בייסבול: המנצחות והמפסידות בטרייד דד ליין / יוני לב ארי

זה היה אחד מהטרייד דד ליינס העמוסים ביותר שידע הבייסבול בשנים האחרונות. לא מעט שחקנים עשו אמש (ו') את דרכם לקבוצות חדשות, חלקם שחקנים משמעותיים מאוד, ומפת המייג'ור ליג בייסבול השתנתה משמעותית. בואו נעיף מבט וננסה להבין מי ניצח ומי הפסיד.

מקס שרזר (צילום: septimaentrada.com)

המנצחת הגדולה: לוס אנג'לס דודג'רס

לאלופה היה גם שלשום סגל סופר עמוק, אך הוא נפגע קשות מפציעות ועניינים מחוץ למגרש, בעיקר סביב דאסטין מיי, קורי סיגר וטרוור באוור. מקס שרזר הנפלא, שזרק העונה ל-ERA של 2.76, הוא תוספת מצוינת לחודשיים. טרה טרנר, שחובט 322. העונה, יישאר כחול גם ב-2022, ובשקט בשקט הדודג'רס אף הנחיתו את דני דאפי, הלפטי הוותיק של הרויאלס. הוא אמנם פצוע, אך בסטראץ' של סיום העונה מאוד יסייע. LA ויתרה על כמה פרוספקטס חשובים, אך יש להם עומק מספיק כדי לא להרגיש את זה.

המפסידה הגדולה: סן דייגו פאדרס

נכון, אדם פרייזר הגיע וחיזק את הליינאפ משמעותית. נכון, דניאל האדסון נחת בסן דייגו ונתן בוסט לבולפן. ועדיין, הפאדרס, קבוצה מצוינת, רחוקה 5.5 משחקים מהג'איינטס ו-2.5 מהדודג'רס, בבית החזק במייג'ורס, לא נתנה תשובה למהלכים של היריבות לבית. שרזר היה על הכוונת – נחת ב-LA. גם חוסה באריוס וקייל גיבסון היו בדיבור – ובסוף לא הגיעו. לחבורה מדרום קליפורניה צפויים חודשיים סופר קשים.

לא מספיק. האדסון (צילום: thegamehaus.com)

כל השאר לפי סדר ה-א-ב:

אוקלנד אייז – ווינרס

ב-ביי רוצים לנצח העונה. הירוקים ויתרו על ארבע שנים של הסטארטר חסוס לוסארדו, תמורת חודשיים של האאוטפילדר ממיאמי, סטארלינג מארטה, שבמשמרת שלו שום כדור לא רואה דשא. תוסיפו לזה עזרה מאחורי הפלייט עם יאן גומס המנוסה, ולפטי לבולפן כמו אנדרו שאפין, שניים שהגיעו בשקט בשקט מוושינגטון, ותקבלו אחלה דד ליין לקבוצה שמחזיקה כרגע בכרטיס הראשון של הוויילד קארד.

אטלנטה ברייבס – ווינרס

הקבוצה מג'ורג'יה רחוקה ארבעה משחקים מהמטס בפסגת הבית, כך שהיה ברור שחיזוק חייב לנחות פה. שניים ממצטייני 2020, רונאלד אקוניה ג'וניור ומרסל אוזונה, כל אחד מסיבותיו הוא, ייעדרו בקרוב. אדם דובל(סיבוב שני בקבוצה), חורסה סולר ואדי רוסאריו ימלאו את החלל, והעזרה הכל כך נחוצה לבולפן, בדמותו של ריצ'ארד רודריגז, הגיעה ממש בשניה האחרונה ועשויה לשנות את גורל העונה כולה. כמו כן, ג'וק פדרסון, אקס נבחרת ישראל, הגיע כשבועיים מוקדם יותר.

חזר הביתה. אדם דובל (צילום: cbssports.com)

בוסטון רד סוקס – לוזרס

נכון, בוסטון מוליכה את הבית המזרחי של האמריקן ליג, אך טמפה ביי נושפת בעורפה, וגם היאנקיז, שהתחזקו, תמיד מסוגלים לחזור. ובפלייאוף, הרוטיישן של הרד סוקס יהיו חייבים חיזוק. שוב נכון, כריס סייל צפוי לחזור בקרוב, אך לא ברור איזה סייל יחזור, וגם איתו, בוסטון היתה זקוקה לעוד סטארטר, שלא הגיע.

קייל שווארבר, האאוטפילדר שירה הום ראנס בלי הכרה במהלך חודש יוני, הגיע, אך הוא פצוע, ולא ברור אם יצליח לשחזר את היכולת המטורפת שלו כשיחזור. בלי קשר, בבוסטון בונים עליו לבסיס ראשון, עמדה בה הוא לא שיחק בערך מאז ההפסקות בכיתה ח', כך שקשה לדעת מה ייצא מזה. הרליבר האנסל רובלס יסייע לבולפן, אבל לא ישנה אותו ללא הכר.

זוכר את כיתה ח'? שווארבר (צילום: masslive.com)

מינסוטה טווינס – לוזרס

עוד קבוצה שהתחילה תהליך – אבל לא רצה עד הסוף. אחרי מקס שרזר, חוסה באריוס היה הצ'יפ הגדול ביותר בפיצ'ינג. התמורה מטורונטו היתה שווה – שני פרוספקטס מצוינים, הפיצ'ר סימון וודס ריצ'ארדסון, שמשחק עם ארה"ב בטוקיו, ואוסטין מרטין. אך מצד שני, לא קרה עוד שום דבר נוסף, ותהליך הבניה נעצר.

ניו יורק יאנקיז – ווינרס

הקבוצה עם הסגל הכי ימני בליגה, קיבלה שני מחבטים שמאליים, תמורת פחות או יותר כלום, כשרוב השכר שלהם יירד על חשבון הקבוצות המקוריות שלהן. ג'ואי גאלו היה הראשון, אאוטפילדר עם הגנה מצוינת וזרוע חזקה, שיצטרף לארון ג'אג' באאוטפילד הכל כך חלש של ניו יורק. גאלו חתום לעונה נוספת מעבר ל-2021.

כבר שמח בבית החדש. ריזו (צילום: newsflash.one)

השני, וכנראה החשוב יותר, הוא אנתוני ריזו, כחלק ממכירת החיסול של הקאבס. גולד גלאב בבסיס ראשון, שמאלי, עם כח, שעולה על בסיס ומייצר לא מעט מגע. בדיוק מה שהיה חסר. כבר במשחקו הראשון במדי היאנקיז העיף ריזו הום ראן ששבר שיוויון, והראה כמה הוא חשוב לקבוצה של ארון בון. בנוסף היאנקיז צרפו את הסטארטר השמאלי אנדרו היני, שלא מצטיין העונה, ועדיין יעזור.

ניו יורק מטס – תיקו

במקרה הזה ימים יגידו. מצד אחד, חאבי באייז הגיע עם 22 ההום ראנס שהעיף העונה, וטונה של ניסיון, ויצטרף לפרנסיסקו לינדור באמצע האינפילד. כשלינדור הפצוע יחזור הוא יצטרך לזוז כנראה לבסיס שני, שם הוא לא שיחק מאז 2018. יהיה מעניין. מצד שני, המטס ויתרו על אחד הפרוספקטס החשובים שלהם, פיט קרואו ארמסטרונג, שיכול להיות פלופ ויכול להפוך לדבר הבא. לך תדע. מעבר לכך, המטס היו זקוקים לחיזוק ברוטיישן עמוס סימני השאלה שלהם, מה שלא באמת הגיע, למעט קצת עזרה מריץ' היל וטרוור וויליאמס.

רץ לסיטי פילד. באייז (צילום: septimaentrada.com)

סן פרנסיסקו ג'איינטס – ווינרס

הקבוצה עם המאזן הטוב במייג'ורס היתה חייבת לעשות משהו, למרות מעמדה, כשהיא רואה את הדודג'רס מחתימים כל דבר שזז. כריס בראיינט, שנחת בשניה האחרונה, תמורת מעט מאוד, יכול לשחק כמעט בכל עמדה על המגרש, ומביא איתו ערימה של ניסיון. הוא אמנם לא פוגע לאחרונה, אבל אפשר להבין אותו. מעבר מהדיכאון של הקאבס לאור ב-ביי של סן פרנסיסקו ידליק גם אותו.

קולורדו רוקיז – לוזרס

להבדיל מהקאבס, אליהם נגיע בקרוב, בקולורדו עושים חצי דרך. בחורף האחרון הרוקיז נפרדו מהפרנצ'ייז פלייר שלהם, נולאן ארנאדו, במה שנראה כמו תחילתה של בניה. התותח הבא, טרוור סטורי, יהיה שחקן חופשי בסיום העונה, סימן בוהק לטרייד עליו. כלום. נשאר במקום. גם שני הכלים הנוספים הטובים של הרוקיז, הרליבר דניאל בארד והסטארטר ג'ון גריי, נשארו במקום. לא בונים ולא מפרקים. כלום.

נשאר רוקי. סטורי (צילום: Business Insider)

שיקגו ווייט סוקס – ווינרס

שני צרכים היו למוליכי הבית המזרחי של האמריקן ליג: בסיס שני ובולפן. סזאר הרננדס, עם 18 ראנס העונה, הגיע מקליבלנד לסגור את הפינה הראשונה, ראיין טאפרה הגיע כדי לסגור את השניה. אך אז, ברגע האחרון, נחת קרייג קימברל וייצר חיה דו ראשית מפחידה בבולפן של שיקגו: הוא וליאם הנדריקס, אחד אחרי השני, לשנה וחצי הקרובות. בהצלחה ליריבות עם זה. הוויתור על ניק מדריגל הצעיר (חובט 317.) כאב מעט, אך אליפות תשכיח הכל.

שיקגו קאבס – תיקו

מצד אחד, היה ברור שהעונה הזו גמורה, וכל כך הרבה שחקנים יהפכו לשחקנים חופשיים, כך שהגיע הזמן לפרק את החבורה שהביאה אליפות ב-2016. יש טוענים שהמהלך הזה היה מוקדם מדי, ואפשר היה להמשיך לבנות סביב חלק מהחבר'ה האלה. שימו לב מי הלך: אנתוני ריזו, קריס בראיינט, חאבייר באייז, קרייג קימברל, ראיין טפארה, טרוור וויליאמס וג'ק מריסניק.

נשאר בעיר. קימברל (צילום: cbssports.com)

בתמורה הגיעו בעיקר כלים לעתיד, אך ניק מדריגל, שחצה את הכביש מהווייט סוקס, הוא שחקן מוכח בבסיס שני, והפרוספקט של המטס, הסנטר פילדר קרואו ארמסטרונג, עשוי להיות הדבר הבא במייג'ורס. גם קווין אלקנטרה, עוד סנטר פילדר שהגיע מניו יורק, רק מהיאנקיז, יכול להיות שחקן משמעותי בעתיד. ככה בונים קבוצה, לא עושים חצי דרך.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. וואו, באמת מטורף מה שהלך שמה. איזה מסכנים האוהדים של הקאבס, שקמו בבוקר עם קבוצה, נכון, בסוף דרכה, וקצת מפשלת, אבל עדיין קבוצה, ובערב נשארו עם חור שחור וכלום. באמת לא להאמין. כמה שהם אוהדים למודי ייסורים עם המאה ומשהו שנים שהם לא ראו כלום מהמועדון שלהם, זה עדיין לא פייר. ועוד עכשיו בטח הבנייה לא תצליח ושוב לא יקרה איתם כלום ויגידו שזו קללת הריזו או משהו כזה. מצד שני אטלנטה קונה כאילו הם בתמונה של משהו. אטלנטה לא בפורמה מתחילת העונה, וכל הנסיונות שלהם לסתום את החורים באאוטפילד ובעמדת הקצ׳ר לא הצליחו, אז הם ממשיכים לנסות להטליא את השמיכה. לא מבין אותם. יש להם אינפילד חלומי, ויש להם זורקים מעולים, והם ממשיכים להתנהג כאילו חייבים להשיג 15 ריצות כל משחק. אז הם או מנצחים 15-4 או מפסידים 4-2, וממשיכים לזרוק שחקנים באאוטפילד כאילו שזה הפתרון. פתאטי.

    1. עוד הערת אגב למטס, הרוטיישן סה"כ מסודר, אולי לא שמות גדולים שהגיעו אלא הלכו למקומות אחרים, אבל הבעיה של המטס לא היתה חוסר בשמות, אלא חוסר ביציבות. כג'ייקוב דהגראם בסימן שאלה תמידי וסינדרגארד לך תדע, הפציעות של לוקייזי ופיטרסון פערו חור ענק אז המטס הביאו את ריץ' היל, טרוור וויליאמס, העלו את טילור מגיל שמתגלה כהברקה, ועם החזרה של קראסקו סוף כל סוף להרכב וכמובן סטרומן ו-ווקר, יש רוטציה בסיטי פילד, עם או בלי ביג-ניים. כמובן שלא הייתי מתנגד להגעתו של ביג ניים כזה, אבל מצבנו בסדר. השאלה הגדולה שלי היא מה יהיה באאוטפילד. מקניל כבש את עמדת הבסיס השני וממשיך להיות עוגן בהתקפה, הורדה שלו לספסל, העברה לאאוטפילד או לבסיס השלישי לא תעשה טוב לבחור. אבל הוא יתנחם באליפות.

        1. זה לא פונקציה כרגע. הרוטציה היא סטרומן, ווקר, קראסקו, היל, מגיל. וויליאמס כרגע בטריפל A, אני מניח שיעלה להחליף אם ייפצע מישהו או שיחליטו להוריד את מגיל חזרה. הרוטציה של דהגראם סטרומן, סינדרגארד, ווקר קראסקו היא כרגע פנטזיה לאמצע-סוף ספטמבר.

          1. בעיני דווקא הרוטיישן זו הבעיה שלכם. סימן השאלה סביב דגראם אדיר. ואם הוא לא שם, אין לכם באמת מישהו ללכת אליו, שאתה רגוע בדו אור דיי….
            בעיני הייתם צריכים לעשות הכל להביא את באריוס, השנה זו השנה.

  2. תודה יוני
    הרוטציה של הדודג׳רס מפחידה
    אם שרצר וקרשאו בריאים זה ה 1-2 הכי טוב ביי פאר בליגה עם אורייס וביולר בעונות שיא
    זה פשוט מטורף עבורם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט