אירועי דיומא – 24.07.2021 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים:

מירוץ הכביש לגברים / דוד "פאקו" סעדה:

פחות משבוע עבר מאז הטור, וכבר אנו ניצבים בפני מירוץ שיעמת את השמנא והסלתא של הענף – מירוץ הכביש לגברים במסגרת האולימפיאדה. תוואי המירוץ הוא קשה למדי – ארוך מאד (234 ק"מ) והררי. הוא כולל מספר טיפוסים יפים (תרתי משמע) מהדרגה הגבוהה, כולל טיפוס למרגלות הר פוג'י באמצע המירוץ. הסנן העיקרי, שיפריד בין הרוכבים החזקים יותר לאחרים, יהיה הטיפוס במעבר מיקוני לקראת הסיום, טיפוס של שבעה ק"מ שרובו יתנהל על שיפועים דו ספרתיים. הקבוצות כאן יהיו כמובן בפורמט של נבחרות לאומיות, כשמספר הרוכבים בהן משתנה לפי הדירוג של כל מדינה. אלא שבניגוד לאליפות העולם, כאן המספר המקסימלי הוא של חמישה רוכבים לכל נבחרת. זה הופך את המירוץ להרבה פחות צפוי, מה שמביא לעיתים קרובות זוכים מפתיעים, כמו גרג ואן אוורמאט על המסלול ההררי בריו. בכל הקשור לרוכבים ולנבחרות שיגיעו לכאן, נקבל כאן כמה ציוותים מסקרנים במיוחד. את המעורר סקרנות ביותר נראה בנבחרת הסלובנית, שתצוות את רוגליץ' ופוגאצ'אר. בבלגיה נראה את ואן ארט ואוונפול בהובלה משותפת, עם עזרה של ואן אוורמאט ובנוט. הבריטים ישלחו נבחרת מטפסים חזקה הכוללת את האחים ייטס, תומאס וגגן הארט, וגם בקולומביה נראה כמובן אחת כזאת עם צ'אבז, קינטאנה, אורן והיגיטה. ואלוורדה הוותיק ינסה להוסיף לעצמו תואר נוסף עם נבחרת ספרדית הכוללת את פראילה והאחים איזאגיר. גם באיטליה נראה נבחרת איכותית, הכוללת את ניבאלי, צ'יקונה, קארוזו ובטיול. צמדים איכותיים שנראה כאן יגיעו מהולנד עם קלדרמן ומולמה (ועזרה של דומולאן), צרפת עם גודו ומרטאן, פולין עם מייקה וקביאטקובסקי, גרמניה עם שכמן ובוכמן ורוסיה עם ולאסוב וסיבאקוב. שמות גדולים נוספים שנראה כאן הם קאראפאז (אקוודור), פורט (אוסטרליה), פוגלסאנג (דנמרק), הירשי (שווייץ) ולוטסנקו (קזחסטן). מדינתנו לצערנו לא תיוצג כאן, אבל לפחות ל-ISN יהיה כאן ייצוג עם דן מרטין (אירלנד) ומייקל וודס (קנדה). שידור ביורוספורט החל מ-5:00 (צפוי להסתיים בסביבות 12:00).

התעמלות מכשירים – מוקדמות / דוד "פאקו" סעדה:

המוקדמות בהתעמלות מכשירים יוצאות לדרך היום. כל המתעמלים אמורים להשתתף במוקדמות של כל המכשירים, כששמונת הראשונים בכל מכשיר אמורים לעלות לגמר, וכן הן משמשות כמוקדמות לקרב-רב. את ארצנו ייצגו אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט. לשטילוב הוותיק זוהי כבר האולימפיאדה הרביעית, בעוד שלדולגופיאט זוהי הראשונה. האחרון הוא גם אחת התקוות למדליה, בעיקר בתרגיל הקרקע. שידור בספורט 5 החל מ-4:00, ואח"כ ב-8:30 וב-13:30.

שחייה – מוקדמות / דוד "פאקו" סעדה:

שני שחיינים מנבחרתנו יתחילו את הדרך היום במוקדמות: רון פולונסקי יתחרה במוקדמות 400 מ' מעורב אישי, ואנסטסיה גורבנקו תתחרה במוקדמות 100 מ' פרפר. בשני המקרים, העפלה לגמר נראית במקצועות אלה נראית כהישג לא ריאלי. שידור בספורט 5 החל מ-13:00.

ג'ודו / דוד "פאקו" סעדה:

ראשונת המתחרות מתוך נבחרת הג'ודו הגדולה שהגיעה לטוקיו היא שירה ראשוני, שתתחרה בקטגוריית משקל עד 48 ק"ג. ראשוני, שהודחה באולימפיאדת ריו כבר בקרב הפותח, תתמודד בקרב הראשון עם לוס אלברס הקולומביאנית. אם תזכה בקרב, תתמודד עם המנצחת בין חוליה פיגרואה הספרדייה לבין גולקאדר סנטורק הטורקיה. אם תצלח גם שלב זה, היא עשוייה לפגוש את מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה, אורנצצג מונחבאט המונגולית. שידור בספורט +5 החל מ-5:00, וב-13:00 קרבות המדליות.

טקוואנדו / דוד "פאקו" סעדה:

נציגת ישראל בענף הטקוואנדו באולימפיאדה היא אבישג סמברג בת ה-20, שתתמודד בקטגוריית משקל עד 49 ק"ג. ניצחון של סמברג יהווה תקדים עבור נציגינו בענף, לאחר ששלושת הנציגים באולימפיאדות הקודמות כשלו במשימה זו. בקרב הראשון היא תתמודד מול הפורטוריקנית ויקטוריה סטמבו (האוחזת בדירוג קרוב). אם תנצח, היא תעפיל לשמינית הגמר, שם כבר צפוי לה אגוז קשה במיוחד, בדמות אלופת העולם, התאילנדית פניפאק וונגפאטנאקיט. שידור בספורט 5 סטארס החל מ-4:00, וב-13:00 קרבות המדליות.

בדמינטון – שלב הבתים / דוד "פאקו" סעדה:

נציג ישראל לאולימפיאדה בבדמינטון, מישה זילברמן, יחל את דרכו היום באולימפיאדה השלישית בה הוא משתתף. המשחקים הפותחים שייכים לשלב הבתים, כאשר בכל בית שלושה שחקנים, מהם אחד עולה לשלב הבא. לזילברמן צפוי היום משחק קשה מאד נגד ההודי במידיפאטי סאי פראנית, הפייבוריט לעלות מהבית שלו. שידור בספורט 5 לייב החל מ-7:00.

שחמט – הכרעות בגביע העולם – קרלסן מחמיץ ניצחון מרהיב והיום שוברי השוויון/שחר אלוני

אתמול בגביע העולם היו משחקי הגומלין של סיבוב 4:
קרלסן, החמיץ ניצחון מרהיב מול וויצאק, סיים בתיקו תוך שהוא נאלץ לשחק מאד מהר את המשך המשחק, והיום הם ילכו לשובר שוויון, כדי לקבוע מי עולה לשמינית הגמר.

שחקנים בולטים נוספים ילכו היום לשובר שוויון מכריע: קריאקין וארטמייב, דובוב ואסיפנקו, גרישצ'וק, הנער נוריבק מאוזבקיסטן (בן 16) שניצח היום, סבידלר ו-ויטיוגוב,

שחקנים בולטים שהודחו אתמול: שיונג האמריקאי (2710) והאריקרישנה החזק (2730) שהפסיד במפתיע לאירני טאבאטאבאיי.

ויש גם כאלה שהבטיחו עליה לשמינית הגמר ויהנו היום מיום חופש: דודה מפולין (2730) , וידית ההודי (2730) , פדוסייב, לגראב ושנקלנד האמריקאי.

בגביע העולם לנשים ניצחה הפייבוריטית גוריאצ'קינה אתמול, וניצלה מהדחה, היום שוברי השוויון.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 82 תגובות

  1. בינתיים המירוץ מתנהל כמו מירוץ רגיל לכל דבר: דבוקה גדולה שכוללת את השמות הגדולים, ובריחה קטנה מלפנים של חבר'ה זוטרים יותר. מגביר את הסיכוי שיהיה לנו מנצח שהוא שם גדול.

  2. שירת הברבור של שטילוב?
    חבל, סיים ועף ועכשיו אולי יעבור הסבה לאימון בווינגייט.
    המתע-צל דול-גו-פיאט יעשה גמר?

  3. קצת כדורגל
    משחקי ידידות
    היום בחמש מנצסטר יונייטד פוגשת את הריינג'רס QPR, מקווה שחואן מטה ישחק, איזה כיף שהחתימו אותו לעוד עונה.
    בחמש וחצי באיירן מול אייאקס, אוקי דוקי.

  4. שירה ראשוני הפסידה בריתוק אכזרי על סוף השעון. נוצחה על ידי אלופת העולם המדורגת ראשונה שגבוהה ממנה בראש. באסה אבל לא היה הרבה סיכוי. כבוד לשירה שחקה אותה

      1. מדהים ג׳ודו. אני מבין בזה טיפ טיפונת של טיפה כי הבן היה בזה חזק עד גיל 13 כולל אליפויות ישראל וטורנירים בחול. התקף לב רציף של ארבע דקות לצופים בכל קרב.
        ברגע שהשתיים ירדו לקרקע במהלך האחרון היה ברור לשתיהן שזה גמור. היו שני מהלכים. בראשון שירה נפלה לא טוב על הכתפיים ואיבדה שליטה על המהלך. האוקראינית שיפרה אחיזה, תפסה לה את יד שמאל ותוך שנייה נתנה דחיפה מיומנת ונעלה אותה בריתוק. מזה אי אפשר לצאת. 20 שניות שהן נצח. באסה. אבל כבוד אדיר לשירה. כמה היא הייתה מאוכזבת בסוף בריאיון. לוחמת אמיתית.

  5. למי שרוצה לראות את האולימפיאדה באופן קבוע דרך המחשב, ממליץ בחום לרכוש מנוי לחודש על נגן יורוספורט. יש להם כיסוי של *כל* הענפים בערך. עולה 7 יורו לחודש.

  6. ראשית כל הכבוד לראשוני, התעלתה על הישגי העבר שלה ועל הציפיות שזה מה שאפשר לקוות מכל ספורטאי ישראלי
    .
    גם אבישג סמברג בטייקוואנדו תתמודד על הארד לאחר ששחטה יריבה מויאטנם 22-1

      1. אני טוען שלהגיד שהציפיות זה X מדליות זה שטויות אלא צריך לקוות להופעות בכושר טוב עד שיא אחרי כל מיני פדיחות שחוזרות על עצמן כל אולימפיאדה. בינתיים היום הראשון מצוין לכל המשתתפים

  7. נשבע לכם, הטיוואנית נראתה לי לגמרי תאילנדית.
    זו חתיכת תחרות של בעיטות.סמברג הגיעה בעיקר לראש והתאיילנדית בעיקר עם בעיטות בתחת.

  8. חייב להגיד ששטילוב צודק לגבי דול-גו-פיאט פונטו. הוא ברמה מעולה אבל הסיומות יכולו להיות קצת יותר מדוייקות.
    אני נהניתי לראות את רמת הקושי הגבוהה בתרגילים שלו. מאמין שישתפר בדיוק בנחיתות כי ברמה הכללית הוא פשוט מצוין

  9. רק עוד משפט שנים על תחרות הבעיטות ונוגעת בלבוש.
    רק לי נראו שתי הלוחמות עם הקסדות והמגנים כמו רובוטריקים?
    סמברג נראתה כמו אופטימוס קריים (כן כן פ)

  10. איזה הבדל בין גרמניה לאנגליה.
    באצטדיון של הריינגרס הקהל ליד השחקנים, אצטדיון מלא ואף אחדבלי מסכה
    באליאנץ ארנה הקהל מפוזר, ורבים עם מסיכות…

      1. גדול עלי 🙂 אני בג׳ודו מטעמים אישיים כפי שהסברתי. מעבר לזה אני עם קיידי ולילי כריות. אני חייב קצת לנוח מאנ בי איי והיורו. יש לי שברי מאמץ

  11. קרלסן עולה לשלב הבא.
    קריאקין נעזר בעצבי הברזל שלו, ניצל מהדחה ואח"כ ניצח שוב, עם סיכוי טוב לעבור
    גרישצוק עלה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט