באקס-דאלאס, קליפרס-סאנס וחמישה משחקים נוספים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

5:00 – לוס אנג'לס קליפרס (18-34) VS פיניקס סאנס (14-36)

המשחק שיפתח את הפריוויו של היום צפוי להיות מצוין ומותח, כששתיים מהקבוצות הטובות במערב ובליגה כולה ייפגשו בסטייפלס סנטר.

הקליפרס ניצחו 8 מעשרת משחקיהם האחרונים ומקבעים את עצמם בטופ המערבי כשקוואי וג'ורג' מובילים אותם לנצחונות, ולמרות שבשניים מ-10 המשחקים האחרונים ג'ורג' לא שיחק הם עדיין מצליחים לנצח ולשמור על המיקום שלהם. למרות החוזק שלהם, היום הם מגיעים היום למשחק עם נקודת חיסרון בכך שפיניקס אחת מהקבוצות ששומרות הכי טוב על שלשות בליגה, כשהאחוזים של היריבות שלה נמצאים במקום השלישי כשקולעים מולה ב-34.4% בלבד מעבר לקשת, ואחד היתרונות המרכזיים של הקליפרס הוא הקליעה, כשהקבוצה קולעת באחוז הגבוה ביותר בליגה משלוש, כך שזה עלול לפגוע בהם.
המצ'אפ עדיין מאוד מאוזן, במיוחד לאור כך שזה משחק בית של הקליפרס והסאנס מגיעים לאחר משחק אתמול בעוד הקליפרס קיבלו יום מנוחה נוסף, אבל המשחק הזה יכול להיות מעניין ללא קשר לזהות המנצחת.

בצד השני, הסאנס מגיעים כשהם עם אחוז הנצחונות השני בטיבו בליגה כולה, כשרק הג'אז נמצאים מעליהם. התקפה נהדרת והגנה טובה אף יותר ממנה גורמות לכך שהסאנס טובים מרוב היריבות שלה, והיום היא מגיעה למצ'אפ כיריבה שווה ואף טובה יותר מהקליפרס כשהיא עם יום מנוחה פחות ומגיעה לאחר הארכה, ויש להם מצ'אפ מצוין במשחק הזה כשיש להם מגני עילית בכנפיים עם מיקאל ברידג'ס וג'יי קראודר, ובנוסף לכך יש להם הגנה מצוינת בצבע, אך גם ההתקפה שלהם חשובה מאוד בשיטת המשחק כשכריס פול פשוט לא נגמר ומוביל את הקבוצה בעזרת הריווח וניהול המשחק, ולצידו דווין בוקר נהנה מכך מאוד ופורח, אז משחק מהנה ומותח בהחלט נוכל לקבל בזכות החוזק שלה מול הקליפרס המצוינים.

אני מהמר על ניצחון צמוד של פיניקס.

שאר המשחקים

2:30 – שיקגו בולס (28-21) VS טורונטו ראפטורס (31-20)

המשחק הראשון של הלילה והשני לפריוויו זה יגיע אלינו משיקגו, שם שתי קבוצות המתמודדות על כניסה לפלייאין במזרח ייפגשו.

הבולס מגיעים לאחר שניצחו את שני משחקיהם האחרונים, ונראה שהם מתחילים להתחבר לאחר ההגעה של ווצ'ביץ' ולקחת את הצעד קדימה כפי שציפו מהם, והיום ינסו להמשיך את הפריצה שלהם מול הראפטורס המאכזבים שממוקמים כרגע במקום ה-11, כשהם נמצאים מאחורי הבולס עצמם. שיקגו מתחילה להיראות טוב יותר עם ווצ'ביץ' כשבשני המשחקים האלו הענק סיים עם דאבל דאבל כשמול הפייסרס הוא קלע 32 נקודות וציוות אליהן 17 ריבאונדים, והשילוב ההתקפי שלו עם זאק לאבין כשמסביבם עוד מספר שחקנים התקפיים טובים יכול להכריע את המשחק היום לטובתם, במיוחד מול הראפטורס שהתקשו הגנתית לאורך העונה כולה.

הראפטורס באים לאחר שניצחו 2 משלושת המשחקים האחרונים שלהם, אך אי אפשר לקחת מהנצחונות האלו יותר מדי – אחד מהם היה מול גולדן סטייט נטולת סטף שאותו ניצחו בקלות ובלי מאמץ כמעט והשני הגיע מול הוויזארדס, קבוצה בינונית עד חלשה במזרח, ומולה היו צריכים סל ניצחון על הבאזר כדי לנצח, כך שהיום הם מגיעים בעמדת נחיתות שלפני תחילת העונה לא היינו חושבים שהם היו נמצאים בה.
גארי טרנט ג'וניור אמנם נראה נהדר ויחד עם סיאקם וואן וליט הקבוצה אמורה להיות טובה בשנים הקרובות, אך השנה הם לא נראים טוב כשהגנה רעה, פציעות ומעבר לטמפה כיוון שלא יכלו לשחק בטורונטו עקב הקורונה גרמו לכך שהם לא מצליחים לספק את הסחורה, וספק אם יוכלו הלילה לעשות זאת מול הבולס המשתפרים.

אני מהמר על שיקגו כמנצחת במשחק זה.

2:30 – מיאמי היט (25-26) VS לוס אנג'לס לייקרס (19-32)

משחק שאם היה משוחק לפני מספר שבועות היה יכול להיות המעניין ביותר של הלילה, אך היום הוא בעיקר משחק לא מאוזן בין קבוצה שחוזרת לעצמה לאחר תקופה קשה ואחת שנכנסת לכזו.

ההיט נראים יותר ויותר טוב ככל שמתקדמת העונה ואמנם במשחקם האחרון הם הפסידו לגריזליס, אך לפניו הגיעו ארבעה נצחונות רצופים, אך לפני הנצחונות האלו גם הגיעו שישה הפסדים רצופים, ולפניהם היה רצף נצחונות, כך שההיט העונה הם רכבת הרים, וכשהם נמצאים בעלייה הם נהדרים, אך בירידה הם יכולים להיות רעים מאוד לאורך תקופה קצרה, אך היום הם פוגשים יריבה נחותה באופן משמעותי כך שלא צפויה להם בעיה מולם, ובנוסף המשחק הזה יכול להיות ההזדמנות של ויקטור אולדיפו להתחיל למצוא את המקום ההתקפי שלו במיאמי לאחר שהתקשה מאוד בשני המשחקים האחרונים בצד זה של הפארקט, ואמנם הלייקרס קבוצה טובה הגנתית אך יש סיכוי לא קטן שמול באטלר, אדביו ואולדיפו יהיה להם קשה מאוד להתמודד בהגנה.

מנגד הלייקרס מגיעים עם ניצחון במשחק האחרון, וניצחונות הוא דווקא דבר שנדיר למצוא אצלם בתקופה האחרונה כשלברון ודיוויס פצועים (וגם היום לא ישחקו) ואנדרה דראמונד נפצע ועדיין לא ברור באיזה מהמשחקים הקרובים יחזור. הקבוצה לא נראית טוב כשהשחקנים המשלימים לא יכולים לנצח משחקים ללא הכוכבים המובילים והקבוצה כולה פשוט לא מספיק טובה, וזה כיוון שהם לא רוצים לקחת במערב הצפוף (וכבר איבדו את הביתיות בשל כך), אבל היום אין סיבה שזה ישתנה.

אני מהמר על ניצחון של מיאמי בהליכה.

3:00 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (31-20) VS קליבלנד קאבלירס (32-18)

מפגש בין שתי קבוצות שמדורגות בין הנמוכות ביותר באיזורים שלהן יפגיש בין הת'אנדר הנמצאים ברצף הפסדים ובין הקאבלירס שנחלצו מרצף הפסדים כשניצחו את משחקם האחרון מול הספרס.

אוקלהומה פתחה את העונה טוב, אך הרצון לבחור גבוה ככל הנראה גבר על הרצון לנצח, ובנוסף לכך פציעה של שיי, שנראית כהשבתה שלו לתקופה ארוכה ממה שהיה צריך להיות מחוץ למגרשים, גורמת לכך שהם ירדו למקום ה-13 במערב והפסידו את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם, ובנוסף אליו רשימת הפצועים של הת'אנדר כוללת את לו דורט ואל הורפורד שהושבת עד סופה של העונה.
הקבוצה הנוכחית של הת'אנדר מתמקדת בעיקר בעתיד המבטיח שלה כשאלכסיי פוקושבסקי מקבל יותר ויותר דקות וזריקות ומראה ניצוצות כשהוא עדיין קולע ביעילות נמוכה כמצופה מרוקי, אבל גם מראה תצוגות גדולות כמו 25 הנקודות במשחק האחרון מול שארלוט, בנוסף לעובדה שב-5 משבעת משחקיו האחרונים הוא סיים עם מספר נקודות דו ספרתי. מלבדו גם שחקנים כמו ת'או מלדון, מוזס בראון, טיי ג'רום וטוני בראדלי מקבלים דקות משמעותיות שעוזרות מאוד בפיתוח שלהם, אבל לרוב זה לא יספיק לנצחונות, וייתכן שגם היום זה יהיה המקרה.

הקאבס מנגד מגיעים לאחר ניצחון שקטע רצף הפסדים שעמד על 5, ולמרות שכרגע יש להם אחוז נצחונות נמוך מזה של אוקלהומה, הם מגיעים למשחק הזה כקבוצה העדיפה, למרות הפציעות של לארי נאנס ג'וניור וג'ארט אלן, כשיש אצלם את סקסטון, לאב וגרלנד, לעומת אוקלהומה שכפי שהזכרתי קודם בעיקר מכילה שחקנים צעירים שנמצאים בתהליכי פיתוח, כך שקליבלנד צפויה לנצח את המשחק הזה לאור ההיעדרויות והסגל החלש של הת'אנדר.

ההימור הוא כמובן על ניצחון של הקאבס.

4:00 – דאלאס מאבריקס (22-28) VS מילווקי באקס (18-32)

משחק מלהיב בין שתיים מהקבוצות ההתקפיות הטובות בליגה יפגיש בין המאבס שמתחרה על פלייאוף ללא צורך בפלייאין ובין מילווקי שנמצאת בין שלוש הקבוצות הטובות במזרח ועוברת מעט מתחת לראדר השנה.

המאבריקס מגיעים למשחק השני בבק טו בק לאחר הפסד ליוסטון אמש, ולאחר שני משחקים שבהם ישב בחוץ קריסטאפס פורזינגיס חזר במשחק האחרון וישחק גם היום. למרות ההפסד במשחק האחרון, המאבס נמצאים בתקופה נהדרת עבורם כשלפני המשחק מול יוסטון ניצחו 5 משחקים רצופים כשלוקה מוביל את הדרך, אך לצידו המאבס מקבלים תרומה יציבה מהספסל כשג'יילן ברונסון קלע במהלך חמשת הנצחונות האלו 16.8 נקודות למשחק שאליהן ציוות עם 4.2 אסיסטים, ולמרות עייפות בבק טו בק המאבס יכולים לתת פייט רציני לאחת מהקבוצות החזקות בליגה, והיום הם מגיעים למשחק כקבוצה הפחות טובה, אך עם סיכוי טוב לנצח אותו.

מנגד, הבאקס מגיעים לאחר שהפסידו מול הווריורס במשחקם הקודם כששיחקו ללא יאניס, אך היום הם מגיעים עם יותר מנוחה מהמאבס, ואם יאניס שנמצא בספק ישחק הם עדיפים במשחק הזה בזכות העומק והעובדה שיש להם שלושה כוכבים מובילים בדמות יאניס, מידלטון וג'רו הולידיי שחתם לפני ימים ספורים על הארכת חוזה לשנים הקרובות. הבאקס קבוצה התקפית בין הטובות בליגה, אך גם למאבס לא חסר בצד זה של המגרש כשלוקה נראה נהדר העונה וקולע באחוזים גבוהים בהרבה מהשלוש ביחס לשנתיים הקודמות, והיום אנחנו יכולים לקבל משחק מעניין וצמוד מאוד.

ההימור שלי הוא ניצחון של הבאקס במשחק צמוד אם יאניס ישחק, ואם לא ההימור הוא על הפסד שלהם.

5:00 – סקרמנטו קינגס (29-22) VS דטרויט פיסטונס (36-15)

שתי הקבוצות באות למשחק הזה במומנטום רע, כשסקרמנטו הפסידה את ארבעת המשחקים האחרונים שלה ודטרויט את 2 מ-3 האחרונים שלה, והמשחק הזה משמעותי בעיקר לסקרמנטו שרוצה להמשיך להיאבק על הפלייאין ותצטרך ניצחון היום על מנת לחזור לעניינים, ולעומתה דטרויט לא מנסה לנצח העונה ובעיקר מתכננת על הדראפט שצפוי להיות חזק השנה.
סקרמנטו מגיעה ללא פצועים משמעותיים מלבד מרווין באגלי הפצוע הקבוע, ולעומתה דטרויט מגיעה ללא ג'רמי גראנט, השחקן המוביל שלה, וגם כשהוא כן משחק היא אחת מהחלשות בליגה, כך שבמצ'אפ הזה אין לה הרבה סיכוי (וגם כנראה רצון) לנצח, ואין לה שומרים אישיים טובים שיתאימו להגנה על דיארון פוקס, כך שאני צופה כאן משחק חד צדדי.

ההימור שלי הוא על ניצחון לסקרמנטו.

5:00 – יוטה ג'אז (13-38) VS פורטלנד טרייל בלייזרס (20-30)

הג'אז העייפים שמגיעים בבק טו בק ואחרי שני הפסדים רצופים יארחו את פורטלנד שניצחו 5 משבעת משחקיהם האחרונים לקרב בין שתי קבוצות חזקות במערב.

הג'אז הפסידו במשחק קשה לסאנס החזקים לאחר הארכה, ולאחר חצי עונה מדהימה הם מתחילים להאט מעט, אך הם עדיין נהדרים ומגיעים כקבוצה הראשונה במערב למשחק הזה מול הבלייזרס, והם מגיעים כקבוצה העדיפה בזכות היכולת שלהם בשני צידי המגרש, אך גם בגלל ההגנה הזוועתית של פורטלנד, שנמצאת במקום ה-29 בליגה ברייטינג ההגנתי. ההגנה של הבלייזרס רכה במיוחד בצבע והיום הג'אז יכולים לחסל אותם בזכות זה, כשדונובן מיצ'ל בכושר מצוין עם 28.3 נקודות למשחק ב-50% מהשדה ב-10 המשחקים האחרונים שלו, ובנוסף להתקפת הצבע הטובה הג'אז קולעים את כמות השלשות הממוצעת הגבוהה ביותר בליגה, כשהם קולעים באחוזים הממוקמים במקום ה-4 בליגה מהטווח.

מצידו השני של המצ'אפ הבלייזרס מגיעים בתקופה טובה שלהם בעקבות החזרה של מקולום ונורקיץ', אך היום הענק הבוסני בספק, וגם אם ישחק הוא לא בכושר טוב ומאכזב מאוד לאחר שהיה מדהים בבועה, פתח את העונה חלש ונפצע, וכעת הוא קולע 8.4 נקודות ב-19.6 דקות וצריך להסתגל מחדש ולחזור לעצמו. דמיאן לילארד נמצא בכושר בינוני מאוד יחסית לעצמו לאחרונה, וב-10 המשחקים האחרונים הוא קולע 24.4 נקודות ב-40.9% מהשדה, אך הנצחונות מגיעים מכיוונו ומכיוון מקולום שמשחק טוב מאז שחזר ומהווה אופציה התקפית נהדרת עבור הבלייזרס, ודבר גדול העומד לזכותו בכך הוא שהגארד זורק יותר שלשות וקולע ביעילות הגבוהה בקריירה, כך שלבלייזרס יש סיכוי טוב במשחק היום, וגם כאן מקבלים משחק שיכול להיות מרתק ולהיות צמוד עד הסוף.

אני מהמר על ניצחון צמוד מאוד של פורטלנד.

לפוסט הזה יש 106 תגובות

  1. תודה רותם. אחלה משחקים הלילה. הסאנס והג׳אז לדעתי יפסידו. משחקים קשים בבאק-טו-באק. אם הגריק ישחק גם דאלאס יפסידו הלילה

  2. הלייקרס שוב עם סגל חדש, המצטרפים: דראמונד, מקלמור, הארל (שהורחק שלשום) ומקיני שמקבל דקות.
    לומדים אחד את השני
    כרגע רבע די צמוד עם מיאמי שנראים בהרכב מלא (או קרוב לזה)

  3. קוזמה טאקר וגאסול לא כשירים הערב בלייקרס, וקארוסו נפצע
    יחד עם לברון ודייויס יש להם קונטנדרית רק מהחוסרים

  4. המגרשים מכוערים מתמיד, האמריקאיים מוצאים עוד ועוד שטויות לשים על הפרקט. הדבר החדש – כיתוב מתחלף סביב כל קו החוץ בשיקגו.
    WTF
    ומדהים שמיאמי ממשיכה לשחק בצבעים האלה, הזייה

  5. לא ברור לי מדוע ספולסטרה לא לקח טיימאאוט אחד לקראת סוף הרבע השלישי כשהלייקרס צמצמו ובסוף השוו? אולי לא נשארו לו טיימאאוטים?

      1. אני מתגעגע לימים שהיה מותר לשמור, שהיה מגע בNBA לא לליגה ההומוגנית והמשעממת הזאת שאיבדה כל איזון והגנה זה מילה אסורה.
        לעולם לא היה יותר קל לקלוע מאשר היום כל זה בשביל שיאי סטטיסטיקה הזויים.

        1. ברוך מי כמוך יודע שהאמריקאים אוהבים הכל בגדול ובגלל זה הגנה שווה לסקור נמוך שווה למשעמם. שואוטיים זה הכי אמריקאי שאפשר לא?

        1. לא רק בהגנה שזה המומחיות שלו בניהול משחק בהתאמות, בהכל הוא מצויין, שנה שעברה הוא נתן פליאוף מופתי אם זה המתפרצות מול יוסטון וסמוך בול שלה אם זה לפרק את מיאמי בצבע ולשחק עם שני מובילי כדור בסדרה. אם זה להשתמש ב הווארד שהיה לא רלוונטי בסדרה קודם, מאמן מצויין.

  6. אני רואה הכלבת חזרה מולצטנש 😂😂 ורונדה עושה להם בהיס עייפים מהבק טו בק טנש. אם רוצים לנצח זה לתת לאייטון לנגב את זובאץ כל הערב אבל אייטון כבר קרוב למכסה הערב אני רואה יש לו 6 נק עוד 4 נק ופול סוגר לו את הבאסטה

    3 משחקים טובים במקביל מעצבן קצת

  7. האיטרייה עם רק 4 ריבאונדים…
    השחקן הכי גבוה על המגרש.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  8. רגי גקסון חוגג יותר מידי למרות שהשלשה שלו באה אחרי צעדים ברורים בא להציל כדור מתחת לסל וקפץ פעמיים על רגל אחת עםמהכדור לפני שמסר אחכ נתן שלשה ואז עוד חדירה. אייטון פינק עם 2 אס יפים

  9. טנש קבוצה חזקה מאד חוץ מהלייקרס והנטס אני לא אופתע אם הם ינצחו כל קבוצה בפלייאוף במערב. משחקים מאד חזק מאומנים וחזקים בכל העמדות. הטעות הכי גדולה של ההיט הייתה לוותר על קראודר גם של בוסטון וגם של יוטה 😎

  10. עשה חתיכת דרך האינגלה מאז ששיחק במכבי. השנה משחקת בקונטיינדרית. את מי יפגשו בחצי גמר המערב?

    1. רק תסביר את זה לאשתך שמעונה. כשרונדו נמצא בקבוצה טובה הוא מוציא מעצמו, מה הוא באמת שווה….

      1. בדרך כלל הוא גופה דוק היום נתן משחק הצגה, הגנה אגרסיבית והתקפית היה מצויין הוא ניצל את המרווח שנותנים לו וקיבל החלטות חכמות פעם אחר פעם

        1. הוא עדיין שחקן טוב מאד ומעולה לכל קונטיינדרית בפליאוף.
          הוא יודע מתי להגיע ויבעט לפוק גורג בתוחעס עם צריך….

  11. חצי מהשריקות שהיו הלילה על בוקר ועל גורג לא היו ולא נבראו הוא חודר קופץ על שומר שהוא לא בזריקה ומקבל שני זריקות חופשיות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט