סיכום השבוע בבייסבול: כחול ולבן / יוני לב ארי

רבע עונה מאחורינו, כ-40 משחקים לכל קבוצה, מחצית מהעונה המוזרה שהיתה לנו ב-2020. אחרי שבחודש הראשון הטבלה לא ממש עניינה אותנו, ובצדק, בכל אחד מהשבועות האחרונים מתחילה בכל פעם קבוצה אחרת לעשות את שלה לכיוון האיזור בו היא אמורה להיות – פסגת הבית שלה.

דוהרים על המרסדס (צילום: dailyherald.com)

בשבוע שעבר היו אלה היאנקיז, שהחלו את הריצה שלהם, ומאז הם 4:11, אבל אליהם נחזור בהמשך. השבוע הזה שייך לשיקגו ווייט סוקס, שמתחילים לתפוס פיקוד על הבית המרכזי של האמריקן ליג. אחרי פתיחה מהוססת, ומאזן שלילי של 9:8, הגרביים החלו להראות למה הם מסוגלים, ומאז הם בריצה של 6:16, כולל 2:8 לאחרונה.

הכל נשאר בבית

זהות היריבה מהצד השני בשבועיים האחרונים בהחלט סייעה, כשכמעט תמיד מדובר היה על יריבות מהבית המרכזי. קנזס סיטי, שפתחה מצוין את העונה, חטפה ממנה 5:2, והטווינס, שאמורים להיות היריבים של שיקגו לפסגת הבית, חזרו הביתה אחרי סוויפ משלהם. את ההתקפה של טוני לה רוסה מובילים חוסה אבראו, עם שמונה הום ראנס, התופס ירמין מרסדס עם ממוצע חבטות 358., וטים אנדרסון הנפלא עם 328.. גארט קרוצ'ק וארון בומר עומדים בראש בולפן נפלא, כשלאנס לין וקרלוס רודון עושים את המוטל עליהם פלוס ברוטיישן.

דאבל פליי כזה עוד לא ראיתם

יש עוד קבוצות טובות במייג'ורס, אך היתרון של שיקגו זו הוורסטיליות. הסוקס נמצאים במקום השלישי בליגה בממוצע חבטות (259.), שני בממוצע עליה על הבסיס (344.), חמישי בהולכות (152), שלישי ב-ERA ורביעי בכמות ההום ראנס שהם מרשים (3.27 ו-36 בהתאמה). הדבר היחיד עליו עליהם לעבוד הוא ההגנה, כשהם במקום האחרון באחוזי פילדינג (97.8).

נא לסמן ביומן 1

כאמור, בבית המזרחי היאנקיז המשיכו בשלהם, כשהם רושמים ניצחון בסדרה שביעית ברציפות. בסופ"ש הקרוב השתיים ייפגשו, בסדרה סופר מרתקת ביאנקי סטדיום, עם שני משחקים בשמונה בערב שעון ישראל (שבת וראשון). ניו יורק הרוויחה בחזרה לראשונה העונה את לוק ווייט, אך הפסידה את ג'יאנקרלו סטנטון, שצפוי לחזור בימים הקרובים.

שוד לאור היום

על בוסטון עוברים ימים קצת עקומים, כשלאחר רצף של ארבעה ניצחונות הגיעו שלושה הפסדים, שנוקו בזכות שלושה ניצחונות. הניצחון הרביעי ברצף היה מאוד קרוב אמש, אך הום ראן של שוהי אוטאני באינינג התשיעי, עם שני אאוטס, בפיגור ריצה אחת, עם רץ אחד על הבסיסים, העניק לאיינג'לס ניצחון דרמטי בפנוויי פארק, והחזיר את בוסטון לקרקע. ג'יי.די מרטינז (ממוצע חבטות 342., עשרה הום ראנס) וקסנדר בוגארטס (344., 9) ממשיכים ללהוט עבור בוסטון. ולדימיר גררו ג'וניור ממשיך בעונה הנפלאה שלו (319., 11), והוביל את טורונטו לשבוע מוצלח מול הבית המזרחי בנשיונל ליג – סוויפ על הברייבס באטלנטה, ו-1:2 על הפיליס בבית (גם כן בית, בפלורידה).  

משלוש ייצא W?

ואם כבר ב-אוטאני עסקינן, בואו נדלג לבית המערבי. האיינג'לס עדיין בחלק התחתון של הבית, עם 22:17 מאכזב, אך השבוע הם קיבלו בחזרה את אנתוני רנדון הפצוע, וכעת צריך לראות אם השלישייה, אולי הטובה בליגה – רנדון, אוטאני ומייק טראוט, יישארו בריאים וירימו את החבורה מאנאהיים במעלה הבית. יש הרבה עבודה, כשהמלאכים רחוקים 6.5 משחקים (חמישה בעמודת ההפסדים הקובעת) מאוקלנד שבמקום הראשון. אך גם יש הרבה זמן.

וואו איזו תפיסה

האייז עשו את שלהם השבוע, עם ניצחונות 1:2 בשתי סדרות, בבוסטון ובמינסוטה, ובחמש הסדרות הבאות הם יתרכזו בבית שלהם – סדרה אחת מול יוסטון, שתיים מול האיינג'לס ושתיים מול סיאטל, בשבועיים שייקבעו רבות על מבנה הבית בהמשך העונה.

הקבוצה החמה של האמריקן ליג היא ללא ספק יוסטון, עם שישה ניצחונות ברציפות, ו-9 כאלה מ-11 משחקים. הניצחון על היאנקיז במשחק האחרון בניו יורק, באינינג התשיעי, היה זה שהעלה אותם על הגל. החבר'ה מסיאטל, המרעננים הרשמיים של הליגה, נבהלו אחרי חמישה הפסדים ברציפות, לקחו את עצמם בידיים וחיברו מאז שלושה ניצחונות זה לצד זה, וכעת, רגע לפני סדרה מול הטייגרס בבית, יש להם סיכוי סביר לייצר רצף מרשים. ואת כל זה הם עושים כשאין להם אפילו שחקן אחד עם ממוצע חבטות מעל 269. וואו.

בכושר שיא יורדן אלווארס (צילום: adncuba.com)

יסתדרו בלי הסיגר?

נתגלש ישירות מהמערב באמריקן ליג, לזה בנשיונל ליג. ונתחיל באלופה המדממת מ-LA. מצד אחד, הדודג'רס רשמו שבוע סביר פלוס, עם 1:4, כולל כמה ניצחונות מרשימים, כמו 1:7 על סיאטל ו-0:7 על מיאמי. אך החדשות בגזרת הפצועים ממשיכות להכות בכחולים, כשהפעם זה השורט סטופ קורי סיגר. ה-MVP של הוורלד סירייס שבר את היד, ומצטרף לרשימה סופר מכובדת שכוללת את: קודי בלינג'ר, איי.ג'יי פולוק, זאק מקינסטרי, דייויד פרייס ודאסטין מיי. בקצה הזה אור עולה לשחק בשבוע הבא.. בסופ"ש הקרוב צפוי דרבי מול הג'איינטס בסן פרנסיסקו, הפתעת הבית, לראשונה העונה. יהיה מעניין.

ואם בג'איינטס עסקינן, הכתומים עדיין במקום הראשון, אך שבוע של 2:3, לצד ריצה של 1:6 מצד הפאדרס, וההפרש ירד לחצי משחק בלבד ב-"קרב הקדושים". צמד הוותיקים, יו דרוויש (בן 34) ומארק מלנקון (36) מייצרים ERA מרשים של 2.08 ו-0.96 בהתאמה (מלנקון מוביל את המייג'ורס עם 14 שמירות), אז מי אמר שהעולם שייך לצעירים?

מוביל את הליגה בשמירות. מלנקון (מילום: Pinterest)

נלחמות על הירידה

את הבית המרכזי עדיין מוליכים הקארדינלס, אך צמודות אליה מאחור הברוורס (מרחק שני משחקים), הרדס (2.5) והקאבס (3). שבוע חלש של הציפורים (4:2) יצר את הדרמה בבית, אך מצד שני אף אחת מהיריבות האלה לא הרימה את הכפפה עד הסוף. הקאבס והרדס רשמו שבוע של 2:3, והברוורס? בכלל פישלו עם 3:2. כך שכרגע זה נראה בעיקר כאילו הן רשות מי לא תהייה ראשונה.

ונעבור לבית הצמוד ביותר במייג'ורס, בית בו ממש לא משנה מי ראשונה. כרגע המטס תופסים את המקום הראשון בבית המזרחי, למרות שהפכו רצף של שבעה ניצחונות לשלושה הפסדים, בטמפה ביי, לרייז. הפיליס, שניצחו סדרה בוושינגטון, התיישרו עם הפסד בסדרה בטורונטו, מה שגרם למתח על הספסל, ואף לריב שהמצלמות תפסו, בין המנג'ר ג'ו ג'ירארדי לאינפילדר ג'ין סיגארה. האחרון, אגב, מוביל את הקבוצה עם ממוצע חבטות של 320.. כרגע האדומים מעיר הפעמון רחוקים חצי משחק מהמטס.

החבר'ה מחזיקים את סיגארה (צילום: espn.com)

נא לסמן ביומן 2

במקום השלישי בבית נמצאים האמיצים מאטלנטה, שמתקשים לרכוב על הצלחות. אחרי שניצחו סדרות מול הנשיונלס והפיליס בתוך הבית, הם חטפו סוויפ ביתי מול טורנטו, אך קצת חזרו לעצמם עם ניצחון בסדרה על מילווקי. הסדרה הקרובה מול המטס תהייה סופר מעניינת, כשכרגע מפרידים בין הקבוצות שני משחקים. סוויפ על הכתומים – והם מעליהם, למרות פתיחת עונה חלשה.

הנשיונלס, שרק לפני שבוע וחצי היו בראש הבית, נועלים אותו כרגע, אך שוב, הם רחוקים שלושה משחקים בלבד מהפסגה, דבר שאין באף בית אחר במייג'ורס. ג'ון לסטר (2.25), פטריק קורבין (6.19 מזעזע) ומקס שרזר (2.1) יפתחו במשחקים הבאים מול הקאבס, יהיה מעניין.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. בינתיים אין אף קבוצה שמרשימה עד כדי כך שנאמר עליה שהיא מועמדת לאליפות.
    למעשה כרגע אף קבוצה לא בקצב של 100 ניצחונות או יותר, מוצא חן בעיני
    🙂

  2. תודה יוני, תענוג.
    .
    זו כנראה לא השנה של הדודג'רס, עם עוד פצוע לתקופה ארוכה ואין אף אחד אחר שיודע לחבוט בקבוצה הזו (מוקי בטס, אני מסתכל עליך), עד כדי כך שהחתמנו את פוהולס בתקווה שממנו תבוא הישועה.
    לצערי לא החזקתי מחבט (או כדור) מימיי אז עדיף לחפש איזה ילד מהמיינורס במקום..
    .
    אוטאני מלך, רק שימשיך ככה. חבל שהרוטציה שם רק נהיית גרועה יותר מעונה לעונה.

    1. לא צריך ילדים, הדודג'רס הרי משלמים סכומי עתק לשחקנים שישבו בטריפל A, ראיתי איפשהו שהכסף שהם מוציאים לשחקני הפארם שלהם יכול לפרנס חצי מהרייז או משהו, אז קדימה, להעלות!

        1. 10,200,000 דולר לשחקנים במיינורס, שהקבוצה מס' 2 ברשימה הם הברייבס עם 6,900,000 דולר. אני לא יודע למה כאוהד אתה צריך להרגיש רע עם זה שהדודג'רס דואגים להחזיק שחקנים מעולים במיינורס, אם יש להם את הכסף למממן אותם

  3. כחובב בייסבול, זו ה-עונה שפיללנו לה אחרי אסון הקוביד. תענוג לראות את הבתים הצמודים, הסדרות הלא צפויות, כיף שרק יעורר עניין וימשוך אוהדים נייטרליים לצפות. כמובן שכל המדיה תולשת שיערות כי שום דבר לא תואם לשום דבר ולכן כל מה שאתה מפרשן בבוקר לא רלוונטי בערב והפוך. מצד שני יש לדברים האלה סיבות ומחירים, בעיקר המון פציעות, ומצד שני רמה מאוד לא גבוהה של תפקוד, בעיקר אצל החובטים שמסיבות שונות לא מצליחים להניף ולהעיף כהרגלם בשנים עברו, ואלה שכן מצליחים ע"ע אקוניה וטאטיס, יורדים מההרכב כל שני וחמישי מסיבות רפואיות. אבל במאקרו, תענוג.

  4. תודה רבה על הסיקור, בזכות ענף הבייסבול כאן באתר התחלתי להבין יותר, לצפות וממש להנות ממה שאני רואה. כמה שהעונה תענוג, הסיקורים, הפינות והתגובות הם הצימוק האמיתי בעוגה. תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט