פריוויו אטלנטה הוקס: הפרוסס האמיתי/ חגי ניסני

טרביס שלנק הג'נרל מנג'ר של ההוקס

לפני הכל אפתח בהברה/התנצלות: כתבתי לא מעט על ההוקס בעונה שעברה, כולל יומן. ייתכן וחלק מן הדברים חוזרים על עצמם.

מאזן בעונה הקודמת: 31-41. מקום 5 במזרח.

בפלייאוף: הדחה בגמר המזרח מול האלופה הנכנסת מילווקי באקס.

מאמן: נייט מקמילאן (החליף את לויד פירס. חתם על חוזה ל-4 שנים בקיץ).

ג'נרל מנג'ר: טרביס שלנק (הקירח למעלה).

אז מה היה לנו בעצם?

איזו עונה מוזרה עברה על ההוקס בשנה שעברה. לאחר שלוש שנים במדבר והפסדים ללא סוף, הקיץ שעבר סוף סוף היה מלא בהחתמות של שחקנים סולידיים: בוגדנוביץ', גאלינרי ורונדו היו השמות המרכזיים שהצטרפו לשחקנים שכבר היו בקבוצה: יאנג, הרטר, האנטר, קולינס, קאפלה ועוד שהמשיכו מהעונות הקודמות. הציפיות היו בהתאם וכולם רצו לראות את ההוקס לכל הפחות במאזן חיובי. למרות זאת, העונה שעברה נפתחה רע מאוד עבור ההוקס. האנטר נפצע יחסית בתחילת העונה, ובאופן כללי ההוקס סבלו מלא מעט פציעות במהלכה של העונה. בנוסף, היו שמועות על חיכוכים בין כוכב הקבוצה טריי יאנג לבין קלינט קפלה וג'ון קולינס. ההוקס, שהיו מועמדים לפלייאוף, מצאו את עצמם עורמים הפסדים, כשהקבוצה נראית לא מאומנת בעליל. בסוף פברואר, במצב של 14 ניצחונות לעומת 20 הפסדים, לטרביס שלנק נמאס והוא לחץ על הכפתור: פיטורים של המאמן לויד פירס ומינוי זמני של עוזר המאמן שלו נייט מקמילאן שהגיע בקיץ לאחר שפוטר מאינדי. צעד משמעותי נוסף היה טרייד בין רונדו ללו וויליאמס, שהצליח להשתלב בצורה נהדרת בקבוצה.

האפקט היה מידי. ההוקס שלאחר הפיטורים יוצאים לרצף ניצחונות ועד סוף העונה משיגים את המקום ה-5 במזרח, מסיימים במאזן של 27 ניצחונות מול 11 הפסדים בלבד. זאת למרות חסרונות משמעותיים של לא מעט שחקני רוטציה מרכזיים כדיאנדרה האנטר וקאם רדיש לתקופות משמעותיות ושחקנים רבים נוספים שהחסירו תקופות משמעותיות.

בפלייאוף ההוקס לא קיבלו כמעט סיכוי ממרבית הפרשנים, אבל נתנו ריצה חלומית שכללה ג'נטלמן סוויפ על הניקס, ניצחון של 4-3 בסדרה מול פילדלפיה כולל קמבק הירואי מ-26 נקודות דפיציט ולמרות חיסור של דיאנדרה האנטר (למעט הסדרה מול הניקס), והדחה מול הבאקס ב-4-2 שכללה גם פציעה ביזארית מהשופט של טריי יאנג (ומי יודע לאן ההוקס היו מגיעים לולא אותה פציעה).

נייט מקמילאן. הביא לשינוי מידי

מה צפוי לנו בעונה הבאה

שחקנים מרכזיים שעזבו: אין שחקנים כאלו. אם מתעקשים אז קריס דאן וברונו פרננדו (מי?) עברו בטרייד  משולש לבוסטון, טוני סנל חתם בפורטלנד, ניית'ן נייט (מי???) וברנדון גודווין נחתכו מהסגל.

שחקנים מרכזיים שהגיעו: גם כאן אין שמות גדולים מדי. דילון רייט הגיע בטרייד הנ"ל וחוץ ממנו, גורג'י דנג, וג'ליל אוקפור, וכן הגיעו 2 רוקיס עליהם נרחיב בהמשך: ג'יילן ג'ונסון ושריף קופר.

חמישייה צפוייה: יאנג, בוגדנוביץ', האנטר, קולינס, קפלה.

סגנון משחק ותכונות הקבוצה

פיק&רול, פיק&פופ – להוקס יש את קפלה, קולינס ואוקונגוו, כשחקנים שרצים היטב לטבעת ויודעים להוות איום תמידי ללוב. ההוקס משחקים על כך המון וזה לא רק יאנג, לו וויליאמס מומחה בפני עצמו ליכולת לייצר מצבי קליעה לעצמו ולרים ראנרים וגם קווין הרטר משחק לא מעט בפיק&רול. מעבר לכך, ההוקס יכולים לשחק גם פיק&פופ שיכול להפוך לקטלני מאוד כאשר הם משחקים עם 5 שחקנים המהווים איום לשלוש (כאשר הם עוברים להרכבי סמול בול עם קולניס/ גלינארי ב-C) ובכלל היכולת של קולינס לשמש גם כרים ראנר וגם כזורק משלוש (38% לשלוש בקריירה) הופכים את הרכבי הסמול איתו למאיימים מאוד מבחינה התקפית (אך ההוקס משלמים על כך בצד השני).

משחק פוסט אפ – שינוי מרכזי ראשון שמקמילאן הביא איתו היה שימוש רב יותר במשחק פוסט אפ. ההוקס מנסים לנצל את היתרונות של קולינס (אתלטיות) גלינארי (גובה וקליעה) וגם האנטר (חוזק) לייצר עוד מהלכים למשחק עומד.

הרבה מאוד תלוי בבריאות שלו. דיאנדרה האנטר

תנועה באזור המרפק לקלעים – שינוי מרכזי שני שמקמילאן הביא איתו היה גיוון המשחק של הרטר ובוגי. במהלך הזה בוגי והרטר עומדים באזור הצבע ועושים תנועה אוף דה בול. לרוב הם מקבלים חסימה מאחד הגבוהים ורצים לקבל הכדור באזור המרפק. הם מתחילים משם את המהלך שלהם (שיכול לכלול עליה במקום לזריקה או המשך התרגיל עם היתרון שהחסימה שקיבלו יצרה).

ניצול הגרוויטי שטריי יאנג מייצר – ההוקס נסמכים על היכולת של יאנג ליצור לעצמו ולאחרים. לרוב ההוקס לא לוקחים זריקות של הנד-אוף (בניגוד למיאמי למשל) אלא נסמכים על השמירה שיאנג מקבל על מנת ליצור מצבים פנויים לקלעים (בין אם זה בפיק&פופ או ניצול הצפיפות בצבע שהפיק&רול מייצר עבורם).

הגנת פלאט ויכולת לעשות חילופים הגנתיים – ההגנה של ההוקס תחת מקמילאן והחזרה הצפויה של האנטר צפויה לדעתי להפוך לאחת ההגנות הטובות בליגה. לרוב ההוקס נסמכים על הנוכחות הדומיננטית של קפלה בצבע על מנת להקשות על היריבות להיכנס אליו. ההוקס גם יכולים בסיטואציות מסוימות להגן בחילופים כאשר האנטר, קאפלה, אוקונגוו, רדיש וקולינס יכולים לשמור על מספר עמדות. היכולות של קפלה והשיפור שההוקס חוו בעונה שעברה בצד הזה של המגרש בזכותו, מתבטא גם ביכולת שלו לשאוב ריבאונדים. חשוב לציין שעם כל היתרונות הללו טריי יאנג, בוגי, וויליאמס וגלינארי הם שומרים לא טובים אשר מהווים נטל הגנתי.

הרוקיס – ההוקס בחרו 2 שחקנים, שנחשבים כהימור. למיעוט הבנתי מדובר על 2 שחקנים עם פוטנציאל לכישרון גבוה, כמו גם הסיכון שיצא כאן פלופ. ממה שאני ראיתי אותם בליגת הקיץ – ובמיוחד מג'ונסון זה נראה מצוין. ג'ונסון נראה כמו ג'ון קולינס עם אתלטיות פחות טובה, אבל עם הגנה וראיית משחק מרשימים מאוד. גם קופר נראה כמי שיודע לנהל משחק. לדעתי האסטרטגיה של שלנק היא שעכשיו אחרי שיש לו גרעין הוא יכול להמר על שחקנים פוטנציאליים שהידרדרו לבחירות נמוכות היות והסגל גם ככה כבר מפוצץ, ואין מה לבחור שחקן שהיכולות שלו לצד הסולידיות שלו ברורות.

עומק קבוצתי: הפרוסס האמיתי – ב-2015 ההוקס הציגו כדורסל נפלא כולל 60 ניצחונות בעונה, אבל קינג ג'יימס גדע להם את החלומות בסוויפ משפיל. ההוקס אמנם עוד העפילו לפלייאוף אבל היה ברור שהשיא שהם הגיעו אליו היה חד פעמי ולא יחזור. טרוויס שלנק החליט שהוא הולך לתהליך. הוא שחרר את כל השחקנים המרכזיים וצבר בחירות (גם עבור ספיגת חוזים רעים). הפרוסס הזה הניב מצב שכיום ההוקס נראים כמו קבוצת העתיד של הליגה עם גרעין צעיר (יאנג, הרטר, האנטר, קולינס, אוקונגוו) ועם ווטרנים מצוינים שמקיפים אותם (קפלה, בוגי, גאלו, לו וויליאמס ועוד), הארכת החוזים לקפלה, קולינס ויאנג מבטיחים עוד שנים של קבוצה טובה לכל הפחות. לצד זה שלהוקס יש את כל בחירות הסיבוב הראשון שלהם (וכפי שפורט בסעיף הקודם, שלנק בוחר אותם בחכמה רבה), ואנחנו מדברים על קבוצה שעברה תהליך מדהים תוך 4 שנים פחות או יותר. שאפו לטרביס שלנק שאסף חתיכה אחרי חתיכה והיה עם מטרות ברורות בבניית הסגל סביב יאנג. הפרוסס הצליח וההוקס כאן כדי להישאר.

נמחיש את העומק שאיתו יגיעו ההוקס השנה על ידי הטבלה הבאה:

PGSGSFPFC
אופציה א'טריי יאנגבוגדן בוגדנוביץ'דיאנדרה האנטרג'ון קולינסקלינט קפלה
אופציה ב'לו וויליאמסקווין הרטרקאם רדישדנילו גלינריאוניקווה אוגונגוו (צפוי להחמיץ את פתיחת העונה)
אופציה ג'סקיילר מייזדילון רייטסולומון הילג'יילן ג'ונסוןג'ורג'י דנג
אופציה ד'שאריף קופרג'ליל אוקפור

תחזית (סולידית) – הריצה של השנה שעברה לא הייתה מקרית. ההוקס לא הראו התפוצצות מיוחדת בפלייאוף ובלא מעט חלקים ממנו סבלו מפציעות של שחקנים מרכזיים (יאנג, האנטר, בוגי). למרות כל אלו הם עברו 2 סיבובים ונתנו פייט לאלופה שבדרך. ההוקס צפויים לסיים בין 5 הראשונות במזרח, כאשר ישנה תחרות פתוחה בינם לבין פילי ובוסטון על המקום השלישי.

(התחזית הלא סולידית תגיע עוד שניה בתגובות)

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. טוב באופן כללי כשאני כותב פוסט נראה לי לא הוגן להכניס את הרצונות/ עיניי האוהד שלי לכתיבה. בתגובות זה כבר לגמרי בסדר.
    .
    אז אני מאמין שההוקס קונטנדרים בהדגשה של המובן מאליו אולי "בהינתן בריאות". לטעמי להוקס ישנם את הכלים ללכת עד הסוף במידה ואכן הם הסגל בריא כמו שצריך. טריי אחרי הפלייאוף האחרון שלא היה מיוחד עבורו משום בחינה ועדיין הוא היה בו דומננטי מאוד כולל תצוגות מדהימות מול פילי ומילווקי. הציר המרכזי שעליו יש סימן שאלה בריאותי הוא האנטר. אם הוא בריא להוקס יש את שחקן שהוא שומר עילאי שמסוגל להאט בצורה משמעותית, כל שחקן בליגה בעמדות 1-4 (כן כולל KD. לגבי יאניס/ דיוויס אני בספק רב אם הוא יהיה יעיל) ונתן מספרים פנטסטיים עד לפציעה שלו בתחילת השנה. לגבי טריי והעונשין, צפיתי בהרבה מאוד משחקים של ההוקס בשנתיים האחרונות אני לא חושב שהחוק החדש ישפיע עליו יתר על המידה כי הוא לרוב לא עושה את זה כמשהו שהוא לא חלק משטף המשחק (אבל אני מודה שאני לא בקיא בכלל בלשון החוק החדש שעומד לצאת) מי שעדיין מטיל בטריי ספק אז באמת שמבחינתי אין כבר מה לדון. וגם אם הוא יביא טבעות ימשיך לייחס זאת לנסיבות שונות ומשונות. אז עם סופרסטאר, רול פליירס על סף האולסטאר (קולינס, האנטר) וסתם רול פליירס טובים ההוקס יכולים ללכת עד הסוף השנה או לפחות לתת פייט אמיתי ומשמעותי מאוד לכל קבוצה שתתחרה מולה.

    1. הם רחוקים מאד מקונטנדרית חסר להם עוד כוכב חזק. אם האנטר יהיה כזה יהיה להם מעולה. רוב הסיכויים שלא יהיה כזה. חסר להם ספסל גאלו בקושי זז והשנה הוא עוד יותר בקושי יזוז.
      הם צריכים עוד סקורר ויוצר חזק שיכול לשים נק בפלייאוף שהכל תקוע. הנטס כמה רמות מעליהםמזה יבלוט בפלייאוף.
      לגבי שאר הקבוצות במזרח אם הם בריאים וטריי בשיאו הם יכולים לנצח כל קבוצה אחרת שם.
      אני הולך על מקום 3 בעונה הסדירה שגם 1 ו2 לא יפתיע בכלל.
      עם כל זה הם מאד רחוקים מהלייקרס והנטס. וכנראה יפסידו לעוד קבוצות אחרות בסידרה.

      1. הנה הצהרה בומבסטית שאני מוכן לספק עכשיו (ללא התערבות כי זה באמת חתכת הימור) אם ההוקס והנטס נפגשים לסדרה כאשר כולם בריאים ההוקס יקחו. לדעתי יש להם מאצ' אפ מצויין עם הנטס, בניגוד למשל למאצ' אפ של ההוקס מול הבאקס ששם יהיה להוקס הרבה יותר קשה.

        1. מסכים לגבי המאצ' אפ ולדעתי גם נראה את במהלך העונה. יתרון גדול שיש להוקס לעומת קבוצות אחרות, זה הכוח אש שיש להם.
          בפלייאוף, זה קצת מוקדם, אבל יש קייס. לומר שהם יקחו,זה קצת יומרני.

            1. בסדר גמור🙂

            2. אני אדחף ברשותכם ברוקלין בריאה טובה משמעותית מכל קבוצה במזרח, אחריהם הבאקס , ואז הכל פתוח. במפגש ישיר הם ירסקו את אטלנטה ודוראנט יבצע בהאנטר מעשים אסורים (אין שחקן בעולם שיכול להאט את דוראנט).

              פריוויו מעולה הבעיה של אטלנטה כמו ששמעון ציין למעלה חסר להם שחקן ליד יאנג. כל הכבוד על הפלייאוף האחרון אבל זה הרבה יותר קריסה של האפסים מפילי מאשר נצחון של אטלנטה.
              .
              ועכשיו בקשר לקבוצה ל אטלנטה יש הרכב שנתן השנה נתונים פנטסטיים, ההרכב של יאנג הורטר בוגדוביץ קולינס קפלה (רייטינג התקפי של 123 ורייטינג הגנתי של 101)
              וכאשא החליפו ושמו את האנטר במקום הורטר (רייטינג התקפי 118 והגנה של 91.9), אני פחות מחזיק מהספסל שלהם למרות העומק כביכול על הנייר פרט לגילנארי שמזדקן אני מתקשה לראות שחקן נוסף שיכול לתרום בפלייאוף.
              .
              מה שיפה בהתקפה של ההוקס בהרכב הזה שיש לה כל כך הרבה אפשרויות שנפתחות בגלל יאנג, הוא קטלני ב1 על 1 הוא רוצח בפיק אנד רול ועם קלעים מסביב נוצר מצב של בחר את הרעל שלך נגדם.
              שאלתם מה הבעיה? הראשונה זה נתונים של העונה הסדירה שלא אומרים יותר מדי והשנייה שהרכב הזה לא שיחק כל המשחק והגנה שלהם הסריחה ברובה בשליש האחרון של הטבלה (ממש ליד הנטס).
              .
              עוד שאלה שנשאלת היא איך שחקן כמו יאנג יושפע מהחוק החדש, הוא קפץ על מגנים בלי הפסקה ללא קשר למשחק עונה קודמת.
              ונחזור להתחלה אחרי הנטס והבאקס הכל פתוח במזרח לא יופתע אם יסיימו 2 (זיופים של העונה הרגילה) וגם לא יופתע אם יסיימו 6, התקרה שלהם זה חצי גמר.
              תודה חגי

        2. יש מאצאפ טוב אבל חסר סטאר פאוור דוראנט יתעלל בהוקס יותר מיאניס והארדן יהרוג אותם. חסר סטאר פאוור וזה מה שמכריע.
          טל תתן למשחקי העונה הסדירה בעונה שעברה לבלבל אותך ולתת אשלייה. זה יהיה גנטלמני לנטס.
          במקרה האופטימי הנטס ב6. כמובן כל עוד הם בסגל מלא ובריא.

  2. אני אתחיל בסוף –
    לדעתי, יש בליגה 2 קבוצות שהן ברמה משל עצמן:
    הנטס והלייקרס.
    אם, כמו בשנה שעברה, הפציעות יתקפו את הקבוצות הנ"ל,
    אז כן. לדעתי ההוקס קונטנדרים לצד הבאקס והסלטיקס במזרח, ולצד הסאנס, הנאגטס והג'אז במערב.
    .
    המפתח להצלחת אטלנטה העונה –
    עמדות הפורוורד.
    בכדורסל כיום, היכולת של הפורוורדים להגן הן על גארדים והן על שחקני פנים, לרווח את המשחק, ולהשתתף בהנעת הכדור,
    הופכת אותם למרכיבים קריטיים לקונטנדריות.
    .
    אם האנטר יממה את הפוטנציאל,
    קולינס יראה קצת התבגרות בצד ההגנתי,
    אז בהחלט,
    השמיים הם הגבול. או הנטס והלייקרס …
    .
    תודה, חגי.
    פריוויו נהדר.

  3. אני לא חושב שהם קונדטורים. חסר להם הגרוש ללירה, הם צריכים להראות שהריצה של שנה שעברה לא הייתה מקרית ושצריך לקחת אותם בחשבון.
    הם בהחלט יכולים לראות את עצמם בטייר השני מתחת לנטס והבאקס ויחד עם הסלטיקס, פילי וכנראה מיאמי.

    1. הסיפור הקטן בהוקס זה שהם כן קונטנדרים אני מסכים עם חגי. כי מה זאת אומרת בהינתן בריאות? מי בריא בליגה הזאת של 82 משחקים בחצי שנה ועוד 15-20 בפליאוף? אף אחד. אז אתה לא יכול להבוא את דוראנט כי כזה יש רק אחד אבל תבנה קבוצה שתהיה שם באיזור אם וכאשר ואז השמים הם הגבול.
      הסיפור הענק בקבוצה הזאת זה שלנק. האיש הזה לטעמי היה אמור להיות היום משופד ומסתובב על הגריל נצלה היטב מכל הכיוונים או זרוק על איזה חוף בהאיטי מחוסר עבודה. זה, להזכירכם, האדם שויתר על דונצ'יץ' !!! שחקן מועמד לראשמור בסוף הקריירה לפי הרבה אנשים פה. ובכל זאת כותבים פה פריוויו (מעולה דרך אגב – תודה חגי) מלא באופטימיות והקבוצה מקבלת רק מחמאות. צריך להיות איש ענק כדי לעשות את מה שהוא עשה. הוא בנה שם קבוצה לתפארת והלך עם הבחירות שלו עד הסוף. אני לא אשכח איזה משחק מופרע אטלנטה הציגה בשנה הראשונה של טריי בקבוצה – נתנו לו שם או ירוק לעשות מה שהוא רוצה מתי שבא לו ואיך שבא לו. זה לא פשוט גם לבחור ככה וגם ללכת עם הבחירה עד הסוף לטוב ולרע כי בקלות היינו יכולים לצחוק עליו היום כעל ה GM הדפוק שויתר על דונצ'יץ'.
      זה גם לא פשוט בעייני להצליח כל כך בעמדת המאמן. נייט מקמילן לא סתם היה שם בסביבה כפירס פוטר זה נראה היה לי מהלך מתוכנן או לפחות שהוא הביא גיבוי מעולה למקרה קריסה מהסוג שאטלנטה חוותה בתחילת שנה שעברה.
      זה אשכרא צלש טרש ומקבל את הצלש לגמרי סו פאר.
      אבל לדעתי הסיפור עוד לא גמור. חוסר הצלחה השנה (השנה כבר לא תספיק הגעה לפליאוף כי נוצרו ציפיות) מאיזה שהיא סיבה ובמקביל הצלחה של דונקיץ' והאיש עולה על השיפוד. הכל יכול להתהפך בשניה בקיצור.
      בקיצור עונה קריטית להוקס וללאיש האמיץ הזה.. אני בצד שלהם מקוה שיצליחו. תודה חגי על פריוויו מעולה.

  4. תודה רבה חגי אחלה של טור
    ההוקס קבוצה שאני ממש נהנה לראות ואני מסכים פחות או יותר עם התחזית שלך,אולי הייתי מגדיר אותם כטיר 2
    במזרח קצת מתחת לבאקס והנטס אבל לא פחות טובים
    מפילי ובוסטון. מקווה שידעו להשתמש בעומק שלהם על-מנת להגיע בריאים לפלייאוף.

  5. תודה חגי.
    בנו קבוצה מלהיבה. והם בהכי מלהיב מאז ימי דומיניק ווילקינס… וזה היה כבר מזמן…
    לוקח לי לפעמים רגע להתגבר על הפרצוף הנרגן של טריי יאנג שנראה כאילו הא לו להתחשבן עם מישהו גם כשהוא שמח… אבל אולי הוא בעצם בחור נהדר מבפנים… אין לי מושג. שחקן ענק, בכל מקרה.
    נראה לי שכרגע גם במזרח וגם במערב יש כמה קבוצות שגדולות עליהם – אבל כל דבר שהוא פחות מסיבוב שני (בהינתן שהם בריאים) אמור להיות אכזבה.

  6. תודה חגי.
    מסכים איתך שמה שעשה שלנק זה בית ספר לGM.הצליח בכלום זמן להעמיד קבוצה טובה ועמוקה.
    מבין את האופטימיות שלך ומאמין לך בכל מה שקשור לקבוצה(יש לך זכויות שאתה איך שיאנג הגיע לאטלנטה לא פספסת כמעט משחק שלהם)
    אני עדיין לא בטוח כמוך בהצלחה שלהם,היו לא מעט מקרים של קבוצות שנתנו ריצות פליאוף טובות או עונה טובה ואז לא הצליחו לשחזר.לטעמי קונדיטרית היא עדיין לא והצלחה גדולה מבחינתה תהיה ריצה בשיפולי הצמרת של המזרח(3-5)ובפליאוף גמר מזרח/סיבוב שני יראה שזה באמת לא היה חד פעמי ויש עתיד

  7. תודה חגי על הפריוויו. ייאבקו עם פילי ומיאמי על מקומות 3-5.
    לדעתי פוטנציאלית ובהנתן שהם בריאים נותן להם סיכוי טוב לעבור את שתיהן, מנגד בהנתן בריאות עדיין לא יעברו את הבאקס והנטס … צריכים עוד עונה-שתיים של הבשלה סופית.

  8. בתור התחלה ההוקס רחוקים עונה שלמה ופלייאוף מלהוכיח שהריצה בעונה שעברה הייתה יותר מהתחברות מוצלחת של גורמים בתוך הקבוצה וסביבה.
    יאנג יפתח את העונה עם חתיכת נטל להוכיח מצד אחד, ופוקוס שונה של היריבות מהצד השני. מבחינת אופי, היקף ביצים וכישרון הוא הראה שאין לו בעיה, והביף היפהפה שפתח עם האוהדים בMSG הוא רק חלק.
    הליגה, כמובן, לא פספסה את ההזדמנות והביקור הראשון של יאנג במכה יתקיים ב25 לדצמבר, במסגרת משחקי חג המולד. תראו איזו מקריות יוצאת דופן ואיך המזל משחק לידיו של הרייטינג.

      1. תמיד הוא היה קלעי מסוכן. בפלייאוף האחרון הוא עלה מדרגה, ובעיניי זה שלב הכרחי לשאיפות שלו.
        בכל מקרה כמו שכתבתי, לא נראה שזה מפריע לו. הקקה הקטן הזה פורח תחת לחץ

  9. קודם כל תודה לכל המגיבים עד כה. יחד עם זאת מהלך הרוח אני חייב להביא את הפסוק הבא:
    וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עַד אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד אָנָה לֹא יַאֲמִינוּ בִי בְּכֹל הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ.
    .
    אני כמובן מבין את הספקנות. יחד עם זאת מוזמנים להאכיל אותי כובע בסוף העונה הנוכחית ואני גם אשמח להאכיל כמה כובעים בסופה: ההוקס הם על אמת. כמו גם דנבר ופיניקס.

    1. אתה רוצה להכות אותנו בדבר? (הפסוק שציטטת הוא במדבר, פרק י"ד פסוק י"א ופסוק י"ב נפתח במילים "אכנו בדבר")
      יש הרבה קבוצות על אמת ואטלנטה היא אחת מהן, אבל להעדיף עליה את מילווקי וברוקלין זאת לא ספקנות, אלא הערכה ריאלית.

            1. תיקח את ברוך במקום…
              הוא כבר מכיר את החומר.

  10. הרוסטר של ההוקס, כמו שחגי ציין, נשאר כפי שהוא בגדול, ויש לזה ערך גדול מאוד לחבורה שצלחה יחד ריצת פלייאוף נהדרת. דברים כאלה מייקס יו סטרונגר.
    העובדה שהצליחו להשאיר את קולינס (הצליחו=שפכו עליו את ערימות הכסף שביקש) נהדרת עבורם, ויחד עם הרטר שהראה שהוא יודע גם לשים כדור על הרצפה וגם לקלוע כשזה באמת משנה, גלו שאולי אפילו ייתן עונה מלאה ראויה ולא רק ינצוץ פה ושם, בוגדנוביץ' שאולי יישאר בריא, קאפלה שהוא קאפלה, והמשלימים, יש מצב למאבק איתנים על המקום השלישי, ואם הכל יתחבר כראוי בפלייאוף, אולי אפילו גמר מזרח.

    אגב, רוקיז. ג'יילן ג'ונסון ושריף קופר נבחרו מתחת לערכם הנקוב. זה בגלל נשירה מוקדמת מהקולג', ממטרות מקצועיות, וסימני השאלה המתבקשים, וזה בגלל שהוא גמד חסר אחריות בלי הגנה.
    יש מצב שהכישרון של הראשון, שללא ספק קיים, יתפוצץ לחיוב. במקביל, ההוקס כבר הסתדרו יפה מאוד עם גמד אחד בלי אחריות והגנה, אז למה שקופר לא ימצא מקום?

  11. תודה חגי.
    ברוקלין ומילווקי הן 2 הקבוצות הטובות ביותר במזרח ובליגה לדעתי (לפני שיקפצו בשאלות, אני שם את הלייקרס עם כמה מערביות קצת אחרי). במזרח, אטלנטה היא השלישית כרגע לדעתי ובהינתן בריאות יכולה גם לתת פייט ל-2 הראשונות.

  12. יופי של פריוויו נהדר, חגי.
    ההוקס קבוצה אכן מסקנת מאוד, מלהיבה למדי (ואתה יודע שאני לא סובל את ידידך החורפני), והיא בהחלט העתיד של הליגה. רק ישארו כולם בריאים טפו טפו.
    תודה.

  13. בניית הרכב מצוינת, ברגע שהקבוצה רשמה כמה עונות מפסידות ברצף והסופרסטאר שלה התחיל לפרסם דיווחים על זה שהוא לא מרוצה לא פחדו ללחוץ על ההדק ולעשות את השינויים הנכונים בהרכב, בשביל ללכת עד הסוף. אחת הקבוצות המהנות לצפייה בליגה ובהחלט מתמודדת על האליפות מבחינתי העונה

  14. אח יאנג איזה שמוק קטן… הלוואי והיה אצלנו בפילי. אחלה פריוויו חגי אבל אני לא מצטרף להערכות האופטימיות שלך מכמה סיבות. קודם כל ההוקס פציעים וצריך שהמון כוכבים יתחברו כדי שכולם יגיעו שם בריאים לפלייאוף. שנה שעברה ההוקס הפתיעו לכאורה, אבל כשמסתכלים על הסגל שלהם זה לא אמור להיות הפתעה עם המון בחירות דראפט גבוהות בשנים האחרונות והרמה שיאנג מציג. השנה הם כבר לא האנדרייטד שלא סופרים והם יגלו שזה הרבה יותר קשה. ודבר אחרון – כמו שכתבו מעלי, הם צריכים כוכב נוסף כדי להיות קונטנדרים אמיתיים

  15. חתכו את ברנדון גודווין? ברנדון גודווין?
    חתכוטוס כריסטוס למה?! תחתכו את העיניים שלי ורק לא את גודווין.
    קבוצה טובה, פוסט טוב, עכשיו שלמקמילן יש יותר מאשר אמצע עונה בלי אימונים כדי לאמן את הקבוצה נראה לאן זה מוביל.

  16. תודה חגי. פריוויו מצוין!
    אני חושב שההצלחה של אטלנטה בפלייאוף האחרון לא נבעה מהצלחת הקבוצה אלא מחולשותיהן של היריבות: הניקס באמת היו חלשים לעומת קבוצה כמו אטלנטה, פילי קרעה להם את הצורה למעט משחק 1 אך הפסידה את המשחקים שלה בגלל חולשה מנטלית ומאמן דפוק. וההפסדים של מילווקי נבעו מחוסר בהתאמות של המאמן (שכבר כמה עונות נופל בזה, ודווקא בגמר הוא היה מצוין).
    החוזקה האמיתית של אטלנטה היא בעמדת המאמן שהוכיח את עצמו כמאמן עילית בליגה.
    אני כן חושב שיש באטלנטה קבוצה מוכשרת אבל אני חושב שזאת הייתה הבלחה חד פעמית, אולי בעוד 3-4 שנים נדבר עליה אחרת אבל כעת לדעתי היא אחרי ברוקלין מילווקי ומיאמי. היא קצת לפני פילי נטו בגלל המאמן.

    1. מצד אחד אני מת עליך מצד שני אתה הייטר של הפטיש שלי. בעיה.
      .
      ההייטריות שלך קצת מסמאת אותך
      .
      לדבר על חולשת הניקס זו לגמרי חכמה בדיעבד. לפני הפלייאוף אם אני לא טועה היה משאל אצל פרשני הESPN והיה בערך 13-1 לטובת הניקס בסדרה.
      .
      פילי ממש לא קרעה להם את הצורה כל משחק, ולומר שהחולשה המנטלית היא זו שהכריע.. האם אתה אומר את זה גם על אותה פילי שהפסידה לטורונטו של קוואי במשחק 7?
      .
      אתה שוכח שבמשחק 3 מול הבאקס הם הובילו עד הפציעה של יאנג, ובכלל אני מאמין שאם לא הייתה הייטר שלו היית אומר שברור שההוקס היו עוברים את הבאקס ללא הפציעה של יאנג.

    2. מסכים איתך צ'יקו אבל הלכת קצת רחוק עם עוד 3 – 4 שנים, ההוקס יראו אחרת לגמרי ובטח גם לא יוכלו לשלם לכל מסיימי חוזי הרוקי שם

  17. אני חייב להודות שלא התרשמתי במיוחד מהכדורסל של ההוקס בפליאוף. בסופו של דבר הם גברו על שתי קבוצות שהחוזקה שלהן בצד ההגנתי והן מוגבלות ביותר התקפית(הסיקסרס אפילו חותר מבדרך כלל עם מה שלא עבר על סימונס בסדרה) ולא התרשמתי שההגנה שלהם הייתה הגורם משמעותי בקשיים של הניקס והסיקסרס מולם. אני לא שותף להערכה שההוקס היו עוברים את הבאקס ללא הפציעה של יאנג. כל זאת כמובן לא אומר שהם לא עשויים להיות קונטנדרים במידה שהבריאות אכן תזרום איתם ושהסגל הצעיר שלהם ימשיך במגמת שיפור והם לא יכנסו לבעיות בין אישיות בקבוצה ששחקנים מסויימים בה יאלצו לראות פחות זמן משחק. אני חושב שיאנג והתוצרת שלו לא יפגעו מהתקנות החדשות בנוגע למשיכת עבירות. הוא אמנם היה מהבולטים בחוטאים אבל המשחק שלו לא בנוי על זה ולא תלוי בזה, ובכל מקרה אנשים מגזימים בכמה מהלכים כאלה יש בסה"כ, כמה הם משמעותיים במשחק, וכמה הם משפיעים על השמירה על שחקנים שמבצעים אותם.

  18. מעולה, חגי. תודה על ההשקעה.
    חייב להודות שרק בשנה שעברה קנו אותי הניצים. משחקים יפה, קבוצתי, ארגון עם אווירה טובה וחזון ברור קדימה. אהבתי את ריצת הפלייאוף שלהם וחושב שיש להגנה שלהם כיצד להשתפר, מה שיעשה מהם קבוצה מסוכנת מאוד. למרות שהם בהחלט לא הקבוצה הטובה ביותר במזרח על הנייר, בפועל ראינו כמה זה לא משנה שנה שעברה. יש להם התקפה מעולה וכל עוד הקבוצה שמולם (סליחה, דובי) לא מצליחה לקלוע, ההוקס מתחילים כמעט כל סדרה ביתרון. אני גם חושב שאתה מעריך את בוסטון יתר על המידה ולדעתי הם לא עשויים מחומר של מקום שלישי. ההוקס דווקא כן, הם כאן וכאן כדי להישאר.

  19. תודה רבה , לי בינתיים זה מזכיר יותר את מיאמי של לפני שתי עונות, שהכל התחבר להם והגיעו עד לגמר, ועונה אחרי זה היו לא משהו.

    הם לדעתי בערך באותו מקום של שנה שעברה מבחינת האיכות, הנטס והבאקס יותר טובות ויותר כשרוניות,
    לדוגמא הנטס התחזקה בלא מעט שחקנים טובים העונה, פאטי,למרקוס, אפילו מילסאפ קשישא, תוסיף לזה עונה שלמה של הארדן בע"ה,
    הבאקס לקחו אליפות, ויש להם עוד עונה ביחד, עם הולידיי וגם דיונצ'ו יחזור מתישהו,
    פילי יותר עמוקים, ולפי דעתי דיי לא מיצו את הפוטנציאל שלהם בעונה שעברה, במיוחד עם מה שקרה עם סימונס בפליאוף, הרבה יפול על מה הם יקבלו תמורת בן , אם יקבלו משהו סביר , אני בהחלט רואה אותם נותנים עונה סדירה טובה.

    מיאמי עשו פרוייקט מאוד מעניין, והרוסטר שלהם על הנייר מרשים. לא יודע מה לצפות מהם, אבל יש מצב שהם יהיו חתיכת סוס שחור עם הגנה רצחנית.

    קיצר יש להוקס הרבה מה להוכיח, המזרח התחזק. יהיה מעניין. (ובלי מילה על הניקס, בוסטון, וגם שיקגו שעשו פרוייקט מסקרן).

    1. ברוקלין בריאה טובה משמעותית מכל קבוצה במזרח, אחריהם הבאקס , ואז הכל פתוח. פריוויו מעולה הבעיה של אטלנטה כמו ששמעון ציין למעלה חסר להם שחקן ליד יאנג. לגבי האנטר, אין שחקן בעולם שיכול להאט את דוראנט ב1 על 1 ודוראנט ינגב איתו את הפארקט בסדרה, כל הכבוד על הפלייאוף האחרון אבל זה הרבה יותר קריסה של האפסים מפילי מאשר נצחון של אטלנטה.
      .
      ועכשיו בקשר לקבוצה ל אטלנטה יש הרכב שנתן השנה נתונים פנטסטיים, ההרכב של יאנג הורטר בוגדוביץ קולינס קפלה (רייטינג התקפי של 123 ורייטינג הגנתי של 101)
      וכאשא החליפו ושמו את האנטר במקום הורטר (רייטינג התקפי 118 והגנה של 91.9), אני פחות מחזיק מהספסל שלהם למרות העומק כביכול על הנייר פרט לגילנארי שמזדקן אני מתקשה לראות שחקן נוסף שיכול לתרום בפלייאוף.
      .
      מה שיפה בהתקפה של ההוקס בהרכב הזה שיש לה כל כך הרבה אפשרויות שנפתחות בגלל יאנג, הוא קטלני ב1 על 1 הוא רוצח בפיק אנד רול ועם קלעים מסביב נוצר מצב של בחר את הרעל שלך נגדם.
      שאלתם מה הבעיה? הראשונה זה נתונים של העונה הסדירה שלא אומרים יותר מדי והשנייה שהרכב הזה לא שיחק כל המשחק והגנה שלהם הסריחה ברובה בשליש האחרון של הטבלה (ממש ליד הנטס).
      .
      עוד שאלה שנשאלת היא איך שחקן כמו יאנג יושפע מהחוק החדש, הוא קפץ על מגנים בלי הפסקה ללא קשר למשחק עונה קודמת.
      ונחזור להתחלה אחרי הנטס והבאקס הכל פתוח במזרח לא יופתע אם יסיימו 2 (זיופים של העונה הרגילה) וגם לא יופתע אם יסיימו 6, התקרה שלהם זה חצי גמר.

      תודה חגי

  20. תודה חגי,
    ההוקס קבוצה צעירה ומלהיבה.
    שנה שעברה הם עשו מעבר לציפיות.
    נראה אם יוכלו לשחזר הזנה, שיחזור זה יותר קשה אלא אם אתה באמת קבוצת על.
    במזרח, אם הכל יהיה בסדר, הם יהיו במקומות 3-6, ובפלייאוף, סיבוב שני זה סבבה, גמר אזורי זה מעולה (בהנחה שאין פציעות רבות ליריבות)

  21. שנה שעברה היה להוקס סיפור ריצה מהסוג שכולם אוהבים לראות (אלא אם כן אתה מאחת הקבוצות שנפלו חלל בדרך), השנה הם יסומנו מההתחלה. יהיה מעניין לראות איך הם מתמודדים עם הלחץ (חוץ מיאנג, שהוכיח כבר שהוא מסוגי הפחמן שלחץ הופך ליהלום).
    תודה רבה על הפריוויו המעולה

  22. אחת הקבוצות הדוחות ביותר שיש בליגה.מונהגת על ידי נמושה, הבכיין הכי גדול שאני זוכר מצפייה של 30 שנה בנ.ב.א.
    לא רק שהגמד העלוב הזה בוכה באמת על כך מהלך במשחק הוא גם הדביק את שאר השחקנים בתכונה הדוחה הזו.
    קבוצה סתמית שתעוף.גג סיבוב ראשון ועם קצת מזל ייפצע הנמושה הגמד

  23. סיקור מצויין לקבוצה מצויינת.
    אני לא חושב שיש להם סיכוי אמיתי לטבעת או אליפות המזרח, אבל בהחלט הם קבוצת סיבוב שני ומעלה.
    חשוב להוסיף 2 כוכביות שמהוות סיכון:
    – הבריאות של גלינארי. הןא הפתיע אותי לטובה בשנה שעברה. שיהיה בריא, אבל בתכלס' יש לו רגלי פורצלן והוא לא נהיה יותר צעיר.
    – הירידה של סוויט לו בגבעה. ראינו את זה בשנה שעברה,זה ילך ויחריף. המשחק שלו מתבסס על זריזות ואתלטיות, כשהוא מאבד אותן הוא פחות רלוונטי. קצת מזכיר את טוני פארקר שבבת אחת הפך לשודד בטרנינג.. לו יצטרך להמציא את עצמו מחדש כדי לסחוב עוד כמה שנים.

  24. פריוויו מצוין ניסני.
    זאת קבוצה מצוינת, מאוזנת ועמוקה. גם אני חושב שהם צריכים להוכיח לנו ששנה שעברה לא היה פוקס. שימשיכו כמו שהתחילו והכל יהיה טוב (בהינתן הפציעות).
    אני מדרג אותם ברמה של בוסטון ומיאמי, יתחרו על מקום 3 במזרח ובפלייאוף אלוהים גדול.

  25. בס"ד
    תודה רבה.
    קבוצה מצויינת שהפתיעה אותי בפלייאוף.
    אמורה להמשיך להתקדם השנה עוד קצת, השאלה מה יהיה עם ההגנה,
    ואיך יסתדרו בדקות שיאנג על הספסל. בגדול אני אופטימי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט