פריוויו לגמר היורוליג / צוות הופס כדורסל אירופי

(כל התמונות מאתר היורוליג)

עונת יורוליג טובה מאוד עומדת להסתיים היום במפגש הגמר הגדול בין אנדולו אפס לברצלונה, כאשר עוד קודם לכן יתקיים הקרב על המקום השלישי בין מילאנו לצסק"א. צוות הופס כדורסל אירופי מודה לכל הקוראים והמגיבים לאורך העונה ואנו כמובן שמחים על התרחבות הצוות במהלך העונה. מחר נתחיל לעסוק בפלייאוף של ליגת ווינר שיתקיים בשבועות הקרובים, אבל ניתן כבר עכשיו להציע רעיונות לייעול לקראת העונה הבאה.

18:30 מילאנו – צסק"א מוסקבה (הקרב על המקום ה-3):

שתי המאוכזבות ייפגשו לקרב בין מסינה ובין האקסית המיתולוגית שלו, ולמעשה זה יהיה מפגש בין 2 המאמנים שהובילו את צסק"א לכל הזכיות שלהם מאז 1971. בשני המשחקים בין הקבוצות העונה דווקא קבוצת החוץ ניצחה, מה שמזכיר לנו את המומנטום שהיה לצסק"א בסיבוב הראשון מול זה של מילאנו בסיבוב השני. מפגש העבר היחיד בין הקבוצות בשלב מכריע היה חצי הגמר של 1966, אז מילאנו ניצחו בדרך לגביע הראשון בתולדותיהם.

שתי הקבוצות יהיו מאוכזבות כמובן מתוצאת הפיינל-פור, אבל עבור המילאנזים שחזרו לאירוע לראשונה מאז 1992 זה ודאי הישג משמעותי, וגם עבור צסק"א שנאלצו לשחרר את מייק ג'יימס ועדיין הגיעו לפיינל-פור מספר 17 מתוך 18 האחרונים שהתקיימו. במשחק הזה אני סבור שמילאנו רעבים יותר להישג כלשהו, ולכן ינצחו ב-7.

21:30 ברצלונה – אנדולו אפס:

הגמר הגדול יפגיש הערב את פיינליסטית 2019 ומוליכת הטבלה של 2020, אנדולו אפס הטורקית, עם מוליכת הטבלה בעונה הנוכחית ואלופת 2003 ו-2010, ברצלונה. בשני המפגשים בין הקבוצות העונה דווקא אנדולו ניצחו, כך שהטורקים הם היחידים מלבד מכבי שהשלימו ניצחון כפול על ברצלונה העונה. הקבוצות נפגשו בסדרת רבע הגמר של 2019, אז אנדולו ניצחו 2-3, בסדרת רבע הגמר של 1994, אז ברצלונה ניצחו 1-2 בדרך לפיינל-פור ביד-אליהו ובקרב על המקום השלישי ב-2000, אז הטורקים ניצחו 69-75.

אנדולו מעולם לא זכו במפעל, והישג השיא שלהם היה ההעפלה לגמר הקודם ב-2019, כך שאין ספק שמדובר כעת בשנות השיא של המועדון הטורקי, אשר בעבר היה אפס (והמבין יבין…), ואילו ברצלונה זכו במפעל פעמיים, ב-2003 ו-2010, כאשר בזכייה הראשונה שאראס המאמן היה מהשחקנים המובילים, וזו הייתה הזכייה הראשונה מתוך 3 רצופות שלו, כי בשנתיים הבאות הוא זכה בתואר עם מכבי.

בגדול, ניתן לומר שלטורקים יש יתרון בקו האחורי עם מיצ'יץ' ה-MVP של העונה ושיין לארקין, לעומת ברצלונה אצלה קלאת'ס בספק למשחק, ואילו היתרון של ברצלונה נמצא בקו הקדמי אצל מירוטיץ' וברנדון דיוויס. אנדולו מובילים את היורוליג ברייטינג התקפי (121.5) ובנט רייטינג (10.5), ואילו ברצלונה מובילים ברייטינג ההגנתי (106) ומדורגים 2 בנט רייטינג (9.5), מה שמצביע על עוד הבדל סגנוני בין הקבוצות, כיאה לפער בין קבוצה שנשענת על הקו האחורי ובין קבוצה שנשענת על הקו הקדמי.

לעונה כזאת צמודה ודרמטית מגיע גם גמר שיענה על הקריטריונים הזהים, ובמשחק כזה אין ספק שהכל יכול לקרות. למשחק הזה יש מעט יותר דחיפות עבור אנדולו, ובעיקר עבור מיצ'יץ' שצפוי למצוא את עצמו ב"גן הורפורד" שבאוקלהומה בעונה הבאה. מצד שני, ברצלונה כמועדון עברו שנים קשות, כאשר ההופעה האחרונה שלהם בפיינל-פור הסתיימה בהנפת גביע של גיא פניני, ועבורם הדרך הטובה ביותר להוכיח שהשנים האלה נגמרו תהיה דרך זכייה בגביע.

הימור: עד לפני כמה שנים הגמר היחיד שהגיע להארכה היה זה של 1969, בו צסק"א ניצחו את ריאל 99-103 ב-2 הארכות, אבל בשנים האחרונות הדברים קצת השתנו, כאשר מכבי ניצחו את ריאל 86-98 בהארכה בגמר של 2014 וצסק"א ניצחו את פנרבחצ'ה 96-101 בהארכה בגמר של 2016. מכיוון שכך, אני אלך על הארכה הערב ובסיום אני אהמר על גביע של אנדולו אפס.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. פריוויי אש למשחק אש . תודה לצוות שלפחות אותי השאיר מעודכן בענייני יורוליג. הולך עם ההימור של הצוות ועל התפוצצות של לארקין .

  2. מסינה מוכיח שוב שעמדת המאמן באירופה יש לה חשיבות מכרעת – עשה עונה מדהימה עם מילאנו
    אנאדולו חזרה מהקבר של תחילת העונה והיא הקבוצה הטובה באירופה המאמן שלה פחות ולכן בארסה תנצח, גאסול יוסיף עוד תואר לרשימת התארים הבלתי נגמרת שלו

    1. השלשות של שתי הקבוצות לא נכנסו באחוזים ראויים. סה"כ 48-12 כזה מתחזק בין שתי הקבוצות כשהבארסים עם 30-8 והאפסים האלופים עם 18-4.

      1. תודה. אני קצת מופתע מהבחירה. מיציץ' היה טוב יותר, אבל צפיתי שילכו עם השם המוכר יותר. לארקין גם קלע משהו כמו 12-12 מהעונשין. עוד סיבה לבחור בו.

  3. אנדולו הקבוצה הכי מהנה לצפייה בשנתיים האחרונות מאז מכבי של העונה השנייה ב2005 של שאראס פארקר ווייציץ באסטון ושארפ.
    אם לא היו מבטלים את העונה שעברה לקראת סופה בגלל הקורונה אז אנדולו היו עכשיו עם זכיה שנייה בק טו בק.
    שום אלופה מאז 2005 לא שיחקה כדורסל מלהיב כמו אנדולו.
    לא ברצלונה לא ריאל לא פנרבחצה של אובראדוביץ בטח לא היווניות ולא מכבי המשעממת של 2014.
    שנה הבאה מיציץ בנבא אז הקבוצה תיחלש אבל מת לראות איך ישתלב שם.
    המינימום שלו זה גאלינרי ו2 הבוגדנוביצ'ים.
    לא יודע מה המקסימום אבל זה בטח לא לוקה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט