סיכום השבוע בבייסבול: פוטו (חצי) פיניש / יוני לב ארי

אין כמו לצאת לחופש עם חיוך. פגרת האול סטאר יצאה לדרך ביום ראשון האחרון, כשעד יום חמישי רוב השחקנים ינוחו, חלקם יבלו במפגש בקולורדו. רגע לפני היציאה, שתי קבוצות ניצלו את המומנטום ויצאו עם רצף ניצחונות. השאר – פחות.

הווייט סוקס חוגגים עוד ראן (צילום: theoaklandpress.com)

הראשונה מגיעה משיקגו. הווייט סוקס, שנכנסו לשבוע האחרון עם שלושה הפסדים ברציפות, נמנעו מהפסד לכל אורכו, עם חמישה ניצחונות חוץ, כולל דאבל הדר אחד. אין ספק שהעובדה שהיריבות היו מינסוטה ובולטימור מקלה קצת על המלאכה….

בין לבין קיבלו אוהדי הקבוצה מגוון חדשות, לפה ולשם: הווייט סוקס שיחררו את אדם איטון, שהתקשה לחזור לעצמו אחרי פציעה קשה, ואיבדו את התופס יסמני גראנדל ל-4-6 שבועות. מצד שני, הסלאגר אלוי חימנז, שעדיין לא שיחק העונה, הודיע שהוא בריא לחלוטין וממש קרוב לחזרה למגרשים.

מישהו שומע אותי? אדם איטון חזר לשוק (צילום:nbcchicago.com)

לכל No Hitter יש שני צדדים

הקבוצה היחידה שעוד מסגולת לתת לשיקגו פייט על ראשות הבית, האינדיאנס, נכנסו לשבוע הזה, כזכור, עם עשרה הפסדים ברציפות, אך עצרו את הרצף וניצחו שלושה, כולם בבית נגד קנזס סיטי. עוד לפני כן הספיקו שחקני קליבלנד להיות בצד הלא נכון של נו היטר, בפעם השלישית העונה! האינדיאנס יוצאים לפגרה עם 42:45, מרחק שמונה משחקים משיקגו, ובמרחק 4.5 משחקים מהוויילד קארד.

הקבוצה השניה שירדה למחצית עם חיוך, היא סן פרנסיסקו. הג'איינטס שמרו על השליטה שלהם בראשות הנשיונל ליג ווסט, עם ארבעה ניצחונות ברציפות, ושבוע של 2:5, וכעת הם מובילים על הדודג'רס בשני משחקים, עם 32:57, המאזן הטוב במייג'ורס. החדשות הרעות: באסטר פוזי הנפלא ב-IL, בתקווה שלזמן קצר בלבד.

פוזי צועד לכיוון ה-IL (צילום: nbcsports.com)

שניה, אבל לפניך

ממש מאחורי הג'איינטס תמצאו את הדודג'רס, שאמנם במקום השני, אך גם עם המאזן השני הטוב בליגה! השבוע האחרון היה בינוני במקרה הטוב, עם 3:3 אחרי סדרות מול מיאמי ואריזונה, אך החדשות הרעות מגיעות מחוץ למגרש: מעבר לעבודה שלא ברור אם טרוור בארוור יזרוק עוד העונה, קלייטון קרשואו נפצע וייעדר בימים הקרובים. ב-LA מקווים שזה משהו קטן, ולאחר פגרת האול סטאר הוא יחזור. עוד לפני כן שמו האלופים סימן קריאה על סיום החצי הראשון, עם 1:22 מפחיד על אריזונה המסכנה, כולל שמונה הום ראנס במשחק אחד, שיא פרנצ'ייז.

הצלע השלישית במירוץ, הפאדרס, סגרו גם הם שבוע של 3:3, עם ניצחון בסדרה על וושינגטון (למרות תבוסה 15:5) והפסד בסדרה לקולורדו, כשהמרחק מהג'איינטס עומד על שישה משחקים. הרגע המיוחד של השבוע, כמו שאור ציין פה, היה הרליבר הרוקי של סן דייגו, דניאל קמארנה, שהעיף גראנד סלאם על חשבונו של לא פחות מ-מקס שרזר. גם הפאדרס לא נטולי דאגות: בלייק סנל ו-יו דארוויש נכנסו לרשימת הפצועים, בלי שניהם יהיה לסן דייגו קשה מאוד.

הדודג'רס חוגגים 22 ריצות על חשבון אריזונה (צילום: diariomas.hn)

מילווקי ב-וורברס

מוליכת הבית המרכזי בנשיונל ליג, מילווקי, היתה כזכור הקבוצה החמה בליגה עד לא מזמן, עם 11 ניצחונות ברציפות. מאז הם נרגעו, וירדו לפגרה עם שישה הפסדים בשמונה משחקים, אך עדיין ביתרון של ארבעה משחקים על סינסינטי. מי שנראה פתאום אנושי הוא הקלוזר ג'וש הדר, שהפסיד את שני המשחקים האחרונים. ייאמר לזכותו: בשני המקרים זה לא היה מצב של Save, אלא בשיוויון.

הרדס, לעומת זאת, שניצחו את הסדרה מול מילווקי 1:3, נראים כרגע מצוין, עם 2:9 לפני הפגרה. השתיים ייפגשו שוב מייד עם סיום הפגרה, ניצחון בסדרה שתתקיים באוהיו, וסינסינטי תהייה חזק בתמונה על ראשות הבית.

מראה נדיר העונה, המנג'ר מוותר על הדר (צילום: postcrescent.com)

(יורד מ-) סולם יעקב

במזרח, חדשות רעות למטס. ה-ERA של ג'ייקוב דגראם עלה מעל ל-1! וברצינות, הכתומים ירדו לפגרה עם יתרון של 3.5 משחקים על פני הפיליס, אך ברגשות מעורבים, עם 3:3 מול הברוורס והפיירטס. לפני שעה קלה ניצח פיט אלונסו את ההום ראן דרבי בפעם השניה בקריירה, אז מברוק לסלאגר של המטס.

בשל העובדה שנראה כאילו הוויילד קארד יגיע משתי נציגות הנשיונל ליג מערב, הקרב על ראשות הבית המזרחי צפוי להיות סופר מסקרן. הפיליס רחוקים כרגע 3.5 משחקים, ועם שבוע של 2:5 שמרו על מרחק סביר. בינתיים הקבוצה הודיעה על ארבעה שחקנים, בהם ארון נולה, שנכנסו ל-"רשימת ה-Covid", לא ברור לכמה זמן.

אפילו אותו זה מצחיק. דגראם (צילום: nytimes.com)

אקוניה ג'וניור גמר את העונה

הבאה בתור היא אטלנטה, שרחוקה ארבעה משחקים מהמטס, אחרי 3:3 מול פיטסבורג ומיאמי. גם כאן הגיעו חדשות רעות, אבל הפעם Big Time, כשהברייבס איבדו את רונאלד אקוניה ג'יוניור הפצוע עד לסיום העונה, לאחר שזה קרע רצועה.

המועמדת האחרונה לא לוותר היא וושינגטון, שיצאה לפגרה מרחק שישה משחקים מניו יורק, הרבה בגלל ארבעה הפסדים ברציפות, בסן דייגו ובסן פרנסיסקו. בסך הכל הנשיונלס הפסידו בתשעה מ-11 המשחקים האחרונים, והקבוצה שהיתה הכי קרובה לתפוס את המטס לפני כשבועיים, כעת נראית ממש רחוקה.

מראות קשים. אקוניה ג'וניור נפצע (צילום: digichat.info)

באזר ביטר

לאחר שכבר סיקרנו את האמריקן ליג מרכז, נעבור למערב. מוליכת הבית, יוסטון, נחלצה מיציאה לפגרה עם רצף של ארבעה הפסדים, כשרשמה קאמבק באינינג התשיעי, והפכה פיגור 7:2 לניצחון 7:8 על היאנקיז המסכנים, אליהם נגיע עוד מעט.

האסטרוז, שלפני כן רצו לשישה ניצחונות ברציפות, מוליכים על אוקלנד ב-3.5 משחקים, כשהאייז, הלהיט של תחילת העונה, עם שבוע של 3:3, כולל הפסד בסדרה מול יוסטון. החבר'ה מאוקלנד נמצאים בתקופה לא כל כך טובה, כשהם סוגרים את החצי עם שישה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים.

סוג של מברוק לרייז (צילום: theplayoffs.com.br)

שמו את הגרביים בכביסה

נסיים בבית המזרחי של האמריקן ליג, כאן המאבק בין בוסטון לטמפה ביי נראה מרתק. הסוקס סגרו את החצי הראשון בשבוע לא משהו, עם ארבעה הפסדים בחמישה משחקים, כולל הפסד ביתי לפילדלפיה 11:2.

הרייז, שרחוקים משחק וחצי מהגרביים, עצרו רצף של חמישה הפסדים ויצאו לפגרה עם 1:6, כולל No Hitter של שבעה אינינגים (דאבל הדר) מחמישה פיצ'רים: מקהיו, פלמינג, קאטיו, וויסלר ופיירבנקס.

ולעומת שתי אלה, היאנקיז יכולים היו לצאת להפסקה במצב רוח מצוין. הפסים הגיעו למשחק האחרון עם 1:5 במסע החוץ, מול סיאטל ויוסטון, כולל 0:1 ענק של גאריט קול ערב לפני. יתרון של 2:7 באינינג התשיעי לא הספיק לפסים, שחטפו שוב, ושוב, ושוב, רק כדי לראות את חוסה אלטובה מעיף ווק אוף הום ראן, ושולח את ניו יורק לפגרה עם המון חומר למחשבה, ובמרחק שמונה משחקים מבוסטון ו-6.5 מטמפה ביי.

היאנקיז יחלו את החצי השני עם שמונה משחקים מול בוסטון (ארבעה בבית מייד וארבעה בבוסטון כמה ימים מאוחר יותר) ושלושה בטמפה ביי, שבועיים שיגידו הרבה על המשך העונה הזו מבחינתם.

טבלאות הבתים

AL EastWLPCTGB
Boston5536.604
Tampa Bay5337.5891.5
Toronto4542.5178.0
NY Yankees4643.5178.0
Baltimore2861.31526.0
AL CentralWLPCTGB
Chi White Sox5435.607
Cleveland4542.5178.0
Detroit4051.44015.0
Minnesota3950.43815.0
Kansas City3653.40418.0
AL WestWLPCTGB
Houston5536.604
Oakland5240.5653.5
Seattle4843.5277.0
LA Angels4544.5069.0
Texas3555.38919.5
NL EastWLPCTGB
NY Mets4740.540
Philadelphia4444.5003.5
Atlanta4445.4944.0
Washington4247.4726.0
Miami3950.4389.0
NL CentralWLPCTGB
Milwaukee5339.576
Cincinnati4842.5334.0
Chi Cubs4446.4898.0
St. Louis4446.4898.0
Pittsburgh3456.37818.0
NL WestWLPCTGB
San Francisco5732.640
LA Dodgers5635.6152.0
San Diego5340.5706.0
Colorado4051.44018.0
Arizona2666.28332.5

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

    1. הברייבס לדעתי מראים ניצוצות כבר חצי עונה, רק שזהו, רק ניצוצות. למעשה זו בדיוק הסיבה שהם לא פוגעים כי כל מה שיש להם זה הפלאשים של ההומראן פה ושם. הבעיה העיקרית שלהם העונה היא שהפלאשים האלה לא מספיקים לרצף של יכולת ובלי אקוניה גם זה לא יסחוב. אבל סה״כ חבל, שחקן מעולה שנקווה שיחזור בעונה הבאה לכושרו הנוכחי.

  1. תודה יוני, שומר כהרגלך על batting average מרשים
    .
    תקראו לי בכיין אבל הדודג'רס כפסע מסדרת הפסדים שיכולה לדפוק את העונה (גם אם זה הגעה לוויילד קארד והדחה שם או בסיבוב הראשון בעקבות זאת) והאמת? כל הזמן יש הרגשה שזו לא העונה שלנו. כרגע ההתקפה מחזיקה את הראש מעל המים, באופן מרשים יש לומר, אבל זה לא יימשך הרבה לדעתי. נכון שהתרגלתי לטוב אבל בלי באוור קרשואו ודאסטין מיי כבר לא עולים אייסים ברוב המשחקים אלא אוריאס, ביולר, גונסולין שזה כמו חצי פתיחה ושני משחקי בולפן.
    .
    אוטאני הודח ע"י סוטו בסיבוב הראשון של הדרבי, אותו ניצח שוב פיט אלונסו. האמת ניחשתי שהוא יפסיד על ההתחלה, אבל מה שחשוב זה כל הסביב שהוא בבירור "מסמר הערב" ומשחק האולסטאר עצמו. למה שאמר עליו סטיבן איי סמית אני לא אתייחס מעבר לזה שכל אחד יכול לקרוא ולהתרשם בעצמו, או לנענע את הראש לגלגל עיניים ולהמשיך הלאה – עדיף

    1. זה קצת מזכיר לי את הקטע בהישרדות שמתלבטים אם להעיף את אחד הגברים החזקים בשבט, ומישהו אומר ״אבל אנחנו צריכים אותו כדי לנצח״ ואז מישהו אחר אומר ״כאילו שאיתו אנחנו מנצחים״. השאלה היא תמיד האם קרשאו-באוור-מיי הם הסיבה שהדודג׳רס הם משחק וחצי מהג׳איינטס ולא נמוך יותר או שהדודג׳רס מקום שני למרות שהשלישיה הזו לא פוגעת, ייתכן שדווקא פה יבואו איזה זורק או שניים ויתנו את עונת חייהם ופתאום הכל יסתדר. לך תדע. אם כבר, גם צריך להזכיר שהדודג׳רס חיים בספירה משלהם, יש הרבה קבוצות שמבחינתם אוריאס וגונסולין יכולים להיות מספרי 2-3 ולא 4-5, אז זה לא שהם כאלה גרועים…

      1. ברור שאלה שחקנים נהדרים, במיוחד אוריאס (גונסולין אחרי פציעות ויכולת לא יציבה) אבל לא מספיק לפלייאוף ואין כבר את מי להעלות במקומם
        .
        וכן הפיצ'ינג הוא זה שסחב את הקבוצה כל העונה אז בלי באוור וקרשואו יהיה קשה למרות שההתקפה מתחממת (היו שם גם פציעות בתחילת העונה). בכל מקרה פציעות זה לא תירוץ כפי שאתה בוודאי יודע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט