינן אוונס דומה לג'ונס מהבחינה הזאת, מכיוון שגם הוא יודע לחפש את האחרים, אבל הרבה פעמים יעדיף את עצמו, אבל השינוי המשמעותי מהבחינה הזאת הוא הצירוף של יפתח זיו, שאני מאמין ששווה דקות משמעותיות ברמת היורוליג ויוכל לסייע מאוד בתחום הזה.

מי במכבי יכול לשחק סמול פורוורד באופן שיטתי?

מבין כל הסגל של מכבי ליורוליג, שני היחידים ששיחקו את רוב הדקות שלהם לאורך הקריירה בעמדת הסמול פורוורד הם ג'יימס נאנלי ועוז בלייזר. נאנלי יהיה כנראה זה שיפתח בעמדה הזאת, בעוד את בלייזר ספרופולוס מעדיף לרוב בעמדה 4, וגם ככה בחצי ממשחקי העונה שעברה הוא קיבל כמות חד-ספרתית של דקות.

בכל מקרה, מכבי תצטרך שחקנים נוספים שייקחו את עמדה 3 בדקות מסוימות. זה יכול להיות הניסוי האהוב על ספרופולוס של קלויארו עם 2 גבוהים, הרכב עם יתרונות הגנתיים וחסרונות התקפיים ברורים, או ניסיון לשחק עם 3 גארדים, כשהנחת המוצא היא שקמרון טיילור או יפתח זיו מספיק גדולים כדי לשמור על מספרי 3 ברמת יורוליג.

מי מהישראלים יכול להיות שחקן משמעותי?

נחזור כמה שנים אחורה, אל עונת 2017 הידועה לשמצה מבחינת אוהדי מכבי ת"א. הישראלים של הקבוצה שקיבלו דקות משמעותיות אז היו גל מקל (עונה שנייה במכבי), גיא פניני (עונה שמינית במכבי), יוגב אוחיון (עונה שישית במכבי) וסילבן לנדסברג (עונה חמישית במכבי). בסיום אותה עונה רעה החליטה ההנהלה להתחיל מחדש והעיפה את כולם חוץ מאיתי שגב, שיחד עם יובל זוסמן ודני אבדיה היה אמור להוות את התשתית של דור העתיד של ישראלי מכבי.

אל אותה שלישייה צעירה הצטרפו ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן ואלכס טיוס כישראלים בכירים, ובעוד שדיברתולומאו נשאר במכבי וג'ייק כהן חזר אליה עכשיו, טיוס עזב שוב אחרי שנתיים, איתי שגב לא הוכיח את עצמו והחל לנדוד בליגת ווינר ודני אבדיה פרץ במכבי והלך ל-NBA לשמחת כל הצדדים. עיקר התקווה בצהוב-כחול-לבן הייתה יובל זוסמן, אבל הוא בחר לעבור לאלבה ברלין בקיץ האחרון, וכך שוב לא נותר במכבי אף יליד ישראל עם ותק של יותר מעונה אחת בקבוצה.

חמשת השחקנים הישראלים בסגל הבכיר העונה הם יפתח זיו, ג'ון דיברתולומאו, עוז בלייזר, ג'ייק כהן ורומן סורקין. דיברתולומאו וכהן הם שני המנוסים, אבל דיברתולומאו נע בין 10 ל-13.5 דקות למשחק בכל אחת מהעונות שלו במכבי, וזה בלי למנות משחקים בהם הוא לא שיחק משיקולים מקצועיים, ואילו ג'ייק כהן הגיע ל-10 דקות למשחק לראשונה ב-2020, העונה האחרונה שלו במדי מכבי. במקרה הטוב מבחינת שניהם הם יהיו שחקנים של כ-10 דקות למשחק, וגם זה לא בטוח.

נעבור כעת אל שלושת ילידי ישראל בסגל. עוז בלייזר הוא היחיד מביניהם ששיחק כבר ביורוליג, ובמקרה שלו הוא הצליח לתקוע יתד כשחקן רוטציה עם כ-10.5 דקות למשחק, אבל רק ב-2 משחקים קיבל מעל ל-20 דקות ובסך הכל לקח 70 זריקות מהשדה ב-33 משחקים בהם שותף. גם אם שיפור קל בעונה השנייה בהחלט אפשרי, קשה לראות אותו עושה הרבה מעבר לזה והופך לשחקן משמעותי יותר מזה.

רומן סורקין עשוי לקבל הזדמנות משמעותית כבר בשלב מוקדם לאור הפציעה של זיזיץ', ועל אף שהוא ירד מ-38% לשלוש ב-2020 ל-18% בלבד ב-2021 ולא קלע שלשה עם מכבי בגביע ווינר, בכל זאת מדובר בגבוה עם איום קליעה מבחוץ על הנייר, ובעיקר עם יכולת לסיים בצבע ועם הגנה טובה מאוד. אפשר לומר שסורקין הוא הגרסה הישראלית והגבוהה יותר של קלויארו, ואצל ספרופולוס ייתכן שזה יספיק לדקות משמעותיות.

יפתח זיו עשוי להיות לדעתי דמות מרכזית בעונה הקרובה של מכבי. זיו הפך מאז פגרת הגל הראשון של הקורונה לקלעי שצריך לקחת בחשבון מחוץ לקשת, כאשר אחרי הפגרה הוא סגר את עונת 2020 עם שיפור קל ל-7/33 לשלוש (21.2%) לעומת 18.7% לפני זה, ואחר כך קפיצה ל-37.1% לשלוש בעונה הסדירה של 2021. זיו גם שיפר את אחוזי העונשין שלו משמעותית, יחד עם זה שהוא סחט כמעט 5 עבירות למשחק, ושיפר גם את ניהול המשחק שלו. השילוב בין הסייז שמאפשר לו לשחק עם עוד שני גארדים, ניהול המשחק שהוכיח את עצמו בכל הזדמנות קודמת בשנתיים האחרונות והקליעה המשופרת אולי יצמיחו במכבי את הישראלי המשמעותי הבא.

התחזית:

נדמה שמכבי עשו את התיקונים הנדרשים בגזרות העיקריות – הובאו שני מובילי כדור שאמורים להוריד את האחריות מווילבקין, הובא סמול פורוורד בולט לראשונה מאז ימי דווין סמית, הקו הקדמי נראה דומה יותר לזה שהצליח ב-2020 ממה שהיה בעונה שעברה, והחזרה של הקהל יכולה להיות מאוד משמעותית אצל קבוצה כמו מכבי. עם זאת, החזרה לפלייאוף לא נעשית קלה יותר מעונה לעונה והמון יהיה מוטל על אלו שכשלו במשימה בעונה שעברה ויצטרכו להשתפר.

תחזית אופטימית: שחזור של עונת 2020 בלי פציעות ובלי קטיעה של העונה באמצע. ווילבקין מועמד לגיטימי ל-MVP, ריינולדס וזיזיץ' הופכים את הקו הקדמי למאיים בהתקפה וסביר בהגנה, נאנלי מוביל חבורה שתופרת שלשות פנויות ודריק וויליאמס נראה כמו אייסי בהגנה וכמו מה שחשבו שהוא יהיה כשבחרו אותו שני בדראפט ה-NBA. מכבי עוברים את 20 הניצחונות ומשיגים את יתרון הביתיות ברבע הגמר בדרך לחזרה לפיינל-פור בברלין, ומשם כבר הכל יכול להיות.

תחזית פסימית: שחזור של העונה שעברה. או בגרסה ארוכה יותר, הגנה בינונית וחוסר תיאום התקפי, ווילבקין מנסה להציל את המולדת ונכשל, הקו הקדמי לא יציב בהתקפה ומאוד יציב ביכולת הרעה הגנתית, נאנלי מוביל חבורה של שחקני כנף שלא ממש פוגעים מבחוץ ודריק וויליאמס נראה כמו אייסי בהתקפה וכמו ליאור אליהו בהגנה. מכבי מגיעים ל-20 הפסדים ומאבדים סיכוי במאבק על רבע הגמר מוקדם יחסית.

תחזית ריאלית: נראה שמכבי טובים יותר מאשר בעונה שעברה וכמה מהגורמים לחוסר ההצלחה בעונה שעברה הפעם אמורים לעבוד לטובת אלופת ישראל. עם זאת, את הקסם של עונת 2020 יהיה קשה לשחזר, ומאז גם צמרת היורוליג נהייתה חזקה יותר, כך שהתחזית הריאלית היא מאבק צמוד על המקומות האחרונים ברבע הגמר. אני כרגע אופטימי, אבל צריך לראות איך הדברים יעבדו למכבי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. תודה רבה,
    לדעתי השאלה המרכזית זה יאניס, מבחינת הגנה הוא מאמן מצויין, אבל ההתקפה לא קיימת.
    למכבי אין משחק קבוצתי משובח, ומשחק עומד דיי חלש. הקו האחורי לא מספיק טוב,
    מהמעט שראיתי את אוונס בגביע ווינר נראה שיש לו עוד הרבה עבודה.

    אני משער שמכבי תנסה ללחוץ חזק ולרוץ בכל הזדמנות, יש לה את האתלטיות לבצע את זה,
    הבעיה ששיטת משחק כזאת טובה שאתה נגד קבוצות נחותות (כמו אלה בליגת ווינר),
    וקשה לביצוע נגד קבוצות ברמתך או יותר טובות.

    אני קצת פחות אופטימי, אבל יש לא מעט שחקנים שלא ראיתי מספיק.

    בכל מקרה אל תבנה על זיו וסורקין, אתה נופל לזה שאתה רואה שחקן בליגה הישראלית,
    ואז חושב איך הוא יהיה ביורוליג.
    ריינולדס נראה כמו אחלה פגיעה, לא הבנתי למה ויתרו עליו מההתחלה.

    יאללה מכבי, לפרק היום את הגרמנים.

    1. 1. יאניס מאמן הגנה מעולה ופחות טוב בהתקפה, אבל מספיק שהיא תהיה באמצע הטבלה, כמו שהיה ב-2020.
      2. מכבי פחות טובה במשחק עומד, אבל עשו לדעתי שיפור בתחום הזה, והקו האחורי יותר עמוק כשעוד מוקדם לדעת לגבי האיכות של המצטרפים החדשים.
      3. מכבי שואפת לשחק מהר, והיא אכן עשתה את זה בעידן ספרופולוס – מקום 3 ביורוליג בקצב משחק ב-2021, מקום 2 ב-2020 ומקום 6 ב-2019 כשספרופולוס הצטרף באמצע. לא צריך בהכרח לחץ על כל המגרש בשביל זה, אלא בעיקר ריבאונד הגנה ושחקנים אתלטיים שיודעים להוריד כדור לרצפה. היה את זה למכבי קצת בעונה שעברה והעונה יש להם כלים מתאימים יותר בשביל זה.
      4. אני בונה על הפוטנציאל של זיו וסורקין כי אני צופה בשניהם כבר קרוב לעשור, ואני מאמין שאם הם יקבלו את ההזדמנות הם יכולים לנצל אותה – סורקין כמחליף וזיו אולי אפילו יותר מזה. מדובר בשני שחקנים שיאניס אוהב והוא הוכיח את עצמו במתן דקות לישראלים.
      5. לריינולדס היה חוזה זמני במכבי ל-3 חודשים והוא שוחרר כשהחוזה נגמר – באמצע הקורונה כשהיה ברור שלא יחזירו אותו לליגה. לא רצו אותו ביחד עם האנטר בעונה שעברה, כי ריינולדס אמור להיות מחליף וכך גם האנטר, והעדיפו שחקן שיכול להחזיק יותר זמן על הפרקט בלי להתעייף. ליד זיזיץ' בקו הקדמי הוא מתאים, ומכבי מאמינים שליד האנטר הוא לא התאים.

  2. פריוויו מעולה, תודה רבה
    אישית אני לא כל כך אופטימי, אבל זה הגיוני לאור השנים האחרונות. לא חושב שמכבי התחזקה מספיק בתחום הזרים. מסכים עם התחזית הריאלית שלך כרגע, מאבק על כניסה לשמונה האחרונות

  3. תודה רבה עמיחי
    כמה דברים
    1 אני מקווה מאד שאחרי 7 השנים הרזות ללא רבע גמר נזכה לפחות לפחות לרבע הגמר

    2. במבט כולל נדמה שמכבי במקום טוב (או פחות טוב) באמצע
    אחרי אנדולו ברצלונה צסקא מילאנו וריאל
    ולצד פנרבחצה שכזו
    אבל הכל יכול להיות

    3. התקווה הגדולה צריכה ויכולה להיות הקהל אני מקווה שאכן הקהל יחזור לכל העונה ושיאניס יחזיר למכבי את "ביתי הוא מבצרי" כשם שעשה בדיוק לפני שנתיים עד הקורונה

    4. אין להתכחש לכך שיאניס מגיע אחרי עונה פחות טובה מה שנקרא סוג של "ברווז צולע" במובן זה פתיחת העונה קריטית להצלחה של מכבי
    אם נצרף את הסעיף הקודם נגלה שעד סוף החודש הראשון במפעל ( למעשה אוקטובר וסליחה מהיום האחרון של ספטמבר)

    מכבי תשחק 5/7 משחקיה בבית רובם מול קבוצות פחות טובות ממנה (על הנייר)
    מינכן היום הכוכב שבוע הבא
    ואז פאו וקובנה ואחריהם ברצלונה (היחידה הטובה ממכבי ).

    ככה שהחודש הזה קריטי
    אם מכבי תנצח את משחקי הבית ותהיה במאזן חיובי של 2-5 לפחות
    תהיה זו פתיחה טובה ומכבי כמועדון זקוק לפתיחה טובה בייחוד לאור שנות הכישלון האחרונות .
    אם תהיה פתיחה טובה מעמדו של יאניס יתחזק אם לא אזי לא מן הנמנע שתהיה פרידה .

    5. אשר למצבת השחקנים אז נראה שהקבוצה התחזקה בייחוד בעמדת ה 4 הרכרוכית מאשתקד
    נראה שיש יותר אפשרויות מהעבר ואולי אולי נזכה סוף סוף לסוג של סטראץ 4 שלא היה למכבי מאז ימי דיוווד בלו הענק ( ואולי גם דווין סמית )

    6. אשר לישראלים
    לצערי גם חלק מאלו הם לא באמת ישראלים לפחות לא כאלו שהקהל יכול להזדהות עמהם
    אני מדבר על כל האמריקאים בעלי האזרחות הכפולה
    במובן זה עשתה מכבי טעות גדולה מאד
    כאשר היא לא המשיכה עם זוסמן
    אני יודע שמכבי רצתה מאד בקיץ שימשיך אבל זו סוגיה שהייתה צריכה להיפטר הרבה לפני הקיץ .
    זוסמן היה צריך להיות סמל במועדון אבל מכבי או לפחות יאניס לא השכילו להתייחס אליו ככזה בטח אחרי הפציעה ולא נתנו לו את התחושה והביטחון הנכון

    יתר הישראלים
    אז אף אחד לא מהווה באמת סמל ואף אחד הוא לא ישראלי בכיר או שאמור להיות בכיר
    אני חושב שסוזמן היה מתאים לקבוצה הזו יותר מזיו .

    יפתח זיו הוא שחקן מוכשר אבל לתחושתי שחקן שצריך להיות הכוכב של הקבוצה ולא שחקן רוטציה שיכול לתרום
    אני יופתע אם יהיה פקטור של ממש ביורוליג

    אשר ליתר אני דווקא אופטימי לגבי חלקם
    סורקין יצטרך לגדול העונה בליגה המקומית
    אבל גייק כהן היה שחקן משמעותי בהחלט בעונה המקוצרת של הקורונה
    גם דובורתילמאו נתן אז עונה נהדרת שנעצרה עם הפציעה .
    התחזית שלי
    תלויה בחודש הראשון מאזן של 2-5 ומעלה יביא אותנו כנראה לטופ 8
    מאזן שלילי והלכה כנראה עוד עונה
    מאזן 3-4 לא יהיה טוב אבל ישאיר את העונה בחיים .

      1. 1. לשמעון אני לא מגזים לגבי זוסמן
        זוסמן שחקן שחקן והעתיד יוכיח כמו שהעבר טרם הפציעה הוכיח
        הוא היה אם וי פי אליפות אירופה צעירות
        נתן כמה משחקי יורוליג גדולים למשל בניצחון בצסק"א בנוסף היה עוגן הגנתי ובכלל שחקן חשוב מאד בעונת הקורונה
        אשתקד חזר מפציעה ארוכה ויאניס עשה עליו את כל סדרות החינוך שבעוחם
        אני מציע התערבות וטוען שהיה שחקן של דאבל פיגרס בממוצע ביורוליג באלבה
        כולל בניצחונות (שלא תגיד בגרבאצ)

        יש התערבות ?

        2. לעמיחי : יפה מאד שאתה לא רואה כל הבדל אבל השאלה היא האם גם כלל הקהל של מכבי לא רואה כל הבדל התשובה שלי פשוטה
        ההיסטוריה מוכיחה החל ממיקי ומוטי וכלה בדניאל וג'מצי ובהמשך קטשפר וכמובן נדב
        אח"כ אליהו וכספי וכמובן פניני
        אחרי פניני למכבי חסר סמל ישראלי מקומי
        ואני מציע לך לעשות סקר באתר מיהו הסמל של מכבי בכל עשור ותגלה
        נכון היו כמה סמלים מתאזרחים כמובן ברודי שהיה משהו מיוחד ואח"כ שארפ ואפילו סימס ובלו
        אבל גם היו כמה זרים שהפכו לסמלים במכבי….
        בגדול הסמלים הם כחול לבן וכרגע אין כזה במכבי שטעתה בענק בזוסמן ולכן החתימה את זיו למרות שלהערכתי הוא לא יהיה פקטור של ממש ביורוליג
        אני מהמר על פחות מ 6 נק' ופחות מ 15 דק' למשחק
        יש התערבות ?

        1. אני לא מהמר ולא מתערב על שום דבר. אני חושב שדווקא ג'ונדי, ובעיקר ג'ייק כהן, שנמצאים במכבי כבר כמה שנים, זוכים לחיבת הקהל לא פחות מצברים חדשים. אני מאמין שזיו שחקן טוב ומתאים לרמה, אבל אני לא יודע האם וכמה הוא יקבל מיאניס (היום הוא גם לא כשיר ב-100%)

        2. איזה שחקן עתיד בחייאת מה אתה בא לי עם דאבל פיגרס😂😂 מה זה 10 נק. מילא נתערב על 15 נק מה אומר?
          וגם ל10 נק הוא לא יגיע אבל לא אתערב על זה. בחייאת הוא שחקן נחמד לספסל לעשות הגנה. הוא נגר בהתקפה

    1. אני מסכים שמכבי לא היו יציבים במיוחד בגביע ווינר, אבל הם נתנו 2 רבעים אחרונים נהדרים נגד ירושלים ואילת, ויחד עם 7 זרים (בלי זיזיץ' הפצוע ולסור שעוד לא הגיע לארץ), לעומת 5 נגד אילת וירושלים, הם אמורים להיראות טוב יותר. אני מעריך שווילבקין גם יקח יותר על עצמו אם יהיה צורך.

  4. תודה על הניתוח. לגבי זיו הוא יילחם עם ברתלומאו על דק' הרכז המחליף, בהנחה שמכבי רוצה לשחק הרבה עם אחד כזה לצד ווילבקין וכמובן לצד מילר. לדעתי מחמשת הישראלים מי שיכול להרוויח מההפקר (הפציעה של זיזיץ') הוא סורקין ,בעיקר בהרכבים נמוכים ועד שלסור יתאפס וייכנס לעניינים. בקיצור יש לו 2-3 משחקי יורוליג לנסות לקנות את מקומו. מכבי די עם אותן בעיות הגנתיות בעיניי ובעיקר בצבע, אם יצליחו להפחית תלות בווילבקין יילחמו על אחד הכרטיסים האחרונים להצלבה…לא בטוח שבהצלחה.

  5. אחלה פריוויו.
    יפתח זיו עם כל הכבוד הוא לא רכז ליורוליג.
    ריינולדס בינוני, נאנלי בינוני פלוס, אוונס בינוני מינוס ו-ווילבקין הוא יום בינוני פלוס ויום בינוני מינוס, כלומר הזרים בינוניים.
    אני בעד בלייזר וסורקין אבל ליורוליג הם מתאימים כמו כפפת לטקס סמול ליד של קוואי – כלומר הם יעלו אבל זה לא יהיה נוח.
    בקיצור, מכבי על הגבול של מקומות 7-8. בדצמבר אראה אותם בהיכל מול אנאדולו אפס, שרק לא יעשו בושות.

    1. ספרופולוס עשה המון דברים הפוך עד שלא הייתה לו ברירה, וזה ניצח את המשחק בסופו של דבר. שלא יהיה ספק, יש סיבות טובות לפסימיות, אבל יש גם סיבות טובות לאופטימיות ואני מעדיף להיות אופטימי.

  6. אז ווילבקין ניצח את באיירן והטעויות איזה מחדל מסרו למכבי כדורים בסיום…
    הזרים החדשים של מכבי העונה חלשים מאד 0 יכולת אישית. ריינולדס טוב וישתפר בהמשך אבל היתר נראים לי מהסוג של בנט ומייקר….דרק וויליאמס פח חבלז מדהים שהיה בnba.

    1. ריינולדס טוב, נאנלי טוב, אוונס היה טוב עד שיובש במחצית השנייה, את קלויארו כולם כבר מכירים, וויליאמס אמור להיות שדרוג על בנדר כשייכנס לכושר וטיילור לא שיחק מספיק כדי שתהיה לי עמדה

  7. משחק מתסכל מאד ומרגיז מאד
    אני אומר בהגינות שיאניס איבד הרבה מאד מהמניות שלו אצלי וגם כך הוא ברווז צולע
    הבעיות מהשנה שעברה חוזרות על עצמם ובראש ובראשונה העובדה הפשוטה שמכבי מאבדת יתרון דו ספרתי מבטיח בכזו קלות

    מבין כל הסט' אתן אחד מטורפת
    ב 23/40 דקות מכבי ניצחה 38-62 מדובר בקצב של 66-108 ל 40 דק'
    ב 17/40 דק' מכבי מפסידה 30-7 מדובר בקצב הזוי של 71-16 לגרמנים
    אין לך חוסר יציבות גדול מזה
    התקפה שבערך במחצית מהזמן (כ 58 אחוז) טובה מהחצי השני פי 6.75

    1. זו ממש לא סט' חסרת משמעות
      אתה טועה ומטעה
      אתה אולי אולי אולי יכול לעשות משהו דומה על סדר גודל של 5 דק'
      אולי אולי על רבע
      אין סיכוי שתמצא משהו דומה לזה אפילו מ ב 25/15 דק'
      מזמין אותך לנסות
      תחפש משחקים מכל היורוליג של שנה שעברה
      תראה לי קבוצה כלשהי במשחק כלשהו שקלעה בקצב של 16 נק' במשחק רבע וחצי ומעלה ואז בקצב של 108
      בהצלחה

      1. אני אסביר את כוונתי – אפשר בהחלט לעשות נתון משמעותי על הפער בין היכולת של מכבי בחלקים מסוימים של המשחק ובין היכולת של מכבי בחלקים אחרים. הדרך שבה אתה הצגת את הנתון הזה הופכת אותו לחסר משמעות לדעתי כי ההרכבים שתוקעים אותך התקפית נועדו מראש להיות הרכבים זמניים.

  8. טוב אני אזרוק את השני סנט שלי,
    קודם כל נציין שהכל מאוד מוקדם וזה נכון לשעתו, ואין לדיין מה שעיניו רואות.

    יאניס מאמן רע מאוד של משחק עומד, זה ספציפי לא חדש, מכבי משחקת כדורסל בנאלי, נדיר מאוד שהכדור זז והרבה מהלכים אישיים(של השחקנים הלא נכונים)

    מכבי כן הצליחו בהתחלה ללחוץ את באיירן ולקלוע סלים במעבר, וקצת שלשות, זה בעיקר נבע מהחולשה של באיירן, אבל גם משהו, מחצית שנייה זה נעלם.

    למכבי יש בעיה בעמדת הזר, ספציפית לדעתי הבעיה שאין למכבי שחקן שיודע לחדור ברמה גבוהה, ווילבקין סקורר נהדר, אבל הסגנון שלו יותר בנוי על קליעה מאשר חדירה, זה מאפשר לקבוצות להתמודד יותר קל עם ההגנה, יפתח זיו לא אראה שיש לו חדירה משהו, ואוונס לא אראה יותר מידי דברים.

    החסרון בשיטת משחק קודם כל פוגע בקלעים, סטייל נאנלי, שפשוט מנסה להוביל כדור בהיעדר שיטה. דרק וויליאמס גם נראה אבוד.

    קלויארו לא שחקן כדורסל, הוא שומר סביר, ואפס התקפי סיים היום עם 2 נקודות, ההתקפה זה הירו בול של סקוטי, אם רוצים לשחק כדורסל, אי אפשר לשחק עם נגר כזה.

    בגבוהים זה נראה שריינולדס שחקן טוב, שוב קצת קשה לבלוט שאין שיטה, אבל מבחינת איכות, הוא טוב, מוסר לא רע יחסית לגבוה, יש לו יד טובה, ושומר בסדר.

    קיצר יש הרבה סימני שאלה, בעיקר לשלב שמכבי לא תצליח לרוץ, כי כשהם רצים ושומרים חזק זה סביר.

    עמיחי אופטימי, אני קצת פחות.

    אה וג'ונדי לא שחקן כדורסל.

    1. 1. אין לדיין *אלא* מה שעיניו רואות. אבוי לדיין שאין לו מה שעיניו רואות.
      2. יאניס רחוק מהטופ האירופי של ניהול המשחק העומד, אבל הוא סביר לחלוטין בתחום. מי ששופט את יאניס כמאמן רק על התקופה שלו במכבי (שרובה עם קורונה ובלאגנים אחרים) מחמיץ את 4 השנים שלו כמאמן אולימפיאקוס (שני גמרים), שם הוא אימן בסגנון דומה אבל שונה עם יותר התקפה עומדת. יש לו לא מעט מה לשפר במכבי בתחום, ובשלב כזה כל תיאום בין שחקנים הוא מפתיע, אבל הוא יודע לעשות את זה.
      3. מכבי שיחקו עם הרבה תנועה עד שהתחילה הריצה של באיירן. שם השחקנים איבדו את הקשר אחד עם השני וכל אחד ניסה להציל את המולדת לבד. בסוף זה שיודע לעשות את זה גם הצליח, אבל זה יותר על השחקנים וחוסר התיאום ביניהם מאשר על המאמן.
      4. מכבי פתחו טוב ואיבדו את הביטחון ואת שיתוף הפעולה ברגע שבאיירן נכנסו למומנטום. טבעי בשלב הזה עם כל האכזבה שבדבר.
      5. אוונס מכסה בדיוק את המשבצת הזאת, וגם קצת זיו שמתפקד יותר על תקן הרכז שמשחק קצת לרוחב. אוונס הוא חודר נהדר שעוד מוקדם לומר איך הוא ברמת היורוליג, אבל פתח טוב את המשחק ואחרי זה סופסל, ואילו זיו צריך לשפר את קבלת ההחלטות שלו, אבל ההגנה שלו אמורה להעניק לו את הדקות וההזדמנות להשתפר.
      6. וויליאמס אבוד בגלל כושר משחק רע. לא הצליח אפילו לגמור מתפרצות.
      7. נאנלי דווקא הגיע ללא מעט מצבי קליעה, אבל לא פגע וסיים עם 2/9 מהשדה ו-1/6 לשלוש. כמו כמה שחקנים אחרים, הוא ניסה לקחת על עצמו באופן לא נכון בדקות הרעות של מכבי, אבל זה משהו שמשתנה די מהר תוך כדי עונה.
      8. קלויארו שומר אישי טוב ושומר קבוצתי מעולה. הוא לא היה ולא יהיה שחקן מטרה בהתקפה, אבל הוא השחקן שהיריבה לא תשאיר פנוי. היום הוא לא קלע, וגם לא ממש זרק, אבל אי אפשר לומר שהוא אפס התקפי כי היו לו 2 נקודות ולהתעלם ממשחקי 24 נקודות ו-15 ריבאונדים נגד קבוצה כמו פנאתנייקוס של 2019 למשל.
      9. ריינולדס קיבל הרבה כדורים, אבל ההגנה הייתה מוכנה והביאה שמירות כפולות שהקשו עליו. נראה שבאיירן הכירו אותו היטב.

      באופן כללי, יש המון סימני שאלה סביב מכבי, כמו אצל כל קבוצה. הופעת הבכורה ביורוליג הראתה דקות מרשימות בהן הכל עבד כמו שצריך, אחריהן דקות בהן שום דבר לא עבד, וחלק מזה בגלל טעויות של יאניס גם, ובסוף מהלך ייאוש של התמקדות בהגנה עם סקוטי אחד שמנצח למכבי את המשחק. יש הרבה סיבות לדאגה מדברים שלא עובדים כרגע, אבל אני מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה ומציע את זה לכולם.

  9. ותודה רבה לכל צוות הפוס על סיקור, ופריווי משובח. בע"ה אנחנו פה לתת עונה חזקה בהופס של מכבי וכדורסל אירופי, בעיקר כי זו הקבוצה שלנו.

    1. ואפרופו שלנו, אני לא מאשים את מכבי, אבל עצוב הרמה של הכדורסל הישראלי מבחינת שחקנים.

      זה מרגיש שיש ירידה ברמה, כן דני בNBA, וים מדר בפרטיזן, אבל זה מרגיש לי שיש ירידה ברמה.

      בנוגע לישראלי שנולד בארץ, לבין זה שעלה, לא חושב שאמור להיות הבדל, אבל השאלה היא האם השחקן עשה עליה בתור ישראלי, או סתם ניצל סעיף בחוק השבות. לא שופט את ג'ונדי וג'ייק, בעיקר כי כמו שכתבתי למעלה, בעיניי הם לא שחקנים.

  10. תודה רבה על הסיכום.
    גזרת הישראלים:
    זיו-נתן משחק סביר, צריך עוד להתרגל לרמה.
    ג'ונדי: מאוד אוהב את מה שהוא מביא למגרש היה נהדר היום.
    בלייזר: היום נראה לא מתאים לרמה.
    סורקין: הישראלי הכי טוב של מכבי היום, הביא הגנה מצוינת ומלחמה על כל כדור ובעיקר נראה שהוא שייך לרמה הזאת, שיחק חכם וטוב.
    האשם היחיד בהתדרדרות של מכבי זה יאניס. שמכבי הובילו ב17 במקום ללחוץ על באיירן עם החמישיה הטובה הלך על רוטציה רחבה ואיבד את המשחק.

    1. תודה. בגדול אני מסכים איתך. אני מאמין שזיו יקבל דקות בזכות ההגנה וישתפר ובלייזר יכול להיות שחקן משלים בסוף הרוטציה.
      לגבי יאניס, ניהול ההרכבים שלו היה מעולה בהתחלה ורע מאוד בהמשך. היה צריך לעשות חילופים, אבל הלך על החילופים הלא נכונים ולא נתן מספיק דקות לשחקנים שפתחו טוב את המשחק.

  11. מכבי הצליחה בכישרון רב כמעט להפסיד משחק שהיה אמור להיגמר כבר באמצע הרבע השני בערך… בסוף שוב נזקקו לקצת הירובול של ווילבקין כבר למדנו בשנתיים האחרונות שפעם זה עובד ופעם לא…הפעם כן… אני רחוק מאוד מלהיות אוהד מכבי, למעשה אוהד של היריבה העירונית אבל יש שחקן אחד במכבי שאפילו אני לא יכול שלא לאהוב כנראה בגלל חיבתי הלא ברורה לשחקנים האפורים וזה קאלוירו. הוא לא יעשה דברים מלהיבים ולא ינסה לעשות מה שלא יודע, יקח מה שיתנו לו בהתקפה אבל תמיד יהיה שם ברגעים החשובים בהגנה, בריבאונד ובשאר פעולות שהסטטיסטיקה לא תמיד סופרת. ואיכשהו עדיין כל קיץ יהיה ברשימת המועמדים לעזוב- לך תבין…

    1. אני מסכים לגבי קלויארו. לגבי ההתפרקות של מכבי, הרבה מזה תוצאה של הרכבים בעייתיים באמצע הרבע השני וברבע השלישי. מכבי יצטרכו הרכבים עם כמה שיותר אפשרויות התקפיות בדקות המנוחה של ווילבקין וכמה שפחות הרכבים עם הרבה שחקנים שאפשר להמר על הקליעה שלהם והם גם לא שחקנים יוצרים בהתקפה (בלייזר, סורקין וטיילור כרגע)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט