מעורב הופס ליום ה': יאנג נפצע. נראה לא טוב. החמצה מהגיהינום של וויגינס. הכמעט-סל של אמביד עם 0:08 שנ' מקצה המגרש כמעט שדד את הסאנס / מנחם לס

1.היום ניתוח גב שאני מחכה לו כבר שנים. להשתמע עוד כמה ימים!

אני ממש לא יכול לחכות לניתוח. בשנתיים האחרונות בעיית הגב הלכו והחמירו, ורופאי – וכמובן אני – מאמינים שהניתוח יאפשר לי הליכה נורמלית, בהתאם כמובן לגילי. אני מצפה ליותר – אני מקווה לחזור ולשחק טניס. תוך 24 שעות אודיע שהכל בסדר, ותןך ימים ספורים אתחיל גם לכתוב.

אנא, אין צורך בשום איחולים להצלחה. עשיתם זאת כבר, ואני הולך בשמחה ובלב שלם.

שימו לב: אחרי שסיימתי קטעים "1", "2" ו-"3" ממעורב זה (שעה 23:50 אצלכם ו-16:50 אצלנו) לפתע הטלפון מצלצל: "ישנו קונפליקט בחדרי הניתוח. האם אתה יכול להגיע לניתוח מחר ב-5 בבוקר לניתוח ב-6 בבוקר במקום השעה 13:00 כפי שנקבע?". עניתי שאני מוכן להגיע אפילו עכשיו. צלצלתי לחתני ג'ייסון שיהיה זה שייקח אותי (וכמובן את גייל) ושאלתי אם זה מתאים לו. הוא ענה שלא כל כך 'מתאים לו' להתעורר ב-04:30, אבל כמובן שהוא יאסוף אותנו.

אז אולי אכניס כמה קטעים קצרים למעורב זה מ-4 ואילך.

2. איך אומרים החברים שלי מאור עקיבא? "אשר יגורתי בא לי!"

משפט המחץ אמש לפני משחק הנטס נגד הפליקנס היה:

**********

James Harden experienced what the Brooklyn Nets are calling a "setback" in his hamstring rehabilitation and is now out indefinitely

**********

ג'יימס הארדן סבל שלשום מ-SETBACK עם מתיחת שריר ההמסטרינג ממנה הוא מנסה להבריא ולחזור למשחק. קודם דיברו 4 שבעות. עתה מדברים על 'זמן בלתי מוגבל'. רגע…כולל הפלייאוף???

אני הזהרתי כאן שזה יקרה והסברתי את הבעיה: אימון שאינו יעיל מספיק לשריר דו-מפרקי . הסברתי את הבעיה גם מבחינה קינזיולוגית וגם ביו-מכנית, עם המלצות ספציפיות כיצד לאמן את השריר הנמצא בחלק האחורי של הרגל העליונה, ושתפקידו לכופף את הברך וליישר את האגן (ירך) –שעור שני בקינזיולוגיה: כיצד לאמן שריר דו-מפרקי כמו ההמסטרינג / מנחם לס – Hoops.

הנה המשך ההודעה:

"BACK TO SQUARE ONE"

Back to square one," Nets coach Steve Nash said Tuesday. "We'll rehabilitate him and get him back whenever we can, and who knows when that will be. We'll support James and our performance team in getting him back in as best condition as possible. And hopefully that comes sooner than later, but there's no guarantee."

Harden experienced the setback Monday during an "on-court rehab session" and had an MRI on Tuesday, according to the team's statement. Nash said that Harden didn't fall or execute a specific maneuver that caused him discomfort.

"He just felt it," Nash said. "He didn't fall or stumble or anything out of the ordinary; he just felt something maybe in the ballpark of a strain. Then the scan revealed he did suffer a setback. So not much more to it other than just disappointment and that we have to rebuild and get him going again."

3. צלצול אחד לדוק מ.ל והארדן חוזר לשחק תוך 4 שבועות, ולזמן רב אחרי!

-אז מה, דוק, אתה היחיד היודע את הסוד ושאר הרופאים, המאמנים, והטריינרים לא מכירים את הבעיה?

-את התשובה על כך איני יודע. מה שאני כן יודע זה שמשך 33 באוניברסיטת אדלפי מאות סטודנטים (יותר נכון 'אלפי') למדו את העיקרון. אם זה חדר למוחם הלכה כמעשה בעתידם המקצועי?

חשבתי על כך לא פעם. ייתכן שמספר לא מבוטל של רופאים וטריינרים מכירים את העיקרון מבחינה תיאורטית אבל לא טורחים לבצע את האימונים – והטיפולים – הלכה למעשה. במילים אחרות – מכירים את העיקרון אבל לא מאמינים בחשיבותו עד כדי כך ולא מיישמים אותו באימון. הספורטאים לא רגילים לתרגילים המוזרים הללו ושונאים להתאמן בהם כי הם לא 'תרגילים רגילים' שהם מכירים. דבר אחד אני יכול להצהיר כאן כעובדה: בעשר שנות אימון כדורגל שלי באוניברסיטת 'אדלפי' לא קרתה לאף שחקן שלי מתיחת ההמאמינים אתם שהווריחורסמסטרינג, והשחקן שאני זוכר שהזהיר אותי למפרע (לפני שהוא הסכים לקבל את המלגה שהצעתי לו) שהוא סובל ממתיחות בהמסטרינג (עוד מתקופת הכדור-מים שלו כשהיה השחקן מס' 1 של ישראל, מהפועל גבעת-חיים), לא סבל יותר ממתיחה בשריר בארבע שנותיו כשחקן שלי. אני גם לא זוכר אותו שנפצע בהמסטרינג בשנותיו בהפועל ת"א אחרי שחזר ארצה. הוא אמר לי שהוא המשיך לעשותם בעצמו, ועדיין עושה לעצמו כטריינר אישי, ולאנשים אותם הוא מאמן.

4. המאמינים אתם שלפתע הויזרדס בגולדן סטייט הפך למסקרן ביותר מכל המשחקים? (וואי וואי איזו החמצה של וויגינס בלייאפ פתוח שהיה נותן לגולדן סטייט סיכוי לנצחון)

כמובן. מה הפלא? אנשים רוצים לדעת אם סטף יכול להמשיך ברצף הבלתי יאומן לחלוטין שלו. רוצים לדעת את סטפן קרי מסוגל להמשיך במשחקו הנפלא, הבלתי-עציר, והשובר את הכלים, ואם הויזרדס יכולה, באמת, לנצח משחק חמישי ברציפות, ולהפוך פתאום לקבוצה עם שאיפות ריאליות לפלייאוף?

(ומי שלא ראה את ההחמצה של וויגינס בלייאפ חופשי לחלוטין במצב 114-116 לויזרדס עם 8 טיקים לסיום, לא ראה החמצה כזאת מעולם. ברטנס שם 2 פאולים עם 5 טיקים והויזרדס ניצחה 118-114!)

5. האם הוא יעלה היום נגד דאלאס?

הלייקרס ואנטוני דייויס הבטילו שכן.

6. האם מינסוטה שינתה דעתה מלעשות טנקינג עד סיום הליגה?

לפי קרל טאונס איש לא הזכיר טנקינג (קשה לי להאמין), ואיש בקבוצה גם לא ישים לב אם תתחיל אווירה כזאת כי הקבוצה מרגישה שהיא בכיוון למעשה, "ואיש לא יקשיב למילה 'טנקינג'.

אני לא יודע אם זה היה בתכנית של הוולבס לנצח את הבלייזרס, נצחונת ה-2 מ-3 מאז האול סטאר. קרל טאונס נשמע במצב רוח טוב ביותר. למה, תשאלו? כי לא רק שהוא מתחיל להתנער מהאסונות המשפחתיים שקרו לו, אלא שהוא מאמין שאנטוני אדוורדס ימלא את התקוות שתלו בו, ויותר. נגד הבלייזרס הוא קלע 13 מה-34 נק' שלו ברבע הרביעי, ונראה שולט ממש בעניינים נגד הקו האחורי של הבלייזרס, וגם באזור המידריינג'.

טאונס ניסה – וניכשל – עם בחירת דראפט ראשונה לפני כן עם אנדרו וויגינס. הפעם הוא מרגיש שקורה משהו שונה:

"Let me just say," Towns began, "everyone's trying to find a way to show how they're better than Anthony Edwards, because he was taken No. 1. … That was the right decision for us in this organization — I want to make that very clear."

נותרו להם 13 משחקים לסיום העונה . ד'אנג'לו ראסל חזר, וטאונס משחק את הכדורסל הטוב ביותר שלו ב-20 המשחקים האחרונים עם 27.4 נק' ממוצע, 12.3 קרשים, 5.3 אסיסטים, וחשוב ביותר – 43.3% מהטריי

7. כפי שהבטחתי -"אוסטין ריברס לנאגטס לעשרה ימים לפני סוף השבוע" (הוא כבר שם!).

היום רק יום חמישי והוא הערב או מחר ילבש את מדי הנאגטס עם תקווה שהוא ימלא את החסר עם ג'מאל מוריי.

8. לרסה פיפין מדברת על האסון הגדול שקרה לסקוטי

אחרי שביום שני סקוטי פיפן הודיע על מות בנו בן ה-33 אנטרון (כל מה שידוע הוא שהוא סבל מאסטמה כרונית), אשתו לשעבר לרסה – שגם אינה אמו של אנטרון – החליטה להספיד אותו בכמה מילים בסושיאל מדיה.

אמנם לרסה אינה אמו של אנטרון, היא אמן של 4 ילדים אחרים של סקוטי. היא שיתפה את העולם בצילום של אנטרון, סקוטיט והיא, ושלושה מארבעת ילדיה עם סקוטי.

Some truths in life are hard to accept,” Larsa wrote. “Your memories will never be forgotten! They will always remain with us forever. You are forever in our hearts, we love u and will miss u always. Rip Antron.

היא כתבה שבנוסף לשלושת הבנים יש להם גם בת, סופיה. היא עוד גילתה שלסקוטי ישנן עוד שתי בנות – סיירה וטיילור עם אשה אחרת. לטיילור היה אח תרום – טיילר, שניפטר מיד אחרי לידתו.

אגב, סקוטי כתב היום שאלטרון היה כשרון כדורסל שבוודאי היה עושה את ה-NBA אילולא מחלתו.

9. ה'אינסיידרס' של הבלייזרס בחרו ב-CJ מקולום כ-'הסופרסטאר הבלתי מוערך ביותר בליגה' (ESPN)

מה שלא ידעתי היא העובדה שיש לו אח המשחק במקצועני ברוסיה!

10. הטוויטר של הפיסטונס הורד מיד, אבל הבדיחה על חשבונו של בלייק גריפין כבר פשטה בסושיאל מדיה של ה-NBA!

11. אנטוני אדוורדס הופך לבדחן של הליגה. GOOD FOR HIM! (עוד אמירה 'הילריוס' על שלא ידע מי זה אלכס רודריגז (איירוד)

12. הישנו מקרה ראש מסובב יותר מקנדריק פרקינס ב-TV? – "אני מקנא בסטפן קרי. הלוואי והייתי שחור בהיר כמוהו!"

כאן: https://blacksportsonline.com/2021/04/kendrick-perkins-says-hes-jealous-of-steph-curry-because-he-wishes-he-was-light-skin/

13. חובה לתת מבט בזריקה של אמביד לשוויון נגד פיניקס עם 0:08 לסיום

פיניקס הובילה לכל האורך ופילי רק ניסתה להשוות. אני חייב לציין שהסאנס שכנעה אותי שהיא דבר אמתי. אני חייב ללכת לישון לקימה מחר ב-04:30 בבוקר אז לא היה לי זמן לחפש את הסרטון של הזריקה של אמביד!

14. מומי, תן מבט בטוסיק של החברה החדשה של בול בול!!! (אפילו עבורי זה כבר מוגזם!)

בול בול הוא 2.18 מ' שלא מוערך מספיק. יש לו מה זה חוש הומור. הוא לא מתבייש בגובהו ומאד OUTGOING. החברה החדשה שלו? המודליסטית מולן הרננדז. ביני לבין שמעון, הנאגטס אפילו העלו אותו בחמישייה באיחד המשחקים האחרונים.

אבל מה? אחרי בדיקת התמונה הגעתי למסקנה שטוסיק כזה כבר עובר את הגבול. מומי יביא בוודאי טענות נגד, אבל אני איתן בדעתי, כפי שאומרים החברים שלי מתל-חנן.

15. נראה לי שטריי יאנג נפצע קשה (בעקב?) במשחק נגד הניקס! לקראת הסיום גם קפלה? (נפל בצורה מאד לא נעימה על גבו)

16. יאללה. הולכים לישון. עוד 7:30 שעות ניתוח גב! מאמין שאחזור בפחות משבוע.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. חחח מנחם מצחיק התמונה האחרונה. ככה בול בול נפל מהר אה😂😂

    פילי היו בלי האריס וסימונס אחרת היינו מנגבים את הסאנס. ראית מה אמביד עשה להם שכל הקבוצה שמרה עליו ולא איזה קליר פאת שנותנים לחצי ליגה.

    שלא נדבר על השיפוט ושריקות האוויר לבוקר שקיבל מינוי לדרגת אלוף ונכנס למטכל. טייבול היום השמיד אותו.

    ההוקס שיחקו העונה אולי 5 משחקים עם סגל מלא (ואני לא מחשיב את דאן או משהו כזה אלא את הגרעין) ועכשיו לפני לוח משחקים קשה של 6 משחקים גם טריי נפתע ובמקרה הטוב יעדר מכמה משחקים שזה הפסדים בטוחים והדרדרות למעמקי הטבלה במקום מקום 4 מקום 8 כזה. חבל מאד. המזל לא לצידם אבל כמעט כל הליגה פצועה פילי בלי סימונס והאריס הנטס בלי הארדן ודוראנט לייקרס בלי לברון ודיוויס וכו וכו.
    איך אמר פעם רבינו פנחס הגרשוני עדיף סנטימטר מזל מקילומטר שכל.

    1. אין מצב שצפית במשחק.
      א. הסיקסרס הלכו לקו יותר פעמים מהסאנס, למרות שהם שיחקו פיזי מאוד בהגנה.
      ב. להזכירך, גם במפגש הקודם בין הקבוצות אלו היו הסאנס שניצחו. אז מול הרכב מלא של הסיקסרס.
      ג. טייבול אכן היה נהדר בהגנה. זה לא עזר כאשר למרות הגנה צמודה ואיכותית, בוקר קבר על הראש שלו את הג'אמפ שלמעשה ניצח את המשחק.

          1. גיא שריקת אוויר הטכני שנשרק על גרין, שני השריקות שבוקר חטף שהלך לקו (פעם אחת השופטים שינו את ההחלטה), זה שמפוצצים את אמביד בכל מהלך והמשרוקית לא נשמעת לעומת צד שני שכל נגיעה שווה שריקה …
            .
            וזה שאתה מביא את הטענה הדמגוגית שהסיקרס הלכו יותר לקו זה בלי להתייחס לאופי המשחק ושפילי שיחקו בצבע בעוד הסאנס הפציצו מ3 וממיד ריינג עדיין היחס בין השריקות למכות היה הזוי.

            , השופטת הבלונדינית אין לי מושג מי זאת אבל החמצון שרף לה את המוח כמות הטעויות שהיא עשתה.
            .
            לפילי היה חסר הערב את ניהול המשחק של סימונס בלי האריס קרי וסימונס לא היה מי שניהל את ההתקפה (אמביד ניסה לעשות את זה אבל מנהל משחק הוא לא), גרין לא מסוגל לכדרר

            1. לא רובוט, לשני מהלכים לפני פה בהחלט היה מגע על בוקר ביד אבל יפה שניסית להפיל אותי רובוט, חשבתי שאתה לא יודע לחשוב.
              בוקר נכנס בטייבול בשיא המהירות מקבל עבירה (שלא טייבול יצר מגע), אחרי זה בלוק נקי שכחתי כבר מי זה היה השופטת שורקת לעבירה (וריברס מפעיל צאלנג וזוכה בו)
              פול מעיף את גרין וגרין מקבל טכנית, היה שיפוט הזייה, בעוד בצד השני אמביד בכל מהלך חוטף פיצוצים והזברות שותקות

            2. מה זה שני מהלכים לפני? תביא את המהלכים שאתה מדבר עליהם. הם כולם זמינים ממש כמו זה.

            3. בעצם אני יודע שאתה לא תביא וגם למה.
              כי הטענות שלך מגוחכות תחת בחינה.
              אתה מתלונן על עבירה שנשרקה לא נכון ותוקנה.
              אתה מתלונן על עבירה שהמגן לא יצר את המגע אבל כנראה שאתה מנסח את זה כך מתוך חוסר הבנה שזה לא בהכרח אומר שום דבר על האם הייתה עבירה או לא.
              אתה בוכה על טכנית שאין לך שום מושג לגבי מדוע היא ניתנה חוץ מהרגש שלך שממש לא חושב שהיה צריך להיות טכנית על בסיס שום כלום.
              אתה מתלונן על פיצוצים שאמביד חוטף כאשר בפועל הוא כל המשחק יזם מגע וניסה להוציא עבירות אל מול שמירה שעשתה עבודה מאוד טובה בלא לספק לו את העבירות שהוא חיפש.

  2. 1. יש מצב שאח של סי ג'יי מקולום, אריק, החל את הקריירה שלו (או לפחות אחת התחנות הראשונות) במכבי נתניה.
    2. אף שחקן לא עושה טנקינג בכוונה, הם יודעים שזה יפגע בהם. אם כבר ההנהלות מורידות הנחיה למאמנים לשחק פחות דקות או שמושיבים שחקנים מובילים בטענות כאלו או אחרות… השחקנים עצמם על המגרש יודעים שהם משחקים עבור המוניטין שלהם ולחוזה הבא שלהם.
    3. קנדריק פרקינס קשקשן. הבחור מנסה לעשות פרובקציות בכוח כדי לקבל תשומת לב בתור פרשן.

  3. המון בהצלחה בניתוח מנחם.
    *
    אוף עם אבדיה. רק בריאות.
    *
    מהשחקנים שחוו פציעות משמעותיות העונה אפשר להרכיב חמישיה שתנצח כל חמישיה שיציבו מולה… KD, לברון, הארדן, AD, קליי תומפסון… נקווה שטריי יאנג מספיק בריא כדי שלא ינסה לדרוש מקום בחמישיה הזו.
    *
    אולי צריך לקצר את סדרות הפלייאוף העונה להטוב מ-5 כדי להקל קצת את העומס? לפחות את שני הסיבובים הראשונים.
    *
    אנדרו ויגינס נותן את אחת העונות הכי טובות שלו. הוא השתפר בהגנה וגם מציג את האחוזים הכי טובים שלו. טרו שוטינג גבוה בקרוב ל-3% מהעונה הקודמת (וביותר מ-4% מהאחוז הממוצע במינסוטה), שיפור של כמעט 5% מהשלוש…
    אבל כן. הוא מחטיא לייאפים חשובים מידי פעם. אפשר להוציא את אנדרו ויגינס ממינסוטה אבל אבל אי אפשר להוציא את מינסוטה מאנדרו ויגינס.
    *
    צריך לציין משהו נוסף לגביו – הוא הגיע בסדרת טריידים. תמורת שני שחקנים שבילו את העונה האחרונה בפציעות.
    זה אולי לא נראה ככה כי בג"ס אנחנו צריכים יותר מויגינס ולעומתנו הנטס מסתדרים אפילו בלי KD ולמינסוטה לא יעזור כלום אז מה זה משנה – אבל נראה שהרווחנו איתו.

    1. וויגינס היה היום רע מאד בהגנה חגגו לו על התחת
      הלייאפ שהחטיא זה קורה לכולם גם לטובים ביותר (שאני לא אביא פה סרטונים של ראס…)
      אם מישהו חושב פה שההחטאה שלו הייתה נוראית לא ראיתם היום את דוויט מול הסאנס. היה ריב שהוא תפס באוויר ובמקום לתת טיפ פיצץ את הקרש עם הכדור שעף כמעט עד החצי 🙂

      1. יש ימים כאלה.
        בכל מקרה זו גם תקופה טובה של וושינגטון וגם יש לנו חיסרון עליהם כי יש להם כמה שחקנים גבוהים וחזקים שיכולים לעשות נקודות ולנו אין כמעט אף גבוה שיכול לעצור אותם. בגדול אין לנו כמעט גבוהים.
        *
        דווייט אוהב לפוצץ דברים. זה לא חדש.

      1. חצי מסכים. זו התשובה הרציונאלית.
        אבל לאור כמות הפציעות אני מנסה להיות יצירתי ולצאת מאיזור הנוחות של להיצמג להשערת האפס:
        אולי עומס וגוף כואב גורמים לנו לבחור במודע או שלא במודע להיכנס למצבים שהם יותר נוחים לנו בתחושה באותו הרגע אבל יותר מסוכנים?
        הייתה לי לפני 4 שנים מחלה שגרמה לי לפצעים על הרגליים והידיים (דברים שנבדקים בהם מהפעוטון של הילד) – התחלתי ללכת מוזר ולבחור תנועות שלא נוחות לי. עד שהפצעים עברו בעיקר היו לי כאבי גב.

        1. לא יודע לגבי מה שהיה לך בידיים אבל זה ידוע שאם יש לך בעיה בכף רגל אחת, עם הזמן יש סיכוי טוב שתופיע בעיה בכף הרגל השניה.
          הגוף מתאמץ כדי להגן על האיבר הפגוע והעומס מביא לפציעה בצד השני.

          1. היה לי פה וגפיים (לא דומה לפה וטלפיים). בידיים סתם לא יכולתי להשתמש. על הרגליים לא יכולתי לדרוך כרגיל.

  4. רק בריאות מנחם.
    פילי הראתה אופי, בלי 3 שחקני חמישיה וזה הלך צמוד מול הסאנס, רק שאמביד ינוח קצת. הרגלי זכוכית שלו בעייתיות.

  5. ממחלים מניתוח אחד לשני, אני מאחל לך התאוששות מהירה וקלה. מי כמוני יודע כמה כאבי גב יכולים לשתק אותך.
    תודה רבה על המעורב

  6. תודה מנחם, רק בריאות.
    .
    וואו הזריקה של אמביד הייתה יכולה להיות הסל הגדול בהיסטוריה מבחינת דרגת קושי וביצוע

  7. בהצלחה בניתוח, שתהיה בריא.
    – בשבועות האחרונים אני עדיין מנסה להסתגל למצב החדש בו יוסטון נהייתה נמושה ופיניקס היא מאריות הליגה. זה כל כך מוזר, התרגלנו לחיים הטובים בצמרת ושיש קבוצות "שנועדו" להיות בתחתית. ופתאום בשנה שעברה ההפתעה הנעימה עם פיניקס והשנה, בכלל שישו ושמחו. שיהיה להם לבריאות.
    – אפרופו הארדן, כשרואים אותו יושב על הספסל במשחקים הוא נראה שמן, אפילו בישיבה. אולי זה קשור לפציעה שעבר?
    – למרות הביצועים היפים של אמביד אני עדיין עם יוקיץ'.
    – סטף איבד צעד, שחקן גמור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט