אירועי דיומא – 22.08.21 כדורגל, סנוקר, אופניים, אתלטיקה ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 16B17DDD-07F1-47C4-BA2D-67B95DD6255F.jpeg

כדורגל

סרייה א' – מחזור 1 / ניר מועלם:

19:30 אודינזה – יובנטוס, 2 ONE: אודינזה סיימה את העונה שעברה במקום ה-14 ואילו יובנטוס במחזור האחרון הצליחה להתברג למקום ה-4 שמוביל לליגת אלופות. אודינזה מאוד נחלשו בעיקר בגלל עזיבתו של רודריגו דה פול המצוין שעזב לאתלטיקו מדריד אבל גם אנטוני בארק עזב לרומא ומנגד לא הגיע רכש באותה רמה, ובצד של יובנטוס החזירו בראש ובראשונה את אלגרי שהוביל את המועדון ל-5 אליפויות, שמרו על רונאלדו לעת עתה אבל אפשר לסמן את עזיבת בופון כסוף עידן במועדון וגם דמירל עזב לאטאלנטה בהשאלה, והגיעו כמה שחקנים מעוד מעניינים כמו : מתיאה פרין השוער שחוזר ליובנטוס, ווסטון מקיני נרכש משאלקה אחרי שנת השאלה נהדרת ביובנטוס, וגולת הכותרת מבחינת יובנטוס היא השאלתו של מנואל לוקטאלי שחקן הנבחרת האיטלקית שהגיע לחזק את הקישור של יובנטוס. הימור – יובנטוס תרוץ חזק מאוד העונה במיוחד לאור הסגל שנשאר ולאור המאמן הנהדר שהגיע וגם בגלל המצב של המילאנזיות שירדו מגדולתן, והיא תתחיל את העונה עם ניצחון.

21:45 נאפולי – ונציה, 2 ONE : נאפולי איבדה במחזור האחרון את המקום הרביעי שמוביל לאלופות והיא תהיה העונה בליגה האירופית והיא הביאה את המאמן לוציאנו ספלאטי שלא ממש הצליח באינטר בשביל להחזיר את המועדון לגדולתו והם לא עשו שינויים רבים מידיי כאשר היסאיי עזב בחינם ללאציו והשחקן המרכזי שהגיע היה חואן זסוס הבלם מרומא, וגם מתיאו פוליטאנו שחתם במועדון אחרי שנת השאלה נהדרת בנאפולי. בצד של ונציה העולה החדשה אפשר לסמן לנו אותה כאחת משני הקבוצות שנצטרך לשים אליהן לב בצד הישראלי כי אצלה משחק דור פרץ שחתם בחינם ואמור להיות שחקן הרכב קבוע, והגיעו עוד מספר שחקנים מכל מיני ליגות שונות ובראשם ניתן לסמן את ג'יאנלוקה בוסיו הקשר הצעיר בן ה-19 שהגיע מקנזס סיטי תמורת 5 וחצי מיליון יורו, מדובר בשחקן שכבר משחק 4 עונות ב-MLS ונמצא בעיצומה של העונה ב-MLS, והוא גם שיחק וזכה בגביע הזהב השנה יחד עם נבחרת ארצות הברית והוא שיחק את כל המשחקים. ואם נחזור לרגע לונציה מדובר במועמדת לרדת ליגה ונקווה שלא כך יקרה עבור דור פרץ שאמור להוות חלק מאוד מרכזי בקישור של הקבוצה. הימור – נאפולי בבית תפתח עם ניצחון.

רומא- פיורנטינה (21:45)/ צפריר אוזדובה

הזאבים פותחים את העונה עם ציפיות גבוהות בגלל הגעתו של מוריניו. אולי מבחינת אוהדי הכדורגל מוריניו גמר את הסוס אבל מבחינת האיטלקים הוא אגדה שלקח את ליגת האלופות עם אינטר ולמעשה לא נכשל מעולם בארץ המגף. לפי המשחק נגד טרבנזוספור בקונפרנס ליג הכדורגל שרומא תשחק יהיה פרגמטי אבל המועדון זקוק להצלחות אז כל מה שיגיע יתקבל בברכה. רומא הביאה הקיץ את השוער הפורטוגלי רוי פטריסיו בהעברה חופשית את החלוץ האוזבקי המוכשר אלדר שומרדוב מגנואה שהגיע תמורת 17.5 מיליון יורו וכמובן את חלוץ צ׳לסי תמי אברהם ב 40 מיליון יורו (צ׳לסי שלמדה מהטעות שעשתה עם רומא ומוחמד סלאח הכניסה סעיף קנייה בחזרה בקיץ 23 תמורת 40 מיליון יורו)
מנגד הויולה שרוצה לחזור להיות קבוצת צמרת הביאה את המאמן של ספציה ויצ׳נזו איטליאנו עוד הגיע ניקו גונזלס הקיצוני הפותח של נבחרת ארגנטינה הבשורה אולי הכי גדולה שהיא הצליחה לשמור על החלוץ הנפלא שלה דושאן ולהוביץ והחוד של נראה מרשים עם ולהוביץ גונזאלס וקייחון.

ליגה ספרדית/ צפריר אוזדובה

אתלטיקו מדריד- אלצ׳ה (20:30)

האלופה תרצה להפגין יכולת טובה יותר במשחקה הבייתי הראשון לאחר הניצחון הדחוק במחזור הקודם על סלטה. לאור החלשות יריבותיה והעובדה שהתחזקה ברודריגו דה פול המצוין אתלטיקו חולמת על בק טו בק היסטורי. היא תפגוש את אלצ׳ה הקטנה שהתחזקה השבוע בדריו בנדטו החלוץ הארגנטינאי המוכשר שהגיע ממארסיי והוא יהיה הארגנטיני החמישי בקבוצה. במחזור הפתיחה היא סיימה בתיקו 0 מול בילבאו. בעונה שעברה אתלטיקו לא התקשתה וניצחה בשני המפגשים והיא לא צפויה לאבד נקודות גם הפעם.

לבאנטה- ריאל מדריד (23:00)

ריאל שהרשימה במחזור הפתיחה ופתאום הציגה חוד נוצץ בדמות בייל, בנזמה והאזרד דווקא הייתה השבוע בכותרות בגלל האפשרות שרונאלדו מעוניין לחזור ובגלל שאמבפה רוצה להגיע לגבי רונאלדו גם פרס וגם אנצ׳לוטי שידוע ביחסו הקרוב עם החלוץ מיהרו להכחיש. מנגד לבאנטה שסיימתה בתיקו 1 עם קאדיס תרצה לשחזר את ההפתעה מהעונה שעברה כאשר ניצחה את ריאל בברנבאו 2-1

ליגה אנגלית/ אבי נוביק

סאות׳המפטון – מנצ׳סטר יונייטד, מחזור 2 (16:00)

הסיינטס אחרי הפסד במחזור הפתיחה לאברטון ינסו להוציא תוצאה טובה מול השדים האדומים, לצערם הסטטיסטיקה נגדם, בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות 2 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים.

מהצד השני יונייטד לאחר הניצחון המרשים 5-1 על לידס ירצו להמשיך במגמה, לאחר מספר רכישות מעניינות (וראן וסאנצ׳ו) וכושר מעולה של פוגבה ופרננדש המילה אליפות היא לא מילה גסה.
כל תוצאה שהיא לא ניצחון לא תתקבל בהבנה.

לסיינטס יחסרו סמולבואן ומקווין
ליונייטד יחסרו טלס, רשפורד, ג׳ונס ואלנגה, בנוסף בספק למשחק קבאני, הנדרסון ווראן.

ארסנל – צ׳לסי מחזור 2 – 18:30

אלופת אירופה נגד המאכזבת התמידית

ארסנל כהרגלה חושבת שהיא אחת מהגדולות אבל זה לא הסיפור כבר מספר שנים, הקבוצה לאחר הפסד מביך לעולה החדשה ברנטפורד תרצה לא להגרר לעוד עונה של שום כלום.

מהצד השני צ׳לסי אלופת אירופה תרצה ניצחון שני העונה לאחר ניצחון על קריסטל פלאס במחזור הקודם.

ארסנל תחסר את פארטיי, אנקיטה, רונארסון, מאגלהאס בנוסף בספק למשחק ווילאן, לאקזאט ואומביניאנג

צ׳לסי תחסר את פולסיץ׳ בלבד

שחמט – הצמרת העולמית בטורניר סינקפילד/שחר אלוני

בסנט לואיס, תחרות סינקפילד בעיצומה, והיא גם התחרות האחרונה העונה בסבב הגראנד טור.

להלן התוצאות של משחקי סיבוב 5 –

1 GM Svidler, P. (½) 2714½ – ½ GM Shankland, S. (1½) 2709
2 GM Vachier-Lagr. (2½) 27511 – 0 GM Swiercz, D. (1) 2655
3 GM Mamedyarov (2) 2782½ – ½ GM Dominguez Pe. (3) 2758
4 GM Xiong, J. (1½) 27101 – 0 GM Caruana, F. (3) 2806
5 GM So, Wesley (3) 2772½ – ½ GM Rapport, R. (2) 2763
תוצאות סיבוב 5, השחקן מימין היה בלבן

הפתעה נרשמה כשקרואנה הפסיד בעקבות שגיאה לא מחייבת מול שיונג, ואיבד את מקומו בדבוקה המובילה.
לגראב, לעומת זאת, זכה בניצחון על סווירץ, וחזר לצמרת.

זו הטבלה לאחר 5 סיבובים מתוך 9 –

1 Vachier-Lagrave, Maxime3.52751
2 Dominguez Perez, Leinier3.52758
3 So, Wesley3.52772
4 Caruana, Fabiano32806
5 Xiong, Jeffery2.52710
6 Mamedyarov, Shakhriyar2.52782
7 Rapport, Richard2.52763
8 Shankland, Sam22709
9 Swiercz, Dariusz12655
10 Svidler, Peter12714

לגראב חוזר לצמרת, ומשפר את מצבו הטוב ממילא בסבב השנתי כולו, כאשר במצב העניינים הנוכחי, הוא יסיים שם שני אחרי ווסלי סו.

היום יהיה יום מנוחה, ומחר בלילה יתקיים הסיבוב השישי.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

האליפות הפתוחה של בריטניה – הגמר

21:30: מארק וויליאמס – גארי ווילסון (יורוספורט)

סיבובי רבע וחצי הגמר המשיכו להביא לנו הפתעות, כשבשלב מסויים היה נראה שלא ייוותרו לנו פייבוריטים. זה החל ברבע הגמר, שבו גארי ווילסון גבר על דייויד גילברט, וקוטל הפייבוריטים אליוט סלסור הדיח את ז'או יואלונג. בחצי הגמר כבר ראינו את סלסור מסיים את דרכו בקרב חפירות מל גארי ווילסון, בעוד שמארק וויליאמס, ששרד מותחן מול ריקי וולדן ברבע הגמר, גובר בקלות על ג'ימי רוברטסון.

הטורניר המשוגע בלסטר מגיע היום לסיומו עם הגמר (בפורמט הטוב מ-11). הגמר שקיבלנו היום בין מארק וויליאמס לגארי ווילסון הוא חצי מפתיע. החצי הפחות מפתיע הוא כמובן וויליאמס. הוולשי בן ה-46 הוא אלוף עולם משולש, שנמצא שנים רבות בצמרת הענף. טיפוס קר רוח מאד, שיודע לספק סנוקר מהנה, כמו גם תצוגות מהנות מחוץ לאולם הסנוקר. היריב הקרח שממול הוא הצד המעט יותר מפתיע של הגמר. הוא אמנם הבליח באליפות העולם לפני שלוש שנים, שם הגיע לחצי הגמר, אך לא שרד בצמרת הענף. מדובר בשחקן קשוח מאד, עם סגנון הגנתי למדי, מה שלעיתים קרובות הופך את משחקיו לקרבות חפירות. ניצחון היום יעניק לאנגלי בן ה-36 את התואר הראשון בקריירה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספנייה – קטע 9

קטע 8 של אתמול היה קטע שטוח ללא אירועים מיוחדים. האירוע (המצער) היחיד היה הנטישה של דוידה צ'ימולאי, המאיץ המוביל של ISN, את המירוץ, מה שהפך אותו לשלישי מהקבוצה הישראלית לעשות כן. מלבד זאת, הבריחה הקטנה נתפסה כצפוי ע"י הדבוקה זמן רב לפני הסיום, ובמיאוץ הסיום הכאוטי משהו ראינו את פאביו יאקובסן חוצה ראשון את הקו, לפני דאינזה ופיליפסן. למאיץ ההולנדי זהו הניצחון השני במירוץ (כמו לפיליפסן, שהקטעים השטוחים נראים כרגע כמו מאבק פרטי בין השניים), שגם מחזיר לו את החולצה הירוקה בנדנדה מול פיליפסן. עוד קיבלנו אתמול היסטוריה מקומית בדמות המקום החמישי של איתמר איינהורן (לפני מאיצים כמו דמאר ומתיוס), הגבוה ביותר של רוכב ישראלי במירוץ מדרג הוורלד טור. בכל הקשור ל-GC, לא ראינו שינויים, ופרימוז רוגליץ' ממשיך להוליך במירוץ לפני גרוסשארטנר (8+), מאס (25+), לופז (36+), ברנאל (41+), הייג (57+), קוס (59+), ולאסוב (1:06+) וייטס (1:22+).

קטע 9 של היום, שלפני יום המנוחה, מחזיר אותנו בכל העוצמה לטיפוסים. הקטע, שבאיזור אלמריה שבדרום מזרח ספרד, כולל שני טיפוסים קשים מאד – אחד ארוך ומייגע עד מאד של 30 ק"מ באמצע הקטע, והסיום באלטו דה ולפיק הוא הראשון מדרג HC במירוץ זה, 13 ק"מ של 7% שיפוע בממוצע. אחרי 8 ימים בהם נראה שאף אחד מהפייבוריטים לא ממש מעוניין בחולצה האדומה, מן הסתם על מנת לשמור כוחות לקבוצה לפני השבוע האחרון והקטלני של הגראנד טור הזה, היום לא תהיה לפייבוריטים שום סיבה להתחבא יותר. רוגליץ' וברנאל צפויים היום לראשונה להתמודד ראש בראש על הוולפיק, כשאולי גם אדם ייטס ינסה לבחוש בסיר כפי שראינו לפני יומיים. שידור ביורוספורט 2 ב-14:00.

אתלטיקה (אירועי אתמול) / אלכס דוקורסקי

יום שבת היה גדוש ביותר באירועים שונים בענף. האתלטים הישראלים הצטיינו באליפות העולם לנוער בניירובי. כידוע לכולם, יונתן קפיטולניק בן ה-18.5 זכה במדליית הזהב בקפיצה לגובה. חניכו של אנטולי שפרן קפץ ל-2.26 מטרים ושיפר בס"מ אחד את שיאו האישי. מעט אחר כך, בלסינג אפריפה בן ה-17.5, שמתאמן תחת הדרכתו של איגור בלון, סיים שביעי בגמר 200 המטר בתוצאה יפה של 21.03 שניות, איטית בתשע מאיות משיאו האישי.

מאוחר יותר באותו היום, ומעט מערבה משם, ביוג'יון (אורגון) שבארה"ב, התקיים מפגש נוסף בסבב "ליגת היהלום", ונטלו בו חלק רבים מן האתלטים שעשו חיל בטוקיו מוקדם יותר החודש. בין התוצאות הבולטות נציין את אליין תומפסון הרה הג'מייקנית, אלופה אולימפית משולשת במשחקים האחרונים, שקבעה 10.54 שניות במאה מטר, התוצאה השנייה בהיסטוריה, חמש מאיות בלבד מהשיא העולמי של פלורנס גריפת'-ג'וינר, שהלכה לעולמה הרבה בטרם עת. אתינג מו מארה"ב, האלופה האולימפית הטרייה ב-800, שיפרה את שיאה האישי והלאומי כשקבעה 1:55.04. גם האלופה האולימפית (בשתי המהדורות האחרונות) ב-1500 מטר, פיית' קיפייגון הקנייתית, קבעה תוצאה נהדרת של 3:53.23 במקצוע. יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי, הזוכה הטרי בזהב האולימפי ב-1500, קבע את הישג השנה בריצת המייל, 3:47.24, כשהקדים את שיאן אוקיאנייה והמחזיק הקודם בתוצאת העונה, סטיוארט מקסויין, האוסטרלי המצוין, שסיים עם 3:48.40. נואה ליילס, אלוף עולם ומדליסט ארד אולימפי, ניצח במקצועו החזק, 200 המטר, בתוצאה מעולה של 19.52 שניות. ריאן קרואזר המשיך להצטיין בהדיפת כדור הברזל. 23.15 מטר היתה תוצאתו של השיאן העולמי והאלוף האולימפי הכפול במקצוע. כאן ניתן לראות את כל התוצאות מהתחרות.

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר טורניר סינסינטי – נשים וגברים

21:00: אשלי בארטי (אוסטרליה) – ז'יל טייכמן (שוויץ): השווייצרית בת ה-24, שמדורגת במקום ה-76 בעולם, היא ההפתעה הנעימה של הטורניר. טייכמן, שתחפש תואר שלישי (והיוקרתי שבהם) בקריירה, גברה בשמינית הגמר על נאומי אוסאקה, ברבע הגמר על בת ארצה והאלופה האולימפית הטריה, בלינדה בנצ'יץ', ובחצי הגמר ניצחה את סגנית אלופת ווימבלדון, קארולינה פלישקובה. מן העבר השני של הרשת תתייצב אשלי בארטי, המדורגת מספר אחת בעולם ואלופת ווימבלדון הטריה למדי, שתהיה פייבוריטית, ככל הנראה, בכל זאת, ככל שלדבר יש חשיבות בכלל.

23:30 (גמר הגברים): אנדריי רובליוב (רוסיה) – אלכסנדר זברב (גרמניה): רובליוב, האלוף האולימפי בזוגות המעורבים (יחד עם אנסטסיה פבליוצ'נקובה) גבר בחצי הגמר של הטורניר היוקרתי מסבב המאסטרס על דניאיל מדבדייב, בן ארצו, שמדורג שני בעולם, לאחר שהצליח לחזור מפיגור מערכה. יריבו בגמר, האלוף האולימפי בטורניר היחידים, גבר לפנות בוקר בשלב ארבעת האחרונים על סטפנוס ציציפאס במשחק צמוד מאוד, לאחר שפיגר כבר 2:5 במערכה המכרעת והצליח להציל שתי נקודות משחק.

כל ארבעת המתמודדים בחצי גמר הטורניר, שצויינו כאן, יהיו גם המועמדים הבכירים, יחד עם נובאק דג'וקוביץ' כמובן, לזכיה באליפות ארה"ב הפתוחה, שתיפתח בעוד שמונה ימים בניו-יורק.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. נחר שחר דוד ואלכס תודה רבה
    היה סופ"ש אתלטיקה גדוש ומרתק בזירה העולמית והמקומית בעקבות הישגו הנהדר של יהונתן קפיטולניק
    אבל כאן חשוב לעצור רגע ולהזכיר שהיו לנו 2 הבטחות גדולות בגובה שלא ממש מומשו
    הראשון היה ניקי פאלי שבציערותו היה סגן אלוף עולם לנוער (2006 לאחר ארד מאליפות אירופה 05)
    ודי נעצר מאז
    היה באולימפיאדה בודדת (2008) סיים 21 ולא ממש הטביע חותם
    אחריו היה לנו את דמיטרי קרויטר שלקח אליפות עולם קדאטים (2009) וזכה גם במשחקים האולימפים לנוער (2010)
    ועשה עוד הישגים גדולים בגילאים הצעירים ( כולל כסף באליפות אירופה עד גיל 23 ב 2015 )
    הוא היה בריו עבר שם רק 2.17 והודח במוקדמות
    מאז די נעלמו עקבותיו (בוודאי אחרי האונברסיאדה ב 2017 )

    ככה שלא כדאי לצאת מפרופרורציה
    אני מקווה שפעם שלישית …גלידה

  2. יפ
    3 משחקים בשבילי היום. ינייטד, באיירן ובסוף ריאל מדריד.
    מינכן צריכים לברוח מהמקום הנמוך שלהם ויונייטד לשים עוד חמישייה ולחזור למקום הראשון בהפרש שערים על ליברפול.

  3. אחרי שעתיים מפרכות יש סוף סוף בריחה ואחת חזקה שיכולה ללכת עד הסוף: בארדה, קלמז'אן, אליסונד,קרוזו , מייקה ועוד 6.
    ובצרפת הטור ד'לאווניר נגמר על חודן של שניות בונוס.

    1. נראה אם גם היום שוב יוציאו אותי כאן פיתה. בכל אחד מהטיפוסים האחרונים אני כותב שהנה הנה זה היום של הפייבוריטים. כנראה הם באמת מפחדים מהשבוע האחרון.

  4. פאקו קיבלת את השביעי שלך – אית'ן הייטר הכישרון הצעיר של אינאוס משלים את מה שלא הצליח בפורטוגל וזוכה בטור של נורבגיה.

  5. עשרות שנים אני רואה כדורגל.
    לא זכור לי שיפוט מחפיר כמו במשחק עכשיו בין נפולי לוונציה.
    לא יאומן כי יסופר

  6. במסגרת הסיכום האולימפי אני עובר עכשיו מהסיכום הכללי לענפים השונים .
    גם בענפים השונים אשתדל לתת איזו שהיא סריקה כוללת
    וככל שיש לי ידע בענף להתייחס קצת לסיפורים המעניינים שקראו
    כמובן שאיני בעל ידע בכל ענף וכל הרוצה יכול להוסיף כרצונו ובשמחה
    .
    את סדר הענפים אני מחלק לפי הא"ב
    כפי שמופיע בווקיפדיה
    לעיתים בענף אחד אכלול כמה חטיבות שלא בהכרח קשורות זו לזו
    כמו בענף הראשון הלא הוא האופניים
    הוא כלל כמה קטגוריות
    אופני הרים וכביש
    אופני מסלול
    וBMX חופשי ומסלול
    הנתונים היבשים (במדליות)

    ב 2 קטגוריות bmx
    בסה"כ זכו במדליות
    1 בריטניה עם 2 זהב כסף וארד
    לפני הולנד זהב וארד
    לאוסטרליה זהב
    כאשר לקולומביה כסף וארד
    ונצואלה וארה"ב עם כסף ושוויץ עם ארד

    בכל הקשור לסגנון החופשי הרי שבריטניה סיימה ראשונה עם זהב וארד לפני אוסטרליה זהב
    (ארה"ב וונצואלה עם כסף ושוויץ ארד)

    בכל הקשור באופני מרוץ
    הרי שמובילות בריטניה עם זהב וכסף לפני הולנד זהב וארד וקולומביה כסף וארד

    בכל הקשור לאופני מסלול
    זכו במדליות 10 משלחות שונות כאשר במקום הראשון שוויץ עם זהב 3 כסף וארד
    לפני הולנד זהב 2 כסף וארד
    סלובניה השיגה זהב וארד
    כאשר לבריטניה אוסטריה ואקוודור זהב בודד
    ( לבלגים כסף בעוד לספרד איטליה ואוסטרליה ארד)

    באופני הרים סיימה ראשונה שוויץ עם זהב 2 כסף וארד לפני בריטניה עם זהב וספרד עם ארד

    ברכיבת כביש (שכוללת גם את נ"ש)
    זכו 8 משלחות במדליות
    הובילה הולנד זהב 2 כסף וארד
    סלובניה עם זהב וארד הקדימה את אוסטריה ואקוודור עם זהב בודד
    כאשר לבלגיה ושוויץ מדליית כסף
    ואוסטריה ואיטליה עם ארד

    בסה"כ הכללי באופניים
    על כל סוגיהם
    23 משלחות זכו במדליה מ 4 יבשות שונות
    כאשר לאפריקה אין כל נציגה ואירופה בשליטה מוחלטת
    אירופה זכתה ב 16 מדליות זהב לעומת 5 של יתר העולם
    גם יחס המדליות הוא מעל 70/30 לאירופה

    1. בריטניה 6 זהב 4 כסף 2 ארד
    2 הולנד 4 זהב 3כסף 4 ארד
    עוד בצמרת שוויץ עם 1 ז 3 כ 2 א
    דנמרק זהב ו 2 כסף
    ארה"ב המובילה מחוץ לאירופה עם 1 בכל צבע
    זהב יש גם לאוסטרליה סין ארה"ב קנדה אקוודור
    ולאירופאיות דנמרק גרמניה איטליה סלובניה ואוסטריה

    הסיפורים המרכזיים מבחינת מדליות
    צרפת שהיא המוליכה ההיסטורית הבלתי מעורערת בכל הזמנים לא השיגה כאן ולו מדליה בודדת
    ומאידך
    אקוודור וסלובניה זכו במדליה היסטורית מזהב

    אקוודור השיגה את המדליה ההיסטורית בזכות
    ר. קאראפאס שניצח במירוץ הכביש
    (כאשר במדליית הארד זכה פוגאצ'אר אלוף הטור דה פראנס).
    אבל הסיפורים המרכזיים מבחינתי (דל ההבנה)

    מקום 3
    פודיום שוויצרי מלא במירוץ קרוס קאנטרי נשים
    הזהב לנף ( 1.15.46) הכסף לפריי ( 1.16.57)
    והארד לאימדרגנד ( 1.17.05)

    אם איני טועה פודיום מלא ממדינה אחת של זהב כסף וארד הושג רק עוד פעם בודדת בטוקיו בידי האצניות הגמייקניות ב 100 מטר .

    מקום שני
    הפיצוי של הסלובני רוגליץ שאיבד אשתקד באופן דרמטי את החולצה הצהובה בטור דה פראנס והשנה פרש שם בשלב מוקדם ובטוקיו זוכה במירוץ נגד השעון ועושה היסטוריה כאמור לסלובניה עם זהב ראשון .
    ( 55.04.19 לפני דמולן ההולנדי שהגיע 1.39 דק אח"כ ולפני דניס האוסטרלי שהגיע 2.11 אחרי ההולנדי ו 3.50 לאחר רוגליץ).

    אבל הסיפור המרגש ביותר בעיני היה הזהב של ואן לוטן בנ"ש לנשים לאחר שזכתה בכסף במירוץ הכביש ( אחרי הסנסציה האוסטרית קיזנהופר)
    וזה מרגש לאור ההתרסקות הזכורה שלה בריו 16 שם כבר הובילה אך תאונה מחרידה גרמה להתרסקות קשה

    הקשר הישראלי
    היה שלומי חיימי שהתמודד באופני הרים סיים 33
    ועומר שפירא שסיימה 15/25 בנ"ש
    ועוד קודם לכן במקום 24 במירוץ אופני כביש שם הייתה רוב הזמן בקבוצת הבריחה
    סה"כ ענף האופניים יוצג בצורה נהותה

    צריך גם לזכור שזו בסה"כ הפעם השלישית שלישראל יש נציגות אולימפית בענף
    לאחר רומא 1960 ( הנרי אוחיון סיים 39 במירוץ אופני כביש כאשר חברו יצחק בן דוד לא סיים המסלול)
    בריו 2016 שני בלוך סיימה 48 במירוץ אופני כביש ושלומי חיימי סיים 29
    ולכן טוקיו היוותה היסטוריה
    עם המיקומים הטובים עד כה של עומר שפירא
    שהיתה גם לראשונה להשתתף ביותר ממירוץ אחד במשחקים נתונים
    בעוד שלומי חיימי היה לרוכב הראשון עם יותר מאולימפיאדה אחת
    נקווה שהטעם של עוד יימשך בפריז .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט