אירועי דיומא – 02.05.2021

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא C2A86881-E3FE-4172-8582-A5B81A5E7FA0.jpeg

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – הגמר

15:00, 21:00: מארק סלבישון מרפי (יורוספורט)

משחקי חצי הגמר שהסתיימו אתמול הביאו לנו שני משחקים שונים, שכל אחד מהם היה מהנה בדרכו. המשחק בין שון מרפי לקיירן ווילסון הביא לנו תצוגת סנוקר אדירה של מרפי. הקוסם, שנכנס ליום אתמול בפיגור של ארבעה פריימים, הצליח להשוות את התוצאה בסשן הראשון עם רצף של שלושה פריימים בסיומו. אח"כ, בסשן הערב, הוא אף העלה את הקצב, וזכה בכל חמשת הפריימים הבאים, תוך כדי שלא החטיא כדורים כמעט בכלל, מה שהביא אותו לניצחון במשחק. המשחק השני בין מארק סלבי לסטיוארט בינגהאם היה כבר הרבה יותר מותח. סלבי הצליח למחוק במהירות את פיגור שני הפריימים מהיום הקודם, והמשיך והגיע עד למרחק של פריים אחד מזכייה. פריים שלקח בינגהאם בציפורניים הביא לכך שהסשן יחודש בשעות הלילה, שם בפריים המותח האחרון הצליח סלבי לזכות במשחק, לאחר כפיית סנוקר קשה על היריב.

משחק הגמר בין מארק סלבי לשון מרפי (הטוב מ-35 בארבעה סשנים, היום ומחר) יפגיש שני שחקנים שהם חברים קרובים מאד, ואף גדלו יחד בענף החל מהתחרויות לנוער. אלא שמדובר בשני שחקנים, וניתן אף לומר שבני אדם, שונים לחלוטין. סלבי הוא ודאי אחד השחקנים הפעילים המעוטרים ביותר שיש. מלבד שלושה תארי אליפות עולם, הג'סטר אוחז ב-19 זכיות בטורנירי דירוג (שניים מהם העונה), ועוד 17 בטורנירים אחרים. מדובר באחד השחקנים הנחושים והקשוחים ביותר בענף מאז ומעולם, ואחד שאוחז בסגנון הגנתי מובהק, מה שלעיתים קרובות הופך את משחקיו לקשים לצפייה. גם באליפות הנוכחית, מלבד המותחן מול בינגהאם, הוא פירק בקלות רבה את כל מתחריו, כשבחלק ניכר מהמשחקים הוא סוטה מהתבנית המוכרת שלו. מרפי, לעומת זאת, הגם שהוא אוחז בתואר אליפות עולם אחד (אותו השיג ב-2005, הרבה לפני חברו), מחזיק בהרבה פחות תארים, והעונה החולפת, כמו גם כמה מקודמותיה, לא עשו עימו חסד כלל. עדיין מדובר בשחקן מהנה מאד לצפייה, האוחז בסגנון משחק התקפי וחיובי ביותר, אולי כמעט תמונת ראי של זה בו אוחז יריבו. בטורניר הנוכחי אף הוא גילה הרבה אופי, כשיצא ממצבים קשים מול יריבים איכותיים כטראמפ ו-ווילסון, ואת זה הוא עשה עם רצפים של פריימים בהם זכה עם סנוקר שניתן להגדירו כמפעים. הוא עדיין נחשב האנדרדוג של הגמר הזה, גם כיוון שהוא יזדקק לשחזר את היכולת הזו מול יריב שיהיה בערך האחרון שיאפשר לו לעשות זאת. אם בכל זאת זה יקרה, יהיה אפשר לומר שנראה את אחד הטריקים המוצלחים ביותר שהקוסם שלף מהכובע.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של רומנדי – קטע 5 ואחרון

קטע 4 של אתמול, קטע המלך של המירוץ, היה אחד הדרמטיים שראינו העונה, כאשר הדרמות שהוא ייצר היו מכל הסוגים האפשריים. הקטע, שכלל כמה טיפוסים קשים, כולל זה הרצחני לאתר הסקי תיון 2000, היה גשום בדיוק כמו קודמו, מה שהביא את המארגנים של המירוץ לנטרל את קטע הירידה מהפסגה הלפני אחרונה. אלא שהמהירות שבה רכבה קבוצת הבריחה הייתה גבוהה מזו של הדבוקה, מה שהעניק לבריחה יתרון לא מבוטל. זה נראה בתחילה כמו ניצחון אפשרי (ועלייה להובלה במירוץ) עבור מגנוס קורט שהיה בבריחה, אלא שהאול אראונדר הדני נחלש ככל שהטיפוס התקדם, עד שנתפס ע"י קבוצת ה-GC. מי שנתן את האות לתקוף בזמן זה היה מייקל וודס, הקנדי של ISN. הוא התרחק מחבורת ה-GC, שכללה את המוביל מארק סולר, והמשיך במתקפה לבדו. בהמשך הטיפוס הקשה, גראן תומאס החל לדלוק אחריו, ואליו הצטרפו בתחילה עוד מספר רוכבים. תומאס ניער את רובם (מלבד את בן אוקונור, שהיה מעט מאחור), והדביק את וודס. השניים המשיכו יחדיו עד למטרים האחרונים של הקטע, שם וודס האיץ אל קו הסיום. תומאס, שהוריד את היד מהכידון, החליק והתרסק על הכביש הרטוב (בעוד דרך הזויה מני רבות אותה הוא מצא על מנת לעשות זאת), נעקף ע"י אוקונור, והגיע 21 שניות אחר המנצח. לוודס זהו ניצחון שני העונה, ושמיני בקריירה, בעוד הקבוצה הישראלית רושמת ניצחון רביעי העונה, שניים מהם בדרג הוורלד טור. ההישג של וודס העלה אותו לעמדת ההובלה במירוץ, כשאחריו תומאס (11+), אוקונור (21+), סולר (33+), פורט (36+), מסנאדה (45+), יון איזאגיר (48+), המילטון (49+), קארוזו (1:04+), וקלדרמן (1:58+).
קטע 5 של היום, הקטע הנועל של המירוץ, הוא קטע נג"ש באורך 16 ק"מ. זהו קטע גבעי משהו, עם עלייה קצרה ותלולה (על עפר) בתחילתו. בכל הקשור לזוכים בקטע, הרי שיש לנו במירוץ כמה שעני על, בדמותם של פיליפו גאנה, סטפן קונג ורוהאן דניס, האחרון זוכה קטע הפרולוג, וגם שענים טובים אחרים, כרמי קבאניה, סטפן ביסגר, אלכס דאוסט ומאדס וורטס, השניים האחרונים מ-ISN. אלא שאת העניין בקטע תספק התחרות ב-GC. מבין המובילים במירוץ, רק גראן תומאס וריצ'י פורט הם שענים טובים (אפילו מצויינים), בעוד שרוב השאר, כולל המוביל מייקל וודס, הם שענים רעים למדי. לפיכך, בהינתן העובדה שתומאס לא נפגע מדי מההתרסקות של אתמול, הוא אמור להיות זה שיחגוג היום את הניצחון במירוץ כולו. שידור ביורוספורט 2 ב-14:45.

פורמולה 1 / ניר מועלם

17:00 גרנד פרי פורטימאו, מירוץ 3, ספורט 5 :

היה לנו מקצה דירוג שהתחיל מאוד מעניין כאשר דניאל ריקארדו שהגיע למקלארן, אחת המכוניות הטובות על הגריד ולא הצליח לעבור את Q3 אחרי שסיים במקום ה-16, ואחריו היה ניתן למצוא מכונית של אסטון מרטין שזה לא כל כך מפתיע, אבל הדמות שהייתה שם הפתיעה ובגדול וזה היה לאנס סטרול שדווקא התחיל את העונה בצורה טובה. ב-Q2 לא ראינו יותר מידי הפתעות חוץ מהעבודה שג'ורג' ראסל מוויליאמס הצליח כמעט להתברג במקום ה-10 ולעלות ל-Q3 אך הוא נעצר במקום ה-11 ויוכל לבחור את הצמיגים שלו בתחילת המירוץ, ואז הגיע Q3 המוזר והרגוע שאני זוכר בשנים האחרונות, מצד אחד מקס ורטסאפן לא הצליח לייצר הקפה תחרותית, בצד השני משהו לא התחבר להמילטון כמו שהיה לו ב-Q2, כאשר היו 5 דקות לסיום כולם השתרכו אחד אחרי השני מה שייצר זמנים לא טובים לקביעת הקפה, ושני השיאים לקראת הסוף היו – שני נהגי מרצדס יצאו להקפה הקובעת והאחרונה עם צמיגי מדיום, ואילו מקס ורסטאפן היה נראה כמי שפסל בהקפה האחרונה שלו אחרי שהיה נראה כי חרג מגבולות המסלול, אך כנראה שזה לא המצב, ובסופו של דבר בוטאס סיים בפול פוזישן ומנע מלואיס המילטון פול פוזישן 100 בקריירה. את הפתעת היום סיפקו וטל שהגיע ל-Q3, אחרי כמעט שנה שלא היה שם, וגם אסטבן אוקון מאלפין שהצליח להתברג במקום השישי והמכובד. במבט להיום – אני לא מאמין שבוטאס יצליח לשמור על המקום הראשון, ומה שאותי מעניין זה האם ראסל יוכל להביא נקודות ראשונות לוויליאמס סוף סוף אחרי שבעונה הקודמת הם סיימו ללא נקודה אחת אפילו.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רבה, היו חצאי גמר מצוינים!
    מרפי בסנוקר פשוט מושלם, לא השאיר לקיירן סיכוי. כל טעות – עלתה לו בפריים.
    שיחק ללא טעויות, בחירת מכות מושלמת, סבלנות כשצריך, הכניס ורמת ביצוע של 99% הצלחה בהטבעות כשכל הכדורים נכנסים לאמצע הכיס… ומשחק הגנה משובח ביותר בנוסף.
    תצוגת ביצוע וריכוז נדירה, במאני של המאני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט