סוף עידן בברצלונה/ צפריר אוזדובה

מסי עוזב את ברצלונה ויחתום הלילה בפסז'. אוהדי הכדורגל ואוהדי ברצלונה הפסידו. מבחינת אוהדי הכדורגל יש ערך לשחקן בית, לסמל ולנאמנות. מבחינת נשיאים או בעלי הקבוצות זו השקעה ועסק לכל דבר.
היום בשעה 13:00 שעון ישראל כל אוהדי הכדורגל רצו להבין: למה? למה מסי לא יכול להישאר בבית שלו?
אפשר להאשים את ברתומיאו הנשיא המושחת שמעבר לשחיתות ולהחתמת שחקנים שלא שמעו עליהם בגוגל הוא העניק משכורות מנופחות לשחקנים בינוניים. מה שמצחיק שלאוהדים לא היה אכפת. הוא יכול היה לגנוב, לפגוע בקבוצה ובהישגיות שלה אבל הציבור, כידוע לכם, אדיש. הדבר שגרם להדחתו לפני סוף הכהונה של ברתומיאו היא העובדה שמסי רצה לעזוב. הדבר הזה הוביל בצעד חסר תקדים להקדמת הבחירות והדחתו של הנשיא. ומי זכה בבחירות? הנשיא החדש-ישן חואן לאפורטה.

ומה היה המצע של לאפורטה? הוא ישאיר את מסי (וישקם את המועדון כלכלית). מדוע הנשיא החדש שנבחר ע"י חברי המועדון מתעלם מרצון מצביעיו שמסי יחתום בקבוצה ושהקבוצה תרד מסיפור הסופר ליגה? כי הוא איש עסקים לפני הכל. כשמסי אמר היום במסיבת העיתונאים בדמעות "רציתי להישאר והסכמתי לקצץ בשכרי ב-50% אבל זה לא התאפשר", זה לא התאפשר כי לקבוצה לא היה מספיק כסף להחזיק בחוזה שלו. הייתה כמובן אפשרות להיפטר משחקנים עם משכורת מוגזמת שלא משחקים כמו פיאניץ שמרוויח 16 מיליון, אומטיטי שמרוויח 12 מיליון לעונה או קוטיניו שמרוויח 8 וחצי מיליון. אבל לאפורטה לא הצליח להיפטר מהחוזים המעיקים של שחקנים בקבוצה. הייתה גם את אפשרות ההלוואה של 2.7 מיליארד של חברת ההשקעות Cvc לליגה עצמה מה שהיה מוביל לחלוקה של הכסף לקבוצות אבל ברצלונה וריאל מתנגדות. פריז הולכת לכסות את השכר שמסי יקבל שם כ-40 מיליון במהירות. מסי מוכר כרטיסים למשחקים, חולצות ואפילו אוהדים ניטרליים שיבקרו בפריס ירצו לצפות בו. הוא היה הרי אחראי ל-30% מההכנסות של ברצלונה באופן ישיר או עקיף. בכל מקום בעולם ישנו ילד עם החולצה של הפרעוש.


אז השורה התחתונה היא שלא נראה את מסי מסיים את הקריירה בקבוצה שבה גדל ובילה את 21 השנים האחרונות. מסי אומר שהוא מבין. אבל מסי גם טרח לברך את דני אלבס חברו לשעבר בקבוצה בזכייה במדליית זהב באולימפיאדה. האם הוא מקווה שזה יסתיים אותו דבר? דני אלבס עזב את הקבוצה ב-2016 באי רצון כי בארסה הרגישה שזהו לגבי. הוא היה בן 33. אבל מאז שעזב הם לא זכו יותר בליגת האלופות ולא הצליחו למצוא מגן ימני ברמה עולמית והוא עצמו זכה בדאבל באיטליה ובצרפת.

עם כל הכבוד לליגה הצרפתית, עולם הכדורגל מפסיד שמסי "מתבזבז" שם.
בעידן של תלונות על חוסר נאמנות מצד השחקנים יהיה כיף לראות נאמנות מצד המועדונים.

לפוסט הזה יש 72 תגובות

  1. תודה רבה. משחקי אגו שמסי היה באמצע.
    זה רק סימפטום, הכסף הזר בכודרגל פשוט מוחק את המועדונים שבבעלות אוהדים, שיטי עשתה ככה באנגליה, והכסף העצום שהיא שופכת מאפשר לה להחזיק סגל עמוק וחזק, צ'לסי מרשה לעצמה לקנות שחקנים בינוניים בכספים פסיכיים(כן רומאלו אני מדבר אליך), ופריז זה בכלל מטורף.

    העזיבה של מסי היא כמובן מהלך מתוכנן גם של פלורנטינו, יצירת המפלצת מפריז דווקא תעצים את רעיון הסופרליג, הרי אם יש קבוצה מפלצתית ששולטת באירופה, בא ננסה להזרים כסף למועדוני הצמרת הותיקים, ולהציל אותם.

    גם חוקי "" הפיירפליי"" העלובים והמושחתים לא עוזרים. מקווה שאיכשהו יתעשתו ויצילו את הכדורגל לפני שהוא גם יהפוך לwwe כמו הליגה של סילבר.

        1. 😂😂😂😂😂😂😂

          צריך סופרליג עזבו אותם מכל יתר החרא את מי מעניינים בולטון ווסטאהם חטאפה או אודינזה רוצים את הגדולות כל שבוע מפגש טייטנים שייח נגד אוליגרך

          אגב פסז החתימו בחינם אין כסף את דאנרומה שוער של 100 מיליון ורק בן 22 וסגרו את העמדה כנראה ל15 שנה. הביאו בחינם את ראמוס והביאו בחינם את הגואט של הענף. מישהו שם עבד חזק בפרי אייגנסי ובעל יכולת לשלם אינסוף כספים.

          בארסה השנה תהיה כמו חטאפה.

          דון פלורנטינו יאללה תביא לנו סופרליג

          1. זה נשמע טפשי אבל לאוהדים כואב שאחד השחקנים הכי גדולים עוזב.
            שחקן שגדל במועדון כמו דונהרומא היה אמור לשחק 25 שנה במילאן.
            שנים הוא בגישה של לעזוב את מילאן אבל ברגע האחרון עצרו אותו ועכשיו סוף סוף ברח.
            כאוהד מילאן זה כמו סכין בגב וכן אני יודע שזה טפשי ולא רציונאלי אבל אני בא לספורט מהרגש ולא מהרציו.

        2. בכללי פריז הוציאו רק 70 מליון הקיץ!!! זה כחום כסף על העברות חופשיות השאר חוזים, מנצ’סטר סיטי עם בקליד הוציאה יותר בעוד פריז קיבלה את השחקן הטוב בעולם בלם על ושוער על, קשר אחורי פצצה ומגן טיסן

      1. תודה צפריר. מתחבר לתגובה של etayle מעלי.
        אגב אני מודה שאני חצי קלאץ' במעקב אחרי הכדורגל האירופאי וחוקיו הכלכליים… אשמח להסבר איך ההחתמה של מסי בפראיז מסתדרת מבחינת חוקי הפייר פליי

    1. חוקי הפייר פליי אכן עלובים וחסרי שיניים, אבל ממש לא מסכים שזה מהלך של פלורנטינו. החוזה החדש של הליגה עם CVC, מה שבעצם היה הטריגר לעניין עם מסי, פוגע בו לא פחות מאשר בברצלונה. גם הוא יודע שלה ליגה נטולת מסי תפגע בערך של הקבוצה שלו הרבה יותר מכל הפסד אליפות לפרעוש. וחוץ מזה, הסופרליג כבר מתה עוד לפני שפגעה ברצפה.

      1. פלורנטיני ולאפורטה מתנגדים להסכם עם הCVC שגם כולל סעיף שאוסר סופר ליג,וגם מוכר חלק מהזכויות שידור ל50 שנה. הקבוצות הגדולות שהנהנות העיקריות מההסכם הזה, מתנגדות כמובן. מלחמה מעניינת בין בארסה וריאל ללה ליגה ובעקיפין פיפא.

  2. תודה צפריר. עד עכשיו אני עוד קצת לא מאמין שזה אמיתי, אולי סתם כדי להפעיל לחץ על לה ליגה ?!
    .
    השמועות אומרות שניימאר התקשר וקווין דוראנט חותם בפ.ס.ז'.
    🙂

      1. בוקר טוב לדוקטור עגל
        בינתיים ראינו שהקאפקייק עם אכילס משופץ הקריב את גופו למען מדינתו , בעוד הגברים האמיתיים נשארו בבית ואפילו עודדו את סלובניה נגד המדינה שלהם .
        לפי הלוך הרוחות שאני קולט מ-us , לחלק מהציבור נפל האסימון .
        קאפקייק > מניאק

        1. אני רואה שאתה קצת רגיש. מה לעשות שהמהלך של דוראנט למעבר לג"ס היה פחדני בעיני רוב האוהדים.
          אני מאוד מעריך את איך שהוא שיחק בפלייאוף האחרון וגם לזה שהוא הצטרף לנבחרת (ודי הציל אותה באולימפיאדה). לברון לא יותר טוב ממנו אבל גם לא יותר גרוע. הוא גם השתתף בקמפיינים רבים של הנבחרת, רק עבר פציעה, ויש לו את המיילאג' הגדול בהיסטוריה ביי פאר (וחוץ משל קארים ?) אז אפשר להבין שהוא וקרי רוצים קצת מנוחה.
          אבל אתה צודק, הקאפקיי האמיתי הוא הרי גרין.

          1. בוא נאמר ששיש סיכוי טוב שגם אני כנראה הייתי עושה את אותו מעבר לג"ס כמו שדוראנט עשה.
            אבל אז עלי היו אומרים שאני פחדן

    1. שמעון השארתי לך את המפתחות של החדר כביסה והלכתי הביתה, על השטויות שרשמת אתה צריך להיכנס לשעות נוספות עש כאלה שיאמרו ימים, כן ניימאר טיפה אוברייטד אבל הוא שחקן אדיר סופרסטאר טופ 7 בעולם בכל רשימה, איפה הוא ואיפה הנגר.

      1. איזה טופ 7 די בחייאת 10 פעמים מול שוער בשביל לשים שער לא לקח אליפות העומה אפילו בליגה הצרפתית…..
        שחקן אוברייטד בצורה מפחידה. תכלס יותר סוג קיירי לייט כי בניגוד לדריימונד הוא יודע לכדרר אבל אם השוו לגולדן סטייט אז הוא אכן דריימונד כי אמבפה זה קליי ומסי זה קרי

        1. ניימאר בהחלט סופרסטאר בעולם, יש את הרביעייה הראשונה של מסי אמבפה רונאלדו לנדובסקי אחרי זה דא ברייאנה ניימאר וקאנטה שם

  3. אוי ויי שמעון, לא באמת כתבת את זה.
    לך תיכנס למכבסה לאיזה 800 סיבובים, ותחזור לכדור הכדום, כי בכדורגל לא הרשמת.

  4. תודה צפריר קשה להבין את ברצלונה
    זה משהו בלתי נתפס לוותר על השחקן הכי טוב בהיסטוריה של המועדון (ואולי בהיסטוריה בכלל )
    עוד יותר בלתי נתפס זה לוותר עליו בחינם כאשר בשנה שעברה היית יכול לקבל עליו לפחות 100 מיליון
    תוסיפו לזה שגם השנה הוא הבריק היה שוב מלך שערי הלה לה ליגה ….מדובר במעומד המוביל גם היום לכדור הזהב זה בלתי נסבל

    זה שילוב של טעויות ניהול קולוסאליות בתוספת כל מיני פוליטקות של סופר ליג הזוי (שמעון שחרר זה התפרק ברגע שקם לא יהיה)
    וכנראה שיש עוד דברים שאנו לא יודעים

    לתחושתי הפרק של מסי בברצלונה לא נגמר
    הוא ישחק בשנתיים הקרובות בפריז והוא משיג שם כמעט כל מה שהוא רוצה
    גם התמודדות ממשית על תואר ,גם מנוחה יחסית בליגה רגועה שתביא אותו במצב סביר (בתקווה) לגביע העולם בקטאר 2022
    לתחושתי אחרי גמר העונה הבאה הוא יהיה בגיל 36 ויחזור לעונת פרידה (ואולי לשנתיים) ואז החזרה תביא כסף ואנרגיה לברצלונה לפרידה באמת אחרונה
    רוצים תקראו לזה עונת השאלה (כפולה)

    1. גם אני חשבתי שזה טוב לנבחרת. אגב תיארת בדיוק את מה שהיה עם חריסטו סטויצ׳קוב בשנות ה 90 שעבר לפארמה וגם אז לא הבנתי והייתי בשוק ובסוף חזר לקדנציית פרישה

      1. בכדורגל אתה לא מבין לכן אתה אומר את זה.
        הסופר ליג לא תוכל לקום על חשבון הליגה האנגלית כי הצרכן לא רוצה את זה
        וזה היה הנוקאאוט המהיר והמהדד בהיסטוריה
        הנוקאאוט הזה לא היה בזכות פיפ"א אלא בגלל הצרכן .

          1. אתה ראית מה קרה באנגליה ?
            ראית את ההפגנות ראיתי את ההתערבות של רה"מ ?
            אתה חושב אמריקאית ולכן אתה מייבא את זה לאירופה
            אבל הכדורגל זה קודם כל מסורת והקהל לא רוצה רק את הדובדבן
            הוא רוצה קודם את הלחם וןהחמאה

            1. הפגנות זה לניגוב גם פה יש הפגנות וגם באוסטרליה מפגינים נגד הסגר אתה חושב זה מעניין מישהו?

            2. אתה שוב מייבא את מה שאתה רואה בפוליטיקה הישראלית
              קהל כדורגל הוא לא קהל קונצרטים של הנ.ב.א הוא פשוט לא יבוא ויחרים את המוצר אם ידע שככה הוא יקבל את הליגה המקומית.
              העובדות מדברות בעד עצמם

  5. תודה צפריר אחלה פוסט.
    בארסה לא רצו שמסי ימשיך. הם רצו לצאת לדרך חדשה. העלות שלו הייתה חונקת אותם. כל המסביב זה תירוצים. מסי יודע את זה בגלל זה הוא כל כך שבור. גם המשפחה שלו.

    1. הוא מכניס הרבה יותר למועדון העלות של חוזי הזבל חונקת אותם עדיין מאמין שיחזרו עוד כמה שנים, צריכים להשקיע שוב באקדמיה ולהביא איזה קוראי שיקנה אותם

        1. גריזמן היה חלוץ על לפני מסי וברצלונה בשיטת משחק שהוא באמצע הוא ייפרח שוב, הוא לא היה מתאים לברצלונה והטעות הייתה ברורה עוד כשהחתימו אותו

  6. בוקר טוב ותודה לצפריר
    בעסק כלכלי האינטרס של העסק קודם לכל . העסק מקדם את האינטרס של העובד כל זמן שזה לא פוגע באינטרס של העסק . מנהל שלא מתנהג ככה מסכן את העסק ובסופו של דבר או שיתנהג נכון או שיעוף . שמעון , זה במגרש שלך , אולי תכתב על זה ותבהיר את הענין ? השאלה כמובן היא איך העובד אמור להתנהג . בעולם רציונלי לחלוטין היה נוצר קונצנזוס שהעובד הוא גם סוג של עסק ואמור לנהל את עניניו לפי אותם כללים בדיוק . אני די בטוח שהרוב המכריע של הקוראים באתר אכן מתנהגים ככה בחייהם האישיים . הבעיה היא שיחקנו משום מה חושב שהספורטאים האלו אמורים להתנהג לפי כללים אחרים . לגופו של ענין , בארסה עשו מה שהם חושבים ישרת אותם יותר טוב בטווח הארוך . מסי לא יהיה מובטל אפילו לשניה , ואני אחזר לצפות בליגת האלופות בליגה הצרפתית.

    1. מסי ודאי היה שמח לכך, אבל סיטי דווקא לא רצתה את זה. הם רכשו ממש כעת בסכום גדול את ג׳ק גריליש, שיושב פחות או יותר על אותה המשבצת. צירוף מסי היה מסבך אותם גם כלכלית (פייר פליי) וגם מקצועית.

  7. בנוגע לברצלונה:
    הבחירה הייתה בין להשאיר את מסי ולחתום על חוזה זכויות שידור שהורג את המועדון ב50 שנה הקרובות לבין לשחרר אותו ולהיכנס למלחמה בהנהלת הla liga ובעקיפין בפיפא מעמדת כוח.
    מקצועית, הם עשו את הבחירה הנכונה,למרות שהם שברו לכל האוהדים את הלב, זה עדיף מ50 שנה של מצוקה כלכלית קשה.
    בנוגע למסי:
    הוא בוודאות רצה להישאר, היו טענות שכל הסיפור הומצא כדי לתת לו ללכת בלי להתלכלך,זה שטויות.
    הוא גם העדיף את סיטי, אבל הפייר פליי לא מאפשר, וזה משאיר אותו עם פריז.
    שוב,מקצועית זו בחירה נכונה. הוא יקח שם לפחות ליגת האלופות אחת ויוכל גם לנוח קצת כמו שמגיע לו.
    אולי אפילו הוא יצליח לחזור לעונת פרישה בבארסה.

    אחרי כל השיקולים המקצועיים והניתוחים, בתור אוהד ברצלונה ב14 שנים האחרונות בשבילי ברצלונה זה מסי ומסי זה ברצלונה, כל דבר אחר לא נתפס בשכל.

  8. בוקר טוב,

    גילוי נאות אני אוהד ברצלונה לא מעט זמן,

    מסי וברצלונה נפרדו לא בגלל פלורנטינו ולא בגלל לאפורטה
    הם נפרדו בגלל שהליגה הספרדית ובראשם טאבס ייצרו לפני שנתיים חוקי פייר פליי הזויים ולא עשו אדפטציה לקורונה
    יש ללה-ליגה חוקי פייר פליי בנוסף על חוקי הפייר פליי של פיפא (דבר תמוהה בפני עצמו).
    בלי קשר הפייר פליי פשט רגל, המציאו את החוקים האלה כדי למנוע משיח'ים ואוליגרכים לשפוך כספים ומה קורה בפועל? פסז' אלופה כמעט כל שנה בצרפת ומגיעה קבועה לחצי גמר האלופות, צ'לסי אלופת אירופה וסיטי שולטת ביד רמה בליגה האנגלית ומגיעה כל שנה לשלבים הסופיים בליגת האלופות, החוקים האלה כשלו וצריך לראות איך באמת הופכים אותם לרלוונטיים….

    כל הקבוצות סובלות בגלל הקורונה אבל רובן לא מחזיקות חוזים בגבהים האלה,
    בורטמאו בשנים האחרונות חילק משכורות כאילו ברצלונה בבעלות של שלושה שי'חים ואוליגרך.
    בגלל הקורונה נוצרו הפסדים כספיים מטורפים גרמו למצב שבו אין לברצלונה כסף להעביר חוזים, בטח חוזה בגודל של מסי (גם אחרי קיצוץ של 50% זה לא חוזה קטן)
    אומטיטי, קוטיניו, פיאניץ' וגריזמן מחזיקים בחוזי ענק ללא קשר ליכולת שלהם ולמעמד העולמי שלהם כשחקנים (חלקם לא מוכנים לעזוב לא משנה מה והאמת גם אני אם היו משלמים לי פי 3-4 ממה שאני שווה לא הייתי הולך…)
    פיקה, בוסקטס ואלבה גם מחזיקים בחוזי ענק, אבל הם מסכימים לקיצוץ.

    אין בי כעס ללאפורטה, סך הכל הוא צריך לחשוב על העתיד של ברצלונה ולא רק על 3-4 שנים קדימה, ההסכם של הליגה ממה שקראתי (יכול להיות שיש עוד פרטים שחסרים לי שהיו משנים את דעתי) הוא מעולה לברצלונה בטווח הקצר וגרוע מאוד לטווח הארוך, למסי יש עוד 3-5 שנים של משחק ברמה גבוהה (ואני מפרגן) ולא הגיוני לפגוע בקבוצה לטווח של 20-30 שנה קדימה בשביל זה…

    האמת שאני לא מאשים אף אחד מלבד הסוסיוס של ברצלונה, הם נתנו חסות לשחיתות של רוסי ובורטמאו ובחסותם לקחו את המועדון הגדול בעולם בתקופה הטובה ביותר שלו בכל הזמנים והכניסו אותו לחובות של 1.2 מיליארד יורו (1,200,000,000) !!!!

    1. המועדונים האלה תמיד היו בחובות ונהנו "ממחילת חובות" של הבנקים או גלגולי הלוואות עד אינסוף וגם עכשיו יהנו מזה אל דאגה יש מי שמושך בחוטים עבורן שם. אף אחד לא חושב קדימה בענפים האלו כי איש לא יודע היכן יהיה רווחים ממקסמים כאן ועכשיו. בעתיד שיתמודדו עם זה מי שיהיה בעתיד 🙂
      זה לא שונה בהרבה חברות עסקיות אחרות.

      חוקי פייר פליי שווים לתחת רק תקרת שכר קשיחה (לא הבלוף שיש בNBA שעוקפים אותו עם כל מיני תחמונים וחריגות מס שלאיש כבר לא אכפת לחרוג אותם). תקרת שכר קשיחה של 220-200 מיליון יורו תסדר את זה יופי לדעתי והקמת סופר ליג 🙂

  9. תודה רבה צפריר וד"ש לאבא
    כפי שאמרת, יכלו לקצץ במקומות אחרים, לסמל אתה לא נותן ללכת ובמיוחד שהוא בא לקראת המועדון.
    זה אומר בדיוק מי מנהלים את המועדון.
    כאוהד מדריד, זה מטריד אותי כי ברצלונה צריכה להמציא את עצמה עכשיו מחדש.
    למצוא עוד מסי או רונאלדינו בשביל שתוכל לתת פייט לריאל שלי או אטלטיקו.
    סופר קלאסיקו בלי מסי? מה זה שווה?

    1. מה זה אומר לקצץ במקומות אחרים? הם החתימו שחקנים פח על חוזים מוגזמים, שאף אחד לא מוכן לקחת(גם ריאל ככה, עם שחקנים כמו בייל, איסקו, אדן למרות שאדן עוד יכול להיות שחקן משמעותי).
      למשל מי יגע בגריזמן על החוזה שלו? אומטיטי? לנגלה שבלם במרמורק לא הייתי שם אותו?
      וזה כמובן הבעיה שברתומיאו השודד הבילי קינג המשודרג של בארסה עשה, מלא החתמות ורכישות הזויות(כן קוטיניו אני מסתכל עליך), החלפת מאמנים בסיטונאות (ספרד למשל של אנריקה, למרות סגל יחסית אפור במושגים ספרדים, שיחקה נהדר ביורו), וכמובן כל הפרשיות של הבוטים והמאבקים מול מסי לא עזר.
      נ.ב
      קונספירציה בשקל, האם יש גם קשר למאבקי הלאומיות של חבל קטלוניה שבארסה היא אחד הסימנים החזקים שלו? כבר מימי פראנקו המלחמה בין מדריד לבארסה היא גם מלחמה בין קטלונים לספרד. לכו תדעו.

  10. אני לא אוהד בארסה אבל תמיד חיבבתי את מסי. אני לא חושב שזה כזה ביג דיל אחרי כל השנים שהיה שם, מותר לברצלונה גם לא להיות המפלצת שכולם רגילים אליה כמו שהיה בעבר ומסי יכול גם לשחק במקום אחר. הבעיה היחידה שפס"ז נהיה סופר דופר טים ועכשיו אני לא רוצה שהוא יזכה שם בכלום

    1. אני איתך עד פסקז׳ – גם לדעתי לא נורא שמסי ובארסה יתאווררו קצת האחד מן השני. אני לא חושב שזה רק כסף – בארסה רצו לצאת לדרך חדשה ומסי פחד משינוי (אפשר להבין. יש לו משפחה שנוצרה וגדלה בברצלונה). זה גם לא סוף העולם. כוכבי אנ בי איי עוברים קבוצות והכל בסדר. מעבר של מסי מצית את הדמיון. הכל בסדר.
      לגבי פסקז׳ – אני בעדם. יש שם שחקנים נהדרים, יהיה כיף לראות את מסי וראמוס משתפים פעולה, יהיה תענוג לראות את ניימאר מסי יחד. אולי גם אמבפה. מה רע? ליגת האלופות תהיה אש ! צ׳לסי, סיטי, באיירן, ריאל, פסקז׳. מה עוד אפשר לבקש?
      טרפו את הקלפים. נהדר.
      נאחל למסי הצלחה ונאחל גם לבארסה קצת התחדשות. פייר שמייר, העיקר שהכוכבים מתחרים אחד נגד השני או ביחד עם השני. יש הרבה כישרון ומאמנים מצויינים. לדעתי המהלך הזה הדליק מחדש את הכדורגל האירופאי שנכנס קצת לדשדוש מאז שרונאלדו עזב את ריאל.
      בניימאר ג׳יי אר ננוחם.

        1. נכון אבל בפועל יובה לא התרוממה וריאל קרסה – ברמת המנהיגות לא מקצועית. ביובה לא הצליחו להקיף את רונאלדו במספיק איכות ומאמן טוב והוא הודח מהצ׳מפיונס מוקדם 3 שנים ברציפות. חבל

  11. בשורה התחתונה כנראה שמה שהיה שם הוא ההבנה שברצלונה לא יכולה להחזיק את מסי וגם להעמיד קבוצה תחרותית
    גם מסי כנראה הבין שלהישאר זה להיות שותף לבנייה שהוא רק יכול לעכב אותה (כי שמסי בשטח ..אף אחד לא לוקח)
    בתסריט האופטימי
    מי שיקרה עכשיו שברצלונה הזו תתפתח ותיבנה
    מסי בינתיים יפרח בקבוצה שתפורה למידותיו
    ועוד שנתיים יעשה פינאלה לאחר שייקח את גביע העולם

    בתסריט הפסימי ברצלונה תהפוך להיות מילאן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט