אירועי דיומא – 30.06.2021: נבחרת ישראל בבייסבול מצאה יריב לפתוח נגדו את האולימפיאדה: נבחרת ארה"ב…

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 5

קטע 4 של אתמול, האחרון בחבל ברטן, היה קטע שטוח שהביא לנו לשם שינוי התרגשות מהסיבות הנכונות. מתחילת הקטע ראינו שני בורחים, ברט ואן מור וז'אן לוק פרישון. השניים נותרו במרחק יציב מהדבוקה עד לכ-15 ק"מ לסיום, שם ואן מור נפטר מיריבו והמשיך לדהור לבדו קדימה. הקבוצות בדבוקה לא ממש שיתפו פעולה על מנת לתפוס את הבלגי הצעיר, ונראה היה שהוא הולך לשחזר את התרחיש ממירוץ הדופינה האחרון, בו הפתיע את הדבוקה מהבריחה וזכה בקטע. אלא שבכמה ק"מ האחרונים הדבוקה התעשתה, והחלה לסגור את המרחק מהבורח בקצב מהיר, עד ששברה לו את הלב ממש כ-200 מטרים לפני הסיום. במיאוץ הסיום ראינו סוף סוף את אחד מתרחישי האגדה להם ציפינו, ובו מארק קבנדיש חצה ראשון את הקו, לפני בוהאני ופיליפסן. ניצחון שאף הביא לו את החולצה הירוקה. קבנדיש הוא כידוע אחד המאיצים הגדולים של כל הזמנים, אך הוא סבל מתקופת יובש בה לא זכה בניצחון במשך שלוש שנים, כשהאחרון בטור היה ב-2016. הניצחון הזה שלו מעלה את מספר הקטעים בהם הוא זכה בטור ל-31, שני רק ל-34 של אדי מרקס הגדול. הקטע לא שינה את תמונת ה-GC, ומתיו ואן דר פול ממשיך להוביל במירוץ, לפני אלאפיליפ (8+), קאראפאז ו-ואן ארט (31+), קלדרמן (38+), פוגאצ'אר (39+), מאס וקינטאנה (40+), לאטור (45+) ושורה של רוכבים במרחק 52 שניות.
קטע 5 של היום הוא קטע הנג"ש הראשון מבין שניים של המירוץ. זהו קטע ארוך יחסית, 27 ק"מ, ושטוח למדי. לא ניתן להמעיט בחשיבות של הקטע, וצפוייה לו השפעה ניכרת על ה-GC. מבין חברי ה-GC הנמצאים בצמרת הדירוג, אלאפיליפ ופוגאצ'אר הם שענים מצויינים, המסוגלים לעלות להובלה בסוף היום. גם רוגליץ' ותומאס הם כאלה, אך לא ברור עד כמה הנפילות מלפני יומיים ישפיעו על יכולותיהם היום. אורן, קאראפאז, מאס וקלדרמן הם שענים ראויים, העשויים להשיג תוצאות הגונות, בעוד שקינטאנה צפוי לאבד לא מעט זמן. מבין שאר החברים, וואוט ואן ארט עשוי בהחלט לאיים על הקטע, ואיתו על החולצה הצהובה (אותה ישמח ליטול מהנמסיס ואן דר פול). גם קונג, ביסגר, פורט, מקנולטי, קמפנארטס, ביירג וקאטאנאו צפויים לתת כאן תוצאות טובות. שידור ביורוספורט ב-13:10.

טניס – טורניר ווימבלדון / עמיחי קטן:

מעטים יטילו ספק בכך שטורניר ווימבלדון המיתולוגי הוא המרכזי מבין רביעיית טורנירי הגרנד סלאם של הטניס. הטורניר נפתח כבר שלשום, כאשר סטפאנוס ציציפאס, המדורג 4 בעולם ו-3 בטורניר שהגיע לגמר הרולאן גארוס האחרון, הודח כבר בסיבוב הראשון על ידי טיאפו האמריקאי, ובכך רשם את הפעם הרביעית ברציפות בה מי שהפסיד בגמר הרולאן גארוס הודח כבר בסיבוב הראשון של ווימבלדון.

דג'וקוביץ' הפסיד את המערכה הראשונה לג'ק דרייפר הצעיר שייכנס לטופ 300 רק אחרי הטורניר, אבל התאושש וניצח את המשחק בקלילות, אנדי מארי חזר להופיע מול הקהל הביתי לראשונה מאז 2017, והשיג ניצחון ראשון מאז על שחקן מהטופ 30 בעולם, כאשר הוא כבר הוביל 5- 0 במערכה השלישית, הפסיד אותה 7- 5 וחזר לניצחון במערכה הרביעית ולניצחון 3- 1 במערכות.

אמש, הסיפור המרכזי היה הפציעות במגרש המרכזי. אדריאן מנארינו הוביל 2- 1 במערכות על זקן השבט פדרר, אם כי פדרר היה ביתרון 4- 2 במערכה הרביעית ועם המומנטום, ואז מנארינו סובב את הברך בתנועה לא טובה. הוא ניסה לחזור לשחק, אבל לא היה מסוגל לנוע על המגרש ונאלץ לפרוש אחרי שפדרר זכה במערכה הרביעית. אחר כך עלתה סרינה וויליאמס למגרש ונפצעה גם היא, מה שאילץ אותה לפרוש אחרי כמה זמן.

משחקים נבחרים היום:

גברים:

נובאק דג'וקוביץ' (1) – קווין אנדרסון אנדרסון כבר הוביל 2- 0 במערכות על דג'וקוביץ' בווימבלדון 2015 לפני שהפסקת גשם הצילה את נולה ואפשרה לו להשלים קאמבק.
אנדי מארי – אוסקר אוטה אני אישית מאוד אשמח לראות את אנדי מארי מצליח כאן.
ניק קיריוס – אוגו הומברט (21) המשך של משחק מאתמול. כרגע זה 3-3 במערכה החמישיתץ
פאבלו קרניו-בוסטה (11) – סאם קוורי האיש שהדיח את דג'וקוביץ' אחרי 4 זכיות רצופות והגיע לחצי הגמר אחרי שהדיח את האלוף המכהן שוב, הפעם אנדי מארי, בשנה העוקבת, ינסה להראות שלא הרי ווימבלדון כהרי המגרשים האחרים. הספרדי עדיין פייבוריט, אבל יכול להיות משחק מעניין.

נשים:

ארינה סבאלנקה (2) – קייטי בולטר הקהל ישמח לראות נציגה בריטית מקומית במגרש המרכזי, גם אם הסיבה לכך היא היריבה סבאלנקה הבלארוסית שמעולם לא עברה את הסיבוב השני של ווימבלדון.
אלינה סביטולינה (3) – אליסון ואן-אויטואנק עוד מדורגת בכירה במשחק שיכול להיות מעניין, הפעם נגד הבלגית שהגיעה בעבר לשמינית הגמר כאן.
אונס ג'אבור (21) – ונוס וויליאמס הטניסאית הטוניסאית שהפכה לערבייה הראשונה לזכות בטורניר WTA רק לפני שבוע וחצי תשחק נגד אלופת ווימלבדון 5 פעמים, אם כי בשנים 2000, 2001, 2005, 2007, 2008. נציגת וויליאמס האחרונה בטורניר הזה לא זכתה בגרנד סלאם מאז ווימבלדון 2008, ולא עברה את הסיבוב השלישי באף אחד מהם מאז 2017, אז היא הפסידה לאחותה בגמר של אוסטרליה, למוגורוזה בגמר של ווימבלדון ולסלואן סטפנס בחצי הגמר של אליפות ארה"ב.

אם כבר הזכרתי את הזכיות של ונוס וויליאמס בווימבלדון, אז הנה חידה קטנה – מי היו הזוכים בגברים בכל אחת מהשנים בהן ונוס זכתה בנשים?

אולימפיאדה – בייסבול / מנחם לס

נבחרת ישראל בבייסבול
כיפות – חובה!

משחק הבייסבול הראשון באולימפיאדת טוקיו הוא בין שתי הקבוצות שייתכן מאד שתיפגשנה גם בגמר – יפאן נגד הרפובליקה הדומיניקנית. המשחק השני למחרת הוא בין ארה"ב, והפתעת אליפות העולם – ישראל, ב-30 ליולי.

נבחרת ארה"ב תורכב מטובי שחקני ה-AA – ה-דאבל A והטריפל A. ה-MLB לא הסכימה לקחת חופשה ולעצור את הליגה בגלל האולימפיאדה. הווה אומר שגם מדינות כמו הרפובליקה הדומיניקנית, פורטו ריקו, יפאן, וקוריאה – בין השאר – לא תוכלנה לשתף את השחקנים שלהן המשחקים במייג'ור ליג בארה"ב וקנדה.

סגל נבחרת ישראל:

מנהל נבחרת ישראל בבייסבול, פיטר קורץ, הגיש את השמות של 44 שחקנים שמהווים הסגל המורחב של הנבחרת לקונפדרציה העולמית של בייסבול וסופטבול. הסגל הסופי, בן 24 שחקנים שייסע למשחקים האולימפיים ייבחר מתוך השחקנים שנכללים בסגל המורחב.

הסגל כולל את כל 24 השחקנים שהובילו את הנבחרת לאולימפיאדה דרך מוקדמות האולימפיים של בייסבול אירופה/אפריקה ב-בספטמבר 2019 באיטליה. ישנם 12 שחקנים ששיחקו עבור ישראל באליפות העולם לבייסבול בשנת 2017, בה הנבחרת הפתיעה רבים והגיעה לרבע הגמר וסיימה במקום השישי בעולם.

הדור הבא של שחקני בייסבול הישראלים מיוצג גם עם שישה שחקנים שעזרו לישראל לסיים במקום הראשון במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 18 בשנת 2019 בשוודיה. לצד תשעה שחקנים ששיחקו בליגה המקצוענית, ה-MLB, נמצאים גם ארבעה שחקנים המשרתים כיום בצה״ל כספורטאים מצטיינים ושניים נוספים שיתגייסו באותו מעמד בשנה הקרובה.

הנבחרת תקיים את מחנה האימונים הראשון שלה במאי באריזונה ואז ייפגשו שוב בתחילת יולי בניו יורק, שם תשחק סדרת משחקי הכנה לפני שתטוס לטוקיו לאולימפיאדה.

הסגל המורחב של נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים ב-2021:

פּיצ׳רים (21): ג׳רמי בלייך, אריק ברודקוביץ, ג׳ונתן דה-מארטה, ג׳ואי ווגמן, בן וונגר, זק וייס, ג׳וש זייד, אלכס כץ , ג׳ארד לקינד, אלון ליישמן, שלמה ליפץ, שלמה ליפמן, עברי מרגולין, ג׳ון מוסקוט,  טיי קלי, גייבּ קראמר, דין קרמר, מאט סורן, ג׳ייק פישמן, עידו פלד, דין פלמן, דייויד שרעבי.

תופסים (3): טל אראל, ריאן לברנוואי, ניק ריקלס.

שחקני אינפילד (12): שקד ברוך, סקוט בורצ׳ם, איתי גולדנר, מיץ׳ גלסר, דני ולנסיה, אסף לוונגרט, זאב מור, זאק פנפראס , איאן קינסלר, סימון רוזנבאום, קאי פריסם.

שחקני אאוטפילד (8): דוד אבן עזרא, נתן בש, בלייק גיילן, ג׳רמי וולף, רוב פולר, ג׳ייק רוזנברג, נועם קליסר, אורי שני.

סגל נבחרת ארה"ב:

USA Baseball Olympic Qualifying Roster
(Name; Position; 2021 Organization) 

Nick Allen; INF; Oakland Athletics; Midland (AA)
Eddy Alvarez; INF; Miami Marlins; Jacksonville (AAA)
Homer Bailey; RHP
Anthony Carter; RHP; Saraperos de Saltillo
Triston Casas; INF; Boston Red Sox; Portland (AA)
Brandon Dickson; RHP
Jarren Duran; OF; Boston Red Sox; Worcester (AAA)
Tim Federowicz; C; Los Angeles Dodgers; Oklahoma City (AAA)
Eric Filia; OF; Seattle Mariners; Tacoma (AAA)
Logan Forsythe; INF; Milwaukee Brewers; Nashville (AAA)
Todd Frazier; INF
Anthony Gose; LHP; Cleveland Indians; Columbus (AAA)
Edwin Jackson; RHP
Jon Jay; OF; Los Angeles Angels; Salt Lake Bees (AAA)
DJ Johnson; RHP; Cleveland Indians; Columbus (AAA)
Matt Kemp; OF
Mark Kolozsvary; C; Cincinnati Reds; Chattanooga Lookouts (AA)
Trevor Lane; LHP; New York Yankees; Scranton Wilkes-Barre (AAA)
Matthew Liberatore; LHP; St. Louis Cardinals; Memphis (AAA)
Drew Parrish; LHP; Kansas City Royals; Quad Cities (A+)
David Robertson; RHP
Joe Ryan; RHP; Tampa Bay Rays; Durham (AAA)
Marc Rzepczynski; LHP
Jimmie Sherfy; RHP; San Francisco Giants; Sacramento (AAA)
Luke Williams; INF; Philadelphia Phillies; Lehigh Valley (AAA)
Simeon Woods Richardson; RHP; Toronto Blue Jays; New Hampshire (AA)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. תודה לצוות.
    אחד התלמידים שלי (לשעבר, כי הם סיימו יב כעת) בנבחרת ישראל הצעירה בבייסבול. ממש מקווה שיהוא יום ואזכה לראות אותו בנבחרת הבוגרת

  2. תודה רבה דוד היה מרגש מאד אתמול
    תודה רבה עמיחי אני מקווה שאיכשהו נובאק יודח מול הבריטי כ"כ התרשמתי בסט הראשון אבל היה זה מוקדם מדי ומעט מדי
    ותודה רבה מנחם עוד לא יוצאת לי מהראש הידיעה על הקוץ הכפול גובה ורוחק שלקח את אליפות ארה"ב בשני המקצועות

    אני אאריך בהמשך על היורו

  3. לסגור את הפינה של אתמול

    טוב אז אנגליה -אוקראינה משחק רבע גמר האחרון ייערך במוצאי שבת הקרובה 22.00 בלילה באולימפיקו ברומא
    מפגשי עבר
    נפגשו ביורו 2012 בשלב הבתים במסגרת מחזור 3 בבית 4 אנגליה ניצחה את המארחת אוקראינה 0-1 משער של ויין רוני
    האנגלים המשיכו לרבע הגמר מהמקום הראשון האוקראינים הודחו אז במקום השלישי בבית
    המפגשים האחרונים הרשמיים בין הנבחרות היו במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014 במסגרת בית 8 המפגשים הסתיימו בתיקו 1-1 ו 0-0 האנגלים סיימו במקום הראשון בבית והעפילו לגביע העולם האוקראינים העפילו לפליאוף לדאובנם מול צרפת הם ניצחו 0-2 בראשון אבל האנגלים ניצחו 0-3 בגומלין בכדי לעלות

    קרב החברים היחידי יתרחש בין
    גיבור רבע הגמר האוקראיני זינצנקו מהאלופה הסיטי לחבריו לקבוצה סטונס ,ווקר סטרלינג ופודן

  4. לפני שנדבר על מד הכח המעודכן נציין בתגובה זו את מד הכח שלי ערב שמינית הגמר
    מהסוף להתחלה
    16 אוסטריה
    15 שוויץ
    14 ווילס
    13 אוקראינה
    12 צ'כיה
    11 דנמרק
    10 קרואטיה
    9 שבדיה
    8 בלגיה
    7 הולנד
    6 איטליה
    5 ספרד
    4 פורטוגל
    3 גרמניה
    2 אנגליה
    1 צרפת

    מה קרה בפועל
    שוויץ 15 הדיחה את צרפת 1 עם 4-5 מהנקודה לאחר 3-3
    אנגליה 2 הדיחה את גרמניה 3 עם 0-2
    בלגיה 8 הדיחה את פורטוגל 4 עם 0-1
    ספרד 5 הדיחה את קרואטיה 10 עם 3-5 בהארכה
    איטליה 6 הדיחה את אוסטריה 16 עם 1-2 בהארכה
    צ'כיה 12 הדיחה את הולנד 7 עם 0-2
    אוקראינה 13 הדיחה את שבדיה 9 עם 1-2 בהארכה
    דנמרק 11 הביסה את ווילס 14 עם 0-4

    מסקנות טורניר דרמטי מפתיע צמוד בו הכל יכול להיות
    לא פחות מ 4 המדורגות נמוכות יותר על הנייר הודחו
    גם אם ניתן להתווכח איתי למשל על דירוג בלגיה מול פורטוגל הרי שלא ניתן באמת להתווכח על שוויץ מול צרפת למשל או צ'כיה מול הולנד

    גם כמות השערים שקיבלנו היא נדירה לשלב הנוקאאוט עם 29 (3.625 למשחק אך בהינתן ב 4 הארכות מדובר בממוצע של 3.11 ל 90 דקות או לצורך העניין שער כל פחות מ 29 דק )
    קיבלנו גם לא פחות מ 4 הארכות והנתונים הם חסרי תקדים
    אמנם קשה להשוות זאת ליורו מכיוון שרק ביורו 2016 קיבלנו נוקאאוט בשמינית הגמר
    בכל זאת בהשוואה הבודדת
    ב 2016 קיבלנו רק 19 שערים ורק 2 הארכות (שער כל 41 דק' ממוצע של 2.19 למשחק )

    אבל ניתן להשוות זאת לטורנירי גביעי העולם שם קיבלנו שלב שמינית גמר דומה מאז 86 קרי 9 טורנירים ברצף ואלו הנתונים

    1986 נכבשו 26 שערים בשמינית הגמר רק משחק אחד הלך להארכה
    ממוצע של 3.12 למשחק (בהתאם ל 90 דק) והארכה בודדת שער תוך בקצת פחות מ 29 דק')

    1990 נכבשו 18 שערים עם 4 הארכות ממוצע של 1.93 מותאם ל 90 דק אם תרצו שער כל כ 47 דק

    1994 25 שערים עם 2 הארכות ממוצע של 2.88 מותאם אם תרצו שער כל 31 דק'

    1998 23 שערים עם הארכה בודדת ממוצע של 2.76 למשחק שער כל 33 דק

    2002 17 שערים עם 2 הארכות ממוצע של 1.96 למשחק שער כל 46 דק'

    2006 15 שערים עם 2 הארכות ממוצע מותאם של 1.73 שער כל 52 דק'

    2010 22 שערים עם 2 הארכות ממוצע של 2.54 למשחק שער כל 35 דק'

    2014 18 שערים עם 5 הארכות ממוצע מותאם של 1.86 שער כל 48 דק

    2018 24 שערים עם 3 הארכות ממוצע מותאם של 2.67 למשחק שער כל 34 דק

    סיכום
    הכי הרבה שערים כמותית אי פעם הובקעו בטורניר שמינית הגמר הזה
    הממוצע הכי השני הכי בהפרש מינורי ביותר מהמונדיאל הנהדר של 86
    גם הקלאסיקות יכולות להתחרות רק ב 86

    עד היום אני את ה 3-4 הבלגי על ברה"מ ואת 1-5 הספרדי על הדנים אלו משחקים שלא ניתן לשכוח
    כך גם לא נשכח אף פעם את ה 3-5 הספרדי על הקרואטים ואת ה 3-3 והניצחון הסנסציוני השוויצרי על צרפת
    אגב גם אז 2 המנצחות נפגשו ברבע …אז זה הלך לפנדלים שם הדיחה בלגיה את ספרד…גם אז היה מפגש ענק בשמינית אז צרפת אלופת אירופה ניצחה את איטליה אלופת עולם …מזכיר את אנגליה גרמניה הפעם

    בקיצור נקווה שימשך כך

  5. על מד הכח החדש כל קבוצה בתגובה
    מד הכח החדש שלי מתייחס קודם כל לסיכויי זכיה יותר מאשר איכות נבחרת וככזה הוא לוקח בחשבון את הדרך עד לגמר
    למשל בתחתית מד הכח העדפתי את אוקראינה על שוויץ למרות שאני חושב ששוויץ יותר איכותית מכיוון שלשוויץ תהיה דרך יותר קשה לגמר

    אז הנה הדירוג

    מקום 8 שוויץ :

    13 בדירוג פיפ"א
    מה עשתה עד כה בטורניר
    1-1 עם ווילס במשחק הפתיחה
    הפסד 3-0 לאיטליה במשחק השני
    ניצחון 1-3 על טורקיה שהוביל אותה למקום השלישי (מקום 3 מבין 6 המדורגות 3 ובקיצור הנבחרת ה 15/24 באיכות שלב הבתים)

    בשמינית הגמר יצאה מהקבר ומפיגור 3-1 מול צרפת לשער מצמק דקה 81 ושוויון דקה 90 וניצחון מהנקודה

    מאזנה המצטבר ניצחון 2 תיקו והפסד (לא כולל הדו קרב מהנקודה) ויחס שלילי של 8-7

    למה רק 8 ?
    ראשית הגנה לא בסטנדרט רבע הגמר עם 2 שלישיות מול קבוצות העילית
    שנית הדרך עוברת בספרד ואם תסנסץ תחכה לה איטליה או בלגיה לא נראה אפשרי

  6. מקום 7 אוקראינה :
    מקום 24 בדירוג פיפ"א
    מה עשתה עד כה
    הפסד 3-2 להולנד במחזור הפתיחה
    ניצחון 1-2 על מקדוניה בהמשך
    הפסד 1-0 לאוסטריה
    ששם אותה בעמדת הדחה במקום 3 בבית לבסוף סיימה 4/6 הממוקמת 3 ועלתה למעשה כנבחרת ה 16 והאחרונה לשמינית הגמר.

    בשמינית הגמר ניצחה את שבדיה 1-2 בהארכה

    מאזנה המצטבר 2 ניצחונות ו 2 הפסדים ויחס של 6-6

    למה 7 ? …למה כמה …
    וברצינות אנגליה נראית גדולה עליה בכמה דרגות
    מצד שני אם תעבור בהפתעה גדולה את אנגליה הרי שחצי הגמר דנמרק /צ'כיה בהחלט אפשרי .

  7. מקום 6 דנמרק
    10 בדירוג פיפ"א

    הדרך לכאן
    הפסד בדרבי הסקנדינבי 1-0 במחזור הראשון לאחר ההתמוטטות של אריקסן כוכבה הגדול שהוא אגב האיש עם הכי הרבה הופעות והכי הרבה שערים בסגל הדני לטורניר
    זה המשיך בהפסד 2-1 לבלגיה למרות יתרון בפתיחה
    אך שלב הבתים הסתיים עם ניצחון מרשים 1-4 על רוסיה שבתוספת ההפסד הפיני לבלגיה העלה אותה מהמקום השני

    בשמינית הגמר רמסה 0-4 את ווילס
    ככה שמאזנה המצטבר 2 ניצחונות ו 2 הפסדים ויחס של 4-9 עם צמד רביעיות מרשים
    למה 6 ? מצד אחד בחלק הנח יחסית בוודאי ברבע מאידך בכל זאת איבדה את כוכבה הגדול ועדיין משלב חצי הגמר תהיה אנדרדוג מובהק

  8. מקום 5 צ'כיה
    40 בדירוג פיפ"א

    הדרך לרבע
    ניצחון 0-2 על סקוטלנד בפתיחת משחקי בית 4
    אח"כ תיקו 1-1 עם קרואטיה
    ולבסוף הפסד 1-0 לאנגליה שדחק אותה למקום השלישי בבית אבל עם 4 נק' שהספיקו למקום השני בין המדורגות 3
    בשמינית הגמר הדהימה 0-2

    מאזנה המצטבר 2 ניצחונות תיקו והפסד ויחס של 2-5

    למה 5 ?
    מצד אחד רבע גמר נח יחסית בו היא אפילו פייבוריטית מאידך היא לא באיכות של 4 הגדולות ולראייה (חלקית לפחות) דירוג פיפ"א

  9. מקום 4 :
    בלגיה
    1 בדירוג פיפ"א

    הדרך לרבע הגמר
    הביסה 0-3 את רוסיה
    הפכה פיגור ל 1-2 על דנמרק
    ניצחה 0-2 את פינלנד
    והמשיכה עם 0-1 הרואי על אלופת היבשת פורטוגל
    סיכום 4 ניצחונות ב מש יחס 1-8

    למה 4 ?
    שאלה נהדרת בייחוד לאור המאזן המושלם
    נוסיף לכך שבלגיה סיימה מושלמת במוקדמות היורו כשניצחה 10/10 במסגרת בית 9 עם נבחרות רוסיה ,סקוטלנד ,קפריזין קזחסטן וסן מרינו
    ויחס נהדר של 3-40
    מה שמעמיד אותה על 14/14 מדהימים ויחס מטורף של 4-48 ( 0.29-3.43 למשחק )

    נבחרת בלגיה היא גם המצליחה מבין הנותרות בכל הקשור למיקום גביע העולם שם סיימה שלישית היא גם העפילה לרבע גמר היורו הקודם
    כאשר הזכרנו שכל עולות הפיינל פור הודחו ולכן היא הכי מצליחה מבין הנותרות ביחס עם איטליה
    ובכלל זו נבחרת שמגיעה בפעם הרביעית ברצף לפחות לשלב רבע הגמר
    כל זה מוביל לשאלה למה למען השם אתה מדרג אותה רק 4 ?????????????????

    אז השאלה טובה נקווה שגם התשובה

    1. גיל השחקנים הנבחרת הבלגית המבוגרת בטורניר כולל שחקנים משמעותיים כמו ורטונגן וויטסל

    2. כשירות השחקנים : בייחוד הטובים שבהם כמו הזארד (הגדול ) או דה בריינה שבספק לרבע הגמר

    3 קושי הבארקט בלגיה עברה משחק קשה מאד מול פורטוגל ועכשיו תקבל את איטליה כשבחצי צפויה להמתין ספרד
    זהו הקושי הגדול ביותר מכל יתר הנבחרות וכשמוסיפים לכך את הקושי המצטבר זה קשה יותר בטח ביחס לדלילות הסגל ביחס למשל לנבחרות איטליה אנגליה וספרד שנראות כנבחרות עמוקות הרבה יותר

    4 בסופו של יום אף בלגי בסגל שלקח למשל את ליגת האלופות (מינולה השוער המחליף לקח אמנם את הגביע אך לא שיחק כלל בקמפיין של לבירפול)
    זה כולל את דה בריינה קורטואה וקארסקו ששיחקו בגמרים והפסידו ולכן יש גם קושי מנטלי

  10. מקום 3
    איטליה
    7 בדירוג פיפ"א
    הדרך לרבע
    החלה עם 0-3 על טורקיה
    המשיכה עם 0-3 על שוויץ
    וסגרה את הבתים עם 0-1 על ווילס
    בשמינית הגמר שרדה הארכה עם 1-2 על אוסטריה

    סיכום כללי 4/4 ויחס 1-9
    שזה מרשים
    גם היא כמו בלגיה עם מאזן מרשים בבתים של 10/10 ויחס 4-37
    היא סיימה ראשונה את בית 10 לפני פינלנד ,יוון ,בוסניה ,ארמניה וליכטנשטיין
    כך שמאזנה הכולל 14/14 ויחס 5-46 (0.36-3.29 למשחק )

    בכלל איטליה עם רצף של כמדומני 32 משחקים ללא הפסד שזה שיא חדש

    למה 3 ?
    בחלק הקשה בבארקט אחרי בלגיה תחכה כנראה ספרד
    היא גם לא כזו מנוסה בסגל מאז טורניר 2012 הנבחרת האיטלקית הודחה בשלב הבתים במונדיאל 14 ברבע גמר יורו 16 ובמוקדמות מונדיאל 18
    אין בנבחרת הזו גם כוכבים יוצאי דופן בטח ביחס לסגל איטלקי ממוצע משנות ה 80 90 או מהעשור הקודם

    אבל מדובר בנבחרת צעירה רעבה טקטית והכי חשוב רעננה

  11. מקום שני
    ספרד
    6 בדירוג פיפ"א
    הדרך לרבע
    0-0 עם שבדיה במשחק הפתיחה
    1-1 עם פולין במחזור השני
    0-5 על סלובקיה בסיום הבתים
    ואז 3-5 על קרואטיה בהארכה בשמינית
    סה"כ עם 2 ניצחונות ו 2 תיקו ויחס 4-11

    למה 2 ?
    בגדול מדובר בנבחרת עם עומק עדיין לא מעט ניסיון כולל בוסקטס שהיה שותף לזכייה בגביע העולם 10 כשחקן הרכב
    ואלבה שהצטרף לבוסקטס בזכייה ביורו 12
    איתם לא מעט שחקנים שלקחו למשל את ליגת האלופות כמו איספקלווטה ואלקנטרה
    ועוד שחקנים שעברו גמרי אלופות ולמעשה הכל כמו קוקה למשל

    גם הרבע גמר נח יחסית והיא תפגוש בקבוצה שתעבור מלחמת עולם ברבע ככה שהיא פייבוריטית מוחלטת לגמר

  12. מקום 1 אנגליה :
    4 בדירוג פיפ"א
    הדרך לרבע
    ניצחון 0-1 על קרואטיה בפתיחה
    0-0 בדרבי הבריטי עם סקוטלנד
    ניצחון 0-1 על צ'כיה
    ניצחון גדול 0-2 על גרמניה ברבע
    סה"כ 3 ניצחונות ותיקו ויחס 0-4

    למה הפייבוריטית הגדולה ?

    1 יש לה סגל עמוק מאד ואיכותי מאד שמשקף את הליגה החזקה ביותר ששלחה 2 קבוצות בגמר אלופות

    2. אליפות לוקחים קודם כל בהגנה וההגנה האנגלית יציבה מאד עדיין לא חטפה שער

    3 אוקראינה מחכה ברבע וצ'כיה /דנמרק בחצי בעוד איטליה /ספרד/בלגיה יאבקו בינם לבין עצמם על הכרטיס השני לגמר

    4 היא תחזור לוומבלי בחצי הגמר בהינתן שתדיח את אוקראינה ברומא ברבע

    וזה מזכיר שגם את התואר הבודד שלה אי ]פעם היא לקחה בבית

  13. כוכבי הטורניר ומבט על כדור הזהב השנתי

    נתחיל בכוכבי הטורניר
    רובם הלכו הביתה כמו זבובים
    רונאלדו מוליך את טבלת כובשי השערים עם 5 אבל הלך הביתה
    גם בנזמה שכבש צמד כמו פושברג השבדי שכבש היום והם הגיעו ל 4 הודחו

    ככה שהאיום על רונאלדו מגיע משיק הצכי המפתיע עם 4 שערים
    ומשחק סביר מול דנמרק ברבע
    כאשר לוקקו הבלגי ספרוביץ השוויצרי ואולי בעיקר סטרלינג האנגלי עם 3 שערים מהווים את האיום הגדול ביותר

    את טבלת הבישולים מוביל במפתיע צובר השוויצרי עם 4
    הנשארים הבאים עם 2 בלבד

    מי יהיה שחקן הטורניר
    סביר שהוא יבוא מהאלופה
    או לפחות העולה לגמר
    סביר שהם יהיו איטליה בלגיה או ספרד ואנגליה
    לאף נבחרת ברביעייה הנ"ל אין מעומד מעל כולם

    לכן השמות החשודים הם
    לוקקו או דה בריינה מבלגיה
    סטרלינג (כרגע מאנגליה)
    ספרדי או איטלקי שיבלטו מכאן ואילך
    ואולי שחקן מפתיע מנבחרת משנית כמו שיק , צובר זינסצקו או שמייכל

    גם כאן הכל פתוח

    כיצד ישפיע הטורניר על זוכה כדור הזהב ?
    אין ספק ששם כמו אמבפה נפגע מאד מהטורניר כנ"ל קאנטה ולמעשה יתר הצרפתים

    הלאה כשמסתכלים למשל על צלסי אלופת היבשת אין שם בולט ( למעט קאנטה שכאמור מניותיו בירידה )

    זה עשוי להחזיר לפחות כרגע את לבנדובסקי לרשימת המועמדים .
    כמובן שאם אחד כמו לוקקו יילך עד הסוף אז הוא יוכל להפוך לפייבוריט .

    יכול להיות גם שבהינתן שתזכה בתואר נבחרת ללא כוכב בולט כמו ספרד או איטליה ומאידך מסי יסחוף את ארגנטינה לזכייה בקופה על אדמת ברזיל הרי שהוא יחזור לרשימת המועמדים .

    ב11/7 נהיה חכמים יותר .
    ….בתקווה

  14. התפלגות העולות לרבע הגמר
    רק 3/6 אלופות הבתים העפילו לא פחות מ 3 עולות הודחו חסר תקדים
    רק 2-6 הסגניות עלו
    ולא פחות מ 3/4 המדורגות 3 שבכלל הגיעו לשמינית המשיכו הלאה
    בקיצור שווה להיות מקום 3….

    מה היו בטורנירי מקומות 3 הקודמים ביורו /גביע העולם ?
    יש לכך 4 תקדימים ביורו הקודם

    יורו 2016
    4/6 אלופות הבתים העפילו לשלב רבע הגמר
    3/6 הסגניות העפילו לשלב רבע הגמר
    1/4 השלישיות העפילו לשלב הרבע

    מונדיאל 1986
    3/6 אלופות הבתים ברבע הגמר
    4/6 הסגניות בשלב הרבע
    1/4 השלישיות בלבד ברבע

    מונדיאל 1990
    4/6 אלופות הבתים ברבע
    2/6 הסגניות ברבע
    2/4 השלישיות ברבע

    מונדיאל 1994
    4/6 אלופות הבתים ברבע
    3/6 הסגניות ברבע
    1/4 השלישיות ברבע

    בקיצור הייתה פעם ש 3/6 אלופות הבתים הודחו
    אבל לא קרה ש 3/4 השלישיות עלו

    הממוצע 62.5 מאלופות הבתים ממשיכות הלאה לרבע בממוצע בעוד כאן זה 50
    50 אחוז מהסגניות העפילו לשלב הבא בעוד כאן זה 33
    בעוד בטורנירים האחרים העפילו בממוצע 31 אחוז מהמדורגות 3 לרבע הפעם מדובר ב 75 אחוז

  15. הפוגה קצרה מהיורו לטורניר המוקדמות קדם אולימפי בכודרסל
    ראשית נסביר שהטורניר האולימפי בטוקיו יכלול 12 נבחרות שיתחלקו ל 3 בתים של 4 ( במקום החלוקה המסורתית של 2 בתי 6 כנראה רוצים להפחית משחקים )

    8 נבחרות כבר העפילו
    4 נבחרות יעפילו מהטורניר הקדם אולימפי

    הנבחרות שהעפילו.
    בבית 1 באולימפיאדה ישחקו

    ארה"ב ( האלופה האולימפית)
    צרפת
    איראן ( אלופת אסיה)
    הנבחרת הנוספת תעלה מהקדם אולימפי

    בית 2
    אוסטרליה ( אלופת אוקיאנייה)
    ניגריה ( אלופת אפריקה)

    2 עולות מהקדם אולימפי

    בית 3
    ארגנטינה ( סגנית אלופת עולם)
    יפן ( מארחת)
    ספרד ( אלופת עולם )
    עלו ישירות
    4 תעלה מהקדם אולימפי

    אשר על כן
    בטוקיו בטוחות
    ארה"ב , ספרד , צרפת , ארגנטינה , אוסטרליה , ניגריה , יפן ואיראן .

    מה הלאה
    טורניר הקדם אולימפי

    איך הוא מתקיים ?

    למעשה מתקיימים 4 טורנירים שונים ברחבי העולם

    הפורמט דומה
    כל טורניר אמור להתקיים עם 6 נבחרות
    בסיומו מנצחת הטורניר תעלה לאולימפיאדה.

    השיטה
    2 בתים של 3 נבחרות
    2 הראשונות בבית עולות לחצי גמר הטורניר הראשונה בבית מול סגנית הבית המקביל 2 המנצחות יעפילו לגמר שבו המנצחת תיסע לטוקיו

    הנה ארבעת הטורנירים

    1. טורניר ויקטוריה ( קנדה)

    מנצחת הטורניר תשובץ
    בבית 1 בטוקיו עם ארה"ב צרפת ואיראן
    המשתתפות

    בית 1 קנדה יון וסין
    בית 2 טורקיה צ'כיה ואורגוואי

    על פניו קנדה הפייבוריטית הגדולה
    יוון טורקיה ואולי אולי צ'כיה של ננו ינסו לעקוץ
    אורגוואי וסין בעיקר …ישתתפו

    אתמול בטורניר
    בית 1 קנדה ניצחה את יוון 91-97
    בית 2 טורקיה ניצחה את אורגוואי 86-95

    מחר
    קנדה – סין
    טורקיה – צ'כיה

    אם הקנדים והטורקים ינצחו הם יבטיחו את העפלתם לחצי הגמר
    כאשר יוון תפגוש בסין וצ'כיה באורווגוואי
    למשחק להיות או לחדול

    טורניר 2 (בלגרד סרביה)
    המנצחת תשובץ בבית 2
    עם אוסטרליה וניגריה
    יחד עם מנתחת טורניר קדם אולימפי נוסף

    בית 1
    סרביה , הרפובליקה הדומינקנית , הפילפינים

    בית 2.
    איטליה פרוטו ריקו וסנגל
    סנגל הייתה אמורה להופיע אך התפרצות הקורונה שם לא איפשרה לה להגיע ולכן יהיו כאן 5 משתתפות כאשר המנצחת איטליה מול פרוטו ריקו תעלה לחצי מהמקום הראשון
    איטליה היחידה שיכולה עשויה לתת פייט לסרביה

    אתמול סרביה הביסה את הדומינקנית 76-94

    כבר היום הסרבים ייפגשו את הפיליפנים

    בשישי פיליפנים דומינקנית ואיטליה – פרוטו ריקו

    טורניר 3 ( ספליט קרואטיה)

    המנצחת בטורניר הזה תשובץ אף היא בבית 2 האולימפי

    בית 1 גרמניה מקסיקו ורוסיה
    בית 2 קרואטיה ברזיל וטונסיה
    ללא ספק מדובר בטוניר איכותי וצמוד
    לקרואטיה מחכים חיים קשים מצד גרמניה ברזיל ורוסיה
    אתמול
    גרמניה מנצחת 76-82 את מקסיקו
    ברזיל מביסה את טוניסיה 57-83
    היום רוסיה – מקסיקו
    ברזיל -טוניסיה הפסדים צפוים של מקסיקו ( שנתנה פייט יפה אתמול ) וטונסיה ישלחו אותם הביתה

    הטורניר האחרון הוא טורניר קובנה בליטא

    בית 1
    ליטא ונצואלה ודרום קוריאה
    בית 2
    פולין סלובניה ואנגולה

    ליטא הפייבוריטית הברורה סלובניה תנסה להקשות

    אתמול פולין הביסה את אנגולה 64-83
    ליטא גברה על ונצואלה 65-76
    היום
    סלובניה – אנגולה
    קוריאה – ונצואלה
    גם כאן הפסד של אנגולה וונצואלה והם הולכים הביתה .

  16. תודה רבה לכולם והמשך יום נעים.
    עצוב שמארגני ווימבלדון, בעלי רטרוספקטיבה של למעלה מ-140 שנה (נצח במונחים של הספורט המודרני), לא טיפלו בדשא כראוי וגרמו לפציעתם של וויליאמס ומנארינו (גם אצלם, כמו אצלנו, האחריות לבטח תוטל על מי שסימן את הקווים על המגרש). קל מאוד להיפצע ולהיות מושבת זמן רב, קשה בהרבה לחזור לכושר. קל וחומר עבור טניסאים שחצו את גיל השלושים ואף מתקרבים לארבעים.

      1. אתה צודק, אבל כששני טניסאים מחליקים במגרש המרכזי וטניסאים נוספים מתריעים על הסכנות שעלולות להתרגש עליהם, כדאי לפחות לבדוק. מנארינו וסרינה הם שחקני דשא טובים ומנוסים. העובדה שהחליקו ונפצעו צריכה להיחקר למען בריאותם של יתר השחקנים.

            1. יש לו יורשים לא רעים (כם כי לא מתקרבים לרמה שלו) ביסגר לא הצליח להדיח את ברג נחכה לקינג קונג.

            2. בינתיים קטנאו נראה מצויין על מנת להדיח אותו מהכסא החם.

            3. והוא עושה זאת, יורד מ-33 דקות.

            4. שלא יתרגל לכיסא…

            5. יש לו אולי עוד עשר דקות.

  17. תודה רבה לכל הכותבים.
    קוורי הדיח את נולה אחרי ארבע זכיות רצופות בכל המייג'ורים, כלומר שהוא החזיק בו זמנית בכל התארים, לא ארבע זכיות רצופות בווימבלדון.

  18. בצ'ק השני קונג כבר מוביל בבטחה על שני הדנים (בכלל הטופ 10 בינתיים מרוצף בממלכת דנמרק. משהו מאד לא רקוב שם).

  19. רוגליץ' עם זמן סביר בהתחשב בנסיבות 25 שניות אחרי קונג אבל שובר את מחסום ה-50 כמו שני הדנים לפניו.

  20. נחזור ליורו ולעוד כמה נתונים
    קודל כל מבט על המשך הטורניר
    בחלק התחתון ישנם 4 אפשרויות לחצי הגמר
    אני אתייחס בתגובה זו להיסטוריה של העבר

    1 אנגליה -צ'כיה
    בכל הקשור ליורו נפגשו לראשונה ביורו הנוכחי האנגלים ניצחו כאמור 0-1
    בגביע העולם האנגלים פגשו פעמיים בנבחרת צ"כוסלובקיה לפני שזו נפרדה על כל פנים האנגלים ניצחו 0-1 בשלב הבתים ב 1970 ו 0-2 במונדיאל 1982

    2. אנגליה מול דנמרק
    במסגרת היורו שיחקו משחק בודד בשלב הבתים ב 1992 שהסתיים ב 0-0
    במסגרת המונדיאל שיחקו בשמינית גמר 2002 האנגלים הביסו 0-3

    אוקראינה לא התמודדה בטורניר גדול לא מול צ'כיה ולא מול דנמרק
    ויכולה לפגוש אותם בטורניר כאמור בחצי הגמר

  21. אפשריות חצי גמר החלק העליון

    בלגיה מול שוויץ
    לא שיחקו במשחק רשמי (אני עוד זוכר את המפגשים ביניהן במוקדמות מונדיאל 90 עם צ'כיה ופורטוגל וכן לוקסמבורג )

    בלגיה מול ספרד
    נפגשו ביורו פעם אחת בלבד בשלב הבתים של יורו 1980 הבלגים ניצחו 1-2 במה שהיה לניצחונם היחידי בבית (ובכלל) שהספיק להם לעלייה לגמר בפורמט ההוא שהעלה ישירות לגמר את אלופת הבית.
    בכל הקשור לגביע העולם הרי שהמשחק הזכור היה ברבע גמר מונדיאל 1986 משחק שהלך לנקודה ובו בלגיה ניצחה 4-5 לאחר 1-1 ב 120 דק'.

    ספרד ניצחה בשלב הבתים 1990 בתוצאה 1-2

    איטליה מול שוויץ
    נפגשו ביורו הנוכחי לראשונה בשלב הבתים ואיטליה הביסה 0-3

    במסגרת גביע העולם ההיסטוריה ביניהם ענפה בהרבה
    השוויצרים ניצחו 1-2 בשלב הבתים ב 1954 התוצאה הזו הכריחה פליאוף שכן אז לא קבעו הפרשי השערים ושוב השוויצרים הביסו 1-4
    האיטלקים החזירו 0-3 בשלב הבתים 1962

    איטליה -ספרד
    ללא ספק המפגש המעוטר וההיסטורי ביותר שיכול להיות משוחק כאן

    במסגרת היורו
    1 במסגרת שלב הבתים 1980 המשחק הסתיים ב 0-0

    2. במסגרת שלב הבתים 1988 איטליה מנצחת 0-1

    3. במסגרת רבע גמר יורו הספרדים מנצחים מהנקודה 2-4 לאחר 0-0 ב 120 דק'

    4. במסגרת שלב הבתים 2012 המשחק מסתיים ב -1-1

    5. בגמר יורו 2012 הספרדים מביסים 0-4

    6 שמינית גמר יורו 2012 הנקמה האיטלקית מושגת עם 0-2

    בשורה התחתונה שיחקו בכל שלושת הטורנירים האחרונים
    שיחקו בכל השלבים אי פעם …למעט שלב חצי הגמר אז מתאים שייפגשו שם הטורניר

    יש ביניהם גם היסטוריה בגביע העולם
    האיטלקים ניצחו 1-2 בגמר 1934
    כעבור 60 שנה בגמר 1994 שיחזרו האיטלקים את הניצחון עם 1-2 כאשר אז לואיס אנריקה מאמן ספרד שיחק במשחק הזה ואף שבר את אפו מי ששבר לו זאת היה טאסוטי האיטלקי אך השופט לא ראה זאת במהלך המשחק (האיטלקי הוענש בחומרה לאחר המשחק עם הרחקה של 8 משחקים )

  22. יש 16 אפשרויות לגמר
    נביא אותם ב 4 תגובות נפרדות מהקל לכבד

    אפשרויות 1-4 אוקראינה מדהימה ומעפילה לגמר

    1 באפשרות גמר סנסציוני מול שוויץ נקבל למעשה את שחזור שמינית גמר מונדיאל 06 אז האוקראינים ניצחו 0-3 מהנקודה לאחר 0-0 ב 120 דק

    הם לא שיחקו אף פעם במסגרת היורו

    2. אוקראינה -מול איטליה יהיה זה שחזור לרבע גמר מונדיאל 2006 אז האיטלקים הביסו 0-3 הם לא נפגשו אף פעם במסגרת היורו

    3. אוקראינה -מול בלגיה יהיה זה משחק ראשון בין הנבחרות ביורו או גביע העולם

    4 אוקראינה מול ספרד הספרדים הביסו 0-4 במסגרת שלב הבתים במונדיאל 2006 הנבחרות לא נפגשו אף פעם במסגרת היורו

  23. אפשרויות 5-8 דנמרק בגמר

    דנמרק -מול שוויץ יהיה זה המפגש הראשון אי פעם בטורניר גדול יורו או גביע העולם

    דנמרק מול בלגיה
    הדנים ניצחו את הבלגים 2-3 ביורו 1984
    הבלגים החזירו בטורניר הנוכחי שניצחו 1-2

    דנמרק מול איטליה
    האיטלקים ניצחו 0-2 בשלב הבתים 1988
    הנבחרות נפרדו ב 0-0 בשלב הבתים 2004

    דנמרק -מול ספרד
    היריבות ביניהן הייתה ידועה בשנות ה 80 ו ה 90 בימי הזוהר של הדנים ..הספרדים תמיד תקעו אותם

    במסגרת היורו
    1 המפגש הראשון ביניהם היה בחצי גמר יורו 1984 הספרדים ניצחו 4-5 מהנקודה לאחר 1-1 ב 120 דק

    2. הספרדים המשיכו וניצחו 2-3 בשלב הבתים ב 1988

    במסגרת גביע העולם
    לא ניתן לשכוח את הניצחון הגדול של ספרד 1-5 על נבחרתה המלהיבה של דנמרק בשמינית גמר 86 (אליו הגיע דנמרק לאחר ניצחונות על גרמניה סקוטלנד ו 1-6 על אורוגוואי כאשר הם גם הובילו מול הספרדים עש שהעיט הבקיעה רביעייה …אגב במוקדמות מונדיאל 94 הדיחה ספרד את דנמרק שהגיעה כאלופת היבשת )

  24. אפשרויות 9-12 של נבחרת צ'כיה בגמר

    צ'כיה מול שוויץ
    נפגשו ביורו 2008 בשלב הבתים הצ'כים ניצחו 0-1
    כצ'כוסלובקיה
    נפגשו ברבע גמר 1934 והשוויצרים ניצחו 2-3

    צ'כיה מול -בלגיה
    לא נפגשו אף פעם במסגרת יורו או מונדיאל (כאמור אני זוכר את שתי הנבחרות מתמודדות ועולות במוקדמות מונדיאל 90 ומשאירות בחוץ את פורטוגל ושוויץ)

    צ'כיה מול ספרד
    במסגרת היורו נפגשו בשלב הבתים 2016
    הספרדים ניצחו 0-1

    במסגרת גביע העולם
    מול צ'כוסלובקיה
    צ'כוסלובקיה מנצחת בשלב הבתים 1962 0-1

    צ'כיה מול איטליה

    היה ביניהם מפגש אחד ביורו 1996 והצ'כים ניצחו 1-2

    במסגרת גביע העולם
    מול נבחרת צ'כיה האיטלקים ניצחו את המפגש היחיד בבתים ב 2006 0-2

    אבל כצ'כוסלובקיה השתיים נפגשו לגמר גביע העולם ב 1934 האיטלקים ניצחו 1-2
    הם גם נפגשו בשלב הבתים ב 1990 האיטלקים ניצחו 0-2

  25. אפשרויות 13-16 על הצד שאנגליה לא תמעד ותגיע לראשונה לגמר היורו

    אנגליה -שוויץ
    נפגשו ביורו 96 בבתים במשחק הפתיחה שהסתיים ב 1-1

    נפגשו גם בבתים ב 2004 והאנגלים ניצחו 0-3

    במסגרת גביע העולם נפגשו בבתים ב 1954 והאנגלים ניצחו 0-2

    אנגליה מול בלגיה

    נפגשו בבתים ביורו 1980 במשחק שהסתיים ב 1-1 והיה ליחיד בינהן עד כה ביורו

    במסגרת גביע העולם
    נפגשו לראשונה בבתים ב 1954 למשחק גדול שהסתיים ב 4-4
    נפגשו בשנית בשמינית גמר 1990 האנגלים מנצחים 0-1 (דיוויד פלאט דקה 120 מול פרודום הנהדר)
    נפגשו בשלישית במונדיאל 2018 בבתים הבלגים ניצחו 0-1
    נפגשו באחרונה שוב במונדיאל 2018 במשחק על המקום השלישי הבלגים ניצחו 0-2

    אנגליה מול איטליה
    נפגשו בראשונה ביורו 1980 בבתים האיטלקים ניצחו 0-1
    נפגשו ברבע גמר יורו 2012 האיטלקים ניצחו 2-4 מהנקודה לאחר 0-0 ב 120 דק'

    נפגשו גם בגביע העולם
    בראשונה במשחק על המקום השלישי במונדיאל 90 האיטלקים ניצחו 1-2
    נפגשו באחרונה במונדיאל 2014 בשלב הבתים שוב איטליה מנצחת 1-2

    אנגליה מול ספרד
    נפגשו לראשונה ביורו 1980 האנגלים מנצחים 1-2
    נפגשו לאחרונה ברבע גמר יורו 96 האנגלים מנצחים מהנקודה 2-4 לאחר 0-0 ב 120 דק'

    במסגרת גביע העולם
    נפגשו לראשונה במונדיאל 1950 ספרד ניצחה אז 0-1
    נפגשו לאחרונה במונדיאל 1982 בשלב הבתים השני במפגש שהסתיים ב 0-0

  26. אשר לקבוצות והליגות מהם מגיעים השחקנים
    כמה נתונים מעניינים
    הקבוצה המיוצגת ביותר היא קייב עם 10 נציגים כולם שחקני נבחרת אוקראינה

    דורטמונד היא הקבוצה שיש לה נציגות בהכי הרבה נבחרות 8 נציגים שמשחקים ב 4 נבחרות אנגליה בלגיה דנמרק ושוויץ

    כמו גם לסיטי 8 נציגים ב 4 נבחרות אנגליה ספרד בלגיה ואוקראינה

    לצ'לסי 7 נציגים ב 4 נבחרות אנגליה ספרד איטליה ודנמרק

    גם לאלטלאנטה נציגים מ 4 נבחרות סה"כ 5 נציגים מנבחרות איטליה שוויץ דנמרק ואוקראינה

    בכל הקשור לליגות אז הליגה האנגלית שולחת לרבע 58 (23 מהסכל האנגלי )
    שזה הכי הרבה ברבע
    הליגה האנגלית היא גם היחידה שהבטיחה זוכה שכן לכל 8 הנותרות יש נציגות בסגל מהליגה האנגלית
    ה 58 שחקנים משחקים ב 21 קבוצות שונות בשתי הליגות האנגליות הבכירות
    (סיטי ,יונייטד ,ליברפול ,צ'לסי ,לסטר ,ווסטהאם ,טוטנהאם ,ארסנל ,אברטו ,וילה ,לידס ,וולבס ,ברנלי ,ניוקאסל ,סאותהמפטון ,ברייטון ,פלאס ,ברנטפורד ,פולהאם ,ברומיץ ובריסטול סיטי )

    לליגה האיטלקית 38 נציגים (21 מאיטליה עצמה )
    מ 7 מדינות (זולת אנגליה)
    ב 15 קבוצות שונות ( אינטר ,מילאן ,אטאלנטה ,יובנטוס , נאפולי ,לאציו ,רומא ,סוסואלו , ורונה ,סמפדוריה ,אודינזה ,טורינו ,פיורנטינה ברשיה ופארמה )

    לליגה הגרמנית 26 נציגים מ 5 מדינות ב 12 קבוצות שונות
    ( ליפציג ,דורטמונד וולפסבורג ,פרנקפורט ,לברקוזן מנשנגלדבך ,הופנהיים ,הרטה ,מיינץ ,אאוגסברג ,ברמן ושאלקה )

    לליגה הספרדית 18 נציגויות (11 מהנבחרת הספרדית )
    מ 5 מדינות שונות
    ב 8 קבוצות ( אתלטיקו ריאל ברצלונה סביליה ,ויאריאל ,סוסיאדד ,ולנסיה ובילבאו )

    לליגה הצרפתית 9 נציגים מ 7 מדינות שונות ב 7 קבוצות (פ.ס.ז ,ליון ,ראן ,מונפלייה ,בורדו ,ניס ,שטרסבורג )

    הנציג היחידי שלא משחק באירופה הוא ורמאלן שמשחק בויסל קובה היפנית
    נציגות בודדת יש גם לליגות של
    קרואטיה (זאגרב) ,הונגריה (פנצווארוש) ,שבדיה (מאלמו ) ,פולין (לגיה ורשה) ,טורקיה (בשקשהיאר)
    רוסיה (ספרטק) יוון (פאוק) הולנד (איינדהובן )

    עוד ליגות ששלחו נציגות קטנה
    שוויץ (3 מיאנג בויז ,באזל וציריך )
    דנמרק 4 (3מקופנהגן ומיטולן )
    צ'כיה 11 נציגויות (כולם מהנבחרת הצ'כית 5 מסלביה האלופה 2 מספרטה וליברץ ונציגות גם מסיגמא ופלזן )
    לבלגיה 5 נציגים מ 3 קבוצות (ברוז וגנט עם 2 קורטורייק עם נציגות בודדת )

    בפורטוגל 2 נציגים (שניהם מבנפיקה )
    באוקראינה 18 נציגים כולם כמובן של הנבחרת האוקראינית כאמור לקייב 10 נציגים כאשר לשחטאר 7 ולדינפרו 1 נציג בודד

  27. באופן מפתיע חלק מהקבוצות הגדולות לא שולחות נציגות מכובדת או בכלל
    למשל
    לריאל מדריד נציגות כפולה מבלגיה וזהו (קורטואה והזארד )
    לפ.ס.ז גם כן 2 נציגים (אם כי אחד נוסף נפצע )

    אל המדהים מכל בעיני שלקבוצה הטובה ביותר באירופה לטעמי ב.מינכן אין שום נציגות
    למרות ששלחו בתחילת הטורניר הרבה מאד שלקנים
    מכמה וכמה נבחרות
    מגרמניה ,צרפת ,אוסטריה ופולין

  28. חברים, מה שאהרון שדה עושה כאן הוא בלתי נתפש.
    יישר כח אהרון, מקווה שזה יביא לכם גם כסף, נחת ובריאות האהבה לדבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט