ענף הטיפוס באולימפיאדה – חלק רביעי / הגולש ווריור

סיימנו את של ב המוקדמות ןלמי שעוד לא הבין את המהלך של הקומביין אני אסביר שוב.

יש שלושה מקצים שונים: בספיד, הובלה ובולדר. הסברתי בפוסט הראשון על שלושת הענפים.

אלו המוקדמות ובהם משתתפים 20 מתמודדים, כדי להמשיך לגמר צריך להשיג תוצאה משוקללת מספיק טובה ולהיות בטופ 8 בשקלול התוצאות. הניקוד הולך בצורה כזאת, מי שמסיים ראשון במקצה מקבל נקודה, השני שתיים וכו.. ככה זה בכל המקצים. בסוף מכפילים את התוצאות אחת בשניה ושמונת אלו שהניקוד שלהם הכי נמוך עולים הלאה לשלב הבא.

אני אדבר על המתמודדים שעלו ועל חלק מאלו שאיכזבו.

גברים:

  1. מיקאל מוואם (Mickael Mawem) – מיקאל מוואם הצרפתי יצא כמו מלוע של תותח וסיים שלישי במקצה הספיד של הגברים אחרי אחיו (באסה מוואם) ואחרי טומואהב בהתחשב בזה שהספיד זו החוזקה העיקרית שלו זה לא היה מפתיע כלל. הסיפור הוא מקצה הבולדר, שם הוא סיים ראשון לאחר שהשיג שלושה טופים וארבע אחיזות זון. מיקאל בן ה31 טוב מאוד בבולדר אבל הוא בהחלט לא בטופ 3 של תחרות הבולדרינג וזה שהגיע ראשון במקצה הזה זוהי הפתעה גמורה ואחרי שסיים שלישי בספיד הוא עלה לשלב הבא בצורה כמעט אוטומטית. מיקאל סיים 11 בהובלה אבל אחרי שסיים פעמיים בטופ 3 זה הספיק לו כדי לעלות במקום הראשון לשלב הבא. ניקוד: 33 נקודות.
  2. טומואה נראסקי (Tomoa Narasaki) – טומואה השיג תוצאה מעולה בספיד, כשהגיע שני במקצה ולא היה מדובר בהפתעה גדולה אם כי לא חשבתי שיתברג לטופ 2 מכיוון שזה לא הספורט הטבעי ביותר עבורו. בבולדר לעומת זאת הוא סיים שני ולא הפתיע אף אחד בתוצאה הזאת, והראה למה הוא אחד הפייבוריטים לזכות במדליה. בסקירה לפני הזכרתי שהובלה זוהי נקודת התורפה של טומואה ואכן שם הוא יצא מהטופ 10 ונפל למקום ה14 אבל בגלל שהוציא תוצאות כל כך טובות הוא ימשיך את התחרות מהמקום השני. ניקוד: 56 נקודות.
  3. קולין דפי (Colin Duffy) – קולין הוא בן 17 מארה"ב. מתמחה בעיקר בהובלה ובשאר הדברים הוא מספיק טוב והוציא תוצאות מעולות בשני הענפים האחרים. שבהם הוא לא מעולה בדרך כלל אבל טוב. השקלול שלו הביא אותו למקום השלישי לקראת העליה בהמשך. הוא מראה כרגע יכולות מאוד טובות בכל התחומים ואני לא הכרתי אותו לפני אבל נראה כמו מועמד חזק מאוד כרגע לפי המוקדמות. ניקוד: 60 נקודות.
  4. יקוב שובר (Jacob Schubert) – יקוב הגיע לתוצאה טובה מבחינתו בספיד שזה לא משהו שזוהי נקודת התורפה שלו אז שם הוא יכול להיות מרוצה מהתוצאה אבל בבולדר הוא איכזב מאוד. בבולדר הוא אמנם סיים שביעי אבל עם הופעה מאוד מאכזבת מבחינתו. בהובלה הוא סיים ראשון שם זה החוזקה שלו, אבל הוא צריך להגיע עם הרבה יותר תשומת לב לגמר כי שם מקום שביעי בבולדר זה לא משהו שמשקף את היכולות שלו. ניקוד: 84 נקודות.
  5. אדם אונדרה (Adam Ondra) – אדם פותח נוראי את התחרות הגדולה בחייו. מבחינתו להגיע חמישי אחרי הופעה כזאת לא מספקת מבחינתו וכזו שלא משקפת את היכולות שלו זהו מזל. אדם הגיע במקום ה18! בספיד, אף אחד לא ציפה שיכנס לטופ 10 אבל מקום 18 זה מוגזם. בבולדר הוא נראה מתקשה על דברים שבדרך כלל הוא מצליח וזה פשוט לא היה היום שלו. גם בהובלה הוא בדרך כלל קרוב מאוד לסגור את המסלול והדבר הטוב היחיד שהוא צריך לצאת איתו היום זה זה שהוא המשיך לגמר. ניקוד: 216 נקודות.
  6. אלברטו חינס לופז (Alberto Gines Lopez) – מטפס ספרדי בן 18 מספרד שצריך להיות מאוד מרוצה מאיך שהוא סיים את התחרות. השיג תוצאה טובה בספיד, נפל קצת בבולדר שם הוא יותר חלש בטח לעומת מפלצות הבולדר שיש שם. הובלה שם נקודת החוזקה שלו נתן תצוגה שהספיקה לו למקום השלישי, סיים שם לפני מטפסים כמו אדם, אלכס מגוס הגרמני שנחשב לאחד מטפסי ההובלה הטובים בעולם (בעיני בטופ 3 עם אדם ויקוב). ניקוד: 294 נקודות.
  7. בסה מוואם (Basa Mawem) – אחיו של מיקאל מוואם סיים ראשון במקצה הספיד שם הוא חזק. בבולדר ובהובלה שם נקודות החולשה שלו, הוא מטפס ספיד נטו אבל זה שסיים במקום הראשון בספיד חיפה על הבולדר וההובלה שם הוא סיים אחרון עקב פציעה שבה קרע את הגיד ביד הקדמית במהלך המסלול וסיים את האולימפיאדה. ניקוד: 380 נקודות.
  8. נתניאל קולמן (Nathaniel Coleman) – מטפס אמריקאי בן 24, לא מצטיין במיוחד בענף מסוים (הענף החזק שלו זה בולדר). האובראול שלו הוא מהטובים פה למרות שהוא לא מצטיין במיוחד בענף מסוים. וזה מה שהעלה אותו לגמר. ביום טוב שלו ומעידה של כמה מהאחרים הוא יכול להשיג פודיום וזו לא תהיה הפתעה גדולה במיוחד, הוא כבר הוכיח בתחרויות קודמות שהוא לא פראייר במיוחד בבולדר ובהובלה והוא צריך לנסות להשתחל לטופ 3 בבולדר או בהובלה. ניקוד: 550 נקודות.

מטפסים ראויים לציון שאיכזבו ולא עלו לגמר: אלכס מגוס, יאן הוייר, צ'ונגוון ג'ון.

נרסאקי בפעולה

נשים:

  1. יניה גרנברט (Janja Garnbret) – באופן לא מפתיע יניה הגיעה למקום הראשון המשוקלל במוקדמות אחרי הופעה יוצאת מן הכלל בבולדר, שתי החלקות במקצה הספיד והופעת הובלה מגמגמת מעט שהספיקה לה למקום הרביעי במקצה.

מי שלא ראה או לא מכיר, יניה היא סלובנית בת 22 וכבר בגיל הזה היא נחשבת למטפסת הטובה אי פעם. מי שראה אותה היום הבין איזה מטפסת חזקה היא וכמה היא עוצמתית לעומת מטפסות אחרות. גם אחרי הנפילה בהובלה וההחלקות בספיד אני מהמר עליה לניצחון בגמר. ניקוד: 56 נקודות.

  1. סאו צ'אה היון (Chaehyun Seo) – מטפסת קוריאנית בת 17 שאני מודה שלא הכרתי עד היום. יש הרבה מטפסים ומטפסות צעירים שמתחילים לטפס כל תחרות מחדש ולוקח זמן להכיר אותם ועד שאתה מכיר אותם מצטרפים עוד חדשים. סאו היא מטפסת הובלה ובולדרינג בעיקר היא סיימה במקום ה17 בספיד ועדיין הצליחה להגיע למקום השני בקומביין מה שמצביע על תוצאות גבוהות מאוד בשני המקצים האחרים בהם באמת עשתה תוצאות מרשימות מאוד ונאחל לה בהצלחה בגמר. ניקוד: 85 נקודות.
  2. מיהו נונקה (Miho Nonaka) – מיהו מטפסת יפנית בת 24 שמתמחה בעיקר בבולדרינג אם כי היא לא רעה בכלל בהובלה גם אם זו לא החוזקה שלה בדרך כלל. היא הגיעה למקום הרביעי בספיד שזה מדהים עבור מטפסת שלא מתחרה בענף הזה בדרך כלל, סיימה במקום השמיני בבולדר אחרי הופעה טובה בסך הכל גם לא יוצאת דופן וסיימה במקום השלישי בהובלה. מיהו מטפסת מנוסה ומאוד שכיחה בהופעות בגמרים של בולדר וגם בהובלה היא לא פראיירית היא בהחלט פייבוריטית להגיע לפודיום בעיקר אם תוציא תוצאה גבוהה בהובלה כמו שהוציאה הפעם. ניקוד: 96 נקודות.
  3. אקיו נוגוצ'י (Akiyo Noguchi) – המטפסת היפנית הותיקה נתנה הופעה כללית מעולה בעיקר בספיד ואני חושב שזה יהיה הקלף שיזכה אותה בפודיום ויכול לתת לה את העדיפות על מתחרות כמו יניה שחזקה מאוד בשתי הקטגוריות של הבולדר וההובלה אבל קצת מאחורה בספיד ביחס לאחרות לפחות לפי ההופעה היום. בבולדר היא טופ 3 אולי אפילו טופ 2 ובהובלה היא גם מהטובות שיש פה אז הסיכויים שלה גבוהים מאוד. ניקוד: 162 נקודות.
  4. ברוק רבאטו (Brooke Raboutou) – על ברוק דיברתי כבר בעבר והאובראול שלה מעולה והיא הפגינה אותו היום. היא הגיעה במקום ה12 היום בספיד ואני חושב שהיא יכולה להצליח יותר ולהגיע למקום יותר טוב, על שתי ההופעות האחרות שלה אין לי מילה רעה להגיד. היא סיימה שניה בבולדר עם שני פלאשים על מסלולים קשים ושתי ניסיונות על מסלול נוסף. בהובלה המסלול שבנו היה קשה בצורה קיצונית וזה שהיא הגיעה למקום השמיני שם זה מאוד יפה וזה בדיוק ההופעה הכללית הטובה שדיברתי עליה. אם היא תגיע בגמר למקום השלישי בספיד ותיתן הופעה כמו שנתנה היום עם תוצאות שקצת ירדו בבולדר וקצת יעלו בהובלה אז היא בהחלט שווה פודיום. ניקוד: 192 נקודות.
  5. ג'סיקה פילז (Jessica Pilz) – ג'סיקה פילז היא מטפסת אוסטרית בת 24 שדומה לברוק בסגנון האובראול רק שיש לה יותר ניסיון ולפי דעתי היא וברוק יכולות שתיהן ולהפתיע ולהגיע לפודיום. ג'סיקה נתנה הופעה מעולה בהובלה עם המסלול הקשה שבנו וסיימה שניה. בבולדר ציפיתי לתוצאה קצת יותר טובה והיא היתה פה קצת אנדר אצ'יברית במקום ה9 בבולדרינג וסיימה במקום סולידי מבחינתה במקום ה11 בספיד ונכנסה לשמיניה בצדק. ניקוד: 198 נקודות.
  6. אלכסנדרה מירוסלווו (Aleksandra Miroslaw) – מטפסת פולנית בת 27 שכל מה שהיא יודעת לעשות זה ספיד והיא עושה את זה מעולה אבל היא פשוט הביכה את עצמה בבולדר והובלה. סיימה אחרונה בבולדר כשלא השיגה אפילו אחיזת זון אחת וסיימה במקום ה19 בהובלה עם ניקוד מאוד נמוך. הצליחה להיכנס רק בגלל שסיימה ראשונה בתחרות הספיד וצריך להבין שכל מי שמסיים ראשון באיזשהו מקצה אוטומטית יש לו יתרון אוטומטי על כל האחרים כי כשמכפילים באחד המכפלה לא גדלה כמו שאני בטוח שאתם יודעים, זה עזר לה להיכנס לשמיניה אבל בפער ניקוד גבוה מהשישיה שלפניה. ראוי לציון שהיא כמעט שברה את שיא העולם בספיד לנשים, היתה רחוקה כמה מאיות בלבד. היא כנראה תגיע במקום האחרון או השביעי בגמר ולא תראה פודיום. ניקוד: 380 נקודות.
  7. אנוק ג'אוברט (Anouck Jaubert) – אנוק היא מטפסת צרפתיה בת 27 שכמו אלכסנדרה יודעת לטפס רק בסגנון ספיד ושם הגיעה למקום השני אחרי אלכסנדרה אם כי מצבה לא גרוע כמו אלכסנדרה והיא סיימה במקום ה13 בבולדר ובמקום ה15 בהובלה. אני צופה שהיא תגיע במקום השביעי או השמיני ממש כמו אלכסנדרה ולא תראה פודיום. ניקוד: 390 נקודות.

מטפסות ראויות לציון שאיכזבו ולא עלו לגמר: שונה קוקסי (מצטער אשך), פטרה קלינגר, קירה קונדי.

אלופה בדרך?

היום גמר הגברים יתנהל באותה מתכונת שהתנהלו המוקדמות.

11:30 – גמר הספיד.

12:30 – גמר הבולדר.

15:10 – גמר ההובלה. 

16:10 – טקס הענקת מדליות.

קישור ישלח לקראת השעה שבה יתחילו התחרויות.

לפוסט הזה יש 276 תגובות

    1. כן, הבניות גם אצל הגברים וגם אצל הנשים היו מעולות. בניות קשות שמעטים סגרו אם בכלל (אף מסלול הובלה לא נסגר) וזה מעיד על בניה איכותית גם אם קשה.

  1. טוב אני לגמרי נתפסתי.
    חשוב לציין שקיבלנו שני שיאים אולימפים במקצי הספיד (סתם סתם…)
    אם אני מבין נכון אז הפעם התחרות בספיד לא על זמן אלא באחד על אחד שהמנצח עולה לשלב הבא. נכון?

    1. לפי מה שהבנתי, פורמט הספיד יתנהל במסגרת של טורניר, כאשר מי שסיים מדורג ראשון במקצה הספיד (ב. מוואם) יתחרה נגד מי שדורג אחרון במקצה (אדם). עקב פציעתו של באסה ואי יכולתו להשתתף מי שהגיע למקום התשיעי לא יכנס ואדם ינצח אוטומטית ויעלה לשלב רבע הגמר. מה שפנומנלי עבורו כי כמו שכבר ראיתם ספיד זו הנקודת תורפה שלו.

            1. אאוץ'

  2. עוד שאלה. עד כמה זה מקובל לעשות את כל שלושת הסגנונות באותו יום? זה מרגיש לי מאד תובעני מבחינה פיזית.

    1. בדרך כלל זה לא קורה. אם הכוונה היא בתחרויות, אז זו פעם ראשונה שזה קורה. עד עכשיו תחרויות הקומביין (לפי מה שאני יודע) כללו הובלה ובולדר, לא ספיד. זה באמת דורש הרבה מאוד מאמץ פיזי מהגוף אבל הם רגילים לכך ומגיעים אחרי מנוחה בדרך כלל. מטפסי בולדר והובלה ברמה הזאת מטפסים כל יום כמה שעות ביום. לא באינטנסיביות הזו אבל בהחלט נמצאים בכושר מטורף.
      בחוץ לארץ למטפסים כמו אדם יש ספונסרים ומממנים שמבטיחים שהוא יוכל להתרכז בטיפוס. בארץ כשחזנוב זכה בסבב העולמי, הוא זה ששילם על החולצה שיהיה כתוב עליה ישראל.

        1. שני מקצי ספיד. הספיד יחסית לא מעייף כמו בולדר והובלה ויש להם גם זמן מנוחה בין לבין. סך הכול זה מאמץ פיזי גדול אבל הם רגילים אליו.

            1. אתה מתכוון בטורניר הזה? אני חושב שהגמר יקבע את המקומות ומקום שלישי ורביעי או יתחרו או ישובצו על פי סדר הזמנים. לא יודע אם יהיה ראש בראש מלבד הדרך לגמר.

            2. כן אני מדבר על היום.
              ממה שהבנתי הכל דירוג על פי מאבקים ישירים=3 מקצים לכל אחד.

            3. איפה ראית? אני לא מצאתי. אבל אם זה כמו שאתה אז כן, זה יהיה יותר אינטנסיבי. גם יהיה להם פחות זמן מנוחה בגלל מספר קטן יותר של מתמודדים.

            4. סבבה, מקבל. 3 מקצים

  3. המסלול הראשון הוא מסלול סלאב, שמתחיל באיטיות על פיצ'רים עם אחיזות רגליים קטנות וידרוש איזון בדרך לסוג של סלופרים עם קרימפים עליהם. מסלול שנראה בנוי מעולה.
    מתאים מאוד לאדם וטומואה.

  4. אני רואה את אדם מפליש את הבולדר הראשון הוא טוב בסלאבים. גם טומואה אני מעריך יסגור את המסלול בניסיון ראשון או שני.
    המסלול השני אמור להיות הקשה ביותר והוא גם נראה כזה.

    1. הם טובים בתחום ספציפי של טיפוס. אלכס טוב בבולדר יובל בהובלה, אבל האובראול שלהם לא מספיק טוב..
      בעיקר בספיד שרק לאחרונה נבנה מסלול כזה בארץ.

  5. כן, כל ניסיון משמעותי. המסלול הראשון נראה לי יחסית קל. השני יהיה יותר קשה והשלישי פשוט מוזר צריך לראות איך יעשו אותו.

  6. הפולניה סיימה ראשונה ושברה שיא עולם לנשים בספיד
    הצרפתייה סיימה שניה
    מיהו שלישית
    אקיו רביעית
    יניה חמישית
    ג'סיקה פילז סיימה שישית
    ברוק שביעית
    וסאו סיימה אחרונה

  7. יש משהו מאד נחמד בספיד – זה ללא ספק מרתק. מה שכן הייתי מעדיף שבפעמים הבאות כל דו קרב יהיה הטוב מ-3 נניח. שלא פספוס קטן ונדפקת.

  8. גם אתמול היה קשה במסלול השני לנמוכים. בסוף זה לא תירוץ בטיפוס כי כולם יכולים לסגור וכולם צריכים לסגור את המסלול.

            1. פשייי, יש לך רישיון הובלה?

            1. אין לי מושג – תמיד עמוס שם.

  9. נוגושי לא מצליחה להגיע לזון – עכשיו ברוק רק צריכה להגיע לזון כדי לסיים שניייה. יניה יכולה ללכת לנוח

            1. חח כן.

  10. טוב, לאחר השקעת זמן, ומאמץ, להלן העולות לפודיום של האשך:
    .
    כמעט ונכנסה – מיה קרמפל, 21, סלובנית:
    https://www.instagram.com/p/CKHUMM_jyjA/
    .
    ארד – ג'וליה צ'נורדי, צרפתייה, 25:
    https://www.tous-acteurs-des-savoie.coop/wp-content/uploads/2020/01/Julia-Chanourdie.png
    .
    כסף – ברוק רבוטו, 20, אמריקאית, וחביבת הקהל:
    https://www.thehandbook.com/cdn-cgi/image/width=300,height=300,fit=cover,q=85/https://files.thehandbook.com/uploads/2021/04/119553518-710536629499029-8684537160712572782-n.jpg
    .
    ובמקום הראשון, עם זהב… גילינו מיהו נונקה, יפנית, 24:
    https://www.instagram.com/p/CRwKsDhsAnf/

  11. חייבים את ההפרדה של הספיד מהשאר -זה פשוט לא מייצג את הענף טוב כשמישהי כמו מירוסלו מתמודדת בכמר.

      1. אני לא הצלחתי להבין למה בניגוד לשאר האולימפיאדה כשיש כמה קרבות, עשו פה כפל של התוצאות ולא חיבור. מוריד את הערך של מי הכי טובה סה"כ. עדיין גם אם זה היה חיבור של תוצאות, הפודיום פה היה נשאר אותו דבר אז יצא להם בסדר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט