אירועי דיומא – 21.04.2021 – כדורגל, סנוקר, אופניים, שחמט-מועמדים, שחייה

כדורגל אירופאי/ צפריר אוזדובה

הסופר ליגה בוטלה!

בעקבות הלחץ המתמשך של האוהדים (גם הנסיך ווליאם הביע את מחאתו) וכמובן לחץ ההתאחדויות המקומיות והבינלאומיות הקבוצות האנגליות החליטו למשוך את השתתפותן מהסופר ליג. דבר שהוביל לנשירת אינטר והליגה קרסה כמו מגדל קלפים. במקביל השמועה אומרת שאופא הציעה תמריצים לקבוצות לפרוש (שוחד?). אני לא יודע אם המהלך טוב או לא אני רק יודע שהליגות המקומיות נצלו. הפער בין המועדונים הגדולים לקטנים גדול כל כך בימים אלה שאחד שאוהד קבוצה כמו רומא או אפילו סיביליה או ארסנל אפילו לא מצפה לאליפות אלא להגיע למקום הרביעי ואם לא היה את התחרות למקום הרביעי? כי אנחנו יודעים טוב מאוד מי תיקח אליפות בכל ליגה. לפעמים אני מקנא בדרום אמריקה שם דפנסיה ו חוסטיסיה יכולה לקחת תואר אירופי ולהילחם על אליפות ארגנטינה. גם בדרום אמריקה הגדולות קונות את הכוכבים של הקטנות אבל הפערים לא כאלו.

ליגה ספרדית

קאדיס- ריאל מדריד (23:00)

מחזור אמצע השבוע בספרד והמשחק המסקרן מכולם יהיה קדיס נגד ריאל. האם ריאל תחזור למסלול הניצחונות? ריאל איבדה השבוע נקודות חשובות במאבק האליפות לאחר תיקו 0 מול חטאפה שבו זידאן בחר לעלות באופן תמוה אם הרכב משני. הלו זה מאני טיים זה לא הזמן לרוטציות ולשינויים. מצד שני זידאן מוציא מהסגל את המקסימום אז אולי לא מתפקידי לבקר אותו. קדיס לא תתקפל בקלות הקבוצה בתקופה טובה ואומנם סיימה בתיקו במחזור האחרון מול סלטה ויגו אבל לפני זה הייתה עם שני נצחונות רצופים שהיו על חטאפה (שריאל לא הצליחה לנצח) ולנסיה והכי חשוב בסיבוב הקודם קדיס ניצחה 1-0 במדריד!

ליגה אנגלית

אסטון וילה מנצ׳סטר סיטי (22:15)

לא רוצה להצהיר על מצב חירום בסיטי. אבל היי הם מתחילים לקרטע קצת והשבוע הפסידו פעמיים לצ׳לסי בגביע ו ללידס בליגה והם מקום ראשון בפער 8 מיונייטד אבל הפסד אחד ו 5 זה נשמע אחרת לגמרי ופתאום האליפות שנראתה סגורה הופכת למותחן אחד גדול. אבל כל זאת אם אסטון וילה מנצחת בבית. וילה במקום ה 11 והפגינה העונה חוסר יציבות וקשה לדעת איך תגיע. במחזור הקודם היא הפסידה 2-1 לליברפול.
בסיבוב הקודם זה נגמר 2-0 לסיטי

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – סיבוב ראשון

12:00, 21:00: מארק וויליאמס-סאם קרייגי
12:00: שון מרפי-מארק דייויס
15:30: מארק סלבי-קורט מאפלין
15:30: ג'אד טראמפ-ליאם הייפילד (7:2 לטראמפ)
21:00: בארי הוקינס-מתיו סלט (6:3 להוקינס)

יום אתמול של האליפות כלל כמה משחקים צמודים ביותר, ולעומתם כמה חד צדדיים במיוחד. שלושה משחקים הסתיימו, וביניהם שניים שלראשונה בטורניר כללו פריים מכריע. כזה היה המשחק בין ג'ק ליסובסקי ל"קפטן" אלי קרטר, שהיה מתחילתו נדנדה מותחת, עד שהסתיימה בניצחון של ליסובסקי. עוד יותר כזה היה קרב הצמרת בין דינג ז'ונווי לסטיוארט בינגהאם, שהיה ממש מותחן מורט עצבים, עם פריים מכריע (מותח אף הוא) שנדחה ללילה, ולבסוף הוכרע לטובת הבריטי הוותיק. בניגוד לשני אלה קיבלנו גם משחק חד צדדי מאד שהוכרע אתמול, בין מארק אלן לליו האוטיאן, בו האקדוחן הצפון אירי פשוט רמס את הסיני הצעיר שמולו בתצוגת דומיננטיות מרשימה. אתמול גם נפתחו שני משחקים נוספים, שהיו חד צדדיים למדי. הראשון, בין ג'אד טראמפ לליאם הייפילד נגמר ב-7:2 לטראמפ, כשבאחד הפריימים הבודדים שבו זכה יריבו, הוא עשה זאת בעזרת שני Flukes רצופים, מחזה נדיר ביותר. גם במשחק בין בארי הוקינס למתיו סלט, הפייבוריט הוקינס ניצל את יתרון האיכות שלו על היריב, בדרך ל-6:3 בסיום הסשן. שני המשחקים יושלמו היום.
היום ייפתחו שלושה משחקים נוספים, המשחק הראשון יפגיש את אלוף העולם שלוש פעמים, מארק וויליאמס, עם סם קרייגי. לוויליאמס הייתה עונה סולידית למדי עם זכייה בטורניר אחד. היריב המדורג 58 בעולם רחוק מאד מהקליבר של הוולשי שממול, מה שאומר שיהיה לנו כאן פייבוריט ברור במשחק זה. המשחק השני יפגיש את שון מרפי עם מארק דייויס. מרפי רחוק מאד מהכושר שהביא לו זכיות באליפות העולם ובטורנירים נוספים בעבר, הרבה בגלל פציעות טורדניות מהן סבל. עדיין הוא אמור להיות פייבוריט מול דייויס, זקן שחקני הטורניר (בן 48), שמעולם לא זכה בטורניר דירוג בקריירה הארוכה שלו. המשחק השלישי יפגיש את מארק סלבי עם קורט מאפלין. לסלבי הייתה עונה טובה מאד עם שני טורנירים על החגורה. עדיין, הכושר שאיתו הוא מגיע לטורניר הוא בסימן שאלה, אחרי כמה הופעות נפל בטורנירים האחרונים. זה די אמור להטריד אותו במשחק זה, היות והיריב הבריטי-נורבגי שממול הוא מהאיכותיים שהגיעו מבין הלא מדורגים בטורניר, כפי שגם העידה ההגעה שלו לרבע גמר האליפות הקודמת. שידורים ביורוספורט 1,2 לאורך היום.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פלש ואלון

*המלצת צפייה* הפלש ואלון הוא המירוץ השני בסדרת קלאסיקות הארדנים, שכפי ששמו מעיד, נערך באיזור הוואלוני של בלגיה. המירוץ ידוע בעיקר בזכות התכונה העיקרית המאפיינת אותו – קטע הסיום בקיר של הוי. הקיר הנ"ל הוא טיפוס קצר ותלול במיוחד (מגיע רגעית לאיזור ה-20%), שמלבד קו הסיום מופיע עוד פעמיים לקראת הסיום. זה הופך את המירוץ להרבה פחות טקטי מאשר רוב הקלאסיקות החד יומיות, כשהזוכים בו הם בעיקר הרוכבים בעלי הכח הרב ביותר ברגליים בסוג כזה של טיפוסים – הפאנצ'רים. בשנים האחרונות יש מלך אחד בתחום – ז'וליאן אלאפיליפ. אלוף העולם נטל לפני שלוש שנים את הבכורה בתחום מאלחנדרו ואלוורדה (שגם אותו נראה כאן היום), ולאחר הפסקה בשנה שעברה, חוזר היום ללחם והחמאה שלו. מולו נראה כאן שורה ארוכה ומכובדת של מטפסים, ביניהם גם כמה זוכי טורים מהצמרת הגבוהה ביותר של הענף (שינוי מרענן לעומת השנים הקודמות, דבר שראינו בקלאסיקות הארדנים בשנה שעברה). בין אלה נוכל לראות את פרימוז רוגליץ' וטאדיי פוגאצ'אר, בתוואי שאולי לא אופטימלי עבורם. האחרון ילווה בזוכה השנה שעברה, מארק הירשי, כשמעניין יהיה לראות מי מהשניים יוגדר כמוביל של קבוצתו במירוץ. קבוצת אינאוס תגיע לכאן עם שלישיית אדם ייטס, קאראפאז וקביאטקובסקי. מייקל וודס מ-ISN הוא בהחלט גם פייבוריט חזק כאן, וכמוהו גם הדני יאקוב פוגלסאנג. צ'אבז, מרטאן, גודו, מולמה, טיונס, שכמן, אורן, היגיטה וקוסנפרואה יכולים גם הם למצוא עצמם על הפודיום. שידור ביורוספורט ב-15:15.

טור האלפים – קטע 3

קטע 2 של המירוץ היה קטע מרובה טיפוסים, עם מופע יחיד של רוכב אחד – סיימון ייטס. הבריטי, בשורה של חמש או שש התקפות על הטיפוס האחרון, נפטר מכל יריביו ב-GC, והמשיך בבריחת סולו אל הקו. היריבים ב-GC ניסו לרדוף אחריו במגוון של קונסטלציות, אך לא ממש הצליחו לקזז את הפער מהבריטי. זה נגמר בניצחון שלו בפער של 40 שניות, הראשון שלו העונה. מבין אלה שמאחוריו, היה זה פאבל סיבאקוב, זוכה המהדורה הקודמת של הטור, שהתנתק מהיריבים והצליח להגיע שני, 20 שניות לפני חבריו האחרים לקבוצה. דן מרטין הצליח להקדים את ולאסוב וספדה במאבק על הפודים. כך שבסוף היום, ובהינתן התוואי של הקטעים הבאים, ייטס נמצא במושב הנהג על מנת לזכות בטור כולו. הוא כעת מוביל במירוץ לפני סיבאקוב (45+), מרטין (1:04+), ולאסוב וספדה (1:08+), הינדלי וקארתי (1:27+), שולץ, גררו, בילבאו, קינטאנה, וסוסה (1:52+).

קטע 3 של המירוץ כולל אף הוא כמה עליות ברוטליות (ומעניין מדוע המארגנים לא מחשיבים את השתיים הקשות שבהן כמדורגות). עדיין, הסיום של הקטע הוא מישורי, מה שמרמז ששינויים גדולים ב-GC לא צפויים לנו כאן, ואולי המנצח אף יגיע מתוך קבוצת בריחה. שידור ביורוספורט ב-13:30.



שחמט – תחרות המועמדים, ארוע רודף ארוע, והיום משחק שלישי רצוף לפני יום המנוחה

אתמול שוחק הסיבוב התשיעי (מתוך 14) בתחרות המועמדים, שהמנצח בה יעלה לדו קרב על אליפות העולם מול קרלסן:

1 GM Alekseenko (3½) 2696½ – ½ GM Caruana, F. (4½) 2820
2 GM Grischuk, A. (3½) 2777½ – ½ GM Nepomniachtc. (5) 2789
3 GM Giri, Anish (4) 27761 – 0 GM Wang, Hao (4) 2763
4 GM Ding, Liren (3) 2791½ – ½ GM Vachier-Lagr. (4½) 2758
השחקן מימין שיחק בלבן



אתמול היו כמה משחקי מפתח:
אלכסנקו הצעיר והמדורג אחרון, שוב עמד בפרץ והחזיק מעמד גם מול קרואנה החזק והמצוי בתנופה וסיים איתו בתיקו.
נפו, המוביל בתחרות, ידוע בסגנונו ההרפתקני. דווקא הוא זה שמסיים משחק שני רצוף בתיקו סולידי שמשאיר אותו רענן למדי לקראת ההמשך.

לגראב עוד לא הספיק להסדיר דופק אחרי ההפסד שלשום לקרואנה, וכבר היה צריך לעמוד במרתון נוסף בשחור, הפעם מול המדורג שלישי בעולם – דינג. הפעם לגראב עמד בפרץ וסיים בתיקו, במשחק שבו הוא נדרש לתעצומות נפש, שכן דינג היה על סף ניצחון ורק חוסר דיוק במצב של דוחק זמן מנע זאת ממנו.

המנצח של הסיבוב הוא גירי, שידוע בסגנונו הסולידי, אך אתמול סיים בניצחון סוחף על וואנג הסולידי אף הוא, והצטרף לחבורת הצמרת.

העמדה בה ניצח גירי את וואנג, אפשר לראות את ההתקפה החזקה של הלבן שאין הגנה מפניה


דירוג
עולמי
שםניקוד—— מד-כושר
4Ian Nepomniachtchi5.5—— 2789
2Fabiano Caruana5—— 2820
15Maxime Vachier-Lagrave5—— 2758
7Anish Giri5—— 2776
12Wang Hao4—— 2763
41Kirill Alekseenko4—— 2696
6Alexander Grischuk4—— 2777
3Liren Ding3.5—— 2791
המצב בתחרות המועמדים, סיבוב 9 מתוך 14



אפשר לראות שרק ל 4 שחקנים יש סיכוי ריאלי לזכות, וגירי הצטרף לחבורה אתמול.
נפו עדיין מוביל, אך צריך לראות איזה מומנטום יביא איתו בהמשך, כי סדרת תוצאות תיקו תביא אותו בסיום ל 8 נקודות מתוך 14 וזה בדרך כלל לא מספיק.
לרוב זוכים בתחרות המועמדים עם 9 נקודות או לפחות 8.5.


מעניין לראות מי ישיג ניצחון יקר ערך היום, רגע לפני יום המנוחה:

1 GM Caruana, F. (5) 2820— — GM Ding, Liren (3½) 2791
2 GM Vachier-Lagr. (5) 2758— — GM Giri, Anish (5) 2776
3 GM Wang, Hao (4) 2763— — GM Grischuk, A. (4) 2777
4 GM Nepomniachtc. (5½) 2789— — GM Alekseenko (4) 2696
משחקי היום, בסיבוב העשירי בתחרות, השחקן הימני בלבן



במשחקי היום:
קרואנה ינסה כבכל יום להשיג ניצחון ולהעפיל שוב לדו קרב עם קרלסן. היריב הפעם הוא דינג, אבל קרואנה בלבן והוא לא יסתפק כנראה בתיקו קצר.

לגראב המותש וגירי המצוי בתנופה נפגשים לקרב צמרת ישיר בשולחן 2, כאשר הכרעה לטובת אחד הצדדים תשפיע רבות על הדינמיקה בתחרות.

וואנג וגרישצ'וק ינסו לשפר את מצבם, לאחר הפסד מאכזב.

בשולחן 4 נפו ינסה בלבן להפיק את הניצחון מול אלכסנקו, שבינתיים מוכיח שהוא רחוק מלהיות יריב נוח.

פוסט עם ניתוח מסוים של סיכויי כל מועמד לקראת סיבובי ההכרעה

אנחנו נעקוב אחרי התוצאות מדי יום בפוסט של "ענייני דיומא" וכמובן אפשר לעקוב גם באתרים הרגילים:

אתר chess.com – שמתגלה כאתר מומלץ לעקוב בו אחר המשחקים
אתר צ'ס 24
אתר התחרות הרשמי

שחייה / מנחם לס

ריאן לוכטי, השחיין האמריקאי המהולל שהאולימפיאדה בריו לא נגמרה טוב עבורו רוצה לנקות את שמו, ולפרוש אחרי שהוא יבצע משהו מיוחד במינו. בן ה-36 הזה החליט לנסות לעשות את נבחרת ארה"ב ולהשתתף באולימפיאדה טוקיו. הוא לא נחליט עדיין על המקצוע שייבחר, אבל מצורת אימוניו נראה שייבחר ה-800 חתירה או באחד נמשני ה-IM.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. תודה לכולם על הסיקורים

    הסופר ליג לדעתי היא אמצעי מינוף למול אופ"א/פיפ"א של הגדולות – לא נראה לי שיקרה אלא יתמזג לליגת האלופות בתצורה אחרת (למה טוטנהאם וארסנל בסופר-ליג זה מביך)

    ריאן לוכט בשיאו היה מדהים – לא מאמין שבגילו "המופלג" הוא יצליח יותר מדי אבל אם מישהו יכול זה הוא (ומייקלס פלפס)

  2. אני בכלל מציע שכל המשחקים ישוחקו ככה בין 12 בלילה ל ארבע לפנות בוקר.
    ריאל כבר משחקים ב 11 בלילה אז אולי עדיף ב 2 לפנות בוקר ביחד עם משחקי האן בי איי?
    לא?

  3. צפריר ,פאקו ,שחר ומנחם תודה רבה אתם נהדרים !!
    לפני שמתחילים "פרשנות שלי" לגבי התקפלות הסופר ליג המהירה
    יש כמובן הרבה מאד זוויות לפרשה לא בטוח אגע בכולם אבל אשתדל לפחות חלקית.
    (מי שרוצה לעלות זאת כפוסט מוזמן …לי אין הזמן להתעסק בכך אבל הרשות נתונה ….)

    פיפ"א /אופ"א
    מה הם לא ?
    1 הם לא צדיקים גדולים (זה כמובן ידוע )
    2 הם לא פראיירים (את זה לא כולם ידעו למשל חברנו היקר שאני מאד מעריך שמעון )
    אנסה קצת להרחיב על 2
    שמעון טען שהם גוף ישן ומיושן
    וחשוב מכך כבד.
    בפועל מעבר לכך שנעשו שינויים פנימיים בארגון יש לו כמה ביצי זהב לא קטנים
    1 מפעלי הנבחרות השונות
    2 מפעל ליגת האלופות
    3 הרבה מאד כסף.
    4 כח מקומי דרך ההתאחדויות המקומיות

    אשר ל 1 לטורנירים השונים זו סיבה חזקה מאד ומשמעותית ביותר אליה נדבר בנפרד
    אשר לכסף הוא לפי השמועות שצפריר הביא (עם מקורות בכל האתרים ) עזר לייצר הפרד ומשול בין המועדונים הגדולים
    ולהרוג את זה כשזה (יחסית) קטן מן הסתם במחיר לא קטן
    בסופו של יום עם כל הביקורות אופ"א ופיפ"א ידעו לפעול במהרה בצורה נכונה.

    2. האוהד +המסורת

    כאן נראה לי שיש את הטעות הגדולה ביותר בתפיסה ובהשוואה בין הספורט "האמריקאי" המוכר לאוהד הישראלי (כולל הנ.ב.א) לבין הכדורגל העולמי .

    בספורט האמריקאי מדובר בתרבות אחרת לחולטין שם הכל מראש שואו וביזנס אין שם תרבות עליה דיבר פפ אותה התרבות שמעודדת הצלחה במובן מה זה להיפך וזה מה שפוגע בליגה (מקרים כמו פילי וכו')
    אז כמובן יש לכך את היתרונות שלהם אבל הנקודה היא שזה משהו אחר לגמרי באופן בסיסי ביותר בתרבות הבסיסית .

    ולכן המיזם הזה פגע באוהד הכדורגל הממוצע .

    שמעון ואחרים לא הבינו למשל מה כ"כ חשוב בבילבאו נגד חטאפה .
    התשובה היא פשוטה זה לא בילבאו וחטאפה זו כל תרבות הכדורגל .

    כדורגל ללא מאבקי ירידה ותחתית ללא דרמות הירידה הוא לא כדורגל .
    כדורגל ללא סיפורי קסם וסיפורי סינדרלה כגון של לסטר או אם תרצו אטאלנטה אשתקד הוא לא כדורגל .
    כדורגל שמשוחק רק בין הגדולות אמנם נוצץ ונעים אבל זה מחסיר משהו מאד מהותי בכדורגל

    ואת זה האוהד לא קיבל .

    האוהד הממוצע אולי היה שמח לקבל יותר כדורגל איכותי אבל לא על חשבון כל המסורת ולא רצה לבטלה במחי יד החמדנות של פלורנטינו פרס ושותפיו .
    זה הכל .

    כאשר מוסיפים לכך את טורנירי הנבחרות בעלי המסורת ארוכת השנים והיוקרה שלא ניתנת להשוואה ואין לה שום דבר דומה להשוואה למשל בתרבות האמריקאית מקבלים שינוי מהותי ביותר שיורחב בסעיף הבא.

    כאשר האוהד התנגד בכזו נחרצות פעלו גם הממשלות בעיקר בבריטניה (הלוואי עליהם לפעול בנחרצות הזו בקורונה …)

    3.השחקן / המאמן והפרטים המרכיבים את המשחק הזה .

    ה"סופר ליג" שכחה פרט קטן שיש שחקנים וגם להם יש כח שהכדורגל הזה מורכב מהמון פרטים קטנים שמרכיבים אותו .

    אותו "השחקן" מעבר לכך שכבר חתום בחוזים מחייבים מול גופים שונים למשל לגבי קמפיינים שונים והופעות בטורנירי נבחרות
    לא יכול לפתע פתאום לוותר על כל זה רק כי זה מתאים לאינטרסים של פרס.

    דבר אחרון לגבי אותו השחקן הממוצע .

    כאשר הוא היה בילדים שמעון החלום שלו לא היה להיות טייקון החלום שלו היה להניף את גביע העולם /האלופות ולהיות מסי או רונאלדו

    כאשר ילד שכזה רואה טורניר גביע העולם הוא מרגיש מחויב לכך במיוחד כאשר הוא חי בדרום אמריקה
    שם גביע העולם קדוש ולכן למשל בארגנטינה מסי עדיין לא דייגו וכנראה לא יהיה אף פעם דייגו
    בכל הכבוד לניימאר עד שלא יביא את הגביע הוא לא יהיה מוזכר בדרגת פלה ואפילו לא רומאריו /רונלדו /ריבלדו /רונלדינו

    ככה זה עובד.
    ומי שחשב שתמורת כמה ג'ובות (שכך וכך השחקנים הללו יקבלו ) הם יוותרו על גביע העולם טעה בענק .

    4 המנהלים /הבעלים /העסקנים וכו'

    גם כאן ניתן לחלק ביניהם
    יש את השואו ביזנסים אלו שלא גרים אפילו באירופה (בעלי היונייטד) שמה שמעניין אותם זה דבר אחד בודד כסף וביזנס ועסקים
    והם גם הגיעו לכך מעמדת כך

    מולם יש כאלו שיש להם את הכסף והם חיפשו בעיקר יוקרה כזו שנרכשת על ידי המסורת (פ.ס.ז)

    ישנם גם את המנהלים הנבחרים בגופים כמו ריאל ולהבדיל מינכן שם הנשיא הוא עסקו שנבחר בידי הציבור קרי האוהדים

    בשורה התחתונה התכנסה שם שורת בעלים עם אינטרס אחד משותף אבל גם לא מעט מנוגדים .

    והתוצאה בהתאם
    האינטרס המשותף היה להשיג את כסף ורווחים
    אבל הניגוד היה בכך שפרס רצה להשיג הרבה כח ושליטה מול אופ"א ופיפ"א גם במחיר פגיעה במסורת וזה פחות עבד.

    5. דגש מיוחד על פלורנטינו פרס :
    פרס הוא איש של הצלחות גדולות והתרסקויות ענק
    הוא תמיד היה איש של מיזמים גרנדיוזים
    לעיתים הצליח לעיתים נחלש ולעיתים הצליח ונכשל די במקביל כמו אותה קבוצת חלומות שכללה את זיזו , פיגו ,רונאלדו ואחרים בתחילת העשור הקודם .

    אבל פרס רצה עוד דבר הוא רצה כח הוא רצה להיות פורץ דרך ולהתחרות בכח של פיפ"א ואופ"א וניסה לייצר אינטרס משותף אך כזה שארגוני הכדורגל פוררו בקלות (גם אם זה אומר שוחד לכמה קבוצות )

    לפעמים אנשים בעלי שאר רוח שכזה לא כ"כ חייים במציאות וקולטים את רחשי לב הציבור.
    בנוסף אם זה שמעון בטח יסכים …פרס זה שם של לוזר ….

    6 העיתוי :
    העיתוי נבע גם מכך שלפחות לגבי חלק מהמועדונים נמצאים במצוקה גדולה
    המשכורות שולמו ובענק גם בתקופת קורונה
    אך הכדורגל ללא הקהל הוביל להפסדים גדולים
    וגם ככה הקבוצות הללו רגילות לחיות באובר לא קטן
    תוסיפו לכך את העובדה שלא כולם בטוחות אוטומטית במפעל ליגת האלופות אפילו לא לשנה הבאה (למשל ליברפול /צ'לסי ויובה שלא לדבר על טוטנהאם וארסנל שקרוב לודאי לא יהיו שם )

    ותקבלו הסבר מניח את הדעת על למה עכשיו

    העתיד ומסקנות :

    למרות הכישלון הקולוסאלי
    אין לי ספק שבמוקדם או במאוחר הכסף ידבר בצורה זו או אחרת
    מה שאומר שאולי כן תקום ליגה שכזו או דומה לה ….אבל ליגה שכזו מסוגלת לקום רק בשת"פ ובהסכמה מלאה של ארגוני הכדורגל של פיפ"א ואופ"א ולא במקומם
    רק כחלק מהכדורגל המסורתי כפי שהוא היום ולא כנגדו

    כמה הערות לסיום

    1. הטענה כנגד מפעל ליגת האלופות בשלביו המוקדמים

    א. הטענה בכללה נכונה מפעל גביע / ליגת האלופות בשלביו המוקדמים איבד מהזוהר והאטרקטיביות שלו
    וזה מצריך שינוי בזאת אין חולק (אפילו אופ"א הכריזה על שינוי מסוים )

    אני אגדיל ואומר שלא רק שלב הבתים די פשט רגל ואיבד מזוהרו אלא גם שלב הנוקאאוט הראשון בו מקבלת אלופת בית סגנית מבית אחר.
    הצמרת העולמית הפכה להיות כל כך מצומצמת שגם כאן התוצאות היו די ידועות מראש
    והשנה למשל 7/8 אלופות הבתים ניצחו די בקלות את סגניתם
    בכל המקרים זה הוכרע כבר במפגש הראשון בחוץ !
    ריאל ,ליברפול ,צ'לסי ,פ.ס.ז ,מינכן ,סיטי ודורטמונד ניצחו כבר בחוץ וסגרו את הסיפור טרם מפגש הגומלין
    רק פורטו הפתיע את יובה שנמצאת בעונה רעה מאד וגם זה רק בגלל שער חוץ.

    הסיבה לכך היא פשוטה מאד ואותה ניסו דווקא להעצים פרס ושותפיו החמדנים

    הקבוצות העשירות מתעשרות יותר ומפתחות פערים רבים על פני הקבוצות האחרות עד כדי כך שלא ניתן להתמודד מולן אפילו לא במפגשי נוקאאוט חד פעמיים .
    ולכן הפתרון לכך נעוץ דווקא בצמצום הפערים קרי למשל תקרת שכר ולא בהרחבתן קרי "סופר ליג "

    ב. בנוסף צריך לזכור שכנגד השיעמומון בשלב הבתים ולאחרונה בשלב שמינית הגמר אנו זוכים למפעל שנותן לנו משחקי ענק בלתי נשכחים בשלבי ההכרעה
    עם מהפכים חד משמעים כגון ה 1-6 שמחק את ה 4-0 בין ברצלונה לפ.ס.ז או את ה 0-4 שמחק 3-0 של ליברפול לברצלונה
    בקיצור האוהד הממוצע מלקק את האצבעות שזה מגיע לשלב הזה

    ג. צריך לומר בהגינות בנ.ב.א למשל המצב הרבה פחות טוב ומשחק עונה סדירה לא מעניין (כמעט) אף אחד
    זו בעיה מובנת שלא קשורה רק במפעל האלופות

    2. קצת על פוליטיקה ואסטרטגיה

    לעיתים הקואליציה שברירית מאד והמחנה המשותף נמוך מאד זה מאפשר אמנם לגבש קואליציה בשלב ראשון
    אבל קואליציה שברירית ולא בהכרח מוסכמת מעבר לאינטרס הבסיסי

    מפליא אותי איך עסקנים משופשפים ומנוסים חייו בבועה ולא ראו צעד אחד קדימה.

    אך ככה זה כשאתה שיכור כח שלוקה בחוסר ראות

  4. אתמול

    בספורט המקומי

    רגל
    הפועל תל אביב ניצחה בכפר שלם 1-0 והייתה לראשונת העולות לחצי הגמר.

    סל אילת השפילה את נהריה המסקנה 60-123

    עף
    דרמת ענק במטה אשר שמובילה 0-2 אך מפסידה 3-2 (
    מטה אשר ניצחה 27-29 ו 23-25 ב 2 המערכות הראשונות מכבי חזרה ל 25-21 ו 25-22 ובמערכה המכרעת והמקוצרת (עד 15 בהפרש 2) מכבי מנצחת 19-17 ובסופו של יום 119-114 למכבי
    במשחק אדיר
    מכבי כבר 5/5 מול מטה אשר (ועוד משחק שהופסק בו הוליכה 0-2 ) ובשבוע הבא היא תוכל לזכות בתואר אם תנצח בביתה במשחק מס 3
    אירופה סל תחילת סדרות רבע הגמר
    אנדולו רמסה את ריאל 63-90 ועלתה ל 0-1 בסידרה
    מילאנו מחקה 17 הפרש לניצחון 78-79 על מינכן בבזאר שמפסידה לאחר 0-8 בהפרש עד 3

    בכדורגל האירופאי
    תחילת מחזור 30 בגרמניה
    קלן מפתיעה את ליפציג 1-2
    מינכן מנצחת את לברקוזן 0-2
    המשמעות 10 הפרש למינכן 4 מחזורים לסיום כשנותרו 12 נק' בקופה
    זה אומר שאם מינכן מנצחת בשבת במיינץ היא זוכה באליפות שתהיה התשיעית שלה ברצף.

    במאבק על ליגת האלופות מנצחת פרנקפורט את אוגסבורג 0-2 היא עולה למקום השלישי ומגדילה ל 7 את הפער מדורטמונד שתשחק ברביעי
    בתחתית בילפלד גברה על שאלקה 0-1 שאלקה ירדה סופית ליגה בעקבות ההפסד
    לראשונה זה 30 שנה.

    באיטליה בפתיחת מחזור 32 פיורנטינה ניצחה ברומא 2-1

    ברבע גמר הגביע הצרפתי
    היום
    רומאלרי ויילר מהליגה הרביעית מדיחה את טולוז (שלישית בליגת המשנה ) 1-2
    מונפלייה מנצחת אצל קאנה רוסיליון מהליגה הרביעית 2-1 וגם היא בחצי הגמר

    בטורקיה בשיקטש רק 0-0 בסיאספור
    והיא ביתרון 3 בלבד על פנרבחצ'ה שנותרו 18 נק' בקופה
    גלא עם משחק חסר ואם תנצח תהיה 4 בלבד מהמקום הראשון

    בליגת המשנה באנגליה ווטפורד ניצחה בנוריץ העולה הטרייה 1-0 והורידה את הפער ממנה ל 5 הפרש וחשוב מכך היא ביתרון 9 שנותרו 9 נק' בקופה ככה שהיא צריכה נקודה בודדת בכדי לשוב לליגת העל האנגלית

    באנגליה צ'לסי שמטה נקודות חשובות ב 0- 0 הביתי עם ברייטון

  5. היום בזירה המקומית
    רגל
    רבע גמר גביע המדינה
    20.00 בני סכנין -בית"ר תל אביב רמלה
    סכנין מליגת העל הפייבוריטית מול בית"ר תל אביב הנחמדה מהבית העליון בליגת המשנה
    סכנין 10 בליגת העל עם +7 על המדורגת מתחת לקו האדום
    בית"ר תל אביב מדורגת 4 בליגת המשנה עם 10 מתחת לירושלים השנייה

    20.30 מ.ס אשדוד מארחת את מכבי תל אביב במפגש בין השלישית לשנייה
    הם נפגשו רק ביום ראשון בליגה למשחק שהסתיים ב 1-1 ונישל את מכבי מהפסגה
    בסיבוב הראשון ב 7/12/20 הדהימה אשדוד את מכבי 2-3
    ב 1/3 מכבי ניצחה את אשדוד 1-3
    בקיצור יש ביניהן פער של 20 נק' בטבלה אך 1-1 עונתי

    באירפה
    סל רבעי גמר היורוליג
    20.00 צסק"א -פנרבחצ'ה
    משחק 1 בסדרה לטורקים ישנם נעדרים מקורונה …אף אחד לא יודע כמה ומתי

    צסק"א סיימה שנייה בליגה הסדירה פנרבחצ'ה 7
    ג'יימס הכוכב של צסק"א עזב דה קולו ווסלי מוליכים את הטורקים

    ברצלונה -זניט
    ברצלונה אלופת הסדירה זניט לראשונה ברבע גמר
    מובילים אותם פאנגוס הרכז ופאסקוול המאמן שניהם היו בברצלונה
    האחרון אימן אותה 8 שנים והוליך אותה לזכייה ביורוליג

    בכדורגל האירופאי
    ספרד מחזור 31 6 מש
    (שהוא למעשה המחזור ה 32 שישוחק )
    20.00
    לבנטה -סביליה המארחת במרכז הטבלה האורחת רביעית תשתווה ולו זמנית לריאל השנייה אם תנצח

    אוסאסונה -ולנסיה : 12 מארחת את 14 למשחק מרכז טבלה

    21.00 בטיס -בילבאו
    בטיס השישית במאבק על האירופאית מול בילבאו ה 11 המאוכזבת שתוך שבועיים הפסידה שני גמרים בגביע של 2020 ושל 2021

    22.00
    אלאבס -ויאריאל
    המארחת 16 נלחמת על חייה האורחת חמישית רוצה לשמור על המקום שיבטיח בתים באירופאית

    אלצ'ה -ויאדוליד :
    קרב תחתית אדיר בין 2 קבוצות מתחת לקו האדום אלצ'ה לפני אחרונה נקודה ומשחק יותר ביחס לויאדוליד

    23.00 קאדיז -ריאל
    המארחת 13 האורחת מאוכזבת מתיקו בשבת
    אבל חסרה מאד ..מחר אמנם תקבל בחזרה את נאצו וקאסמירו אבל תחסר את קרוס ומודריץ בנוסף לוראן ראמוס ואסקאס וולאוורדה

    איטליה מחזור 32 7 מש

    19.30 מילאן -סוסואלו
    מילאן השנייה 6 מעל המקום החמישי מול השמינית

    21.45
    בולוניה -טורינו
    בולוניה במרכז הטבלה מול טורינו עם 5 מעל הקו האדום

    קרוטונה -סמפדוריה
    המארחת בסיבוב ]פרידה מהליגה היא מינוס 15 מהקו מול ספדוריה העשירית שכבר בים

    גנואה -בנוונטו
    קרב תחתית המארחת 7 מעל הקו האורחת רק 5 מעל

    יובנטוס -פארמה
    האורחת 10 נק' מתחת לקו האדום צריכה נס
    יובה ירדה למקום 4 היא תאבד בקרוב את האליפות לאחר 9 שנים
    כרגע רק 2 מנאפולי החמישית ו 4 מ לאציו שבמשחק חסר.
    לכן היא חייבת ניצחון

    אודינזה -קליארי
    המארחת 12 האורחת מתחת לקו האדום במינוס 5 והיא חייבת לקחת בכל דרך את המשחק הזה

    אנגליה 2 מש

    במסגרת מחזור 29 ב 20.00 טוטנהאם -סאותהמפטון
    2 קבוצות במצב רוח רע
    המארחת עם 3 משחקים ללא ניצחון והדחה מהאירופאית והיא פיטרה לפני יומיים את מוריניו הגדול ולמרות הכל היא רק 5 מצ'לסי הרביעית
    האורחת נוצחה בראשון מול לסטר בחצי גמר הגביע ולמעשה סיימה את העונה
    היא מדורגת 14

    מחזור 32 22.15 וילה -סיטי
    וילה מדורגת 11 אבל אם 2 משחקים חסרים שאם תשיג מהם 4 נק' ומעלה תחזור למאבק על האירופאית
    סיטי אמנם מובילה אבל הפער הצטמק ל 8 והיא גם הודחה מהגביע והיא תרצה 3 נק' להחזיר את השקט לקראת חצי גמר האלופות בשבוע הבא וגמר גביע הליגה מול טוטנהאם בראשון

    גרמניה המשך מחזור 30 4 משחקים כולם ב 21.30
    דורטמונד -אוניון ברלין
    המארחת חייבת ניצחון בכדי להחזיר את הפער מפרנקפורט ל 4 הפרש
    האורחת 8 עם אותם נק' כמו ה 7 שיספיק כנראה לאירופאית

    הופנהיים -מנשנגלדבך
    המארחת 6 מעל המבחנים האורחת שביעית רוצה לשמור על המקום שכאמור כנראה יביא לאירופאית

    ברמן -מיינץ
    ברמן 30 מינץ 28 ה 16 המקום של המבחנים 26 גם 17 מקום שמוריד 26 ככה שהקרב הוא קרב תחתית לוהט

    שטוטגרט -וולפסבורג
    המארחת 10 צריכה ניצחון בכדי לחזור לאירופאית
    האורחת ירדה למקום 4 והיא רק 5 הפרש מדורטמונד ותרצה לשמור לפחות על ההפרש

    צרפת המשך רבעי גמר הגביע

    19.45 פ.ס.ז -אנז'ה
    המארחת 2 בתרפת האורחת 12
    המארחת מזחיקת הגביע
    בליגה פ.ס.ז הביסה 1-2 ב 2/10 (ניימאר צמד)
    בינואר פ.ס.ז ניצחה 1-0 קשה באנזה

    22.10 ליון -מונאקו קרב איתנים בין הרביעית לשלישית
    בין 2 קבוצות שנאבקות על האליפות במרחק 3 ו 2 מליל ו 2 ו 1 מפ.ס.ז
    הקבוצות ייפגשו בראשון הבא 2/5 במסגרת הליגה במונאקו
    נפגשו ב 25/10 וליון הביסה בבית 1-4

    בטורקיה גלא תארח את טרזנוספור ואם תנצח תצמק ל 4 בלבד מבשיקטש המוליכה

    קפריסין גומלין חצי גמר הגביע
    18.00 א.א. לימסול -אולימפיקוס ניקוסיה . ניקוסיה מגיעה עם יתרון 2-4 מהמפגש הראשון

    20.00 אפועל ניקוסיה -אנורתוסיס המארחת צריכה למחוק 1-0 מהמפגש הראשון
    עוד ברביעי כדורגל מפורטוגל ,יוון ,אוסטריה ,סקוטלנד ,שוויץ ,ופולין
    וליגות המשנה באנגליה גרמניה וספרד

  6. תודה צפריר. טוב שנפל רעיון הסופרליג … גם ככה ליגת האלופות הולכת והופכת לסוג של מועדון סגור בשלבים המתקדמים אז לא צריך ליגה שתסגור אותו לחלוטין ותבטל לגמרי את ערך ההישגים בליגה המקומית… ראה מקרה היורוליג בכדורסל

  7. ראיין לוכטה מזכיר לי את משה גרטל האגדי משדר אותו!
    אבי יתכן ואתה צודק וזה היה קרש מינוף או בחינת תגובת אופא והאוהדים למצב. כמו תקרית הדיאדמה ברומא לעולם לא נדע

  8. לדעתי הפתרון של פיפא/אופא לבלאגן הסופר-ליג הוא אחד מהשניים הבאים:

    1. 32 קבוצות שמחולקות ל- 4 בתים, 8 קבוצות בכל בית (2 מכל דרג) לאחר שלב הבתים הצלבה מקומות 1-2 בין הבתים ואז רבע,חצי וגמר – סה"כ 17 משחקים ממשחק הבתים הראשון ועד הגמר לכל קבוצה ונקבל בשלב הבתים לא מעט משחקים מאוד מעניינים.

    2. 32 קבוצות שמחולקות ל- 2 בתים, 16 קבוצות בכל בית (4 מכל דרג) לאחר שלב הבתים הצלבה מקומות 1-4 בין הבתים ואז רבע,חצי וגמר – סה"כ 35 משחקים ממשחק הבתים הראשון ועד הגמר לכל קבוצה פה זה יותר קרוב לסופר-ליג, המצב יביא להרבה מאוד "משחקי גמר" בשלב הבתים.

    נכון להיום בליגת האלופות הנוכחית משחקים 13 משחקים מקצה לקצה

    אני חושב שאופציה 2 מלהיבה יותר (ורווחית יותר לקבוצות) אבל תגרום להרבה פציעות של שחקנים בגלל עודף המשחקים
    לא יודע במה אני הייתי בוחר אבל אני חושב שאלו שתי האופציות היחידות שישמרו את הריגוש והרומנטיקה מצד אחד ויספקו את הקבוצות העשירות מצד שני (גם הקבוצות הפחות עשירות ירוויחו מאוד מסיטואציה כזאת).

    1. אני דווקא הייתי עושה נוק אאוט מהתחלה שככה יהיה סיכוי לכל אלופה של כל מדינה אבל שתודח מהר ואז ליגה בין 8 או 10 האחרונות בשביל לקבוע אלופה. זה הכי הוגן וכך באמת הכי טובה תזכה.

      1. בית"ר תל אביב בת ים מליגת המשנה מפרקת לחתיכות את סכנין מליגת העל ועוד בחוץ 4-0 !!!!!
        דקה 64….הלוואי על האחות הביתרית הגדולה

    2. הכי טוב זה שיחזירו את שלב הבתים השני במקום שמינית הגמר כמו שהיה בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. זה תוספת של עוד 4 משחקים מקצה לקצה ובשלב שבו אמורה להיות רמה גבוהה.

      אם אופ"א תהיה חייבת להגדיל את המפעל אז ל-40 קבוצות. 8 בתים של 5 קבוצות. שתיים ראשונות עולות לשלב בתים שני ואז רבע, חצי וגמר. זה גם תוספת של 4 משחקים מקצה לקצה, אבל עלייה משמעותית בכמות המשחקים הכללית = יותר כסף לכולם.

  9. קבוצת האמירויות של פוגאצ׳אר והירשי לא תשתתף היום בפלש ואלון, אחרי שרוכב הקבוצה, דייגו אוליסי, ועוד חבר צוות נמצאו חיוביים לקורונה. כמה חבל.

  10. מעניין היה לראות את התרגיל של סל הניצחון של מילאנו, 1.2 שניות לסיום. יש את התקציר באתר היורוליג:
    https://www.euroleague.net/
    .
    בעיקרון, אתה רואה שם את ג'יילן ריינולדס מנסה להציל את המולדת מול הלייאפ של לידיי (ולא מצליח). בהתחלה אתה מרחם על ריינולדס שהיה לו משחק נהדר, ומתחיל להאשים את גיסט שלידיי ברח לו.
    אבל… אחרי עוד מבט, רואים שגיסט נשאר לשמור על שני שחקנים ולא יכול היה לכסות גם את לידיי וגם את קלע השלשות שעמד מוכן לקץ' אנד שוט.
    ואיך הוא נשאר עם שני שחקנים?!?!? כי קייל היינס הנשמה ביצע חסימה כל כך טובה שתפסה גם את ריינולדס וגם עוד שחקן. ריינולדס, שיודע שבמצבים כאלה החילופים הם אוטומטיים, נתקע בחסימה והשאיר את גיסט לשמור על שניים.
    מה המסקנה? שלמרות שבמבט ראשון נראה שיש שחקן שמנסה להציל את המולדת ובא לך לרחם עליו שלא הצליח – לפעמים כל העסק הזה מתחיל באשמתו, והוא האחרון שמגיעים לו רחמים במקרה הזה.

  11. ובינתיים בהרי אורל:
    נפו מסתער כבר מהתחלה על אלכסנקו, ונראה שהכין לו הסתעפות מאתגרת בפתיחה.
    כרגע יש לנפו יתרון עמדתי על הלוח ולחץ, וכן יתרון גדול על השעון

    1. נפו אכן בחר פתיחה שאלכסנקו לא היה מוכן אליה. כרגע לאחר שעתיים של משחק, יש לנפו יתרון ברור על הלוח, ולאלכסנקו יש רק 10 דקות לשחק את 23 המהלכים הבאים בעמדה מאתגרת

    1. האם אי אפשר היה להילחם קצת יותר? אני רואה שבעמדה הזו הלבן יכול להרוויח עוד רגלי, אבל האם הבדל של שני רגלים בסיטואציה הזו כבר בטוח מנצח?

      1. מסכים עם הניתוח שלך
        הלבן עם רגלי יותר, וירוויח עוד אחד תוך כמה מהלכים,
        בשלב הזה יהיו לו 2 רגלים יותר, כלים יותר אקטיביים ובנוסף עמדת המלך השחור לא טובה, וגם הרץ השחור לא יוכל כמעט לזוז בלי להפקיר רגלי שלישי.
        ברוב ההסתעפויות ייווצר ללבן די מהר רגלי חופשי בטור H, ובחלק מהן גם בטור A, ועדיין כל היתרונות האחרים ישמרו.
        זה סיום די פשוט ללבן, ולכן השחור נכנע

  12. בית"ר תל אביב בת ים מליגת המשנה מפרקת לחתיכות את סכנין מליגת העל ועוד בחוץ 4-0 !!!!!
    דקה 64….הלוואי על האחות הביתרית הגדולה

  13. טוב נתקדם לסיכום היום
    בספורט המקומי היה באמת תענוג לראות את ביתר תל אביב בת ים מליגת המשנה רומסת את סכנין 4-0 בחוץ.
    מכבי תל אביב מנצחת באשדוד 1-0 משער של דור פרץ
    כזכור גם הפועל תל אביב בחצי הגמר לאחר 1-0 בכפר שלפ
    ובשורה התחתונה 3 קבוצות מתל אביב בחצי הגמר וזה קורה בפעם השישית מקום המדינה ולראשונה מאז 1988 זה קרה גם ב 57,65,67,79
    לפני קום המדינה זה קרה ברצף בשנים 37-41 וכן ב 43
    תמיד בתל אביב .
    אין אף עיר אחרת ששלחה יותר מ 2 נציגות לחצי הגמר
    אגב בחצי הגמר ב 88 הייתי באיצטדיון בסביבות הבר מצווה שלי
    יש לי שם סיפור חוויתי מעניין מבאס ואכזרי כאחד

  14. בהינתן שמכבי חיפה תנצח את עפולה אז כמעט כל הגמרים שוחקו כבר בעבר למעט גמר אפשרי בין הפועל לבית"ר תל אביב

    מכבי תל אביב -הפועל תל אביב שיחקו 4 משחקים טרם קום המדינה (2-2 בניצחונות ) ו 4 גמרים לאחר קום המדינה
    מכבי ניצחה את הגמרים של 67 (1-2) 88 (1-2) ו 94 (0-2) הפועל ניצחה את הגמר המפורסם של 83 (2-3) עם שער היד המפורסם של גילי לנדאו.

    מכבי -בית"ר תל אביב
    נפגשו טרם קום המדינה ב 1940 בית"ר ניצחה 1-3
    ב 47 מכבי ניצחה טכני 0-3
    ולאחר קום המדינה נפגשו ב 1977 ומכבי ניצחה 0-1

    בית"ר תל אביב ומכבי חיפה נפגשו לגמר בודד טרום קום המדינה הגמר הידוע החד צדדי בהיסטוריה שהלך 1-12 לבית"ר

    מכבי תל אביב ומכבי חיפה נפגשו ב 5 גמרים שונים
    ב 1962 התקיים משחק חוזר לאחר 0-0 בראשון ומכבי ניצחה בשני 2-5
    ב 1987 הסתיים המפגש ב 3-3 ומכבי ניצחה מהנקודה 3-4 (במשחקו האחרון של אבי רן המנוח )
    בגמר 1993 ניצחה חיפה 0-1 משער של ראובן עטר
    בגמר 2002 ניצחה מכבי תל אביב מהנקודה 4-5 לאחר 0-0 ב 120 דק
    ובגמר 2016 שהיה האחרון ניצחה חיפה 0-1

    הפועל תל אביב ומכבי חיפה נפגשו בשני גמרים וברציפות
    2011 הפועל ניצחה 0-1
    2012 הפועל ניצחה 1-2

  15. ביורוליג הפתעה גדולה זניט השמינית מנצחת בברצלונה הראשונה 76-74 והיא עולה ל 1-0 בסדרה והיא קבוצת החוץ היחידה לנצח משחק 1
    צסק"א הביסה את פנרבחצ'ה 76-95 אך המשחק היה צמוד עד הכניסה לרבע 4 אז צסק"א התפוצצה

  16. באיטליה מחזור 32
    מילאן מפסידה לוסוסואלו 2-1 ביתי לאחר שמובילה
    אינטר מסיימת רק ב 1-1 עם ספציה
    יובנטוס מוחקת פיגור ומנצחת 1-3 את פארמה שבדרך לליגת המשנה
    גם קורטונה בדרך לשם לאחר הפסד ביתי 1-0 לסמפדוריה
    בתחתית גנואה -בונבנטו 2-2
    בולוניה -טורינו 1-1
    וקליארי משיגה ניצחון יקר מפז באודינזה 1-0

    המחזור יושלם מחר (רומא -אטאלנטה ונאפולי -לאציו )

    הנה צמרת הטבלה 32 מחזורים
    1 אינטר 76
    2 מילאן 66
    3 יובה 65
    4 אטאלנטה 64 (אם תנצח ברומא תעפיל למקום השני )
    5 נאפולי 60
    6 לאציו 58 ( 2 מש חסרים )
    7 רומא 54 (משחק חסר )

    בתחתית
    13-15 פיורנטינה ,גנואה וספציה 33
    16-17 טורינו (חסר) ובנבבנטו 31 כ"א
    ——————————————-
    18 קליארי 28
    19 פארמה 20
    20 קורוטונה 15

  17. באנגליה
    מחזור 29 שעון דופק כל חצי שעה
    טוטנהאם -סאותהמפטון האורחת כובשת דקה 30
    טוטנהאם משווה דקה 60 (ביל)
    ומנצחת דקה 90 (סון בפנדל )
    ניצחון חשוב ביותר בעידן פוסט מוריניו
    סיטי מנצחת בוילה 2-1

    1 סיטי 77 (33 מש)
    2 מ.יונייטד 66 (32)
    3 לסטר 56 ( 31)
    4 צ'לסי 55 ( 32 )
    ——————–
    5 ווסטהאם 55 (32)
    6 טוטנהאם 53 (33 )
    7 ליברפול 53 (32)
    8 אברטון 49 (31)

    כולם חזק במאבק

  18. ספרד 31
    סביליה מנצחת 1-0 בלבנטה
    ריאל סוגרת עניין כבר במחצית כרקע 3-0 בקאדיז (בנזמה צמד)
    בטיס -בילבאו 0-0
    אלצה -ויאדוליד 1-1 (האורחת משווה דק 86 )
    אלאבס מפתיעה את ויאריאל 1-2

    ריאל זמנית בפסגה עם 70 כמו אתלטיקו שתשחק מחר
    סביליה עם 67
    ברצלונה 65 2 מש חסרים

  19. בבונדסליגה השלמת מחזור 30
    דורטמונד -אוניון 0-2
    וולפסבורג מנצחת בשטוטגרט 3-1 ומתקרבת לאלופות
    הופנהיים משיגה ניצחון חשוב מאד 2-3 על מנשנגלדבך
    מיינץ מנצחת בברמן 1-0

    הנה הטבלה והמאבקים 4 מחזורים לסיום שנותרו 12 בקופה

    1 ב. מינכן 71 נק' (צריכה ניצחון בודד לזכייה באליפות יכולה לעשות זאת כבר במוצ"ש במיינץ)
    2 לייפציג 61
    3 וולפסבורג 57
    4 פרנקפורט 56
    ——————-
    5 דורטמונד 52
    6 לברקוזן 47

    המאבק על מקום 7 המוביל לאירופאית (בהינתן שדורטמונד /לייפציג זוכות בגביע )

    7-8 מנשנגלדבך ואוניון 43
    9 פרייבורג 40 וחסר (
    10 שטוטגרט 39

    בתחתית (17-18 יורדות 16 במבחנים )

    13 מינץ 31 (חסר)
    14-15 ברמן ובילפלד 30
    16 הרטה 26 (2 משחקים חסרים )
    ————————————-
    17 קלן 26
    18 שאלקה 13 (ירדה סופית …לאחר 30 שנה)

    בשבת מינכן יוצאת למיינץ והיא תניף צלחת תשיעית ברצף אם תנצח
    דורטמונד תתארח בוולפסבורג במשחק הצ'אנס האחרון שלה לאלופות היא חייבת לנצח ואז תצמצם ההפרש ממנה ל 2 בלבד
    פרנקפורט תצא למשחק קשה מאד בלברקוזן
    לייפציג תארח את שטוטגרט

    במחזור 32 במוקד
    דורטומנד -לייפציג

    מחזור 33
    לייפציג -דורטמונד
    וקרב תחתית לוהט במיוחד הרטה -קלן

    במחזור הסיום
    במוקד דורטמונד -לברקוזן

  20. עוד משחקים באירופה
    באוסטריה זלצבורג המוליכה מפסידה במפתיע אצל ווטנס 3-2

    בטורקיה גלא רק עם 1-1 מול טרבזנספור והיא מפנה מעשית את מאבק האליפות לבשיקטש ופנרבחצה

    ביוון 31 פאוק מנצחת באריס בדרבי 1-0

    בקרואטיה במשחק העונה אוסייק -זאגרב 1-1 האורחת ביתרון 5 ומשחק חסר בראש הטבלה

    בגביעים

    חצאי גמר קפריסין
    אולימפיקוס ניקוסיה ( 6 בליגה) מנצחת בלימסול את אאל (3) 1-0 ומשלימה 2-5 בסיכום והיא עולה לגמר
    אנורתסיס (4) מנצחת באפועל (7)
    3-1 ומשלימה ניצחון כפול 1-4

    בגמר יתמודדו עם כן אולימפיקוס ניקוסיה ואתורסיס במדי האחרונה משחק דור מיכה שגבר היום אגב על בן שהר (שניהם עלו היום מהספסל)

    בסרביה חצי גמר הגביע
    הכוכב המוליכה מנצחת את ראדניק ( 6) 1-2
    פרטיזן (2( מנצחת את וויבודנה (3) המחזיקה 0-1 ותשחק מול הכוכב בגמר בפרטיזן משחק נאתכו
    הגמר ייערך ביום 25/5

    פרטיזן נקמה בוויבודנה שניצחה אותה בגמר אשתקד מהנקודה

    פרטיזן והכוכב התמודדו בגמרים של 17+19 ופרטיזן ניצחה 0-1

    באוקראינה בחצי הגמר
    קייב רומסת 3-0 את אלכסנריה מליגת המשנה
    זאריה -אלכסנריה 1-1 ו 3-4 מהנקודה

    זאריה שלישית בטבלה ובמדיה משחק אבו חנא שחקנה של נבחרת ישראל

    הגמר ייערך ב 13/5

    לקייב 17 גמרים ו 12 זכיות אחרונה אשתקד לאחר 7-8 מהנקודה על וורסלקה לאחר 2-2
    לזאהריה זה גמר שני לאחר הפסד 2-0 לשחטאר בגמר 2016

  21. בחמישי מקומית
    רגל
    ב 20.30
    רבע גמר הגביע מכבי חיפה -עפולה (ליגת משנה )
    המנצחת תהיה לעולה הרביעית בחצי הגמר יחד עם שלושת התל אביביות הפועל מכבי ובית"ר
    עוד קודם לכן תיערך הגרלת חצי הגמר

    סל :
    2 משחקים
    במסגרת מחזור 17
    21.15 חולון (7-14) -ראשון (11-11 ) האורחת חייבת ניצחון בשביל לשמור על סיכוי לטופ 6

    במסגרת מחזור 21
    19.20 הפועל חיפה (9-13) -גליל (7-15)
    אם המארחת מנצחת היא מבטיחה טופ 6 ובית עליון

    חצי גמר פליאוף נשים משחק 3
    19.00 חולון -אשדוד המארחת נתנה פייט גדול ונוצחה במשחק 1 ותנסה להחזיר לעצמה את הסיכוי בסדרה

    21.00 עירוני ר"ג -רמלה ר"ג מחזיקת הגביע (ולמעשה אלופת הכוכבית של הקורונה) תארח את אלופת הסדירה אותה ניצחה בגמר הגביע במקודה ומולה הושפלה 81-39 בחצי גמר הראשון עם 8 נק' בלבד בחצי

    כדוריד משחק 3 ומכריע ברבע גמר הפליאוף
    19.00
    א.ס רמה"ש (3) -קריית אונו (6) רמה"ש השרון ניצחה במשחק הראשון 22-26 ויצאה תיקו באונו ככה שיכולה להפסיד ב 3 הפרש ועדיין להעפיל לחצי הגמר

    אשדוד (4) -הרצליה (5)
    אשדוד האלופה הפסידה בבית במפגש הראשון אך ניצחה ובהפרש גבוה יותר בהרצליה ולכן יספיק לה תיקו התמודדו גם בחצי הגמר בגביע ואשדוד ניצחה

  22. ביורוליג

    20.00 אנדולו -ריאל אנדולו מגיעה עם יתרון 0-1 לאחר שדרסה 63-90 במפגש 1 (כולל 23-46 בחצי השני )
    אנדולו גם ניצחה במדריד 108-83 לפני 3 שבועות והיא הפייבוריטית הברורה אך מיציץ הכוכב בספק פציעה

    21.45 מילאנו -מינכן למילאנו קרה נס …מילאנו במשחק 1 בו פיגרה 17 וניצחה מסל מדהים בשנייה האחרונה ומעניין האם מינכן תוכל להתאושש

  23. בכדורגל האירופאי
    ספרד השלמת מחזור 31
    22.00 גרנדה -אייבר האחרונה חייבת נקודות בתחתית
    סוסיאדד -סלטה
    אך המשחקים המרכזיים לפני ואחרי
    20.00 אתלטיקו -הואסקה המארחת צריכה לפחות נקודה בשביל לחזור לפסגה האורחת צריכה לפחות נקודה להיחלץ מהקו האדום

    23.00 ברצלונה -חטאפה
    המארחת עברה שבוע מרתק תחילה זכתה בגביע עם 0-4 על בילבאו בהמשך נהנתה מ..חטאפה שהוציאה נקודות מריאל 0-0 מה שאיפשר לה לראשונה מזה זמן רב להיות תלויה לגמרי בעצמה לגבי האליפות ..אח"כההנהלה הסתבכה עם ה "סופר ליג"
    והיא תרצה לסיים עם ניצחון

    איטליה המשך מחזור 32

    19.30 רומא -אטאלנטה
    המארחת איבדה סיכוי מעשי להגיע לאלופות דרך הליגה ומחפשת לעשות זאת דרך הליגה האירופאית שם תפגוש ברומא בשבוע הבא
    אטאלנטה תעפיל למקום השני אם תנצח 9 מאינטר המוליכה

    21.45 נאפולי -לאציו
    זמן להזכיר הטבלה
    2 מילאן 66 3 יובה 65 4 אטאלנטה 64 5 נאפולי 60 6 לאציו 58 (לה משחק חסר גם לאחר המפגש בנאפולי )
    בקיצור מאבק רותח על ליגת האלופות

    אנגליה 32
    22.00 לסטר -ברומיץ.
    המארחת רק נקודה מווסטהאם החמישית ואם תנצח תקבל אוויר במאבק על האלופות והיא חוגגת גמר גביע לראשונה זה כמעט 50 שנה
    האורחת עם 2 ניצחונות ברצף ואם תנצח תתקרב 6 לקו האדום

    בהולנד איאקס תשלים משחק השלמה מול אוטרכט אם תנצח תגדיל הפער ל 14 בפסגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט