סיכום השבוע בבייסבול – ה(לא) יפים ואמיצים / יוני לב ארי

בתחילת העונה היה ברור לכולם – הבית המזרחי של הנשיונל ליג יהיה המעניין ביותר. יש שם את מקבץ הקבוצות הטובות הגדול בליגה, כשמעל כולן אמורה היה להיות אטלנטה, שפספסה בעונה שעברה את הוורלד סירייס על הקשקש.

טראוויס דארנואו (צילום: flipboard.com)

28 משחקים בתוך העונה, והברייבס במקום הלפני אחרון בבית, עם מאזן חלש של 16:12. בשבוע האחרון הם כיכבו עם שישה הפסדים מתשעה משחקים, כולל סוויפ מטורונטו, שבכלל משחקת בפלורידה. לברייבס יש את הפיצ'ינג סטאף הגרוע בליגה, עם הבולפן החלש מכולם, כשה-ERA הכולל של החבורה מאטלנטה נועל את המייג'ורס עם 5.06.

אקונה מטטה

נקודת האור היחידה בקבוצה מג'ורג'יה, הוא רונאלד אקונה ג'וניור. האאוטפילדר הנפלא פתח את העונה בצורה מסחררת, כשהוא חובט 333., ומוביל את הליגה עם תשעה הום ראנס. לעומתו, מרסל אוזונה, דנסבי סוואנסון, פרדי פרימן ואוזי אבילס חובטים בהתאמה 204., 202., 216. ו-229.. לך תבנה מדינה, או לפחות קבוצה….

מי אמר באקסטון ולא קיבל?

מי שמאוד מפתיעה בבית המזרחי היא וושינגטון, אלופת העונה המלאה האחרונה, להזכירכם (2019). הנאטס מוליכים את המזרח כרגע, אחרי סוויפ על מיאמי מארלינס, כשמקס שרזר שוכח שהוא בן 36, וזורק נפלא עם ERA של 2.54.

צ'ילי חריף

כמו הברייבס, גם על המטס עבר שבוע לא משהו, עם שני הפסדים לבוסטון ומאזן 4:2 חלש, כולל כמה הפסדים סופר דרמטיים. למזלם, הכל צמוד בבית הזה ואף אחת לא בורחת. הכתומים נועלים את המייג'ורס עם 17 הום ראנס בלבד, ומי ששילמו את המחיר הם מאמני ההתקפה, צ'ילי דייויס האגדי ועוזרו טום סלייטר, שפוטרו.

שילם את המחיר. צ'ילי דייויס (צילום: jsonline.com)

מצטייני הבית המרכזי השבוע מגיעים מסיינט לואיס, שם הקארדינלס ניצחו חמישה משחקים ברציפות ו-9 מ-11. האדומים לבנים נצמדו למילווקי בפסגת הבית, לאחר שהברוורס הפסידו שני משחקים, אך החבורה מוויסקונסין חייבת להיות מבסוטה מהשבוע האחרון, אחרי 1:3 ענק על הדודג'רס.

בית הפיצ'ינג הבינלאומי

ואם כבר מדברים על הדודג'רס, האלופה, מוכת הפציעות, ממשיכה לקרטע אחרי הפתיחה המצוינת, וצופה ביריבה המושבעת מסן פרנסיסקו, שמשקיפה עליה מהמקום הראשון. אחרי פתיחה של 2:13, LA הפסידה 10 מ-14 המשחקים האחרונים, ולא מעט נורות אדומות נדלקו בקבוצה בכחול. ואף על פי כן ולמרות הכל, שבוע מוצלח בחוץ מול הקאבס והאיינג'לס, וישכחו שם הכל.

פתיחה נפלאה לעונה. ווד (צילום: thereporter.com)

הדודג'רס נמצאים במקום הרביעי ב-ERA בליגה, עם 3.03. אך הם גם במקום השלישי בבית שלהם. שימו לב – הפאדרס מוליכים את המייג'ורס עם 2.91, הג'איינטס במקום השני עם 3. זה מה שנקרא – בית של פיצ'ינג. הענקים מה-ביי מפתיעים את כולם, עם 11:17 נפלא, הרבה בזכות עונה מצוינת של באסטר פוזי (חובט 359. פלוס שישה הום ראנס), ורוטיישן לוהט שכולל את אלכס ווד (ERA של 1.5), ג'וני קואטו (1.8), אנתוני דסקאלפני (2) וקווין גוזמן (2.04).

חכמה על חלשים

בינתיים, באמריקן ליג מזרח, היאנקיז מתחילים לחזור לעצמם, עם שמונה ניצחונות מ-11 משחקים, אבל כדאי להעיף מבט מול מי המשחקים – דטרויט ובולטימור החלשות, וקליבלנד הבינונית. השבוע מארחים ארון ג'אג' ושות' את יוסטון השנואה ואת וושינגטון המפתיעה, יהיה מעניין לראות איך זה ייגמר.

התעוררו. ג'אג' וסטנטון (צילום: septimaentrada.com)

ההצלחה של ניו יורק מגיעה משילוב של פיצ'ינג משופר, מכיוונם של המשניים לגאריט קול – קורי קלובר, ג'יימיסון טאיון, ג'ורדן מונגומרי ודומינגו הרמן, ובזכות התעוררות התקפית של ג'אג', ג'אנקרלו סטנטון וגלייבר טורס. ההתקפה, כמו שכבר אמרנו, תהייה בסדר, ההצלחה של הפיצ'ינג? זה כבר עלול להיות זמני.

הרד סוקס, שפתחו את העונה עם 3:9 מפתיע, חוזרים מעט לקרקע, עם שלושה הפסדים לטקסס החלשה, ו-9:8 מאז הפתיחה הטובה. אז מי כמו דטרויט ובולטימור, היריבות הבאות של הגרביים, כדי להחזיר אותך לעניינים? שבוע עם פחות מ-2:5 מאוד יפתיע (מי אמר מנחוס ולא קיבל?).

מיגל קבררה. לא הולך לטייגרס (צילום: detroitnews.com)

נמר של נייר

ואם כבר מדברים (או כותבים) על דטרויט, הטייגרס מחזיקים בתואר המפוקפק – המאזן הגרוע בליגה, עם 21:8 (276.), וכבר עכשיו רחוקים תשעה משחקים מקנזס סיטי, שבמקום הראשון בבית (המרחק הגדול ביותר במייג'ורס נכון לכתיבת שורות אלה). הווייט סוקס, שאיבדו את לואיס רוברט הנפלא, עם 4:9 לאחרונה, אך גם פה מדובר בניצחונות על דטרויט וטקסס…

אחרי ארבעה הפסדים רצופים, הטווינס ניצחו בארבעה מחמשת המשחקים האחרונים, כולל שניים על המוליכה מקנזס סיטי, כשבאיירון באקסטון מציג העונה מספרים מפחידים – ממוצע חבטות 392., שמונה הום ראנס, לצד ההגנה הנפלאה שלו שתמיד היתה שם. הוא בהחלט בדיבור לתואר ה-MVP המוקדם של העונה.

לא עוצר. טראוט (צילום: NBC Sports)

Be Like Mike

מכירים בחור בשם מייק טראוט? אז האאוטפילדר של האיינג'לס, כמו שרק הוא יודע, פתח את העונה עם ממוצע חבטות 410., פלוס שבעה הום ראנס, ומוביל את הליגה ב-OPS עם 1.274. וואו. אבל איך כל זה עוזר, אם הקבוצה שלו מקרטעת עם 14:13, כולל ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים?

הבעיה של הקבוצה ברורה – פיצ'ינג. האיינג'לס מוליכים את הליגה בממוצע חבטות עם 262., ובמקום החמישי עם 37 הום ראנס. אבל ERA קבוצתי? מקום 26 בלבד. תוסיפו לזה הגנה מזעזעת ומקום אחרון בפילדינג (97.3), ותקבלו מרחק של 3.5 משחקים מאוקלנד שבפסגת הבית.

אוקלנד, כאמור, עדיין מוליכה את הבית, אך לא רשמה שבוע מזהיר במיוחד, עם ארבעה הפסדים בשבעה משחקים, כולל שניים לבולטימור. ובכלל, מאז ה-0:13 האייז עם 5:4 בלבד – חזרו לקרקע. יוסטון, שכאמור תגיע לילה ליאנקי סטדיום, לראשונה מאז פרשת גניבת הסימנים, ניצחה בשמונה מעשרת המשחקים האחרונים, עד ההפסד לפנות בוקר לטמפה ביי, שאולי מעט עצר אותה. תהייה מאוד מעניינת קבלת הפנים שהקהל בניו יורק מכין לכתומים מטקסס.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. תודה יוני
    .
    הדודג'רס ספגו מכה קשה כאשר דסטין מיי לאחר פתיחת עונה מצוינת ויחס K/BB של 13.5 יעבור אומי ג'ון וגמר את העונה. לאור ההיסטוריה האחרונה עם הניתוח הזה הוא מסוגל לחזור לעונה הבאה בכושר מלא ומעלה אבל חבל שההתקדמות היפה שלו בשנתיים וקצת שהוא בליגה
    נעצרה ככה
    .
    המטס והפיליז נלחמות אחת בשנייה כל משחק גם ספורטיבית וגם פיזית ויוצאת לנו מזה אחלה סדרה
    .
    האיש שלי #1 דין קרמר עם פתיחה מוצלחת בסיאטל, 6 אינינגס ו-1 ראן אולי ניצל הלילה מהדחה פוטנציאלית מהרוטציה
    .
    האיש שלי #2 שוהיי אוטאני עם הומר מס' 9 השתווה למובילים ב-AL, אך בינתיים לא מצליח לקבל פתיחה לאחר שהחזרה המתוכננת שלו נדחתה עקב כדור שפגע לו במרפק

  2. תענוג יוני, לפעמים צריך להרים את הראש מעל השגרה של משחקים כדי לראות את כל התמונה, ואתה כרגיל מביא את כל התמונה. ואם אני צריך לקרוא אותך כדי לגלות שפיטרו לנו את המאמן חובטים, אז כנראה שבאמת בארזים נפלה שלהבת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט