אירועי דיומא 24.4.2021 – כדורגל אירופאי, סנוקר ושחמט

כדורגל ישראלי / ניר מועלם

פליאוף תחתון – מחזור 4 :

18:00 הפועל חיפה – בני סכנין, 5 לייב : בני סכנין במקום ה-4 ואילו הפועל חיפה במקום ה-5, כאשר נקודה אחת מפרידה ביניהן, והן עדיין נמצאות מאוד קרוב לתחתית כאשר הפועל חיפה רחוקה 6 נקודות מבני יהודה שמתחת לקו האדום, ואילו סכנין כאמור 7 נקודות. הפועל חיפה מגיעה אחרי הפסד 3-0 לחדרה, ואילו סכנין אחרי 3-0 על כפר סבא בליגה, אבל עם הפסד צורם 4-0 בגביע לביתר תל אביב בת ים מהלאומית. הימור – ניצחון ביתי של הפועל חיפה.

18:00 הפועל כפר סבא – מכבי נתניה, ספורט 1 : אחרי שהפסידו שוב בשבוע שעבר, הפעם 3-0 לסכנין הקבוצה של יצחק שום(הבעלים) עמוק בתוך המקום האחרון בטבלה ורק ניצחון ישאיר אותה בליגה, והיא פוגשת את הקבוצה של אוטוולד שנמצאת במקום הראשון בפליאוף התחתון ותוכל היום להבטיח לעצמה עונה נוספת בליגה. אצל כפר סבא שמגיעה אחרי הפסד נוסף היה שבוע מאוד מוזר שכלל השעיה של בן רייכרט מהקבוצה, איום על השחקנים שאף קבוצה לא תיקח אותם ושהם(משפחת שום) ידאגו לכך באופן אישי, ושהם יצטרכו להתפרנס מביטוח לאומי, אז אני לא ממש רואה איך אחרי שבוע שכזה השחקנים יוכלו לתת את הכל בשביל לנצח, ולכן אני אהמר כאן על ניצחון של נתניה שמשאיר אותה בליגה ומוריד את כפר סבא.

20:30 הפועל תל אביב -ביתר ירושלים, ספורט 1 : הפועל במקום ה-6, עם 6 נקודות פער מבני יהודה, ואילו ביתר במקום ה-3 עם 3 נקודות יותר מהפועל תל אביב. הפועל תל אביב מגיעה אחרי ניצחון ליגה 1-0 על נתניה וגם בגביע הם ניצחו 1-0 את כפר שלם מתחתית הלאומית, ואצל ביתר יכולים להיות מרוצים אחרי שבמחזור האחרון עשו תיקו 2-2 מול בני יהודה בתוספת הזמן, אך הצרות אצל ביתר נמצאות דווקא בהנהלה כאשר אישתו של חוגג קיבלה איומים על חייה ומילות נאצה עבור ילדיה. הימור – ניצחון ביתי קטן להפועל תל אביב.

כדורגל אירופאי/ צפריר אוזדובה

ליגה ספרדית

ריאל מדריד- בטיס (22:00)

המשחק המרכזי בליגה הכי לוהטת באירופה יהיה בין ריאל השניה לבטיס השישית. ריאל נמצאת 3 נק פחות מאתלטיקו שלא יש לוח משחקים קשה יותר לכן אם תנצח את המוקש הזה בבית מה גם עוד שאתלטיקו תפגוש את ברצלונה בקרוב היא יכולה לראות עצמה פייבוריטית לאליפות. ריאל התאוששה השבוע מהתיקו נגד חטאפה עם ניצחון קליל על קאדיס ולמרות החסרונות הרבים היא מצפה לנצח בבית מה גם שבטיס שממול עומדת כבר על 4 משחקי תיקו רצופים ונראה שגם הפעם לא תשיג ניצחון. בסיבוב הקודם זה נגמר 3-2 לריאל.

יעדרו: בריאל מנדי, ראמוס, קרוס, וואלוורדה, וסקז

בבטיס, פקיר, טייו, קמרסה, מרטין

ליגה אנגלית/ שלו אוזדובה

ליברפול- ניוקאסל יוניייטד (14:30)

ליברפול מהמקום השביעי עוברת עונה קשה שמלווה בהרבה פציעות של שחקני מפתח חשובים (ואן דייק וגומז) תתמודד מול ניוקאסל יונייטד מהמקום ה15.
במשחקה האחרון של ליברפול המארחת הם יצאו בתיקו(1:1) עם לידס יונייטד. ליברפול עם הפסד בודד בשבעת המשחקים האחרונים ושמונה שערי בשבעת המשחקים האחרונים.
ניוקאסל ניצחה את משחקה האחרונה ניצחון גדול מול ווסטהאם מהמקום החמישי (2:3) עם מאזן טוב מתוך שבעת המשחקים האחרונים שישה משחקים בלי הפסד וכבשה 10 שערים בשבעת משחקי הליגה האחרונים.
לשתי הקבוצות התקפות מסוכנות ואני צופה חגיגת שערים
בסיבוב הקודם זה דווקא נגמר בתיקו 0 אבל שערים רבים בין הקבוצות זה עניין מסורתי

המשחק הכי מפורסם בין שני הקבוצות, קלאסיקה

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – סיבוב שני
12:00, 21:00: ג'ון היגינס-מארק וויליאמס (5:3 לוויליאמס)
12:00: ניל רוברטסון-ג'ק ליסובסקי (9:7 לרוברטסון)
16:30: בארי הוקינס-קיירן ווילסון (9:7 לווילסון)
16:30: מארק סלבי-מארק אלן
21:00: שון מרפי-יאן בינגטאו

הסיבוב השני המשיך אתמול עם מספר משחקים, ובראשם זה שהושלם בין רוני אוסליבן לאנתוני מקגיל, שמן הסתם יהפוך לאינסטנט קלאסיקה. מקגיל פתח יתרון של ארבעה פריימים בסוף הסשן המוקדם, רק כדי שרוקט רוני יסגור את הפיגור ממש במיני סשן העוקב. זה המשיך עם קרב צמוד, שבו רוני הגיע למרחק פריים מניצחון, אך מקגיל הצליח לכפות פריים מכריע, ואח"כ לנצל שם טעות של רוני על מנת להשיב בברייק מצויין ולנצח במשחק. רוקט רוני לא יזכה להגן על תוארו, בעוד שמקגיל הפעם נמצא מהצד הנכון של דרמה, לאחר חצי הגמר ההזוי באליפות הקודמת. המשחקים הנוספים ששוחקו אתמול היו אף הם צמודים למדי. כך נמשך הקרב הצמוד בין ניל רוברטסון לג'ק ליסובסקי, כשהאוסטרלי נמצא כל הדרך ביתרון קטן. הקרב בין בארי הוקינס לקיירן ווילסון נראה ככזה שהולך לווילסון, אך הוקינס הצליח לצמצם בסיום על מנת לשמור על פיגור של שני פריימים. במשחק שנפתח אתמול בין ג'ון היגינס למארק וויליאמס, האחרון נראה טוב יותר, ומוביל בסיום הסשן הראשון בהפרש של שני פריימים. כל שלושת המשחקים הללו יושלמו היום.
היום ייפתחו שני משחקים נוספים בסיבוב השני. בראשון נקבל קרב צמרת בין מארק אלן למארק סלבי. שני השחקנים נראו פשוט מצויין בסיבוב הראשון, ומדובר בשני שחקנים מנוסים וקרי רוח, אך בעלי הבדלי סגנונות – אלן אוחז בסגנון התקפי למדי, בעוד שסלבי אוחז בקוטב ההגנתי בענף. המשחק השני יפגיש את שון מרפי עם יאן בינגטאו. הסיני הצעיר ערך את הבכורה באליפות העולם לפני ארבע שנים, כשפגש בדיוק את יריבו היום בסיבוב הראשון, וזה נגמר בניצחון לבריטי. הפעם דומה שיחסי הכוחות שונים, והסיני יהיה הפייבוריט. זה התבטא היטב בסיבוב הראשון, בו יאן נראה טוב מאד, בעוד שמרפי התקשה מאד לעבור את מארק דייויס הוותיק. נראה אם גם הפעם הקוסם הבריטי יוכל לשלוף עוד טריק מהכובע. שידורים ביורוספורט 1,2 לאורך היום.



שחמט – תחרות המועמדים, האם התחרות נפתחת?

אתמול שוחקו משחקי הסיבוב ה 11 מתוך 14 בתחרות המועמדים שהמנצח בה יתמודד בדו קרב עם קרלסן בנובמבר:

1 GM Nepomniachtc. (6½) 2789½ – ½ GM Caruana, F. (5½) 2820
2 GM Alekseenko (4) 2696½ – ½ GM Wang, Hao (4½) 2763
3 GM Grischuk, A. (4½) 27771 – 0 GM Vachier-Lagr. (5½) 2758
4 GM Giri, Anish (5½) 27761 – 0 GM Ding, Liren (4) 2791
תוצאות הסיבוב ה 11, השחקן מימין שיחק בלבן




אתמול במשחק הצמרת, נפו הצליח באסטרטגיה שלו לייצר תיקו מהיר מול קרואנה שהיה צריך את הניצחון, והוא ממשיך לשייט בביטחה בצמרת.
אלכסנקו בשולחן השני ממשיך בכושר הטוב ועושה שוב תיקו עם שחקן עדיף ממנו.

בשולחן 3, גרישצ'וק הטקטיקן מצליח ליצור סיבוכים הפועלים לטובתו במשחק עם לגראב, גובר עליו ומשתווה אליו במספר הנקודות. אפשר לומר שההפסד מעלים את הסיכוי הריאלי שהיה ללגראב לזכות בתחרות. גרישצ'וק מצידו התעורר קצת מאוחר, וגם לו כבר יהיה קשה להדביק את הצמרת, אבל לפחות השיג ניצחון יפה:

העמדה הסופית שבה ניצח גרישצ'וק, לא ניתן למנוע הכתרה של הרגלי הלבן, אלא על ידי הקרבת הרץ



בשולחן 4 תוצאה חשובה נוספת, גירי, בסגנון סוחף, מביס את דינג שהתחרות לא מאירה לו פנים. גירי מצמצם את הפער בפיסגה לחצי נקודה בלבד:

עמדת הסיום של גירי מול דינג, אפשר לראות את ההתקפה המאד חזקה של כלי הלבן מול המלך השחור



הטבלה העדכנית:

דירוג
עולמי
– – – – – שםניקוד—— מד-כושר
4Ian Nepomniachtchi7—— 2789
7Anish Giri6.5—— 2776
2Fabiano Caruana6—— 2820
6Alexander Grischuk5.5—— 2777
15Maxime Vachier-Lagrave5.5—— 2758
12Wang Hao5—— 2763
41Kirill Alekseenko4.5—— 2696
3Liren Ding4—— 2791
המצב בתחרות המועמדים, לאחר סיבוב 11 מתוך 14

גירי מזנק למקום השני, עובר את קרואנה ומצמצם את הפער מהפיסגה לחצי נקודה. חשוב לציין שלנפו יש שובר שוויון עדיף על גירי במקרה של שוויון נקודות (כי הוא ניצח אותו במשחק ישיר בניהם). זה אומר שגירי יצטרך לעבור אותו בניקוד כדי לזכות בתחרות, מה שאומר שנפו נהנה בפועל מפער של נקודה שלמה עליו, ולא רק חצי נקודה.

קרואנה במקום השלישי, עדיין בתמונת הסיכויים, אך יצטרך להתעלות בשלושת הסיבובים הנותרים כדי להגיע לצמרת.

משחקי היום בסיבוב ה 12 בתחרות, לפני יום המנוחה האחרון:

1 GM Caruana, F. (6) 2820— — GM Giri, Anish (6½) 2776
2 GM Ding, Liren (4) 2791— — GM Grischuk, A. (5½) 2777
3 GM Vachier-Lagr. (5½) 2758— — GM Alekseenko (4½) 2696
4 GM Wang, Hao (5) 2763— — GM Nepomniachtc. (7) 2789
משחקי הסיבוב ה 12 בתחרות, השחקן מימין בלבן



היום בהרי אורל:
קרב צמרת ישיר בין קרואנה בלבן, לבין גירי (לשמחתו של נפו). קרואנה ינסה כמובן לנצח, אבל מול גירי זה לא יהיה קל. למעשה גם גירי ישמח למשחק חריף שמתרחק ממצבים של תיקו, כי גם הוא זקוק לניצחון כדי לסגור את הפער מהצמרת.

דינג בלבן ינסה לשפר במעט את התחרות המפתיעה לשלילה שלו (הוא היה כאן אחד הפייבוריטים לפני שהתחרות התחילה). היום הוא בלבן מול גרישצ'וק המצוי בתנופה.

לגראב בשולחן השלישי במשחק נוח, לפחות על הנייר, בלבן מול אלכסנקו, אך בכושר הנוכחי של שני השחקנים, לא יהיה פשוט לצרפתי לנצח.

נפו בשולחן 4 משחק בשחור מול וואנג ונראה שלא יחפש סיכונים מיותרים, כאשר תיקו רגוע ישרת אותו היטב.


אנחנו נעקוב אחרי התוצאות מדי יום בפוסט של "ענייני דיומא" וכמובן אפשר לעקוב גם באתרים הרגילים:

אתר chess.com – שמתגלה כאתר מומלץ לעקוב בו אחר המשחקים
אתר צ'ס 24
אתר התחרות הרשמי

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. קרוסיבל אדיר עד כה.
    היגינס שלט בסשן הראשון, וויליאמס עלה ככדור תותח לשני וקרע את היגינס איזה 4 רצופים עם מכות מרשימות, כשהיגינס לא מוצא את ידיו ואת רגליו.
    וויליאמס אף שיחק מהר יותר מהרגלו, עם 17 שניות למכה.
    הוא ממש עף כמו ג'ימי, רוקט ואלכס היגינס בשיאם.

    1. אכן יופי של אליפות בנתיים ואני בטוח שתמשיך ככה. חבל שרוני עף, יכל להיות חלק משלב רבע גמר חסר תקדים. כל הכבוד למקגיל.
      לפחות אני פנוי נפשית לתמוך במישהו אחר לתואר, ווילאמס/ מארק אלן ואולי מקגיל עצמו. תודה לכולם

      1. מקגיל הראה פה אולי את התכונה החשובה ביותר לשחקנים – עצבים של ברזל. הוא גם נהנה ממזל בפריים האחרון, כי למעשה הטעות של רוני נבעה מקיק שהוא חטף מהלך או שניים לפני כן.

  2. ליברפול הולכת לתת היום תצוגה בלתי נשכחת נגד ניקאסל

    משהו באיזור 6:0

    צמדים של סלאח וז'וטה, אחד של מאנה ואחד של פירמיניו

    1. משחק הזוי לחלוטין שמסתיים בשער שיוויון של ניוקסל בהתקפה האחרונה של המשחק אחרי שער יתרון מוקדם של סלאח.
      ולמה הזוי? ובכן, ליברפול עם 22 בעיטות לשער, 70% החזקה בכדור, פי שתיים מסירות, פי שתיים קרנות ובאופן כללי שליטה מוחלטת, אוזלת רגל איומה של החלוצים – ובסופו של דבר תשלום המחיר..

      1. אני רואה שאני מפסיד משחק
        אני על באאירן במיינץ. אם הבווארים מנצחים האליפות שלהם…
        אבל מיינץ מובילים.
        רואים שהפולני חזר מאוחר מדיי אחרי שפספס את האלופות ולא מעט משחקים, הוא לא חד ליד השער ופספס אסיסט דליקטס שהעמיד אותו לבד מול השער אבל הוא בעט לשמיים…

  3. רוברטסון משלים 13-9 נינוח יחסית על ליסובסקי שעדיין לא עושה את הקפיצה לגדולים באמת. עוד מעט סלבי ומארק אלן, איזה כיף

    1. יש לו בעיה שרפרטואר הפתיחות שלו מאוד קטן ובשחור הוא בבלעדיות מגן סצליאנית ככה שבשנה האחרונה כולם הכינו לו הרבה הפתעות בהכנה לחידוש הטורניר.
      .
      אין תלונות, נפו השחקן הכי אטרקטיבי לדעתי ומחזיק במאזן חיובי מול קרלסן בקלאסי, 3 נצחונות 0 הפסדים ו 4 תיקו (2 נצחונות באליפויות מתחת לגיל 14 אבל גם אם נתעלם מהם הוא במאזן חיובי מול מגנוס)

        1. באמת שאלה טובה, הוא נפגע בשנת הקורונה, לפני שנה היה ממש בפורמה, והשנה גם בינואר לא וגם עכשיו מגומגם יחסית, למרות שהיום הוא מנצח יפה את אלכסנקו

            1. לגמרי, לקח לי רגע לראות את זה איפה שהסתכלתי

  4. כבוד למיינץ שניצחה את באיירן ודחתה את ההכתרה בלפחות שבוע.
    הפולני צמצם בדקה ה 94 חצי דקה לפני הסיום. אם היה מכניס גם את המצב הראשון שלו היה תיקו ובאיירן עדיין היתה מובילה ב 10 ולא ב 7.

  5. במועמדים,
    יום הכרעות דרמטי, גירי ממשיך במומנטום ומנצח שוב, השאלה הגדולה היא מה קורה עם נפו, יש לו יתרון בשחור, וממש כדאי לו לנצח היום.
    לגראב ניצח גם

    1. גם נפו ניצח, ידע להתעלות בזמן
      לקח משחק בשחור מול וואנג שמדורג 12 בעולם, וקיזז ניצחון של גירי על קרואנה

      1. נפו סיבוב הבא בלבן נגד mvl ובסיבוב האחרון בשחור נגד דינג. גירי בשחור נגד גרישצוק סיבוב הבא ובאחרון לבן נגד אלכסשנקו. שובר השוויון לטובת נפו, ככה שגירי צריך לצבור נקודה יותר מנפו בשני הסיבובים האלו כדי לעבור אותו, קשה לי להאמין, יותר סיכויים שהטורניר יוכרע כבר בסיבוב הבא אם נפו מנצח את לגראב המתדרדר או גירי מפסיד לגרישצוק או ששניהם עושים תיקו.

  6. שבוע טוב ותודה רבה לכולם.
    אסלן קראצב הפתיע לפני זמן קצר את נובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר טורניר בלגרד (על החימר) והעפיל לגמר בתום משחק מותח, בן שלוש מערכות, שנמשך כמעט שלוש שעות וחצי.

  7. סיכום השבוע (זמני עוד יש אירועים הערב)

    מקומי
    כדורסל בשישי
    נס ציונה ריגשה מאד עם ניצחון על פארמה 80-81
    היא תפגוש בגמר את אוסטרוב הפלנית שניצחה את אודאה הרומנית 66-77
    הגמר בראשון ב 21.00 (נרחיב בכך בהמשך בלי נדר)

    כדורגל בליגה הלאומית רגל
    בבית העליון נוף הגליל ניצחה בנס ציונה 2-0 והתקרבה מאד לליגת העל ועל הדרך קירבה מאד את ירושלים לשם
    במשחק לפרוטקול הביסה הפועל רמת גן 0-5 את איכסל
    בשני תארח את ירושלים את רמה"ש

    הטבלה ( 33/37 מחזורים שנותרו 12 נק' בקופה)
    1 נוף הגליל 62
    2 ירושלים 56 (משחק חסר)
    3 נס ציונה 52
    מכאן שאם ירושלים מנצחת את רמה"ש היא ביתרון 7 שנותרו 12 נק' בקופה
    כאשר ניצחון כפול השבוע כולל בשישי בבית מול נס ציונה אמור לעלות אותה ליגה (עדיין יהיה סיכוי תיאורטי לגמרי לאיכסל ואולי אף לביתר תל אביב)

    כדורגל מליגת העל היום בבית התחתון
    נתניה מנצחת 1-0 בכפ"ס ומורידה אותה סופית לליגה הלאומית
    הפועל חיפה מנצחת את סכנין 0-1 ונשארת מעשית בליגה בעוד סכנין עלולה להסתבך קצת אם בני יהודה תנצח מחר את חדרה
    הפועל תל אביב מסיימת רק ב 0-0 עם בית"ר ירושלים ולכן אם בני יהודה מנצחת מחר את חדרה היא רק 4 הפרש מהפועל תל אביב כאשר היא צריכה עוד לארח את הפועל מחזור לסיום העונה
    אם בני יהודה אכן תנצח מחר נפרט יותר

    כדורסל בליגה הלאומית
    בשישי
    אשקלון המוליכה חוטפת הפסד שלישי ברציפות כולם תבוסות של ממש שמכפיל את מאזן ההפסדים שלה ולא ברור מה עובר עליה
    בשישי היא הובסה בנתניה 88-69 במשחק השלמה ממחזור 3
    במשחק השלמה ממחזור 8 אשדוד ניצחה ברעננה 76-70
    בהשלמה ממחזור 12 עפולה ניצחה במטה אשר/עכו 100-84
    בהשלמה ממחזור 21 מביסה רמת גן ביבנה 104-73
    ובמשחק מוקדם ממחזור 28 מנצחת קריית אתא בחבל מודיעין 91-88

    הטבלה לאחר 26 משחקים (עם 2 קבוצות ששיחקו 27)
    1 אשקלון 6-20 (הבטיחה מקום ראשון בסדירה)
    2 אשדוד 8-18 (צריכה ניצחון למקום שני בסדירה)
    3-5 גליל עליון קריית אתא וחבל מודיעין עם 10-16 (יאבקו עד הסוף על ביתיות בסיבוב הראשון )
    6 נתניה 11-15 (ניצחון נוסף יבטיח פליאוף)
    7 עפולה 12-14 (תיאבק על הפליאוף)
    8 מכבי רמת גן 13-14 (כנ"ל)
    ——————————–
    9 הפועל רמת גן 13-13 (כנ"ל)
    10 רמה"ש 14-12 (סיכוי קלוש )
    11 הוד השרון (16-10 מכאן ואילך המאבק נגד הירידה)
    12 יבנה 17-9
    13-14 עכו /מטה אשר ורעננה 18-8
    15 מוצקין 20-7

    היום בליגת העל
    מכבי תל אביב משיגה ניצחון קשה מאד ברוממה על מכבי חיפה הלפני האחרונה 82-78
    ב"ש -אילת בתום דרמה גדולה מנצחת ב"ש 88-93 שממתב אותה במקום השביעי
    השבוע ישוחק המחזור האחרון בליגה הסדירה (ויושלם ביום ראשון הבא )

  8. ביורוליג
    אתמול צסק"א מנצחת את פנרבחצ'ה החסרה 67-78 ועלתה ל 0-2 בסדרה הטוב מחמש
    ברצלונה אלופת הסדירה שהפסידה במשחק הראשון לזניט הייתה על סף הפסד גם אתמול כשבהתקפה האחרונה האקס שלה פנגוס החטיא ממצב נוח
    ברסה ניצחה רק בהארכה 78-81 והשוותה 1 1-1 בסדרה הצמודה ביותר עד כה היחידה שב 1-1 ועם 2 משחקים צמודים (זניט ניצחה בראשון 78-76 )

  9. באנגליה
    אתמול אברטון מנצחת בארסנל 1-0 שמקרב אותה מאד למאבק על ליגת האלופות
    היום ליברפול סופגת דקה 95 שער שוויון מתסכל מול ניוקאסל 1-1 בסיום
    צ'לסי מנצחת בווסטהאם 1-0 קרב ישיר על המקום הרביעי

    כרגע 3 לסטר 59 (32 מש' שזה משחק חסר)
    4 צ'לסי 58
    5 ווסטהאם 55
    6 ליברפול 54
    7 טוטנהאם 53
    8 אברטון 52 ומשחק חסר

    בליגת המשנה
    ווטפורד מנצחת 0-1 את מילול ומבטיחה את עלייתה לפריימרליג יחד עם נוריץ
    הכרטיס השלישי יוכרע בפליאוף
    ברנטפורד ברונמות בראנסלי וסוואנסי יהיו שם כמעט בוודאות

  10. באיטליה היום היו בעיקר משחקי תחתית
    גנואה מנצחת את ספציה 0-2 וחולפת על פניה האחרונה מסתבכת
    בקרב האחרונות קורטונה מנצחת בפארמה 4-3 וצפויה לגרור אותה איתה לליגת המשנה

  11. בגרמניה
    ב.מינכן הייתה אמורה לפתוח שמפניות אך נוצחה 2-1 במיינץ והאליפות תמתית כנראה לשבוע הבא
    (אא"כ לייפציג תפסיד בבית בראשון לשטוטגרט )
    הבשורה הטובה לבנדובסקי כבש את השער המצמק דקה 90 שהיה שערו ה 36 (ב 26 משחקים בלבד !!!!)
    הוא רחוק 4 שערים מהשיא המדהים של גרד מולר

    אבל האקשן הגדול היום היה במאבק על ליגת האלופות
    דורטמונד ניצחה בוולפסבורג 2-0 עם צמד להאולנד
    ולברקוזן ניצחה את פרנקפורט 1-3

    המאבק 3 מחזורים לסיום על 2 הכרטיסים האחרונים נראה כך
    3 וולפבסבורג 57 (נותר אוניון ברלין ב לייפציג ח ומיינץ ב)
    4 פרנקפורט 56 (מיינץ ב שאלקה ח פרייבורג ב )
    5 דורטמונד 55 ( לייפציג ח מיינץ ח ולברקוזן ב)

    בקיצור לדורטמונד עדיין המשחקים הקשים יותר ויהיה לה לא פשוט לפרנקפורט המשחקים הקלים ביותר .

    כאשר לייפציג השנייה 61 (וחסר)
    ולברקוזן השישית 50 נק' נראות מחוץ למאבק

  12. קצת על התפתחות שיא השערים
    בעונה הראשונה בבונדסליגה כבש אווה זלר מהמבורג 30 שערים ונהיה למלך השערים (בעונה של 30 משחקים)
    כעבור שנתים בעונת 65-66 אמריך מדורטמונד כבש 31 שערים (34 מחזורים מכאן ועד היום )
    בעונת 69-70 השיא נשבר בשלישית כשגרד מולר האימתני כבש 38 שערים

    לפני 49 שנה בעונת 71-72 מולר שבר בשנית את השיא והגיע ל 40 כיבושים
    בהמשך היו עונות ספורות עם 30 ומעלה
    ב 73 גרד מילר כבש 36 שערים
    ב 74 מילר והייניקס הגיעו 3 30 שערים בדיוק
    בשנת 77 מילר אחר הלא הוא דימטרי מקלן הגיע ל 34 שערים
    ומכאן ועד 2015 כולל לא היה שחקן בבונדסליגה שעובר את ה 30 שערים
    ואז בשנת 2016 לבנדובסקי מגיע ל 30
    ב 2017 אובומינג של דורטמונד מגיע ל 31 וגם לבנדובסקי עושה 30
    אשתקד ב 2020 לבנדובסקי עושה 34 שערים שיא חדש שלו
    העונה השיא כבר נשבר ל 36
    נותרו לו כאמור 3 משחקים ל 4 שערים לשוויון ו 5 לשיא חדש
    אלו המשחקים
    בשבוע הבא מנשנגלדבך בית
    אח"כ פייבוורג חוץ
    ולבסוף אווגנסוברג בית
    השיא בהחלט בהישג יד הרבה תלוי ביכולת הפיזית של הפולני

  13. בספרד ריאל מדריד שומטת נקודות קריטיות ב 0-0 הביתי עם בטיס
    בתחתית אלצ'ה השיגה נקודות חשובות עם 0-1 על לבנטה
    ויאדוליד קאדיז 1-1
    ולנסיה -אלאבס 1-1

    בצרפת פ.ס.ז ניצחה במץ 3-1 ועלתה זמנית למקום הראשון צמד לאמבפה הלוהט ושער לאיקרדי

    בהולנד איינדוהבן מנצחת את כרוניגן 0-1 משער של זהבי מהנקודה
    בטורקיה ניצחון חשוב לבשיקטש וגם גלא מנצחת
    ברוסיה זניט מביסה 0-6 את רוטור

  14. מחר :
    קודם כל וראשית כל התייחסות נפרדת לגמר היורופקאפ בין אוסטרוב הפולנית לנס ציונה

    הדרך לגמר
    נס ציונה ואוסטרוב שיחקו יחדו בבית המוקדם בבית 3
    במחזור הראשון נס ציונה גברה על ספורטינג 81-86
    אוסטרוב גברה על איולי הרומנית 80-90

    במחזור השני נס ציונה גברה על איולי הרומנית 73-90
    בעוד אוסטרוב ניצחה את ספורטינג 83-85

    התוצאות הללו הבטיחו את עליית שתי הקבוצות לשמינית הגמר
    ואז במאבק על המקום הראשון לפרוטקול ניצחה אוסטרוב את נס ציונה 86-93

    שמינית הגמר
    נס ציונה מנצחת את קייב בסקט 76-90
    בעוד אוסטרוב מנצחת את דן בוס ההולנדית 83-92

    רבע הגמר
    נס ציונה מנצחת את הירקליס היוונית 80-105
    אוסטרוב גברה על מונס הבלגית 66-73

    חצי הגמר
    נס ציונה מנצחת את פארמה 80-81
    אוסטרוב מנצחת את אורואדיה הרומנית 66-77

    בקיצור נס ציונה עם מאזן 1-5 (83 אחוז ) ויחס של 483-538 שזה 81-90 למדחר
    אוסטוב עם מאזן של 0-6 ויחס של 464-510 שזה 77-85 למשחק

    בזירה המקומית
    הפולנים במקום השלישי בארצם עם מאזן 10-20 לאח גורה המוליכה הבטוחה עם 7-23 ולאחר לגיה ורשה עם 9-21
    אך אסטורוב ניצחה את ורשה 2-0 בחצי גמר הפליאוף לאחר 85-80 בורשה ואז 67-80
    היא תתמודד בגמר מול גורה (הטוב מחמש שיתחיל בחמישי הקרוב)

    השחקנים הבולטים
    טרי קל עם 15.2 במפעל (19 בחצי הגמר)
    כריס סמית 12.5
    דנזל אנדרסון הגבוה השבדי
    יאקוב גארבש גארד מקומי

    לקבוצה תואר אחד גביע פולין 2018

    נס ציונה כאמור שמינית בליגה שלנו עם 12-11 יחס חיובי של 83-84

    בקבוצה משחקים (סט ליגה)
    הזרים
    בריאן אנגולה קלעי קולמביני בן 27 גובה 1.98 היה בפרטיזן ובאוסטנד לקח אליפות בלגיה
    השורה שלו 17 מש 18 נק' 7 ר 3 אס ב 33 דק' מדד 20.5 נהדר ( 12 נק' בחצי הגמר )

    פטריק מילר רכז בן 28 גובה 1.85 היה גם בבשיטקש פרטיזן ואולם
    השורה 22 מש 18 נק 4 אס 4 רי ב 35 דק ומדד 20.4 נפלא ( 15 נק' בחצי הגמר )

    ויין סלדן כוכב חצי הגמר וקולע סל הניצחון בשלשה
    קלעי בן 26 גוהנ 1.96 שיחק בקנזס במכללות
    ואז בניו אורלינס ,ממפיס ושיקגו
    השורה 15 מש 12 נק' 3 רי 2 אס ב 25 דק ומדד 7.1 ( 24 נק' בחצי הגמר יום אחרי שחברו למכללה נהרג )

    ג'רום מיינסה סנטר בן 32 גובה 2.08 ארה"ב שיחק בדרום אמריקה וארה"ב נס ציונה תחנה ראשונה באירופה לקח 3 אליפויות ברזיל וגביע ביניבשתי
    השורה 19 מש 14 נק' 7 רי 1 אס ב 30 דק' מדד מקסים של 20.1 ( 10 נק' בחצי הגמר )

    הישראלים
    טל דן הקפטן בן 34 גובה 1.98 משחק ס.פ או פ.פ היה גם בראשון ,אשדוד ,אשקלון ועפולה אך נס ציונה הבית עם עשור ברצף ו 11 סה"כ העלה אותה ליגה ירד ושוב העלה היה גם אם וי פי לאומית
    העונה23 מש 10 נק' +6 רי +3 אס ב 24 דק' ומדד 10.8 יפה ( 4 נק' בחצי)

    ליאור קררה ס.פ בן 23 גובה 1.96 היה ברעננה וגליל מהלאומית
    העונה 23 מש' 4 נק 4 רי 2 אס ומדד 6 ב 19 דק' ( 2 נק' בחצי הגמר)

    נמרוד לוי פ.פ בן 25 גובה 2.08 היה המשתפר
    שיחק בלאומית בכפ"ס באר יעקב מכבי רמת גן וגליל ובליגת העל עבר בגדולות מכבי תל אביב ירושלים וראשון וגם באשדוד
    היה לשחקן המשתפר ב 2018
    השורה 19 מש 8 נק' 6 רי 1 אס ב 20 דק' ומדד 7.6 (14 נק' נהדרות בחצי הגמר )

    עוד בסגל
    רביב לימונד כבר בן 36 גובה 1.91 היה במכבי וירושלים הפועל תל אביב נהריה ואשקלון וגם בלה מאן הצרפתית
    לקח אליפות עם מכבי 2009 וגביע 2010 לקח אפילו יול"ב היסטורי עם ירושלים 2004 יכול להיות לישראלי הראשון לקחת 2 מפעלים אירופאים (לא ליגות אזוריות ) ועוד אף תואר לא במכבי מעניין
    השנה 20 מש 17 דק 3 נק 2 ר 3 אס ומדד 3.1
    יש גם את אור קורנליוס (10 דק' ב 17 מש) (בן 23 גובה 1.99 משחק 2-3 היה באליצור בת ים בשהם קריית גת כפ"ס מוצקין ואשקלון וגם בראשון וב"ש)

    ועמית עבו ( 8 דק ב 11 מש) רכז 1.81 בן 21 (מכבי תל אביב אילת ראשון אשדוד והוד השרון )

    אוראל טרוצקי (5 דק' ב 12 מש) בן 24 משחק 4-5 גובה 2.01 היה בכפ"ס רעננה וחולון

    צוות מקצועי ליאור גרת ושגיא שליו עוזרין של
    בראד גרינברג מאמן אמריקאי בן 67 עם טונות של ניסיון
    היה ג'נרל מנג'ר של פילי לפני כ 25 שנה
    היה גם מאמן נבחרת קוסובו וכן עוזר מאמן נבחרת ונצואלה וקנדה
    אימן באירופה בין היתר את סראטוב הרוסית אולין ואסקישהיר הטורקיות

    בארץ אימן את מכבי חיפה הצעיד אותה לאליפות היסטורית וזכה בתואר מאמן העונה
    אימן גם את ירושלים אשדוד ועכשיו נס ציונה

    המנכ"ל הוא מאיר טפירו שחקן העשור הקודם בליגה ששיחק בהפועל תל אביב וירושלים ונבחרת ישראל
    היו"ר יניב מזרחי

  15. בראשון בספורט המקומי

    כדורגל
    ליגת העל בית עליון

    19.00 אשדוד – מכבי פתח תקווה
    אשדוד שלישית עם 48 נק פ"ת רביעית עם 42 מקום 3 מבטיח אירופה רביעי תלוי בגביע

    20.15
    ק"ש -מכבי תל אביב
    האורחת איבדה בשבוע שעבר את ההובלה והיא תרצה לחזור לשם ולו זמנית מכבי חייבת ניצחון מול הקבוצה שנראה שהלכה לים
    וטרם ניצחה בבית העליון

    בית תחתון 20.00 בני יהודה -חדרה.
    האורחת נשארה מעשית בליגה ואם לא תפסיד תסגור זאת גם תיאורטית .
    המארחת ההמומה מצמד השערים בדקה ה 90 בטדי שהשאיר אותה עם נקודה מקבלת סיכוי מחודש המחזור בעקבות ההפסד של סכנין ואולי בעיקר התיקו של הפועל תל אביב בטדי
    לשתיהם 34 נקודות לזהובים 27 אבל אם ינצחו יגיעו ל 30 כאשר הקבוצה צריכה עוד לארח את הפועל תל אביב מחזור לסיום העונה הסדירה .
    ( בנוסף סכנין תארח את הפועל תל אביב במחזור הסיום מה שמבטיח איבוד של 2 נק לשתי הקבוצות או איבוד של 3 נק של קבוצה אחת ).

    סל מחזור 26 ( האחרון בסדירה ).
    19.00 חולון -הרצליה
    חולון 7-15תשחק בבית העליון ותסיים את הסדירה במקומות 2-4 היא תשלים במוצ"ש משחק ממחזור 23 כשתתארח אצל הפועל תל אביב .
    השבוע היא גם תארח את פיינל פור הבלקנית כאשר בשלישי תשחק מול גליל בחצי הגמר .
    וביום 6/5 תפגוש את בורגוס ברבע גמר האלופות .

    הרצליה 16-7 מובילה ב 2 משחקים על מכבי חיפה מחזור לסיום הסדירה במהלך שיילך עד הסוף

    20.00 הפועל תל אביב -הפועל חיפה
    המארחת עם 15-7 רוצה להשיג כמה שיותר בשני משחקי הסדירה האחרונים שלה לפני הבית התחתון האורחת 10-13 סיימה בהצלחה את המשימה הראשונה של התברגות בבית העליון ותהיה בגמר סל .
    אבל חלה ירידה קיצונית בכושר בקבוצה
    לאחר שחטפה 30 הפרש מנס ציונה והפסידה בבית לגליל ב 15 והיא תקווה לחזור מהר לתלם במשחקה האחרון בעונה הסדירה .
    נציין שמשחקה של נס ציונה עליו הרחבנו בנפרד ישוחק ב 21.00
    כאשר קודם לכן ישוחק המשחק על מקום 3
    בין פארמה הרוסית לאוראודיה הרומנית.

  16. בכדורגל האירופאי יום מעניין מאד
    במוקד ספרד
    ברצלונה ואתלטיקו מרוצות מהתיקו של ריאל אך עומדות למבחנים לא קלים בעצמם
    עוד קודם לכן

    ב 15.00 : הואסקה -חטאפה המארחת חזרה לקו האדום והיא רוצה לצאת משם ולכן חייבת ניצחון ביתי מול הקבוצה ששיחקה מול ריאל
    (0-0)בורצלונה (5-2 הפסד) שנמצאת בעצמה 2 נק' בלבד מעל הקו האדום

    17.15 ברצלונה תצא לויאראל ואם תנצח תשתווה לריאל מדריד עם משחק חסר (אותו תשלים ביום חמישי מול גראנדה)
    ויאריאל מצידה מתכוננת בעיקר לחצי גמר האירופאית בחמישי מול ארסנל

    19.30 סביליה -גראנדה
    האורחת סיימה קמפיין אירופאי נהדר ברבע גמר המפעל באירופאית היא כרגע שמינית רחוקה 7 מויאריאל במקום המוביל לאירופאית ..אך אם ויאריאל תזכה באירופאית הרי שגם מקום 8 יספיק .
    סביליה תמצא עצמה אם תנצח עם 70 נק' שזה נקודה בודדה מריאל

    22.00 בילבאו -אתלטיקו
    המארחת מאוכזבת הפסדי גמר הגביע 2020 ו 2021 תוך שבועיים מגיעה להתמודדות עם 5 תוצאות תיקו ברציפות
    כולם 0-0 או 1-1 כאשר ההכרעה האחרונה בליגה הושגה ביום 4/3 עת נוצחה במשחק דחוי 2-1 בידי …אתלטיקו מדריד
    אתלטיקו יודעת שניצחון יגדיל את הפער מריאל השנייה ערב המחזור ל 5 נק' מעבר לכך שניצחון יהיה השלישי ברציפות ויחזיר לה אנרגיה מחודשת במאבק האליפות

  17. המוקד השני בצרפת \המשך מחזור 34
    פ.ס.ז עלתה למקום הראשון ותקווה לשמור עליו
    המחזור יחול ב 14.00 במשחק בין ניס למונפלייה התשיעית מול השמינית למאבק אולי על האירופאית
    ב 16.00 5 משחקים
    לאנס -נים : הראשונה רוצה אירופאית השנייה לשרוד

    לוריין -בורדו : קרב תחתית 17 מארחת את 16 4 נק' ביניהם נקודה בלבד של לוריין יותר מנים במקום המוביל למבחנים.

    רן -דיז'ון (האורחת עלולה לרדת פורמלית אם תפסיד ראן במאבק על האירופאית )

    שטרסבורג -נאנט : מאבק תחתית אך המארחת 6 מעל המקום המוביל למבחנים האורחת 3 מתחת ו 4 מחוף מבטחים מוחלט

    18.00 אנז'ה -מונאקו : האורחת בכושר נהדר ואם תנצח תסגור לנקודה הפער מפ.ס.ז בפסגה

    22.00 ליון -ליל : המשחק המרכזי ליל הוליכה לאורך שבועות את הפסגה ונושלה ממנה במידה ותנצח היא תחזור לראש הטבלה אך במידה ותפסיד ובהינתן שמונאקו תנצח קודם לכן היא תדרדר למקום הרביעי מחוץ לאלופות (שלושת הראשונות בסוף העונה)
    ליון אם תנצח תשתווה לליל ותעקוף אותה ותהיה 2 נק' בלבד מהפסגה

  18. מחר גם גמר גביע הליגה האנגלי ב 18.30 בין הסיטי לטוטנהאם
    בליגה סיטי ראשונה בטבלה וטוטנהאם שביעית
    סיטי ערב חצי גמר האלופות מול פ.ס.ז בעוד טוטנהאם הודחה בשמינית גמר האירופאית מול זאגרב
    סיטי נוצחה רק בשבוע שעבר בחצי גמר הגביע ולא תרצה לאבד עוד תואר מצד שני טוטנהאם רוצה תואר ראשון מאז 2008 אז גם הניפה את גביע הליגה

    היה זה גביע הליגה הרביעי של טוטנהאם הראשון הושג ב 71 ואז ב 73 ו 99

    לסיטי 7 גביעי ליגה הראשון ב 1970 האחרון אשתקד שהיה התואר השלישי ברצף במסגרת זו וניצחון בראשון ישווה שיא של 4 זכיות רצופות במפעל כפי שעשתה ליברפול בשנים 81-84
    הקבוצה זכתה במפעל גם ב ב 76 ו2014 ו 2016
    לשתי הקבוצות 8 גמרים והגמר מחר יהיה התשיעי שלהם וישווה אותם לוילה ויונייטד רק לליברפול יותר גמרים (12)
    זכייה של סיטי תהיה השמינית שלה ובכך תשתווה לליברפול במקום הראשון בכל הזמנים

    נזכיר שטוטנהאם פיטרה רק לפני כמה ימים את מוריניו ובכך נמנע המאץ אפ הקלאסי פפ /מוריניו

    נפגשו העונה
    ב 20/11/20 ודווקא טוטנהאם ניצחה 0-2 (סון וסלסו כבשו )
    אך ב 13/2 סיטי החזירה 0-3 ( רודרי שער בפנדל וגונדיאן צמד)

    הדרך לגמר
    סיטי :
    נכנסה למעגל המשחקים בסיבוב שלישי אז ניצחה בבית את בורנמות 1-2 (דלאף ופודן כבשו)
    בשמינית הגמר ניצחה בחוץ 3-0 את ברנלי (סטרלינג צמד ופראן טורס )
    ברבע הגמר ניצחה בארסנל 4-1 ( זסוס ,מחרז פודן ולאפורט )
    בחצי הגמר ניצחה בדרבי את היונייטד 2-0 (סטונס ופרננדיניו )

    סיכום 4 משחקים 4 ניצחונות ויחס 2-11
    טוטנהאם
    החלה דרכה בסיבוב השלישי שם עברה טכנית את לייטון
    בשמינית הגמר גברה 4-5 מנהקודה על צ'לסי לאחר 1-1 (לאמלה השווה דקה 83 ומהנקודה דייקו דייר ,לאמלה ,הוייברג ,מורה וקיין )
    ברבע הגמר ניצחה בסטוק 3-1 (בייל ,בן דיוויס וקיין )
    בחצי הגמר גברה על ברטנפורד 0-2 ( סיסוקו וסון )
    סיכום 2 ניצחונות ותיקו ויחס 2-6

    יש גם ליגה
    14.00 וולבס -ברנלי האורחת 6 מעל הקו תרצה נקודות
    16.00 לידס -מ.יונייטד האורחת רוצה להוריד ל 8 את הפער מהסיטי לפני חצי גמר האירופאית מול רומא המארחת בתקופה טובה היא השיגה תיקו מול ליברפול דקה 87 לפני כן ניצחה את סיטי 2-1 משער לאחר הדקה ה 90 בתוספת הזמן
    ובכלל הקבוצה עם 5 משחקים ללא הפסד

    21.00 וילה -ברומיץ
    וילה 11 עם 2 הפסדים רצופים ברומיץ לפני אחרונה 9 מתחת לקו האדום כנראה בסיבוב פרידה מהליגה

  19. באיטליה מחר 5 משחקים במסגרת מחזור 33
    13.30בנוונטו -אודינזה המארחת רק 3 מעל הקו במקום ה 17 עם 4 משחקים ללא ניצחון ו 2 נק' בלבד חייבת להתאושש

    16.00 פיורנטינה -יובנטוס המארחת רק 5 מעל הקו האדום אך יובה רק רביעית רק 2 מעל נאפולי לא יכולה למעוד

    אינטר -ורונה : המארחת 10 פער תעשה עוד צעד לזכייה באליפות אם תנצח בבית את העשירית

    19.00 קליארי -רומא המארחת 3 מתחת לקו האדום אך עם 2 ניצחונות ברצף הקבוצה נכנסה לתוספת הזמן בפיגור ביתי 3-2 מול פארמה ויצאה ממנו עם ניצחון 3-4 ואז באודינזה .רומא לעומתה עשתה תיקו עם אטאלנטה אבל כבר רחוקה 10 נק' מליגת האלופות ולכן תוכל להשיג כרטיס לשם רק בליגה האירופאית שם תשחק בחמישי מול היונייטד

    21.45 אטאלנטה -בולוניה המארחת שלישית אך 2 נק' בלבד מנאפולי וניצחון יעלה אותה זמנית למקום השני מול בולוניה המדורגת 11

  20. בגרמניה
    16.30 לייפציג תארח את שטוטגרט ואם תפסיד בטעות אז ב. מינכן תחגוג אליפות
    לייפציג צריכה ניצחון גם ואף בעיקר בשביל לא להסתבך במאבק ליגת האלופות
    שטוטגרט מצדה רוצה להאיבק על הליגה האירופאית

    19.00 מנשנגלדבך -בילפלד המארחת רוצה אירופאית האורחת הישרדות

  21. עוד בראשון
    גמר הגביע הבלגי 21.45 גנק -ס.ליאז
    לליאז 17 גמרים ו 8 זכיות זכייה אחרונה 2018
    לגנק 5 גמרים ו 4 זכיות אחרונה 2013 גמר אחרון 2018

    נפגשו בגמר 2000 גנק ניצחה 1-4
    ליאז החזירה בגמר 2018 עם 0-1

    הדרך לגמר
    החלו את דרכם בשלב
    1/16
    גנק ניצחה בחוץ את ט.ספורט 3-2
    ליאז ניצחה בחוץ את סארינג 4-1
    שמינית הגמר
    גנק ניצחה את STVV 0-1
    ליאז ניצחה בחוץ את קורטרייק 6-5 מהנקודה לאחר 1-1

    רבע הגמר
    גנק הביסה את מכלן 1-4
    ליאז הדהימה את ברוז 0-1 ברוז האלופה והמוליכה

    חצי הגמר
    גנק גברה על אנדרלכט 1-2
    ליאז ניצחה את יופן 0-1

    סיכום
    גנק 4/4 ויחס 4-10
    ליאז 3 ניצחונות ותיקו ויחס 2-7

    בליגה
    גנק סיימה את הסדירה במקום הרביעי ותשחק בבית 1-4
    ליאז סיימה שישית ותשחק בבית 5-8 במאבק על האירופאית

    מפגשי ליגה העונה
    23/8/20 נגמר ב 0-0
    ב 19/3 נגמר 2-2

    יהיה מעניין

  22. עוד בראשון
    ליגה הולנדית במוקד איאקס המוליכה מארחת את אלקמאר השלישית 15.30 בהמשך פיינורד -ויטסה ב 17.45
    גם
    בפורטוגל ישחקו במוקד בראגה -ס.ליסבון ב 22.00
    ברוסיה (במוקד הדרבי של מוסקבה ספרטק -צסק"א)
    ביוון (אולימפיקוס -אאק)
    באוסטריה (וולפסברגר -זלצבורג)
    בטורקיה ,קפריסין ,שוויץ ,פולין וליגות המשנה באנגליה ,ספרד וגרמניה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט