שבת בבסיס – תשע מתשע / יוני לב ארי

אין דבר שאוהדי הבייסבול אוהבים יותר, מאשר השבוע האחרון של העונה. זה, כמובן, בהנחה שהקבוצה שלהם בתמונת העליה לפלייאוף. נכון להבוקר, יום שישי, ה-24 בספטמבר 2021, לרוב קבוצות הליגה נותרו תשעה משחקים עד לסיום העונה. ובמצב הנוכחי תשע קבוצות עדיין נלחמות על ארבעה כרטיסים זמינים לפלייאוף, ושתי קבוצות נוספות רבות על מיקום. אמנם רק מיקום, אבל סופר חשוב. מוגשת לכם, באדיבות "שבת בבסיס", תמונת מצב מלאה.

צילום: vnexplorer.net

חמש קבוצות הבטיחו את מקומן בפלייאוף, מתוך עשרה כרטיסים בסך הכל: הרייז, הווייט סוקס, הברוורס, הג'איינטס והדודג'רס. שתי האחרונות עדיין נלחמות על המקום הראשון בבית המערבי של הנשיונל ליג, זו שתפסיד תקבל את כרטיס הוויילד קארד הראשון. האסטרוז, אמנם עדיין לא עלו רשמית, אך מוליכים בשבעה משחקים בפסגת הבית המערבי של האמריקן ליג על פני סיאטל, כך שאפשר להגיד שזה גמור, ויש לנו שש עולות.

וויילד קארד, אמריקן ליג

קבוצהניצחונותהפסדיםאחוזיםמשחקים מאחור
רד סוקס8865575.2+
יאנקיז8667562.
בלו ג'ייז8568549.1
מארינרס8469536.2
את'לטיקס8271536.4

בוסטון רד סוקס.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

יאנקיז בבית (שלושה)

אוריולס בחוץ (שלושה)

נשיונלס בחוץ (שלושה)

שווארבר והמדים ההזויים של בוסטון (צילום: newsofamerica.org)

בכמה מילים: הרד סוקס, שקיבלו את כריס סייל בחזרה בול בזמן, נמצאים בעמדה ממש נוחה. יתרון של שלושה משחקים על פני טורונטו, שנמצאת כרגע מחוץ לפלייאוף, עם סדרת בית אחת ושתיים די קלות בחוץ. נכון, זה בייסבול, הכל אפשרי ואפשר גם לחטוף סוויפ מהאוריולס, אך אין ספק שבבוסטון מעדיפים לנסוע לבולטימור מאשר לטורונטו.

הרכש היחיד שבוסטון עשתה בדד ליין, קייל שווארבר, התחמם בדיוק בזמן, כשהוא חובט לפחות היט אחד בחמשת המשחקים האחרונים (חובט 466. בזמן הזה), כולל שני הום ראנס במשחק האחרון. הלילה (בין שישי לשבת) תחל סדרה בפנוויי נגד היאנקיז, כשניית'ן אוואלדי יזרוק מול גאריט קול. קשה להגזים בחשיבות הסדרה הזו ככלל, והמשחק הזה בפרט.

ניו יורק יאנקיז.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

רד סוקס בחוץ (שלושה משחקים)

בלו ג'ייז בחוץ (שלושה משחקים)

רייז בבית (שלושה משחקים)

היאנקיז חוגגים בפנוויי, 1978 (צילום: Sports Illustrated)

בכמה מילים: אין ספק שמכל השלוש, ליאנקיז נותר הלו"ז הקשה ביותר. החבורה מניו יורק לא ניצלה משחקים קלים יותר בשבועיים האחרונים (שני הפסדים בבית לקליבלנד, הפסד בבולטימור באקסטרה אינינגס), מה שסיבך את המצב לארון בון ושות'. הצד השני של המטבע: כשאתה רוצה לעקוף קבוצה, עדיף לשחק נגדה, ככה כל ניצחון הוא גם הפסד שלה. ניצחון בסדרה בפנוויי, שלא לדבר על סוויפ, ייתן ליאנקיז סיכוי סביר לפתוס את המקום הראשון בוויילד קארד, ולארח את המשחק הבודד.

הפינסטרייפס נתלו משמעותית במהלך העונה על הבולפן, אך איבדו את זאק בריטון וג'ונת'ן לואייזיגה, מהפתעות העונה, כשארולדיס צ'פמן מאוד לא צפוי. אך מצד שני, הם קיבלו בימים האחרונים עזרה מכיוון לואיס סוורינו (זוכרים?) ודומינגו הרמן, שהצטרפו לבולפן ויכולים להיות שוברי שיוויון בהרבה מצבים. אוהדי היאנקיז הוותיקים זוכרים את ה-Boston Massacre של 1978, וחולמים על סדרה דומה בסופ"ש הקרוב.

טורונטו בלו ג'ייז.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

טווינס בחוץ (שלושה משחקים)

יאנקיז בבית (שלושה משחקים)

אוריולס בבית (שלושה משחקים)

נותן עונה גדולה הרננדס (צילום: Jays Journal)

בכמה מילים: בעיני, הסגל של הבלו ג'ייז הוא האיכותי ביותר מבין השלוש. הבעיה של הקנדים? חוסר ניסיון. מדובר בקבוצה סופר צעירה, שלהורים של רוב השחקנים יש הרבה יותר ניסיון מאשר לשחקנים עצמם (:

הכל כנראה יוכרע בסדרה נגד היאנקיז בקנדה. שלושה משחקים שעשויים להכריע עונה שלמה. ב-16 המשחקים בין השתיים עד כה, טורונטו ניצחה בעשרה (מבטיח לה יתרון במצב של שיוויון, אם מדובר במיקומים בלבד), הרבה בזכות יכולות נפלאות בהתקפה של מרכוס סימיין (חבט 306., עם שבעה הום ראנס מול היאנקיז העונה), בו בישט (292., שישה הום ראנס), ולדימיר גררו ג'וניור (339., חמישה הום ראנס) ות'אוסקר הרננדס (341.), כך שכאן כנראה תוכרע הסדרה.

סיאטל מארינרס.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

האיינג'לס בחוץ (שלושה משחקים)

האייז בבית (שלושה משחקים)

האיינג'לס בבית (שלושה משחקים)

המרענן הרשמי של העונה. סיאטל (צילום: evergreenstategazette.com)

בכמה מילים: לא משנה כיצד העונה הזו תסתיים, סיאטל היא מהפתעות העונה, ואם היא תצליח לעלות לפלייאוף, זה יהיה הישג מדהים. המארינרס נמצאים בכושר נפלא, עם חמישה ניצחונות רצופים, ארבעה מהם נגד האייז, אותם הם עקפו בזכות הסדרה הזו, כשבשישה מהמשחקים שנותרו להם הם יפגשו את האיינג'לס, שמזמן חושבים על הפגרה.

ועדיין, הסיכוי של סיאטל לעקוף גם את טורונטו וגם את היאנקיז, במיוחד כשהן משחקות זו מול זו (מה שאומר שאחת בוודאות תנצח), לא כל כך גבוה. מי שמתבוננת מהצד בדאגה היא טמפה ביי, שנכנעה לסיאטל העונה בשישה משבעת המפגשים בין השתיים. כך שאם זה יקרה…

אוקלנד את'לטיקס.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

אסטרוז בבית (שלושה משחקים)

מארינרס בחוץ (שלושה משחקים)

אסטרוז בחוץ (שלושה משחקים)

בכמה מילים: אם הסיכוי של סיאטל לא גבוה, מה נגיד על אוקלנד? האייז היו בעמדת זינוק מצוינת רק לפני ארבעה ימים, אך חטפו 4:0 מהמארינריס, בבית, כשלאף משחק לא הגיעו יותר מ-5,000 צופים. מדהים. כעת האייז צריכים לעבור גם את סיאטל, גם את היאנקיז וגם את טורונטו, כשהם רחוקים ארבעה משחקים. זה, כנראה כבר לא יקרה. אבל, Never Say Never.

איפה אתם, אוהדי האייז? (צילום: KQED)

נשיונל ליג מזרח

קבוצהניצחונותהפסדיםאחוזיםמשחקים מאחור
ברייבס8071530.
פיליס7974516.2
מטס7379480.7.5

# את המטס הכנסתי רק כי מתמטית יש להם עוד סיכוי.

אטלנטה ברייבס:

כמה משחקים נותרו: עשרה (משחק נוסף נדחה ולא נקבע לו מועד חדש).

נגד מי?

פאדרס בחוץ (ארבעה משחקים)

פיליס בבית (שלושה משחקים)

מטס בבית (שלושה משחקים)

ארגזים של ניסיון. פרימן (צילום: tomahawktake.com)

בכמה מילים: הברייבס בעמדת זינוק מצוינת, וגם פה, נראה שרוב הסיפור יתנקז לסדרה מול הפיליס באטלנטה. המוליכה צריכה בעיקר לא לחטוף סוויפ, אך עוד לפני כן, סדרה של ארבעה משחקים בסן דייגו לא תהייה פשוטה. עד כה במסע החוץ הנוכחי למערב, הברייבס מחזיקים במאזן של 3:4, אם הם יסגרו על 4:7 זה אמור להחזיר אותם רגועים לקראת הפיליס.

פרדי פרימן, מפוצץ הניסיון, חובט בשבוע האחרון 444., עם שלושה דאבלס והום ראן, כשאוסטין ריילי ואדי רוסאריו משלימים אותו, וההתקפה של אטלנטה נשענת בשבוע האחרון בעיקר על השלישייה הזו. גם מקס פאריד (שלוש שנים ברציפות בפלייאוף עם הברייבס) וצ'ארלי מורטון המנוסים שיפרו את היכולת שלהם לקראת קו הסיום.

פילדלפיה פיליס.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

פיירטס בבית (שלושה משחקים)

ברייבס בחוץ (שלושה משחקים)

מארלינס בחוץ (שלושה משחקים)

מראה מה הוא שווה. הארפר (צילום: playnj.com)

בכמה מילים: הפיליס לא מוותרים. הם נכנסים לשבוע האחרון של ספטמבר מרחק שני משחקים מהברייבס, אך בידיעה שיש להם עדיין סדרה באטלנטה, כך שהכל פתוח. רצף של שלושה ניצחונות, אותו אפשר להמשיך עם הסדרה הנוכחית מול הפיירטס החלשים, בהחלט נותן כח ואמונה. הלילה יפתח קייל גיבסון המנוסה והטוב, כך שיש תקווה לארבעה ניצחונות ברציפות.

גם כאן המנוסים לוקחים את הקבוצה על הכתפיים, כשברייס הארפר (חובט 391. השבוע), פרדי גאלוויס (348.) וג'ין סיגורה (333.) מובילים את ההתקפה של הפיליס. תתכוננו לסדרה סופר מרתקת באטלנטה בשבוע הבא.

נשיונל ליג מערב

קבוצהניצחונותהפסדיםאחוזיםמשחקים מאחור
ג'איינטס9954647.
דודג'רס9855641.1

סן פרנסיסקו ג'איינטס.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

רוקיז בחוץ (שלושה משחקים)

דיבאקס בבית (שלושה משחקים)

פאדרס בבית (שלושה משחקים)

עד לאן פוזי יוביל את הג'איינטס? (צילום: Famous People)

בכמה מילים: איזה קרב בין שתי הקבוצות הטובות בליגה, וואו. הזוי לחשוב שאחת מהן עלולה לסיים את הפלייאוף אם תפסיד במשחק בודד… הג'איינטס קצת מקרטעים לאחרונה, עם 4:4 בשמונת המשחקים האחרונים. המוליכה חייבת לנצח לפחות ארבעה משחקים בששת הקרובים, מול יריבות חלשות, כשהפאדרס עלולים להקשות עליהם בהמשך.

הג'איינטס הוליכו את הבית המערבי לאורך 90 אחוז מהעונה, איבדו אותו לפני מספר שבועות, אך ידעו לצאת מזה ולחזור לפסגה, דבר לא מובן מאליו, כשזוכרים שהיריבים הם הדודג'רס הכל כך טובים. גם פה אנשי המפתח הם המנוסים, באסטר פוזי (חובט 375. בשבוע האחרון) וברנדון קרופורד (364.) קשישא.

לוס אנג'לס דודג'רס.

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

דיבאקס בחוץ (שלושה משקים)

פאדרס בבית (שלושה משחקים)

ברוורס בבית (שלושה משחקים)

טוב שבאת (צילום: dodgerblue.com)

בכמה מילים: לדודג'רס לא יספיק פה תיקו, הם יצטרכו לעבור את הג'איינטס, שניצחו את הסדרה העונתית 9:10, כך שהמשימה פה היא כפולה. האלופה צריכה לא פחות מסוויפ באריזונה, בכדי לחשוב בכלל על סיכוי להשלים מהפך, כששתי הסדרות האחרונות גם הן לא יהיו פשוטות. התקווה של הכחולים היא שמילווקי תגיע עם הראש בפלייאוף.

הדודג'רס נכנסים ליישורת הזו בכושר מצוין, עם עשרה ניצחונות ב-12 המשחקים האחרונים, כשטרה טרנר סוף סוף התחבר (חובט 333. השבוע), ודווקא גאווין לאקס הצעיר (בן 23) התעורר וחובט 467. בשבוע האחרון, עם דאבל, טריפל והום ראן.   

וויילד קארד, נשיונל ליג

קבוצהניצחונותהפסדיםאחוזיםמשחקים מאחור
דודג'רס9855641.14.5+
קארדינלס8369546.
פיליס7974516.4.5
רדס7875510.5.5
פאדרס7775507.6

סיינט לואיס קארדינלס.

כמה משחקים נותרו: עשרה.

נגד מי?

קאבס בחוץ (ארבעה משחקים)

ברוורס בבית (שלושה משחקים)

קאבס בבית (שלושה משחקים)

אף פעם אל תהמרו נגד הקארדינלס (צילום: docsports.com)

בכמה מילים: זו הקבוצה החמה בליגה, בלי תחרות בכלל. ב-8 בספטמבר, לאחר עוד הפסד (רביעי ברציפות), הקארדינלס היו רחוקים 3.5 משחקים מהפאדרס, שתפסו את הכרטיס השני לוויילד קארד. מאז הם ניצחו ב-14 מ-16 משחקים, 12 ברצף שעדיין קיים, ופתאום יש לסיינט לואיס יתרון של 4.5 משחקים על פני המקום שמחוץ לפלייאוף, שם נמצאים הפיליס כרגע, עליהם כבר דיברנו.

וזו לא סתם ריצה, ניצחונות על סינסינטי, שנלחמת גם היא על אותו כרטיס, סן דייגו ומילווקי, קבוצות חזקות, וכעת נותרו להם שבעה משחקים מול הקאבס, שכבר חודשיים מחכים שהעונה הזו תסתיים. הסיכוי של הקארדינלס לאבד את המקום בפלייאוף די נמוך, ואם הם ישמרו על הכושר הזה, גם אף קבוצה לא תרצה לפגוש אותם.

סינסינטי רדס:

כמה משחקים נותרו: תשעה.

נגד מי?

נשיונלס בבית (שלושה משחקים)

פיירטס בבית (משחק אחד)

ווייט סוקס בחוץ (שני משחקים)

פיירטס בחוץ (שלושה משחקים)

בסינסינטי כבר מעדיפים גשם מבייסבול (צילום: on3.com)

בכמה מילים: רק לפני כשלושה שבועות הרדס היו הקבוצה החמה של הליגה, עם עמדת זינוק מצוינת לוויילד קארד. אך ספטמבר לא האיר לאדומים, כשלאורך כל החודש הם רשמו רק רצף אחד של שני ניצחונות, וככה קשה להילחם על מקום באוקטובר. כעת, גם לו"ז נח לא מספיק, הם צריכים עזרה מחברים, והרבה.

סן דייגו פאדרס.

כמה משחקים נותרו:  עשרה.

נגד מי?

ברייבס בבית (שלושה משחקים)

דודג'רס בחוץ (שלושה משחקים)

ג'איינטס בחוץ (שלושה משחקים)

בכמה מילים: לפאדרס אין באמת סיכוי להיכנס לפלייאוף, הפסקה הזו היא לפרוטוקול בלבד. כך שאם מישהו ממהר, הוא יכול לוותר. מדובר ללא ספק באכזבת העונה, הקבוצה שאמורה היתה להילחם על פסגת הבית, עם רכש מאסיבי, וכעת היא רחוקה 21.5 משחקים מהג'איינטס. ועם לו"ז סופר קשה, הם לא באמת יכולים לחלום על הכרטיס השני של הוויילד קארד. לחלום בעצם כן, להגשים? פחות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה יוני
    .
    מאיפה סיאטל הגיעו פתאום? 🙂
    .
    תיקון קטן, אם יש שיוויון בסיום העונה (למשל בין הדודג'רס לג'איינטס) מתקיים משחק 163 קובע בין הקבוצות, שהמארחת שלו היא מי שניצחה את הסדרה העונתית (הג'איינטס). המנצחת תזכה בדויז'ן והמפסידה תארח למחרת את משחק הויילד קארד.
    משחק כזה יתקיים גם אם יש שיוויון על כרטיס הוויילד קארד האחרון.

      1. בעצם היו שני משחקים כאלה באותה עונה, כאשר הקאבס הפסידו לברוורס במשחק 163 על הדויז'ן ואז הפסידו לאותם רוקיז בוויילד קארד

  2. תודה
    העונה נגמרה מבחינתי עם ההסרחה של המטס
    לא הצילחו להתרומם גם מול קבוצות בית שימוש
    נראה לי שטורונטו יכולה וצריכה לקחת 7 משחקים מ 9 שנותרו לה וזה עשוי להספיק לה ולבוסטון על חשבון היאנקיס הדועכים

  3. תענוג יוני. כמה הרהורים, הדודג׳רס הולכים לאכול הרבה דשא מול הברוורס והפאדרס, וזה נותן לג׳איינטס שבאמת קיבלו את נמושות הליגה נקודת זינוק יפה. הקארדינלס מקבלים את הקאבס העצובים לששה (למעשה ארבעה, כבר נצחו שניים), וגם אם יתקלו בקשיים מול הברוורס, זה עדיין לא משהו שיפריע להם. הפיליס קרובים, אבל כמו כל הדיוויז׳ן סובלים מחוסר יציבות, וככל הנראה שזה יגמור את הסיפור שלהם. הברייבס יעלו לפלייאוף מול הברוורס, שבאופן הזוי הפסידו 2-1 לברייבס במאי כשאטלנטה היו עסוקים בלהפסיד, ונצחו 2-1 בסוף יולי כשהברייבס היו בשוונג.
    עוד דבר, וזה לא אישי, אני פשוט שומע את זה מכל הכיוונים וזה קצת עולה לי על העצבים, לפני חודש קבוצה איקס היו בקאנטים וקבוצה וואי היו בטופ, וכולם אמרו שזהו, אלה עלו ואלה לא. הופה, התחלף המצב, ועכשיו כולם סגורים שדווקא איקס בחוץ ן-וואי בטופ וכל פעם אותו סיפור. אני מבין שהזכרון של חובבי, כתבי ופרשני הספורט קצר משל הבוחר הישראלי, אבל נובמת. יש עוד שבוע וזנב, הרבה דברים יכולים לקרות. אין דבר כזה מומנטום, רצף, קלאצ׳ או כל סיפור אחר שמספרים, זה נרטיב שמודבק לאחר מעשה.

    1. מצד שני קבוצות כמו הנאשיונלס של לפני שנתיים באמת רכבו על המומנטום עד הסוף וזכו מהוויילד קארד (כפי שהתרעתי עוד לפני שהדיחו את הדודג'רס..) אז גם הקארדס השנה נראים כמו קבוצה שיכולה לעשות את זה. מצד שלישי היו להם 3 מגישי על כך שזה יכול להסביר את זה.. או פשוט שזה נופל בטווח הסטטיסטי של אליפות כזו

      1. זה בדיוק הקטע, יוסטון הגיעה למשחק 6 ביתרון 3:2 בסדרה, שלושה נצחונות רצוף. אז המומנטום שלקח את הנאשיונלס לוורלד סירייז נעצר אחרי משחק 2 בסדרה, ומה עם המומנטום של יוסטון בגיים 6? ובכלל, 4:0 מול הקארדינלס, סבבה, אבל אחרי 3:2 בדיוויז׳ן, איך שלא תסתכל על זה, זה רצף, נצחונות, הפסדים, ובסוף נצחו יותר משהפסידו, אין פה איזה נרטיב מטה בייסבולי. היה שלב שיוסטון נצחה פעמיים 7-משהו בוורלד סירייס, הנאשיונלס נראו גמורים, והופ, עשו 7-1 משלהם. ובכלל, לנאשיונלס היתה שלישיה של הול אוף פיימרס (בפוטנציה, שרזר באנקר, השאר לא יודע) ברוטציה, סוטו, טריי טרנר, אדם איטון, רנדון. זה לא סגל עלום שהתעלה, יותר מעניין להסתכל על הפתיחה האיומה שהיתה להם באותה עונה שלא תאמה את הצפיות מהסגל ההוא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט