תצוגת ענק של טייטום וקריעה של אינדיאנה בסיקור משחקי הפליי-אין מזרח/ צ'יקו

משחקי הפלייאין נועדו כדי ליצור עניין נוסף אך בהתחשב במשחקים של היום, יכול להיות שאדם סילבר צריך לחשוב שוב. אינדיאנה פירקה את שארלוט שהולכת הביתה עם טעם רע אחרי עונה טובה. טייטום קולע 50 נק' בדרך לניצחון ענק של בוסטון על וושינגטון שתפגוש את אינדיאנה בחמישי.

שארלוט(מקום 9) – אינדיאנה (מקום 10) : 144-117

אינדיאנה מתבשרת שעות בודדות לפני המשחק שכריס לאברט נכנס לבידוד ולא ישחק במשחקי הפלייאין. בשורה רעה.

אינדיאנה פותחת עם בריסט בחמישייה במקום לאברט. שלשה של ברוגדון נענתה בשלשה שח וושינגטון וזהו למעשה השיוויון האחרון והיחיד במשחק. מכאן ריצת 8-0 פתחה פער וכעבור פחות מ-5 דק היתרון עומד על דו ספרתי. את הרבע הצהובים סוגרים ביתרון 16. 40-24. דאגי מקבאקטס עם 16.

כבר בפתיחת הרבע השני היתרון עולה ל-21 ובסיום הרבע היתרון על 24.

במחצית השניה היתרון עולה ל-30 והרבע הרביעי נותר לפרוטוקול בלבד. אינדיאנה עוברת את המשוכה הראשונה בדרך למשחק מול בוסטון שיתקיים בחמישי.

בריסט עם 23 לצד 5 רב' דאג מקדרמונט 21, מקונל מהספסל עם 17 נק' וארבע חטיפות, ברוגדון עם 16 נק 8 אס. סאבוניס קטף 21, קלע 14 וחילק 9. מרטין וביטזה עם 14 לראש, האחרון קטף 10 רב'. הולידיי עם 12.

אצל הצרעות – ברגידס 23, זלר 17, רוזיר מונק 13 לאמלו עם 14 נק' ב-28.6% מהשדה 4 איבודים ומינוס 35 במדד הפלוס מינוס.

במקביל למשחק סברינה יונסקו הצעירה הפכה לשחקנית התשיעית בהיסטוריה של העונה הרגילה שעושה טריפל דאבל. את היתר תוכלו לקרוא בסיקורים של יאן מלינקוב המצויין.

בוסטון (מקום 7) – וושינגטון (מקום 8): 100-118

ביל עולה בחמישייה לאחר שהיה בספק והמשחק נפתח באווירת פליאוף – הרבה איבודים ובלבלות.

לאחר התגוששות קצרה הסלטקיס עולים ליתרון שהולך ותופח עד לסיום הרבע שם שלשה של טייטום מעלה את היתרון ל-8. ווסטברוק מהקו מצמצם. 27-21

לא יודע מה סקוט ברוקס אמר לחניכיו אבל זה עבד, ריצת 21-7 במהלך 7 הדקות מעביר את היתרון למכשפים שנהנים מתצוגה טובה של ביל ברבע. לא רק שהם איבדו את היתרון, בוסטון מאבדת גם את סמארט שדורך לא טוב על הרגל ונשלח לחדר ההלבשה. הוא חזר לקראת סוף הרבע.

בוסטון ממשיכה לצמצם כשקמבה וטייטום נוגסים ביתרון. רוברט ווילאמס נופל לא טוב על הרגליים ויורד לחדר ההלבשה. טיטום מצמצם לנקודה אך פוט-בק של ווסטברוק מחזיר את היתרון ל-3. תומפסון מהקו קובע את תוצאת המחצית. 54-52.

את המחצית השנייה בוסטון פתחה עם אש בעיניים ובריצת 9-2 פתחה פער של 5 שגורם לברוקס להזעיק פסק זמן שלא עוזר. וושנגטון כבויה ובוסטון לוהטת. ריצת 8-0 נוספת כבר פותחת פער 13, ושוב פסק זמן. הוויזארדס מתחילים להתעורר אך בוסטון כבר רחוקה מהם. טייטום ממשיך את היכולת הטובה שלו מהרבע השני וקולע 24 נק' ברבע. וושינגטון מתחילה לחזור ועם שלשה (קשה מאוד) של ביל ואחר מכן של מתיוז מורידה את ההפרש לחד ספרתי אך אייגנט 0 שם כדי להחזיר לדו"ס בתום הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע הרביעי ווש מצמצמת ל-7 אבל ריצת 12-4מחזירה את בוסטון ליתרון 15, 6 דק לסיום. שלשה של טייטום תוקעת יתד בראש סיסרא, ובוסטון עולה לפלייאוף ותתמודד מול ברוקלין. וושינגטון תפגוש את אינדיאנה במשחק של להיות או לחדול.

תמונה

טייטום היה אדיר עם שיא פליי-אין של 50 נק' ב-44% מהשדה לצד 8 רב' ו-4 אס'. קמבה היה עזר כנגדו עם 29 נק' ו-7 רב'. תומפסון עם דאבל דאבל 12 פורנייה 8 סמראט 7.
בצד של המכשפים היה זה ביל שקלע 22 לצד 9 רב' ושישה אסיסטים. ראסל ווסטברוק קלע 20 נק' קטף 14 רב' (13 מהם במחצית הראשונה), חילק 5 רב' חטף 3 וחסם פעמיים. וגם הספיק לרדת לחדר ההלבשה מדדה. איש סמית' הוסיף 17 נק הספסל לצד 8 רב' ושתי חטיפות. גאפורד קלע 12 עם 5 רב'.

Subscribe
Notify of
207 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא רוזן
19/05/2021 6:38:31

איזו זריזות, כבוד!
.
הולך להיות מפגש אדיר בעוד יומיים!
(גם המפגש של הפייסרס מול הוויזרדס יכול להיות מעניין)
(אני כמובן התכוונתי לדרבי הטיטולים – קללת האשך VS קללת המגבון! כאן בבלוג החי. אסור להחמיץ!)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אין הייתי לבד מחוזק קצת בטראסט. קשה מול כוכב כמו רזיאל שקירצף אותי וכל טנש יחד איתו. דה שוט ופופו הפקירו אותי לבד כל אחד מטעמו הוא.
מול אינדי באים לנגב זה האשך מחוזק בטנש מולי אבל הפעם דה שוט פופו yp ורזיאל איתי ויגיעו למאני טיים לתת בראש

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 8:11:04

שימון
אתה יודע כמה אני מחבב אותך ואל תיעלב אבל את מזכיר לי את זה….
אתה מוזמן להראות גם לילדים שלך, אני בטוח שהם יהנו ויצחקו.
https://www.youtube.com/watch?v=77HpxfMTJL8

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח לגמרי בדד

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 9:54:37

בדד? מה אתה זוהר ארגוב?
חחחחחחחחחחחחחחחחח
https://www.youtube.com/watch?v=7z_oQ62foZk

אור
אור
19/05/2021 10:03:11

זה הכל מנחם: "טאטום בינתיים גרוע ממש"

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

חחחחחחחח התפוצץ ישר אחכ

דה שוט
19/05/2021 10:26:32
Reply to  אור

אתה שם לב כמה התוכנית חזקה?

אור
אור
19/05/2021 10:55:48
Reply to  דה שוט

חחח מנחם זה נשק יום הדין, אבל הוא משבח את ראס יותר מדי וזה כבר נהיה מסוכן. אם עוברים את אינדי הוא ייתן לכם קליר פאת מול הסיקסרס

דה שוט
19/05/2021 11:10:24
Reply to  אור

אכן קשה עם מנחם, אבל נראה לי שראס חסין. מחרתיים נדע

thejanitor
thejanitor
19/05/2021 14:27:49

חח הענק, אני חצוי, מצד אחד הלב עם האשך (נו אופנס שימון) מצד שני הוא גם עם וושינגטון. הראש דווקא משום מה עם הממומנטום בצד של אינדיאנה כי ביל חצי כח והפורמט הזה של הפליאין אמנם נותן ביתיות למכשפים, אבל המומנטום בצד של האורחים..

dror2
dror2
19/05/2021 6:48:49

תודה על הסיקור הזריז!

Yp
Yp
19/05/2021 6:55:01

בוקר טוב לכולם ותודה לצ'יקו על סיקור זריז וטוב .
רווח לי . המפגש הבלתי נמנע בין הבנים האובדים נדחה עד הודעה חדשה .
למי שמעצבן אותו החיוך של קמבה,הלילה פיצחתי את החיוך הזה.נראה בדיוק כמו החיוך של ג'ייק דה סנייק רוברטס
לפני שמוציא את הנחש מהשק ומשסה אותו ביריב.
בוסטון יריבה ראויה ותעשה לנו הרבה קשיים
העימות בין JT ל-KD צפוי להיות מרתק ביותר .

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yp

איזה קשיים סוויפ אכזרי ומהדד. לדעתי רק 2 משחקים יהיו צמודים בכלל בסידרה

Smiley
19/05/2021 6:55:23

בריסט הוא ממש הפתעה נעימה. בחור שהגיע למלא חורים על חוזה 10-ימים לדעתי, קיבל עוד אחד ואז הוחתם עד לשארית העונה. עם ההופעות שלו בסיום העונה הוא בהחלט הרוויח חוזה מובטח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

הבחור מנגב בלי הכרה

The Pro
The Pro
19/05/2021 7:08:55

https://www.espn.com/nba/insider/story/_/id/31462652/can-nba-historic-offensive-season-continue-playoffs
בנבא הפסיקו לשחק הגנה.
מדבור בעונה עם הרייטינג התקפי הכי גבוה היסטורית.

מה שווים באמת המספרים של ווסטברוק ואחד כמו קורי שמשחק העונה בשביל להיות מלך הסלים של הליגה.

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 8:12:18
Reply to  The Pro

חד כמו סקרפל שיצא עכשיו מהאלומיניון עיוני.

The Pro
The Pro
19/05/2021 7:09:58

הדבר האחרון שהפליי-אין מכניס זה עניין נוסף.
כשרואים קבוצות גרועות כמו אינדיאנה וגולדן סטייט מקבלות הזדמנות להיכנס לפלייאוף.

אבל כן,העדר ימשיך להתלהב מהטריפלים חסרי החשיבות של שחקן כמו ראסל ווסטברוק
ומהממוצע של קורי בעונה שהיא כישלון מוחלט עבורו מבחינה הישגית.

רן הנרגן
רן הנרגן
19/05/2021 7:18:34
Reply to  The Pro

למה לכתוב אם אתה לא מכיר את העובדות? הפליאין גרם לכמות גדולה של משחקים ברבע האחרון של העונה להיות רלונטים לעומת המצב קודם. בנוסף, יש את ששת משחקי הפליאין עצמם. התווצאה, היותר צופים. כמו כן ג"ס היתה נכנסת לפליאוף מהמקום השמיני במצב הרגיל. דוקא הפליאין פגע בה מהאספקט הזה.

Smiley
19/05/2021 9:08:05

הוא חי בפחד מהאופציה להדחת לברון

עידו גילרי
19/05/2021 9:11:34
Reply to  Smiley

אין לו שום חשש שלברון יודח. גג הוא יחליט לא לסחוב על הגב שלו עוד חבורת טרמפיסטים לטבעת.

פיני
19/05/2021 9:21:54

למרות שהוא לא האימוג'י החביב עליך, אני אשתמש בו:
😂😂😂😅😆

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 11:39:50

גם אם מדובר בפרודיה, כמו דודו פארוק הוא לא יודע לצאת מהדמות לרגע

עידו גילרי
19/05/2021 11:40:29

למה הוא צריך?

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 11:45:11

זה הופך את זה לפחות משעמם

אור
אור
19/05/2021 11:58:13

קשה לי להאמין אחרי כל הזמן הזה שזו פרודיה.. קצת מזכיר לי את קרמר

Li Ming
Li Ming
19/05/2021 8:03:36
Reply to  The Pro

אותי זה מעניין, בשני הקונפרנסים. מניח שאי אפשר לרצות את כולם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/05/2021 10:27:36
Reply to  The Pro

לא צריך להגזים. רק שחקן גדול יכול היה להשיג ט"ד כפי שווסטברוק משיג. אז אמנם הוא מתחת שורה ראשונה מתחת לכוכבי העל הגדולים ביותר כי הוא יותר מדי פעמים מקבל החלטות לא נכונות לוקח זריקות לא לעניין ויותר מדי בשביל כוכבים גדולים משחק בחוסר יעילות, אך עדיין הוא כוכב גדול.

NFS
NFS
19/05/2021 7:42:42

תודה על הסיקור, לא ראיתי את המשחקים. נראה ערב די מעפן.
.
בנושא אחר, ה-BLM מודיע על תמיכה בפלסטינאים.
https://twitter.com/Blklivesmatter/status/1394289672101064704?s=20
ומכיוון שה-NBA עשתה קולות של שטיח ונתנה לתנועה להיות מזוהה לחלוטין עם הליגה, עם הלוגו על הפארקט והחולצות למיניהן ("build by black history" וכו'), אני תוהה מה אחד כמו דני אבדיה היה אמור לעשות אם היו מכריחים אותו ללבוש את אחת מאותן החולצות שלהם.
ה-NBA כליגה צריכה להתנער מזה. שחקנים אינדבידואלים- בוודאי, הרבה יותר אותנטי ככה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

חחח ממש מפתיע BLM=תנועה גזענית בראשות שייח פראחן וחבריו. אנכריסטים ופושעים יחד יעני למען זכויות השחורים. בני ברית של האחים המוסלמים.
המטרה זהה אנרכיה וונדליזם ממומן (לא אופתע אם מאותם מקורות מימון) במסווה של הפגנות למען השחורים. ההפגנות בארה כמו ההפגנות בלונדון וברלין למען המקופחים חד הם.

אבדיה? סתם לבן שיהיה חייב ללבוש את החולצות כמו דונציץ ויוקיץ 🙂
הNBA להתנער מזה? זה מפלגה פוליטית של שחורים מקופחים למה שיתנערו מזה? יתנערו מזה שהכסף יפגע והוא לא יפגע כי היהודונים שם מלקקים להם מליברליות יתר ותומכים באויבים שלנו חלקם. די ברור אם עושים סקר שם ש90% מהשחקנים שם בעד האחים המוסלמים והפלסטינים

etayle
etayle
19/05/2021 12:10:35

++ ידידי הפרוגרסיבים. אוייבי האנושות וישראל הרימו ראש בממשלו של ביידן.

Jonathan
19/05/2021 8:18:52
Reply to  NFS

התנועה לא קראה לאלימות כלפי ישראלים. פינוי התנחלויות וסולידריות עם הפלסטינאים… וואו, מי יישמע איזו אנטישמיות…

NFS
NFS
19/05/2021 8:22:39
Reply to  Jonathan

איפה קראת את המילה אנטישמיות?

Jonathan
19/05/2021 9:34:56
Reply to  NFS

תוספת שלי. לא רואה בעיה לישראלים בהודעה של הBLM. זה כנו שאני לא אעבוד עם מישהו כי הוא חושב שישראל צריכה להפוך למדינת הלכה.

NFS
NFS
19/05/2021 12:27:52
Reply to  Jonathan

כמאמר ברוך, נתת פה איירבול ג'ונתן (או יונתן?).
הכוונה היא שה*ליגה* לא צריכה להיות מקושרת אליהם ולשטוח את הלוגו שלהם על הפארקט או לחייב שחקנים ללבוש חולצות שלהם. השחקנים? שיעשו מה שהם רוצים, מצידי שקיירי יעלה עם דגם של כדור הארץ השטוח עם כאפייה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

הליגה המיוצגת עי האדונים הלבנים חתמה על הסכם שלום עם ארגון השחקנים המקופחים שחלק מתנאיו היה לשים לוגו שלהם וקלפיות 🙂

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:47:13
Reply to  NFS

איירבול? הוא לא פגע אפילו בקרש של השירותים

Jonathan
19/05/2021 13:08:14
Reply to  NFS

גם ג' עובד וגם י.
*
אז מה שהליגה מקושרת אליהם? הם מייצגים נושא שמטריד איזה אחוז משחקני הליגה? 95%? הם הנערים שאמורים לפזז לפניך? זה מה שמעניין את עובדי הארגון והארגון זרם איתם. לא רוצה, אל תהיה לקוח.
*
ברוך, בוא. עם כמות השטויות שאתה רושם כאן, אם אתה אומר שפספסתי כנראה שצדקתי יותר ממה שאפילו אני חושב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

חחחח תבין את הרמז. הם לא דואגים לאחיהם בקונגו? אפגניסטן? סוריה?

Jonathan
19/05/2021 9:37:13

אתה רוצה שאתחיל לחפש כל מה שהם אמרו לא אמרו?
הסכסוך אצלנו מככב עכשיו בחדשות ולהם יש דעה לגביו. אנמ לא מסכים איתה וחבל שפרסמו אבל אני לא רואה בעיה מעבר אט צורך להתנער או לשמור על נפשו של אבדיה.

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 9:57:35
Reply to  Jonathan

ג'ון
חבל שלא שמענו את דעתם כשאסד טבח בתושבי סוריה….

פיני
19/05/2021 10:03:51

כי זה לא בחדשות. הצופה הממוצע נחשף הרבה יותר להרס שישראל מנחילה ברצועה (ובזמנו בלבנון). היא נתפשת גם כחזקה לאין שיעור ולא כמלחמת אזרחים.

Jonathan
19/05/2021 10:09:44

נו מה, כל דבר צריך את דעתו של מישהו? זה אבסורד מוחלט.
אם לי יש דעה על יחסי שחורים לבנים בארה"ב אני צריך שתהיה לי דעה גם על סין וטיבט או יחסי פרוטסנטים וקתולים באירלנד?

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 12:17:49

ברור!…..
🙂

thejanitor
thejanitor
19/05/2021 16:07:54

מה לא שמעת את הידיד הניוזילאנדי שלנו ?
.
https://youtu.be/r9rJN3EHPpI

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 8:28:20
Reply to  Jonathan

או בסין, בכללי לשמוע כמה מאמירות של מובילי המחאה (הפרצופים) כלפי היהודים, ומה עם סוריה

etayle
etayle
19/05/2021 12:12:45
Reply to  Jonathan

אוי איזה נאיבי זה. אני צעיר לימים, אבל אני זוכר איך בתור נער מכרו לנו שאם נצא מעזה יהיה לנו לגיטימיות, מה שלא מבינים שזו אנטישמיות שמחליפה פנים. השחורים בארה"ב הם סופר גזענים, ראה ערך" גויש מאני"

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:18:10
Reply to  etayle

אין מישהו יותר גזעני מהשחורים, דרך אגב זה שהם קוראים אחד לשני ניגא וללבן וויט בוי זה גם גזענות. תמיד הם ״מקופחים ״ מסכנים וידה ידה ידה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

כי הם נמשכים לאיסלאם. האיסלאם מחפש מקופחים להכניס לו את הדת שלהם. זה לא במקרה. היהודים לא משקיעים בלגייס שחורים ולהפוך אותם ליהודים. האיסלאם מחפש את זה בשכונות שלהם, יש להם הרבה תנועות כאלה לכן זה קורה ואז הם משפיעים אחד על השני.
הגזענים בד"כ הם המקופחים עם רגשי הנחיתות גם שהם מתעשרים

Jonathan
19/05/2021 13:23:26
Reply to  etayle

ברור נאיבי, הליכוד מכר לך לוקשים גם אז ולא הפסיק לרגע מאז.
*
אין קשר למעמד של עזה כרגע (שהיא עדיין בהרבה דברים בשליטתנו מבחוץ).
מה שכן קשור זה שהעולם רואה 55 ילדים פלסטינים הרוגים בעימות של שבוע. 188 אנשים בסך הכל. הרס של בניינים אזרחיים שמשום מה אנחנו מתהדרים בו כאילו בדיוק פיתחנו תרופה לסרטן. עמית סגל דיבר על זה שאין סימטריה לגבי הלינצ'ים? בשביל העולם אין סימטריה גם בנזק שאנחנו סופגים לעומת זה שהם סופגים.
*
ויש את המשהו הבסיסי שכולם מתעלמים ממנו – מה שהעולם שומע זה את הפלסטינים אומרים שהם רוצים להשתחרר מהכיבוש הצבאי שלנו. יש שם כאלה כמו החמאס שרוצים גם לגרש אותנו וכאלה שרוצים לחיות לצידנו אבל מה שהפלסטינים רוצים הוא די ברור. מה אנחנו רוצים? מה ניתן תמורת שקט? עזה בסגר/מצור כבר 14 שנים. כולל בתקופות שקטות.
לא אומר שזה מוצדק לא מוצדק – אבל הם מעבירים את המסר. גם אם הם חלוקים על הדרך להשיג את המטרה שלהם – הם יודעים מה הם רוצים.
תעביר מסר ברור לגבי איך שאתה רוצה שהסכסוך ייפתר ותזכה לתמיכה פחות לאקונית מ"לישראל יש את הזכות להגן על עצמה". מן הסתם אם הפתרון יהיה "להיפטר מהערבים" התגובה העולמית לא תהיה תומכת…

Jonathan
19/05/2021 13:28:41
Reply to  Jonathan

אגב, אתה ממש צודק לגבי לוקשים. ההתנתקות הליכודניקית או ה"הם שם ואנחנו כאן" של השמאל-מרכז הם לוקשים מוחלטים. כמו שלארה"ב אין שקט מוחלט מול מקסיקו הענייה ממנה בהרבה.
סתם להזיז מתנחלים זה ממש לא הפתרון. סתם אכזרי כלפי מתנחלים. כן צריך אבל הסכם ולדעת איך ממשיכים מכאן ואיך פותרים סכסוכים בדרכים שהן לא מבצע אחת לכמה זמן.
לדמיין שיש פתרון "מדיני" פשוט או שהסטאטוס קוו הקיים יימשך לנצח זה דמיוני באותה מידה.

etayle
etayle
19/05/2021 14:12:18
Reply to  Jonathan

שאלה פשוטה, אתה גר בעוטף?
אני גר בדרום, מקום שנורים עליו טילים מידי פעם, אבל לא בעוטף.
אני שואל כי צריך לחיות במקום הזה כדי להבין את גודל העיוות שיש במקום הזה. קל להיות "ניטרלי" (וזה ביזיון בפני עצמו) שזה לא נוגע בך.
המציאות שם עולה על כל דמיון, הזיה לגמרי. אני יכול לכתוב פה מגילה, ואני עוד לא חי שם (יש לי משפחה וחברים בשדרות). טירוף.
ימח שמם.

Jonathan
19/05/2021 14:44:52
Reply to  etayle

אני יודע שסיוט בעוטף.
אבל מבחינת אף אחד בעולם זה לא מצדיק שיטוח בניינים בעזה או הפצצות חסרות רחמים מהצד שלנו. בטח כשאנחנו מחזיקים אותם כשהם מוקפים בצבא מכל כיוון.
וכשישראלים מתחילים עם "ימח שמם" או ההצעה של סמוטריץ' של "לכתוש גם אחרי שירימו דגל לבן וייתחננו שנפסיק" – אף אחד לא רואה בנו צודקים. אתה יכול להגיד שלא אכפת לך העולם, סבבה. אבל אל תבוא ותבקש לגיטימיות.

פיני
19/05/2021 15:13:20
Reply to  etayle

תסביר.
הצבא מוריד שם בניינים סתם? אקראיים בשיטת האן דן דינו?
אתה חושב שכאיתי אומר "ימח שמם" הוא מכוון לתושבי עזה, או לטרוריסטים שמשגרים רקטות לתוך ריכוזי אוכלוסיה?
רק תחשוב, ללא כיפת ברזל, איפה היינו היום.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 15:34:10
Reply to  etayle

לא מעט אנשים בישראל מתכוונים לכל החיים בעזה כשהם אומרים ימח שמם וכן גם לא בוחלים במטרות כאשר הם קוראים לכתוש אותם.
וזה לא תופעה שולית, מדובר על התבטאויות רבות בערוצי התקשורת הנצרכים ביותר.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 15:35:01
Reply to  etayle

אצל חלק זה גם תופס לגבי כל ערבי ו/או מוסלמי שקיים באזור

Jonathan
19/05/2021 15:38:03
Reply to  etayle

לא הולך לדבר בשם איתי. לא בטוח שמשנה לו.
ברמת התוצאה מה שאנשים רואים זה בניינים שנפלו שם ואת המספרים של ההרוגים. אם הפלסטינים היו תוקפים בסיסי חיל אויר שמוציאים התקפות אליהם ועל הדרך משמידים יישובים בסביבה היית חושב שזו בעיה של התושבים שהם גרים קרוב?
(היי, לי יש משפחה שם).

פיני
19/05/2021 15:42:34
Reply to  etayle

תן לי דוגמאות.
אני בעצמי הייתי ברצועה, כמובן שהיא מלאה בקיני טרור צפעוניים ותומכיהם, אבל יש שם מיליון וחצי בני אדם! חלק מהם אגב, באים לפה כל יום לעבוד.
נשמע לי הזוי, לא יהודי ולא אנושי, שמישהו יקרא לטבוח בכולם.

פיני
19/05/2021 15:47:38
Reply to  etayle

אתה יודע מה היחס הרוגים אזרחיים פה לעומת עזה?

Jonathan
19/05/2021 15:57:54
Reply to  etayle

אתה מתכוון איזה אחוז מההרוגים אצלנו אזרחים לעומת איזה אצלם?
אתה מבין כמה השאלה הזו לא רלוונטית כשהפער בהרוגים כל כך משמעותי?
אני ממש שמח שכמות ההרוגים בצד שלנו מוגבלת ועצוב על כל אדם שמת בעימות הזה. באמת שכל קורבן של העימות זה יותר מידי.
אבל שוב:
תהרוג קרוב ל-200 אנשים בשבוע. מהם יותר מ-50 ילדים – אל תבוא לחפש לגיטימציה בעולם.
תחזיק רצועת חוף קטנה וצפופה בסדר במשך 14 שנים, תטפל בה תמיד באותה הדרך, תתגאה ביכולת הצבאית שלך שאמנם לא הגבירה את הדיוק שלך אלא פשוט הגבירה את היכולת להרוס בניינים אזרחיים שלמים – אף אחד לא ייקנה את הסיפור שלך שאתה רוצה שלום.
למה זה כזה מסובך?

Jonathan
19/05/2021 16:00:17
Reply to  etayle

הנה הלא יהודי ולא אנושי שלך. כבר מציע לך להסביר שהוא בעצם מתכוון רק לכוחות לוחמים או לשום כתוש לתבשיל… שלא תבזבז את הזמן שלי על אפולוגטיקה.
https://twitter.com/bezalelsm/status/1394703993394319370

etayle
etayle
19/05/2021 16:01:02
Reply to  etayle

פיני צר לי לאכזב אותך, אבל אני לפחות אסביר.
אולי זה ישמע מוזר, אבל לכל אדם בעולם יש את הזכות לבחור,
לבחור בטוב או ברע, לבחור באור או בחושך, הבחירה היא מהותו של האדם.
דוגמא פשוטה היא אדם הראשון בגן עדן, אלוהים הביא לו את המצווה לא לאכול מעץ הדעת,
האדם בחר לאכול מעץ הדעת, ועליו קנס אלוהים מיתה.

אני מצפה מכל תושבי עזה לבחור בחיים, לבחור בשלום, לבחור אחרת.
באים אנשים שאינם מאמינים בבחירה ויגידו "יש טירוריסטים ויש חפים מפשע", אין דבר כזה לצערי,
(טוב רק נבהיר שיש כמובן רמות גם ברוע, אינו דומה מחבל שיורה טילים בפועל, לאדם שאינו מתנגד כי מפחד על חייו),
אבל אנו בתור אנושות ששואפת שאנשים יבחרו בטוב, צריכים ללמד את האנשים השקטים שאין דבר כזה להשתתק בפני הרוע,
או שתלחם נגדו, או שתושמד איתו. הדבר שאני כותב כמובן מופיע בקדמונים ובחכמים, וזה דבר פשוט מדברי הנבואה.

אז האם הייתי רוצה שתושבי עזה יבחרו אחרת? הלוואי, כותב אחד מגדולי האנשים, שלפני כל מלחמה על אוייב צריך קודם כל להכריז עליו שלום. האם בתור חברה שהשאיפה שלה לצדק, ושאנשים יבחרו בטוב, זה מוסרי שנבחין בין הרוע האקטיבי למי שבשתיקה תמך בו? אני חושב שלא.

דוגמא קלאסית היא בסרט ממזרים חסרי כבוד, שבו הטענה היא "שאדם מוריד את הבגדים של נאצי,ואז הוא כבר לא נאצי"(משהו ברוח הדברים האלה).

נ.ב
יונתן השאלה שלי אולי הייתה נראית קנטרנית, אבל יש הבדל בין ידיעה שכלית על לבין ידיעה שאדם חווה דרך החושים(אזעקה עם ילדים וכדו').
נ.ב2
thog אתה כמו חמורו של בורידן, מרוב ספקות ותהיות אינו מסוגל להגיע לאמת.

נ.ב3
יונתן העולם אינו מעניין אותי, והעולם אינו מצג של מוסר או אמת, ולכן לא אכפת לי מה דעתו (לפחות ברמת האידיאלים, בפרקטיקה אין ברירה). לפני 70 שנה היה IN בעולם להרוג יהודים, אז זה היה נכון?

ואחרי דברים קשים אלו, אין אלא לסיים בזה שהלוואי שאיכשהו יגיע שלום לאזורינו, לא קריטית לי הדרך.
קראת אליה לשלום – גדול השלום שאפילו במלחמה (גם בעת מלחמה ולא רק לפניה) צריכים (לדרוש) שלום.

Jonathan
19/05/2021 16:13:30
Reply to  etayle

איתי – התחושות שלך או שלי לא נותנות תוקף מוסרי למדינה להרוג אנשים.
מקווה שפיני יצליח להתגבר על האכזבה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 16:15:13
Reply to  etayle

איתי
כשאנשים שגדלו עם חינוך כמו שלך אומרים אמת אני יודע ישר שהמשמעות של המילה אמת אצלהם היא משהו שונה לחלוטין ממה שהמשמעות המקובלת של המילה אומרת בעולם. כשהמשמעות של אמת היא לא אמת אז ממש לא משנה לי מה אתם אומרים על אמת כי זה מושג שונה לחלוטין אצלכם שאין בינו ובין נכונות לגבי המציאות חצי דבר.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 16:18:00
Reply to  etayle

הקריאה לשלום אחרי הקראיה לרצח בסיטונאות אגב פשוט מספרת את כל הסיפור לגבי משמעות ערך המוסר שלך וכמה אין טעם להתייחס אליו.

etayle
etayle
19/05/2021 16:30:38
Reply to  etayle

יונתן כרגע הבאת לרוע להמשיך להתרבות בעולם. לא שציפיתי למשהו אחר.
thog כמו שכתבתי, לא שווה תגובה.

A Ljos: Resurrection
19/05/2021 16:31:19
Reply to  etayle

@רצח עם בין חברים לפני שמתפרסם ביד ושם

פיני
19/05/2021 16:31:48
Reply to  etayle

יונתן, הוא מדבר שם על חמאס, לא?

פיני
19/05/2021 16:35:27
Reply to  etayle

איתי, אני לא חושב שאני דתי פחות ממך, איפה כתוב שאדם שכלוא ברצועה על ידי ארגון טרור רצחני וסובל ממנו מידי יום, יש לו אפשרות בחירה בטוב? מה אתה רוצה שהוא יעשה? יתחבק עם דגל ישראל? במה תתבטא הבחירה שלו בטוב?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 16:46:22
Reply to  etayle

איתי
תן את ההגדרה שלך לאמת ונראה כמה אני לא ראוי להתייחסות

etayle
etayle
19/05/2021 16:46:55
Reply to  etayle

רמב"ם הלכות מלכים ומלחמות ט, הלכה יד
"וכיצד מצווין הן על הדינין חייבין להושיב דיינין ושופטים בכל פלך ופלך לדון בשש מצות אלו ולהזהיר את העם ובן נח שעבר על אחת משבע מצות אלו יהרג בסייף ומפני זה נתחייבו כל בעלי שכם הריגה שהרי שכם גזל והם ראו וידעו ולא דנוהו"

אני מצפה מהם למרוד בשלטון הרצח של חמאס, גם במחיר חייהם. יש דברים גדולים מהחיים בעולם הזה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 16:51:19
Reply to  etayle

אם במקרה זה לא תואם את הדברים שנאמרים כאן ובמקרה יוצא משהו קוהרנטי אני מוכן לחזור בי
https://meirtv.com/shiurim/shiur-12471/

פיני
19/05/2021 16:56:48
Reply to  etayle

לא נפסק בשו"ע

Jonathan
19/05/2021 17:09:42
Reply to  etayle

פיני, הוא מדבר שם על לכתוש מהאוויר עד שלא יישאר כלום. גם אלרי שיחכנעו. מנסיונך בחיים, זה נשמע כמו לתפוס אויבים בפינצטה?
אני לא ממשיך עם לשחק באפולוגטיקה מכאן.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 17:19:06
Reply to  etayle

זה על עקרון האנחנו מתכוונים רק למחבלים אבל 99 אחוז מהם מחבלים של בן ארי

Jonathan
19/05/2021 17:19:30
Reply to  etayle

קצת מצחיק אותי אבל המשחק של "את מי סמוטריץ' לא רוצה להרוג".
זה יכול להיות סוג של משחק כזה. לשבור את הקרח באירועים חברתיים.

etayle
etayle
19/05/2021 19:24:11
Reply to  etayle

פיני אם אני לא טועה השו"ע לא דן בענייני מלחמה…
בכל מקרה הרמב"ם זו דיעה שראוי לדון בה…

פיני
19/05/2021 20:03:26
Reply to  etayle

אל תיתמם.. כשהטור לא פסק חלקים מהרמב"ם, זה כי הוא אחז שכרגע זה לא רלוונטי. וכשהמחבר חשב שזה כן, הוא הוסיף את הסעיפים/ההלכות שלדעתו תקפים גם היום.

פיני
19/05/2021 20:14:24
Reply to  etayle

ורק כדי שלא תבין אותי לא נכון, מחבלי החמאס בהחלט קיבלו ביושר את האיחול "ימח שמם" לא פחות מכל רודפי העם היהודי, מלבן הארמי ופרעה ועד הנאצים ימ"ש.

פיני
19/05/2021 7:45:44

כשוך הקרבות, צריך לומר את האמת: בוסטון קבוצה הרבה יותר איכותית מוושינגטון גם בלי בראון. היא עולה עליה כמעט בכל עמדה (עם בראון, בכל עמדה), בטח בעמדת המאמן. היא אומנם הידרדרה למקום השביעי, אבל וושינגטון, היא הקבוצה שטיפסה למקום השמיני במחזור האחרון.
פילי מתפללת לניצחון שהוויזארדס על אינדי כשכל שחקן שם כמעט, הוא מיסמאצ' מהלך. גם נקבל קרב מעניין יותר מול הנטס. אם הייתי מוציא את קיירי והאש שלו בעיניים מול הסלטיקס, מהמשוואה, הסדרה הזו צמודה משחושבים. אולי בעקבות כאב הלב שלו מהסכסוך, הוא לא ייתן מעצמו שם? יעשה נחת רוח להרבה אנשים, אם ישאיר את הקרקס הנודד, כבר אחרי הסיבוב הראשון בבית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  פיני

הנטס יקרצפו את בוסטון. לא כוחות בכלל. אפילו עם פציעה של 1 מהביג 3 הם יקרצפו את בוסטון. בוסטון קבוצה חלשה שבזכות ברוקסי ניצחה היום. שים דחליל במקום ברוקס ו-ווש מנצחים

דה שוט
19/05/2021 7:50:23

תודה חיים, אחלה סיקור לאחלה תוצאות!
הסתיים שלב ג׳ של ״התוכנית״ שפורסמה כאן לפני שלושה חודשים. לא יאמן. הפסד שכולו ניצחון.
נותרו שני שלבים – אינדי ופילי.
שמעון – היית גיבור אבל לא באמת ציפית שנופיע הערב, מה שכן הרגת אותי מצחוק, לדעתי ברוקסי השאיר את המרגל הלטבי כדי להבטיח הפסד. ברוקסי מאמן העונה 😀
מחרתיים כולנו מתייצבים, אבל בגדול אין צורך. אם הטמיר שם – ראס מנגב, מקרצף ועושה פוליש ווקס.
באלכס לן ננוחם 🙂

פיני
19/05/2021 8:00:57
Reply to  דה שוט

צ'יקו כתב את הסיקור. שחר.

דה שוט
19/05/2021 8:08:56
Reply to  פיני

אז כמובן תודה לשחר (התבלבלתי). אחלה סיקור

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 8:39:11
Reply to  דה שוט

בשביל לעשות את זה קרב ענקים שיסגר לדורות גם אני אצטרף ואקח את צדו של האשך, מוסד שב״ר במלוא הדרו נלחם ראש בראש, שמעון דה שוט פופו ואפס ווסטרוק נגד האשך הקפוא הזקן החרמן שנמצא כעת בהוואי והגיבור הלבן שלא מסוגל להגן על עציץ טי גי מקומל, יהיה מעניין זה בטוח.
.
דרך אגב המרגל הלטבי עשה את זה שוב הוא וראסל ניסו להביע הזדהות עם תושבי הדרום וזרקו קטיושות בלי סוף הלילה שרק בנס לא היו נפגעים בקהל ( פרט לברוקס שסובל מפגיעה מוחית אחרי שעוד כדור אבוד שהאפס זרק פגע בו היישר בראש, והוא החליט להביא דאבל טים על טייטום רק אחרי שקלע 50 נקודות.

דה שוט
19/05/2021 10:03:24

מי שבא ברוך הבא 🙂 הלטבי הכניס בטעות את המחסנית של הסרק. נגד אינדי יהיה על אוטומאט, חכה ותראה.
חוץ מזה – מה יש לך לעודד את אינדי? אתה אפילו לא מכיר את השחקנים שם, העיקר רק לא (ביבי) ראסל 😂😂😂 אתה והטמיר זה לפיד ובנט 😂😂😂 אל דאגה פופו ושמעון זה כוח אש שגדול עליכם. כבר לא יכול לחכות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

הלטבי זה מרגל שתול מקווה שיפצע על ההתחלה ולשארית הפלייאוף. אין בו צורך
פופו נראה לי עושה לנו פול גורג וחטף התקף חרדה במאני טיים של העונה, אני יותר בונה עליך, תבוא חד, המשחק בשעה 3 תצטרך להחזיק מחצית לבד עם עזרה קטנה מרזיאל וYP

דה שוט
19/05/2021 10:33:42

פופו באמת עושה פול ג׳ורג׳ לא נורא יש לו עוד קרדיט מהלילות הקרים. אל תדאג אני אהיה שם מהג׳אמפ בול, מקסימום אני אעשה ״רזי״ ואתכתב עם עצמי בבלוג הסבתא-חיה-מתה 😀

popo
popo
19/05/2021 14:24:47

פופו פתאום התעורר ואמר לעצמו מה אני צריך את כל החרא הזה???
פופו חכם,
פופו אומר לעצמו,
פופו לך על בטוח.
אז יאללה קארל אנתוני טאונס איתך עד המוות!

עגל
19/05/2021 16:34:01
Reply to  popo

🙂

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 10:57:00
Reply to  דה שוט

דה שוט אני לא מעודד את אינדי, נתקעתי שם לפני כמה חודשים בסופת שלגים לכמה ימים סיוט שלא יתואר, אני רוצה דווקא שוושינגטון ינצחו אבל לא רואה סיכוי עם הנגר ראס בפלייאוף ועם המחבל הלטבי, למרות שגם החברה מהשכונה של שמעון יכולים לנצח את אינדיאנה (די מביש שהיא בפלייאוף).
.
עם הנגר ראס יפסיד מס טריפל דאבל יהיה השחקן האוברייטד ביותר בהיסטוריה (הוא כבר אחד מהם) ואפילו לא שמעון משולב איתך יוכל להציל אותו מבור הצואה.

אשך טמיר המקורי
19/05/2021 10:54:42

מאז שסטאניס הגיע להציל נגד הוויילדלינגס לא הייתה תגבורת כזו, game of thrones הופס סטייל, קרב הממזרים is on!

אור
אור
19/05/2021 10:57:19

קרב הממזרים – גדול

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

הממזרים הלבנים סגל

1. אשך
2. רועי
3. ציקו
4. רוזן
5. גילרי
6. תוג
7. ניסני
8. ברוך
9. דה פרו
10. סמיילי
11. לחוס
12. גפרסון

סגל ממזרים שחורים

1. פופו
2. דה שוט
3. Yp
4. רזיאל
5. טזמ
6. מנחם
7. אדיסו

חוזים ל10 ימים בעקבות מחסור בסגל
8. אור
9. פאני סטאף
10. חיים
11. עמית להב
12. איתי

רועי ויינברג
19/05/2021 12:07:39

אם אני מספר 2 של האשך, זה אומר שאני האשך השני?

דה שוט
19/05/2021 12:14:26

שמת לב שכל הסגל בלבנים זה אומר שהפרשים באפור גם איתם

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:15:55

מה פתאום עם זה לא דונציץ אן קרי אין פרשים באפור לא ללבנים הם שמורים לBLM, מי באינדיאנה יקבל עזרה מהשופטים חצי מהם נראים נערי כנסייה.

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 12:18:58

רועי, יצאת טוב, אתה מה שיש באמצע!

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ציקו אתה עם רגשי נחיתות הלבנים והשחורים לא היה הכוונה מזרחים ואשכנזים אלא לבנים אינדיאנה והשחורים המקופחים ראס וביל 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רועי מס 2 של האשך זה גפרסון אוהד אינדי היחיד באתר
אתה מס 3

פיני
19/05/2021 12:48:14

איפה אני???

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא יודע אתה ראס או לא ראס?

דה שוט
19/05/2021 13:01:39

ברוך זה משחק חשוב חביבי תעשה סטרצ׳ים שלא תעיף לנו איירבולים 😂😂😂😂 אני בונה עליך אתה נראה לי שחקן של משחקים גדולים

פיני
19/05/2021 13:03:07

אני נגד…
אבל מומי החציל ומידן בעד…

דה שוט
19/05/2021 13:03:39

שמעון שים את פיני בשחורים הוא נראה לי האסל צריכים כל מה שישלמו לזרוק על הטמיר להתיש אותו

אשך טמיר המקורי
19/05/2021 13:21:45

קרעתם
פיני, לפי שמך אתה בנבחרת הלבנים, בין האשך הראשון לשני

אור
אור
19/05/2021 13:42:10

שמעון שכחת את אינדיאני גם אוהד הפייסרס

jefffoster10
19/05/2021 18:40:55

איזה מיקום של כבוד, בדיוק המיקום הקבוע של ג'ף פוסטר בסגל של אינדיאנה…יותר מוכשר ומיומן ממאיירס לאונרד לעודד ולהניף את המגבת (וגם יותר לבן, אם כבר בצבע עסקינן).
דווקא יש באתר עוד מאיתנו, למרות שאנו אכן נדירים מדובי פנדה בטבע- סימור סקגנטי, אינדיאני, גם למשגיח יש פינה חמה בלב לקבוצה אם אני לא טועה
בעיני, האקס פקטור למשחק הוא גוגה ביטאדזה. החיסרון של טרנר תחת הסלים משמעותי, ואם גוגה יצליח להגן היטב על הטבעת מול החדירות של הגארדים של וושינגטון, זה נותן לאינדיאנה סיכוי למרות היעדר הביתיות והסגל החסר. שלשה או שתיים, והדבקת עבירות לרובין לופז גם יכולות לסייע. יכול להיות שהעימות עם עוזר המאמן גרם לו להתאפס? חשיבות נוספת לביטאדזה, למרות שזו עבודה קבוצתית- ריבאונד הגנה. אני מאמין שנראה את וושינגטון מנסה ללכת לריבאונד התקפה בכל הכוח, עקב החולשה של אינדיאנה בתחום והעדיפות המסוימת בסנטימטרים של וושינגטון (ואף מילה על קלינגים, שבירת קרשים ובנה ביתך- מטעמי נאחס מובנים). צריך לשים לב להאצ'ימורה- פורוורד גבוה וחזק, כשיותר דליל אצלנו בעמדות הפורוורד מאשר על הראש של קודי זלר. היכולת של ביטאדזה (ובמידה מסוימת גם של סמפסון ובריסט) לסגור לריבאונד ולמנוע מהאצ'ימורה, גאפורד, לופז ושות' את ההזדמנויות השניות, תהיה קריטית כדי להישאר במשחק.
תודה על הסיקור, טים אשך פוראבר!!!עם כל הכבוד לאימפריית הרשע הניצבת מולנו (הכל כמובן ברוח טובה)

דה שוט
19/05/2021 11:08:16

חחח גדול
.
אור מחרתיים נראה אם התכנית התגשמה. במקור המטרה הייתה להגיע מול פילי. מרחק נגיעה (ומאיפה הברוגדון הסה הופיע פתאום? זה לגמרי לא היה בתכנית…)

אור
אור
19/05/2021 11:20:08
Reply to  דה שוט

אכן התוכנית מתקדמת יפה כנגד כל התחזיות שלי. ולחשוב שבמקום שהפלייאין יעזור הוא רק מפריע..

אור
אור
19/05/2021 11:23:29
Reply to  דה שוט

אם תתגשם צריך לתת לך פרס כלשהו על הגיית התוכנית והאמונה כנגד כל אלו שקראו לך משיח שקר 🙂

דה שוט
19/05/2021 11:58:21
Reply to  אור

חחח בשביל זה צריך לעבור את אינדיאנה וראס כבר קרס בקלאצ׳ים עונתיים בעבר. עוד התקף לב מבית היוצר של וושינגטון 21 תבדוק כמה משחקים השנה הם סיימו על 5+- זה אסון לאהוד את הקבוצה הזאת. לא פלא שפופו בהתאוששות 😂

אור
אור
19/05/2021 12:09:29
Reply to  אור

לדעתי הוא עושה לואד מנג'מנט לפני שהוא הופך ל"פופופו אנד פו"

דה שוט
19/05/2021 12:10:58
Reply to  אור

חחח
ברוקלין בריאים יעשו את זה (כנראה לא יקרה)

Yinon Yavor
19/05/2021 7:51:11

מעולם בכל תולדות הליגה לא קלע שחקן יותר מג'ייסון טייטום במשחק פלייאין.
איזה שיא היסטורי!!
(-:

Jonathan
19/05/2021 8:20:49

שאלה של הדיוטות: הסטטיסטיקות האלו משויכות לאנשהו? או שפותחים קטגוריית ממוצעי פליי-אין בBasketball Reference?

Berch
19/05/2021 8:27:21

וואו כמה שיאי פלייאין נקבעו היום, חלק מהם שיאים שייקח חודשים לשבור אותם !!!
היטוריה
🙂

דוקטור רזי הופמן
19/05/2021 9:58:46
Reply to  Berch

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 8:47:53

תודה רבה שחר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה צ'יקו, אחלה סיקור.
.
בעניין הסלטיקס – הטובים ניצחו, וטוב שכך. משחק יפה של קמבה, שבאופן מעניין היותו חור בהגנה לא כל כך ישפיע נגד ברוקלין כי מול הגארדים שלהם כולם הופכים לחורים בהגנה… אבל אשמח אם בוסטון יתנו פייט הולם.
.
בעניין וושינגטון – האמת שאם ביל היה בריא התוצאה יכלה להיות שונה. לא יודע מה קרה לברטאנס שהחמיץ כמו משוגע, וכל הקבוצה איתו. חבל שאבדיה לא שיחק, יכול היה להועיל.
.
בעניין שרלוט – החמיצו כמו משוגעים.
.
בעניין אינדי – סאבוניס זה פירמה. אני כבר קונה מנוי לצפות בבן של דומאנטס. לא יודע מי זה הברסט הזה, אבל סחטיין. אם כולם שם בריאים הם חתיכת קבוצה, נראה מה יעשו בקיץ.
.
בעניין הספרס – בהנחה ששרלוט לא מפתיעים את אינדי, אנחנו מאבדים את הבחירה ה-11, ונבחר, כנראה, ב-12. נו טוף.

רביד אראל
רביד אראל
19/05/2021 10:33:52

צדקת ב2 מ2 הלילה, זה הישג יותר מרשים מלנצח את וושינגטון

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

הניחושים שלי זה כמו האחוזים של ווסטברוק – יש רצפים מפתיעים אבל בסוף הסטטיסטיקה מתיישרת…. 😉

רועי ויינברג
19/05/2021 9:20:57

סיקור מעולה. וושינגטון-אינדיאנה יהיה משחק מעולה

עמיחי קטן
19/05/2021 9:32:45

תודה על הסיקור.
המשחק של בוסטון-וושינגטון היה לא רע בכלל, ואולי הוא מראה לנו פלייאוף-מוד של טייטום וקמבה שיכול להפוך את הסדרה נגד ברוקלין לקצת צמודה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
19/05/2021 10:00:56

יאללה, עלינו לפלייאוף. עכשיו צריך עוד ארבעה משחקים כאלה של טייטום, ואולי זה יספיק (לא ממש, אבל בשלב זה אפשר לשמור על אופטימיות).
תודה רבה על הפריוויו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כן רק במקום בארטנס יש לך את דוראנט 🙂

דה שוט
19/05/2021 10:34:21

😂😂😂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דו קיום בנבחרת ישראל 🙂

https://sports.walla.co.il/item/3436034

אני בעד שאלו שמזדהים עם החמאס והמקופחים ילכו לשחק בנבחרת פלסטין, גם ככה אנחנו גרועים זה לא שהם מוסיפים משהו

etayle
etayle
19/05/2021 12:07:31

אכן. בירם כיאל הרס לנו איזה קמפיין או שניחם, ודאבור משחק כמו פח אשפה. על השאר עדיף לא לדבר. מי שמזדכה עם האוייב מוזמן לשחק בנבחרת חאמס או נרניה.

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:11:51

כרגיל כל מילה

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 11:44:41

חברים מה עם קצת פוליטיקה בגרוש?

עידו גילרי
19/05/2021 11:46:36

🤦

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 11:52:02

אני מנוע מלהשתתף באופן ישיר, לפחות אני אתרום את חלקי לעניין

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:05:12

חגי מה בטנ״ש סירסו אותך לגמרי שאתה מפחד להגיב?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כן זה חלק מההתאמה לקבוצה ולשיטה פעם היה שופך פה דעות, היום פעם בחודש מביא חצי דעה מגובה בבוקס סקור 🙂

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:42:32

כן הפכו אותו לנגר חבל על הזמן יותר גרוע מאייטון (:

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 13:12:28

https://youtu.be/fxCKPls5Klw
שמעון וברוך אתם העוזי גופיה של הופס. בגללכם אנשים חושבים שבימין יושבים אנשים שבשבילם "דעה" זה קובץ של אותיות מתלהמות שאיכשהו מתלכדות לכדי משפט.
.
רוך לא הבפיק לך להינגב לפני לםני מספר שבועות? שמעון? טוב נו לא ננסה אפילו.
.
ולא הגבתם לגבי התונים שהבאתי על גרין. בכבוד
.
מאנו מקווה שאתה מבסוט עכשיו

etayle
etayle
19/05/2021 13:52:38

ניסני אנשים חושבים ככה על הימין כי הם גזענים, דוחים, וצבועים. התרפסות בפניהם זה לא הפתרון.

*זכותך להיות בעל דיעה וסגנון שונים מברוך ושמעון, אבל אני חייב למחות על הטון שאני מבין בדבריך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איתי על תתרגש אולי הם אולי דר בר שכל או חושבים שהם כאלה אבל 0 אינטילגציה רגשית לכן לא מבינים למה מנוגבים שוב ושוב איך הבוקס סקור לא תואם להם המציאות טופחת שוב ושוב על פניהם

etayle
etayle
19/05/2021 14:13:24

שמעון אני כבר מזמן הבנתי שאין קשר בין היכולת ללכסן מטריצות לבין היכולת להבין את המציאות.

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 14:35:30

למחות זה כל כך שמאל…

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 14:52:08

השאלה החשובה יותר היא האם הבנת כבר שכדי להבין את המציאות צריך להיות חשוף למציאות ולא לכל מיני וריאציות מומצאות שלה או חלקים מסוגרים שלה שמסתירים ממך חלקים אחרים?

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 17:53:26

ניגוב חיפשת ציטוטים שלי חודשיים הוצאת אותם מהקשרם ואז כתבת ניגוב, נדלן אפילו יותר גדול מאיסלנדי. אם אתה קורא את התגובות שלי כל דבר אני מסתמך על סטטיטקות ומראה עיניים לא על אחד מה2.
.
דרך אגב יקירי התנשאות לא יושבת עלייךטוב בטח שאין לך על מה אבל זה ליום אחר.

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 18:12:11

ברוך אתה יכול לשחק אותה נונשלנט עם היקירי אבל מרגישים את היד הרועדת מזעם שלך עד כאן. זה שתאמר פעם אחר פעם עד כמה יש לך נדלן (בראש שלי של האיסלנדי/ אוסטרלי, או בכלל) זה בערך כמו שאני אנסה למכור את עזריאלי ולומר שהקמתי את האימפריה הזו ב2 ידיי. זה די מוציא אותך קוקוריקו.
.
כפרפרזה לאותו משפט מפורסם אז אומר כך: עדיף שתתרכז בלומר כמה זיינת ואיזה עשיר אתה. את הדיונים על פוליטיקה תשאיר לאנשים אחרים, קצת יותר חכמים ורהוטים ממך, ואני אומר את זה לא בשבילך אלא בשביל המחנה שאתה מתיימר לייצג.
.
עכשיו תמשיך להתבכיין עד שהדוק בכבודו ובעצמו יבוא להגן עליך קורבן שכמוך.
.

איך יושבת עלי ההתנשאות עכשיו? יש לי על מה?

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 18:26:17

איזה מחנה בדיוק אני מתיימר לייצג? אני בהחלט מסכים איתך שקשה לי להתנסח בעברית כמו פעם אבל זה לא שפה שאני משתמש בה בגופן יומיומי בטח לא כותב בה פרט לאתר זה.
.
כל השאר נראה שאתה לוקח ללב כנראה שהכנסתי לך לראש חזק מדי,וזה בסדר מעטים האנשים שיכולים להפגין בין האמוציות לשכל הישר ואני לא מצפה ממך להיות אחד מהם.
.
אם אתה צריך כתף חמה יקירי או נייר טואלט אני כאן בשבילך (:

חגי "התותח" ניסני
19/05/2021 18:59:43

איףף אתה כזה מצ׳עמם עם טיעוני הנדלן טישו ויש לי יותר גדול.
.
תחדש תביא משהו מאתגר

אשך טמיר המקורי
19/05/2021 13:24:28

חלק מתהליך הקבלה לטנ"ש זה סירוס כימי, החלק השני זה השתלת תוכנה " '0' או '1' ".

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחחחחחחח

גיא רוזן
19/05/2021 17:42:19

כרגע תאורת את שמעון.
.
א. מי שמתפאר כל כך הרבה,
בדרך כלל עבר/עובר סירוס בבית.
ב. 0 ו-1, זה הכי שמעון שיש (אי אפשר להוציא המספרים הנ"ל אחוז אפקטיבי. סוף לבלבול!)

גיא רוזן
19/05/2021 17:43:10

במחשבה נוספת,
סעיף א תופס לכל שבר וללל…

אשך טמיר המקורי
19/05/2021 19:59:06

גיא מה פתאום, יש לנו את הלו"ז המלא של שמעון שסותר את טענתך:
5:00 – האישה מעירה לסקס
5:05 – סמול טוק עם האישה
5:30 – מצטרף לבלוג החי למחצית השנייה

etayle
etayle
19/05/2021 12:08:42

ניסני לפחות הפעם לא יקראו לך גרורה, אולי ברוח המפכ"ל הכושל והרופס שהביאו" קיצוני מאחד הצדדים", זה ידוע שיהודים שרפו עשרות מסגדים והערבים האומללים רק מתגוננים. עוד מינוי כושל של "הימין"

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:10:33
Reply to  etayle

מפכל אפס ראיתי ולא האמנתי, לקקנות כזאת במקום להגיד את האמת פורעים ערבים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יצור אמיתי המפכל הזה

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:57:45
Reply to  etayle

ראיתי עכשיו את המחבל אחמד טיבי רוצה לשחרר את כל המחבלים הערבים ומדבר על ״חוסר סימטריה״ במעצרים אבל לא מתייחס למספר המחבלים העצום מהצד הערבי ומסלף בבוטות את המציאות, ״דו קיום״ קוראים לזה חחחחחחח

פיני
19/05/2021 14:07:09
Reply to  etayle

הוא צריך ללכת הביתה, הרבה לפני השמעת משפטים שנויים במחלוקת כאלה ואחרים.
הבנאדם לא מצליח לתת הגנה בסיסית לאזרחים, לא מבין את השטח ולא לשכוח שבמשמרת שלו, אירע האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה.

A Ljos: Resurrection
19/05/2021 12:12:10

כמחווה לפלייאין, אני חושב שצריך להיות מותר לעשות באתר כל דבר בשביל רייטינג. גם דיבורי שרפרפים על פוליטיקה בגרוש.

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 12:14:16

שמעון כיף לראות שיש לי נדלן באוסטרליה, לא ידעתי על כך (: אבל מסתבר שיש לי ולך שם בניינים.

ירון, החלום
ירון, החלום
19/05/2021 13:20:41

בס"ד
מצד אחד ראס עשה פחות שטויות מהרגיל.
מצד שנימלאן נעלמו 5 אסיסיטים? תוקם ועדת חקירה במיידי.
תודה רבה על הסיקור.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הנה יורים חיזבאללה כבר כמה ימים בצפון ועובדים עלינו שזה לא חיזבאללה אלא טפטופים של ארגונים פרו פלסטינים😂😂😂😂
ככה זה שלא הגיבו ב"טפטופים" הקודמים

etayle
etayle
19/05/2021 16:31:09

חס ושלום כולם שם חפים מפשע. זה המשגר ירה! משגר רשע שכמותו.

גיא רוזן
19/05/2021 17:03:52
Reply to  etayle

הטרלה,
היא מוצלחת רק אם יש לה קצת הומור פנימי.
.
הטרלה שכזו על לבנון, אני נוטה לקחת ללב (מלחמת לבנון השנייה פרצה אחרי החטיפה של בין היתר אודי גולדווסר, ידיד טוב אתו גדלתי בנהריה, אתו שירתתי 3 שנים צד לצד בגבעתי. הן בפלוגת המסלול, והן ברובאית. באותה מלחמת לבנון השנייה, דרך אגב, איבדתי 50% שמיעה)
.
או במילים אחרות –
הפלא ופלא, גם שמאלנים נלחמים למען המדינה.

פיני
19/05/2021 17:20:14

תקרא את כל הויכוח, ותראה על מה יצא קצפו של איתי.
חשבתי שאתה מבוגר מידי מלשרת במלחמת לבנון השנייה..
תהיו בריאים שם באזור חיפה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 17:28:56
Reply to  פיני

גם לגבי הויכוח זה איש קש מנותק לחלוטין ולא במקום

פיני
19/05/2021 17:33:50

לא מסכים.
אתה יכול לקרוא לו מנותק, אבל הוא מדבר מדם ליבו. ממש לא איש קש.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 17:48:11

זה שהוא מדבר מדם ליבו לא פוסל את טענותו מלהיות איש קש

פיני
19/05/2021 17:52:52

ההטרלה ודאי היא איש קש. צודק.

גיא רוזן
19/05/2021 17:38:29
Reply to  פיני

46.
ליד מנחם אני ילד,
הבן שלי חושב שאני זקן…
.
תודה,
אבל כאן בחיפה הכל שקט (בכל החזיתות).
בניגוד לדברי להג שמוצאים דרכם לאתר,
רוב מוחלט כאן רק רוצים לחזור לשגרה.

פיני
19/05/2021 17:46:23

עניין יחסי.
כוונתי לאזעקות שלא נשמעו באזור הקריות בס"ד כבר 15 שנה

פיני
19/05/2021 18:08:38

עניין יחסי 2: הבת שלי לא חושבת שאני זקן, היא חושבת שאני גדול🙂

גיא רוזן
19/05/2021 18:35:44

אז כנראה אתה צעיר ממני (או שבתך צעירה מבתי)
.
אל תדאג, התמימות המקסימה של גיל הילדות,
זה יעבור…

פיני
19/05/2021 18:39:48

לכן זה יחסי.
ומכיוון שגמני פעם חשבתי שאבא שלי גדול וזה עבר לי, אז…

ברוך רובין
ברוך רובין
19/05/2021 18:03:01

גיא לא מתאימה לך דמגוגיה והנסיון להכניס מילים, בעצם זה חלק בסיס בטנ״ש.מישהו פה באתר אמר שהשמאל לא תורם למדינה? שהשמאל בוגד?
.
אני מאוד מקווה שמה שאתה אומר בחיפה נכון ורוב ערבי ישראל באמת כאלה וזה רק רעה חולה וקומץ קיצוני, דרך אגב מה אתה חושב על האמירות של אחמד טיבי והבקשה לשחרר את כל המחבלים הערבים בפראות (ואני מקווה שפה תסכים איתי שהם מחבלים) בגלל ״חוסר סימטריה״

גיא רוזן
19/05/2021 18:33:47

א. אתה צריך בדחיפות לבדוק במילון את משמעות המילה דמגוגיה.
ב. כן, במפורש היה מי שכתב השמאל בוגדים.
ג. לא הצבעתי לאחמד טיבי בבחירות. באמת.
תקרא את התגובות שלי –
כתבתי בצורה מפורשת על כל פורעי החוק שצריך להילחם בהם במלוא הכוח המותר בחוק.
לשרוף בית כנסת זה טרור.
לשרוף מסגד זה טרור.
לתקוף חפים מפשע בשל מוצאם/דתם בלינץ' זה טרור.
ד. התגובה שלי התייחסה לתגובה שהטרילה כאילו יש מי שמייחסים לחיזבאללה או לחמאס חזקת חפות כלשהי.

etayle
etayle
19/05/2021 20:09:18

הלוואי שנתבדה, המרירות נכתבה על סמך מקרי עבר.
לדוגמא:
https://tech.walla.co.il/item/2802968
https://twitter.com/moshefeiglin/status/925747389624922112

עגל
19/05/2021 18:03:14

גיא תודה על השיתוף.
לא ידעתי שהיית חבר של גולדווסר.

גיא רוזן
19/05/2021 18:38:50
Reply to  עגל

עצוב. ממש.

רביד אראל
רביד אראל
19/05/2021 19:46:32

אגב גיא, בגלל שנגעת בנושא…
מה קרה לפוסט הנהדר שהעלת ביום הזיכרון?

עמיחי קטן
19/05/2021 20:04:53

זה פוסט שעלה לפני כמה שנים והדבקנו אותו ביום הזיכרון:
https://hoops.co.il/?p=67062

etayle
etayle
19/05/2021 19:30:54

גיא היקר, כמובן שלא טענתי ששמאלנים לא נלחמים על המדינה.
בתור מרירות על ירי קאסמים, יש לי משפחה בשדרות, אחיינים שגדלו בצל הסבבים, חברים שנודדים בארץ עם ילדים קטנים, גם על העיר שלי יורים מידי פעם.
ואני עוד יכול להרחיב, תאמין לי שהנושא של ירי על אוכלוסייה קרוב לליבי.

בעת כתיבת שורות אלו, אני מקבל שנפל טיל באיזור של אח שלי, הכל בסדר ב"ה.

הציניות שלי נובעת מזה שהרבה פעמים מדברים על החפצים בתור הרעים, ולא מי ששלח אותם. לא קשה לחפש דוגמאות.
בלי הבנה שיש רעים בסיפור לא נצליח לפתור את העניין. את הטילים בצפון ירו אנשים,לא משגרים.

עגל
19/05/2021 16:43:42

די נו שמעון, תפסיק לקשקש כבר. אתה סתם יורה לכל הכיוונים ספקולציות שמסתדרות עם תפיסת העולם שלך בלי שום נתונים ?
הצליח לך עם ברטאנס אז עכשיו אתה רץ על הקרדיט שקיבלת?!

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 17:15:37

החמיץ הזדמנות לומר
Play-In, we're talking about Play-In

popo
popo
19/05/2021 17:45:05

איתי, פיני, יונתן,טוג, אהבתי את הוויכוח האינטלגנטי באוירה סבירה שקיימתם, בוודאי על רקע הדיונים האחרים שמתקיימים פה, הלוואי שכך יראו שאר הדיונים בנושא.
איתי, ממש הרשמת בטיעון על הבחירה ונימקת יפה, אבל פרקטית אתה לא מאמין בטיעון שכל זמן שלא נלחמת עד מוות ברע אתה מעשית חלק ממנו, מסכים?

פיני
19/05/2021 17:49:56
Reply to  popo

יכול להיות שהוא צודק, אבל צריך מי שיכריע שזה רע… אם ביהדות יש מושג של תינוק שנשבה, אז על אומות העולם לא?
ברוע פנימי, צריך להילחם עד המוות. בהחלט.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
19/05/2021 17:52:56
Reply to  popo

אני תמיד גס רוח. לא לעניין לקרוא לאי אלו מדברי בשמות תואר כגון אינטליגנטים סבירי אוירה וכו'.

etayle
etayle
19/05/2021 19:36:27
Reply to  popo

אני ב"ה לא בעמדת הנהגה, ומילותיי הם כאוויר לחלל העולם, ולכן פרקטיקה שהיא שילוב של אידיאל מול מציאות, זה גדול עליי.

אבל בעיניי זה האידיאל שצריך להיות לנגד עינינו, איך למנוע ממיעוט(נניח שהמחבלים האקטיבים הינם מיעוט, דבר שאני לא בטוח כלל) להשתלט על אוכלוסיות ולהפיץ משם רוע.

אני חושב שהדוקטורינה המערבית של לנסות לפגוע רק ברעים, בלי לגבות מחיר מהסובבים אותם, לא עבדה. וגם זה הגיוני, קח את זה בתור תורת המשחקים, כשלרוב לא תיהיה ברירה אולי הוא יעשה מעשה.

זה אכזרי מאוד, נביא דוגמא לאכזריות מעין זו גם בהלכה אחרת, ממזר. לכאורה זה עונש הזוי, של להעניש את הילד, על חטא שנגרם לפני הולדתו!
כותב אחד הקדמונים שהסיבה לזה, זה שרצו למנוע את העניין של בגידה, והבאת ילד מאחר, אז ניסו למנוע את זה בהטלת עונש קשה מאוד על הילוד, שאולי הזוג החוטא ירתע מלעשות את זה.
קשה, אכזרי, ולפעמים נחוץ.
(ראוי לציין שהממסד הרבני, ניסה להימנע מהגדרת אדם כממזר בכל דרך, אפרופו אידיאל מול פרקטיקה).

Jonathan
19/05/2021 19:57:10
Reply to  etayle

אז אם הפלסטינים משיגים פצצת אטום מותר להם להרוג את כולנו ואת ילדינו רק כי הם לא מרוצים מהליכוד/צה"ל. זה ההגיון?

etayle
etayle
19/05/2021 20:12:28
Reply to  Jonathan

אה?
א.יש סיכוי שהם ירו ללא קשר לטענה שאתה חותר אליה.
ב. הפלסטינים כמובן טועים ואנחנו צודקים. החמאס הוא הרע בסיפור, ומדינת ישראל היא הטובה.
כמובן שאם אתה חושב שאתה מפלצת כמו הצד השני, הגיוני שתפחד להילחם, אני חושב שהחברה שלנו טובה, ולכן ראויה להגנה.
אני מסתכל על האנשים שאני מוקף בהם, לא מלאכים, אבל אנשים טובים שרוצים טוב בעולם.
איבוד הצדק, זו הבעיה מספר אחת של החברה הישראלית, ושום כיפת ברזל לא יכולה להגן מפני זה.

Jonathan
19/05/2021 22:14:13
Reply to  etayle

קיבלת החלטה שאתה הטוב ולא משנה מה תעשה והם הרעים ולא משנה מה הם יעשו.
זו לא אמת מידה מוסרית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

זה מה שהפלסטינים יעשו אם ישיגו לכן עובדים על זה שלא ישיגו

פיני
19/05/2021 20:10:09
Reply to  etayle

מה כוונתך ניסה להימנע מהגדרת האדם כממזר?

etayle
etayle
19/05/2021 20:19:39
Reply to  פיני
פיני
19/05/2021 20:23:47
Reply to  etayle

אחד זה לימוד, "ממזר ודאי אמר רחמנא ולא ממזר ספק",
והשני הוא מאבות היסוד של המושג חזקה.

פיני
19/05/2021 20:24:25
Reply to  פיני

או רובא דליתא

etayle
etayle
19/05/2021 20:32:13
Reply to  פיני

ומאיפה נראה לך הגיע הלימוד 🙂 או השימוש דווקא ברוב פה?
אבל זה בדוק חורג מהדיון פה

פיני
19/05/2021 20:39:38
Reply to  פיני

חורג…
רציתי רק לומר שזה לא "הממסד הרבני"…
אנחנו לא רוצים להרבות ממזרים בעם ישראל, אבל לא נעשה זאת בלי מקור.
להגיד שהשתמשנו רק פה ברובא דליתא, זה הזוי

popo
popo
19/05/2021 20:48:42

אני מסתכל על הכותרת 'טייטום בתצוגת ענק וכו' ורואה את ההודעות האחרונות שעוסקות במעמדם של פסולי חיתון ביהדות \ולא מאמין…
איזה אתר ענק האתר הזה…

A Ljos: Resurrection
19/05/2021 23:48:25

אוי, עם כל הלחץ והג'נוסייד שכחתי את המעקב אחר ג'בארי פארקר, השחקן הכי מלהיב ונחוש בליגה.
לא שיחק, אבל הנהיג את הקבוצה מהספסל. לא היו מנצחים בלעדיו ובלי הדרישה שלו לתת מאה אחוז מעצמו כל הזמן.