A Kosher Hot Dog: ישראל מלחמה! / ארז שץ ויוני לב ארי

צילום: sport1.maariv.co.il

"ישראל מלחמה", היא קריאה מאוד נפוצה היום במשחקי נבחרת ישראל בכדורגל, קריאה שנשמרה עוד משנות ה-90, אז שמעון גרשון, אבי נימני ועוד רבים וטובים זכו לאזכורים סביב אותו הלחן. השבוע, במסגרת אליפות אירופה, נבחרת הבייסבול שלנו בהחלט הציגה מלחמה, ומייצרת ניצחון אחרי ניצחון, בדרך למדליה!

אז הכחולים-לבנים זכו אצלנו להרבה כבוד, במסגרת פרק מספר 48 של A Kosher Hot Dog, פודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל. מה עוד בפרק: גם דרק ג'יטר ולארי ווקר זכו לכבוד, לאחר שהשניים נכנסו להיכל התהילה לפני מספר ימים. וכמובן, "השבוע לפני" ו-"מורה נבוכים", והאם ארז יצליח לגרום ליוני להגיד "לההההההההההה"?

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה חברים
    .
    גם לי לא היה מושג מאליפות אירופה הזו, ובינתיים עלו לגמר! שיתקיים מחר ב-21:30 נגד הולנד האימתנית, שידור ישיר כאן:
    baseballsoftball.tv/en-int/page/2021-euro-baseball-1
    .
    מי לעזאזל לא הצביע לג'יטר ב-HOF??
    .
    אני זוכר את מה שקרה עם אטלי, זה היה עם הדודג'רס נגד המטס בפלייאוף ודי סגר את הסדרה ההיא לטובתנו, מאז הוא נהיה שחקן שנוא למרות שהיה די חביב וותיק קודם לכן. החוקים האלה כמובן נכונים
    .
    גם אני לא רואה בעיה עם מה שהיאנקיז עשו
    .
    זוכר שארז האמין ברייז לפני העונה.. אבל לא בדיוק את התחזית

    1. הניצחון על איטליה מדהים. ברור שזה כנראה לא בסגל הכי חזק שלהם, והנבחרת שלנו מגיעה מטוקיו, אבל עדיין הישג מטורף.
      .
      לגבי ג'יטר – תמיד יש עיתונאים שאוהבים ששחקנים לא ייכנסו ב-100%, גם בייב רות' נכנס רק ב-95.13%…

        1. גם צריך לזכור ששחקנים לא נכנסים בוואקום להול אוף פיים, לכל בוחר יש מספר מוגבל של בחירות, ואם הוא הצביע שנתיים שלוש לאותם שחקנים, זה שווילי מייז הואיל בטובו ועכשיו הוא מועמד לבחירה לא אומר שאותו כתב ישנה את הצבעתו כי הוא מאמין שהאחרים גם צריכים להיות בהול אוף פיים.

          1. זה נכון אבל ממה שאני יודע פעם היו לא מעט שהצביעו "האם מגיע ל-X להיות הראשון שייכנס עם 100% מההצבעות" עד שהגיע ריברה

    2. התחזית היתה ״never bet against the Rays" 🙂 אמרו שהם לא יגיעו לפלייאוף? הם יגיעו מראשות הבית. מה שלא תגיד נגדם, הופ! הם עושים. לא להאמין ובכל זאת מול עינינו זה קורה.

  2. שוב, באתי להטריל. מה הקשר בין הנבחרת הזו לישראל? מלבד רגשות חמים ואהבה נוסטלגית לאוכל אשכנזי, לא ממש ברור לי למה היא עושה כל כך נעים בגב ל כל כך הרבה אנשים.

    1. השאלה איך אתה מסתכל על זה.
      בייסבול הוא לא ספורט שמשוחק בכל העולם (למרות שהוא נחשב לאחד משלושת ענפי הספורט "הבסיסיים" יחד עם כדורגל ואיגרוף/ היאבקות) וגם הנבחרות שמשחקות נגדנו באליפות אירופה – בטח איטליה והולנד – נעזרות בשחקנים עם "שורשים" מקומיים. ההבדל הוא שאנחנו התחלנו לעשות את זה רק עכשיו והם עושים את זה כבר כמה עשורים.
      .
      אתה יכול להקביל את הנבחרת הזאת לנבחרת הכדורסל של שנות ה-70, לאחר ההתנתקות הסופית מאסיה והגעת הכישרונות מארה"ב. מספיק להעביר מבט על הסגל שזה בכסף בטורינו כדי להבין שהרבה ילידי הארץ לא היו שם. עם זאת, ההגעה של השחקנים האלה היא שאפשרה לנו לעשות את הקפיצה הגדולה ברמה המקומית והציפייה שזה יקרה גם כאן (הצלחות -> שמביאות תקשורת -> שמעלות התעניינות -> שמביאות ילדים להתאמן -> שמגדילים את בסיס הפירמידה).
      דוגמה נוספת – נבחרת ישראל בלאקרוס, ענף שמזלזלים בו מחוץ לארה"ב, אך בזכות ההצלחות של "נבחרת העולים" יצרה תשתית מאפס והיום מדובר על אחד מהענפים הגדולים בישראל (לפחות לפי מספר הספורטאים הרשומים).

            1. זה הענף האהוב עלי (:
              לא לוקח אחריות על ענפים שלא מעניינים אותי 🙃

            2. לגיטימי

        1. כל ייבוא של ענפי ספורט הוא מבורך, גם אם לעולם לא נהיה מעצמה בינ"ל. מצידי שייבאו את משחקי ההיילנד'ס מסקוטלנד אם זה יימשוך עוד אנשים להשתתף בספורט באופן פעיל…

    2. השאלה שלך לגיטימית, ואני אניח לרגע שאתה שואל על טוקיו שם היו הרבה פחות ישראלים צברים, אז התשובה הישירה שלי (בלי להיכנס למה שנכתב למעלה שזה קצת מסביב לשאלה) היא שאתה צודק – אין כל כך קשר כזה כרגע אבל כאמור, מנסים ליצור אותו.
      .
      שאלה דומה אבל אחרת היא "אז למה אתה מעודד אותם ובכזו התלהבות", והתשובה שלי היא שאני אוהב בייסבול וכן עושה לי משהו שמשחקת נבחרת ישראל בטורנירים בעלי פרופיל גבוה 🙂

      1. יש ליצור קשר ויש לקרוא 'נבחרת ישראל' למשהו שאין לו כל קשר לישראל ( כאמור, מלבד רגשות חמים). זה שני דברים שונים, ולא בטוח שהאחד מצדיק את השני. כאמור למעלה, הסבירו בתגובות שסו אכן נבחרת ישראלית ככה שהטענה שלי לא מחזיקה מים ( ופייר, קצת הטרלתי).

        1. סבבה לכן עניתי כאילו שאלת על הנבחרת שהייתה באולימפיאדה (מעט מאוד צברים) ולא זו באליפות אירופה הנוכחית (מה שענו)

      2. זה בדיוק העניין, אני הייתי שמח לעודד כל נבחרת עם ישראל על החזה, מה לעשות שכדורגל אני לא אוהב (ואת נבחרת ישראל בכדורגל עוד פחות), כדורסל פחות מעניין אותי, ובייסבול הוא החיים שלי. אם תהיה נבחרת באגרוף או כדוריד באליפות אירופה מבטיח לסקר אותם באותה התלהבות.

  3. משהו מעניין, שרזר (שמגיש עכשיו מול הרדס) כבר עם 0 מ-58 בניסיונות חבטה העונה! וזה אחד מהמגישים החובטים הטובים יותר שקיימים לאורך הקריירה. אם כבר דיברנו על BABIP…
    .
    זהו שיא ליגה לעונה בודדת כאשר קודמו להחזקת השיא הצליח לחבוט בניסיון ה-50 שלו

    1. זה קצת מה שנקרא קורבן של ההצלחה של עצמו. לפיצ'רים לא זורקים כמו לחובטים, לפיצ'ר נראה הרבה יותר פאסט בולס למרכז הזון בהנחה שהמהירות תגמור אותם.שאבל אם מישהו נחשב חובט טוב, ושרזר אכן נחשב ככה, אז יזרקו לו כמו לחובט, והתוצאה בהתאם.

            1. גם ככה עונה הבאה הוא לא יראה מחבט מקרוב, אז זה באמת לא חשוב.

            2. למה איפה יילך?

            3. הוא לא ילך, אני מניח שישאר, הפיצ'ר בליין אפ של החובטים ילך.

            4. אהה.. יש מצב אבל משום מה לא נראה לי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט