סיכום השבוע בבייסבול: ניו יורק, ניו יורק / יוני לב ארי

הניו יורק יאנקיז ידעו שהם נכנסים לשבוע קריטי בעונה הזו. לאחר סוויפ מביך מול הטייגרס בדטרויט, אפשר היה לשים הכל בצד ולכפר על היכולת החלשה עם בייסבול איכותי בשבעת המשחקים הבאים: ארבעה מול טמפה ביי, שלושה מול בוסטון, שתי היריבות על הצמרת, הכל בברונקס.

די.ג'יי למהיו מתוסכל (צילום: news.circhub.com)

זה החל עם הפסד לרייז, אך נמשך עם שני ניצחונות דרמטיים, והיתה תחושה שהנה, עולים על הגל. ואז הגיע המשחק האחרון מול טמפה ביי, עם גאריט קול. אך דווקא אז הוא לא פגע, האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות העונה, והיאנקיז נכנעו לרייז. לא נורא, 2:2. אך אז בוסטון הגיעה, עשתה סוויפ, כולל קאמבק גדול במשחק האחרון, וניו יורק כבר במקום הרביעי בבית, רחוקה 6.5 משחקים מהרייז שבפסגה. זה מתחיל להיות מסובך.

הפוך, שניים סוכר

בוסטון וטמפה, מצידן, ממשיכות במסע למעלה, תוך התעלמות מוחלטת מהיאנקיז. הסוקס עם חמישה ניצחונות רצופים, הרייז עם 19 מ-23, ושתיהן השתלטו על הבית המזרחי של האמריקן ליג, שנראה בדיוק כמו שהרוב חשבו שהוא לא ייראה.

בטמפה ביי דווקא שמח (צילום: sportsgrindentertainment.com)

לעומת זאת, בצד השני של העיר, המטס ממשיכים לשמור על פסגת הנשיונל ליג מזרח, עם ניצחון בסדרה באריזונה, ו-2:2 קשה בסן דייגו, אחרי הפסד בשני המשחקים הראשונים. ג'ייקוב דגראם חזר כאילו לא הלך, וביחד עם מרכוס סטרומן, שנותן עונה מצוינת, הם מייצרים את ה-1-2 פאנץ' הטוב בליגה.

הברייבס והפיליס שמרו על מרחק סביר ונותנות פייט למטס, כששתיהן, עם שני ניצחונות ביומיים האחרונים (הברייבס על באוור, קרשואו והדודג'רס) רחוקות 3.5 ו-4 משחקים בהתאמה. בצד השני של הבית, הנשיונלס ומיאמי כבר מתכוננות לדראפט… שימו לב לזה, למעט המטס, כל שאר קבוצות הבית עם מאזן שלילי. מדהים.

באוור, ורוד ומבואס (צילום: unitednewspost.com)

זכה בטוני

הקבוצה החמה באמריקן ליג מרכז היא גם המוליכה. הווייט סוקס ממשיכים בשלהם, עם שמונה ניצחונות מ-11 משחקים, כשטוני לה רוסה השיג את הניצחון ה-2,764 בקריירה, מקום שני בכל הזמנים!

קליבלנד, היחידה שעוד מנסה להדביק את שיקגו, הפסידה סדרה לבולטימור החלשה, כולל תבוסה מביכה 18:5, ככה יהיה לאינדיאנס קשה לסגור את פער ארבעת המשחקים. גם קנזס סיטי שומרת על מרחק סביר, אך אחרי חמישה ניצחונות ברציפות הגיעה סדרה  של שלושה הפסדים. לך תבנה מדינה, או לפחות קבוצה.

שמח בשיקגו (צילום: nbcchicago.com)

אוקלנד קיבלה A

בבית המערבי – סטטוס קוו. אוקלנד, יוסטון וסיאטל, שלוש הראשונות, כולן ניצחו בשישה מעשרת המשחקים האחרונים, ומהצד השני טקסס ממשיכה להפסיד, כשהיא מתחרה בבולטימור ובאריזונה על המאזן החלש בליגה. קרב קשה.

האייז ניצחו פעמיים בסיאטל ופעמיים בקולורדו, למרות שאיבדו בתחילת השבוע את הסנטר פילדר, רמון לאוראנו. האסטרוז ניצחו שתי סדרות מול יריבות מהמזרח, מול טורונטו ובוסטון, וממשיכה כעת לסדרה סופר מרתקת בפנוויי פארק. המארינרס, מצידם, הפסידו בארבעה מששת המשחקים האחרונים, אך הם עדיין מרחק חמישה משחקים מאוקלנד.

וואו

קרובים קרובים

נחזור לנשיונל ליג, ונעצור בבית המרכזי. זהו למעשה הבית היחיד בו גם המקום הרביעי רחוק ארבעה משחקים בלבד מהפסגה, כשמילווקי ראשונה עם 26:33, וסינסינטי רביעית עם 29:28. בין לבין תמצאו את הקאבס והרדס, צמודות צמודות, כש-סיינט לואיס מאבדת גובה עם חמישה הפסדים רצופים. הברוורס, עם ארבעה ניצחונות רצופים, סוגרים עשרה ימים מצוינים עם 1:9.

הקאבס, שהיו בכושר מצוין, נעצרו עם הפסד בסדרה 3:1 לג'איינטס, מה שמביא אותנו לבית המערבי. החבורה מסן פרנסיסקו ניצלה מעידות של היריבות הצמודות, ועם מאזן של 2:7 הם שוב במקום הראשון. החדשות הרעות? אוון לונגוריה הוותיק בחוץ 4-6 שבועות, וגם הניסיון עם סקוט קאזמיר קשישה הסתיים בכישלון.

באסה. לונגוריה פצוע (צילום: currently.att.yahoo.com)

הפאדרס מנסים לצאת מהתקופה הפחות טובה בה הם נמצאים, אך בינתיים זה לא הולך. לאחר שחטפו סוויפ מהקאבס בשיקגו, רשמה החבורה מסן דייגו שני ניצחונות על המטס החזקים, אך מייד הפסידה את השניים הבאים לקבוצה מניו יורק, וכך המאזן בשמונת המשחקים האחרונים עומד על 6:2 חלש. הלילה הקאבס מגיעים לסן דייגו לסדרה מרתקת.

גם הדודג'רס לא מצליחים לייצר רצף, כשכאמור גם טרוור באוור וגם קלייטון קרשואו נכנעו לברייבס, דווקא אחרי שני ניצחונות רצופים, וכעת האלופים רחוקים שלושה משחקים מהג'איינטס, ובמקום השלישי. הפאדרס בין לבין מרחק שני משחקים.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה יוני, אחרי תקופה סוערת היה שבוע+ די משעממים
    .
    לא העלתם את הפוסט לפודקאסט אז רק אומר שאיך שראיתי איפשהו את השם אדברט אלזולאי קיוויתי שתדברו עליו בפינת השם המצחיק 🙂

  2. תודה יוני, מאוד מעניין איך שהכדור מסתובב, שני משחקים הפאדרס נראו כמו האלופה הבאה, סנל היה בלתי חביט, טאטיס כל מה שהוא נוגע בו זהב, מצ׳אדו נותן הופעה של פעם בחיים בבסיס השלישי ועם המחבט, הצילונו. פתאום עולים דהגרום וסטרומן, והפאדרס יורדים לאדמה, ומפסידים 4:0 ו6:2 כאילו לא מדובר בקבוצה החמה של הנאשיונל אלא באיזה אריזונה, וככה יכולים זקני הסיטי פילד להצביע על כך שהנצחונות של הפאדרס היו על חודה של ריצה, כלומר זה לא הם שנצחו כמו המטס שהפסידו וכו וכו. נראה מה יהיה בבית, שמה שבטוח כולם כרגע חותמים על חלוקת הנקודות גם בסדרה הזו, פלוס טפו טפו שניים על האוריולס ואפשר לסגור שליש עונה בראשות הבית עם פור יפה.

      1. מסכים לגבי בוסטון אבל אני לא כל כך עוקב אחריהם
        אצל הרייז זה משהו מיוחד כי אפילו מהסגל הדל שהיה להם בעונה שעברה הם נפטרו מכמה ברגים חשובים

    1. מעניין, אבל זה משהו שקורה כל הזמן, לא? הבעלים מאיים לעזוב, מנסים לארגן תקציב לאצטדיון חדש ומודרני וכן הלאה. אבל מה שהרג את הברוקלין דודג׳רס לא היה האיכות של אבטס פילד, אלא הקהל, משום מה האהדה לבייסבול בתחילת שנות החמישים היתה בדעיכה בניו יורק ואילו הרעב למייג׳ור ליג בקליפורניה היה מאוד מכריע. ייתכן והייתי היום אוהד של הברוקלין דודג׳רס, קבוצתו של ג׳קי רובינסון!

  3. ייתכן מאד שהקבוצה הטובה ביותר בבייסבול היא הברייבס. הרקורד שלה הוא רק 29-26. היא זה עתה גילחה את הדודג'רס עם טובי הפיצרים שלה. יש לה את פרדי פרימן, רונלד אקונה, אוזי אלבייז, מקס פריל, איין אנדרסון, צ'רלי מורטון, ודנסבי סוונסון. אני לא מכיר קבוצה אחת בליגה עם יותר טלנט.
    אז למה הם רק 29-26?
    הם כמו הכלב בספורי שרלוק הולמס שהיו לו שיניים חדות אבל הוא לא לא נושך. בוויקאנד הזה בשני ימים רצופים הם ניצחו שני בעלי סיי יאנג – קלייטון קרשנאו וטרבור באוור

    1. דוק, לדודג׳רס יש יותר כשרון על הספסל מאשר לברייבס על המגרש. הברייבס משחקים כמו הקבוצה הטובה בליגה, וזו הסיבה שהם עם מאזן מפסיד. כמו קבוצת צמרת בכדורגל שלא קולטת שהיא במאבקי ירידה וממשיכה לשחק פתוח והתקפי. אז עד שלא יעשו סוויצ׳ בראש של הברייבס האלה וידפקו להם שיפסיקו לחבוט כאילו הם מובילים 10-0 ויתחילו להלחם קצת יותר, הם ימשיכו לנצח אולי את הדודג׳רס, אבל יפסידו לכל השאר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט