דו"ח מלאי שנתי – מולי

היום, כמה דקות אחרי שקיעת החמה (מאחר והיום מעונן, הולכת להיות שקיעה מדהימה מלאת גוונים של כתום וכחול), כשיופיעו מבעד לעננים שלושה כוכבים, תפנה תשפ"א את מקומה לתשפ"ב, ותחל שנה חדשה.

רבים לאורך ההיסטוריה דנו אם שנה חדשה היא התחלה חדשה או שהיא המשכו של הקיים. לי ברור שהיא גם וגם ואתן דוגמה "הופסית" לכך: כשהתחלתי לכתוב כאן באחר בשנת 2013 או 2014, האתר עסק בראש ובראשונה בכדורסל ככלל וב-NBA בפרט. התחלתי לתרום לאתר אחרי שמנחם שלח "קול קורא" למתרגמים, ואני נעניתי להצעתו ומשך כשנה ויותר רק תרגמתי. בדיוק כמו שסמיילי עושה כעת כשהוא מנפיק מזה ארבע שנים לפחות תרגום אחד לשבוע.

ואז, אט אט התחלתי לכתוב, כולל סדרה על פילוסופיה של הספורט שעסקה במהותו של הספורט, והייתה תגובה שלי לדיון שהיה אז, ושבמידה זו או אחרת נמשך עד היום, בשאלה: האם על "הופס" להיות אתר של NBA בלבד? אתר של כדורסל בלבד? על כל הספורט האמריקני? רק על זה הישראלי? ואולי עלינו להיות אתר של כל מה שקשור לספורט?

אני מניח שתורת המספרים מראה לנו בערב ראש השנה הזה, בטח לאור ענייני דיומא, שהיה עלינו לבחור מחדש ושהחלטנו שלא להסתפק להישאר לשבת בבסיס הכדורסלני וה-NBA שלנו, ושלאחר דיון הן בחברותא והן אחד על אחד התעוררו בנו במקביל גם מחשבות כדורסל של רביעי, חמישי או ששי, שגרמו לנו להוציא מתוכנו נבחרת לכל קבוצה לכל סוג ספורט אפשרי תוך שאנו שומרים על הנכונות לשמור את הקוראים שלנו מעודכנים בידיעות שיוצאות חם מהתנור.

אז בשנה האחרונה אני לפחות מתענג על יותר מאמרים בנושא השחמט והסנוקר, ומאחר וזו הייתה שנה אולימפית, היו בה גם לא מעט סקירות על האולימפיאדה, כולל כאלו שאפשרו לנו הכרות עם ענפי ספורט פחות מוכרים כגון ענף הטיפוס לסוגיו ורכיבה על סוסים.

ועדיין, מאומה מן ה"לחם והחמאה" של ה-NBA לא הוזנח. ליווינו את הקבוצות בפריוויואים לפני העונה וביומני הקבוצות משך העונה. סקרנו כל יום את המשחקים לפני – וסיקרנו אותם אחרי. דשנו בפלייאוף וסדרותיו ודיברנו על הדראפט לפני ואחרי. ויודעים מה? גם הליגה הישראלית בכדורסל והיורוליג עלו אצלנו לאור בניסיון לסיקורים מעמיקים שמעבר לתוצאה ומהלך המשחק – אם כי גם אלו היו.

וסליחה ומחילה אני מבקש מכל אלו שלא הזכרתי.

זה ממש מטורף, אבל ב-18 לספטמבר 2020 פרסמתי מאמר לראש השנה תשפ"א שכותרתו "על סגר שנסגר וסכר שנפרץ". ועוד איזה סכר! בשנה האחרונה התפרסמו באתר בערך 2400 פוסטים! זה אומר ממוצע של 6.5 פוסטים ליום.

אבל בשנה האחרונה היה גם סגר. היא התחילה בסגר שני והיה גם שלישי, ונקווה שבשנה החדשה לא יהיו הסגר הרביעי והחמישי. וכל זה הוא רק קדימון לאמירה שבשנה הזו הייתה – ועוד איך הייתה – קורונה.

כשהחלה הקורונה התחלתי בסגר הראשון לכתוב ספר שמעולם לא השלמתי. קביעתו הייתה אז שהקורונה מהווה את הסכנה הגדולה ביותר אי פעם לספורט. אז התבדיתי ומאז עולם הספורט עודנו כאן איתנו. הספורט אמנם סבל (וסובל) עמוקות מהקורונה, אך בשורה התחתונה עולם הספורט התמודד בשנה האחרונה עם הקורונה ואיכשהו שרד. נקווה ונאחל שבשנה הקרובה ההתמודדות תהיה קלה יותר.

גם אנחנו, כאן בהופס, למדנו להתמודד עם עולם שהמעורב היומי בו מתובל חזק מדי בקורונה ובהשלכותיה… ואיכשהו שרדנו, אבל זה רק אומר שכולנו מתגעגעים לעולם ללא הקורונה והשלכותיה ומקווים ומאחלים שהמעורב היומי שלו יחזור למסלול כמה שיותר מהר.

אז לא נותר לי אלא לאחל לכולנו שנה טובה. שנה ממש ממש טובה, שנה של אושר, שנה של רווחה כלכלית ונפשית ושנה של עונג מהופס.

והחשוב מכל: שנה של בריאות טובה!

שנה טובה
שנה טובה

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. שנה טובה ומתוקה לכולם והכי חשוב שתהיו בריאים.
    פרופסור מנחם לס היקר, אם אתה קורא, אנשים פה באתר מתגעגעים אליך ומקווים שאתה וג'ייל מרגישים טוב ויוצאים מהמחלה הארורה הזו.
    מצפים לבשורות.

      1. אכן אתה איש של מילים מולי. ולגייל והאיש לצידה מנחם היקר, מי ייתן ותחלימו מהר ותחזרו לשגרה. ולכול קוראי האתר והכותבים שנה טובה|||

  2. אהבתי עד מאד, ואפילו התרגשתי קמעא. כיף להיות חלק מאתר שרק הולך ומשתבח משבוע לשבוע. יש לנו פה סיקור בייסבול ברמה, סיקור פוטבול, שזה לא חוכמה ״הכי טוב בארץ״ כי אין חוץ ממנו, ועדיין לא מזלזלים ונותנים פה סיקור משובח, והאולימפיאדה, ושחמט, והמון חובבי ספורט מוצאים פה בית, והכי חשוב, הכדורסל ממשיך להיות הדגל של האתר של כל חובבי הענף, מעכברי הNBA ועד לאלה שפה ושם רואים משחק, יש פה הכל, משובח וכיפי. שנה טובה שתהיה לכולם, ושלא יגמר לעולם.

  3. שנה טובה לכולם מלוס אנג׳לס הדוויה. רון-מטה-ארטסט-וורלד פיס טען השבוע שהליקרס השנה יהיו חוויה של פעם בחיים או משהו בסגנון הזה. מקווה לארוז את עצמותיי הדוויות ולפקוד את הסטייפלס סנטר השנה כדי לחזות בפלא הבריאה או בהתרסקות העגלקטיקוס הצפויה. ומצטרךף לברכות ולאיחולי ההחלמה למל – הד״ר/הפרופ׳/גאון הדור האחד היחיד והמיוחד. נתראה בעזרת השם בקרוב

  4. תודה מולי ושנה טובה ומשובחה גם לך.
    תודה גדולה ואישית ממני, אתה עזרת לי עם ההתחבטויות הטכניות בהתחלה כשהתחלתי לכתוב פה 🙏
    אני גם התחלתי לכתוב ספר בקורונה( ואף הצלחתי לסיים, עכדיו מתרגם אותו). מאחל לך שתסיים את הספר שלך במהרה.
    אחלה שנה

  5. תודה מולי. אכן איש של מילים.
    תודה לכל הכותבים שמשקיעים כל כך הרבה, בעיקר בקדימון והביקור היומיים ובדיומא.
    שתהיה תשפ״ב טובה יותר, מהירה יותר וגבוהה יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט