סיקור חצאי גמר הפיינל פור / צוות הופס כדורסל אירופי

כל התמונות מאתר היורוליג. קלייברן מימין והיגינס משמאל

זה סיפור על שני חברים, האחד מספר 21 והשני 22. שניהם שיחקו באלופת אירופה בעונת 2018/19, שניהם היו הכי טובים באותה קבוצה ושניהם לקחו את הזריקות האחרונות של קבוצותיהן בפיינל פור העונה. הראשון החטיא, השני קלע.

אנדולו – צסק"א 86-89:

חצי הגמר הראשון היה דרמטי ביותר, כיאה למשחק חוץ של אנדולו. הטורקים שלטו מהפתיחה בהובלת מיצ'יץ' ושאנלי וההפרש לא ירד מדו ספרתי, אך הרוסים ידעו להישאר במשחק לאורך כל אורכו ולנצל את ירידת המתח הצפויה של אנדולו כדי לצמצם לכדי פוזישן אחד. וויל קלייברן היה יכול לקנות את עולמו עם שלשה בשניות האחרונות כשההפרש עמד על 2, אבל לא הצליח לשים את הכדור ברשת.

צסק"א עלתה בחמישייה עם דניאל האקט, דארון היליארד, ניקיטה קורבנוב, מייקל אריק וטוקו שנגליה. אנדולו עלתה עם ואסיליה מיצ'יץ', רודריג בובואה, קרנוסלב סימון, כריס סינגלטון וסטארץ' שאנלי. בובואה וסימון הובילו ריצת 4-10 בפתיחת הרבע, עד שוויטמנן צינן את ההתלהבות עם שלשה ראשונה של צסק"א אחרי 5 דקות משחק. 4 נקודות של האקט נענו ב-2 שלשות של בובואה ומיצ'יץ', כאשר אחת נוספת של בובואה קבעה 13-23, דקה וחצי לסיום הרבע. לארקין עלה מהספסל 50 שניות לסיום, איבד 6 שניות לסיום לסטרלניקס שקבע 25-15 בסוף הרבע הראשון.

הרבע השני התנהל גם הוא כמעט באותה צורה – אנדולו מנסה לברוח, הפעם בהובלת מיצ'יץ' ולארקין, וצסק"א מנסה לא להתפרק. המשחק הפך לתצוגת אחד על אחד של קלייברן ומיצ'יץ', שקלעו בכל מקום על הפרקט כאשר ההפרש נע בין 10-15 הפרש, כשקלייברן קובע את תוצאת המחצית עם סל בשנייה האחרונה, 37-49 לטורקים.

המחצית השנייה נפתחה עם שלשה ועבירה של מיצ'יץ' בהתקפה הראשונה, ממנה אנדולו פתחה מבערים וטסה ל-21 הפרש, 39-60 אחרי 3 דקות. איפה לודברג קלע 5 נקודות רצופות אל מול נקודות של שאנלי ומיצ'יץ', וההפרש התייצב על 20, 2 דקות לסיום הרבע. לודברג המשיך את היכולת המצוינת וצמצם יחד עם קלייברן את הפער ל-16 בלבד וקבעו 55-71 כשנותרו עוד 10 דקות.

איבן אוקוב קלע שלשה עם פתיחת הרבע המכריע וקבע 71-58 לאנדולו. אם קראתם את הפריוויו, אתם בוודאי יודעים מה זה אומר – המשחק יהיה צמוד, לא משנה מה היה לפניו. הטורקים קלעו 4 נקודות בלבד בשלוש הדקות הראשונות של הרבע, אך ידעו להישאר עם הראש מעל המים ושמרו על הפער בגבולות הדו ספרתי. קלייברן והאקט ניצלו את הירידה לספסל של מיצ'יץ' כדי לנגוס בהפרש והפער הוא רק 5, 78-83 לאנדולו. 3 דקות לסיום, מיצ'יץ' יצא ב-5 עבירות, קלייברן, האקט וקורבנוב צמצמו את הפער רק לנקודה דקה לסיום, 86-87, ואנדולו קיבלה אפשרות לסגור את המשחק, אבל לארקין ובובואה לא הצליחו לקלוע. מהצד השני, שלשות של קלייברן ואחת תמוהה מאוד של היליארד לא מצאו את הטבעת ולארקין הלך לזרוק 2 מהעונשין. הוא קלע רק את השנייה ואחרי פסק זמן של איטודיס, קלייברן קיבל הזמנות להשוות/לנצח את המשחק. במקום ללכת פנימה, שם קלע ב-100%, הוא בחר לזרוק ל-3 (1/6 היום). לארקין לקח את הריבאונד וסל אחד שלו משם קבע את תוצאת המשחק 86-89 לטורקים, שנוקמים ברוסים על גמר 2019.

קלעים בולטים אנדולו: מיצ'יץ' 25, שאנלי 19, בובואה 15.

קלעים בולטים צסק"א: קלייברן 26, האקט 17, לודברג 15.

ברצלונה – מילאנו 82-84:

אחד המשחקים הטובים שראינו השנה ביורוליג. תצוגת אימון נהדרת של שני המאמנים, בתוספת התפוצצות הכישרון הגלום אצל שתי הקבוצות וקורי היגינס אחד שקלע את הסל המכריע. ההפרש עבר את הדו ספרתי רק לדקה אחת ברבע השני, שבזכות תרגילים טקטים נהדרים של שאראס ומסינה נתנו לנו יופי של כדורסל.

ברצלונה עלתה בחמישייה עם ניק קלאת'יס, קורי היגינס, אלכס אברינס, ניקולה מירוטיץ' וברנדון דיוויס. מילאנו עלתה עם מלקולם דילייני, שאבון שילדס, זאק לידיי, ולדימיר מיצוב וקייל היינס. מירוטיץ' וקלאת'יס פתחו עם ריצת 2-7 תוך 2 דקות עד שמסינה הזעיק פסק זמן ראשון. לידיי ומיצוב הגיבו עם נקודות משלהם ופאו גאסול קלע שלשה שקבעה 15-19, שלוש וחצי דקות לסיום הרבע. הקצב המשיך להיות גבוה בשני הצדדים, כשמירוטיץ' חותם מהקו את תוצאת הרבע, 24-27 לקאטלונים.

הרבע השני המשיך כמו שהסתיים הראשון – קצב גבוה והרבה שלשות, כאשר קייל קוריץ' וגאסול מנסים לברוח וקווין פאנטר ושילדס לא נותנים להם. רק לקראת סוף הרבע השני מירוטיץ' וקלאת'יס העלו את בארסה ליתרון 11, 38-49, כשסרחיו רודריגז מצליח לצמצם רק בקצת את הפער. 51-42 לברצלונה.

העבירה השלישית של לידיי בפתיחת הרבע השלישי אילצה את מסינה להכניס את פאנטר במקומו וליצור הרכב נמוך יותר אבל עם פוטנציאל נפיץ מאוד, ששינה את המשחק לחלוטין – האיטלקים יצאו לריצת 4-17 בחמש הדקות האחרונות של הרבע בדרך למהפך ענק, 61-69, במהלכו פאנטר קלע 11 נקודות. בארסה הצליחו לצמצם בקצת את הפער וכשנגמר הרבע, לוח התוצאות הראה 71-67 למילאנו, 10 דקות לסיום.

מי שעוקב אחרי היורוליג אולי זוכר את 2 המשחקים בין הקבוצות העונה. בשניהם מילאנו לא קלעה מעל 11 נקודות, ובאחד אף ספגה ריצת 0-21 בדקות הסיום. עם הרצון לשבור את המנחוס, מילאנו ניסתה לברוח כבר בתחילת הרבע עם רודריגז ושילדס, אך ההגנה של שאראס, שהמשיך לשחק עם צמד גבוהים לאורך כל המשחק, שינתה את הטקטיקה ההגנתית שלו עם לחץ על מוביל הכדור לאורך כל המגרש שהוציא לחלוטין את מילאנו מהמשחק. סל רדף סל עד שלאונרדו בולמרו, שחקן הטימברוולבס החל מהעונה הבאה, החזיר את היתרון לספרדים וקבע 76-77, שש דקות לסיום. שלוש דקות אחר כך, השחקן הטוב ביותר של הקטאלונים, קלאת'יס, נחת על היינס, נשכב על המגרש ודידה החוצה עם חשד לנקע בקרסול. סל של פאנטר 1:44 לסיום הרבע קבע שוויון 82-82 שאחריו 2 הקבוצות התקשו לשים את הכדור בטבעת. שלשה פנויה של פאנטר נחתה אצל ויקטור קלאבר, שמסר להיגינס שרץ את כל המגרש, עלה לזריקה מטר בתוך הקשת וקבע 82-84 לבארסה, 0.5 שניות לסיום. שלשת התאבדות של פאנטר יצאה החוצה וברצלונה חוגגת העפלה לגמר הפיינל פור לראשונה מאז 2010.

קלעים בולטים בברצלונה: מירוטיץ' 21, קלאת'יס 17, היגינס 11, גאסול 10.

קלעים בולטים במילאנו: פאנטר 23, מיצוב 14, שילדס 13, רודריגז 11.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה לצוות המסקר. שני חצאי גמר מצוינים, אנדולו שוב כמעט שמטה יתרון בטוח כמו במשחקים מול ריאל.
    ברצלונה עמדה בלחץ מול מילאנו. יהיה אחלה משחק גמר ..

  2. תגובה אחת לערב שכזה? לא מספיק!
    תודה לכל העוסקים במלאכה.
    הערכה לגמר:
    לא מכיר את הקבוצות, לא עקבתי אחרי העונה ואין לי מושג של ממש מי נגד מי.

    אז אזרוק משהו לאוויר, ונראה:
    88-83 לטורקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט