מועמדים מוקדמים לפרסי העונה – חלק 2 / רועי ויינברג

החלק הראשון עלה אתמול וזמין לקריאה כאן. בחלק השני: שחקן ההגנה, רוקי העונה והשחקן השישי.

שחקן ההגנה: אנטוני דיוויס (לייקרס)

לא היה רחוק מזה ב-2019/20, שנת הבועה. הלייקרס היו קבוצת הגנה אדירה גם בעונה הקודמת מלאת הפציעות, והשנה יש להם כמה שחקנים שלא נחשבים לשומרים טובים בלשון המעטה כמו ראסל ווסטברוק וכרמלו אנטוני. ווסטברוק ולברון ייקחו את רוב הנטל ההתקפי על עצמם, אבל הם יצטרכו עונה גדולה של AD בהגנה.

דיוויס לא זכה באף תואר אישי משמעותי בקריירה, שנכנסת לעונתה העשירית השנה. סביר שהלייקרס עדיין יהיו קבוצת הגנה טובה וזה יתחיל מהגבה, בהנחה שהוא יצליח להישאר בריא לכמות משחקים משמעותית. אם זה יקרה אז זאת נראית כמו מטרה ריאלית עבורו. עונה הגנתית גדולה שלו קריטית להצלחה של הלייקרס, אולי יותר ממה שהייתה בשנתיים האחרונות.

מועמדים נוספים:

רודי גובר (יוטה). זכה כבר 3 פעמים, אבל ההשפעה ההגנתית שלו עצומה. אני לא מאמין שיוטה תשחזר את העונה הקודמת, אבל הוא מספיק טוב בשביל להיות בדיון. אולי השחקן שמשפיע ביותר על ההגנה בעונה הסדירה.

באם אדביו (מיאמי). סיכוי טוב שיפתח כסנטר גם העונה ויקבל הרבה דקות כ-5, בין אם ליד פי ג'יי טאקר או מרקיף מוריס. ההגנה של מיאמי בד"כ טובה וסביר שתהיה גם השנה, ובשביל זה הם יצטרכו הרבה מאוד מבאם.

דריימונד גרין (גולדן סטייט). בשנה שעברה הייתה לווריורס את ההגנה החמישית בטיבה בליגה והם קיבלו בחזרה שחקני הגנה טובים שיודעים לשחק ביחד, אנדרה איגודלה ובשאיפה גם קליי תומפסון. הצלחה קבוצתית, שתושפע כמובן גם מההתקפה, ושיפור בצד האפור של המגרש יכולים להביא לו זכייה שנייה בפרס.

השחקן השישי: פטי מילס (ברוקלין)

זכייה שתזכיר את ג'ורדן קלארקסון בשנה שעברה: קלע טוב (38.8% בקריירה, 37.5% בשנה האחרונה) שמגיע לקבוצת התקפה טובה יותר באופן משמעותי ויקבל המון מבטים פנויים ובקבוצה שמאמינה בשלשות. הוא יכול להגיע ל-8-9 ניסיונות במשחק ובאחוז גבוה, בהתחשב בזה שכמעט תמיד יהיו שני שחקני התקפה אדירים לידו.

השאלה היא כמה משחקים הוא יפתח בחמישייה, וזה גם המחסום של הנטס. מבחינת הכישרון, כמו שכתבתי בחלק הקודם, הם יכולים לנצח גם 70 משחקים עם שלושה מגה-סטארים בריאים שמוסרים אחד לשני. אבל יהיו משחקים ששניים מהשלושה או שלושתם ינוחו בהם, כי המטרה היא לנצח בפלייאוף מן הסתם. לו וויליאמס זכה בעונה בה פתח ב-19 משחקים. יכול להיות שמילס יפתח בכמות כזאת או אפילו גבוהה יותר.

מועמדים נוספים:

ויקטור אולדיפו (מיאמי). מאוד אופטימי ותלוי בחזרה שלו. אם הוא מצליח לחזור למה שהיה באינדיאנה לפני הפציעה האחרונה, והרופאים של ההיט כן נשמעים אופטימיים בקשר לזה, הוא בדיון. מצד שני המשחקים שלו במיאמי היו רעים מאוד ומאז הוא נפצע עוד פעם.

ג'ורדן קלארקסון (יוטה). הפייבוריט הגדול של סוכנויות ההימורים. ראינו את ג'מאל קרופורד ולו וויליאמס זוכים בפרס כמה פעמים ועונה דומה לקודמת של קלארקסון, שהוסיף הרבה ליוטה מהספסל, יכולה לסייע. יחד עם ג'ו אינגלס, רודי גיי ואולי גם אריק פסקל יש לג'אז את אחד הספסלים הטובים בליגה.

אריק בלדסו/רג'י ג'קסון (קליפרס). אני לא יודע מי משניהם יפתח (מאמין שג'קסון), אבל השני יקבל הזדמנות עם הכדור ביד ובקבוצה טובה שתצטרך נקודות בזמן שפול ג'ורג' על הספסל. בלדסו יכול להיות מסוכן במיוחד בתפקיד הזה.

רוקי העונה: ג'יילן גרין (יוסטון)

צמוד בין גרין וקייד קנינגהאם. הלכתי עם גרין גם כי יש ממנו פחות ציפיות וגם בזכות החוויה היחסית מוצלחת בג'י ליג, בה קלע 17.9 נקודות למשחק בגיל צעיר, ובליגת הקיץ. הוא יכול להיות סקורר מהרגע שבו יגיע לליגה ומגיע לקבוצה שיותר מבטיחה התקפית מדטרויט עם קווין פורטר ג'וניור לידו וכריסטיאן ווד כסנטר.

רוקי העונה זה פרס שמוקדש בעיקר למספרים, וסיכוי טוב שהמספרים של גרין יהיו מרשימים יותר ביחס לציפיות ממנו לעומת קנינגהאם שמתמודד עם המון כאלה וכנראה יהיה השחקן שהיריבות יתכוננו בעיקר אליו. קרב צמוד בין שניהם.

מועמדים נוספים:

קייד קנינגהאם (דטרויט) – מן הסתם.

דביון מיצ'ל (סקרמנטו) – אם הקינגס יראו שיפור הגנתי בעונה הקרובה זה יכול להתחיל ממיצ'ל שהרשים מאוד בליגת הקיץ ומגיע מוכן לליגה. אני חושב שהם צריכים לפתוח עם הליברטון לצד פוקס, מה שייתן למיצ'ל מקום להשפיע לטובה מהספסל.

ג'יילן סאגס (אורלנדו) – בדומה לגרין, מגיע לקבוצה חלשה מאוד, אבל אחת שהוא יכול לתת בה מספרים מרשימים ואולי יזכה למקום בחמישייה. יש הרבה פוטנציאל לחמישייה של פולץ, סאגס, אייזק, אוקקה ו-וונדל קרטר. השאלה היא כמה בריאים הם יהיו, והאם המג'יק לא יעדיפו לתת לגארי האריס לפתוח לפני סאגס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אני לא רואה סיבה לקחת את הסיכון של פציעה ולשחוק את דייויס במהלך העונה הסדירה. אם הוא באמת יזכה בתואר, שכמובן שיש לו את הכישורים לזכות בו, זו תהיה תעודת עניות לשיקול הדעת של LATFO – לברון והפרונט אופיס של הלייקרס.
    .
    פאטי לגמרי יכול להיות השחקן השישי, אבל גם במקרה שלו לדעתי לא כדאי לשחוק אותו יותר מדי.

    1. זאת נקודה מעניינת בקשר לשחקנים שמתמודדים על אליפות, בעידן של היום אולי כן כדאי להם לשחק פחות וסוג של "לוותר" על הפרסים האישיים האלה. במיוחד בשנים כמו הפלייאוף הקודם שבו מי שהגיע בריא פחות או יותר ניצח

  2. מיילס טרנר מועמד פוטנציאלי לשחקן ההגנה אם יישאר בריא, מוזר שכל שנה מתעלמים ממנו
    קלארקסון ייקח את השחקן השישי שוב לדעתי.
    טרנס מאן הוא סליפר לשחקן המשתפר – לא מהמועמדים המובילים אבל מישהו שיכול להפתיע

  3. באם לטעמי המועמד המוביל, מיאמי השנה מבחינת קשיחות והגנה תגיע למקסימום עם טאקר,באטלר, לאורי ובאם יקבל את הקרדיט שהוא יהיה שר ההגנה במרכז הצבע וגם בחילופים מול גארדים שגם בזה הוא מצויין.
    גובר זכה מספיק וגם תמיד מהדהד הזיכרון מהפלייאוף האחרון והגבה מתקשה להישאר בריא וינהל סיכונים.

  4. אם הלייקרס מצליחים שוב לסיים עם ההגנה מס' 1 והם יהיו מקום 1 – 2 במערב,
    זה לא ישנה כלל שדייויס יחמיץ כמה משחקי מנוחה ושבמאזנו יהיו 31 דקות למשחק.
    הסיפור חשוב לא פחות מהסטטיסטיקה,
    ודייויס שעדיין לא זכה בתואר אישי משמעותי "הרוויח" נק' על הישגי עבר.

  5. לעזוב את הכל – חם, לא, ר ו ת ח מהתנור: סוניה קרי ודל כבר לא. מישהו צריך לעדכן את מנחם, אני בטוח שזה יעזור לו להחלים.

      1. סוניה קארי בנאדם, מה יש לא להיות מעוניין. ברצינות עכשיו, זה מקור לקשקשת מבודחת שמנחם התחיל כאן לפני כמה שנים. לא צריך לקחת את זה (או בכלל את החיים) יותר מידי ברצינות.

  6. אם סאגס לא פותח במגיק במקום פולץ או האריס צריך להגלות את כל הארגון הזה וכדאי לסאגס לעשות קווין פורטר ישר על ההתחלה.
    מיצל בקבוצה אחרת יכל להתחרות על הרוקי אבל בקינגס אני בספק אם יתנו לו חמישייה בכלל.

    זה יהיה בין סאגס קייד וגרין. אני עם גרין גיילן הולך להפגיז. אני רק מקווה שיוסטון ישביתו את וול לכל העונה ולא יתנו לו להרוס לגרין להשתלט על הקבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט