סיכום השבוע בבייסבול: וזוהי רק ההתחלה-לה-לה / יוני לב ארי

אז החלודה הולכת ויורדת, האבק כבר פחות או יותר התנקה, אפשר להגיד שאנחנו רשמית בתוך עונת 2021 של המייג'ור ליג בייסבול, העונה המלאה הראשונה מאז האליפות של הוושינגטון נשיונלס ב-2019. וכמו בכל פתיחת עונה, יש את אלה שמפתיעות, יש את הצפויות, אבל הפעם קיבלנו גם צ'ופר לשבוע הראשון של העונה.

אוהדים ביציעים באוקלנד (צילום: abc10.com)

ג'ו מאסגרוב נכנס להיסטוריה של הפאדרס

אם היו אומרים לכם שפיצ'ר של סן דייגו יזרוק No Hitter, הייתם הולכים כנראה על בלייק סנל או יו דארוויש. אולי אפילו על כריס פאדאק. כנראה שאף אחד מכם לא היה מהמר על ג'ו מאסגרוב. הימני בן ה-28 הגיע מהפיירטס, באחת הרכישות היותר שקטות של הפאדרס, ושימו לב מה הוא עשה במשחק השני של העונה מול הריינג'רס: תשעה אינינגים, אפס היטס, אפס ווקס, עשרה סטרייק אאוטס, פגע פעם אחת בחובט של טקסס. ה-No Hitter הראשון בתולדות הפאדרס. כבוד.

ואם כבר התחלנו עם הפאדרס, הבית המערבי של הנשיונל ליג נראה בדיוק כמו שצפינו שייראה: הדודג'רס מוליכים, הפדארס מייד מאחור, גם הג'איינטס עוד צמודים, אריזונה וקולורדו מתחילות להתרחק כבר עכשיו. בפאדרס, עם כל הכבוד למני מצ'אדו ולפרננדו טטיס שנפצע, ג'ייק קרוננורת' הוא האיש המרכזי, עם ממוצע חבטות 351. והרבה קלאץ'.

צפו בתפיסה המדהימה של חורחה מתיאו

בדודג'רס, כל מי שאמור היה לפתוח חם אכן עשה זאת, כשקורי סיגר (ממוצע חבטות 342.), ג'אסטין טרנר (378.), מקס מאנסי (375.) ומוקי בטס (348.) הופכים את ה-300. של וויל סמית' לחלש…. LA ניצחה את שלוש סדרות פתיחת העונה שלה, מול קולורדו, אוקלנד והנשיונלס, ונראית בדרך הבטוחה לעוד אליפות.

Dancing Nick to Nick

הפתעת הנשיונל ליג בינתיים מגיעה מסינסינטי, שם הרדס פתחו את העונה עם 3:6, כולל 1:12 עוצמתי על היריבה השנואה מסיינט לואיס. צמד ה-ניק, קאסטייאנוס ונסזל, מובילים את האדומים לפתיחה חביבה פלוס, בטח ובטח לקבוצה עם מינימום ציפיות.

ובזו של סת' בראון

הבית המזרחי, שצפוי היה להיות המעניין ביותר, קיבל בוסט של פתיחה מכיוון פילדלפיה. הפיליס פתחו עם סוויפ על הטוענת לכתר מאטלנטה, פלוס 1:2 על המטס (21 ריצות בשלושה משחקים), וככלל ההתקפה שלהם נראית ממש טוב.

הברייבס, שפתחו עם 4:0 מזעזע, לאט לאט נכנסים לעניינים, כשארבעה ניצחונות רצופים החזירו אותם למסלול הנכון, וכעת עם מאזן 5:4 ובמקום השני, מרחק שני משחקים מהפיליס. המטס, שסדרת הפתיחה שלהם נדחתה, ומשחק נוסף נדחה בשל מזג אויר, עדיין מנסים להניע את הגלגלים, וכעת עם מאזן 3:2. הנשיונלס, האלופים מ-2019 להזכירכם, נועלים את הבית עם 5:1.

תתרכזו בתפיסה של בראדלי ג'וניור

הכוכבים דולקים על אש קטנה

ביוסטון חששו לא מעט מהחזרה של הקהל למגרשים. ואכן, חיכתה לשחקני האסטרוז קבלת פנים חמה פלוס באוקלנד, אז איך השחקנים הגיבו? סוויפ של 0:4 על האת'לטיקס, עם 35 ריצות בארבעה משחקים, ומאזן של 3:6. אך אוקלנד לא נשארה חייבת, ולאחר פתיחה של 6:0 (!!), ניצחה בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים, כולל שניים ביוסטון, ומתחילה לטפס מהבור הקטן שנחפר לה כבר בשבוע הראשון של העונה.

בבית המרכזי, הקבוצה החמה של הימים האחרונים היא קליבלנד, שניצלה הגרלה נוחה בפתיחת העונה (ובית קל כמובן) כדי לנצח את דטרויט ארבע פעמים ופעם נוספת את קנזס סיטי, ועם ארבעה ניצחונות רצופים האינדיאנס (לעונה האחרונה שלהם עם הכינוי הזה) מוליכים את הבית. הפתעה מרעננת מגיעה מכיוונו של פראנמיל רייס, הרייט פילדר, עם ארבעה הום ראנס וממוצע חבטות 333..

אוהדי אוקלנד מביעים את דעתם על יוסטון (צילום: ftw.usatoday.com)

הטווינס שוב נראים כקבוצה הכייפית של השנה, כשלביירון באקסטון כבר יש חמישה הום ראנס, ולנלסון קרוז קשישה, בן ה-40, ארבעה. כל זה מוביל אותם למאזן של 4:5 בלבד. הווייט סוקס, אותם ראינו כקבוצה הטובה בבית, פתחה בצורה מקרטעת, כשהיא לא מצליחה לחבר יותר משני ניצחונות ברציפות, למרות משחקים נגד יריבות כמו סיאטל וקנזס סיטי החלשות.

צמוד צמוד

וננעל בבית המזרחי של האמריקן ליג, כאן בוסטון מפתיעה את כולם ומוליכה את הבית עם מאזן של 3:6. הרד סוקס פתחו את העונה עם שלושה הפסדים לבולטימור בפנוויי, כולל 3:11 משפיל, אך חזרה לעצמה מהר, עם 0:6 על אותם אוריולס ועל טמפה ביי, כשג'יי די מרטינז פותח בסערה עם חמישה הום ראנס.

מתחת לבוסטון אפשר למצוא ארבע קבוצות – כולן עם אותו המאזן: 5:4, בית יותר מאוזן מזה לא תמצאו. היאנקיז פתחו בצורה מקרטעת, כשפיצ'ינג מצוין לא הספיק, לאור תצוגות התקפה ופילדינג חלשות. מי שבעיקר צריך להתחיל להתעורר הוא גלייבר טורס, כשגארי סאנצ'ס נראה כמו מי שמבין שהעונה הזו זה הכל או כלום, עם פתיחת עונה מצוינת.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. מעולה יוני, חזרת בפורמה אני רואה, למרות שבספרינג טריינינג זרקת, כנראה שנסיון באמת אי אפשר לאמן…
    תמיד טוב להתחיל עם נו היטר, זה עושה הרגשה טובה לעונה. הפאדרס היו האחרונים בלי נו-נו וזהו, לראשונה מאז האקספנשן יש לכל המועדונים הפעילים אחד בסטוק, אז מזל טוב.

  2. תודה יוני, בדודג'רס פורץ בלי התראה מוקדמת (וכמיטב המסורת של הקבוצה בשנים האחרונות) הרוקי זאק מקינסטרי, שכבר ניצח במו מחבטו משחק שני או שלישי בו שאר ההתקפה לא הופיעה.

  3. אחרי התחלה עלובה מאד (והאמת? חוסר מזל משווע!) הברייבס התעוררו על חשבון הפיליס שלפני שבוע הורידו את הברייבס על ברכיהם, אבל החלטה איומה ממש של השופט קילקלה את הכל אמש כשהברייבס הפסידו לפיליס במשחק שהיה ברור שלהם. ואני שונא לראות את הרד סוקס בהפרש לפני היאנקיס.

    1. החלטה ממש מעצבנת, לי זה היה די ברור שהשחקן של פילי בכלל לא נגע בצלחת הבית…
      מצד שני, אקוניה בפתיחת עונה מטורללת, לא מפסיק לחבוט ולהשיג ריצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט