אירועי דיומא – 18.09.2021 – כדורגל, WNBA ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma.jpeg

היום – מפגש סופר מעניין בין מכבי חיפה למכבי תל אביב בליגת העל.

כדורגל

ליגת העל – מחזור 3 / ניר מועלם:

17:45 בני סכנין – הפועל באר שבע, ספורט 3: הפועל באר שבע איבדה במחזור האחרון נקודות חשובות ודווקא בבית בתיקו 2-2 מול חדרה. הם אומנם חזרו מפיגור 2-0, אבל הם ראו את המשחק הזה כניצחון בטוח, והם באו קצת יהירים וקיבלו שני שערים מהירים, אך לבסוף חילצו נקודה, ומנגד בני סכנין איבדה גם היא נקודות במחזור האחרון, והפעם היא הפסידה לאלופה 2-1 עם שער בדקה ה-90 של אצילי, והיא הייתה בטוחה שהיא תצליח לצאת עם נקודות גם מסמי עופר, במיוחד אחרי ההפתעה במחזור הראשון עם 1-3 על מכבי תל אביב. הימור – בני סכנין נראית טוב בפתיחת העונה וכך גם באר שבע, ואפשר לומר שלא פשוט לשחק בדוחא ולכן אני אהמר על תיקו, ואפשר לומר שבני סכנין קיבלה את ההגרלה הכי לא טובה בליגה עם פתיחה מול שלוש הקבוצות החזקות בליגה, ואם היא תצא מהמפגשים האלו עם 5 נקודות זה יהיה הישג נהדר של הקבוצה מהמגזר.

19.00 נוף הגליל – אשדוד, 5 לייב: אשדוד עם פתיחה נוראית לעונה והיא הקבוצה היחידה שלא השיגה אפילו נקודה עד עכשיו, עם שני הפסדים, הראשון 2-1 להפועל תל אביב בחוץ, והשני במחזור הקודם עם 3-1 בבית להפועל חיפה. מנגד, אפשר לסמן את נוף הגליל כהפתעה עד כה עם תיקו במחזור הפתיחה 0-0 מול הפועל ירושלים, ובמחזור האחרון עם הפתעה ענקית ו-3-1 על מכבי נתניה בחוץ. הימור – תיקו, ונקודה ראשונה לאשדוד העונה.

20:00 מכבי פתח תקווה – הפועל תל אביב, ספורט 3: מכבי פתח תקווה פתחה את העונה עם 2 תוצאות תיקו של 1-1, הראשונה מול ק"ש בבית והשנייה מול מכבי תל אביב בבלומפילד, והיא פוגשת היום במושבה את הפועל תל אביב שהיא בהפתעה מוחלטת הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת כעבור שני מחזורים עם ניצחונות על אשדוד וק"ש. הימור – אני חושב שהפועל תל אביב תמשיך את הרצף ותשיג ניצחון חוץ חשוב במושבה.

*שווה צפייה* 20:30 מכבי תל אביב – מכבי חיפה, ספורט 5: סגנית האלופה מארחת את האלופה כאשר שתיהן מגיעות אחרי מחזור בכורה בקונפרנס ליג ששתיהן שיחקו אותו בשלישי עקב יום כיפור, כאשר מכבי תל אביב פירקה את אלשקארט הארמנית 4-1 בבית, ואילו מכבי חיפה סיימה בתיקו 0-0 מול פיינורד ההולנדית, ואם נדבר קצת על הליגה אז מכבי תל אביב התחילה לא טוב את הליגה עם הפסד 3-1 לסכנין ובמחזור האחרון סיימה רק בתיקו 1-1 מול מכבי פתח תקווה, ובצד הירוק מכבי חיפה פתחה את העונה עם תיקו 0-0 מפתיע מול חדרה, ובמחזור האחרון ניצחה בתוספת הזמן את סכנין בבית עם 2-1. הימור – הפער בטבלה עומד כבר אחרי שני מחזורים על 3 נקודות, ואם מכבי חיפה תנצח היום אז הפער יגדל ל-6 נקודות כבר אחרי שלושה מחזורים, אבל אני חושב שאנחנו לא נראה כאן ניצחון ירוק, ונקבל דווקא הפתעה בדמות ניצחון צהוב של מכבי תל אביב שתשווה אחרי הניצחון הזה את מספר הנקודות שלה לזה של חיפה.

סרייה א' – מחזור 4 / ניר מועלם :

16:00 גנואה – פיורנטינה, 2 ONE : פיורנטינה עם פתיחת עונה טובה והיא עם 6 נקודות מתוך 9 אפשריות, ואילו גנואה עם 3 נקודות מתוך 9. במחזור האחרון פיורנטינה ניצחה 2-1 את אטאלנטה בחוץ, ואילו גנואה ניצחה 3-2 את קליארי בחוץ, אחרי שהיא פיגרה כבר 2-0. הימור – פיורנטינה בכושר נפלא ואני אהמר על ניצחון שלה.

19:00 אינטר מילאן – בולוניה, 2 ONE : אינטר פתחה את העונה נהדר על 6 מתוך 6, אבל במחזור האחרון היא נעצרה דווקא על ידי סמפדוריה עם 2-2, ובאמצע השבוע היא פתחה את העונה האירופית שלה עם הפסד ביתי 1-0 לריאל מדריד, וזה אחרי שאינטר הייתה צריכה לנצח לאור היכולת שלה על כר הדשא, ורק במזל ריאל הצליחה להבקיע בדקה ה-89. אצל בולוניה נושמים אוויר פסגות אחרי פתיחה מאוד טובה לעונה והיא עם 7 נקודות מתוך 9 אפשריות, בדיוק כמו אינטר, והיא עם ניצחונות על סלרנטינה ועל ורונה(1-0 במחזור האחרון), ובין לבין היא גם חילצה תיקו 0-0 מול אטאלנטה בחוץ. הימור – אינטר בבית תחזור למסלול הניצחונות.

21:45 סלרנטינה – אטאלנטה, 2 ONE : העולה החדשה סלרנטינה היא העולה היחידה מבין השלושה שעדיין ללא נקודה אחת, והיא במקום האחרון עם 0 נקודות וגם יחס שערים לא הולם עם 9-, כאשר היא מגיעה אחרי שלושה הפסדים מול בולוניה, רומא וגם טורינו. מנגד אטאלנטה עם פתיחת עונה נוראית כאשר לזכותה יש רק 4 נקודות מתוך 9 אפשריות כאשר היא ניצחה במחזור הראשון 2-1 את טורינו בחוץ, עם שער ניצחון בתוספת הזמן, לאחר מכן הגיע תיקו מאופס מול בולוניה, ובמחזור האחרון הם הפסידו 2-1 לפיורנטינה בבית, וחשוב לציין שברביעי האחרון הם פתחו את העונה האירופית עם תיקו 2-2 מול ויאריאל. הימור – אטאלנטה פוגשת יריבה מאוד נוחה שתחזיר אותה למסלול הנכון, ונראה כאן ניצחון די מוחץ של הקבוצה של גאספריני.

לה ליגה/ צפריר אוזדובה

אתלטיקו מדריד- אתלטיק בילבאו (17:15)

האלופה תארח את הבאסקים כשהיא מאוכזבת מהתיקו השבוע בליגת האלופות עם פורטו ודווקא בליגה הולך לה יותר טוב כשהיא עם שלושה נצחונות מ 4 משחקים בצוותא על המקום הראשון. בכלל זה הזדמנות היסטורית כשבארסה וריאל פגיעות לזכות בפעם השניה. מנגד בילבאו שבמקום החמישי בטוח מרוצה מפתיחת העונה שלה כאשר היא עם שני נצחונות רצופים ותיקו עם ברצלונה הגדולה (או שלא ) בכל אופן הבאסקים ממש לא חוששים מהמדרידאים. בעונה שעברה זה נגמר 1-1 ב נצחונות וב 5 האחרונים בינהם היא ניצחה פעמיים.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

ליברפול- קריסטל פאלאס (17:00)

ליברפול במקום שהיא רוצה להיות בצוותא על המקום הראשון ועם ניצחון גדול וקשה השבוע על מילאן באלופות. גם כוכבה סלאח פתח את העונה מצוין עם שלושה שערים כך שכל הציפיות יהיו לעוד 3 נקודות. הבעיה היא ש קריסטל פאלאס מהמקום ה 11 שאף אחד לא ציפה ממנה הרבה העונה ניצחה במחזור הקודם 3-0 את טוטנהאם! שהוליכה את הטבלה עד המשחק. לכן צריך לזכור שכל משחק באנגליה יכול להפתיע. אבל אם להיות רצינים שנה שעברה ליברפול ניצחה פעמיים ובפאלאס המשחק נגמר בשביעייה. אז קשה לראות את זה נגמר במשהו חוץ מניצחון.

מנצ׳סטר סיטי- סאותהמפטון (17:00)

סיטי המופלאה חוזרת לליגה אחרי התצוגה המופלאה באלופות השבוע שבה ניצחה את לייפציג 6-3 מדהים. וגם הפעם באיצטדיון האמירויות ובמומנטום של 4 נצחונות רצופים. למרות שלאפורט וסטונס יחסרו הקבוצה של פפ נראית מצוין וגם ההשתלבות של גריליש שכבש באותו משחק מעודדת. מנגד סאותהמפטון עדיין ללא ניצחון העונה והיא במקום ה 14 עם שלוש תוצאות תיקו. מה שמנחם אותה שאחד מהם היה נגד מנצ׳סטר יונייטד. בעונה שעברה סיטי ניצחה את שני המשחקים.

ברנלי- ארסנל (17:00)

לא יאמן אבל זה קרב תחתית בין התותחנים שבמקום ה 16 לברנלי מה 18. ארסנל ניצחה במחזור הקודם 1-0 אז אולי אפשר לצפות שהיא תכבד את המסורת של המועדון ותהיה קצת יותר גבוה בטבלה. בעונה שעברה היא דווקא הפסידה 1-0 באיצטדיון הזה וגם בלונדון לא ניצחה והמשחק נגמר בתיקו.

כדורסל

WNBA / עידו גילרי

משחקי אתמול:

אינדיאנה פיבר (25-6) 73 – מינסוטה לינקס (10-21) 92 סילביה פאוולס עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים עזרה ללינקס להבטיח ביתיות בסיבוב הראשון. קלסי מיצ'ל עם 26 נקודות עבור הפיבר.

ניו יורק ליברטי (20-12) 91 – וושינגטון מיסטיקס (19-12) 80 הליברטי שומרות על סיכויי הפלייאוף שלהן אבל יהיו תלויות באחרות. נטשה הווארד עם 24 נקודות ו-10 ריבאונדים וסברינה איונסקו עם 22 נקודות ו-9 אסיסטים. אריאל אטקינס עם 29 נקודות עבור המיסטיקס.

שיקגו סקיי (16-15) 70 – לאס וגאס אייסז (8-23) 103 משחק לפרוטוקול עבור שתי הקבוצות שנעולות במיקום שלהן כבר. ריקוואנה ווילאמס עם 22 נקודות וקלסי פלאם עם 20 התגברו על 20 נקודות של קנדס פארקר עבור הסקיי.

סיאטל סטורם (11-21) 94 – פיניקס מרקיורי (12-19) 85 בקרב ישיר על הביתיות בפלייאוף הייתה ידן של הסטורם על העליונה ואיזו סופה זו הייתה. ג'ול לוייד תפרה 22 נקודות ברבע הראשון כשהיא מסיימת עם 37 בסך הכל כדי לשים את המשחק מחוץ להישג יד כבר מהפתיחה. בריטני גריינר הייתה טובה בצד השני עם 26 נקודות, 13 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים.

שחמט- קרלסן משלים קאמבק הרואי וגורף את התואר בנורבגיה, פירוז'ה שני/שחר אלוני

בנורבגיה הסתיימה אתמול התחרות הדרמטית ורבת התהפוכות, להלן תוצאות הסיבוב האחרון –

1 GM Nepomniachtc. (11) 2792½ – ½ GM Carlsen, M. (18) 2855
2 GM Firouzja, A. (15) 27541 – 0 GM Rapport, R. (16½) 2760
3 GM Karjakin, S. (8½) 2758½ – ½ GM Tari, Aryan (6) 2642
משחקי סיבוב 10 האחרון אתמול בנורבגיה, השחקן מימין בלבן


קרלסן, מסיים בתיקו עם נפו, ומנצח אותו בארמגדון (שנית). ארמגדון 5 מתוך 5 של אלוף העולם בטורניר.

פירוז'ה בן ה 19, משלים 4 ניצחונות רצוף, הפעם על רפורט, ועובר אותו בטבלה.

קריאקין מסיים בתיקו עם טארי, ומנצח בארמגדון.

הטבלה הסופית –

1 Carlsen, Magnus19.52855
2 Firouzja, Alireza182754
3 Rapport, Richard16.52760
4 Nepomniachtchi, Ian122792
5 Karjakin, Sergey102758
6 Tari, Aryan72642
טבלת תחרות נורבגיה – סופי


קרלסן משלים קאמבק של 4.5 נק' מתוך 5 וזוכה בתואר, שנה שלישית ברציפות, כאשר הפעם זה כבר היה נראה כמעט לא ריאלי לפני מספר ימים.

פירוז'ה עושה אף הוא ריצה של 4 מתוך 4 (ו 5 מתוך 6 האחרונים) ומסיים במקום שני מצוין, בהפרש של חצי נקודה (במונחים רגילים) מהפסגה.

רפורט שהוביל לאורך רוב התחרות, נחלש לקראת הסיום אך עדיין יכול לרשום לעצמו הופעה טובה מאד עם מקום שלישי מכובד.

פירוז'ה ורפורט משתווים (!) במקום ה 9 בעולם לפי מד כושר עם 2770.


לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה!
    לגבי סכנין – שלושה משחקים ראשונים בעונה נגד שלושת 'הגדולות' זו דווקא הגרלה מצוינת לטעמי, כפי שמעידות התוצאות.
    'הגדולות' עוד לא מאורגנות וזה הזמן הטוב ביותר לפגוש אותן, ולכן לא אופתע מנצחון של סכנין היום.
    אשדוד תנצח בנוף הגליל להערכתי.
    מכבי תא נמצאת במומנטום טוב יותר מאשר מכבי חיפה והיא ממשחקת בבית. לא אופתע אם תנצח 1-3.

    1. זיו, קודם כל במקלדת ה ו' והנון סופית אחת ליד השניה…. זה בעייתי, אתה יכול לעשות משהו כדי לשנות מיקום? אחרת זיו זה זיX.
      חוץ מזה אני חולק עליך לגבי מכבי ת"א/חיפה. מכבי אולי עושה פתחה טוב באירופה אבל בליגה הם גרועים ביותר וממש לא משחקים רציני. אני חושב שיהיה משחק יותר הגנתי ויגמר ב 1:0 רק לא ברור למי?

      1. דווקא נחמד זיx, דוק.
        מכבי תא משחקת על הכבוד שלה, בבית, אחרי נצחון משכנע באירופה ועם רכש חדש ומבטיח.
        יש לה גאווה ואני חושב שהיום היא תנצח בהפרש של שני שערים את הקבוצה הלא יציבה מהצפון.
        יותר מזה – אם הכל יתחבר לה נכון היא גם יכולה לנצח 0-4. חכה ותראה

        1. נחמד?
          תזהר.
          🙂
          לגבי השאר, אמן. לא חושב שת"א יבואו להביס. יהיה משחק טקטי כפי שנכתב במדורי הספורט.

            1. זה אומר שהיו חסרים לי 3 קשרים ימיים.

  2. כאב לי ההפסד של אינטר באלופות. הביאו את קוראה אבל דז׳קו לא מחליף ראוי לוקאקו ואין מחליף ל חכימי וזה נראה לעין. איתם הם מנצחים את ריאל. מצד שני הרומאים בתקופת כיבושים שלא נראתה כבר כמה שנים

  3. התקיימה היום תחרות בבולדרינג ברוסיה כחלק מאליפות העולם והיתה לנו נציגה בחצי הגמר – אילה כרם – שלפי התחרויות האחרונות היא המטפסת הישראלית בפער משאר המתחרות האחרות לצערנו אילה לא הגיעה לגמר. מי שמעוניין יכול להיכנס לאתר היוטיוב של ifsc ולראות את התחרות. חלמי שהנושא מעניין אותו אני ממליץ להירשם לערוץ כדי לקבל התראות על תחרויות. יש שידורים לייבים וחוזרים.
    .
    מחר תתקיים התחרות לגברים ולשמחתנו יש לנו נציג בחצי הגמר – נמרוד מרקוס – נמרוד הוא מהמטפסים הבכירים בישראל גם בהובלה וגם בבולדרינג וכמעט תמיד מסיים על הפודיום בשני הענפים. הוא יתחרה מחר על כרטיס לגמר ומקווים שגם בגמר עצמו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט