אירועי דיומא – 09.09.2021: אופניים, שחמט, WNBA, אתלטיקה וטניס

כדורסל

WNBA / עידו גילרי

משחקי היום:

5:30: לוס אנג'לס ספארקס (18-10) – קונטיקט סאן (6-22)

משחקי אתמול:

אטלנטה דרים (21-7) 75 – פיניקס מרקיורי (10-19) 76 המרקיורי מחלצות ניצחון עשירי רצוף בשיניים במשחק בו פיגרו לכל אורכו בזכות זריקות עונשין מדויקות של שיי פדי (18 נקודות) 4 שניות לסיום. קורטני וויליאמס קלעה 20 לאטלנטה.

לאס וגאס אייסז (8-21) 102 – מינסוטה לינקס (10-18) 81 האייסז בקרוז קונטרול כשהפעם ג'קי יאנג עם שיא קריירה של 29 נקודות נעזרה ב-20 של אג'ה ווילסון. 20 נקודות של אריאל פאוורס בצד השני לא הספיקו.

אופניים – דוד "פאקו" סעדה

אליפות אירופה בנג"ש – נשים וגברים

עונת 2021 מתקרבת במהרה לסיומה, והשבוע אנו מגיעים לסבב אליפויות אירופה. בדומה לאליפות העולם (אותה נראה עוד מספר שבועות), מדובר כאן בכשבוע מרוכז של מירוצים בכל הקטגוריות בטרנטו שבאיטליה, כשהשיא יהיה מירוץ הגברים בכביש בראשון הקרוב. היום ייערכו אליפויות הנג"ש לנשים ולגברים. המסלול יהיה זהה לשני המינים, ויכלול 22 ק"מ שטוחים לחלוטין.
אצל הגברים אמנם לא נראה כאן את האלוף האולימפי, פרימוז רוגליץ', החוגג עדיין את הזכייה בוואלטה, אך גם בלעדיו יש לנו כאן תחרות אדירה: אלוף העולם, פיליפו גאנה, יהיה ודאי אחד הפייבוריטים המרכזיים לזכייה, במסלול שמתאים למידותיו הרבה יותר מזה שראינו באולימפיאדה. האלוף המכהן, השוויצרי שטפן קונג, יהיה ודאי עוד פייבוריט רציני, וכמוהו גם בן ארצו הצעיר, שטפן ביסגר. זוכה הטור, טאדיי פוגאצ'אר, ודאי יהיה עוד פייבוריט רציני כאן, וכמוהו גם כוכב צעיר אחר, רמקו אוונפול, שזכה בתואר לפני שנתיים. צמד דני מצויין הוא קספר אסגרן ומיקל ביירג. גם רמי קבאנייה, אדוארדו אפיני, מאצ'יי בודנאר ויוס ואן אמדן הם שענים חזקים מאד. עומר גולדשטיין ייצג את ארצנו בתחרות (לראשונה יש לנו ייצוג באליפות אצל הגברים). שידור ביורוספורט ב-17:00.
אצל הנשים נראה כאן את האלופה ארבע פעמים, ההולנדית אלן ואן דייק. השוויצרית מרלן רוסר גם היא מועמדת חזקה מאד לזכייה. הגרמניות ליסה ברנאואר וליסה קליין גם הן שעניות חזקות מאד וכמוהן גם הדנית אמה נורסגארד. את ארצנו ייצגו עומר שפירא ורותם גפינוביץ'. שידור ביורוספורט ב-16:00.

שחמט – קרלסן ונפו בנורבגיה ;קספרוב והצמרת בתחרות משלהם/שחר אלוני

אתמול בנורבגיה התקיים הסיבוב השני, ואלה התוצאות:

1 GM Carlsen, M. (1½) 2855½ – ½ GM Tari, Aryan (0) 2642
2 GM Nepomniachtc. (0) 2792½ – ½ GM Firouzja, A. (1) 2754
3 GM Karjakin, S. (0) 2758½ – ½ GM Rapport, R. (3) 2760
תוצאות הסיבוב השני בנורבגיה, הימני שיחק בלבן

כולם סיימו בתיקו, אבל רפורט ממשיך לספק הצהרת כוונות כאשר היה על סף ניצחון מול קריאקין, בשחור. לפחות הוא הצליח לנצח בארמגדון.
קרלסן ונפו, ניצחו בארמגדון את טארי ופירוז'ה בהתאמה.

להלן טבלת התחרות (לקריאקין ונפו יש משחק חסר, שיושלם ביום המנוחה בשבת) –

1 Rapport, Richard4.52760
2 Carlsen, Magnus32855
3 Firouzja, Alireza22754
4 Nepomniachtchi, Ian – משחק חסר1.52792
5 Karjakin, Sergey – משחק חסר12758
6 Tari, Aryan12642

רפורט מוביל בבטחה.
קרלסן עם שני תיקו, כולל במשחק הנוח, מול טארי בלבן, אבל גם עם שני נצחונות בארמגדונים.
נפו יכול תיאורטית להגיע לפסגה אם ינצח במשחק החסר את קריאקין

להלן המפגשים של היום:

1 GM Rapport, R. (4½) 2760— — GM Carlsen, M. (3) 2855
2 GM Tari, Aryan (1) 2642— — GM Nepomniachtc. (1½) 2792
3 GM Firouzja, A. (2) 2754— — GM Karjakin, S. (1) 2758
משחקי סיבוב 3 היום החל מהשעה שש, השחקן מימין בלבן

משחק צמרת בין רפורט לקרלסן.
הנורווגי באופן מסורתי לא מצטיין בתחרות הביתית, ונראה מה יהיה היום.


קספרוב מצטרף לתחרות ראפיד מקוונת עם הצמרת העולמית

אתמול נערכו 3 סיבובי ראפיד ראשונים בתחרות ולהלן הטבלה:

1 Caruana, Fabiano2.52800
2 Vachier-Lagrave, Maxime22817
3 Mamedyarov, Shakhriyar22762
4 Shankland, Sam22720
5 Dominguez Perez, Leinier1.52760
6 So, Wesley1.52778
7 Aronian, Levon1.52782
8 Svidler, Peter12763
9 Kasparov, Garry12812
10 Nakamura, Hikaru02736

קרואנה התחיל טוב. נקמורה באופן מאד מפתיע, אחרון, למרות שהוא בין הטובים בעולם בראפיד.
קספרוב עם 1 מתוך 3, ונראה איך הדברים יתפתחו בהמשך.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

גמר 'ליגת היהלום' בציריך – היום השני

תחרויות היום הראשון נערכו במרכז העיר, מחוץ לאצטדיון. אזכור קצר של כמה מהתוצאות הבולטות: מאריה לסיצקינה עם תוצאת השנה בעולם בקפיצה לגובה של 2.05מ', ראיין קרואזר הדף את כדור הברזל ל-22.67 מטר ובריהו ארגאווי האתיופי קבע 12:58.65 בריצת ה-5,000, במסלול יוצא דופן בעל היקף של 560 מטר. סיכום נרחב ומעניין, באדיבותו של זיו פנמה, ניתן לקרוא בדיומא של אתמול.

הערב (שידור החל מ-21:00) התחרויות יחזרו לאצטדיון 'לייציגרונד' המפורסם, ששיאי עולם רבים נקבעו על מסלוליו, שמוחלפים תדיר מדי כמה שנים. שדה האתלטים יכלול כמובן, ברוב המקצועות, את הטובים ביותר, ביניהם אלופים אולימפיים רבים. כזכור, הזכיה בתואר אלוף הליגה תקנה, מלבד הפרס הכספי, גם כרטיס לאליפות העולם בשנה הבאה. רשימה חלקית של האתלטים, משני המינים, שיקחו חלק במקצועות השונים תכלול את איליין תומפסון הרה, פמקה בול, יולימאר רוחס, חנה מיננקו, פיית' קיפייגון, סיפאן חסן, שריקה ג'קסון, דינה אשרסמית', קייט נג'וט, אנז'ליקה סידורובה, ארמנד דופלנטיס, יאקוב אינגרבריגצן, טימותי צ'רויוט, סטיוארט מקסוויין, קארסטן וארהולם, ג'אנמרקו טמברי, מקסים נדסקוב, פדרו פבלו פיצ'ארדו, האנסל פרצ'מנט, יוהנס ווטר, סופיאן אל בקאלי ועוד רבים וטובים.

האתלטים השווייצרים ייהנו כמובן מתמיכת הקהל באצטדיון המלא. לאה שפרונגר, אלופת אירופה ב-400 משוכות, תסיים את הקריירה המקצוענית לאחר המפגש ותזכה בכבוד הראוי לה, כשתתחרה הערב. שתי הפינאליסטיות מגמר המאה במשחקי טוקיו, איילה דל פונטה ומוג'ינגה קמבונדג'י (שרצה גם בגמר המאתיים בבירת יפן), בעלות שיא אישי של מתחת ל-11 שניות, ייקחו חלק במאה מטר והאחרונה גם במרחק הכפול.

רשימות משתתפים, לוחות זמנים מלאים ותוצאות שיתעדכנו בזמן אמת, ניתן לראות כאן.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – חצי גמר הנשים

לאור זהות ארבע השחקניות שנותרו בטורניר, ניתן לכתוב בוודאות כי הטניסאית שתניף את הגביע בשבת, תזכה בפעם הראשונה בטורניר גרנד סלאם. הקנדים מיוצגים הן בחצי גמר הנשים והן בשלב המקביל אצל הגברים. זהו המקום להפנות את הציבור למאמר המצוין של ערן שור על הטניס בקנדה, שנכתב לפני כשנתיים וחצי ובהחלט 'ראה את הנולד'.

02:00: ארינה סבאלנקה (בלארוס) – ליילה פרננדז (קנדה): הבלארוסית מדורגת שנייה בעולם ומשחקת בצורה יציבה לאורך השנתיים האחרונות. סגנון משחקה עוצמתי מאוד ומתאפיין במכות פתיחה חזקות, חבטות כף יד יעילות ומשחק טוב מהקו האחורי. יריבתה בת ה-19, שמדורגת במקום ה-73, היא אחת משתי ההפתעות הגדולות של טורניר הנשים (על השנייה נקרא להלן). פרנדדז הספיקה לגבור, בין היתר, על שתי אלופות עבר בניו-יורק, נאומי אוסאקה ואנג'ליק קרבר, כמו גם על אלינה סביטולינה החזקה. פרננדז אינה שחקנית גבוהה (1.68), יחסית, אך בעלת עוצמות מרשימות בחבטותיה. היא שחקנית התקפית מאוד וחכמה, שנוטה לגוון בסוגי החבטות. מלבד זאת, הינה בעלת מהירות רבה וזריזה מאוד. חוסנה המנטלי בולט גם כן. חלק ממשחקיה הגיעו למערכה המכרעת והיא הצליחה להתעלות בשלבים המתקדמים הללו של ההתמודדויות.

מיד אח"כ: אמה ראדוקנו (בריטניה) – מאריה סקארי (יוון): ראדוקנו, שתחגוג 19 בעוד כחודשיים, היא ההפתעה הנעימה השנייה של טורניר הנשים. מי שהגיעה לשמינית גמר ווימבלדון האחרון (שהיה טורניר המייג'ור הראשון שלה), ניצחה עד עתה שמונה משחקים רצוף בניו-יורק, כולל שלושה סיבובי מוקדמות, שנדרשה לקחת בהם חלק בגלל דירוגה הנמוך, יחסית (150). יריבתה של הבריטית ממוצא הרומני-סיני, תהיה מאריה סקארי, שמדורגת 18 בעולם. הטניסאית היווניה מתקדמת בהדרגה ומשחקת העונה את הטניס הטוב בקריירה וכבר העפילה מוקדם יותר השנה לחצי גמר הרולאן גארוס.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. יומה השני והמסיים של תחרות ליגת היהלום בציריך הערב, ולהבנתי (ולשמחתי) הפעם תחזור התחרות לתחומי האצטדיון ולא במבנה ארעי ברחבי העיר. האירוע בעיר עצמה שימח ודאי את תושבי העיר אבל לא היה אטרקטיבי לצופים בבית.

    ולהלן התחרויות הצפויות, לפי הסדר:

    מוט נשים – מאבק משולש בין האמריקאית נאגאוטה (4.95 מ'), הבריטית ברדשאו (4.90 מ') והרוסייה סידורובה (4.91 מ').
    להערכתי מי שתעבור 4.90 מ' תיקח.

    דיסקוס נשים – פרקוביץ' התופעה הקרואטית נכנסה לכושר אחרי האכזבה בטוקיו ותתמודד ראש בראש אל מול האלופה האולימפית מארצות הברית ולרי אולמן (70.01 מ' השנה) והקובנית האימתנית פרז 68.99 מ'). מי שתעבור 68 מ' תזכה להערכתי.

    דיסקוס גברים – סטול השבדי הבלתי נגמר וצ'ה הסלובני ייאבקו ראש בראש, כאשר תוצאה של מעל 70 מ' תבטיח נצחון להערכתי.

    משולשת נשים – חנה'לה חנה'לה!! חנה מיננקו מקבלת מקום של כבוד ותנסה להתברג בפודיום. רוחאס, שיאנית העולם הנפלאה שהיא גם הצגה בפני עצמה, תנסה לנפק הופעה עוצרת נשימה. כל תוצאה מעבר ל15.40 מ'תהיה כזאת. שיא העולם, אגב, הוא 15.67 מ'.

    משולשת גברים – זאנגו הבורונדי ופיקארדו הפורטוגלי ינסו להתקרב לאיזור ה18 מ' – ומי שיתקרב יותר ינצח.. יתר המתחרים רחוקים מהתוצאות האלו ואם יתקרבו ל17.50 מ' ישפרו שיאים אישיים ויהיו מרוצים עד הגג.

    400 מ' נשים – פאולינו הדומיניקנית ומק'פרסון הג'מאייקנית ראש בראש, כאשר לג'מאייקנית השנייה בריצה, מק'לאוד, יש סיכוי מסוים להפתיע.
    ירידה מה49 ש' תהווה שיא אישי לכל אחת מהרצות.

    400 מ' גברים – היחיד ברשימת המשתתפים שירד השנה מה44 שניות הוא קיראני ג'יימס מגרנאדה. עם זאת, הוא צפוי למאבק מסויים מהאמריקאי שרי שנמצא בכושר מצוין (44:03 ש' שיאו מהשנה).

    3000 מ' מכשולים נשים – פרישס האמריקאית תנסה לרדת מה9 דק' שוב השנה, כאשר מסביבה אורבות רצות אפריקאיות למכביר, אם כי אף אחת לא התקרבה לתוצאת השנה ושיאה האישי של פרישס – 8:57.77 ד'.

    10 מ' משוכות נשים – אחת הריצות הפתוחות והצמודות מכולן. כל אחת מבין התשע למעט השווייצרית וההונגרייה יכולה לנצח. הג'אמייקניות מתעלות כשזה חשוב, אם כי וויסר ההולנדית נמצאת בכושר מצוין ושוברת פעם אחר פעם את השיא ההולנדי.
    לא מאמין שנראה ריצה איכותית במיוחד, ותוצאה מתחת ל12.50 ש' עבור המנצחת תהיה טובה.

    100 מ' משוכות גברים – וכאן צפוי לנו מאבק אמריקאי/ג'מאייקני מצוין בין אלן האמריקאי לצמד הג'מאייקנים פרצ'מנט ולוי. פרצ'מנט בכושר מצוין. ג'וזף השווייצרי יכול להיות הסוס השחור של הריצה הזאת ואם מישהו יירד מה13 שניות הוא ייקח את הריצה. (פרצ'מנט עם 12.94 ש' הוא היחיד שבעבר ירד את ה13 ש')

    1500 מ' נשים – הדו קרב הבלתי נגמר בין קיפיוגן הקנייתית וסיפן חסן שמייצגת את הולנד. ביום נתון כל אחת יכולה לנצח.
    שיאן האישי עומד על 3:51.07 ד' ו-3:53.60 ד' בהתאמה, ואם הן יתקרבו לזמנים האלו אז זו צפוייה להיות ריצה יוצאת מהכלל.

    1500 מ' גברים – אחת הריצות המרתקות בעיניי. אינגרבטסן הנורבגי שמר כוחות עבור התחרות בציריך ונח בבריסל. שיאו האישי הוא 3:28.32 וביום נתון, ועל אף הירידה המנטלית אחרי טוקיו, הוא יכול לאיים על שיאו. לא צפוי לו קרב קל – מק'סוויין האוסטרלי, קאטיר הספרדי, וכמובן צ'ריוט הקנייתי – ירדו כולם השנה מה-3:30 ד' ולכן הכל פתוח ונראה מה יהיה.

    מוט גברים – כל השמות הגדולים יהיו והשאלה היחידה, בעיניי, החא האם דופלנטיס יתאושש ממה שנראה כמו ירידה מסויימת ביכולתו (על אף ה6.05 מבריסל – בעבר היה נראה שבכל יום נתון הוא יכול לרסק את שיא העולם, ובהרבה.. כעת הוא בקושי בקושי מגיע לגבהים של 5.97-6.05 מ') ויאיים על שיאו העולמי.
    כדאי לשים לב לפיליפיני הנפלא ששיפר לפני שבוע בערך את השיא הלאומי וקבע 5.91 מ'.

    כידון גברים – על אף הפער העצום בין תוצאת השנה שלו (96.29 מ') לבין שאר התוצאות של המתחרים בתחרות, ווטר הגרמני סובל מחוסר יציבות מסוימת ויקווה שזה לא יעמוד לו לרועץ אל מול יריבים לא רעים.

    כידון נשים – כאן התמונה ברורה והשאלה היחידה שנשאלת היא 'בכמה?' – בכמה תנצח אנדרז'ק הפולנייה את יריבותיה.
    הוסונג הגרמנייה היא היחידה שיכולה לערער או לסכן את ההגמונייה של הפולנייה וזריקה של אחת מהן מעבר לגבול 70 המטרים תחרות את גורל התחרות, להערכתי (אגב, עבור הגרמנייה זה יהיה שיא אישי. עד כה היא רחוקה 81 ס"מ מהמחסום המנטלי של גבול 70 המ')

    קפיצה לגובה גברים – רשימת קופצים מכובדת למדי, כאשר האיטלקי הנפלא טמברי (השנה 2.37 מ', שיאו האישי 2.39 מ') ייאבק ראש בראש אל מול נדאסקו הבלרוסי שקבע השנה את שיאו האישי – 2.37 מ'.
    הרוסי איווניוק אינו קוטל קנים אף הוא ועם שיא עונתי ואישי דומה ינסה לזכות בבכורה.
    אם מישהו מהם יעבור 2.37 מ' זו תהיה תחרות איכותית ביותר.

    100 מ' נשים – כל האצניות ירדו מ11 שניות השנה. ת'ומפסון ה'רה הג'מאייקנית צפוייה לנצח ובגדול. אחריה טאלו, דל פונטה המקומית, ואשר סמית' הבריטית.
    אני צופה שהזמן למנצחת יהיה בסביבות 10.65 ש' ושהשנייה והשלישית יהיו באיזור 10.85 ש'.

    100 מ' גברים – ליינאפ מצוין שמאיים על ירידה מה9.80 ש'.
    שלושת האמריקאים ברומל, קרלי ובייקר, יחד עם דהנגראס הקנדי וסימבינה הדרום אפריקאי יכולים לגרום אחד לשני להתעלות. אני צופה נצחון באיזור ה9.75 ש' וריצה שבה 5 הראשונים יירדו מ10 שניות. (התלבטתי בין 4 ל5 הראשונים והחלטתי להיות אופטימי, על אף שריאלית הגיוני ש3-4 יירדו מה10 ש')

    3000 מ' מכשולים גברים – הקרב האינסופי בין קניה לאתיופיה כאשר מרוקו נכנסה חזק לתמונה בריצה הזו. הכל פתוח ומי שיתקרב ל8 ד' ינצח, ובשיא אישי.. (מלבד אל באקאלי שכבר ירד מ8 ד' בעבר. אגב, הייתי בטוח שהוא פצוע ולא משתתף. לא יודע איך הוא התעשת והצליח להתברג לריצה)

    800 מ' נשים – האדג'קינסון הבריטית היא היחידה שירדה השנה (ובכלל) מה1:56 ד'. היא תיאבק בבת ארצה ריקי, ובגול הג'מאייקנית. ירידה מה1:56 ד' תכתיר את הריצה הזאת כאיכותית.

    800 מ' גברים – הצפון אמריקאים מרפ'י (ארה"ב) וארופ (קנדה) הם היחידים שיכולים למנוע פודיום קנייתי מושלם. הגיע הזמן שמישהו יירד כבר השנה מה1:43 ד' הנצחי הזה, לא?!
    בוא נראה. קוריר יכול לעשות את זה, אבל ארופ לא פראייר..

    400 מ' משוכות – לא יודע לאן נעלמו האלופה האולימפית וסגניתה, טחבל, אבל זה מפנה את המקום לבול, ההולנדית המופלאה, שעל אף נסיגה מסויימת (צפוייה) ביכולתה מאז טוקיו, היא הרצה הבכירה בריצה.
    ליטל האמריקאית יכולה להקשות עליה. אני מעריך שזה ייגמר סביב 52.85 ש' או 53 ש'.

    400 מ' משוכות גברים – גבירותיי ורבותיי, הגדול מכולם. וורהולם הנורבגי, ווינר אמיתי, משתתף כאן, בניגוד לבנג'מין האמריקאי שנעדר.
    קשה עד בלתי אפשר לשחזר ריצה כמו מטוקיו, ולדעתי אם וורהולם ירוץ בסביבות 46:50 ש' זו תהיה ריצה מצוינת בהתחשב בנסיבות ובזמן. דוס סנטוס הברזילאי הנפלא צפוי לסיים שני וינסה לרדת מה47 ש'. קל זה לא יהיה.

    200 מ' נשים – אני ממש מצטער אבל התופעות הנמיביות עם הטסטוסטרון מוציאות לי את החשק מלסקר את הריצות שבהשתתפותן (לא אישית כמובן נגד הרצות אלא נגד ההחלטה לשתפן. זה פשוט אבסורד לראות את זה).
    בתוך כך, שריק'ה ג'קסון הג'מאייקנית יכולה לנצח ואם תרד מה22 שניות זאת תהיה ריצה טובה.

    200 מ' גברים – דה גראס הקנדי ובנדראק האמריקאי יתמודדו ראש בראש וינסו לנפץ שיאים אישיים. דה גראס יתמודד ב100 מ' 14 דקות לפני כן, כך שאיני רואה את ההיגיון בדבר.
    ריצה של 19.70 ש' תביא נצחון.
    פרד קרלי, שישתתף אף הוא ב100 מ' לפני כן, יכול להפתיע.

  2. במסגרת הסיכום האולימפי באתלטיקה נדבר היום על הקופצים והקופצות

    גמר רוחק נשים
    זהב מליאקה מיהמבו 7.00 כסף רייס ארה"ב 6.97 ארד ברומה ניגריה 6.97
    מיהמבו היא הגרמנית הראשונה לקחת את הזהב מאז האגדה הגרמנית הייקה דרקסלר שעשתה זאת (לאחרונה) בסידני 2000
    ריס האמריקאית זוכה בכסף שני ברציפות בהפסד צמוד מאד הפעם ב 3 ס"מ בקצפיצה האחרונה לאחר שהיא הפסידה ב 2 ס"מ בלבד את הזהב בריו 2016 היא אגב האלופה מלונדון ואז ניצחה בהפרש של 5 ס"מ

    גמר רוחק גברים
    זהב מליטיאדיס טנטוגלו יוון 8.41 כסף אצ'ברייה קובה 8.41 ארד מאסו קובה 8.21
    הרוחק חווה ירידה גדולה באיכות אבל הפעם קיבלנו תחרות צמודה במיוחד היסטורית
    מבחינת האיכות אנו כבר אולימפיאדה 4 ברצף בו המנצחת לא מגיע ל 8.50 כאשר כל האולימפיאדות שלפניו (80-04 ) המנצח עשה 8.50 + (4 פעמים היה זה קארל לואיס הענק)

    זהו הזהב הראשון של היוונים הגברים ברוחק ובכלל הזהב האתלטי הראשון של גבר יווני מאז עשה זאת קדריס ב 200 מטר בסידני
    אבל הייתה זו התחרות הצמודה ביותר בה לראשונה בהיסטוריה מוכרעת אליפות אולימפית על פי קפיצה שנייה
    בעבר היו 3 אולימפיאדות שהוכרעו ב 4 ס"מ עוד אליפות שהוכרעה ב 3 ס"מ 3 פעמים הוכרעה האליפות בס"מ בודד בראשונה ב 1900
    כאשר קריינזילין הכריע את בן ארצו מארה"ב פרינסטיין (7.185 לעומת 7.175 )
    הפעם השנייה הגיעה ברומא 1960 כאששר רלף בוסטון הכריע את בן ארצו מארה"ב בשיא אולימפי דאז 8.12 לעומת 8.11
    בריו 2016 קיבלנו דרמה גדולה כאשר ג'ף הנדרסון מארה"ב ניצחה את מניונגה מדרום אפריקה (8.38 למול 8.37 )
    הפעם התוצאה הייתה שווה לראשונה בהיסטוריה כאמור

    משולשת נשים
    זהב יולימאר רוחאס (ונצואלה ) 15.67 (שיא עולם) כסף ממונה (פורטוגל) 15.01 ארד פלטיירו (ספרד) 14.87
    תחרות ברמה גבוה מאד בה מיננקו שלנו סיימה שישית
    אבל רוחאס הוונצאלית עשתה כמה היסטוריות
    ראשית כמובן השיא העולם שנשבר לאחר 26 שנה !!!
    שנית היא האלופה הוונצאלית הראשונה אי פעם לא רק באתלטיקה אלא בכלל !!!!
    הספורטאית הראשונה מהמדינה לקחת זהב אולימפי
    גם באתלטיקה היא עשתה היסטוריה עם מדליה ראשונה בנשים ומדליית כסף ראשונה בריו (לפניה היה ארד גברי)
    והנה הזהב
    בנוסף היא הספורטאית היחידה כיום שמחזיקה בתואר המשולש של שיאנים עולם אלופת עולם ואלופה אולימפית
    (ורהולם כאמור מחזיק זאת בגברים )
    והיא כמובן שברה את שיא השדה העולמי היחידי בטוקיו נשים וגברים

    משולשת גברים
    זהב פייצארד'ו פורטוגל 17.98 כסף יאנינג סין 17.57 ארד זנגו בורקינה פאסו 17.47
    ההיסטוריה כאן הוא דווקא של זוכה הארד שהביא מדליה היסטורית לבורקינה פאסו לא רק באתלטיקה אלא בכלל
    גובה נשים
    זהב מריה ליסצקניה (רוסיה) 2.04 כסף מקדרמוט (אוסטרליה 2.02 ) ארד מהוצ'יך (אוקראינה ) 2.00
    הייתה זו מדליית הזהב היחידה של רוסיה באתלטיקה בטוקיו
    גובה גברים
    זהב משותף מועתז עיסא בראשים (קטר) וג'יאנמרקו טאמברי (איטליה ) 2.37 ארד נדדסקאו (בלארוסיה) 2.37
    קרו כאן כמה וכמה היסטוריות נתחיל מהקל לכבד
    * מדליה ראשונה בגובה גברים לבלארוסיה
    * מדלייה ראשונה בגובה גברים לאיטליה ועוד מזהב
    * מדליית זהב ראשונה אי פעם לקטר באתלטיקה ובכלל מדליית זהב ראשונה בגברים לגטר כאשר רק בטוקיו הם זכו בזהב הנשית הראשונה בהרמת משקולות
    אגב בראשים עשה היסטוריה קודם לכן כאשר זכה במדליית הכסף הראשונה של קטר בלונדון 2012 ואז בריו 2016

    אבל התקדים אולי הגדול מכל הוא עצם העובדה שיש אלוף אולימפי משותף זה קרה פעמיים שהם בעצם 3 אך רק פעם בודדת "ספורטיבית"

    לאחרונה זה קרה (פעמיים) באולימפיאדת 1912
    ג'ים תורפ' אחד מהספורטאים הגדולים ביותר במאה הקודמת זכה בזהב בקרב 5+10 אבל מכיוון שהיה אינדיאני פסלו אותו בתירוץ שהוא מקצוען (נשלל ב 1913 )
    לבסוף לאחר מותו החזירו לו את המדליות זהב (כעבור כ 70 שנה ב 1982 ) אבל לא על חשבון זוכי הזהב (למרות שהוא ניצח אותם בפועל )

    הפעם היחידה בהיסטוריה שבה הוכתרו צמד אלופים אולימפיים במקצוע אתלטי גברי או נשי היה ב 1908 בקפיצה במוט כאשר האמריקאים אדוארד קוק ואלפרד קרלטון גילברט קבעו שניהם 3.78 וזכו בזהב המשותף
    אמנם היו מקרים של זכיות משותפות במדליות כסף או בארד אך לא בזהב
    בראשים עצמו זכה בכסף משותף עם צמד ספורטאים נוסף בלונדון 2012
    אבל זה לא קרה בזהב
    והאמת קצת תמוהה ומוזר מבחינתי שהם זכו כ"כ בקלות בזהב המשותף
    היה ניתן לקבוע איזה שהוא שובר שוויון נוסף למשל לספור פסילות במוקדמות או להכריע לפי התוצאה העונתית טרם האולימפיאדה
    אני אומר את הדברים דווקא לאור מדיניות האתלטיקה להכריע כמעט בכל מחיר דוגמה טובה היא דווקא מאליפות העולם בהליכה ל 50 ק"מ משנת 1991 שני החברים דאז פוטשוב ופרלוב מברה"מ דאז חצו יחד מחובקים את המסלול המפרך והארוך בזמן זהה של 3.53.09 באיגוד העולמי התעקשו למדוד פוטו פיניש כאילו זה גמר 100 והעניקו את הזהב לפוטשוב שהתיך את המדליה יחד עם חברו ….

    אז קשה מחד להיות כ"כ קשוח בהכרעה ומאידך להניח לצמד קופצים להתחלק פתאום בזהב.

    מוט נשים
    זהב קייתי נאג'וט ארה"ב 4.90 כסף סידורובה רוסיה 4.85 ארד בראדשו בריטניה 4.85
    הייתה זו התחרות השישית במוט נשים ושוב ארה"ב ורוסיה בדרגה מעל שאר העלם
    שאר העולם עם זהב 2 כסף ו 4 ארד
    בעוד רוסיה עם 2 2 2 וארה"ב עם 3 זהב ו 2 כסף
    הבריטיות עלו לראשונה לפודיום במקצוע הזה
    אגב סטפנידי האלופה האולימפיות מריו סיימה 4 עם 4.80 תוצאה שהייתה שווה פודיום בכל אולימפיאדה למעט הפעם ולא פעם הייתה שווה זהב.

    מוט גברים
    זהב ארמנד דופלנטיס שבדיה 6.02 כסף נילסן ארה"ב 5.97 ארד סילבה ברזיל 5.87
    השבדים זוכים בזהב ראשון במקצוע לאחר מדליית כסף ו 3 ארד (מדליה אחרונה ב 1952 )
    השבדי היה קרוב כפסע משיא עולם וברור שאם היה מחליט להעלות את הרף למשל ל 6.07 היה עובר ושובר את השיא האולימפי אבל בגלל שהעלה את הרף לגובה של שיא עולם לא שבר את השיא האולימפי של סילבה (שזכה כאן בארד) שעמד על 6.03 מריו

      1. היי אלכס שנה טובה.
        ראשית אני חושב שאלוף צריך להיות רק אחד
        שאם לא כן זה מוזיל את הערך של המושג אלוף אולימפי.
        שנית גם עד היום חשבו ככה באתלטיקה

        1. נכון. גם הדוגמה של ההליכה היא טובה, אבל אופי המקצוע שונה. גם אם חצו יחדיו את קו הסיום, המערכת הממוחשבת מסוגלת עדיין להפריד בין המיקום שלהם. לעומת זאת, אי אפשר היה להפריד בין בארשים לטמברי כי המאזן שלהם היה זהה לחלוטין. הם לא רצו לקפוץ קפיצות הכרעה (מה שמכונה 'Countdown'), כלומר לרדת כל פעם בגובה והראשון שפוסל, בעוד שיריבו עבר, יסיים במקום השני (בדומה למשחק החיובים בכדורסל או להכרעה בפנדלים, לאחר חמש הבעיטות הראשונות, בכדורגל), ואם השופטים אישרו להם, אז זה בסדר בסך הכול.

            1. יפה מאד ינון

            2. אם אינני טועה, היו גם מקרים ששלושה אתלטים חלקו את המקום השני באחת האליפויות הגדולות. במצב זה כמובן לא מחלקים את הארד.

              האתלטיקה מתמודדת עם בעיות רבות, ומצליחה – בסיוע ההתאחדות הבינלאומית, האיגודים הכפופים לה ומעניקי החסות השונים – לטאטא רבות מהן מתחת לפני השטח. אם לא די בשימוש הרחב בחומרים משפרי ביצועים, שעל אף שכלול שיטות הבדיקה והגילוי, עדיין מדובר בתופעה רחבת היקף, הרי שבשנים האחרונות הסימום גלש גם לפן הטכנולוגי, עם פיתוח נעלי סיבי הפחמן בעלות הסוליה העבה. יתרה מכך, כיום גם מתחרות אתלטיות בעלות רמות גבוהות של טסטוסטרון ופוגעות, שלא באשמתן, בעקרון השוויון, ולו גם היחסי, בתנאי הפתיחה של התחרות.

              לאור כל זאת, הענקת מדליית הזהב לשני האתלטים (שהצליחו להתאושש מפציעות קשות) אשר עברו בדיוק את אותם הגבהים במספר נסיונות זהה (גם נדסקוב קפץ לגובה זהה, אך במספר פסילות רב יותר, וזכה בארד) היא מאורע חביב ביותר שמאיר את הענף דווקא בפן חיובי, לעומת כל חגיגת הסמים במקצועות רבים אחרים, בתקווה שהדברים אינם רלוונטיים לקפיצה לגובה.

  3. ונובאק ניצח הבוקר את האיטלקי 3:1 ועלה לחצי גמר. הוא שני משחקים מלהיות עם 21 תארי גרנד סלאמים ולהתרחק משני המתחרים פדרר והספרדי. לדעתי ישאיר להם אבק וימצב את עצמו ב 3 השנים הקרובות כטוב אי פעם עם לפחות עוד 5 בעתיד.

        1. ומי היו המתחרים של פדרר? ומי היו אלו של פיסטול פיט?
          אהרון, המתחרים של דיוקוביץ הם פדרר ונאדל, והשלישייה הזו היא היא הכי חזקה בהיסטוריה של הטניס….
          לפיסטול היו מתחרים יותר חזקים מרפא ופדרר?

            1. האיש חי בנוסטלגיה

          1. ד"ר המתחרים של נובק בעיקר היו פדרר קשישא ורפא גריטריה
            להשוות את זה לסמפארס למשל שהתמודד עם
            מקנרו , אדברג ,בקר ,לנדל ,אגסי ,קורייר ,פדרר הצעיר ,רודיק ,איווניסביץ ,מוסטר ,צ'אנג ,שטיך ,בורגרה , וגם קפלניקוב ,קרייצק ראפטר ,קוסטה ,מויה ,קורטן ,סאפין ,יואיט ופררו

            בקיצור הבאתי מעל 20 שמות
            כולל כמה של הגדולים ביותר
            חוץ מרפא ופדרר (שהיו ענקיים אבל רפא גריטרי הרבה זמן ופדרר גדול יותר מחצי עשור מנובאק )
            מי היו היריבים של נובאק שיכולים לדגדג את מקנרו ,אדברג ,אגאסי ,קורייר ובקר ?

            ורק האיש שחי בסניליות חושב שאני נוסטלגי

            1. והחברה האלה לא היו כבר קישקעס כשפיסטול היה בשיאו?
              דור בא ודור הולך והמכחיש ימשיך לחייך….
              The smell of nostalgia
              https://www.youtube.com/watch?v=zm22dSMRU_I

  4. משהו קטן על אלכסנדר זברב. אמש, במהלך שובר השוויון של המערכה הראשונה, כשלויד האריס מוביל 6-5 ועמד להגיש, האלוף האולימפי פנה לשופטת וביקש לסדר משהו שריצד על המסך אשר הפריע לו להתרכז. ההגשה של הדרום אפריקאי התעכבה בכחצי דקה וזברב הצליח לשבור בחזרה, לנצח במערכה ובהמשך במשחק כולו. כך או אחרת, גם אילו האריס הצליח לנצח במערכה, סביר להניח שנציג גרמניה ניצח בכל זאת במשחק כי הוא שחקן פשוט טוב יותר.
    עם זאת, הנסיונות הללו לעצור את התנופה של היריב, שמשמעותית מאוד בטניס, הם שפלים למדי.

          1. מה בהחלט? שיחות לאבא מהשירותים? איומי רצח על הבת זוג?
            הוא בכיין וילדותי ונעלב מהיחס לפדרר וכו', אבל הוא לא רמאי

            1. דג'וקוביץ' הוא ממציא השיטה וזה שהשתמש בה הכי הרבה. גם בגלל זה, מפחדים להשתמש בשיטה נגדו. בכל מה שמחוץ למגרש דג'וקוביץ' בסדר גמור, בניגוד להתנהלות לכאורה של זברב

            2. כן, פוילע-שטיקים וכדומה הוא בהחלט אבי השיטה, אני דיברתי על הרמאות (לכאורה) של ציציפאס ועל האלימות (לכאורה) של סשה זברב.

            3. לגבי ההתנהגות של דז'וקוביץ' מחוץ למגרש, השאלה אם אתה כולל את ההתבטאויות שלו בעניין החיסונים.

            4. ואת טורניר ההדבקה ההמונית שהוא ארגן

            5. התנגדות לחיסונים – התנגדות למדע. זה קצת יותר בקטע פסיכי.

            6. בקיצור, הסכמנו שהוא מטורלל…

            7. זה מעבר למטורלל. אתה יכול להחזיק בדיעות כאלה. אם אתה משפיען, אז הנזק שלהן גדול לאין שיעור. תוסיף את הטורניר הזה שהוא אירגן בסרביה, ומדובר כאן בנזק של ממש שאפשר גם למדוד. אם אתה ממש רוצה להשוות לציציפאס או לזברב, הרי שמדובר בנזק הרבה יותר גדול.

            8. אתה כמובן צודק ברמת המאקרו.
              ברמת המיקרו, הם אנשים בעייתיים יותר

  5. בנג"ש של הנשים מרלן רוסר השוויצרית זוכה סוף סוף בזהב בתחרות גדולה, אחרי הרבה כמעטים (כמו באולימפיאדה). מקדימה את ואן דייק וברנאואר. עומר שפירא במקום ה-18, רותם גפינוביץ' במקום ה-27.

      1. ככה ככה לגבי עומר של רותם זה בכלל מקום נמוך. אתה צריך לזכור שיש רק 2 נציגות למדינה וזה רק אירופה.

            1. זה אפילו שתיים מקסימום לפי הדירוג. יש מדינות עם פחות.

  6. קצת על מוקדמות גביע העולם אנסה לתאר כאן את המצב בבתים האירופאים
    כל תגובה בית
    קודם השיטה 55 נבחרות חולקו ל 10 בתים
    אלופת כל בית תעלה למונדיאל 10 הסגניות יחד עם 2 נציגות ליגות האומות (הטובות ביותר שם שלא עלו ולא הגיעו לפליאוף)
    12 הנציגות יוגרלו ל 4 חטיבות של 4 קבוצות בכל חטיבה למשחקי חצי גמר וגמר והמנצחת תעפיל לגביע העולם (המשחקים יערכו בין 24 ל 29 במרץ) בקיצור בניגוד ליורו שם העפילו 24 נבחרות כאן יעפילו רק 13 והמאבק על הכרטיס הישיר חם מאד ברוב הבתים מה קרה השבוע ומה נותר בהמשך
    בית 1
    1 פורטוגל 13 נק' (5 מש) יחס 4-11
    2 סרביה 11 נק' (5 מש) 7-12
    3 לוקסמבורג 6 (4) 8-5
    4 אירלנד 2 (5) 8-5
    5 אזרבייג'ן 1 (5) 9-3

    בשורה התחתונה פורטוגל וסרביה נאבקות על הבכורה כאשר לוקסמבורג עוד תנסה לחטוף את המקום השני מסרביה אירלנד (מעשית) ואזרבייג'ן (תיאורטית ) הלכו כבר הביתה

    המשחקים שנותרו
    9/10
    אזרבייג'ן -אירלנד
    לוקסמבורג -סרביה
    12/10
    סרביה -אזרביג'ן
    פורטוגל -לוקסמבורג
    11/11
    אזרבייג'ן -לוקסמבורג
    אירלנד -פורטוגל
    14/11
    לוקסמבורג -אירלנד
    פורטוגל -סרביה
    בחלוקה של הנבחרות במאבק
    אז
    נותר
    לפורטוגל : לוקסמבורג ב אירלנד ח סרביה ב
    לסרביה : לוקסמבורג ח אזרבייג'ן ב פורטוגל ח
    ללוקסמבורג סרביה ב פורטוגל ח אזרבייג'ן ח אירלנד ב

    צפי
    נראה שמשחק המפתח יהיה פורטוגל -סרביה במחזור הסיום
    אבל הפסד סרבי ללוקסמבורג יפתח את המאבק על המקום השני

  7. להוריד את הכובע בפני השווייצרים! איזו תחרות אתלטיקה מופלאה בציריך הערב, תוצאות נהדרות, אחווה בין האתלטים, קהל שיא – פשוט תענוג של שלוש שעות

  8. בית 2
    השבוע השבדים ניצחו את הספרדים שהפסיקו להיות תלוים בעצמם לפסגה למזלם היוונים ניצחו את השבדים והחזירו את ספרד לחיים
    הטבלה
    1 ספרד 13 נק (6 מש) יחס 5-13
    2 שבדיה 9 נק' (4) 3-7
    3 יוון 6 (4) 4-5 (היחידה בבית ללא הפסד)
    4 קוסובו 4 (5) 9-3
    5 גיאורגיה 1 (5) 9-2
    תמונת מצב
    ספרד ושבדיה יאבקו על הבכורה ,יוון מנסה להיאבק לפחות על הסגנות קוסובו עם סיכוי תיאורטי בלבד גיאורגיה עם סיכוי אפסי עד לא קיים

    המשך המשחקים
    9/10
    שבדיה -קוסובו
    גיאורגיה -יוון
    12/10
    קוסובו -גיאורגיה
    שבדיה -יוון
    11/11
    גיאורגיה -שבדיה
    יוון -ספרד
    14/11
    יוון -קוסובו
    ספרד -שבדיה
    צפי המאבק בין ספרד לשבדיה יוכרע בקרב ישיר במחזור האחרון אא"כ יוון תנצח בשבדיה (באוקטובר מתי שספרד תתמודד בפיינל פור ליגת האומות )

  9. בית 3
    השבוע איטליה גמגמה פעמיים לפני שהביסה את ליטא אבל גם שוויץ איבדה נקודות מה עוד שאיטליה סיימה בתיקו חוץ בשוויץ
    הטבלה
    1 איטליה 14 (6) 1-12
    2 שוויץ 8 ( 4) 1-4
    3 צפון אירלנד 5 (4) 3-4
    4 בולגריה 5 (5) 6-3
    5 ליטא 0 (5 ) 13-1
    תמונת מצב :
    איטליה ושוויץ נאבקות על הבכורה צפון אירלנד תנסה לדגדג את שוויץ בולגריה עם סיכוי קלוש לסגנות וליטא בשר תותחים
    המשך המשחקים
    9/10
    ליטא -בולגריה
    שוויץ -צפון אירלנד
    12/10
    ליטא -שוויץ
    בולגריה -צפון אירלנד
    12/11
    צפון אירלנד -ליטא
    איטליה -שוויץ
    15/11
    שוויץ -בולגריה
    צפון אירלנד -איטליה

    צפי
    המפגש בין איטליה לשוויץ מחזור לסיום יכריע אא"כ צפון אירלנד תנצח בשוויץ באוקטובר (בזמן שאיטליה תנסה לרשת את פורטוגל גם בליגת האומות )

  10. בית 4
    1 צרפת 12 (6) 3-8
    2 אוקראינה 5 (5) 6-6 (כל המשחקים תיקו )
    3 פינלנד 5 (4) 5-4
    4 בוסניה 4 (5) 6-5
    5 קזחסטן 3 (5 ) 8-6

    תמונת מצב
    צרפת תסיים ראשונה הקרב על הסגנות פתוח
    המשך המשחקים
    9/10
    קזחסטן בוסניה
    פינלנד -אוקראינה
    12/10
    קזחסטן -פינלנד
    אוקראינה -בוסניה

    13/11
    בוסניה -פינלנד
    צרפת -קזחסטן
    16/11
    בוסניה -אוקראינה
    פינלנד -צרפת
    צפי נראה שהמפגש בין פינלנד לאוקראינה יבהיר את סגנית הבית באם תהיה שם הכרעה

  11. בית 5
    1 בלגיה 16 (6) 4-21
    2 צ'כיה 7 (5) 7-8
    3 ווילס 7 (4) 5-7
    4 בלארוסיה 3 (5) 15-6
    5 אסטוניה 1 (5) 15-6

    תמונת מצב
    בלגיה מעשית בקטר צ'כיה ווילס נאבקות על הסגנות
    המשך המשחקים
    8/10
    צ'כיה -ווילס
    אסטוניה -בלאורסיה
    11/10
    אסטוניה -ווילס
    בלארוסיה -צ'כיה

    13/11
    ווילס -בלארוסיה
    בלגיה -אסטוניה
    16/11
    צ'כיה -אסטוניה
    ווילס -בלגיה

    צפי המנצחת במחזור הקרוב במפגש צ'כיה ווילס תעפיל לפליאוף

  12. בית 6 (מכאן כל הבתים בני 6 נבחרות והטבלה היא לאחר 6 מחזורים לכל נבחרת )
    הבית "הישראלי"
    ישראל הביסה במשחק הזוי את אוסטריה אחרי שניצחה קודם לכן באיי פרו לבסוף הובסה בדנמרק אבל עשתה את שלה לכאורה אלא שהניצחון הסקוטי באוסטריה די דפק את הקלפים ועכשיו על ישראל לנצח בסקוטלנד

    הטבלה
    1 דנמרק 18 נק 0-22
    2 סקוטלנד 11 5-9
    3 ישראל 10 11-14
    4 אוסטריה 7 13-9
    5 איי פרו 4 14-4
    6 מולדובה 1 18-3
    תמונת המצב
    כאמור דנמרק מעשית בקטר סקוטלנד וישראל יאבקו על הסגנות כשלאוסטריה סיכוי קלוש בלבד

    המשחק המשחקים
    9/10
    סקוטלנד -ישראל
    איי פרו -אוסטריה
    מולדובה -דנמרק
    12/10
    איי פרו -סקוטלנד
    ישראל -מולדובה
    דנמרק -אוסטריה
    12/11
    מולדובה -סקוטלנד
    אוסטריה -ישראל
    דנמרק -איי פרו
    15/11
    סקוטלנד -דנמרק
    ישראל -איי פרו
    אוסטריה -מולדובה

    צפי
    לסקוטים משחקים סבירים לא פחות מישראל לאחר המפגש הישיר בין הנבחרות ככה שישראל לא יכולה להסתפק בתיקו בקיצור המנצחת במשחק הישיר בסקוטלנד בחודש הבא תעלה כנראה לפליאוף כאשר תיקו עוד עשוי להחזיר את האוסטרים לתמונה

  13. בית 7
    הטבלה
    1 הולנד 13 6-22
    2 נורבגיה 13 5-12
    3 טורקיה 12 13-16
    4 מונטונגרו 8 9-8
    5 לטביה 5 10-7
    6 גירבלטר 0 25-3

    השבוע הנורבגים סיימו ב 1-1 עם ההולנדים הטורקים השמיטו 0-2 לתיקו ביתי מאכזב עם מונטונגרו בהמשך הנורבגים ניצחו פעמיים וגם ההולנדים כולל 1-6 על הטורקים שהוריד אותם מהפסגה .
    המאבק משולש ומרתק

    מה נותר
    8/10
    גריבלטר -מונטונגרו
    לטביה -הולנד
    טורקיה -נורבגיה
    11/10
    הולנד -גריבלטר
    לטביה -טורקיה
    נורבגיה -מונטונגרו
    13/11
    נורבגיה -לטביה
    טורקיה -גריבלטר
    מונטונגרו -הולנד
    16/11
    גריבלטר -לטביה
    מונטונגרו -טורקיה
    הולנד -נורבגיה
    צפי הקרב המשולש יילך עד הסוף משחקיה של נורבגיה בטורקיה והולנד יכריעו אך הולנד פייבוריטית לפסגה

  14. בית 8
    השבוע סיימה רוסיה בתיקו עם קרואטיה אבל אחרי כן 2 הנבחרות ניצחו פעמיים
    גם הסלובקים והסלובנים יצאו בתיקו אך הם איבדו נקודות ולכן קרואטיה ורוסיה פתחו פער בפסגה
    הטבלה
    1 קרואטיה 13 1-8
    1 רוסיה 13 4-10
    3 סלובקיה 9 5-7
    4 סלובניה 7 7-4
    5 מלטה 5 11-6
    6 קפריסין 4 8-1

    נותר
    8/10
    רוסיה -סלובקיה
    קפריסין -קרואטיה
    מלטה -סלובניה
    11/10
    קפריסין -מלטה
    סלובניה -רוסיה
    קרואטיה -סלובקיה
    11/11
    רוסיה -קפריסין
    סלובקיה -סלובניה
    מלטה -קרואטיה
    14/11
    קרואטיה -רוסיה
    סלובניה -קפריסין
    מלטה -סלובקיה

    צפי
    הקרב במחזור האחרון בין קרואטיה לרוסיה בשחזור רבע גמר המונדיאל האחרון יכריע את העולה הישירה
    סלובקיה (2 מפגישים ישירים מול המובילות בחוץ) וסלובניה (מפגש ביתי אחד ) עוד ינסו לדגדג את המקום השני

  15. בית 9
    השבוע ההונגרים פישלו בתבוסה ביתית לאנגלים והפסד קריטי בדקות הסיום באלבניה ואחרי כן גמגמו בניצחון הדחוק על אנדורה
    הפולנים והאלבנים לעומת זאת גרפו נקודות ופולין הוציאה אפילו נקודה מהאנגלים
    הטבלה
    1 אנגליה 16 2-18
    2 אלבניה 12 6-10
    3 פולין 11 8-19
    4 הונגריה 10 10-12
    5 אנדורה 3 14-4
    6 סן מרינו 0 24-1
    נותר
    9/10
    הונגריה -אלבניה
    אנדורה -אנגליה
    פולין -סן מרינו
    12/10
    אלבניה -פולין
    סן מרינו -אנדורה
    אנגליה -הונגריה
    12/11
    הונגריה -סן מרינו
    אנגליה -אלבניה
    אנדורה -פולין
    15/11
    סן מרינו -אנגליה
    אלבניה -אנדורה
    פולין -הונגריה
    צפי אלבניה עם משחקים קשים והיא תשאיר את הזהירה למנצחת במחזור הסיום פולין -הונגריה וזו תהיה פולין

  16. בית 10
    בתחילת השבוע עוד רומניה הובילה את הטבלה
    גרמניה של פליק התחילה מגומגם עם 0-2 בליכטנשטיין כאשר ארמניה איבדה נקודות במקדוניה (0-0)
    בהמשך הגרמנים רמסו 0-6 את הארמנים ונישלו אותם מהפסגה והם סיימו ב 4-0 באיסלנד ככה שפליק עשה 9/9 ו 0-12
    גם הרומנים הרשימו עם 0-2 באיסלנד ועל ליכטנשטיין אך סיימו רק ב 0-0 עם מקדוניה ,ארמניה מצידה המשיכה לאבד גובה עם 1-1 ביתי מול ליכטנשטיין
    הטבלה
    1 גרמניה 15 2-17
    2 ארמניה 11 9-7
    3 רומניה 10 6-9
    4 מקדוניה 9 6-11
    5 איסלנד 4 11-6
    6 ליכטנשטיין 1 15-2

    תמונת המצב:
    גרמניה השתלטה על הפסגה והמאבק המרתק והמשולש יהיה על הסגנות
    נותר
    8/10
    איסלנד -ארמניה
    גרמניה -רומניה
    ליכטנשטיין -מקדוניה
    11/10
    מקדוניה -גרמניה
    רומניה -ארמניה
    איסלנד -ליכטנשטיין
    11/11
    ארמניה -מקדוניה
    רומניה -איסלנד
    גרמניה -ליכטנשטיין

    14/11
    ליכטנשטיין -רומניה
    מקדוניה -איסלנד
    ארמניה -גרמניה
    צפי
    הקרב המשולש יילך עד הסוף שני המשחקים הישירים של הארמנים יכריעו את זהות הסגנית של גרמניה

  17. תמונת העולות לפליאוף מליגת האומות

    לפיינל פור ליגת האומות העפילו
    איטליה ספרד בלגיה וצרפת
    (איטליה וספרד יתמודדו בחצי הגמר ב 6/10 ולמחרת בלגיה וצרפת בחצי הגמר השני כאשר הגמר ייערך ב 10/10)
    4 הנבחרות הללו נאבקות על ראשות בית כאשר גם אם לא יסיימו בראש הם יסיימו כנראה כסגנית בית ככה שלא הם יעלו מליגת האומות
    הלאה
    פולין ואוקראינה לא יזכו בהכרח בסגנות והם מהדרג הראשון ולכן במקרה שכזה תהיה להם עדיפות בקבלת הכרטיסים לפליאוף
    בתחתית הדרג הראשון מופיעות בוסניה ואיסלנד לבוסנים סיכוי קטן למקום שני לאיסלנדים לא כך שבהינתן שפולין ואוקראינה ישיגו את המקום השני במוקדמות יילכו הכרטיסים לבוסניה ואיסלנד
    אם גם הבוסנים יעפילו ישירות אזי הכרטיס השני לאחר איסלנד יילך לקבוצת דרג שני שם הווילשים במאזן הכי טוב אך אם הם גם יעפילו אזי הכרטיס האחרון יילך לאוסטרים שככל הנראה לא יעפילו דרך המוקדמות
    סיכוי קלוש ביותר יש גם לצ'כים במקרה שיאבדו את הכרטיס הישיר לווילס

  18. מוקדמות הגביע העולמי האזור האסייתי
    המוקדמות יסתיימו שם ביוני 2022
    כרגע אנו בשלב הבתים
    ישנם
    2 בתים בכל בית 6 נבחרות
    2 הראשונות מכל בית עולות ישירות לגביע העולם
    2 הנבחרות במקומות 3 מתמודדות ביניהן בשיטת בית וחוץ המנצחת תפגוש בנציגת אוקיאניה בפליאוף בין יבשתי בו המנצחת תעפיל לגביע העולם

    תמונת הבתים לאחר 2 מחזורים מתוך 10
    בית 1
    1 איראן 6 נק' (0-4)
    2 דרום קוראיה 4 ( 0-1)
    3 איחוד האומות הערביות 2 (1-1)
    4 סוריה 1 נקודה ( 2-1)
    5 לבנון 1 ( 1-0)
    6 עיראק 1 ( 3-0 )

    מה היה השבוע
    מחזור 1
    קוריאה -עיראק 0-0
    איראן -סוריה 0-1
    האימריות -לבנון 0-0
    מחזור 2
    קוריאה -לבנון 0-1
    האימרויות -סוריה 1-1
    איראן -עיראק 0-3

    בית 2
    1 אוסטרליה 6 ( 0-4)
    2 ערב הסעודית 6 (1-4)
    3 עומאן 3 (1-1)
    4 יפן 3 (1-1)
    5 וייטנם 0 (4-1)
    6 סין 0 (4-0 )
    השבוע
    מחזור 1
    יפן -עומאן 1-0
    אוסטרליה -סין 0-3
    ערב הסעודית -וייטנהם 1-3

    מחזור 2
    אוסטרליה -וייטנהאם 0-1
    יפן -סין 0-1
    ערב הסעודית -עומאן 0-1

    התחזית שלי
    איראן ודרום קוריאה הפייבוריטיות לעלות מבית 1
    אוסטרליה ויפן (למרות שהופתעה ) פייבוריטית מבית 2 שם תערוב ערב הסעודית
    אבל גם אם היא תקדים את יפן /אוסטרליה הם יהיו הפייבוריטיות הברורות בפליאוף הפנימי באסיה והיבשתי מול אוקיאניה

  19. מוקדמות גביע העולם האזור האוקיאני
    בגדול יש שם 11 נבחרות בקונפדרציה
    הם יחולקו ל 2 בתים
    בית אחד בין 6 נבחרות בית שני בין 5 נבחרות
    כל בית ישחק סיבוב משחקים אחד במקום אחד (ולא בית חוץ)
    2 אלופות הבתים יתמודדו בפליאוף בגמר האזור בשיטת בית וחוץ
    והמנצחת תתמודד מול הנציגה האסייתית
    כרגע עדיין לא התחילו להבנתי לשחק שם באזור
    בכל מקרה הפייבוריטית הברורה לקחת את הכרטיס לפליאוף הבן יבשתי היא ניו זילנד

  20. אפריקה
    שם שונתה השיטה ביחס למוקדמות בטורנירים האחרונים
    אז למי שזוכר היו 5 בתים שמנצחת כל בית מעפילה לגביע העולם
    עכשיו לאחר סיבובי מוקדמות בפליאוף (ללא המדורגות הבכירות שעלו אוטומטית )
    העפילו 40 נבחרות לשלב הבתים
    חילקו אותם ל 10 בתים מרובעים
    אלופת כל בית תעפיל לפליאוף שם תתקיים הגרלה בין עשרת מנצחות הבתים בסופו של יום יקבעו 5 מפגשים שישוחקו בבית וחוץ וחמשת המנצחות בסיכום המפגשים יעפילו לקטר

    תמונת המצב לאחר 2 מחזורים בכל בית
    בית 1
    1 אלג'ירה 4 נק'
    2 בורקינה פאסו 4 נק
    3 ניז'ר 3 נקודות
    4 ג'יבוטי 0 נק'
    האלג'יראים אלופי אפריקה הביסו בבית 0-8 את ג'יבוטי ויצאו בתיקו 1-1 אצל בורקינה פאסו ולכן הם הפייבוריטים

    בית 2
    1 טוניסיה 6
    2 זמביה 3
    3 גינאה המושנית 3
    4 מאוריטניה 0
    הטוניסאים פתחו פער לאחר 0-3 ביתי על גינאה המושנית ו 2-0 בזמביה והם שועטים לפליאוף

    בית 3
    1 ניגריה 6
    2 ליבריה 3
    3 כף ורדה 1
    4 הרפובליקה המרכז אפריקאית 1
    ניגריה ניצחה בביתה את ליבריה 0-2 ובחוץ את כף ורדה 2-1 והיא הפייבוריטית

    בית 4
    1 חוף השנהב 4
    2 קמרון 3
    3 מאלווי 3
    4 מוזמביק 1
    חוף השנה הוציאה 0-0 במוזימביק וגברה 1-2 על קמרון אבל הבית פתוח בייחוד לאור זה שקמרון ניצחה בביתה 0-2 את מאלווי שבתורה ניצחה את מוזימביק 0-1 ביתי

    בית 5
    1 מאלי 4
    2 אוגנדה 2
    3 קניה 2
    4 רואנדה 1
    מאלי יצרה מקדמה קלה לאחר 0-1 על רואנדה ו 0-0 באוגנדה

    בית 6
    1 לוב 6
    2 מצרים 4
    3 גאבון 1
    4 אנגולה 0
    זה הולך להיות דו קרב מצרים לוב הלובים ניצחו 1-2 ביי את גאבון ו 1-0 באנגולה בעוד המצרים ניצחו את אנגולה 0-1 אך יצאו רק 1-1 בגבון

    בית 7
    1 דרום אפריקה 4
    2 גאנה 3
    3 אתיופיה 3
    4 זימבבואה 1
    דרום אפריקה עם 0-0 בזימבבואה הפתיעה בביתה 0-1 את גאנה והיא בפסגה הגנאים ניצחו בביתם את האתיופים 0-1 (אתיופיה ניצחה את זימבבואה 0-1 )

    הכל פתוח אך גאנה פייבוריטית למרות שכרגע שנייה

    בית 8
    1 סנגל 6
    2 נמיביה 4
    3 הרפובליגה של קונגו 1
    4 טוגו 0
    סנגל אחת הנבחרות המוכשרות באפריקה (סגנית אלופת אפריקה) מוליכה כצפוי לאחר 0-2 על טוגו ו 3-1 בקונגו .נמיביה נותנת לה קרב לפני המפגשים הישירים לאחר 1-1 ביתי עם קונגו ו 1-0 בטוגו

    בית 9
    1 גינאה באסו 4
    2 מרוקו 3 (1 מש)
    3 גינאה 1 (1 מש)
    4 סודאן 0
    מרוקו היא הפייבוריטית הגדולה אבל צרות עם הכוכב זייך ואחרי כן בריחה מגינאה עקב ניסיון הפיכה גרמו לכך שכרגע גינאה באסו עם משחק יותר לאחר 1-1 ביתי עם גינאה וניצחון 4-2 בסודאן
    מרוקו במשחקה היחיד גברה 0-2 על סודאן

    בית 10
    1 טנזניה 4
    2 בנין 4
    3 הרפובליקה הדמוקטרית של קונגו 2
    4 מדגסקר 0
    מרגע ההגרלה היה ברור שזה הבית השקול ביותר
    קונגו הוציאה 1-1 ביתי מטנזניה ויצאה ב 1-1 בבנין
    טנזניה מצידה ניצחה 2-3 את מדגסקר בעוד בנין ניצחה שם במדגסקר 1-0 והיא במעט הפייבוריטית בעיני

  21. צפון ומרכז אמריקה
    השיטה שונתה עקב פרוץ הקורונה
    לא נלאה אתכם רק נספר
    שלאחר סיבובי מוקדמות ושלב בתים ראשוני ואז פליאוף ( מקסיקו ארה"ב קוסטה ריקה הנדורס וג'מייקה העפילו אוטומטית )
    לחמישה שהעפילו אוטומטית הצטרפו לבית בין 8 קבוצות נבחרות אל סלוודור קנדה ופנמה

    עכשיו אנו בבית בין 8 נבחרות בשיטת בית וחוץ ( 14 משחקים לכל נבחרת בשלב)
    3 הראשונות יעפילו ישירות לגביע העולם כאשר הרביעית כאן תתמודד מול החמישית בדרום אמריקה בפליאוף הבן יבשתי

    טבלת הבית לאחר 3 מחזורים
    1 מקסיקו 7 נק'
    2 קנדה 5
    3 ארה"ב 5
    4 פנמה 5
    5 קוסטה ריקה 2
    6 הנדורס 2
    7 אל סלוודור 2
    8 ג'מייקה 1 נק'
    הלילה עוד ארוך והכל עוד פתוח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט