מלחמת שוורים, חלק א' / הגולש יאיר הורניק

מלחמת שוורים, חלק א' / הגולש יאיר הורניק

יאיר הורניק, בן 24, גולש קבוע בהופס

ההגעה של ווצ'ביץ' לשיקגו הפכה את הבולס לאחת הקבוצות המסקרנות במזרח. ביחד עם זאק לאבין, השניים ינסו להצעיד את שיקגו בחזרה לימיה היפים. טוב, אולי לא לימים הכי יפים שלה כי זה לא יקרה, אבל בחזרה להיות קבוצת צמרת. החלטתי לכתוב סדרה של טורים שיעקבו אחרי הקבוצה מעכשיו ועד סוף העונה, ומי יודע, אם יהיה מעניין אולי גם בהמשך הדרך. בחלק הראשון, אנסה לעשות סדר בעונה של שיקגו ואכתוב בכלליות על מצבם כיום. בחלקים הבאים, אשתדל להתייחס יותר לכדורסל עצמו ולמשחקי הקבוצה.

שיקגו עד כה העונה

באפריל הקודם, ארתוראס קארנישובאס, האיש שחלקנו זוכרים מימיו ביורוליג בשנות ה90-תחילת שנות ה2000, הפך למקבל ההחלטות של המועדון. אחד הצעדים הראשונים שלו, היה לתת את משרת המאמן לבילי דונובן, שהגיע אחרי 5 שנים בokc. בדראפט הם בחרו בפטריק וויליאמס מפלורידה סטייט, שנותן עד כה עונה לא רעה בכלל. הרוקי בן ה-19 מעמיד ממוצע של 9.8 נקודות ו4.8 כדורים חוזרים למשחק. בניגוד אליו, הקבוצה המשיכה ביכולת הבינונית מהשנים הקודמות, כשאחרי יותר מחצי עונה, הבולס ממוקמים במקום ה10 שמוביל למשחקי הפליי אין.

טרייד דדליין

התפנית של העונה, הגיעה ב25 במרץ רגע לפני הטרייד דדליין. שיקגו לקחה חלק בשני טריידים באותו היום, ואם נסכם רק את שני הטריידים:

שיקגו נתנה: וונדל קרטר ג'וניור, אוטו פורטר, דניאל גפורד, לוק קורנט, צ'נדלר הצ'יסון ושתי בחירות דרפאט סיבוב ראשון.

שיקגו קיבלה: ניקולה ווצ'ביץ, דניאל ת'ייס, טרוי בראון ג'וניור, אל פארוק אמינו וג'בונטה גרין.

מה ההשלכות של כל זה בעצם? עם כל הכבוד לעזיבה של פורטר וההגעה של ת'ייס, הדברים החשובים בטריידים האלו הם עזיבה של שחקן צעיר ומוכשר, וונדל קרטר, ביחד עם שתי בחירות סיבוב ראשון והגעה של אול סטאר בן 30 שנותן את העונה הטובה בקריירה שלו עד כה, ניקולה ווצ'ביץ'. על פניו, טרייד שמטרתו היא השנים הקרובות, ולא הטווח הרחוק. עוד נדבר על זה בהמשך…

הקבוצה

בלי להיכנס לכל אחד ואחד ממחממי הכיסאות, אעבור בקצרה על השחקנים הפעילים של הקבוצה.

בראש ובראשונה, זאק לאבין שהשתתף השנה פעם ראשונה באולסטאר. עם ממוצעים של כ27-5-5 ולראשונה בקריירה מעל 40 אחוז מחוץ לקשת, לאבין בן ה25 נמצא בכושר שיא. ביחד עם ווצ'ביץ', שני האולסטארים יקבלו את מירב תשומת הלב של ההגנות. בנוסף אליהם, הסגל של שיקאגו מאוזן בצורה לא רעה בכלל בין שחקנים מנוסים, לשחקנים צעירים. את תפקיד הוטרנים מאיישים גארט טמפל ות'דאוס יאנג. השחקנים הצעירים הבולטים הם לאורי מארקנן, קובי וויט ופטריק וויליאמס. לאורי מארקנן, הפורוורד המבטיח של שיקגו, כמעט עבר בחלון ההעברות האחרון אבל בסוף נשאר בקבוצה. לאחרונה חזר מפציעה וסובל מחוסר יציבות, אבל יכול להיות נשק רציני ביום טוב. קובי וויט, שנה שנייה בליגה, גארד מצוין שיכול לקחת הרבה על עצמו, ולקלוע הרבה בכל ערב נתון. סיים בחמישיה השנייה של הרוקיז בעונה החולפת. פטריק וויליאמס עושה רושם טוב בינתיים אך עדיין מוקדם להכריז על עתידו. בנוסף אליהם ישנם תומאס סטורנסקי, שיכול לשחק בכמה עמדות ולעזור בסתימת חורים, ודניאל ת'ייס שמוסיף למסה בצבע והחל להשתלב יפה ברוטציה מאז שהגיע מבוסטון לפני כשבועיים.

המשך הדרך

אז מה הלאה?! על פניו, הבולס מכוונים להצלחה מידית. קודם כל כי לווצ'ביץ' בן ה30 אין עוד הרבה שנים בשיא. שנית, לזאק לאבין, יש חוזה בסך הכל עד סוף העונה הבאה ובשביל שהוא יישאר, צריך לתת לו סיבה. בשיקגו כבר צמאים חזרה לפלייאוף ומאמינים שהסגל שלהם בתוספת שיפוצים יכול להגיע רחוק.

סוגיה נוספת שמסעירה את אוהדי שיקגו כיום היא העתיד של לאורי מארקנן. למרות שעד הגעתו של ווצ', הפיני היה הקלעי מספר 2 של הקבוצה, מארקנן כמעט עזב לפני הדדליין. החוזה שלו נגמר בקיץ, ובקרב אוהדי שיקגו הדעות לגביו חלוקות בין אלו המאמינים שהפוטנציאל שלו עוד לא מומש והוא צריך להישאר במועדון עוד הרבה שנים, לאלו שנמאס להם מהפציעות והם רוצים להיפרד. צריך להגיד, ההתחלה של הקריירה שלו הייתה מדהימה אבל עושה רושם שכרגע אין גרף שיפור והוא קצת עומד במקום.

מכיוון שבעונה הנוכחית, גם אם שיקגו תעפיל לפלייאוף, היא כנראה תפגוש שם את ברוקלין או פילדלפיה, הקבוצה מתמקדת בעונה הבאה. על מנת להצליח בעונה הבאה, הבולס ילכו שלב אחרי שלב.

השלב הראשון הוא באמת העפלה לפלייאוף.

השלב השני הוא כדורסל שיהיה כיף לצפות בו, והופעה מכובדת בפלייאוף שיאותתו לשחקנים המחפשים בית חדש, בואו תראו כמה כיף אצלנו. אחרי הכל, אין הרבה בקבוצות בליגה עם יותר מאולסטאר אחד.

השלב השלישי והקריטי ביותר הוא הקיץ. לבולס יש סגל שיכול להגיע הרבה יותר רחוק מהמקום בו הם נמצאים כיום. בשיקגו מקווים לשים את ידם על רכז שיכול להפוך את הקבוצה מנחמדה, למצוינת. השם הראשון שעולה לכולם בראש הוא כמובן כריס פול, כי זה מה שהוא עושה בכל קבוצה אליה הוא מגיע.

השם החם שעליו מדברים בשיקגו הוא לונזו בול. למרות שבניגוד לפול, אין ללונזו ניסיון בפלייאוף, העובדה שהוא צעיר והשיא עוד לפניו, גורמת לו להיות התקווה הגדולה של אוהדי הבולס. גם מישהו כמו קייל לאורי שהמשך דרכו בטורונטו אינו ברור, יכול להיות אופציה מעניינת. בכל מקרה, שחקן מנוסה או צעיר, צירוף רכז בסדר גודל כזה, מנוסה או צעיר, יצור בשיקגו קו אחורי אימתני שיוכל להוביל את הבולס להילחם בצמרת המזרח, ולא רק על כניסה לפלייאוף, כבר בעונה הבאה.

מה נשתנה?

אז מה בעצם השתנה בשיקגו? קודם כל בילי דונובן החל בקיצור הרוטציה. הגעתו של ווצ' בעצם הפכה את סיכוייה של שיקגו להגיע לפלייאוף לגדולים בהרבה וקואוצ' דונובון החליט שהוא הולך עכשיו על כל הקופה. דקותיהם של שחקנים כמו ארצ'ידיאקונו, ולנטיין ופליסיו מתחילות להיעלם, ושיקגו עוברת לשחק עם 8-9 שחקנים ממש כאילו אנחנו כבר בפלייאוף. אל פארוק אמינו שהגיע לאחרונה אינו פקטור ולפחות בינתיים הוא בעיקר תופס מקום בתקרת השכר.

בנוסף, נדמה שבמשחקים האחרונים מתקבעת לה החמישייה הפותחת של הבולס, הכוללת את לאבין, ווצ'ביץ', וויליאמס, יאנג וסטוראנסקי. מי שמשלמים את המחיר, ועברו לשחק בחמישייה השנייה הם וויט ומארקנן. מצד אחד, כששניים כאלה עולים מהספסל, מצבך הוא טוב. שניהם ברמה של חמישייה ראשונה בNBA והיכולת הגבוהה שלהם מהספסל תועיל מאד לבולס בדקות בהן לאבין או ווצ'ביץ' נחים. הבעיה היא, שלא ברור כמה שניהם אוהבים את העובדה שהם כבר לא פותחים יותר, ולא ברור כמה הם ירצו להישאר לאורך זמן בתפקיד הזה.

אם נסכם את הדברים, שיקגו קבוצה שתמשוך הרבה תשומת לב בזמן הקרוב. KD אמר אתמול שהוא מאוד אוהב את הבולס. "שני אולסטארים ועוד שחקן (קובי וויט) שיכול לתת לך 30 נקודות בכל ערב נתון זאת התחלה מצוינת". בואו נגיד שדוראנט יודע דבר או שניים על קבוצה טובות וכדאי מאוד להקשיב ולהמשיך לעקוב.

חלק ב'

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יאיר, חשבתי כבר כמה ימים אם יהיה מישהו שירים את השרוול ויכתוב סוף סוף על ווצ'ביץ' בשיקגו – בוודאי הסנטר האנדרייטד מכולם. הוא ללא ספק 'בחמישייה הגדולה', ואתה צודק לחלוטין שלשיקגו זה שיפור משמעותי.
    תודה.

  2. ווצ'ביץ' הוא שדרוג על כל הגבוהים שלא מצאו את מקומם עד עכשיו. הויתור על קרטר טיפה צובט, אבל היו לו הרבה עליות ומורדות. ווצ'ביץ' הוא שחקן מטרה והוא יכול להוריד מהעומס שיש על לאבין.
    מרקנן די בצניחה בבולס. בנוסף, יאנג משחק טוב מאוד העונה ותפס לו את המקום בחמישייה ופוגע לו בדקות. מרקנן הוא העתיד אבל הוא חייב להרים את עצמו.
    לבולס לדעתי עדיין חסר רכז. סטורנסקי הוא לא יותר מרכז מחליף נחמד וקובי וויט לא ממש נראה בשל להוביל חמישייה (יותר מתאים לו להיות גאנר מהספסל, בטח שבחמישייה נמצא לאבין).
    אני חושב שהבולס יהיו פעילים בקיץ בגזרת הטריידים.

  3. תודה יאיר! פוסט מעולה!
    אני בספק כמה הטרייד באמת שיפר את הבולס, בטח לטווח הרחוק. גארפורד וונדל הם סנטרים הגנתיים וצעירים ותמורתם הביאו סנטר התקפי טוב, בקבוצות גרועות, ועוד סנטר סביר ששניהם כבר עברו דרך בליגה. שיקגו רוצה את זה כאן ועכשיו והכלל "כגודל הציפיות כך גודל האכזבות" נכנס לתוקף. לפני זה היינו יכולים להגיד שהקבוצה בבניה ויש לה עתיד ורוד יותר, כעת אין את זה. וחבל.
    .
    אני תוהה כמה שיקגו ימשיכו לשלם על הטעות עם הטרייד של באטלר….

        1. חכה, בקושי עברה חצי עונה. קארנישובס לומד את המערכת ומה הוא יכול לבצע עם מה שיש לו.
          יש סגל שלא ממצא את עצמו, היה פקק תנועה בגבוהים עם יותר מדי צעירים שלא ממש התפתחו כפי שציפו מהם, ועדיין יש בעיה בגארדים לצד לאבין. הסגל לא בנוי כמו שצריך.

  4. טוב אף פעם לא תפסתי מדונובן ולא ברור איך הגיע לבולס שבשנים האחרונות מנסים להתחרות עם הניקס על החלטות מוזרות. אבל עם פוטנציאל כזה אפילו הוא לא אמור להפריע להם להפוך לקבוצת פלייאוף. חשוב לליגה בולס טובה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט