דיים טיים / עומר בקאל

דיים טיים / עומר בקאל

עומר בקאל הינו בעל פודקאסט בשם פיק אנד גול אשר מדבר על ה-NBA ובנוסף גם כדורגל אירופאי.

את העונה הנוכחית פתחנו עם הדיווחים על היעדרו של ג'יימס הארדן ממחנה האימונים של יוסטון, מלווים בבקשת הטרייד שלו למספר ספציפי של קונטנדריות (תארו לכם מה יכל היה להיות אם פילדלפיה הייתה מסכימה בזמנו לוותר על סימונס). העונה שלפניה התחילה עם הבקשות המסונכרנות של פול ג'ורג' ו-ווסטברוק מאוקלהומה ואנתוני דיוויס שניצל את העובדה שהחוזה שלו עמד בפני סיום על מנת לכפות טרייד שנבחר בפינצטה ללייקרס בהנחיית קלאץ' ספורטס, ואולי כבר הספקתם לשכוח שקיירי ביקש לעזוב את קליבלנד כי הוא רצה קבוצה משלו, וג'ימי באטלר הפך את אולם האימונים של מינסוטה ודרש טרייד לא לפני שניגב את הרצפה עם ההרכב השלישי כשעלה כנגד ההרכב הפותח.

לאחר כל הדוגמאות הללו, אנחנו נשארים עם השאלה, מי יהיה הסופרסטאר הראשון לבקש טרייד, אחרי שלא הצליח לנצח מספיק / הרגיש שההרכב שבנו סביבו לא מספיק טוב / מרגיש שיש סיטואציה שיותר קורצת לו במקום אחר או כל התשובות נכונות?

בשלוש מילים? איטס דיים טיים.

זריקה רעה? דיים טיים!

חשוב לי לפתוח עם הבהרה, אני הייתי שמח לראות את לילארד מסיים את הקריירה שלו בפורטלנד, במיוחד בגלל שמבחינתי הוא כבר השחקן הגדול ביותר בתולדות הפרנצ'ייז, בוודאי אם לוקחים בחשבון את החיבור שלו לקהל ולעיר, אבל הרכבת לעבר גביע הלארי אובראיין כבר יצאה מהתחנה, ולדעתי עכשיו השאלה היא האם כל הצדדים המעורבים מבינים את זה.

לניל אושיי, ה-GM של הקבוצה, נגמרים הקלפים לשלוף מהשרוול ו(גם בחירות הדראפט). אז לפני שנבחן את מצב ההרכב של לילארד, ואת האופציות שעומדות בפניו, בואו נבין את מערכת היחסים הנוכחית בין הכוכב להנהלה.

עד לפני כמה שבועות בקשת טרייד של לילארד מחוץ לטריילבלייזרס נשמעה מגוחכת וירדה מסדר הפרק, כשגם החסידים הכי גדולים של הטרייד מאשין של ESPN היססו ללחוץ על שמו ולחפש לו בית חדש. אבל כל זה השתנה כשכריס היינס, כתב בכיר מיאהו! ספורטס, העלה את האפשרות שלילארד מסוכסך עם ההנהלה והאוהדים.

לאחר שפורטלנד נפרדו מטרי סטוטס, מאמנו של לילארד בכל עונותיו במועדון, אחרי עוד מפלה כואבת בפלייאוף, החלו שמועות לבחור כמחליפו את צ'ואנסי בילאפס, לשעבר עוזר מאמן בקליפרס ופוינט גארד מוערך שהוביל את דטרויט לזכייה באליפות האחרונה שלהם ב-2004. על הנייר החיבור נראה הגיוני – מדובר במאמן צעיר ששמו נקשר לקבוצות רבות והיה זה רק עניין של זמן עד שייכנס לקדמת הבמה. בילאפס יוכל להדריך את לילארד מה נדרש מפוינט גארד כדי לנצח בשלבים האחרונים של העונה ובאופן כללי.

עם זאת, לאחר שלילארד תמך במינוי שלו ברשתות החברתיות אנשים רבים בכלל, ואוהדי פורטלנד רבים בפרט, תקפו אותו על התמיכה במינוי עקב משפט אונס בעל פרטים מזעזעים שהתרחש ב-1997, נסגר בתשלום פיצויים בתביעה אזרחית, ועלה בחזרה לתודעה האזרחית בשבועות האחרונים.

לילארד, שלא ידע על המקרה לפני התמיכה בבילאפס נפגע מהתגובה התוקפנית כלפיו ברשתות החברתיות, והדיווחים מסרו שהכוכב הרגיש חוסר הערכה מהקהל, ושלא קיבל גב ותמיכה מהמועדון עצמו.

הבניה סביב לילארד 2016-2020

ההנהלה בפורטלנד מעולם לא הצליחה לבנות מסביב לדיים וסי ג'יי סגל טוב מהממוצע. אחרי שלא הצליחו לשמור על אולדריג' שבחר ללכת כשחקן חופשי לספרס ב-2015, ננעלה ההנהלה על לילארד, והחלה לנסות לבנות את הקבוצה סביבו, כשסי ג'יי התחיל לפרוח בתור סטאר שני לידו, וביחד הם מילאו קו אחורי חזק מבחינה התקפית ולוקה בחסר מבחינה הגנתית.

מה עושים עם קו התקפי כזה מוכשר? ממלאים את שאר ההרכב בשחקני 3nD, שיחפו על הכוכבים שלך בהגנה, וירווחו להם את משחק ההתקפה. לא נציין כאן את כל ההחתמות שעשה הפרנצ'ייז, אבל נתמקד בחלון העברות אחד שהשפעותיו בפורטלנד הורגשו עד 2020 – חלון ההעברות של 2016.

בעקבות העלייה בתקרת השכר באותה עונה, קבוצות רבות, "גילו" שפתאום יש להן תקציב ורצו לממש אותו, מה שהוביל לשלל החתמות תמוהות, ולחוזים שהסתובבו בליגה עד 2020, וגרמו לאוהדים לפתוח עיניים בתדהמה שגילו כמה אותו שחקן מרוויח (החוזה האהוב עלי תמיד יהיה ה-72 מיליון דולר לביסמק ביאמבו).

בעונה שלאחר מכן ההנהלה שינתה מאד את ההרכב סביב דמיאן וסי ג'יי בתקווה שיוכלו לבנות קבוצה צעירה ואתלטית שתוכל לרוץ ביחד לשנים הבאות. גולת הכותרת הייתה אלן קראב שהוגדר על ידי אושיי כ"שחקן יסוד" ב-75 מיליון דולר, אוון טרנר הגיע ב-70 מיליון דולר, מייארס לנארד, שלא הרבה לקבל דקות לפני כן, ומוריס הארקלס, השחקן שהצליח להשפיע כנראה הכי הרבה מהשמות שציינתי, קיבלו 41 מיליון כל אחד, ופסטוס אזילי קיבל 16 מיליון.

ארבעת השחקנים האלו היוו שני שליש מכל תקרת השכר של הקבוצה, וכל זה אחרי שהקבוצה כבר הציעה לצ'נדלר פרסונס הנודע חוזה של מעל 90 מיליון דולר (למזלם הוא בחר לחתום בממפיס).

האם ככה תיראה הקבוצה בתחילת העונה?

ועכשיו, מה עכשיו?

אני חושב שהצעד לפירוק מערכת היחסים צריך לבוא מאושיי, וזאת ממספר סיבות:

ראשית, לקבוצה בהרכבה הנוכחית אין סיכוי ריאלי לזכות באליפות – המשחק של לילארד לא צפוי להשתפר יחסית לעונה האחרונה, כשהוא קולע 28.8 נק', מחלק 7.5 אסיסטים, והופך את פורטלנד לקבוצה הטובה ביותר במצבי קלאץ' בליגה, בפער. בפלייאוף לילארד התעלה ל-34.3 נקודות ו-10.2 אסיסטים, אבל עדיין לא הצליח לעבור את הסיבוב השני.

מסביב ללילארד הקבוצה מוגבלת – מצופה מנורקיץ' להיות העוגן ההגנתי ולחפות על כולם, הקלע השלישי הטוב בקבוצה נושק לגיל 38, זאק קולינס לא מסוגל להפסיק להיפצע, ובחירות הדראפט האחרונות הלכו על קובינגטון. אנפרני סימונס מתקשה להראות את הפוטנציאל שבמועדון ראו בו.

נורמן פאוול עשוי להחליט בקיץ לחתום במועדון אחר, וזה אחרי שבפורטלנד שלחו עבורו את השחקן הצעיר והמבטיח גארי טרנט ג'וניור, במטרה להשיג הצלחה מיידית בפלייאוף הנוכחי.

נראה לי שככלל, פורטלנד תקבל תמורה גדולה יותר תמורת דמיאן לילארד אם היא תחפש לאן לשלוח אותו, ולא תחכה שהשחקן יוציא הודעה רשמית, ויצרף אליה רשימת קבוצות ספציפית, כל התהליך לא חייב להישמר בסוד מהשחקן, והקבוצה תוכל לאור הכבוד והאהבה של הקהל אליו, לעזור לו להגיע לסיטואציה שהוא רוצה תוך כדי שהיא מוודאת שהיא לא מתפשרת בטרייד, סטייל כריס פול בעונה החולפת באוקלהומה.

אם המטרה של המועדון היא לנסות לזכות באליפות או לפחות לחזור להתמודד עליה, זה הצעד ההכרחי. במידה והרצון של ההנהלה הוא להישאר רלוונטיים עוד כמה שנים, לחלוב מלילארד את השנים הטובות האחרונות שלו, ולא ללכת לטנקינג, אז קיימת גם האפשרות שהכוכב יישאר וינסה להביא את האליפות הביתה, במיוחד אחרי שהוא רואה את כריס פול מוביל את הקבוצה שלו לגמר לראשונה בגיל 36. כמו שלילארד אמר בעצמו:

"Loyalty is my biggest weakness. I am too firm in this absurd age."

אם אהבתם מוזמנים להיכנס לקישור ולשמוע עוד: https://rss.com/podcasts/pickandgoal/

פיק אנד גול. כל יום שלישי

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. לפחות עפ"י הפרסומים, לילארד שונה מכל הסטארים שדרשו טרייד. האופי שלו שונה ולא פעם הוא התבטא שטוב לו בבליזרס והוא לא רואה את עצמו עוזב.
    לטעמי הבלייזרס צריכים קודם למצות את אופציית הטרייד של מקולום לפני שהם הופכים הכל עם לילארד. דווקא בשנים האחרונות היה שם מספיק כשרון (ולראייה ההגעה לגמר המערב) אבל לדעתי הם אף לא מספיק בריאים והיו תקועים יותר מדי זמן עם סטוטס שלא ממש שדרג אותם מעבר.

    1. תכלס זה נכון אבל עומר הדגיש כאן פקטור חדש שמאד יכול להשפיע – האוהדים בחלקם יצאו נגדו בגלל התמיכה בבילאפס. לבן אדם כמוהו שמחשיב נאמנות כערךמעל הכל כמעט זה יכול מאד להרגיש כבגידה.

            1. זה כבר התחום שלך…

      1. לא רק האוהדים – אולשיי וההנהלה, לפחות בהתחלה לפני ה(…דבר הכי חיובי שאקרא לה זו) לאקוניות של מסיבת העיתונאים בה הציגו את צ'ונסי, די התחבאו מאחורי התגובות של לילארד ולא טרחו להגיב בעצמם לפרשה. השאירו אותו להתמודד לבד עם משהו שלא באשמתו.

  2. תודה רבה עומר. המצב כרגע עם לילארד תלוי רק בו. אם נאמנות זו חולשתו הגדולה ביותר, הוא יחכה ממש עד הסוף כדי לקבל החלטה. אני חושב שנראה את דיים בעונה הבאה בקבוצה אחרת, פורטלנד כבר לא תממש לו את חלום האליפות. בניגוד לכריס פול, את לילארד לא אימן מאמן באמת טוב (ויסלחו לי מעריצי טרי סטוטס, הכדורסל של מונטי וויליאמס הרבה יותר טוב) והוא גם לא שיחק לצד אולסטאר אמיתי בקו האחורי. סי ג׳יי הוא אולסטאר קאליבר אבל לא באמת אחת מ-26 השחקנים המובילים בליגה בכל עונה. לאן יעבור? אשמח לראות אותו במזרח לצד אמביד אבל כמות האופציות עצומה

  3. סיפור מעניין סביב לילארד.
    קבוצה קלאסית בשבילו יכולה להיות מיאמי, לצד באטלר ואדבאיו.
    גם החיים הטובים, גם אירגון מסודר ומצליח עם מאמן טוב, וגם שלד מוצלח להמשך.
    אבל אני חושב שהוא יישאר בפורטלנד וייתן צ'אנס עם בילאפס.
    שם כזה לא מגיע כל יום, והוא באמת יכול לכוון אותו ולהעלות אותם רמה.

  4. תודה עומר.
    .
    מה שלא יהיה אני חושב שדיים צריך לעבור הסתה מעמדת הרכז לקלע, להביא לידו רכז סולידי סטייל רוביו ואת מקולום להמיר לשחקן שהוא ספוט ושומר מצוין סטייל קובינקטון (אולי לשכפל אותו) להביא שומר שהוא באמת 4 ולתת (בניגוד לקובינקטון שצריך להיות על עמדה 2-3 ומתקשה לשמור על שחקנים חזקים) ולתת לפאוול להיות השחקן ה6 עם חמישייה כזו שתשחק יותר הגנה יכולים לדעתי להחיות את פורטלנד

    1. אני חשוב שאתה טועה ודיים חייב להישאר רכז. הוא מעולה בלאתר את השחקנים הפנויים גם אם זה לא "פלאשי". זה כמו להגיד שסטף צריך לעבור להיות קלעי.
      ורבעק -קובינגטון (please don't hurt me)

      1. כמה פזיזות צריך להיות בתגובה כזו כשאתה ביום של משחק..כמה רחמים יש בתותח
        בקשר לדיים. לא מסכים בכלל לגבי ההשוואה לסטף. אבל אם אנחנו כבר שם אז לפורטלנד אין את הדריימונד שלה שימנף את היתרונות שדיים יוצר. אם יהיה שחקן כזה אז שישחק רכז העיקר שיהיה עוד מישהו שיודע להניע כדור

      2. וואלה גילרי אני מסכים איתך. לחפש את הבעיות של פורטלנד בדמיאן זה מה אומרים היא לא זה.

        קודם כל המאמן רפה הבנה היה שם אחכ לפני 3 שנים היו צריכים להטריד את נורק מאז הוא רק הדרדר כל הסמן פציע רך לא מספיק טוב.
        דיים וסי גיי זה גארדים של אלופה אין בעיה עם סי גי גם זה לא עכשיו שלוקה או דוראנט פנויים במקומו וסי גיי הוא ברמה של מידלטון הולידיי וכל החברה האלה סף אולסטאר מידי פעם עסל באסל.

        קובונגטון גם טוב. גרי טרנט היה מספיק טוב. אני חושב שהיה חסר מאמן ספסל וסנטר הגנתי ולא פציע כמו קאפלה למשל. הם כן היו קונטנדרית עם מאמן חזק.

        1. הבעיה עם מקולום היא ההגנה אתה לא יכול לשמור עם מקולום ולילארד אז להטריד את מקולום תמורת שחקן הגנה טוב ואם אין כזה אז להשאיר לא נורא

  5. בס"ד
    שלום ותודה.
    העונה הם היו בריאים יחסית, בוודאי ביחס לשאר הקבוצות,
    וראינו את התקרה שלהם.
    לדעתי סיים ישאר בפורטל ס.

  6. מסכים עם השורה התחתונה. בסוף זה תלוי בלילארד. אבל אני חושב שיש לבלייזרס לפחות עוד עונה אחת לנסות לפני שהם מפרקים הכל.
    לדעתי הם זקוקים לדברים הבאים:
    שחקן כנף מגן שיודע להן (סטייל קראודר)
    שינוי מאמן (בוצע)
    שינוי בעמדת הסנטר – סי גיי ולילארד צריכים סנטר הגנתי יותר ומובילי, משהו בסגנון של גארט אלן.
    להחתים את פאוול.

    מעבר לארבעת הדברים האלה (לא קשים לביצוע) הם צריכים לממש את שני הנכסים הכי גדולים שלהם – נורקיץ ובחירת הדראפט של 2023. לארוז את שניהם בחבילה ולנסות להשיג את השחקן הכי טוב שהם יכולים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט