אירועי דיומא – 03.10.2021: כדורגל, WNBA, אופניים ומרתון לונדון

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 26D28DE0-B127-459F-A48D-97581BF6095B.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 5 / ניר מועלם:

19:00 אשדוד – הפועל חדרה, 5 לייב: אשדוד כבר לא במקום האחרון בטבלה, וזה אחרי שבמחזור האחרון הם הצליחו להשיג נקודות ראשונות לעונה אחרי שניצחו 0-2 את בית"ר ירושלים, ומנגד חדרה הצליחה לנצח בפעם הראשונה העונה גם היא במחזור האחרון אחרי שגברה 0-2 על נתניה בחוץ. הימור – אני מתלבט בין תיקו לבין ניצחון חוץ של חדרה, אך אהמר על תיקו.

20:15 מכבי תל אביב – הפועל ירושלים, ספורט 3: מכבי תל אביב מגיעה למשחק אחרי שבוע סוער בו הם הפסידו 2-0 להפועל באר שבע וגם סיימו ב-1-1 במסגרת הקונפרנס ליג מול לאסק לינץ האוסטרית, והמאמן וואן לוואן מקבל המון ביקורות מכל הכיוונים, וזה נראה כאילו ימיו במועדון ספורים, ובצד השני אצל הפועל ירושלים ממשיכים לאגור נקודות, והם מגיעים למשחק אחרי תיקו 0-0 שלישי העונה, מול סכנין, והקבוצה עדיין ללא שער זכות העונה, וכבר עברו ארבעה מחזורים. בשורה נוספה אצל הפועל ירושלים היא זימונו של גוני נאור לנבחרת ישראל. הימור – מכבי תל אביב תצליח לנצח בקושי את הפועל ירושלים, מה שייתן קצת שקט למערכת, ואני חושש שגם הפעם הפועל ירושלים לא תצליח לכבוש, ולפניה יש עוד שני מחזורים קשים מול מכבי חיפה והפועל באר שבע.

*שווה צפייה* 20:45 מכבי חיפה – הפועל באר שבע, ספורט 5: קרב צמרת בין חיפה לב"ש הוא תמיד דבר פיקנטי, במיוחד כששתי הקבוצות מגיעות עם לא מעט בעיות למשחק כאשר מכבי חיפה שבמקום ה-4 מפגרת בנקודה אחת מב"ש שבמקום ה-2. מכבי חיפה מגיעה למשחק אומנם אחרי 0-2 בליגה על מכבי פתח תקווה, אבל בחמישי האחרון הם הפסידו 3-0 לאוניון ברלין במסגרת הקונפרנס ליג, במשחק שבו הם היו נראים כמו ילדים מול בוגרים, ובצד השני יש לנו את ב"ש שמגיעה אחרי ניצחון 0-2 על מכבי תל אביב בליגה, אבל עם לא מעט פצועים ועם הפסד רק לפני שבוע וחצי מול אותה מכבי חיפה במסגרת גמר גביע הטוטו. הימור – חיפה בבית לדעתי תנצח את המשחק.

סרייה א' – מחזור 7 / ניר מועלם :

13:30 בולוניה – לאציו, ספורט 4 : לאציו שבמקום ה-6 מארחת את בולוניה שבמקום ה-11, כאשר 3 נקודות בלבד מפרידות ביניהן. בולוניה המארחת מגיעה אחרי הפסד חוץ 4-2 לאמפולי, ובסה"כ היא ברצף של שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון, ומנגד לאציו מגיעה אחרי ניצחון ליגה בדרבי 3-2 על רומא, ובנוסף היא גם ניצחה בחמישי האחרון את לוקומוטיב מוסקה בבית 2-0 במסגרת הליגה האירופית, במשחק שהרבה משחקני ההרכב הראשון קיבלו מנוחה. הימור – לאציו צריכה לנצח את המשחק הזה ואני מאמין שהיא תעשה את זה.

19:00 פיורנטינה – נאפולי, ספורט 2 : פיורנטינה עד כה עושה עונה נהדרת והיא במקום ה-5 עם 12 נקודות, ויש לה סגל טוב מאוד ביחס לשנים האחרונות ואני מאמין שנראה אותה מסיימת בטופ 8 העונה, אבל אני כן אופתע מאוד אם אראה אותה בטופ 4 בסוף העונה, כי אני חושב שעדיין חסר לה עוד שחקן שניים מאוד מאוד טובים בשביל להתברג בטופ 4, ומנגד היא מארחת היום את נאפולי שהיא הקבוצה היחידה שעד כה נשארה מושלמת בליגה עם 6 ניצחונות מ-6 משחקים. פיורנטינה מגיעה למשחק אחרי 1-0 בחוץ על אודינזה, ומנגד נאפולי מגיעה אחרי ניצחון ליגה 2-0 על קליארי, והיא כבר שלושה משחקי ליגה רצופים לא סופגת שער חובה, אך מנגד אני חייב להזכיר את העובדה שעד כה בליגה האירופית היא עם תיקו 2-2 בחוץ מול לסטר, ובחמישי האחרון היא הפסידה בבית 3-2 לספרטק מוסקבה, במשחק שבו חלק משחקני ההרכב קיבלו מנוחה, ובנוסף הם שיחקו בעשרה שחקנים מהדקה ה-30 אחרי שמריו רוי הורחק. הימור – נאפולי לא תישאר מושלמת אחרי המחזור הזה, ולדעתי נראה את פיורנטינה מנצחת בבית.

*שווה צפייה* 21:45 אטאלנטה – מילאן, ספורט 2 : מילאן שבמקום ה-2 עם 16 נקודות, מארחת את אטאלנטה השביעית שעם 11 נקודות. אטאלנטה מגיעה למשחק אחרי שבליגה סיימה ב2-2 מול אינטר, ואחרי שבאמצע השבוע היא ניצחה את יאנג בויז 1-0 בבית במסגרת ליגת האלופות, ובצד השני של המגרש יש לנו את מילאן שמגיעה אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים, האחרון שבהם 2-1 על ספציה, אך באמצע השבוע הם הפסידו לאתלטיקו מדריד בבית במסגרת ליגת האלופות, וזה אחרי שפרנק קסי הורחק בדקה ה-30, ובנוסף לזה פנדל של לואיס סוארז בדקה ה-95 הכריע את המשחק עבור אתלטיקו, ולכן יהיה מעניין לראות באיזה מצב רוח המילאנזים יגיעו למשחק. הימור – תיקו.

רומא- אמפולי (19:00)/ צפריר אוזדובה

למרות הניצחון על זוריה בקונפרנס ליג רומא הפסידה במחזור הקודם ללאציו בדרבי ופתאום עם שני הפסדים ב 6 משחקים כבר לא נראית כל כך מפחידה. המשחק הזה הוא קריטי בשבילה כי אחרי זה היא תפגוש את יובנטוס בטורינו ובהמשך החודש את נאפולי ומילאן. אז זה המקום לחזור לנצח.
זה לא יהיה פשוט כי אמפולי מהמקום ה 8 מפתיעה לטובה היא עומדת על שני נצחונות רצופים ואורליו אנדריאזולי ששנים היה מאחורי הקלעים והיה עוזר מאמן ברומא סוף סוף זוכה להכרה שמגיעה לו.
עונה שעברה רומא ניצחה את שני המפגשים.

ליגה ארגנטינאית/ צפריר אוזדובה

ריבר פלייט- בוקה ג׳וניורס (23:00)

סופר קלאסיקו בארגנטינה ועוד בשעה נורמלית והפעם יהיה לוהט מתמיד כשריבר פלייט שרצה לאליפות תארח במונומנטל את בוקה עם כמות מוגבלת של קהל. ריבר במקום השני מרחק 2 נק׳ מטז׳רס מקורדובה עומדת על שלושה נצחונות רצופים בכיכובו של הכוכב התורן חוליאן אלברז שכבש 5 שערים ובישל 3 וכבר הפך מוזמן קבוע בנבחרת והיה חלק מהזכיה בקופה אמריקה.
מנגד בוקה ג׳וניורס שנמצאת במקום ה 6 מרחק 8 נק׳ מהפסגה תרצה להתקרב לצמרת או לפחות להרוס ליריבתה הנצחית. בוקה פתחה את העונה בצורה נוראית והייתה מתחת לקו האדום ואז הגיעו הפיטורים הלא פשוטים של מיגל אנחל רוסו שהוא אגדה בארגנטינה. במקומו הוחתם שחקן העבר סבסטיאן באטגליה ומאז הקבוצה משתפרת ממשחק למשחק וכמו ריבר גם היא עומדת על שלושה נצחונות רצופים.
הנתון המדאיג 4 המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בתיקו וב 10 האחרונים ריבר מחזיקה ביתרון של 3-1.



לה ליגה/ צפריר אוזדובה

אספניול- ריאל מדריד (17:15)

ריאל מגיעה לברצלונה ואחרי ההפסד המביך לשריף טירספול בליגת האלופות בנוסף לתיקו הביתי מול ויאריאל ניצחון הוא האפשרות היחידה. במיוחד אם היא רוצה להישאר המוליכה.
אספניול של ויקנטה מורנו פתחה את העונה לא רע והיא במקום ה 14 עם 6 נק. במחזור האחרון היא הפסידה 2-0 למועמדת אחרת לאליפות סיביליה.
בעונה שעברה אספניול הייתה בליגה השניה אבל לריאל מסורת נצחונות מפוארת מול ויאריאל שהיא תשמח לשחזר.

גראנדה- סיביליה (22:00)

דרבי אנדלוסי מאוד חשוב לסיביליה שמנסה להתרגל לעובדה שהיא מועמדת רצינית לאליפות. יש לה את הכישרון העומק והעובדה שיריבותיה מתקשות. אז כשהיא 3 נק מתחת לריאל (ומשחק חסר) מגיעה אחרי 2 נצחונות ליגה רצופים על ולנסיה ו אספניול ותיקו חוץ מכובד עם וולפסבורג באלופות תפגוש את גראנדה שמתחת לקו האדום עם רק 3 נק וללא ניצחון העונה. תיקו ו 4 הפסדים.
עונה שעברה 1-1 בנצחונות.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

ליברפול- מנצ׳סטר סיטי (18:30)

העונה הליגה באנגליה כל כך מרגשת ומסקרנת שאני מתקשה לקרוא לזה משחק העונה כי 4 קבוצות רצות לאליפות. אבל אלו שני המוליכות כ שליברפול ראשונה עם 14 נק וסיטי שניה עם 13 (בצוותא עם עוד 3 קבוצות) אלו גם שני האלופות האחרונות אז הולך להיות מפגש לוהט. ליברפול מגיעה אחרי הניצחון המרשים על פורטו 5-1 באלופות ואילו הסיטי מגיעה אחרי הפסד לפריס שהרס את החגיגות מהניצחון על צ׳לסי במחזור הקודם.
בעונה שעברה סיטי ניצחה באנפילד 4-1 כשבמנצ׳סטר זה נגמר בתיקו.

ליגה צרפתית/ צפריר אוזדובה

ראן- פסז׳ (14:00)

פריס חוזרת לליגה אחרי הניצחון המרשים על הסיטי באלופות ואחרי שער הבכורה של מסי ותנסה להמשיך את הרצף המדהים בליגה שעומד על 8 נצחונות מ 8 משחקים.
ראן מהמקום ה 13 מגיעה אחרי ניצחון 2-1 על ויטסה ההולנדית בקונפרנס ליג. בעונה שעברה במגרש הזה זה הסתיים בתיקו 1

כדורסל

WNBA / עידו גילרי

המשחק השלישי בסדרות חצי הגמר. הפעם גם בשעות נוחות

20:00: (6) שיקגו סקיי [1] – (1) קונטיקט סאן [1]

22:00: (5) פיניקס מרקורי [1] – (2) לאס וגאס אייסז [1]

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-רובה

מירוץ פאריס-רובה הוא אחד מחמשת המונומנטים של עונת הרכיבה, המשוייך בד"כ לקלאסיקות האביב. אלא שהתפרצות של הקורונה בכמה מהאיזורים של צרפת בתזמון המקורי הביאה לדחיית המירוץ לתקופת הסתיו (זאת לאחר שגם בוטל בעונה שעברה מאותה הסיבה). מדובר באחד המירוצים הקשים ביותר שיש לענף להציע: מלבד האורך (258 ק"מ), הוא משופע במספר בלתי נגמר של קטעי פאבה שוברי רגליים, שבד"כ גם שוברים את הדבוקה לחתיכות קטנות, מה שהקנה לו את הכינוי המחייב "הגיהנום של הצפון". אם זה לא מספיק, הציפיות היום הן למזג אוויר גשום, מה שיהפוך את המירוץ לאף יותר כאוטי מהרגיל. המירוץ מסתיים בשני סיבובים בוולודרום של העיירה רובה שבצפון צרפת, שאם יהיה לנו מזל, נוכל לצפות במיאוץ סיום שם בין המסיימים ראשונים. אשר למתחרים, במוקד נקבל עוד מאבק בין הכוכבים והארכי-יריבים וואוט ואן ארט ומתיו ואן דר פול, שינסו לרתום את כישורי הסייקלוקרוס (וגם את האכזבות מאליפות העולם האחרונה) עבור זכייה במונומנט שני בקריירה עבור כל אחד מהם. קבוצת קוויק סטפ תגיע לכאן כרגיל עם הרכב אימתני למדי, שכולל אלוף סייקלוקרוס נוסף בדמותו של זדנק שטיבאר, ועימו כמה מומחי קלאסיקות כקספר אסגרן, פלוריאן סנשאל ואיב לאמפר. שני כוכבים נוספים של העונה הנוכחית, שישתפו פעולה בקבוצת בחריין-ויקטוריוס, הם מאטיי מוהוריץ' וסוני קולברלי, אלוף אירופה. פטר סאגאן, גרג ואן אוורמאט, ג'ון דגנקולב ופיליפ ז'ילבר הם כמה זוכי עבר במירוץ זה, אך זכייה של כל אחד מהם תפתיע למדי לנוכח כושרם הנוכחי. מאדס פדרסן, מיכאל ואלגרן, יאספר סטויבן, אולי נסן, אלכסנדר כריסטוף, מתיאו טרנטין, מיכל קביאטקובסקי ודילן ואן בארלה הם זוכים פוטנציאלים נוספים. את קבוצת ISN ייצג כאן מומחה הקלאסיקות ספ ואן מארק, אחד שכבר היה קרוב אינספור פעמים לזכיות במירוצים מהסוג הנ"ל, אך לא הצליח להשיג זאת. שידור ביורוספורט ב-11:55.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

מרתון לונדון

עונת מרתוני הסתיו ממשיכה במלוא התנופה ושבוע אחרי המירוץ בברלין, יוזנק היום (12:00 – נשים, 12:30 – גברים, "צ'רלטון") המרתון בבירת הממלכה הבריטית. בניגוד לשנה שעברה, אז המירוץ נערך לרצים הבכירים בלבד והמסלול כלל סיבובים סביב פארק "סנט ג'יימס" (לא להתבלבל עם האצטדיון שבו קית' גילספי ליהטט בקישור), היום ייקחו חלק בתחרות כ-50 אלף רצים והמסלול יחזור לרחבי לונדון. שדה המשתתפים עמוק ומהיר ביותר, אך לא יכלול את האלוף האולימפי הכפול, שיאן העולם ושיאן המסלול (2:02:37) של העיר שעל גדות התמזה, הלוא הוא אליהוד קיפצ'וגה. טמפרטורת האוויר אמורה להיות נוחה למדי וקרירה, אך ייתכן כי ינשבו רוחות ערות, שעלולות להשפיע שלא לטובה על חלק מהרצים, שירוצו בדבוקות על מנת להתגונן מפניהן.

נשים

נעדכן כי לונה סלפטר תשתתף בריצה. יהיה מעניין לראות את אלופת אירופה ב-10,000 מטר ובעלת שיא אישי של 2:17:45, שתתחרה לראשונה לאחר המשחקים בטוקיו, כשרצה במרתון האולימפי בסאפורו וסבלה מכאבים שגרמו לה לעצור זמנית את ריצתה כארבעה ק"מ לסיום. המועמדת הבכירה לנצח במירוץ היום היא שיאנית העולם (2:14:04), סגנית האלופה האולימפית והמנצחת בשתי מהדורותיו האחרונות של המרתון בלונדון, בריג'יד קוסגיי הקנייתית. בנוסף אליה, נציין את רוזה דרג'ה (שיא אישי של 2:18:30) ובירהנו דיבאבה (2:18:35) האתיופיות כמו גם את ג'וסילין ג'פקוסגיי (2:18:40) וולרי ג'מילי (2:19:10) הקנייתיות.

גברים

בדומה לנשים, גם האלוף משנה שעברה, שורה קיטאטה (שיא אישי של 2:04:49) האתיופי, שהקדים בשנייה אחת בלבד את וינסנט קיפצ'ומבה (2:05:09) הקנייתי, ינסה להגן על תוארו וגם סגנו יקח חלק בריצה. מועמדים נוספים לצמרת הדירוג הם בירהנו לגסה (2:02:48), מוסינט גירמה (2:02:55) וסיסאי למה (2:03:36) האתיופים. מבין הרצים הקנייתים הבולטים, מלבד קיפצ'ומבה, נמצא את טיטוס אקירו (2:02:57) ואוונס צ'בט (2:03:00).

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. מעט עדכונים ממרתון לונדון. ג'ויסלין ג'פקוסגיי ניצחה מקרב הנשים עם זמן מעולה ושיא אישי של 2:17:43. לונה סלפטר, שסבלה מהתכווצויות שרירים בשלהי המירוץ, הגיעה חמישית בתוצאה פנטסטית של 2:18:54.

    סיסאי למה האתיופי ניצח במירוץ הגברים בתוצאה נהדרת של 2:04:01. וינסנט קיפצ'ומבה הגיע שני כעבור 27 שניות ומוסינט גרמה זכה בארד עם 2:04:40. המנצח בשתי המהדורות האחרונות, שורה קיטאטה, קבע 2:07.

  2. ועכשיו כשמגיעים למקטע האכזרי של יער ארנברג, מספר ההתרסקויות עולה בצורה דרמטית. ואן ארט מסתבך מעט מאחורי התרסקות של מישהו אחר, מה שגורם לואן דר פול להפעיל הרבה לחץ בחזית בניסיון לברוח.

  3. בינתיים הגורילה מסיים קריירה עם כמעט טופ 10 יפה אחרי שנטרף על ידי זאבים וקאבנדיש. אלכסי רנארד הצעיר הכשרוני של ISN מסיים שני.

  4. מירוץ מבריק ל-G כשהוא מצליח לשרוד את ההתקפות של ואן דר פול, היחיד יחד עם ההולנדי וקולברלי בחבורה 2. מלפנים מוסקון בינתיים בורח.

  5. חבל
    חבל שקארלו זרק את לוקה וטוני ישר למים. היה צריך להכניס במחצית השניה. שניהם חלודים ויקח להם זמן לחזור לעניינים.
    ריאל בפיגור שער אצל אספניול ואם לא תתעשת תאבד את המקום הראשון לאתלטיקו כמדומני.

            1. לא, ואן ארט.

            2. פספסתי את זה

            3. (בדיחה על זה שואן דר פול הפסיד)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט