אירועי דיומא 21.7.21 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים / עמיחי קטן:

קודם כל, אמש הצהיר יו"ר הוועדה המארגנת של טוקיו 2020, טושירו מוטו, שעדיין קיימת אפשרות של ביטול המשחקים במקרה של עלייה בתחלואה בקרב הספורטאים והנוכחים האחרים בכפר האולימפי. עם זאת, אנחנו ממשיכים לפעול ולכתוב בהנחה שהמשחקים מתקיימים כרגיל.

לקראת האולימפיאדה, יהיו כמה שינויים קלים באירועי דיומא שלפניכם. ראשית, שעת התזמון של הפוסט תוקדם לחצות הלילה בכל יום, במקום השעה 7 בבוקר, וזה בשל הפרש השעות בין יפן לישראל העומד על 6 שעות, והעובדה שרוב התחרויות יתחילו בשעות המכונות בעגה הרשמית "לפנות בוקר" ובעגת הופס "שעות NBA".

שנית, כאן בדיומא אנחנו משתדלים לשמור במידת האפשר על הפורמט הקבוע, ולכן כאן יוזכרו רק התחרויות המרכזיות בעיני קורא הופס הממוצע, כלומר התחרויות שנחשבות מרכזיות, הישראלים והכדורסל. שאר הענפים ועוד חפירות אולימפיות יהיו ביומן האולימפי, שהחלק הראשון שלו עלה אמש, ואני מקווה שיעלה בידי להעלות יומן מפורט בכל יום.

אם כבר הגענו עד הלום, נציין שהיום מתקיימים משחקי סופטבול וכדורגל נשים, אבל מי שקרא את הפסקה הקודמת כבר מבין שאת זה כנראה לא תמצאו כאן.

שחמט – גביע העולם מלא הפתעות כרימון, מתוך 32 שנותרו, רק 5 הם טופ 20 בעולם/שחר אלוני

אתמול היו שוברי השוויון בסיבוב 3 המוקדם למדי בתחרות.
שחקני הצמרת העולמית שיחקו עד כה רק 2 דו קרבות כי הם היו פטורים מסיבוב 1.
אתמול הודחו במפתיע (או שזה כבר לא מפתיע?) שני שחקני טופ 10 עולמי, מהחזקים בטורניר: גירי וממדיארוב, שמצטרפים לקרואנה שהודח יום קודם לכן, כולם הודחו מול שחקנים שמדורגים הרבה מתחתיהם(באזור המאיה השניה בעולם).
גלפנד (שמדורג בערך 50 בעולם) נאבק בצורה יפה מאד מול ארטמייב העדיף עליו, אבל נכנע לבסוף בשוברי השוויון.

מבין 11 השחקנים החזקים ביותר שהגיעו לטורניר, שרדו עד כה רק 5, כאשר "על הנייר" כולם היו אמורים להגיע לשלב הזה, מלבד אולי אחד או שניים.

אפשר לראות גם את הכוחות הצעירים שמנצלים את ההזדמנות בטורניר כזה, כאשר מבין 32 השחקנים שנותרו, יש כמה בני 16-18, ועוד כמה וכמה בשנות ה 20 המוקדמות לחייהם.

היום יום מנוחה בשני הטורנירים, ומחר יתחיל הסיבוב הרביעי (או שש-עשרית הגמר):
קרלסן משחק מול וויצאק מפולין (2700)
ואם יעבור, יקבל בסיבוב הבא יריב צעיר ומסוכן, מהדו קרב המקביל בין דובוב לאסיפנקו.
אבל….בסיבוב שלאחר מכן, אם יעבור, יקבל יריב נוח יחסית, שכן יש שם 4 שחקנים מפתיעים עם מד כושר נמוך יותר.

דודה הצעיר והחזק מפולין, ישחק מול הלוח השלישי המפתיע של אירן – עידאני, ואם יעבור אותו יהיה לו קרב איתנים אפשרי עם גרישצ'וק.

ולגראב מקבל את הנער בן ה 16 מהודו, פרגננדה, ואם יעבור יקבל את המנצח בקרב האיתנים בין ארטמאייב לקריאקין.

בגביע העולם לנשים נותרו רק 16 מתחרות (שמינית הגמר מחר, אחרי יום המנוחה היום), והשחקנית הבכירה – הרוסיה הצעירה גוריאצ'קינה (2600) בת ה 22 היא כרגע הפייבוריטית.

מעניין לציין שכמעט כל השחקנים והשחקניות מסין ויתרו על האירוע(כעשרה שחקנים סה"כ), מלבד נציג אחד בכללית ונציגה אחת בנשים שכן הגיעו.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה.
    הערב ישראל נגד סלובניה בקרב הבלתי מנוצחות בטורניר הצ'אלנג'רס של נבחרות העתודה.
    שידור ישיר ביוטיוב

    1. בשמחה,
      קרלסן אכן פייבוריט,
      מהצמרת יש את גרישצוק, קריאקין, לגראב.
      יש כמה צעירים בני 16 שהגיעו רחוק.
      יש גם את סבידלר

  2. תודה רבה עמיחי ושחר
    מתלבט איפה לרשום את הגיגי האולימפיאדה שלי כאן או ביומן ….אולי אעשה העתק /הדבק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט