אירועי דיומא – 02.08.2021 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים

שייט / דוד "פאקו" סעדה:

צמד השייטות נויה ברעם ושחר טיבי ישלימו היום את השיוטים 9-10. הצמד נמצא במקום השמיני, ויקווה לפחות לשמור על המיקום על מנת להתברג לשיוט המדליות. שידור בספורט +5 ב-6:00.

שחייה אומנותית / דוד "פאקו" סעדה:

צמד השחייניות עדן בלכר ושלי בובריצקי יחל היום את את הבכורה האולימפית בבריכה, למוקדמות תחרות השחייה האומנותית. היום יתקיים החלק הראשון של המוקדמות, הכולל את התרגיל החופשי, לפני התרגיל הטכני מחר. הצמד, אחד מתוך 22, יעלה לגמר ביום רביעי אם יצליח לתפוס את אחד מ-12 המקומות הראשונים, מה שיהווה הישג גדול לאור התוצאות באליפות העולם האחרונה (מקומות 18-19 בשני התרגילים). שידור בספורט +5 ב-13:30.

בייסבול / ארז שץ:

הסיבוב השני בטורניר, ב6:00 ישראל תפגוש את דרום קוריאה למשחק בו המנצחת עולה לשלב חצי הגמר, מול המנצחת בין ארה״ב ליפן, ואילו המפסידה עוברת למסלול המקביל ותשחק מול הרפובליקה הדומיניקנית. בסיבוב המוקדמות נפגשו השתיים וישראל שמטה פעמיים יתרון של 2 ריצות ונאלצה להשוות באינינג ה9, אולם הפסידה ב10 6:5. הפעם יפתח לישראל ג׳ואי ווגמן שפתח מול ארה״ב בהפסד 8:1 וזרק שלושה אינינגים שבהם ישראל עדיין היתה במשחק. מולו יפתח מין-וו קים, זורק ימני בן 26 מקבוצת האנוואה איגלס. במשחק השני (13:00) תשחקנה ארה״ב ויפן על המקום השני בחצי הגמר. לארה״ב יפתח שיין באז, שחקן דאבל A של הטאמפה ביי רייז, ואילו ליפן יפתח מסאהירו טאנאקה, עד השנה ברוטציה של היאנקיז, והשנה בראקוטן גולדן איגלס היפנית.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

04:20: גמר הקפיצה לרוחק לגברים: חואן מיגל אצ'ווריה הקובני בלט במוקדמות המקצוע, כשקפץ ל-8.50 מטרים. מדליסט הארד מאליפות העולם, בן ה-23, מגיע ממדינה בעלת מסורת של הצטיינות במקצועות השדה וישאף ללכת בדרכו של גדול קופצי הרוחק הקובנים (שאגב, מאמן כיום את יולימאר רוחס, שיאנית העולם החדשה במשולשת), איוון פדרוסו. כדאי לשים לב גם למספר אתלטים בולטים נוספים: מיליטיאדיס טנטוגלו היווני, אלוף אירופה ובעל שיא אישי, שנקבע השנה, של 8.60 מטרים, טג'אי גייל הג'מייקני, אלוף העולם המכהן, טוביאס מונטלר השבדי וג'בון האריסון מארה"ב, שהשתתף אתמול בגמר המרתק בקפיצה לגובה וסיים בו במקום השביעי עם 2.33 מטרים. שיאו האישי בקפיצה למרחק הוא 8.47 מטרים.

05:50: גמר 100 משוכות לנשים: מקצוע מרתק וקשה מאוד להערכות שונות, היות והוא מועד לפורענות בגלל "המפגשים" הפוטנציאליים של האתלטיות עם המשוכות (10 בסה"כ) שגובהן הוא 84 ס"מ. ג'זמין קמאצ'וקווין מפורטו ריקו קבעה בחצי הגמר שיא אולימפי נהדר של 12.26 שניות. שיאנית העולם (12.20), קנדרה האריסון מארה"ב, תיקח חלק בגמר גם כן ותשאף לזכות בזהב, לאחר שלא הצליחה לעבור את המבחנים האמריקאיים לפני חמש שנים (וזמן קצר אחריהם שיפרה את השיא העולמי, שהחזיק כמעט 30 שנה). האצנית הניגרית, טובי אמוסן, קבעה השנה תוצאה מעולה של 12.48 שניות. גם הג'מייקנית, בריטני אנדרסון בת ה-20, קבעה העונה תוצאה פנטסטית של 12.40, שהופכת אותה לאחת המועמדות לעליה על הפודיום.

14:00: זריקת דיסקוס לנשים: סנדרה פרקוביץ', הקרואטית בת ה-31, היא האלופה האולימפית הכפולה, פעמיים אלופת העולם (לא הנוכחית, כפי שנראה להלן) וחמש פעמים אלופת אירופה. כל התארים האלה, יחד עם שיא אישי נהדר של 71.41 מטר, הופכים אותה לאחת הזורקות הטובות בהיסטוריה, אך צריך לציין כי בעברה היא ריצתה עונש הרחקה על שימוש בחומרים אסורים. אלופת העולם המכהנת, יאיימה פרז הקובנית, בעלת שיא אישי של 69.39 מטר, תיאבק גם כן על המדליות. תוצאת השנה, 70.01 מטר, שייכת לזורקת האמריקאית, ואלרי אלמן בת ה-26.

15:15: גמר 3000 מכשולים לגברים: החל מ-1984, הקנייתים זכו בזהב בכל המהדורות האולימפיות של המקצוע (זכו בבכורה גם ב-1968 ו-72), כשלעתים עלו על הפודיום מספר אתלטים מבני ארצם. שני אתלטים קנייתים מעולים, בנג'מין קיגן ואברהם קיביווט, בעלי שיאים מהירים יותר מ-8:10 דקות, אמנם ישתתפו בגמר, אך נצחונם עשוי יהיה להפתיע חלק מקהל האוהדים בבית והמעט שיהיו באצטדיון. האלוף האולימפי ואלוף העולם, קונצלזוס קיפרוטו הקנייתי, אינו נמצא בשיא כושרו ונעדר מהמשחקים. שני האתיופים הצעירים, גטנט וולה וגירמה למצ'ה, שזכו, בהתאמה, במדליות הכסף והארד באליפות העולם האחרונה ושיאיהם מתקרבים לשמונה דקות, נחשבים לפייבוריטים רציניים לזכות בזהב. מועמד רציני נוסף הוא הרץ היחיד שירד משמונה דקות, גבול מיתי למדי במקצוע זה, סופיאן אל בקאלי, המרוקאי גבה הקומה. ראוי לציון גם היפני בן ה-19, ריוג'י מיורה, שקבע שיא לאומי נפלא במוקדמות, 8:09.92 דקות. כך או אחרת, הדרך לניצחון עוברת במעבר חלק, ככל האפשר, של 35 המכשולים בגובה 91.4 ס"מ (שבניגוד למשוכות הרגילות הבסיס שלהם די עבה וניתן לדרוך עליו. הבדל נוסף נעוץ כמובן בגדלים שלהם. המכשולים מסיביים בהרבה מהמשוכות הרגילות), מתוכם שבעה מכשולי מים.

15:40: גמר 5000 המטר לנשים: סלאמוויט באיוליןטפרי, הרצה הישראלית בת ה-27, רצה באופן נבון ביותר בריצת המוקדמות. שמרה של קצב של כ-3 דקות לקילומטר במשך ארבעת אלפים המטרים הראשונים והגבירה באלף הנועל, כדי לסיים עם שיאי אישי וישראלי נפלא של 14:53.43, שהקנה לה גם את המקום היוקרתי בגמר המקצוע. באיולין אינה מועמדת למדליה, אך תנסה כמובן לשפר פעם נוספת את שיאה האישי הטרי. מבין המועמדות לניצחון, נציין את אלופת העולם במקצוע, הלן אובירי הקנייתית (שיא אישי של 14:18.37), סיפאן חסן ההולנדית (14:22.12), אלופת העולם ב-1,500 וב-10,000, שמשתתפת במשחקים הללו בשלושת המקצועות הללו (לפנות בוקר תרוץ במוקדמות ה-1,500). רצות בולטות נוספות הן שלוש האתיופיות: גודף צגאיי, אלג'אייהו טאייה וסנברי טפרי, שכולן רצו מהר יותר משמעותית מ-14:20 דקות, השנה. ראויה מאוד גם לציון היא הקנייתית, אגנס ג'בט טירופ עם שיא אישי של 14:20.68 דקות. לנוכח מזג האוויר החם והלח, קשה להעריך כיצד תתפתח הריצה. ייתכן שבדומה לגמר 10,000 המטר לגברים, נחזה בריצה טקטית, שמהירותה תלך ותתגבר, ככל שיעברו הקילומטרים.

שחמט- גביע העולם, הישורת הסופית פה איתנו/שחר אלוני

בסוצ'י אתמול שני חצאי הגמר הסתיימו בתיקו, כך שכל הכרעה היום פרושה עליה לגמר וכרטיס לטורניר המועמדים הקרוב.

דודא מפולין נמצא במצב הנוח יותר שכן הוא מתמודד עם קרלסן. אם יעבור אותו יקח כרטיס למועמדים. אם יפסיד אז לפחות ישלח את קרלסן לגמר מה שאומר שכרטיס אחד משתחרר לטובת המקום השלישי.

בגביע העולם לנשים, קוסטניוק הותיקה מפתיעה ומנצחת במשחק הראשון של הגמר את הפייבוריטית גוריאצ'קינה. כך שתיקו היום והיא הזוכה בטורניר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 122 תגובות

  1. תודה
    גם לנו מגיע קצת מנוחה אחרי בערך יממת השיא של הספורט הישראלי, עם 2 מדליות.
    שני גיפים להנעים את הזמן, וסוף סוף מצאתי את רומן צוהל כשהוא שומע שננו זה בית שנושא את שמו.
    https://gif-central.blogspot.com/2013/07/roman-abramovich.html
    https://getyarn.io/yarn-clip/ec2ca4c5-d301-4183-9d9d-a115237e9bf6

  2. קוואי וכריס פול יצאו מהחוזה, כריס פול הולך לקבל ארגז בפליקאנס אם ירצו וקוואי יקבל מה שירצה מכל קבוצה הלוואי ילך לדאלאס

    1. CP אכן יקבל הכל. אני חושב שכסגן הרמטכ"ל, ואחרי שנה כזו, הוא יקבל חוזה של שבירת שיא לשחקן בגילו. אולי לברון יקבל יותר ממנו. לגבי קוואי, לדעתי ישאר בקליפרס על חוזה חדש, אולי 250? ל 5 שנים? זה בכלל אפשרי?
      אם כן בלמרנון ישלם….

      1. אני לא כזה חזק בחוזים אבל אני מאמין שלקלפירס זכויות בירד על קוואי והוא זכאי לסופרמקס, אחד כמוהו שכמעט עשור בליגה זכרי ל200 מליון+ בערך

            1. כן

        1. אני חושב שאולי הוא יקבל יותר במיוחד אחרי שנה כזו.
          כבר לא אוהב אותו כמו לפני 8 שנים אבל כשמגיע מגיע.

            1. הכינו את הברינקסים, סגן הרמטכל עובר בסך

  3. רוצה, שוב, להודות לצוות דיומא על העבודה.
    .
    היכולת של כריס פול להשיג חוזי ענק בגילו המתקדם מבוססת קודם כל על ביצועיו על המגרש אבל לא היתה אפשרית ללא ביצועיו בשולחן הדיונים על ה CBA האחרון.

            1. זה ענפים פח של עונה סדירה. לא נחשב

            2. בקיצור דני גרין..

  4. תודה רבה דוד אלכס ושחר
    שחייה אומנותית מהמקצועות הללו שגם איני מבין למה זה ספורט
    וגם ישראל לא ממש התקדמה שם משך שנים תמיד יהיה לנו צמד ואף פעם לא יתקרב לגמר
    ובכל זאת כל הכבוד על ההשתתפות
    אשר לאתלטיקה אז היווני ניצח ברוחק
    הפרוטו ריקנית ב 100 מש'
    ואם אכן קניה תפסיד את 3000 המכשולים אני ירגיש בערך מה שהרגשתי ב 1993 כאשר גליל עליון הפסיקה את שליטת מכבי סל
    לאחר 23 שנה
    אם קניה תפסיד אני אצא החוצה לבדוק שהשמש זורחת

    שחר תודה רבה
    תהיה האם אתה לא חושב שהטורניר באמצע האולימפיאדה פוגע בעניין שלו ?

    1. תודה אהרון,
      לגבי החפיפה, אני מניח שזה קצת משפיע, אבל לשחמט יש קהל משלו שמתעניין.
      בגלל הקורונה כל התחרויות עכשיו מאד צפופות, אז לכן החפיפה.
      ב 3 חודשים הקרובים יש את טורניר נורבגיה, את אליפות אירופה, את סיום סדרת הגראנד טור ואז דו קרב לאליפות העולם. ואולי שכחתי משהו

      1. תודה שחר ..מה שאומר שעוד נשמע ממך לא מעט
        זה בהחלט נחמד (גם עכשיו אני עוקב אחרי שאתה כותב אבל בגלל האולימפיאדה אין הרבה זמן )

  5. אוי אוי אני רואה קוריאה מנגבים בכלל לא ידעתי שמשחקים.
    יאללה אני מביא מהפך!
    סתם סתם נראה לי באמת החבר׳ה עייפים. גמרו את הכוח אתמול

  6. כולם במינימום ללייקרס! כרמלו, דרוזן, פול, קוואי, ארטיום דולגופיאט, קיילב דרסלר, מי שלא יהיה הפיצ'ר של הקוריאנים.

      1. שמע לא עבדנו עליה כמו שצריך.
        יש שלבים רגולטורים שצריך כדי לאשר תכנית. לא עברנו את כולם (למשל היא חייבת להיות הזויה וחייבת להיות שלילה על הסף מגורם בכיר בטנש או שבר).
        אולי אפרסם מכרז מסודר בהמשך 🙂
        בלינוי אשרם ננוחם

          1. תראה אני לא מומחה כמוך או כמו גילרי וארז אבל נראה לי שהחבר׳ה שלנו לא מספיק טובים. איקסים ועיגולים. הובסו פעמיים, הפסידו אחד וניצחו אחד יפה. הפיצ׳רים שלנו חלשים. מחלקים מתנות. גם בשדה אנחנו לא משהו. נראה לי רק בחבטות אנחנו איכשהו שורדים. היום גם זה לא.
            התכנית 1 התבססה על ראס. אין לו תקרה.
            התכנית 2.0 התבססה על יאניס ועל חוסר הניסיון של פיניקס. הגיוני.
            ד״א יש כבר תכנית סגורה לגמר 2022 (ברוקלין – לייקרס) אבל עדיין לא מפרסמים. מחכים לקאוואי, שלא יפיל פצצה.
            נ.ב.
            דולגופיאט עשה את הבלתי יאמן בלי שום תכנית. באמת עילוי. אני מקווה שאשרם תלך בעקבותיו. לא בלתי אפשרי.
            🤞🙏

            1. הכל נכון, אבל אפשר לקוות להתפוצצויות התקפיות ופיצ'ינג סביר. ניצחון מחר מבטיח משחק על הארד! (בשביל הזהב צריך עוד שני נצחונות לאחר מכן שזה כבר לא יקרה)

  7. בקיצור מחר להיות או לחדול שני לנבחרת שלנו
    ואם אני מבין נכון את השיטה (וזה אם גדול )
    אז בהינתן שישראל מנצחת מחר וקוריאה תפסיד למנצחת יפן /ארה"ב
    ישראל תתמודד פעם שלישית עם קוריאה וייתכן מאד שפעם שלישית גלידה וישראל דווקא אז תנצח ותיקח את הארד

    1. אם אנחנו מנצחים את הדומיניקית יהיה לישראל משחק (6) נגד המפסידה בין ארה"ב ליפן, נגיד שזו ארה"ב למען הפשטות
      .
      אם מפסידים את (6) לארה"ב, ישראל במשחק על הארד נגד: המפסידה בין ארה"ב ל(מפסידה בין יפן וקוריאה)
      .
      בקיצור הכי סביר שזו תהיה קוריאה או ארה"ב, אבל קודם צריך בכלל לנצח מחר.. פשוט זה לא יהיה

      1. זה כבר לא בית ניחומים זה בית מחסה לכלבים משוטטים 😀 מפסידים מפסידים מפסידים – בסוף קרב על מדליית הארד
        😀😀

        1. מצחיק אם הכל יתממש ונזכה בארד עם 3 נצחונות ו-4 הפסדים, וקבוצה שניצחה אותנו פעמיים מתוך 3 תסיים אחרינו (קוריאה)

            1. יפה

  8. לגבי האתלטיקה
    יש כאן ירידת דורות גדולה מאד
    8.21 הספיק היום למדליה
    8.41 הביא זהב .
    האמת היא שגם היווני וגם הקובני קפצו 8.41 אך היווני זכה בזהב כי קפיצתו השנייה הייתה 8.11 לעומת 8.09 של הקובני
    זה פשוט מדהים
    חייב לומר שממוסקבה 1980 (המוחרמת) ועד אתונה 2004 משך 7 אולימפיאדות המנצח נצרך ל 8.50 ומעלה
    ומאז סין 2008 הרמה מדרדרת
    היום קארל לואיס היה לקוח את הזהב בעצימת עניים עם גב קשור בין מקצה מוקדמות 200 למשנהו

    1. אהרון, בעיקרון אתה צודק. בעבר היו קופצים בולטים יותר, אבל בהרבה פעמים מדובר במקריות.
      כלומר, אצ'ווריה קפץ ל-8.50 במוקדמות והיום היה לו פחות טוב. כך גם לגבי טג'איי גייל הג'מייקני, שניצח באליפות העולם לפני מעט פחות משנתיים, והמשחקים בטוקיו היו מוצלחים פחות עבורו.

      1. השיא האישי של גסי אוונס משנת 1935 הוא 8.13
        הייתה הבלחה תקופתית קצרה של לואיס ופאוול ( בימון זה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל )
        היום הטובים והיציבים הם סביב 8.40-60 , וזה הטווח שמביא מדלייה

        1. אבל הראתי לך שבין 80 ל 04 כל האלופים קפצו 8.50 ומעלה נכון שלואיס עצמו עשה זאת 4 פעמיים ועדיין
          היו שמות כמו פאוול פיליפס פדרוסו וסולדינו
          היום אין זאת (היהג'מייקני עם 8.69 שלקח אליפות עולם 17 איפה הוא ? )

          אגב אלכס אליפות עולם 2021 נדחתה לשנה הבאה ?

          1. עם תוצאה שנרשמת בסופה של תחרות אני לא מתווכח .
            אבל כל טווח השנים שציינה היה גם טווח שנות הסמים ( כניראה ועל פי מקורות זרים והגיון בריא ) בן גונסון , פלו גו וחברים

            שעידן הסימום במערב שבא כתגובה לסימום בגוש המזרחי בשנות ה70 הסתיים ירדו גם התוצאות חזרה לאזורים שציינתי וכך הם עד היום

            זו הפרשנות שלי

            1. תודה רבה

        2. קשור גם בסגנון הקפיצה שלא עבר שינויים רבים לאורך השנים. למשל, השיא האישי של פט אוק'ונור האירי מ-1901, 7.61 מטרים, עמד על כנו כשיא הלאומי של אירלנד, מדינה בעלת אתלטיקה מפותחת, כתשעים שנה.

  9. אם פול לא הולך על טבעת ויש קבוצות מאוד ספורות שיכולות לטעון שהן קונטנדריות אז מתוכן יש קבוצות ספורות מאוד שיתאימו, מאמין שיש סיכוי טוב שיגיע לדאלאס.

            1. מי שנכווה ברותחין……

          1. אני אוהב לקרוא שם, הרבה יותר טוב מווי נט, התגובות שם זה פיפי בתחתונים בכל הכתבות על התפרעויות וכאלה ואני במיוחד אוהב את הכותרות שלהם שיהיה קליק בייט אפילו מנחם לא ברמה הזאת.

            לברון הביא שחקן חדש 🙂
            לברון בהלם 🙂

            https://youtu.be/qshfEtOHVdc?t=34

            1. כמה שאני מופתע…
              (אגב יש להם כותבים טובים -אבל הקליקבייט זה באמת ליגה אחרת)

            2. קליקבייט נוראי ותגובות עוד יותר.. תגובות יש בהופס זה מספיק
              רק בשביל חדשות ספורט וואלה הם הרע במיעוטו

            3. אני איתך חבריקו – יש שם אחלה כתבות ובעיקר עדכונים מוקדמים. אבל כן – התגובות שם זה קן הקוקיה 😀
              וגילרי צודק, משפט שמתחיל ב״להגנתי ראיתי בוואלה…״ לא יזכה להגנה 😀😀 (או שיזכה להגנה של פורטלנד)

            4. זה כנראה הטוב מבין אתרי הספורט המסחריים, אבל זה לא הופך אותו לטוב. מלבד הקליק בייטס והתגובות המזעזעות (זה לא שאין להם צנזורה, הם בוחרים להשאיר אותן), הם עושים טעויות מאד בסיסיות בעובדות וגם בניסוחים של משפטים. אפס הגהה, מאד מביך. העובדה שעדיין מדובר באתר שהוא יותר טוב מהמקבילים מעידה עד כמה המצב גרוע. ב"הארץ" האיכות גבוהה, אבל הכיסוי די דל. אצל כל האחרים זה פחות או יותר כמו וואלה רק ללא ההיקף.

            5. בוא פאקו – ערוץ 12 שזה בערך שיא המיינסטרים העלו בחדשות המרכזיות סרטון ערוך של מייקל (בריקוד האחרון) מגיב לספייס ג'אם 2…אפס בדיקת עובדות.
              אנחנו נמצאים בתקופה מאד בעייתית מבחינת עיתונות. נקווה שיווצר מודל חדש שעובד.

            6. נו נו.. גם וואלה לא משהו. באופן עקרוני, לכל אתר יש את התחום שלו.
              הארץ מכסה טניס בצורה טובה ובאופן כללי הרמה שם גבוהה, רק הכיסוי דל. בוואלה יש היקף די גדול, אבל בדרך כלל אלו כתבות מתורגמות עם המון שגיאות וכמובן הקליקבייט המגוחך שלהם. ספורט 5 משתדל לכסות את הנושאים שהוא משדר (לא כולל כדורסל שהוא לא ישראלי…) וואן את הליגה הספרדית וספורט מעריב מכסה מצויין את הכדורגל בליגות האירופיות.

            7. עידו – עניין בדיקת העובדות של ערוצי הטלויזיה המסחריים לא מוגבל רק לספורט (ולא ניכנס פה לפוליטיקה).
              פיני – לגבי ספורט 5, היית מצפה מאתר שמחזיק בזכויות השידור של האולימפיאדה לכסות יותר טוב את התחום שלו. בפועל זה לא קורה. לגבי כמה מהאחרים שהזכרת (כמו וואן) – סחתיין על הסבלנות.

            8. כן גם אני לא רוצה להיכנס לשם. אבל אני בהחלט מדבר באופן כללי. זה כאילו רצחו מקצוע מכובד והפכו אותו לקרקס.

            9. הקטע עם האולימפיאדה, הוא באמת מביך ואני לא מי יודע מה מתעניין.

            10. שתפו את הדעות שלכם לגבי ערוץ הספורט.. אני חושב שהם מכסים בצורה סבירה פלוס (חוץ מהקרקס בחצי השעה שלאחר הזהב, שגם אותו אני יכול להבין)

            11. כמובן שזה ביחס לציפיות הנמוכות שהיו לי מהם

  10. שימו לב לשתיים משמונה העולות לגמר המאתיים, כריסטין מבומה וביאטריס מסילינגי. שתי האצניות בנות ה-18 מנמיביה רצו העונה 400 מטר מתחת לחמישים שניות. עם זאת, נמצאו בדמן רמות טסטוסטרון גבוהות מהמותר. משמעות הדבר, לפי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, הוא האיסור לקחת חלק במרחקים של 400 עד 1500 מטר. לאור זאת, האצניות בחרו לרוץ מאתיים, בחירה שהתבררה כמוצלחת מאוד.

      1. מצטרף לשמעון
        ראיתי שחלק מבנות הסטטוטרון עברו ל 5000 וסמניה המפורסמת ביניהם האלופה לשעבר ב 800 לא הצליחה לעשות כן .
        מה מיוחד ב 4-1500 ?
        אגב לנמיביה יש 4 מדליות בכל האולימפיאדות בכל המקצועות ….כולם כסף ….כולם של איש אחד פדריקס האגדי אצן 100-200 שהיה סגנו של מייקל גונסון הענק והיה גם אלוף עולם ….

        1. אהרון, חשבנו ביחד על פרדריקס. אין משהו מיוחד. רמת הטסטוסטרון חשובה לא פחות בספרינטים, אלא שניסו למצוא איזשהו פתרון יצירתי כי אין מדובר בסימום יזום אלא במצב טבעי.

      2. חחחח, ברור שהדבר משפיע גם שם, אבל סחטיין על התושייה של הנמיביות הצעירות והאנשים מאחורי הקלעים שם. אמנם כיום הבדיקות רחבות ומהימנות יותר וישנו גם שימוש ב"דרכון הביולוגי" על מנת להשוות בין מדדים ביוכימיים שונים לאורך זמן, אך גם השיטות לצריכת החומרים השתפרו והשתכללו בהתאם והן חוצות יבשות ואוקיינוסים.

        כמובן שבמקרה המדובר של הנמיביות, הן לא סוממו אלא נולדו כך.

        אגב, בהקשר של נמיביה, כדאי גם להזכיר את פרנקי פרדריקס, אלוף עולם במאתיים ומדליסט כסף בשני המיאוצים הקצרים. לעולם ייזכר גם כשותף לריצה האדירה של מייקל ג'ונסון בגמר מאתיים המטר באטלנטה, לפני 25 שנה, שבה הגיע, כאמור, שני.

  11. גמר ה-400 משוכות לגברים ייערך מחר ב-06:20. שדה יוצא דופן באיכותו, שיכלול, בין היתר, את שיאן העולם ואלוף העולם הכפול, קארסטן ורהולם הנורבגי (46.70 שניות), בנג'מין ראיי מארה"ב (46.83), אליסון דוס סנטוס הברזילאי (47.31 בחצי הגמר), סמבה עבדרחמן מקטאר (שיא אישי של 46.98 והעונה, לאחר שחזר מפציעה, 47.47) וקיירון מקמייסטר מאיי הבתולה הבריטיים (47.50). נקווה שלא ירד גשם אשר עלול לפגוע בתוצאות וגרוע מכך, לסכן את האתלטים.

    1. אלכס אתה יכול להסביר או לנסות להבין את היפנים ?
      בניגוד לשחייה שם הם שיבצו מראש את כל המירוצים לבוקר שעון טוקיו הרי שבאתלטיקה רוב הריצות הם בערב שעונם
      ודווקא 400 משוכות עם הפוטנציאל אולי הכי גבוה לשיא עולם הם משבצים אותו לשעת צהריים מוקדמת היגיון יפני במיטבו .

      בנוסף היום הייתה פארסה בתחרות האתלטיקה שלא הרבה התייחסו לכך .
      ירד גשם זלעפות ולקח ליפנים איזה 4 נפסלות ברצף בגמר דיסקוס נשים בכדי להשעות את הגמר
      ( מעניין אם בדיעבד יכלו לבטל פסילה)
      גם קופצת המוט האמריקאית דרשה מהם להפסיק את המוקדמות
      לבסוף היא הייתה ראשונת משלמי המחיר שלא עלתה לגמר
      בנוסף 400 משוכות נשים חצי גמר התקיים בגשם זלעפות ובתנאים מסוכנים ביותר ….שגבה גם מחיר מהסגנית האולומפית בריו שהתרסקה ולא עלתה לגמר .
      אתה זוכר תנאים כאלו באליפות גדולה אלכס ?

      1. אהרון, המחיר שנגבה מהרצה הדנית נבע מעייפות ולא מתנאי הריצה.
        שים לב היטב לתוצאות בחצאי הגמר ותשווה אותם עם ריו, ותראה שהגשם אינו פקטור משמעותי במיוחד.
        רוח לעומת זאת בהחלט כן, ובאצטדיון בטוקיו אין בעיית רוחות.
        בדיסקוס ובקפיצה במוט, לעומת זאת, שהינם מקצועות טכניים מאוד, הגשם הוא סכנה של ממש ולכן התחרות הופסקה לכשעה (מה שפעל לטובתה של האמריקאית שבדיסקוס קבעה בזריקה הראשונה כמעם 69 מטר, וזה היה רגע לפני שהתחיל הגשם ושיבש את התחרות.) אגב, הגרמנייה בזריקה החמישית עם שיא אישי לקחה כסף. בתעלות מדהימה בעיניי

      2. אהרון, גם לא מבין מדוע חלק מהגמרים, למעט המרתונים (בגלל מזג האוויר), מתקיימים בבוקר ולא מצליח להבין את ההגיון מאחורי זה. ייתכן שגם מבחינה פיזיולוגית, הגמרים בערב עדיפים כי חום הגוף גבוה מעט במקצת ומאפשר תוצאות טובות יותר מבחינת הפעילות הגופנית (לאדם מאומן, כמובן).

        מסכים עם זיו לגבי 400 המשוכות. אינני בטוח, אבל חושב ששרה פטרסן נפלה כיוון שנתקלה במשוכה ולא בגלל הגשם, שמסוכן היה הרבה יותר לזורקי הדיסקוס ולקופצות במוט (היה עצוב לראות את הבכי של סנדי מוריס, אחת האתלטיות המצטיינות במקצוע, שסבלה מחוסר מזל עם שבירת המוט, ולא העפילה לגמר).

    2. רוח היא בעיה חמורה בהרבה מגשם בריצות
      הגשם הסוחף אמש לא מנע מרצות לקבוע שיאים אישיים ולאומיים בחצי גמר 400 משוכות נשים, למשל.

  12. קריאקין מנצל טעות של פדוסייב ומנצח, ועולה לגמר, לשם שינוי ללא שובר שוויון, יקבל מנוחה מחר אחרי לדעתי 11 ימים רצוף של חרב מתהפכת.
    קרלסן נראה בעמדה שוויונית.

  13. קרלסן קצת בלחץ, אבל לא אמור להפסיד מהמצב הזה.

    בנשים, קוסטניוק נראית בדרך הנכונה לזכות בגביע העולם, תוך שהיא מפתיעה את הפייבוריטית גוריאצ'קינה

  14. קרלסן מסיים בתיקו וישחק מחר בשובר שוויון מול דודא.
    קריאקין בגמר (ובתחרות המועמדים הקרובה)
    *
    בנשים – קוסטניוק מוכתרת כזוכה בגביע העולם ומפתיעה את גוריאצ'קינה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט