מחשבות (זהב ועוד) אולימפיות 8# – מולי

שבת שלישית ברציפות שישראל זוכה במדליה, והפעם (כמו בשבוע שעבר) זוהי מדליית זהב אותה השיגה לינוי אשרם בקרב-רב בהתעמלות אמנותית.

לינוי התחרתה שמינית מבין עשר המתחרות שהעפילו לגמר, בכל שלושת התרגילים הראשונים (חישוק, כדור ואלות) היא הוציאה תוצאה טובה ובכניסה לתרגיל האחרון והקשה מכולם, זה עם הסרט, היא הובילה.

ברגע שהיא סיימה את התרגיל הרביעי שלה, תרגיל הסרט, היה כמעט בטוח – למרות שהיא הפילה פעם אחת את הסרט – שתוצאתה מעולה ושבעקבותיה מובטחת לה לפחות מדליית ארד. ואכן, השמחה הראשונית התגברה כשנודע הציון שלה שאכן הבטיחה מדליה כלשהי.

ואז החלו דקות המתח.

נותרו שתי המתחרות שבמוקדמות הוציאו את הציון הטוב ביותר. הראשונה שבהן החלה את התרגיל שלה ו… כשלה. וללינוי מובטחת מדליית כסף.

ואז דינה אברינה, אחת מהתאומות הרוסיות, עושה את התרגיל האחרון שלה, ודווקא עם שיר של הזמרת הישראלית/ספרדייה יסמין לוי. זה תרגיל טוב. היא מסיימת אותו ו… דקה עוברת, המצלמה עוברת ממנה ללינוי, לבלארוסית שתקבל אף היא מדליה, חזרה לדינה עם אחותה התאומה, ארינה, והדובי שכל אחת מהן מחזיקה… עוברת מאחת לשנייה ועוד דקה, ועוד דקה, ועוד דקה…

ועדיין אין ציון, השופטות עדיין בודקות שוב ושוב את הציון, יודעות שכמעט בטוח שיוגש ערעור, ברקע, היפנים משמיעים באולם דפיקות לב בווליום גבוה.

ואז הפיצוץ.
ואני וזו שאתי צרחנו…

לוגו אולימפיאדת טוקיו ובמרכזו מדליית זהב

אבל הכי התרגשתי בראיונות, התרגשתי בראיון של לינוי עם משפחתה, מאוד התרגשתי בראיון של המאמנות: איילת זוסמן ואלה סמופלוב, מהקרדיט שניתן לכל אלו שעזרו, ויותר מכל התרגשתי מן הריאיון של ניקול זליקמן. ניקול הצליחה להגיע לגמר וזכתה במקום השביעי, ועבורה – כמו שכתבה ואמרה – זו הגשמת חלום.

ובשורה התחתונה:

יום משמח, יום מותח, יום מדהים!

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מולי תודה. כל כך כיף לקרוא אותך כרגיל. מעולם לא חשבתי שהתעמלות אומנתית תרתק אותי כל כך למסך. הרמת דיוק ותיאום של המתעמלות פשוט מטורפת וההופעה של אשרם הייתה מהפנטת וגם זליקמן כמו שציינת הייתה נפלאה.
    אגב לא הזכרת בטור מולי אבל ממול ההישג המדהים של אשרם בלילה לונה צמטא'י הייתה כפסע מהישג מטורף לא פחות של מדליה היסטורית באתלטיקה עד שגופה לא עמד לה לאכזבתה הרבה. זה היה רגע מחמיר לב לצפייה ומנגד הוכיחה עד כמה היא ספורטאית אדירה שהתעקשה בשארית מה שנשאר מהכוחות שלה לסיים את המירוץ. תמונה מרגשת
    בפני עצמה .

  2. היתה תחרות מרתקת, ותוצאה מדהימה ללינוי.
    זכינו לראות ספורטאית ישראלית שלוקחת את ההובלה מהרגע הראשון ומפעילה לחץ על היריבות שלה עם תרגילים קשים וביצועים טובים.
    הביטחון והשליטה של אשרם נדירים, מתי ראינו מספורטאי או ספורטאית ישראלית כזו הופעה?
    בסוף לינוי קצת כשלה עם הביצוע בתרגיל הסרט, אבל לאורך כל התחרות השופטים נתנו לה ציון דרגת הקושי גבוה וזה שיחק לטובתה. הרוסיות שכנראה לא רגילות לדגש רב כל כך על רמת קושי, לא באו מספיק מוכנות ו"הסתפקו" בביצוע מושלם וללא טעויות (בעיקר של דינה).

  3. תודה מולי. אכן היה יום מעולה לכוחותינו. מאוד התרשמתי מקור הרוח והווינריות של לינוי. היא ידעה מה צריך לעשות ולא התרגשה מהפאשלות שהיו לה.
    הי מאוד הזכירה לי את גל פרידמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט