שבת בבסיס: למי הירח יהיה דבש? / יוני לב ארי

טמפה ביי רייז, שיקגו ווייט סוקס, מילווקי ברוורס, סן פרנסיסקו ג'איינטס ולוס אנג'לס דודג'רס. מתוך עשרה מקומות בפלייאוף, בדיוק חודש לסיום העונה, חמש קבוצות כבר די סגורות בפנים. זה הזמן להעיף מבט על הקרבות שעדיין פתוחים, על חמשת המקומות האחרונים שנותרו פנויים.

צילום: Surviving Grady

נתחיל באמריקן ליג. הרייז, שמחזיקים במאזן הטוב בליגה (לא במייג'ורס) מוליכים על הניו יורק יאנקיז בשבעה משחקים בפסגת הבית. הקבוצה של קווין קאש סגרה אוגוסט פנטסטי, עם 24 ניצחונות ב-31 משחקים ו-0:9 עד אמש. לטמפה ביי יש אמנם סדרות קשות בהמשך, בבוסטון, בניו יורק וביוסטון, אך לקבוצה מפלורידה יש נטיה למצוא את הדרך להשיג את מה שהיא צריכה.

הכל או כלום

בבית המרכזי הכל סגור. הווייט סוקס עם יתרון של עשרה משחקים על האינדיאנס, ולמעשה כבר החלו בהכנות לקראת אוקטובר. בבית המערבי, יוסטון אמנם מוליכה בחמישה משחקים על אוקלנד, כשהבעיה הכי גדולה: נכון לעכשיו, המקום השני בבית לא תופס אף כרטיס מהוויילד קארד, כך שאבדן הפסגה לאוקלנד עלול לעלות ליוסטון במחיר כבד.

מוליך את הרייז עם 31 הום ראנס. ברנדון לואו (צילום: Forbes)

בתשעת המשחקים האחרונים של העונה, יוסטון תתארח באוקלנד, תארח את טמפה ביי ואת אוקלנד, אך לפני כן, אחרי סדרה קשה בסופ"ש הקרוב מול סן דייגו, הדרך יחסית נוחה: סדרות מול סיאטל, האיינג'לס, טקסס ואריזונה. גם לאוקלנד צפויה סדרה קשה אחת, מול הווייט סוקס, שעטופה בסדרות מול טקסס, קנזס סיטי, האיינג'לס ודטרויט. הימור: האסטרוז יסגרו את הסיפור עוד לפני ששת המשחקים מול אוקלנד, שיהיו פחות או יותר חסרי משמעות. המקום הראשון בבית יהיה שייך ליוסטון.

חורים בגרביים

המצב בוויילד קארד קצת יותר מורכב. היאנקיז מחזיקים כרגע בכרטיס הראשון, שמעניק יתרון ביתיות במשחק הבודד. שני משחקים משם נמצאת בוסטון, ועוד שניים משם – אוקלנד, שנכון לעכשיו צופה בפלייאוף מהבית. סיאטל (3.5 משחקים מבוסטון) וטורונטו (4.5) עדיין מקוות, אך הסיכוי שלהן די קלוש, כיוון שהן מתמודדות מול לא מעט קבוצות.

גם הוא בנדבקים של בוסטון. קסנדר בוגארטס (צילום: fanstreamsports.com)

בוסטון, שמתמודדת בימים אלה עם מגפת קורונה (שמונה שחקנים), החזיקה אחרי 86 משחקים (קצת אחרי המחצית) במאזן של 32:54, ומאז? 27:22. כריס סייל אמנם חזר, אבל לבו-סוקס יש כל כך הרבה בעיות… ושימו לב מה עוד מצפה להם: משחקים מול טמפה ביי, המטס והיאנקיז בבית, ובשיקגו נגד הווייט סוקס.

היאנקיז, שישחקו בשבועיים הקרובים שש פעמים מול בולטימור החלשה, ולאחר מכן יארחו את קליבלנד וטקסס, אמורים לנעול את הכרטיס הראשון של הוויילד קארד עוד לפני הסדרה בבוסטון ב-25 בספטמבר. הימור: היאנקיז יעלו מהמקום הראשון של הוויילד קארד, ויארחו את האייז, שיעלו מהמקום השני. בוסטון תצפה מהבית.

מסתכל לכיוון אוקטובר. ארון בון (צילום: chatsports.com)

עוברים לליגה הלאומית

הבית היחיד בו שלוש קבוצות עדיין בתמונה, הוא המזרחי של הנשיונל ליג. הברייבס, מהקבוצות החמות ביותר בחודש האחרון, נכנסו לאוגוסט עם מאזן שלילי של 53:51, ויצאו ממנו עם 59:70, מה שאומר 6:19 נפלא. סוויפ כואב בלוס אנג'לס נגד הדודג'רס סיבך מעט את הסיפור, אך ב-13 המשחקים הבאים הם ישחקו נגד קבוצות חלשות (מיאמי, קולורדו והנשיונלס).

באותו הזמן, הפיליס, שתופסים את המקום השני בבית במרחק שני משחקים מהחבורה מג'ורג'יה, ישחקו נגד אותן הקבוצות, רק שבמקום שתי סדרות מול קולורדו, אחת מהן הוחלפה בסדרה במילווקי – מוליכת הבית המרכזי. זה יכול להית ההבדל בין מקום ראשון לשני.

הלו, קורונה, בלי כיפים! פרדי פרימן (צילום: Talking Chop)

במקום השלישי, מרחק חמישה משחקים דרומה, נמצאים המטס, שהוליכו את הבית לאורך רוב העונה. גם הם ישחקו בקרוב מול וושינגטון ומיאמי, אך להם תוסיפו סדרה מול היאנקיז, בדיוק 20 שנה לאחר 9/11, וסיכוי סביר שעד ה-14 בספטמבר הברייבס ינעלו את המקום הראשון, או לפחות יפתחו פער נח. הימור: הברייבס יעלו מהמקום הראשון בבית.

הבית המרכזי, כאמור, סגור ונעול, כשכמו הווייט סוקס בבית המקביל, גם הברוורס ממילווקי מתכוננים לאוקטוהר, עם יתרון של 10.5 משחקים על פני סינסינטי.

ענקים, ענקים, אבל….

עכשיו הגענו לדרמה האמיתית… החל מה-31 במאי הסן פרנסיסקו ג'איינטס הוליכו את הבית המערבי ברציפות, עד אתמול – 78 משחקים ללא הפסקה. אך אז הגיעו ארבעה הפסדים, למילווקי ואטלנטה, לצד שלושה ניצחונות ברציפות של הדודג'רס – והאלופה המכהנת חזרה למקום שהיא מכירה כל כך טוב.

דודג'רס – ג'איינטס תמיד ייצר עניין (צילום: cameroonmagazine.com)

כזכור, בשמונה העונות האחרונות הדודג'רס סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון, ו-2021, מבחינתם, לא אמורה להיראות אחרת. החדשות הטובות של הג'איינטס – גם המקום השני יוביל כנראה לפלייאוף. נכון, זה משחק אחד, זה לא באמת פלייאוף. אבל זה כרגע ההבדל הגדול בין להיות אוהד ג'איינטס לאוהד מטס…

בשבת תחל סדרה סופר מרתקת, בסן פרנסיסקו, בין שתי הגדולות, ומייד לאחר מכן יצאו הכתומים לקולורדו ולשיקגו, שם הרוקיז והקאבס יחכו להם בהתאמה. ניצחונות בשני משחקים לפחות מול הדודג'רס עשויים לתת לענקים פוש כדי לשמור על המקום הראשון. א-מ-מה? לאחר מכן ייפגשו הג'איינטס את הפאדרס לא פחות משלוש סדרות, ופעם אחת את הברייבס. לו"ז לא קל בכלל.

A Kosher Hot Dog

בלוז לכחולי המדים

הכחולים מ-LA, לעומת זאת, ייפגשו שש פעמים את אריזונה, ועד שלוש את קולורדו, והכושר הנפלא בו הם נמצאים נותן להם יתרון לקראת הסופ"ש הקרוב. הסוויפ על הברייבס, מהקבוצות החמות בליגה כאמור, הוא לא דבר מוכן מאליו, ונראה שקשה מאוד לעצור את מוקי בטס ושות' בדרך למקום הראשון. הימור: הדודג'רס יסיימו את העונה במקום הראשון, הג'איינטס ייאלצו להסתפק במקום השני ובוויילד קארד.

אז מה נשאר לנו? את הכרטיס הראשון לוויילד קארד, תיקח מן הסתם הקבוצה שתסיים שניה בנשיונל ליג מערב, כאמור, הג'איינטס, שמחזיקים ביתרון של 13 משחקים על המקום השני. הכרטיס השני? גם כאן יש לנו קרב מרתק. כרגע הכרטיס הזה שייך לסינסינטי רדס, שמוליכים בחצי משחק על הפאדרס מסן דייגו. גם הפיליס והקארדינלס (2.5 משחקים מהרדס כל אחת) עדיין חולמות.

עוד עונה מצוינת של ג'ואי ווטו והרדס (צילום: blogspot.com)

הלו"ז של הרדס קליל יחסית. למעט שמונה משחקים בסך הכל מול הווייט סוקס, הקארדינלס והדודג'רס, שאר 19 המשחקים שנותרו להם הם נגד יריבות עם מאזן של 500. ומטה, כולל שלוש סדרות מול פיטסבורג, נגדם הם 1:9 עד כה העונה.

לפאדרס, לעומת זאת יש את: יוסטון (שלושה משחקים), הדודג'רס (6), הג'איינטס (10), הקארדינלס (3) והברייבס (3), 26 משחקים מתוך 28 – נגד קבוצות חזקות (חלקן מאוד) עם מאזן של למעלה מ-500., וואו! הימור: הרדס יתפסו את הכרטיס השני של הוויילד קארד.

סדרות הפלייאוף:

אמריקן ליג:

וויילד קארד: ניו יורק יאנקיז – אוקלנד את'לטיקס, המנצחת נגד טמפה ביי רייז.

שיקגו ווייט סוקס – יוסטון אסטרוז.

נשיונל ליג:

וויילד קארד: סן פרנסיסקו ג'איינטס – סינסינטי רדס, המנצחת נגד הלוס אנג'לס דודג'רס.

מילווקי ברוורס – אטלנטה ברייבס.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מעולה יוני, כרגיל עושה סדר בבלגן. האמת שאם הדודג'רס לא מצליחים לפרק את הזיבורת שהם ישחקו מולה בחודש הקרוב אז עדיף להם להשאר בבית, אבל יהיה מעניין לראות אותם בפלייאוף כי שם לא יהיו להם אריזונה וקולורדו.

    1. הייתה ריצה מרשימה בחודש שניים האחרונים מול קבוצות חזקות אבל נוטים להתקשות מול החלשות ובטח שלא מפרקים אף אחד..

      1. מה זה "להתקשות מול החלשות"? שאני אומר "לפרק את הזיבורת" אני לא מתכוון 4-0 עם הפרש 35 ריצות בסיכום הסדרה ונו היטר על הדרך. סביר להניח שלוס אנג'לס לא תתקשה לנצח 3 מארבעה מול אריזונה (או כמה שיש להם שמה) וגם אם זה יהיה על חודה של ריצה במשחק או שניים, זה עדיין נחשב. מי שמוציאה 75% מול קבוצות מתחת ל500 זה נקרא לפרק. זה נקרא אני מסכים שהדודג'רס לא דורסים כמו שציפו מהם, אבל מפה ועד להתקשות יש הרבה דרך. גם את המטס שהם נצחו ארבעה משחקים על ראן אחד וזה לא שהם התקשו, זה המטס שהתקשו להשיג את הראן המשווה.

        1. מקבל, התכוונתי שגם מול קולורדו וכאלה לא מנצחים מספיק (למרות שהסתכלתי עכשיו לוודא והמאזן לא רע אז זה רק היה נראה לי)

  2. אה הדודגרס יקחו את האליפות השנה 4 מתוך 10 המגישי הטובים ב MLB נמצאים שם
    דרך אגב מה עם טרבור באואר פצוע מואשם במשהו מה הסיפור שלו?

      1. אני מת על אוריאס, אבל הוא לא כרגע ברמה של העשיריה הטובה בליגה. אם סופרים את כולם אז כמובן שיש לדודג׳רס את קרשאו ובאוור, אבל קרשאו כרגע אולי יחזור באמצע ספטמבר ובאוור גמר את העונה.

        1. תרשה לי לחדד, אוריאס אולי נמצא סטטיסטית כרגע, העונה, באזור ה10-20 מבחינת דירוג הזורקים, אבל קודם שישאר שמה עוד שנתיים שלוש ואז אפשר לדבר עליו ברמה הכללית. דווקא בפלייאוף אני חושב שאוריאס הוא נכס מעולה, כל פעם שהוא עלה הסיפור נגמר.

          1. כל שחקני הדודרגס נזכרים להתעלות בפלייאוף קח למשל את קורי סיגר היה שחקן ע רמה שנה שעברה ואילו השנה נחלש בהרבה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט