אירועי דיומא – 12.05.21 – אופניים, מרוצי סוסים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A0BA8448-3904-4AB0-8DC0-A9D4F29DFB78.jpeg

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה ברוטאלי, מרתק וגם היסטורי. מזג אוויר מחורבן, עם שורה של טיפוסים לקראת סוף הקטע, הניעו יחדיו קבוצת בריחה ענקית, שצברה יתרון גדול על דבוקת הפייבוריטים מאחור. הקבוצה החלה להתפרק ככל שהשיפועים גדלו. זה נראה בתחילה טוב עבור צמד הבורחים ריין טראמאייה וכריס יול ינסן, אלא שקבוצת הרודפים מאחוריהם כללה כמה מטפסים חזקים יותר כמו אלסנדרו דה מארקי מ-ISN וג'ו דומברובסקי מהאמירויות. שני האחרונים הצליחו להדביק את הצמד שבחזית על הטיפוס הקשה האחרון, וזמן קצר לאחר מכן, דומברובסקי הותיר את דה מארקי מאחור, והמשיך לבד כל הדרך אל הניצחון בקטע. לאמריקני זהו ניצחון ראשון בדרג הוורלד טור, ולמעשה זהו לו הניצחון המקצועני הראשון מחוץ לאדמת ארה"ב. אלא שדה מארקי, שהגיע 13 שניות אחריו, זכה בפרס לא פחות נחשק – החולצה הוורודה. האיטלקי הוותיק הוא ברחן מדופלם, שזכה למספר נצחונות בדרג הוורלד טור בעבר, כולל בוואלטה, אך מעולם לא אחז בחולצת המוביל. זוהי כמובן גם היסטוריה לקבוצה הישראלית, שתרשום עוד הישג נפלא ברשימת ההישגים הגדלה שלה. בגזרת ה-GC מאחור, ראינו קודם כל את המוביל פיליפו גאנה נושר כצפוי מהדבוקה. מי שעוד נשר באופן פחות צפוי היה ז'ואאו אלמיידה, אחד הכוכבים של הג'ירו הקודם. בהמשך, התקפה של מיקל לאנדה בישרה את תחילת האקשן בקבוצת הפייבוריטים. ולאסוב הצטרף אליו בתחילה, ואח"כ גם ברנאל, קארתי וצ'יקונה. החמישה הגיעו לבסוף 11 שניות לפני יריבי GC כייטס, אוונפול, מרטין ובארדה, בעוד שרוכבים כניבאלי, בילבאו, הינדלי וסולר הפסידו עוד כעשרים שניות. כך, לאחר הקטע האפי הנ"ל, דה מארקי כאמור עבר להוביל במירוץ, ואחריו דומברובסקי (22+), ורוואקה (42+), אוליברה (48+), ואלטר (1:00+), אדה (1:15+), ולאסוב (1:24+), אוונפול (1:28+), בטיול (1:38+) וקארתי (1:39+).

קטע 5 אמור להיות אנטיתזה מוחלטת לקטע של אתמול. זהו קטע שטוח לחלוטין, הצפוי להסתיים במיאוץ המוני אל הקו. יואן, מרלייה, גביריה, סאגאן, ויוויאני, צ'ימולאי, גרונבייגן וניצולו אמורים להתחרות על הניצחון. שידור ביורוספורט ב-14:05.

מרוצי סוסים / מנחם לס

הסוס מדינה ספיריט מנצח הקנטקי דרבי, שהשבוע הושעה מהשתתפות במרוץ הפריקנס בבולטימור בשבת (הצלע השנייה של הטריפל קראון) בגין מציאת חומרים אסורים בדמו, הוכשר וקיבל אור ירוק להשתתפות במרוץ, אחרי שהטריינר שלו בוב בפרט הודיע שלסוס לא הוזרקו כל חומרים אסורים, אבל הודיע ששמן מיוחד לטיפול ב-DEMATITIS, ממנו סובל הסוס, כן נמרח על גופו.

הוא אמר:

“I had him checked out by my veterinarian who recommended the use of an anti-fungal ointment called Otomax. The veterinary recommendation was to apply this ointment daily to give the horse relief, help heal the dermatitis and prevent it from spreading

הסברו התקבל, והסוס ישתתף במרוץ היקרתי.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט