פרשת השבוע / יאיר הורניק

סאות'גייט. עוד יזכה לחגוג?

כולנו חיים מאירוע הספורט הקודם לאירוע הספורט הבא. בין לבין, אנחנו נשארים עם המחשבות, הפנטזיות והפרשנויות. החלטתי להתחיל לכתוב על אירועי הספורט האחרונים, דברים שתפסו את העיניים שלי, או סתם מחשבות שעוברות בראש. אם אצליח לחדש לכם משהו, כיף גדול. אם לא, מקווה שסתם תיהנו לקרוא. אפשר בכיף לחלוק עלי, להגיב ולפתוח דיון. יותר מאשמח לקבל ביקורת. הכי חשוב, לא לקחת יותר מדי ברצינות.

פרשת השבוע 1#

אם בימים רגילים אנחנו מחכים כבר לסופ"ש שיגיע כי יש משחק טוב, קוצצים ציפורניים כי ב22:00 יש ליגת האלופות או מחשבים שעות שינה בשביל לקום למשחק בלילה, הימים האחרונים מרגישים כאילו יש רק הפסקות אוכל ושינה בין אירוע ספורט אחד לבא אחריו. הרעיון של כתיבת הטור היא בעיקר בשבילי שאני אוכל לשפוך מחשבותיי על הדף, מוזמנים להצטרף.

אנגליה, אוי אנגליה.

פנדלים, איזה דברים אכזרי. יש הסכם לא כתוב עם שחקני ספורט בכל מקצוע שהוא, שאתה בכל רגע נתון יכול להפוך למושא ללעג על ידי ההמונים אבל מצד שני גם יכול להפוך לגיבור. שחקן שנמצא על המגרש בהתקפה מכריעה של game 7 לדוגמא, יכול ברגע לעשות טעות של עונה ואז שיהיה לו בהצלחה מה שנקרא, אבל הוא תמיד גם יכול לקלוע סל ניצחון או לעשות פעולה גדולה אחרת שתיתן לו תהילת עולם. יש דבר אחד, רגע אחד, בספורט הקבוצתי שחורג מההסכם הזה, אנחנו כמובן מדברים על פנדלים. בפנדלים, אין לשחקן הבועט שום דבר להרוויח. כבשת, כל הכבוד, אף אחד לא יזכור לך את זה אפילו מחר, כי זה בדיוק המינימום המצופה ממך, לגשת לפנדל ולכבוש. אבל אם החמצת, אוי כמה שיש לך מה להפסיד. אני באופן אישי, שוכב על הכורסא בבית, עם דופק 200 רק מלצפות בפנדלים, כל שחקן שמצליח לשרוד את ההליכה מהחצי אל הכדור ועוד לשחרר בעיטה בסוף, צריך לקבל פרס מפעל חיים.

נחזור בחזרה למשחקים שלנו אתמול. אני באמת אוהב ומעריך את גארת סאות'גייט. אני באמת חושב למרות ההפסד, מגיע לו מקום של כבוד באנגליה והוא חייב להמשיך עם הנבחרת כי הוא עושה שם דברים מדהימים. מה שכן, אני בהחלט חושב שאתמול הוא טעה בענק. בהארכה, היה לאנגלים עוד שלושה חילופים ושחקנים מאוד טובים על הספסל. אם ראשפורד או סאנצ'ו, שני שחקנים מהירים, התקפיים וטריים, היו נכנסים מתישהו, אני באמת מאמין שהם היו יכולים להביא את הישועה. לאחר המשחק, סאות'גייט אמר שהוא נתן לחמשת בועטי הפנדלים הכי טובים באימונים, להיות הבועטים שלו. אני חושב שבדיוק כאן הוא טעה. אין שום קשר בין פנדל באימון, לפנדל מכריע בגמר היורו כשכל האומה מאחוריך. אתה רוצה שהבועט שלך יהיה השחקן עם הכי הרבה קור רוח, לא בהכרח הבועט הכי טוב. ראשפורד וסאנצ'ו היו נראים מאוד מבולבלים כשנכנסו לשחק, על פניהם הייתה הבעה שאמרה חכו רגע, זה לא החוזה עליו חתמנו, להיכנס רק בשביל לבעוט פנדל, מה אנחנו מרוויחים מהסיפור הזה?! כמובן ששניהם החמיצו בסוף את הפנדל שלקחו אבל לא רק הם, גם סאקה שהוא שחקן חמוד מאוד אבל עדיין לא בן 20, החמיץ את הפנדל המכריע ועכשיו הוא זקוק לפסיכולוג עד סוף ימיו. ושוב נשאלת השאלה, איך נותנים לילד בגילו לבעוט את הפנדל חמישי?! בגיל שלו עדיין בועטים פנדלים בפיפא. אני אסיים בזה שאני באמת אוהב את סאות'גייט ואני חושב שגם בטורניר הזה הוא הוכיח שהוא מאמן מעולה. אני רק מאחל לו שביום מן הימים יביא את הכדורגל הביתה. לאומה האנגלית, אני מאחל שלא יצטרכו לחכות עוד 55 שנים עד ההזדמנות הבאה.

סאות'גייט וסאקה. מסכן הילד

NBA FINALS GAME 3

שעת שינה אחת הפרידה בין סוף אירועי גמר היורו למשחק מספר 3, ככל הנראה יותר ממה שראשפורד, סאנצ'ו וסאקה ישנו הלילה. הנה כמה מחשבות שלי, על המשחק. בכל זאת, אנחנו אנשי NBA.

  1. יאניס- יסלחו לי פול ובוקר אבל השחקן הטוב בסדרה הזאת הוא ללא ספק הגריק פריק. הוא מקבל החלטות חכמות, הוא לוקח על עצמו במידה הנכונה, הוא אגרסיבי ובלתי ניתן לעצירה יותר מתמיד. לא משנה איך תגמר הסדרה, יאניס לגמרי שינה את התדמית של שחקן עונה סדירה, שאין לו יותר מדי מה למכור בפלייאוף. הוא מוביל בנקודות, ריבאונדים וגגות את שתי הקבוצות בסדרה, מדד הפלוס\מינוס שלו הוא גם כן הטוב ביותר מכל השחקנים. כל זה כמובן, פחות משבועיים מהפציעה הנוראית, אני באופן אישי עוד לא חזרתי למגרשים כי צפיתי בפציעה.
  2. אחוזים ל-3. במשחק הקודם פיניקס קלעו 20-40 מחוץ לקשת, הלילה הם גילו, שלא כך יהיה תמיד ופתאום כשכדורים נכנסים פחות, הרבה יותר קשה לנצח. הלילה פיניקס קלעו 9-31, בדיוק כמו שמילווקי קלעו במשחק הקודם. אפשר לתרץ את זה בהגנה טובה של מילווקי או בביתיות אבל העובדה היא, שהיו לא מעט זריקות שבמשחק הקודם שחקני הסאנס קלעו והלילה הם החטיאו. מסתבר שיהיו משחקים שיוכרעו בלי קשר להתאמות והחלטות של מאמנים, אלא פשוט אם הזריקות יכנסו או יצאו. במילים אחרות, מי שיתפוס יום טוב ינצח.
  3. דווין בוקר- אחרי 58 נקודות בשתי המחשקים הקודמים, הלילה היה קשוח עבור בוקר שהסתפק ב10 נקודות בלבד ב3-14 מהשדה. מעבר להגנה הטובה של מילווקי, בוקר החטיא זריקות שהוא בדרך כלל קולע, יש ימים כאלה, קורה לכולם. אבל הלילה גילינו שלא משנה כמה טובים יהיו הג'ונסונים והקראודרים למיניהם, בלי בוקר לפיניקס יהיה קשה עד בלתי אפשרי לנצח משחק בסדרה הזאת.
  4. הולידיי ומידלטון- אם במשחקים הקודמים הפער ביניהם לבין בוקר ופול היה ענק, הלילה, בניגוד לציפיות, הצמד ממילווקי הצליח להתעלות על יריביו. במשחק הקודם הולידיי ומידלטון הכריחו הרבה זריקות ולקחו הרבה בידודים בכח במה שהזכיר קצת את ביל וווסטברוק. הלילה, הם עשו בדיוק את המוטל עליהם, לא הכריחו יותר מדי, נתנו להתקפות לשטוף ולקחו יותר זריקות אחרי שהכדור זז. הולידיי כמובן גם תרם רבות בצד ההגנתי כשלחץ על הכדור ולא נתן לפיניקס לנהל את המשחק בקלות.

שני דברים אחרונים לגבי המשחק הלילה, ואני חוזר לנקודה הראשונה שלי, אם יאניס קולע באחוזים כאלו מהקו, הוא השחקן הכי טוב בליגה. השאלה אם הוא מסוגל לקלוע ככה גם כשהקהל סופר לאחור. נתון מעניין נוסף על משפחת אנטטוקמפו. יאניס ות'נאסיס שברו את שיא הנקודות שנקלעו על ידי צמד אחים במשחק גמר בודד עם 41 נקודות משותפות. אחלה ת'נאסיס…

יאניס ובוקר. משחק ענק של הראשון, משחק חלש מאוד של השני

GOAT ועוד GOAT

היה שווה לשרוד 90 דקות די משעממות של כדורגל באמצע הלילה במשחק בין ברזיל לארגנטינה רק בשביל לראות את החגיגות של מסי בסוף. אני באופן אישי לא אוהד בארסה או משהו, אבל ממש לא הייתי צריך את התואר הזה בשביל להשתכנע שמסי הוא הגדול ביותר. אני חושב שלמרות שמסי לא היה בשיאו בגמר, הוא סחב טורניר שלם נבחרת מאוד חלשה. בעצם אם מוציאים משם את מסי היא אחת הנבחרות החלשות ביותר שזכו אי פעם בתואר כלשהו. הזכייה לא באמת משנה משהו בדיון מסי או רונאלדו שמסתמן כויכוח מסוג "על טעם ועל ריח". מי שחושב שמסי טוב יותר, חשב כך גם לפני הטורניר ומי שחושב שרונאלדו גדול יותר, בטח לא שינה דעתו עכשיו. אבל הזכייה של ארגנטינה כל כך משנה למסי עצמו ובסוף המשחק ראו כמו זה היה חשוב לו. מסי, שבמשך כל הקריירה שלו עשה טוב על הלב לכל כך הרבה אוהדים בעולם, זכה סוף סוף לעשות קצת נחת רוח לבני ארצו. אם מסי לא היה מביא תואר בנבחרת, הוא היה מסיים קריירה בתחושת פספוס, עכשיו באמת, אבל באמת, כל מה שמסי יעשה בהמשך הוא בגדר בונוס. אהמ אהמ כדור הזהב מספר 7.

בין הזכייה של מסי לגמר היורו ומשחק מספר 3, כמעט בלי ששמנו לב היה לו עוד אחד שזכה באיזה תואר. קוראים לו נובאק ג'וקוביץ', הוא זכה בגראנד סלאם ה-20 שלו, ממש כמו פדרר ונדאל, והוא מועמד רציני להיות הגדול אי פעם. כשמשווים בין ספורטאים בספורט קבוצתי ומנסים להכריע מי גדול יותר, יש כל מיני נתונים שמקשים על הבחירה כמו לדוגמא הקבוצה של השחקן. הרי יכול להיות שחקן טוב שמשחק בקבוצה פחות טובה ולכן יש לו פחות תארים משחקן כזה או אחר. אבל בספורט יחידני, הרבה יותר קל להשוות. והעובדה שג'וקוביץ', אם לא יקרה משהו חריג מאוד, יסיים את הקריירה עם יותר תארים מפדרר ונדאל, עם יותר גראנד סלאמים משניהם ועם מאזן ניצחונת עדיף על כל אחד מהם, נותנת לנובאק קייס רציני בויכוח על הגדול מכולם. אפשר להגיד הרבה דברים על הקלאסה של פדרר שאין שני לה באף ספורט, על הטוטאליות של נדאל שאגב, אני באמת מאמין שרמת הטניס הגבוהה ביותר שאי פעם מישהו הגיע אליה היא נדאל על חימר, אבל יהיה קשה מאוד לטעון שהם גדולים יותר מהסרבי, אם הוא יסיים את הקריירה שלו עם איזור ה24 גראנד סלאמים, מה שלפחות כרגע נראה ריאלי לגמרי.

עד כאן הטור הראשון של פרשת השבוע. אני רוצה להודות לצוות הופס שנתנו לי את הזכות להיות כתב באתר הנהדר הזה. עכשיו קדימה, בואו נשלים שעות שינה עד משחק מספר 4.

מסי וג'וקביץ'. הגדולים אי פעם?

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. אחלה כתיבה
    כמו שכתבת על התחתית והעילית של בעיטת הפנדלים אותו דבר עניין החילופים. אם ראשפורד וסאנצו כובשים, סאותגייט גאון, אם מחטיאים, יצא אפס ואיך עשה דבר כזה
    לדעתי החילופים האלה הם נכונים, כשיש לך גמר יורו, ואת אחד השוערים המפחידים בדו קרב פנדלים, אתה חייב חייב חייב את הבועטים הכי טובים, וסאנצו ובעיקר ראשפורד הם בועטים מצוינים. מה לעשות, אין שום דבר שיכול להכין אותך לרגע המטורף הזה עם הלחץ החולני הזה…
    בתור אוהד ארסנל הופתעתי מאוד שסאקה הגיע לנקודה לבעוט את הפנדל החמישי, לא כי הוא צעיר, פשוט חשבתי שהוא לא מהשחקנים שיבעטו פנדל לחיבור או חזק לפינה אלא יותר יבחר פינה וזהו. יש לא מעט שחקנים אחרים כמו סטרלינג וגריליש שלדעתי היו מתאימים יותר, אבל הרקורד שלהם לא משהו, ועכשיו הילד המפוצץ כשרון הזה חווה את אחד הרגעים הכי קשים בקריירה שבקושי התחילה…
    אני מקוה שיתנחם בזה שלא רק ב2 שלפניו החטיאו, אלא שגם השחקן כמעט הכי טוב בעולם העונה לשם אמפבה החטיא פנדל חמישי ומכריע.
    .
    ועוד מילה על הפנדלים. אני פשוט מתחרפן כשכל פעם שמישהו מחטיא פנדל אז תמיד "הפנדל לא היה טוב", "בעיטה חלשה" וכל מיני שטויות כאלה ופשוט מתעלמים מהשוער. 80% מהפנדלים שכן נכנסים הם אלה שההימור על פינה מסוימת פשוט השתלם.
    .
    פיקפורד שיחק אותה. ההדיפה של הפנדל של גורגינו הייתה מדהימה. חבל שלא יצא להם מזה כלום. הכל או כלום…
    חפרתי מספיק.

    1. מסכים לגבי העניין שאם הם כובשים סאות'גייט גאון ואז אנחנו בכלל בדיון אחר, כל כך הרבה פעמים בספורט אנחנו נתקלים במקרים כאלו. לכן, אני מבקר את מה שהוביל לקבלת החלטה של סאות'גייט וזה לתת לשחקנים שלא נגעו בכדור 120 דקות לבעוט את הפנדל, על סמך תוצאות באימונים. מרגיש שהוא יותר מדי הגיע מהבית עם ההחלטה במקום להרגיש את השטח.

  2. תודה יאיר,
    יופי של טור.
    מסי יש מצב טוב שהוא הגדול אי פעם, בתחרות עם פלה ואולי גם עם יוהאן קרויף, ויש שיאמרו מראדונה.
    רונאלדו נראה לי בטיר2 כמו גרד מולר, פושקאש, בקנבאואר, מתאוס ורונאלדו הברזילאי שסבל מפציעות.
    **
    כולנו בעד פדרר, אבל דיוקוביץ' שיחק מול שניהם ונראה עדיף די בבירור כבר 10 שנים (הוא גם יותר צעיר כמובן) ואם הכל בסדר יוכל גם לסיים עם מעל 25 סלאמים, שלא לדבר על 4 השנה אולי.
    **
    יאניס עשה מהפך פסיכולוגי מהגישה של הסדרות מול טורונטו ומול מיאמי אשתקד, ההתחלות מול מיאמי וברוקלין השנה ועד ההשתלטות עכשיו, כל הכבוד לו. יצא לגמרי מקטגורית מקרי הראש שיורדים בפלייאוף ביחס לעונה הרגילה.
    הסדרה עדיין תלויה לדעתי בבוקר ופניקס

    1. מספיק לראות 2 משחקים כדי להבין שהקופה אמריקה זה הטורניר כדורגל הכי נחות ומכור שיש.
      זו בדיחה גרועה להכריז על מסי כ-GOAT אחרי שזכה בתואר הזה.

      עוד יותר גרוע להזכיר את יאניס בשורה הזאת. בעונה שבה הוא מגיע לגמר
      רק בגלל ששאר היריבים שלו נפצעו.

      1. בלי קשר לקופה אמריקה, לא זה מה ששינה עבורי.
        הוא מבקיע ומבשל בחסד עליון.
        *
        יאניס משחק טוב מאד בסדרה, וזה שדרוג ביחס לחלק מהסדרות בשנים האחרונות. לא מעבר לזה. הוא פשוט מצדיק את מקומו כסופרסטאר טופ 10 או 5 בליגה

      2. כמו שכתבתי, מסי מבחינתי הgoat הרבה לפני הטורניר הספציפי הזה. יאניס נותן משחקי גדולים כל הפלייאוף בלי קשר לפציעות של שחקנים מולו.

  3. ולגבי היורו, לדעתי היה טורניר בינוני, שווייץ ודנמרק בלי אריקסן היו ברמה של ספרד ואנגליה (ואיטליה). נבחרות די בינוניות בשל חוסר היכולת להתאמן ביחד. התחושה היתה שקבוצת מרכז טבלה באנגליה היתה לוקחת את התואר כי היא מתואמת ומגובשת, והבדלי הכישרון מול הנבחרת לא כאלה גדולים.
    באמת חבל על עניין החילופים בפנדלים והדברים שרשמת על אלה שהחטיאו, לגמרי

    1. היורו היה טורניר מצויין מעל כל שאר האירועים בפער גדול.
      אין כמו לראות נבחרת פייבוריטית כמו צרפת מתפרקת

      בטוח הרבה יותר איכותי מפלייאוף נבא שנהרס בגלל כל העומס והפציעות של הכוכבים המובילים.
      ומטורניר הווימבלדון שבו לאף אחד אין באמת סיכוי מול ג'וקוביץ.

      1. הוא היה מותח ועם הרבה שוויוניות והרבה שערים, אבל לדעתי זה בעיקר קרה כי כולם היו בינוניים ולא מתואמים במיוחד. תכל'ס אף נבחרת לא היתה באופן מובהק יותר טובה נניח משוייץ

        1. תמיד בנבחרות הרמה פחות גבוהה מקבוצות. מצד שני היצוג של המדינות מוסיף לרגש של הטורניר בלי קשר לרמת הכדורגל.

  4. טור מעניין מאוד על מגוון רחב של נושאים.

    אני אתייחס דווקא לטניס – להתייחס לשאלת הזכיות בגראנד סלאמים כדבר היחיד שחשוב זה מאוד בעייתי, כי הסבב הוא הרבה יותר גדול מזה. ברור שאלו הטורנירים המרכזיים, אבל יש עוד הרבה קריטריונים מעבר לזה. אולי בהזדמנות אפרט בצורה יותר מסודרת על האופן שבו אני רואה את זה ועל אלו קריטריונים יש לדעתי וכמה חשיבות צריכה להינתן לכל אחד מהם.

      1. אני אשמח לשמוע פירוט, באמת!
        אני פשוט חושב שגם העובדה שהמאזן בין ג׳וקוביץ׳ לפדרר ונדאל משחק פה תפקיד.

        1. צריך תקופה קצת יותר רגועה מבחינה ספורטיבית בשביל זה. אני כבר עמוק בטוקיו בימי הפגרה בין משחקי NBA…
          אני מסכים שגם המאזן משחק תפקיד, וכך גם עוד הרבה דברים אחרים.

  5. כל החסרי מושג והחכמים בדיעבד שמבקרים את המאמן סאות'גייט
    לא יודעים באמת איך המשחק היה מתפתח בלי הגול המוקדם. מה גם שזה לא חכם לבצע חילוף מסוכן בהארכה בשביל שחקן
    כמו ראשפורד שלא שיחק כל הטורניר.

    פנדלים זה נטו מזל ואופי.
    אני גם לא מאשים את המאמן במצב שבו לילד בן 19 יש יותר אומץ לבעוט מהכוכב של הנבחרת סטרלינג.

      1. גריליש אמר שהוא היה מוכן לבעוט. סטרלינג זה בלוף, לא יודע איך השחקן החלש הזה שיחק 120 דקות, אפילו פנדך לא נתנו לגרוע הזה לבעוט(ןובצדק). ויני משודרג.

  6. תודה רבה.
    אישית אני חושב, שבראייה לאחור, נדאל מעט מאחור משני הטניסאים האחרים. הוא מגלה דומיננטיות מפחידה על חימר והוא כמובן מעולה גם על דשא ועל משטחים קשים, אבל ההישגיות שלו עליהם, היא לא באזור חיוג של פדרר ונולה. רפא הוא כמובן שחקן טניס החימר הגדול בכל הזמנים וללא עוררין בכלל ושחקן הטניס השלישי הגדול בדורו בפער גדול מהשאר, אבל זהו. עצם זה שהוא היווה את תשובת המשקל לפדרר שהתקשה מאוד להתמודד איתו, הנמסיס עם הפורהנד האימתני שלו, ממנו השוויצרי ניסה להימלט, שמה אותו בעמדה היסטורית כשל פדרר, אבל ההגעה של הסרבי האדיר, שלדעתי הוא שחקן הטניס הטוב והשלם בכל הזמנים (לא הגדול, זו עדיין הפיסגה של פדרר) לפיסגת הטניס עם כל השיאים שהוא מנפץ לפדרר, שמטה מעט את הקרקע מתחת לרגליו של הספרדי.
    נ.ב. גילוי נאות: אני אוהד של פדרר ונהנה מאוד לראות את הטוטאליות של השור ממיורקה.

    1. מה ההבדל שבין הטוב בכל הזמנים שהוא לפי דבריך נולה לבין הגדול בכל הזמנים שהוא לפי דבריך פדרר???

      1. "טוב" בעיני, משקלל את האיכויות של השחקן עם הכישרון, בגדול הכוונה לנתונים סטטיסטיים. "גדולה" זה הרבה יותר מזה, בספורט קבוצתי, יש לזה הרבה יותר משמעות, עם מנהיגות ואופי והתעלות אישית. פדרר הוא אייקון של טניס, הוא מרתק את הצופים (כמובן שמבחינת כישרון, פדרר עולה עשרות מונים על כל אחד אחר, אצל נולה יש את הפן המנטלי הבלתי נתפש שלו, עם השלמות בכל פרט קטן), הביא את הצופה למסך, והתעלה מעל למשחק. כמו ג'ורדן, פלפס, בולט, גרצקי, רות' שמזוהים עם המותג.

  7. פוסט מעולה יאיר, גם ברמת הכתיבה, גם במגוון הנושאים, פשוט תענוג – טוב שהצטרפת לצוות.
    .
    בעניין החילופים – לא בדקתי, אבל מהתרשמות אישית, שחקנים קרים נוטים להחמיץ בפנדלים יותר מהממוצע, חשבתי שהם עלולים להחמיץ ואכן כך קרה. לא יודע האם יש בזה ממש, אבל זו זווית נוספת לטענתך, המוצדקת בעיני, שאיכות הבעיטה באימונים אינה הפרמטר הרלבנטי ביותר כשבוחרים בועטים במשחק מכריע.

  8. ישנם כמה הבדלים בולטים במשחק זה בהשוואה לקודמים –
    א. כפי שכתבת, הסאנס החטיאו זריקות חופשיות אותן קלעו לפני כן (לא רק במשחקי הבית).
    ב. בוקר שקלי שלשות קשות ללא הכרה במשחק הקודם, חזר לקרקע.
    ג. אייטון החמיץ חצי מדקות המשחק בגלל עבירות. אותן עבירות שלא שרקו במשחק הקודם.
    ד. הכוכבים שלצדו של יאניס פגעו. זו מגמה שבולטת מאוד בפלייאוף הזה (הצלחה במשחקי הבית, להבדיל ממשחקי החוץ)

    1. המשותף לכל מה שכתבת זה דברים שלא בהכרח בשליטת המאמנים והטקטיקה ובכל יום נתון קבוצה יכולה לתפוס יום טוב או לא לקלוע כלום.

  9. תודה יאיר סקאלוני כמעט פישל עם חליפיים הגנתיים שהזמינו לחוץ בסוף אבל אף אחד לא יזכור את זה. סאותגייט לעומת זאת פישל בגדול וזה יזכר. בחירת הבועטים שלו הייתה מאוד תמוהה על גבול הביזרית. גם הוא וגם סקאלוני קיבלו נבחרות בלי ניסיון באימון וניתן לראות שיפור אצל שניהם אבל הם עדיין לא מאמנים מהשורה הראשונה בעולם

  10. אחלה טור.
    שנים אני בדעה שפדרר הטוב בהיסטוריה (טוב זה לאו דווקא הgoat) אבל בזמן האחרון גם אני מתחיל להבין שזה של נולה. מה שכן, לא זוכר איפה ראיתי את המשפט הזה לאחרונה אבל נראה לי שזה די מסכם את הקריירה של פדרר – לפני הרבה זמן מישהו המציא את הטניס ולא הבינו למה עד שהגיע פדרר והבינו. מה שפדרר עשה לטניס זה גם משהו שצריך לשקול שחושבים על הgoat.

  11. פוסט מעולה ומסכים עם כולו פחות או יותר
    .
    גם בזמן אמת רשמתי שלא ברור מה עבר על סאותגייט שהחליט לשמור את החילופים שלו לפנדלים במקום להכריע את המשחק ואותם שחקנים יישארו גם לפנדלים. גם סאקה הייתה בחירה מוזרה אבל ייתכן שזו לא הייתה החלטה של המאמן
    .

    יאניס ותנאסיס – גדול
    .
    מסי הגואט, גם בלי הזכייה בטורניר החלש הזה
    .
    נובאק כבר הגואט, לא משנה כמה תארים נוספים הוא עוד יאסוף

  12. היי יאיר. המשך לכתוב לנו. גארת' עשה טעות משוועת כשה\כניס שני שחקנים שהנגיעה הראשונה שלהם בכדור במשחק היה הפנדל. אבל ההתקפה היום באנגליה על 3 השחורים שהחמיצו את הפנדלים מראה שבריטניה הייתה – ועדיין – המדינה הגזענית ביותר בעולם. גם ארה"ב גזענית, אבל מעט מאד – וכמעט לא – בספורט המקצועני, המכללות, התיכונים, והאולימפיאדות. הגזענות בספורט היא מינימלית. למאמן אין – וכבר 50 שנה – לא הייתה כל בעייה לעלות עם רק שחורים ב-NBA (לפעמים מחוסר ברירה…), ובבייסבול ופוטבול ללבנים לא הייתה, ואין, כל בעייה לקבל שחורים כסופרסטארים ברוב הקבוצות.

    1. לא יודע מנחם, גם בארה""ב המצב לא מזהיר..
      תראה למשל את הכתבה הבאה – מזעזע שהדבר קרה רק עכשיו (ולא בשנות השישים) –
      .
      PHILADELPHIA — The NFL on Wednesday pledged to halt the use of “race-norming” — which assumed Black players started out with lower cognitive function — in the $1 billion settlement of brain injury claims and review past scores for any potential race bias.
      .
      The practice made it harder for Black retirees to show a deficit and qualify for an award. The standards were created in the 1990s in hopes of offering more appropriate treatment to dementia patients, but critics faulted the way they were used to determine payouts in the NFL concussion case.
      .
      https://www.google.com/amp/s/www.nfl.com/_amp/nfl-pledges-to-stop-race-norming-review-past-scores-for-potential-race-bias
      .

      https://www.google.com/amp/s/www.washingtonpost.com/sports/2021/06/03/nfl-concussion-settlement-race-norming/%3foutputType=amp

  13. בס"ד
    תודה רבה.
    די מסכים עם מה שכתבת.
    לא בטוח שנובאק יגיע ל 24 סלאמים.
    אם יגיע, יהיה הגדול מכולם כמעט ללא ספק.
    כרגע זה די צמוד לטעמי.

  14. טור נהדר .
    רצית ויכוח ? מצאת את האדם הנכון 😏

    1. לגבי הפנדלים
    אישית אני מעריך מאד את בונוצי שבא לבעוט כשהוא יודע שמעשית החטאה שלו והנבחרת הפסידה ….בדיוק אגב כמו שעשה למפארד בגמר אלופות 2012
    במובן מסוים הלחץ עליו היה גדול מהצעירים האנגלים כי לו לא יהיה עוד צ'אנס זה לא משחק העונה אפילו לא משחק הטורניר זהו ללא ספק בעיטת הקריירה שלו .
    ולכן כשם שאני זוכר את לאמפרד שעמד בלחץ ב 2012 בהחלט אזכור את בונצי 2021 ולכן יש גם מה להרוויח לבועט ….( גם את ראמוס והפאננקה כולם זוכרים …בוודאי זה המקורי).

    בכל הקשור למאמן האנגלי יש לי הרבה ביקורת עליו למרות שכמובן שמחתי בהחלטותיו 😏

    ראשית כבר מגביע העולם של 86 אני זוכר שלא נותנים לשחקן קר לבעוט ( זיקו עלה סחט פנדל והחטיא אותו ….כחלוף שעה בדו קרב הפנדלים דווקא כבש ….אך זה כבר לא עזר ).

    שנית מבחינה סט' ( אכתוב על כך בדיומא) הוא לא שיתף כמעט את מחליפיו והיו לו שחקני הכרעה .
    אם היה מכניס את סאנצו /רשפורד רבע שעה קודם לכן יש מצב שהם בכלל לא היו בועטים בפנדלים ….וגם אם כן הם היו הרבה יותר חמים

    שלישית אתה לא מוציא בועט כמו הנדרסון עם כל ניסיונו אין סרט בעולם שסאקה בועט לפניו ( בייחוד שהנדרסון כבר לקח תואר ענק של ליגת האלופות ככה שגם מנטלית הוא במצב טוב משל בונצי/ לאמפרד שאוזכרו לעיל).

    2. מילווקי – פינקס נסתפק בכך שאמרתי שאם יאניס בריא זו סידרה צמודה מאד בה כל תוצאה אפשרית
    ומכיוון שהוא משחק בדיוק כפי שבריא משחק אני חוזה סידרה ארוכה מאד ומתפלא על ידידי המלומדים מהאתר שכבר הכתירו את הסאנס.

    3. הקופה ברמה חלשה משמעותית מהיורו אני מתייחס לעניין קצת כמו שאתה התייחסת לבועטי הפנדלים למעלה ….למסי היה רק מה להפסיד בטח אם היה מפסיד בגמר שהיה הרביעי שהיה מפסיד והשלישי בגמר קופה

    אז
    א. מסי הוריד את הקוף והמשקולת

    ב. זה בהחלט מקדם אותו לאפשרות ראלית של זכייה בכדור הזהב ( גם בגלל הסיטואציה של אלופת היורו ומחזיקת האלופות ).

    4. פדרר /דיוקוביץ
    אנסה לעזור לידידי עמיחי
    אני חושב שפדרר טוב יותר
    גם אם דיוקוביץ יהיה במאזן סלמים טוב יותר וגם אם במאזן הפנימי ידו של הסרבי גדולה יותר מדוע ?

    בעיקר בגלל הגיל אתה שוכח שפדרר בן 40 ונובאק בן 34
    זאת אומרת כאשר פדרר היה בן 33 נובאק היה 27 וזה הבדל של שמיים וארץ
    ואני מוכן לחתום לך שאם פדרר היה הצעיר מהסרבי בשש שנים לסרבי לא הייתה שום יכולת לתת לו פייט

    ככה שמראש ההשוואה ביניהם לא הוגנת

    וזה מזכיר לי שפעם התייחסתי ליריבים הגדולים של כל טינסאי …בעיני לפיט סמפארס היו את מכלול היריבים החזקים ביותר ובפער ( בתחילה עוד מקנרו קונורוס ולנדל בהמשך קרוייר ואגסי עם וילנדר גם כאשר במשטח החימר הסתובבו לו בורגרה יאנג קורטן ומוסטר ובסוף גם פדרר וגוראן הגיעו ).

      1. נחדד את הטענה שלי
        כאשר פדרר היה צעיר היו לו יריבים לא קלים (למשל סמפארס ) והוא לא התמודד נגד דיוקוביץ כי נובאק לא היה ברמה לשחק מולו
        כאשר דיוקוביץ כבר גדל הוא נהנה מכך שלא היו לו הרבה יריבים כמו שפדרר היה צעיר למעט ..פדרר עצמו אבל פדרר היה כבר הרבה יותר מבוגר

        במילים אחרות
        פדרר בגיל 25 לא פגש כמעט בדיוקביץ בגיל 19
        אבל דיקובויץ בגיל 25 קיבל פדרר 31
        ניחא היה נגמר אז אבל זה הלך והתעצם 27 מול 33 29 מול 35 וכן הלאה

    1. לגבי סמפראס כבר אמרתי בעבר שאתה מנפח את היריבים שלו מעבר לכל פרופורציה, שניים מבין נדאל פדרר ונובאק לא רואים אף אחד מהם גם עם משקפת

      1. קודם כל איני מסכים איתך ואין לנו דרך ממשיך להוכיח
        אבל גם אם נסכים שהשלישייה חזקה יותר הרי שקשה שלא להסכים שברוחב אין שחקנים ברמה של הדור הקודם

    2. א. לגבי הפנדלים, זה ללא ספק ראוי להערכה שחקן שעולה בקור רוח נותן פנדל מעולה ובכל זאת אני חושב שהיחס של הפסד מול רווח הוא גדול. רוב המוחלט של האנשים והתקשורת לא נותנים יותר מדי יחס(יש מקרים בודדים שכן, פננקה וכו'..).
      ב. יאניס לבד לא יספיק, למזלו יש לו עוד שחקנים מוכשרים בקבוצה שיכולים לסייע לו. אני חושב ששני המשחקים האחרונים זה דוגמא מצוינת למה מצופה לנו. יאניס משחק מעולה, במשחק 2, שאר הקבוצה הייתה פחות טובה והפסידו, במשחק 3, היו טובים וניצחו.
      ג. מסכים איתך לגבי מסי, בעיקר הוריד קוף גדול מהגב. מבחינתי הוא הgoat בלי שום קשר לקופה.
      ד. טענה מעניינת מאוד לגבי פדרר-ג׳וקוביץ' אך אין באמת איך לדעת את זה. אם אני לא טועה, יחס הניצחונות של נדאל לדוגמא מול פדרר כמעט תמיד היה עודף, גם כשנדאל היה צעיר ופדרר בשיאו. לא לגמרי קשור לדיון פדרר-ג׳וקוביץ׳, אבל אם מדברים עליהם, חייבים להוסיף את נדאל למשוואה.

      1. לגבי ד יש לי טענה גם כלפיי נדאל ( ברור שהוא במשוואה ).
        היא שונה מכיוון דיוקוביץ ועדיין דומה בעיקרון
        אני זוכר שבאותם השנים הקודמות אז בם היו נפגשים בעיקר בגמרים .
        והיה קורה משהו מאד מעניין והוא שבטורנירים בהם נדאל זכה הוא ניצח בגמרים את פדרר (בעיקר בחימר )
        וככה פדרר גם שלא היה בשיאו היה מגיע לגמרים גם במשטחים הלא נוחים לו אבל שם רפא היה גדול עליו

        לעומת זאת שרפא לא היה בשיאו ….הוא היה מודח קודם נאדל

  15. אין לי הרבה מה להוסיף מעבר לכך שהעיתוי בהכנסה של שני הבועטים הצעירים היה גרוע. היה צריך להכניס אותם בתחילה אומצע ההארכה. גם בבלוג החי כתבתי לפני הבעיטות. ראשפורד למשל הספיק רק לעשות עבודה של בלם ב 4 הדקות שהיו לו. הוא קיבל הוראה להשאר למטה. איך אפשר להגיע לאיזה מצב וחימום לפני בעיטות עונשין?
    לגבי נולה פדרר והספרדי, נולה יהיה הגדול מכולם ולא אתפלא בכלל אם יסיים עם מעל ל 25 גראנד סלאמים. הוא עדיין בשיאו. את פדרר אני אוהב ותמיד אעריך אותו כאדם יותר מהסרבי אבל אובייקטיבית דיוקוביץ עומד בספרה משלו ויש לו עוד כמה שנים בטופ של הטופ אם לא ייפצע.

  16. אחלה נקודות. באמת תודה ותכתוב תמיד, הכי הרבה לא יהיה לנו מה להגיד…
    אני פחות מתחבר לדיוני הגואט למינהם, קשה לשקלל משתנים כמו שיפורים ברמת אימונים, ציוד, רפואה וכו', נובאק לדוגמה יכל ללמוד דברים מפדרר, סמפארס ונדאל, אבל הם כבר לא יכלו ללמוד ממנו, אז התלמיד אולי עלה על רבו, אבל האם זה הופך אותו ליותר "טוב" ?
    סאוטגייט – טעה בענק, נתן לאיטליה לשלוט ככל המחצית השנייה, למה לשמור שני חילופים לדקה 119 ? אם הם טובים, תחליף ותן להם לשחק 15-25 דקות, אולי תכריע את המשחק ?
    אין לי נתונים, אבל יש אימרה כזאת שלא נותנים לשחקן קר לבעוט פנדל, וזה אכן לא השתלם לו, ומה הקשר לאימון ? תראה מי חם, מי ביום פחות טוב, גם לא ברור לי למה כל הותיקים, שכבר עברו דברים לא רצו לבעוט במקום סאקא (חמוד, אבל סובל מחוסר הניסיון והביטחון העודף של צעירים)
    לדעתי פנדל תלוי בעיקר בבועט – בעיטה טובה, חזקה ומדוייקת לא ניתנת לעצירה.
    לדעתי יאניס באמת השתפר בפלייאוף הזה (גם יחסית לעונה הסדירה וגם לעומת שנים קודמות) לדעתי הוריד את הקוף מהגב, אי אפשר להגיד שהוא לוזר גם כשיפסידו בסוף לפניקס (ספורט קבוצתי …) שחקן ענק

    1. השמירה על יאניס מביכה נותנים לו שטח לדהור ולחגוג מתחת לסל. בזה הוא בלתי עציר אבל זה הדבר היחיד שהוא יודע אין חומה.
      באירופה הוא לא היה עושה חצי מזה זוכר איך סגרו אותו בנבחרת יוון?

        1. זה קורה אחת ל…שהוא קולע מיד ריינג ושלשות אז אין הרבה מה לעשות
          אתמול היה לנו דיון בשכונה על יאניס הרוב הסכימו שהוא לא נשמר טוב. כמו שאמר בירד "אי אפשר לתת למפלצת שכמעט בגובה הסל ואתלט על לדהור ככה ב1 על 1 הוא בלתי עציר ודורס את השחקן בדרך"
          הצחיק אותי שהשוו את סימונס אליו 😂😂😂😂 ושהם אותו גובה 😂😂😂

          שסימונס יקלע 40 נק כמה משחקים בפלייאוף ויוביל קבוצה אפשר יהיה להשוות

          1. בפלייאוף? יאניס עושה את זה בגמר מול קבוצת הגנה טובה שמתמקדת בו.
            זה נכון, אם יאניס קולע מהמיד ריינג', פידאווי, ג'אמפים, אפילו אם זה יחסית קרוב, ומוסיף לעצמו משחק פוסט ברמה גבוהה, הוא לא צריך קליעה טובה מהשלוש. הוא אוטומטית טופ היסטורי ובלתי עציר לחלוטין

  17. תודה רבה.
    סאות'גייט מאמן חלש, הסגל שלו מדהים, לא נופל משל צרפת ופורטוגל, ועדיף מאיטליה, זה שהוא בוחר לשחק עם שחקנים שלא מתאימים, ולשים שחקנים גרועים (סטרלינג) זו אשמתו. החילוף דקה 120 היה רשום ככישלון, ראו ערך טרזגה בגמר יורו 2006.

    מבחינת מי הספורטאי הגדול בכל הזמנים, ברור וקל לראות שזה מסי. שלט בענף הספורט הפופולרי ביותר בעולם, התחרותי ביותר בעולם באופן רצוף כמעט שני עשורים. ומולו היה יריב שהוא הספורטאי השני הכי גדול בענף, שהוא פנומן בצורה יוצאת דופן.

    ואלוהי הספורט הוא פדרר, אנשים שמסתכלים על תארים, מאזנים אישיים, ושטויות כאלה הם אלה שבוחרים אשה לפי גזרה וקורות חיים יבשים. פדרר גדול כי פשוט תענוג לצפות בו, זה לא לראות ספורטאי, זה לראות אומן ברמה אחרת, שירה, ומשהו שקשה לתאר. ולכן בעייניי הוא פשוט, בעולם אחר של ספורטאים, אף אחד לא נהנה לראות את לברון /נדאל/נולה רונאלדו(שאני מעריץ) ככה. כנ"ל מסי, פשוט להסתכל, ולהבין שזה הגוט, ושהסטיסטיקה תלך לעזאזאל.

    1. הספורטאי הגואט זה בהחלט מסי. השליטה שלו היא בלתי ניתנת לתפיסה, כן יש לו הכי הרבה אליפויות, תארים אישיים וזה אבל הסטט שלו זה משהו לא נורמלי ולא רק גולים אלא גם בישולים. אלו שיאים של ווילט עם התארים של מייקל אם נשווה את זה לכדורסל והכל בעידן הכי חזק, עם הגנות רצחניות ושחקנים בשיא כושרם ובאתלטיותם

      אני איתך בקשר לפדרר בטניס אבל נובאק עוד יכול לעבור אותו עד שהוא יפרוש

    2. אני יודע שאני חריג, אבל באמת אני יותר נהנה לראות את נדאל מפדרר. פחות אלגנט מפדרר אבל יש בו סוג של רצחניות כזאת שלא הייתה לאף אחד אחר.

  18. במקרה סאוטגייט אני חושב שהוא טעה פעמיים עם החילופים ויעיד מי שצפה איתי במשחק שזה גם מה שאמר בזמן אמת.
    הוא שם את ראשפורד בעמת חילוף לפני תחילת החצי השני של ההארכה ואז שניה לפני התחרט והשאיר אותו בחוץ.
    באותו רגע היה לי ברור שאסור לו להכניס אותו יותר.
    לא עושים דבר כזה לשחקן ועוד בבית מול הקהל. אחרי זה הוסיף חטא על פשע ושלח אותו ואת סאנצ'ו לעמוד על עמדת החילופים בערך בדקה ה116 וייבש אותם בחוץ כאשר היו לו לפחות 3 הזדמנויות להכניס אותם כשהמשחק נעצר את שלבסוף הכניס אותם בדקה ה120.
    לי היה ברור שהם מחטיאים זה כאילו ראית כבר את הסרט הזה.
    .
    אין לי על מה לבסס את זה נראה כמו מקרה קלאסי של מישהו שניסה להתחכם וזה התפוצץ לו בפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט