נבחרת העתודה פותחת קמפיין עם ניצחון/ עידו יצחקי

נבחרת העתודה פותחת קמפיין עם ניצחון/ עידו יצחקי

סיקור:

רוסיה – ישראל: 78-72

הנבחרת עלתה למשחק עם אש בעיניים ושמירה אישית על כל המגרש ועלתה במהרה ליתרון 7-2, אך הרוסים חזרו לעניינים ואחרי החלפת מהלומות התוצאה צמודה. לקראת סוף הרבע הכפירים של אריאל בית הלחמי עשו ריצה ועלו ליתרון דו ספרתי בתום הרבע, 13-24.
ברבע השני הרוסים עשו את מה שישראל עשתה ולחצו חזק עד שהנבחרת הכחולה איבדה כדורים רבים שהפכו בקלות לנקודות אדומות. ריצת 6-17 של הרוסים עשתה שיוויון במשחק ואף העלתה אותם ליתרון. הישראלים התאוששו ובתום המחצית התוצאה הייתה זהה, 38-38.

במחצית השנייה הרוסים כבר השלימו את המלאכה ועלו ליתרון משמעותי ואף הגיעו לדו ספרתי עד שהנבחרת הישראלית, בריצה משלה, צמצמה את העסק ל-3 בלבד. אחרי 2 לייאפים היתרון עובר שוב לידיים הכחולות. נדנדת היתרון עשתה קצת נד-נד עד שהישראלים השתלטו על היתרון וסיימו את המשחק הראשון בניצחון חשוב. ישראל סיימה את הרבע הרביעי בתוצאה 10-25.

הובילו את ישראל – אהרוני עם 15 נק' לצד 6 אס' ו-4 ריב', מלמד עשה חיל בהגנה וסיים עם 14 נק', 7 ריב' ו-6 חטיפות, אטיאס סיים עם 10 נק'.

פריוויו:

לאחר שנת הפסקה מנבחרות צעירות בשל מגיפת הקרונה שהשתוללה אי שם בקיץ 2020, קיץ הנבחרות הגדול חוזר, ולאחר ההצלחה המסחררת שגרפו הנבחרות הצעירות של ישראל ב-2019, ולקראת דור הזהב שבפתח (שכעת נמצא בעיצומו של התפר בין הנוער לבוגרים), יש המון מה לצפות מהנבחרות הצעירות. אני אשתדל לסקור עבורכם במהלך הקיץ את שלוש הנבחרות השונות (עתודה, נוער וקדטים). נבחרת העתודה (U20) תהיה הראשונה להיכנס למעגל המשחקים כבר הערב (ישראל – רוסיה, 21:00, שידור ישיר ב-SPORT5).

למרבה האכזבה, ארגון הכדורסל העולמי FIBA החליט לבטל את אליפויות אירופה השנה לנבחרות הצעירות בשל הפערים העצומים בין המדינות בהן שוחק כדורסל נוער לבין אלו שלא, וכן המגיפה – שעדיין לא הרימה ידיים ועושה רושם שגם בישראל אנו בפתחו של גל הדבקה רביעי. במקום זאת, בפיב"א החליטו לחלק את הנבחרות בדרג א' (16 נבחרות) ולהוסיף אליהן את השתיים הבכירות של דרג ב', וליצור שלושה טורנירי צ'לנג'ר בני שש נבחרות כל אחת. השנה לא תהיה אלופת אירופה ואין יורדות לדרג ב' – כך שמצד אחד ניתן להקל ראש בטורנירים וכן הבאזז שהם יגררו אחריהם אמור להיות נמוך יחסית. מאידך, זאת הזדמנות מצוינת לצפות בדור הצעיר שכה הרשים בשנים האחרונות, ובנוסף – בפיב"א החליטו שאחד מטורנירי הנוער (U18) ישוחק בת"א החל מה-03.08, כך שגם כדורסל אירופאי איכותי נקבל בקרוב ממש ליד הבית!

נבחרת העתודה, היא עדיין אלופת אירופה בשבילכם, ולמעשה היא גם תגיע ככזו לאליפות אירופה בשנה הבאה, בעודה מחזיקה בתואר מאז 2018 – אז זכתה נבחרת העתודה בראשות יובל זוסמן וגיל בני, וכעבור שנה הצליחה לשמור על התואר באליפות בלתי נשכחת שנערכה בת"א עם דני אבדיה וים מדר. מאז, השנים עברו והסגל התחלף לגמרי כשהאליפות הנוכחית מיועדת לשנתונים 2001 ו-2002 – שעל פניו לא נופלים מאלו שהביאו את האליפויות ההן. אריאל בית הלחמי, המאמן שהוביל את הנבחרת לשתי הזכיות המדוברות יהיה המאמן גם בקמפיין הנוכחי והוא אחראי לבחירת 12 השחקנים שיישחקו.

חדשות רעות לנבחרת העתודה: עם אליפות לא הולכים למכולת - גלובס
זיכרונות מקיץ 2019 בת"א, נבחרת העתודה אלופת אירופה!

נבחרת ישראל שובצה לבית ג' יחד עם יוון, רוסיה, סלובניה, בלגיה ואוקראינה. הטורניר ייערך בכריתים, באולם בו זכתה ישראל באליפות ב-2018. שש הנבחרות יישחקו אחת נגד השנייה לאורך שישה ימים (חמישה משחקים לכל קבוצה), שבסיומם מי שתהיה הראשונה בטבלה – תוכתר לאלופת הטורניר, שכאמור חסר חשיבות אמיתית.

רגע לפני שניגע בסגל הנבחרת, חשוב יותר לציין את אלו שלא יישחקו בטורניר. דני אבדיה עדיין זמין לכאורה לנבחרת העתודה (שנתון 2001) אך הוא כמובן שוחרר מסיבות ידועות. נועם דוברת, הפרוספקט הכי גדול של שנתון 2002 ומי שמאיים להיות הישראלי הרביעי ב-NBA (אלא אם מדר יקדים אותו) כשצפוי לצאת לדראפט בשנה הבאה, שבר את ידו לקראת סיום העונה במשחק ליגה וייעדר. יחד איתו ייעדר גם שותפו למכבי ראשל"צ טל פלד, שלאורך השנה סבל מפציעות אך כשחזר לכושר שיחק נהדר בליגת העל לנוער, והפציץ גם בבוגרים – בשעה שבה הזרים של ראשון עזבו בשל מבצע 'שומר החומות' ולא חזרו. פלד קיבל את הקרדיט על חשבונם, וגילה לכולם שיש לו עתיד מבטיח במיוחד. עמנואל שארפ (בנו של דירק) אמנם סיים זה עתה כיתה י"א בתיכון בפלורידה, אך הוא היה בתוכניות של האיגוד לשחק עם נבחרת העתודה כבר בקיץ הקרוב, אולם גם הוא נפצע, וניאלץ לחכות לקיץ הבא בכדי לצפות בכוכב הישראלי שכבר התחייב למכללת טקקס ואמור להיבחר בסיבוב השני בדראפט 2023. גם שלו לוגשי, שנתן עונת פריצה יוצאת מן הכלל בליגה הלאומית במדי קריית מוצקין, נפצע במהלך האימונים וייעדר. אני רואה לנכון להזכיר גם את ים מדר ויותם חנוכי, שנולדו בדצמבר 2000 ולכן לא יוכלו לקחת חלק באליפות, למרות שאת שנות התיכון והנוער העבירו יחד עם שנתון 2001.

מכבי ראשל"צ: נועם דוברת צפוי להיעדר כחודשיים
פלד (9) ודוברת (14), ברגע הפציעה של נועם. עתיד זוהר ביחד בכתום.

בהיעדר חבורת השחקנים מפוצצת הכישרון שהזכרתי למעלה, דורי סהר (1.95) אמור לקחת את המושכות ולהיות השחקן המוביל של נבחרת העתודה. דורי בן ה-20, זכה בשני דאבלים רצופים עם מכבי ת"א בנוער יחד עם דני אבדיה, ומיד עלה לבוגרים של הצהובים. בשנתו הראשונה בבוגרים עוד שיחק תחת הכרטיס הכפול במכבי הוד השרון, ואילו את השנה האחרונה העביר בישיבה על הספסל של יאניס ספרופולוס, כשהוא עולה לדקות מועטות בליגה. המצב בו סהר כמעט ולא שיחק כדורסל למעלה משנה גרם לו לרצות לעזוב, והוא חתם על חוזה לשלוש שנים בבני הרצליה של אורן אהרוני (מאמנו בנוער). סהר הוא שחקן מוכשר מאוד בעל קליעה יציבה, ויכולת מצוינת לנוע בלי כדור. בנוער לפחות, הוא התבלט גם בתור שומר מצוין. יהיה מאוד מקרן לראות את אחד הפרוספקטים הגדולים שמכבי ת"א הוציאה בשנים האחרונות, לאחר כמעט שנתיים בהן שיחק מעט מאוד.

יחד עם סהר, מכבי מוציאה לנבחרת העתודה עוד שלושה שחקנים נוספים. עמית אהרוני (1.85), הראל רינסקי (2.00) ויהונתן אטיאס (2.06). אהרוני אמור להיות הרכז הפותח של הנבחרת למרות שהוא בשנתון הצעיר יותר של האליפות. לאורך כל הקריירה הקצרה של אהרוני, הוא הורגל לקפוץ כיתה, ושיחק בנוער על של הצהובים כבר בכיתה י', תחת שרביטו של אביו אורן כמאמן הראשי. את הקפיצה לבוגרים ביצע בשנה האחרונה וחתם במכבי נתניה, כשארגון 'שחקן אמיתי' לוקח חסות על המועדון ושם על דגלו לקדם שחקנים צעירים. אהרוני קיבל תפקיד מרכזי בליגה הלאומית, וסייע רבות למועדון מהשרון לעלות לליגת העל. למרות גובהו הנמוך, אהרוני הוא רכז טהור ואם יוסיף קליעה אמינה – מכבי ת"א תרוויח רכז ישראלי איכותי מאוד. רינסקי (שנתון 2002) הגיע למכבי בכיתה י' מגבעת ברנר ועשה את קפיצת המדרגה המיוחלת הנדרשת לרמה של מכבי. את שנתו הראשונה בבוגרים העביר בהפועל ר"ג בליגה הלאומית, והצליח לקראת סיום העונה להשתלב בחמישייה הפותחת. רינסקי מגיע על תקן הקלעי ומרבה לזרוק מבחוץ. יהונתן אטיאס מסיים שנה שניה בבוגרים של מכבי ת"א (בשנה הראשונה בבוגרים שיחק גם כחריג גיל בליגת הנוער), אך ככל שהזמן עובר הקריירה שלו לא הולכת ונעשית מבטיחה יותר. במכבי בנו על סנטר ישראלי מוכשר עם סייז מצוין, אבל הליקויים הטכניים במשחק שלו ועבודת רגליים רעה בשני צדי המגרש עדיין מגבילים אותו – ע"פ הדקות המועטות בהן שיחק במדים של מכבי ת"א.

עונת 2021-22 | ליגת ווינר-סל: הפועל תל אביב נגד מכבי Playtika תל אביב
דורי סהר. השם המרכזי בנבחרת.

השם הכי מסקרן בסגל הנבחרת הוא גלעד לוי (שנתון 2002) המתנשא לגובה של 2.20 מטרים (!!) על פי המדידות האחרונות של האיגוד. לוי עזב את האקדמיה של גלבוע ב-2018 – סוף כיתה י', לטובת מעבר לאקדמיה של אסטודיאנטס במדריד. בעונה האחרונה שיחק בקבוצת המילואים בליגה הרביעית בספרד, וסייע לקבוצה להעפיל לליגה השלישית כשהוא קולע 13.9 נק' וקוטף 8.2 ריב' בממוצע למשחק. הענק הישראלי מיעט לקבל דקות בנבחרת הנוער ב-2019, ויהיה מאוד מסקרן לצפות בו בפעולה תחת בית הלחמי. בעונה הבאה צפוי לשחק בקבוצה הבכירה של אסטודיאנטס שירדה לליגת המשנה בספרד.

סרטון ביצועים של גילעד לוי מהעונה החולפת (מומלץ!): https://www.youtube.com/watch?v=EAIt3JTmD40.

קפטן הנבחרת הוא יהל מלמד (1.99), פורוורד שגדל במשפחה דתית ביישוב כוכב יאיר ומשם התקדם לנוער של מכבי רעננה, וכיום הוא נמנה על סגל הבוגרים של הקבוצה, וצפוי בעונה הקרובה להתחיל את עונתו השלישית במועדון הבוגרים. מלמד עבר לפני שנתיים את הגיבוש המוביל לסיירת מטכ"ל, אך לבסוף בחר לוותר על שירות ביחידה המובחרת לטובת טיפוח קריירת הכדורסל. לאורך השנים, הוסיף יהל קשיחות הגנתית וחכמת משחק בנבחרות השונות והיה שחקן מפתח בקמפיין של נבחרת הנוער ב-2019. מי שצפוי להתחרות איתו על הדקות הוא לוטן אמסלם (2.00), בנו של שמעון, שבשנה החולפת היה רשום בסגל של הפועל ת"א, אך כמעט ולא קיבל דקות אצל האדומים. לפני שנתיים נתן עונה מצוינת במכבי שוהם בליגה הארצית, אך מאז כמעט שלא ראיתי אותו משחק ועל כן קשה לי להעריך את מקומו ברוטציה. אמסלם לא סומן בגילאים הצעירים כשחקן מפתח, אך נתן התקדמות רצינית בכיתה י"ב וחבר לקבוצת הנוער הבכירה ששיחקה עם ים מדר.

את הקו האחורי של הסגל משלימים שוהם גת (1.86) ורועי פריצקי (1.90). גת, יליד עמק חפר, מגיע לנבחרת אחרי שסיים את שנתו הרביעית בליגת העל לנוער (!!), כשהוא מסיים את הפרק הזה בקריירה עם דאבל מתוק במיוחד יחד עם נועם יעקוב, שכידוע חתם בשבוע שעבר בווילרבאן. גת הוא גארד קשוח במיוחד בעל ראיית משחק טובה ומצטיין במשחק ההגנה שלו. ייתכן שבית הלחמי ישתמש בו למשימות ספציפיות. פריצקי הוא גארד שיכול לשחק בעמדות 1-3 עם יכולות אתלטיות טובות וקליעה סבירה. גדל בהפועל כפ"ס ושיחק בשנתיים האחרונות במכבי נתניה. לפני כחודש קלע סל ניצחון ענק במשחק מס' 4 בסדרה בין נתניה לאשקלון, כשבזכות הסל ההוא הצליחה נתניה לנצח בהמשך את משחק 5 ולעלות לליגת העל.

סל הניצחון האדיר של פריצקי:

שלושת השחקנים האחרונים בנבחרת, שאמורים להילחם על פירורי הדקות בגארבייג' טיים הם יהונתן לוי (2.04) – סנטר שגדל בהוד השרון וסיים את גיל הנוער בעמק חפר. את השנה האחרונה העביר באליצור יבנה מהלאומית שירדה לליגה הארצית. לוי הוא סנטר שמרווח את המשחק ומוסיף גם קליעה בינונית, ויכול לגוון את ההרכבים של בית הלחמי – שלרוב אוהב לשחק 5 פתוח. יובל שניידרמן (1.86) הוא רכז שגדל בהפועל ירושלים, ומיעט לשחק בבוגרים השנה. בגילאי הנוער היה השחקן הבולט של האדומים, אך לא התרשמתי שמדובר בפוטנציאל גדול. זימון בכורה לנבחרת עבור הרכז הצעיר, שלפחות לי הוא זכור כ-MVP של ליגת הישיבות התיכוניות (גדל בבית דתי). הזימון האחרון והמפתיע ביותר הוא גור לביא (1.98). פורוורד שגדל בזיכרון יעקוב, והעלה את הנערים של הקבוצה לארצית, ובזמנו שיחק בנוער לאומית והיה הכוכב המרכזי של הקבוצה כשזו עלתה לליגת העל. בשנתיים האחרונות שיחק בהפועל חיפה (שנה אחת בלאומית ואחת בבוגרים), אך לא יצא לי כמעט לראות אותו בפעולה וקשה לי לגבש דעה – מלבד העובדה שתמוהה לי איך שחקן מנוער לאומית מגיע לנבחרת עתודה ומקבל חוזה בליגת העל. יהיה מסקרן לעקוב אחריו, ואם הוא שווה את הזימון.

בשל ההיעדרויות הרבות, הסגל שיצא לאליפות הוא יחסית בינוני ואפור כששני הפרוספקטים המרכזיים הם כאמור דורי סהר וגילעד לוי. ניתן למנות שמות מפתיעים שלא זכו לזימון כמו רזיאל חיון מאילת (שהיה השחקן הבולט בנבחרת הקדטים לפני ארבע שנים וסומן כפוטנציאל גדול), אליעד טל מהפועל ת"א, יהל פלג מגליל עליון (שיחק בנוער של עמק יזרעאל) ואוהד דקל, שעבר במהלך העונה מקריית מוצקין לגליל עליון אך מיעט לשחק, וגם הוא סומן כפוטנציאל גדול.

בית הלחמי בחר לזמן שלושה סנטרים (גילעד לוי, אטיאס ויהונתן לוי) בניגוד לקמפיין הקודם בו ההרכבים היו נמוכים מאוד. לא מן הנמנע כי נראה את לוטן אמסלם או יהל מלמד משחקים מדי פעם בעמדה 5 בנבחרת. אני מניח שהחמישיה תורכב מאהרוני-סהר-פריצקי/רינסקי-מלמד-גילעד לוי כשאמסלם, אטיאס ושוהם גת יהיו הבאנקרים מהספסל.

בנבחרות הזרות אין שמות יוצאי דופן (או לפחות אני לא מכיר פרוספקט גדול מהבית של ישראל שמגיע לצ'אלנג'ר), ויהיה מסקרן לבחון את הרמה של השחקנים הצעירים מול אלו של נבחרות בולטות באירופה.

לו"ז האליפות:

19.07 (שני) ישראל – רוסיה, 21:00,

20.07 (שלישי) ישראל – בלגיה, 21:00,

21.07 (רביעי) ישראל – סלובניה, 21:00,

23.07 (שישי) ישראל – יוון, 18:00,

24.07 (שבת) ישראל – אוקראינה, 15:00.

לינק לצפייה ישירה במשחק הערב (ישודר גם ב-SPORT5, אפיק 55): https://www.youtube.com/watch?v=UDJAEtaoAWI.

בערוץ יוטיוב זה ישודרו במלואם כל המשחקים, מוזמנים לצפות ולעקוב.

אל אל ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מצויין עידו. חבל על מסדר הפצועים הכשרוני שלא נוכל להנות ממנו הפעם.
    .
    וקטנוניות קטנה… כספי ראשון, מקל שני, אבדיה שלישי… דוברת כנראה יהיה רביעי 🙂

  2. תודה רבה עידו
    פריוויו יוצא מהכלל ומפורט, שאפו!
    הערה קטנה: הייתי נמנע מלרשום על שחקנים משפטים כמו 'אין לו פוטנציאל' או 'לא יגיע רחוק' וכדומה. זה מיותר לטעמי

  3. תודה עידו. סקירה מקיפה ומקצועית,רמה גבוהה.
    העתודה היא מקור הגאווה וההשראה של הכדורסל הישראלי הצברי בשנים האחרונות וגם עברת על זה יפה בכתבה. רק שיהיה בהצלחה. נשים מבטחנו בקב"ה ובאב"ה.

          1. כן בטח לפי דוח טנש קשה להם לשחק 40 דק אז לרוץ כמו פסיכי 30 דק? אחרי 10 משחקים השחקנים שם רובם נופלים לפציעות במיוחד זקני בשבט שיקצה פול וכל החברה האלה.
            השיקצה כבר שנתיים בקושי רץ מתנשף כמוני משחק התקפות בקצב של סבתא נותנים לו להגיע לרכז העל עד השלשה באיטיות 😂
            10 20 משחקים דל לחץ כבד הוא יקיא על הפרקט אבל מי יתן ללחוץ אותו השופטים ישר ידביקו עבירות למגן 😂😂

  4. ראיתי מהמחצית והיה משחק טוב
    על הכיפאק של קבוצה
    יד של מאמן
    לחץ
    ושחרור לחץ
    וקאמבק יפה ביותר. לחזור מ10 הפרש ולקחת הובלה זה אופי

    והרוסים לא הפסיקו לקלוע מהקו

  5. תודה רבה עידו!
    .
    בעשור האחרון אנחנו רואים עלייה גדולה ברמת הכישרון לאחר עשור שחון. לגבי דוברת, הלוואי ויגיע ל-NBA אבל כרגע נראה "רק" כשחקן מוביל ביורוליג, סטייל טל בורשטיין (מבחינת קריירה, פחות בסגנון המשחק).
    .
    לגבי שארפ – הוא חתם באוניברסיטת יוסטון, שמשחקת בליגה שונה מזאת של טקסס (אך לא נופלת ברמה).

  6. תודה עידו. לפי הכתיבה שלך הייתי בטוח שהרוסים מנצחים. אבל כמובן שידעתי את התוצאה הסופית. שים לב שהסיפור כולם יהיה בקו אחד עםמהלך המשחק ותוצאתו הסופית. לדעתי חסר קרדיט לנבחרת ישראל

    1. אציין שאני כתבתי פריוויו מקיף עם היכרות הנבחרת בכללי ושיטת הטורניר.
      שחר צ׳קוטאי ביקש ממני רשות לסקר את המשחק, והוסיף את הסיקור לפריוויו בתחילת הפוסט שאני העלתי אתמול. לכן הבלאגן. אני לא סיקרתי בכל מקרה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט