פול ג'ורג' נענה לאתגר / יוני קריא

יוני קריא הוא פיזיותרפיסט ספורט שמנהל את עמוד הפייסבוק המרתק יונתן קריא פיזיותרפיה וספורט.

היום הוא מזכיר לנו שפול ג'ורג' אינו זר לאתגרים שמציבות בפניו פציעות.

בהיעדר קוואי לאונרד, האחריות נופלת על האולסטאר השני של הקליפרס והערב הוא עלה על הציפיות והוביל את הקליפרס לניצחון על הסאנס.

אך לפני כמה שנים לא היה ברור אם ג'ורג' יחזור לשחק בכלל אחרי אחת הפציעות המחרידות שהליגה ידעה. חוזרים ל-2014, ג'ורג' אז מניה בעליה ומשחק מדהים במדי הפייסרס. לאחר עונה עמוסה עם ממוצע של יותר מ-40 דקות למשחק, ג'ורג' מצטרף לסגל נבחרת ארה"ב. במשחק אימון הפורוורד עולה לחסימה ללייאפ של יריב, הוא קופץ מעט רחוק, נוחת עם כף רגלו על בסיס הסל ושובר בצורה קשה את שתי עצמות השוק, טיביה ופיבולה (בעברית שוק ושוקית).

פול סבל משבר פתוח ומורכב בשתי עצמות אלו, מה שמצריך ניתוח מיידי. שבר פתוח זה מצב בו העצם השבורה חודרת החוצה מהעור. ממש ניתן לראות עצם בחוץ. בשברים נהוג להחליט אם לנתח או לא לפי חומרת השבר ותזוזת הפרגמנטים (חתיכות השבר) אך בשבר פתוח אין התלבטות ותמיד ינתחו מכיוון שיש את הסיכון לזיהום.

הפרוורד הובהל לניתוח בו החדירו מוט טיטניום לתוך שד העצם כדי לייצב את הפרגמנטים. בקצוות המוט המנתח ברגים לייצב את כל המבנה. השיקום לאחר הניתוח ארוך ומתיש. לרוב הרגל תהיה מורמת ולא ניתן יהיה לדרוך עליה לתקופה של כחודש כדי שהפרגמנטים לא יזוזו. מה שגורם להיחלשות ניכרת של הרגל. השיקום אורך בד"כ בין 6 ל-8 חודשים בהם מחזקים את הרגל, עובדים על יציבות ולבסוף תרגול פונקציונאלי של כדורסל עם כל מרכיביו.

פציעה כמעט זהה קרתה לשחקן הקולג'ים קווין וור. קווין דורג בטופ 100 (בדירוג ESPN) של השנה שלו ובמהלך שנתו הראשונה בקולג'ים לא נחשב לכוכב אך היה תורם חשוב לקבוצתו. לאחר השיקום והקולג' קווין נדד בקבוצות באירופה והיום משחק ב'אריות לונדון'. במחקר סקירה שנערך ב-2015, הנתונים הראו שספורטאים רבים לא חוזרים לשחק לאחר פציעה שכזאת, ומאחוז החוזרים רק פחות מ-75% חוזרים לנתונים דומים מלפני הפציעה.

רק בריאות 💪

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. זו בדיוק הפציעה ממנה סבלתי כשהייתי בן 20 (פלוס כמה שברים קטנים בקרסול), כשנפל עליי סלע בטיול. יש לי צילום רנטגן שנראה בדיוק אותו הדבר.
    לי זה לקח כמעט שנתיים לחזור ללכת תקין, ובסוף אפילו חזרתי לשחק כדורסל, אם כי לצערי, כמו ג'ורג', גם אני הפגנתי את אותה היכולת ממקודם….

  2. תודה על ההסברים. בהחלט קשה להאמין שג'ורג' על כל מגרעותיו חזר להיות ברמתו הנוכחית תוך זמן לא ארוך אחרי פציעה כזו

    1. לדעתי הוא פחות אתלט. זה מתבטא בהגנה שלו. פעם הוא היה נחשב ל'לברון סטופר' ועוד בגרסת המפלצת מתקופת ההיט, היום הוא מתקה מול דונצ'יץ'

  3. תודה. באמת כל הכבוד לו.
    אני רוצה לנצל את הבמה ולשאול את יוני שאלה של ספורטאים חובבים:
    מה ההבדל בין מתיחה לכיווץ? איך אני יודע לזהות מי מהם קרה לי? מה הדרך לטפל בכל אחד, והאם אפשר למנוע פגיעה כזו? השאלה היא כללית אבל אותי בעיקר מעניינת בנוגע למפשעה, שאני באופן תכוף מדי נפגע בה בזמן בעיטה בכדור כדורגל.
    ברור לי שכבר לא אשתתף ביורו ושיש לי אחלה תרוץ למה לא, אבל עדיין הייתי שמח אם מישהו עם קצת ידע בנושא יוכל לתת כמה תובנות ועצות.
    תודה מראש וסליחה מפול ג'ורג' שזו שאלה שלא קשורה אליו

    1. לדעתי הקליפרס משחקים יום כן יום לא כבר מתחילת הפלייאוף. זה כבר 16 משחקים כלומר חודש.
      זה לא אנושי העומס הזה

  4. יופי של כתבה. מאוד אוהב את הסיגנון, תודה רבה על המידע.
    .
    בכל הדיונים פה על פול ג'ורג' ממש הפריע לי שאף אחד כמעט לא מדבר על זה שבנאדם עבר פציעה שבדרך כלל מסיימת קריירה וחזר כמו שור גם לא במאה אחוז.
    אני חושב שמה שהוא עושה בקליפרס ללא קאווי ואיבקה, לא פחות ממדהים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט