מועמדים מוקדמים לפרסי העונה – חלק 1 / רועי ויינברג

הרשימה המוקדמת שלי. MVP, מאמן העונה, השחקן המשתפר. השחקן השישי, שחקן ההגנה ורוקי העונה נכנסו לחלק השני.

MVP – ג'ואל אמביד (פילדלפיה 76')

האמ.וי.פי מגיע מאחת מ-4-5 הקבוצות הטובות בליגה. קשה לי לראות מישהו מהסופר-טימז של הלייקרס והסיקסרס מגיע לשם, ויפתיע אותי גם לראות את יאניס זוכה בפעם השלישית. סטפן קרי מועמד לא רע אם איכשהו גולדן סטייט מגיעה ליתרון ביתיות בסיבוב הראשון, אבל אמביד המועמד הריאלי מכולם.

הוא כבר הגיע למקום השני בשנה שעברה עם 28.5 נקודות ו-10.6 ריבאונדים למשחק. אמביד שחקן עונה סדירה אדיר עם מאמן טוב בעונה הסדירה והסיקסרס היו ב-12.15+ ל-100 פוזשנים כשהוא שיחק, אחד מהנתונים הטובים בליגה. אם מגיע רכז שמתאים לידו יותר מבן סימונס ונותן לו את החופש בצבע, ואם פילדלפיה מצליחה להיות ברביעייה הראשונה במזרח, הוא עוד יזכה.

מועמדים נוספים (מעבר לאלה שהוזכרו בקטע):

טריי יאנג. מצד אחד אטלנטה של נייט מקמילן הייתה בקצב של 58 ניצחונות ל-82 משחקים בעונה הסדירה והכל התחיל ממנו, מצד שני כבר ראינו קבוצות שלא מתעלות אחרי ריצת פלייאוף מפתיעה. 24 נקודות ו-9 אסיסטים למשחק בקבוצה של 60 ניצחונות אמורים להספיק.

לוקה דונצ'יץ'. היה המועמד המוביל בשנה שעברה ולא זכה אחרי פתיחת עונה רעה, אבל המספרים יהיו שם. אני לא חושב שג'ייסון קיד יצליח להפוך אותו ל-MVP (או להשפיע לטובה על דאלאס), אבל הוא כן יהיה בדיון.

פול ג'ורג'. הקליפרס יהיו בלי קוואי רוב השנה, אבל אם הם יצליחו להגיע ל-50 ניצחונות וליתרון ביתיות בסיבוב הראשון זה כנראה אומר שג'ורג' ייתן עונה אדירה כפרנצ'ייז פלייר שלהם. אולי יספיק בשביל מועמדות לתואר.

מאמן העונה: טיילור ג'נקינס (ממפיס)

התחרות מאוד פתוחה השנה. פרנק ווגל וסטיב נאש סובלים מנחיתות בהתחשב בכישרון העצום של הקבוצה שלהם, מונטי וויליאמס וקווין סניידר עשו עבודה אדירה בשנה שעברה ויתקשו לשחזר את הציפיות. מאמן העונה גם מגיע לפלייאוף וגם מוציא מהקבוצה שלו יותר ממה שציפו ממנה.

סוכנויות ההימורים נתנו לממפיס אנדר/אובר של 41.5 ניצחונות. בשנה שעברה, כשג'ארן ג'קסון ג'וניור לא משחק ברוב המוחלט של העונה, היו להם 38 מ-72 (קצב של כ-43). הבסיס הצעיר שלהם התפתח בעוד שנה, בעיקר ג'ה מוראנט, ויחד עם ג'קסון בריא ובמערב יחסית פתוח במקומות 5-8 הם יכולים להגיע פתאום ל-45 ניצחונות ולמקום השישי. זה יכול להספיק לקבוצה שכרגע מצופה ממנה להיות במקום התשיעי במערב.

מועמדים נוספים:

ריק קרלייל (אינדיאנה). אם הפייסרס יצליחו להתחבר ולהגיע למקום גבוה במזרח, אחרי הכאוס בשנה שעברה, קרלייל יהיה מועמד מעניין לפרס.

אריק ספולסטרה (מיאמי). לא זכה אף פעם ויכול לזכות השנה אם ההיט יצליחו להפתיע, אבל הפתעה אמיתית תהיה אחד משני המקומות הראשונים במזרח וזה לא נשמע ריאלי במיוחד.

סטיב נאש (ברוקלין). מוזכר כמועמד חזק ברחבי הליגה ויכול לזכות, במיוחד אם הנטס ינצלו את הכישרון שלהם ויגיעו לעונה של 65-70 ניצחונות שנראית אפשרית לגמרי בהתחשב בזה שיש להם את דוראנט, קיירי והארדן, אבל הסגל שלו כל כך טוב וזה יכול לפגוע בו כמועמד. אולי הבחירה ה"ריאלית" יותר.

השחקן המשתפר: מייקל פורטר ג'וניור (דנבר)

MPJ קלע בשנה שעברה 19.3 נקודות למשחק ב-44% מהשלוש. קשה להתעלות על זה, אבל הוא 2.08 מ' שלא שיחק כמו 2.08 מ': מעט מאוד זריקות שלו הגיעו בטבעת והוא הלך לעונשין רק פעמיים במשחק. ראינו שיפור בהגנה שלו עוד במהלך העונה, והשנה הכדור יהיה ביד של ג'וניור לזמן משמעותי יותר בלי מארי.

הוא יכול לקפוץ גם ל-25 נקודות במשחק ואול-סטאר. פורטר רק בן 23 וכבר עכשיו אחד משחקני ההתקפה הכי מסוכנים בליגה, אם הוא באמת יצליח לעשות את הצעד הנוסף קדימה ולשמור על עקביות (בקבוצה מנצחת, משהו שמשפיע על הבחירה בזוכים כל שנה), אז הוא יקבל את הפרס.

מועמדים נוספים:

זאק לאבין (שיקגו). נתן מספרים אדירים גם בשנה שעברה, אבל עכשיו היעילות יכולה לעלות כשיש שחקנים יותר טובים מסביבו. אם יהיה השחקן הטוב ביותר בקבוצה שתגיע לפלייאוף אולי נראה משהו דומה לסיפור של ג'וליוס רנדל בעונה הקודמת.

גארי טרנט ג'וניור (טורונטו). הראפטורס כקבוצה תראה שיפור השנה בהנחה שהם ישחקו בטורונטו ובתקווה שגם יתמודדו עם פחות פציעות. טרנט קלע 16 נקודות למשחק ב-17 משחקים אצל הראפטורס והראה הגנה טובה, אם הוא יהפוך לסקורר מרכזי לצד ואן וליט וסיאקם אולי הוא יהיה ההבדל שיחזיר אותם לפלייאוף.

דיונטה מארי (סן אנטוניו). קשה לי לראות מישהו שלא מגיע לפלייאוף זוכה בפרס, והספרס לא צפויים להגיע לפלייאוף, אבל מארי יקבל את הכדור כשדרוזן לא על המגרש. אחרי 16/7/5.5 בשנה שעברה והגנה טובה, הוא יכול להוציא לא מעט מקבוצה שמאיימת להפתיע. אם הספרס יהיו בתמונת הפלייאוף, וזה כנראה יהיה בזכות מארי, הוא יהיה שייך לשיחה הזאת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. אם קווין דוראנט ישחק העונה באותה רמה שסיים את הקודמת, לדעתי ה MVP שלו, במיוחד אם הנטס יסיימו את העונה במקום הראשון כמו שמצפים.

      1. דווקא אני בספק. (לא מתכוון לקיירי, הוא לא צפוי).
        הארדן לא שחקן שמרבה להחסיר, ובהנחה שהוא חוזר ומחלים מהפציעה, ונכנס לכושר לפי השמועות, לא רואה אותו מחסיר הרבה.

        דוראנט כנראה ינוח לא מעט בתחילת העונה, אבל הוא לא נראה פרימדונה בסגנון קוואי, ולפי דעתי ישחק לפחות 60/65 משחקים בעונה. (שהרוב בטח יהיה בתחילת העונה).

        ככה לפחות אני מקווה, בנוגע לנפח הדקות, מקווה ומאמין שהם ישחקו פחות, הנטס קבוצה דיי עמוקה, וגם הספסל שלהם מספיק טוב, המודל של גולדן /מילווקי שגומרים משחקים ברבע שלישי לפי דעתי יהיה נפוץ אצלם. 5 דקות שדוראנט והארדן וקיירי בזון, והקבוצה יכולה לארוז.

    1. קשה להאמין. בלוחמים, אף אחד מהם לא היה בדיון, אפילו לחמישיית העונה הם לא נכנסו. היכולת מתקזזת והמספרים יורדים בדרך כלל.
      נדיר שזה קורה, זה קרה ללברון במיאמי, אבל דוראנט הוא לא ברמת הדומיננטיות של לברון.

    2. זה פונקציה של כמות משחקים אצלו. שחקן הרבה יותר טוב מאמביד. האלפא דוג בכל פאק אליו הוא מגיע. רק שישאר בריא

  2. יאניס יכול להיות mvp בקלות. גם עונה שעברה לא היה רחוק מזה. דונציק כמובן וכמובן טריי. לטריי יש תמריץ של מיליוני דולרים והוא לא אהב את הדירוג שלו גם ב2k 😎.

    אני חושב שהם יהיו הביג 3. אליהם יצטרפו אמביד יוקיץ והארדן.

    לגבי אמביד אני לא רואה את פילי מסיימת טופ 2 במזרח העונה בטח אם דיים לא מגיע. לכן לא חושב שהוא יקח.
    דיוויס יכול "להפתיע" כסוס שחור בעונה טובה כמו לפני שנתיים ואם הלייקרס יסיימו 1.

    לגבי לוקה אני לא רואה את המאבס מתרוממים מעבר למיקומים עם קרלייל ומשם קשה לקחת mvp.

    לגבי טריי לא אוהבים אותו בליגה לכן הוא צריך לתת אקסטרה. עונה של 27 נק 10 אס ומקום 3 במזרח יכול לתת לו סיכוי זה הרף המינימלי. אף אחד לא יתן לטריי mvp עם 24 ו9 זה מספרים בינוניים בליגה אם בוקר ומיצל אפילו לא דיגדגו עם מספרים יותר טובים וטריי די במעמעד שם הוא לא תאגיד למרות שהוא עם כרטיס חבר שם.
    מעבר לזה יהיה לו סיכוי טוב.

    את סטף אני לא רואה מדגדג אפילו את הmvp בעיקר עקב המיקום של הלוחמים.
    אגב הליגה שיבצה טריי מול לוקה כבר במשחק ה1 סילבר רואה את 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑

  3. תודה רבה, אני לא רואה את אמביד מספיק בריא העונה כדי לקחת את התואר.

    MPJ חתיכת שחקן, אבל לא יודע אם שחקן שמגדיל את נפח הזריקות שלו, ראוי לתואר השחקן המשתפר.

    יהיה מעניין, לפחות רועי מהמר 😎

    1. דווקא עכשיו ראיתי משהו.
      אם תגיעו ל-26 נצחונות העונה אז פופוביץ' יעבור את דון נלסון כמאמן עם הכי הרבה נצחונות בעונה הרגילה.

    1. זה ההימור הכי הגיוני לדעתי . תלוי כמה קליי יחסיר, אבל אם הוא יחזור בצורה סבירה(לא כמו דוראנט, נניח 70% קליי) גולדן יתמודדו חזק בצמרת.

  4. תודה רועי, בהנתן שאין פציעות, זה תלוי במוטיבציה של יאניס, והאם יוקיץ ישחזר את העונה הקודמת, גם אמביד בהחלט אחד המועמדים.

  5. MVP יהיה קודם כל תלוי מאזן (די כרגיל אבל לדעתי העונה יותר מאשר בעונות קודמות). יש מספיק שחקנים שיוכלים לקבל את התואר אם הקבוצה שלהם תסיים עם מאז ממש טוב – לוקה, טריי גם קרי. וכמובן גם אמביד.
    עונה עם מספרים פנומנאליים גם יכולה להביא תואר כזה – אבל אחרי עונת הטריפל דאבל של ווסטברוק אין לי מושג לאיזה מספרים כבר אפשר לצפות (בראדלי ביל מסיים עם ממוצע 45 נקודות למשחק?). אמביד לא יהיה הבנאדם למספרים כאלה.

      1. לא יודע אם אוטומטי אבל זה פחות או יותר מה שטענתי.
        צריך שורה סטטיסטית הזויה, אחרת זה יהיה בעיקר תלוי במאזן.

    1. מוכן להתערב איתך שזה לא יקרה + בגלל הסיכון שלך מוכן להתערבות לא שווה (נגיד 2 בירות על 1 או משהו כזה)

  6. סטף קרי יכול להיות הmvp ללא ספק קליי תומפסון חוזר זה הולך להיות מאוד מעניין. לדעתי הוא הולך לתת את העונה הטובה בקריירה שלו השנה ולהוביל את הווריוויס לצמרת המערב .

  7. אני מסכים עם הלוגיקה שלך לגבי הmvp. הרבה פעמים יש לבוחרים נטייה לפצות שחקן מסוים בעונה העוקבת, כל עוד הקבוצה שוב הצליחה והשחקן לא ירד ביכולת. ככה היה עם הארדן ב-2018, למרות שברמה האישית הרבה יותר הגיע לו (לדעתי) דווקא לקבל ב-2017.
    כל עוד אמביד לא ייפצע ופילי יסיימו מינימום טופ 3 במזרח, הסיכויים לטובתו.

  8. תודה רועי, דווקא נחמד ההימורים הסופר מוקדמים האלה.

    הימור שלי – דווין בוקר יהיה באחד מ-3 המקומות הראשונים ל-MVP

  9. MVP – אני מעריך שאמביד לא יזכה. אם אכן סימונס יעזוב תמורת שאר ירקות מקומה של פילי בפלייאוף לא יהיה גבוה במיוחד. אם פילי תעשה טרייד על מישהו כמו לילארד, אמביד יצטרך להתרגל לפחות זריקות. הערכה שלי היא שהליגה תחפש פנים חדשות כמו לוקה, טריי או אפילו זאיון אם הפליקנס פתאום תקפוץ. עוד אופציה היא דונובן מיצ'ל שלא הביאו לו לו כוכב נוסף התקפי ויש סיכוי שנראה עוד התקדמות משמעותית שלו. אם יוטה שוב תפציץ יהיה קשה להתעלם. יאניס יצרך מופע באמת אדיר כי דרו הולידיי ומידלטון הם כבר בעלי מעמד חזק יותר בליגה ככוכבים מאשר לפני שנה או שנתיים..

    MIP – הסיכוי שזה פורטר לא גדול אם מורי חוזר פול טיים. בינו ובין יוקיץ לא נשאר הרבה, בטח כשגורדון פותח את העונה עם הקבוצה. לדעתי נראה ירידה בתפוקה של MPJ ברמת כמות זריקות. הוא יצטרך לתת לפחות 24-25 נקודות למשחק באחוזים טובים וקשה לי לראות את זה קורה.
    הסיכוי שלאבין זוכה בתואר שואף ל-0. כסקורר הוא הגיע הכי גבוה שהוא יכל עם כדור ביד ואור ירוק אולטימטיבי. השנה ישחק יותר ללא כדור וישקיע יותר בהגנה. לדעתי המאמן ישים את הכדור ביד של דרוזן שהפך בספרס למוביל כדור מצויין ויזיז את לאבין מחוץ לכדור. האס הגדול זהו פטריק ווילאמס. הוא מאוד צמא לתת קפיצה ונראה אותו יותר יותר השנה ופחות סטטי. ה-MIP שלי הוא תלוי זמן משחק. אם קליי לא חוזר עד אמצע\לקראת סוף העונה אז יש מצב לג'ורדן פול שקלע שנה שעברה 22 נק' למשחק פר 36 ושיפר את האחוזים לקראת סוף העונה. אם הרוקיז של הווריורס לא יקבלו הרבה דקות, יכול להיות שפול דווקא יהפוך ליוצר לצד קרי ויאפשר לוויגינס לתקוף מהקאץ' ופחות לכדרר

    1. לא הייתה לו כמעט הזדמנות, במיאמי של הביג 3, הם לקחו לו את כל הקרדיט, בעונת הבועה, היה לו קייס אבל הוא הפסיד לניק נרס. חוץ מזה, היו לו עונות די בינוניות.

  10. תודה רועי, אחלה של מועמדים. אני מאמין ב-MPJ כשחקן המשתפר, אבל בעיניי מועמדות של לאבין לא הגיונית שם, מספרית יהיה כמעט בלתי אפשרי לשפר את כמות הנקודות או את היעילות שלהן לאור זה שהוא קלע 27.4 עם חלוקת אחוזים של 50.7 – 41.9 – 84.9. המועמדות של דג'ונטה לפרס מעניינת, ומאמין שמהספרס גם קלדון ג'ונסון ולוני ווקר יכולים להתחרות על הפרס, דרוזן משאיר שם וואקום לא קטן שהם יוכלו להיכנס אליו.

  11. אחלה רועי
    בעניין הפרסים
    אתה לא חושב שחסר פרס ווטרן העונה?
    מועמדים וקריטריונים (קודם מציירים את המטרה, אחכ החץ…) בהמשך. אשמח להצעות.

    1. רעיון יפה מאד, אימצתי:
      .
      ווטרן העונה – שחקן מעל גיל 35 שמשחק פחות מ-1640 דקות במהלך העונה, כלומר פחות מ 20 דקות*82 משחקים – בין אם מאחר ובמשחקים שהוא משחק הוא משחק פחות מ-20 דקות, ובין אם מאחר והוא יושב בצד משחקים שלמים שמורידים לו את מספר הדקות – לברון ג'יימס ראשון, כריס פול שני.
      .
      השחקן השישי – פאטי מילס ראשון, רודי גיי שני, קרוסו שלישי.

  12. MPJשחקן נהדר, שכדי לזכות במשתפר צריך להתמודד על ה-MVP. בדרך כלל אמורים לזכות שחקני דרג שלישי שהופכים לשחקני דרג שני.

  13. הפרס היחיד שהייתי נותן לגמד המקריח זה את בכיין המילניום. אמנם הסטנדרט בנבא לבכיינות מאוד גבוה, בטח בעשור האחרון, אבל יאנג זו ליגה אחרת לחלוטין לא ראיתי מהלך כדורסל אחד של קבוצתו(כולל שריקות לטובות וכולל זמן שהוא על הספסל) שהוא לא מתבכיין לשופטים ועושה הצגות. השחקן הכי עלוב בליגה בפער אדיר.

  14. כמות הכישרון בליגה מטורפת. מספיק רק להביט ברשימה הבאה:

    יאניס
    דוראנט
    הארדן
    אמביד
    יאנג
    לוקה
    ג׳ורג׳
    קרי
    לברון
    דיוויס
    בוקר
    יוקיץ׳

    12 מועמדים לגיטימיים פוטנציאליים לאמ וי פי. לא אופתע אם כל אחד מהם ייבחר.

  15. יאניס ודוראנט ויוקיץ' שלא הוזכרו מועמדים רציניים לא פחות עם יתרון ליאניס.
    וכן ישנם נוספים שיכולים לזכות בתואר (וחלקם גם זכו) כפי שהביא "רוקי" ולרשימתו הכוללת שבעה שכבר זכו בתואר (לברון 4 פעמים) יש להוסיף את וסטברוק שזכה גם הוא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט