אירועי דיומא – 07.04.2021: כדורגל אירופאי, אופניים, בייסבול, NFL

כדורגל אירופאי/ צפריר אוזדובה

רבע גמר ליגת האלופות

באיירן מינכן- פסז׳ (22:00)

איזה משחק מחכה לנו הערב שיחזור גמר ליגת האלופות של השנה שעברה וכמה מה כשרונות הגדולים ביבשת. רק דבר אחד מעיב בערב הזה הפציעות. כשאתה חושב על באיירן אתה חושב על לבנדובסקי והוא יעדר וכך גם גנאברי ורוקה. בכל אופן באיירן מגיעה בכושר מצוין עם 7 נצחונות רצופים בכל המסגרות! לעומתה פסז׳ מגיעה אחרי הפסד לליל במשחק העונה בצרפת ורשימת החיסורים שלה נראית כמו קצין העיר במוצש יעדרו: פארדס, פלורנצי, וראטי, איקרדי, ברנאט, קורזאווה. אז במפגש הקודם בגמר דאשתקד ניצחה באיירן מישהו מוכן להמר נגדה הפעם?

פורטו- צ׳לסי (22:00)

המאזן המושלם של טוכל בצ׳לסי נגמר השבוע. ועוד איך נגמר עם תבוסה 5-2 לווסט ברומיץ הקטנה מה שפתאום גורם להבין של פורטו יש מה שצריך לעלות יש להם פחות עומס בליגה ומסורת של הצלחות באירופה והיא עומדת על רצף של שלושה נצחונות רצופים. שתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים של 2015 וכל קבוצה ניצחה בביתה.

ליגה ספרדית

ריאל סוסיאדד- אתלטיק בילבאו (22:00)

שיחזור של גמר הגביע מלפני שבוע שבו ניצחה סוסיאדד שגם תארח וגם ניצחה 1-0 בסיבוב הראשון. גם בטבלה יש לסוסיאדד יתרון מקום 7 לעומת 10 של בילבאו ופער של 10 נקודות בין הקבוצות.

ליגה איטלקית

יובנטוס- נאפולי (19:45)

משחק דחוי מתחילת העונה כי נאפולי לא התייצבה למשחק בגלל הקורונה. בהתחלה הוחלט על הפסד טכני אבל לאחר הערעור הוחלט שהמשחק יתקיים. רק עד היום לא נמצא הזמן המתאים. יובנטוס בסכנה! הם לא יציבים במקום הרביעי עם אותו מספר נקודות כמו נאפולי שבמקום החמישי (56) שבכושר טוב והפסד יוריד אותה מהמקום הרביעי ומההפעלה לליגת האלופות מה שמבחינתה נחשב אסון. לא מבין איך פירלו ימשיך עונה הבאה. אם אני במקום אניילי אני מתקשר לאלגרי שפנוי מתנצל ומעסיק אותו מחדש. אז יובנטוס לא ניצחה כבר שני משחקים לעומת נאפולי שעם 4 נצחונות רצוף. במפגש הקודם העונה. נאפולי ניצחה 1-0. לעומת זאת בסופר קאפ ניצחה יובנטוס.

אינטר- סאסואלו (19:45)

אינטר תהיה אלופה כי לא רק שהיא הכי טובה עם השחקנים הכי טובים גם אין לה באמת מתחרה אמיתית. אבל תראו ססואלו קבוצה טובה שנתנה הצגה נגד רומא השבוע ובחוסר מזל זה נגמר בתיקו 2-2.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טור חבל הבאסקים – קטע 3:

קטע 2 של אתמול, הראשון בסדרת קטעי הטיפוס במירוץ, הביא לנו מאבק מעניין על הניצחון בקטע. העניינים התחממו בטיפוס לפיסגה הלפני אחרונה עם התקפה של טאדיי פוגאצ'אר. הסלובני נתפס לאחר זמן מה, מה שהוביל למספר התקפות נוספות של רוכבים אחרים, ביניהם פרימוז רוגליץ', שכולן נתפסו בסופו של דבר. אלא שהמהלך המנצח של היה רשום כולו על קבוצת אסטנה: זה התחיל מהתקפה של עומאר פראילה בירידה מהפסגה הלפני אחרונה. הסגירה של המתקפה ע"י חבורת הפייבוריטים שימשה כקפיץ לחברו של פראילה לקבוצה, אלכס ארנבורו, שברח לחבורה בלי שאף אחד ממנה יצליח להדביקו. הבאסקי שמר על פער קבוע של כחצי דקה עד לטיפוס הקצרצר בסיום, מה שהספיק לו עבור הניצחון בקטע. מתוך קבוצת המטפסים שמאחור, היה זה פראילה שחצה ראשון את הקו על מנת להשלים 1-2 מוצדק וסמלי לצמד הבאסקים של אסטנה. לארנבורו זהו הניצחון הראשון בדרג הוורלד טור. פוגאצ'אר השלים את הפודיום על מנת לצמק במעט את הפיגור הקטן שלו ב-GC. רוגליץ' עדיין מוביל במירוץ אחרי הקטע, כשאחריו ארנבורו (5+), מקנולטי (6+), פוגאצ'אר (24+), ייטס (28+), שכמן (31+), וינגגראד (32+), פראילה (34+), קלדרמן (40+) ובילבאו (42+).

קטע 3 כבר לוקח את הטיפוסים במירוץ הזה לדרגה הבאה. לאחר מספר טיפוסים בדרג בינוני, אנו מקבלים את הטיפוס המסיים לפסגה בעלת השם הכה מתאים סנטה מרייה דל ירמו, טיפוס של 3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 10%, עם קטעים שמגיעים לאיזור ה-15%. הטיפוס הזה אמור להיות אחת מנקודות המפתח לזכייה במירוץ כולו, מה שיהפוך אותו כמובן לקרב כל בכל בין המטפסים ב-GC. ראינו אתמול את המוביל רוגליץ' בכושר טוב, ואת פוגאצ'אר כצפוי תוקף בהזדמנות הראשונה. אין שום ספק שהסלובני הצעיר יעשה זאת גם היום, ונותר לראות אם לרוגליץ', כמו גם לייטס, שכמן, ואלוורדה, צ'אבז, פוגלסאנג, קארתי, וודס, היגיטה ולאנדה תהיה תשובה לכך. שידור ביורוספורט מ-16:30.

מירוץ סחלדרפרייס:

מירוץ סחלדרפרייס הוא קלאסיקה קטנה וותיקה מאד, הנערכת כמדי שנה בתקופה זו בבלגיה. בניגוד לרוב הקלאסיקות הנערכות במדינה זו באביב, כאן לא מדובר בתוואי שופע טיפוסים תלולים או פאבה (מלבד קטע קטן של פאבה, החוזר מס' פעמים לקראת הסיום), אלא במסלול שטוח לכל אורכו. זה מן הסתם הופך את המירוץ לפופולרי מאד בקרב המאיצים, וכך יהיה גם הפעם. סם בנט (מלווה במארק קבנדיש), אליה ויוויאני, פסקל אקרמן, ארנו דמאר, טים מרלייה, יאספר פיליפסן, בראיין קוקאר, אלכסנדר קריסטוף וסס בול צפויים להיאבק על הבכורה במיאוץ המוני. קבוצת ISN תגיע לכאן עם המאיצים רודי בארבייה ודווידה צ'ימולאי. שידור ביורוספורט 2 ב-16:00.

בייסבול / מנחם לס

אחרי שמושל מדינת ג'ורג'יה, הגזען הידוע (והמטומטם עם קבלות שפעם חשב – ואמר – שכל נושאי נגיף הקורונה סובלים חום ותופעות קשות אחרות ואין דבר כזה 'נושאים אסימפטומטים – קמפ, שחתם על חוקי הצבעה חדשים לבחירות הנשיא הבאות (הכוללים 'יום בחירות מ-9 עד 5, דבר המקשה – למעשה מבטל – את יכולת עובדי-יום להצביע מבלי להפסיד משכורת של יום עבודה), ליגת הבייסבול ה-MLB החליטה לבטל את משחק האול סטאר באטלנטה. ההחלטה גרמה זעזוע רציני כאן בג'ורג'יה, עם רעידות אדמה לאורך ורוחב המפלגה הרפובליקנית.

היום הליגה הודיעה שהמשחק יתקיים באיצטדיון COORS בדנבר, קולורדו.

NFL

"מאז הסופרבול האחרון בו השתתפתי, לא התרגשתי ולא התכוננתי לאף דבר בחיי כמו לארח את התכנית JEOPARDY", אמר הקוורטרבק של הגרין ביי פרקס ארון רוג'רס . תכנית JEOPARDY היא כבר בת כ-35 שנה והיא הפכה לסופר-פופולרית, גם בגלל שהיא כה מעניינת (תכנות מבחן בשאלות על כל נושא שבעולם בין 3 מועמדים) וגם בגלל שמארחה כל השנים היה אלכס טרבקר האגדי, שניפטר מסרטן לפני כמה שבועות. מאז פטירתו היו 3 מארחים אחרים לפני רוג'רס, כולל קני ג'נינגס, שזכה פעמיים במיליון דולארים בתכנית.

רוג'רס – שזכה בעצמו פעם בבתכנית של JEOPARDY ל-VIP'S – הפליא בשליטתו על החומר. אני משוכנע שסופר-ספורטאים אחרים כתום בריידי למשל, היו מתקשים אפילו לשאול את השאלות הכוללות שמות של מדעני עבר, מוזיקאים, או מושלים, וכן ביטויים טכניים, רפואיים, וספרותיים, שהיו הופכים אותם למגמגמים. רוג'רס שלט בכל בקלות מפתיעה.

"אמרתי לעצמי מה שאמרתי לעצמי לפני הסופרבול: לאט…לא להתרגש…RELAX…ואמרתי לעצמי דבר נוסף: לא לחטט באף…"

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. תודה לכל הכותבים.
    מכיוון שאהרון לא סיכם, אנסה לסכם בקצרה שלושה משחקים חשובים שראיתי אתמול. אני מעתיק ממה שכתבתי אמש:
    בליגה שלנו, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, נפרדו בתיקו 1-1. מכבי חיפה עלתה ליתרון 1-0 אחרי הגבהת כדור חופשי של עומר אצילי ונגיחה של פלאניץ'. גררו השווה לזכות הצהובים בפתיחת המחצית השנייה בדקה ה50. בלקמן הורחק בדקה ה77 בצהוב שני (צהוב ראשון על הכשלה שלא הייתה לטעמי). מכבי תא נשארת במקום הראשון נקודה מעל חיפה.

    1. את השער הראשון הייתי מבטל כי פלאניץ עשה עבירה של דחיפה ברורה בזמן הנגיחה אבל שווין
      לפחות השופט לא טעה בגול מאופסייד. הצהוב של בלקמן היה במקום למרות שכנאה שהלך לכדור אבל פגע ברגל.

  2. בליגת האלופות, ריאל מדריד אירחה את ליברפול במסגרת רבע הגמר וגברה עליה 3-1 במשחק שהיה בשליטתה כמעט לחלוטין. ההגנה האנגלית הייתה רעה מאוד ואיפשרה לספרדים להגיע למצב אחרי מצב. לא הייתי מתפלא אם ריאל הייתה מבקיעה עוד שניים שלושה שערים.
    ויניסיוס כבש צמד ואסנסיו הוסיף אחרי טעות קשה בהגנה. סלאח צימק.

    1. אתה רואה מה שפציעה יכולה לגרום לקבוצה….
      בלי וואן דייק זו ליברפול אחרת לגמרי. הוא היה שווה כל פני שהקבוצה שלמה עליו בריבית של 80%
      🙂

  3. במשחק השני, מנצ'סטר סיטי אירחה את בורוסיה דורטמונד וניצחה 2-1 משער בדקה ה90 של פודן. דה ברוינה כבש ראשון אחרי יופי של מהלך, מרקו רויס איזן זמנית והביא לקיצה את אי ספיגת השערים של הסיטיזנס באלופות.
    סיטי שלטה, אבל לא מאוד הרשימה ונהנתה מיום חלש של חלוצה הנורבגי של השוורצגלבן, הולאנד.
    בכל מקרה, לדעתי סיטי תעלה, עקב פערי הכוחות הברורים ותשבור בצורת של פפ באי העפלה לחצי הגמר, דבר שלא הצליח לעשות בכהונתו כמנג'ר התכולים.
    אם סיטי תבוא לנצח, לדעתי היא תנצח גם בחוץ, אם היא תבוא לשחק על תוצאה, היא תודח.
    ריאל מחזיקה ביתרון מרשים יותר, אבל ליברפול מסוכנת מאוד באנפילד. ועדיין ריאל וזינאדין זידאן פייבוריטים מובהקים להעפיל לשלב הבא.

    1. סיטי- באיירן זה הגמר (שיתרחש בחצי הגמר כנראה), שתי הקבוצות החזקות במפעל

      סיטי ניצחה 2-1 אבל הייתה עדיפה משמעותית על דורטמונד, למרות כמה הזדמנויות טובות של דורטמונד רק פודן לבד היה צריך לסיים עם שלושער

      1. לא מסכים. רק פודן כמו שאמרת ורק הוא. היה לו משחק פנטסטי, פשוט תענוג. הילד כישרון על. אבל התחושה הייתה שדורטמונד מסוכנת יותר וכל כדרור שחה בחצי של סיטי, יכול להתפתח לשער. דווקא השער של רויס, בא במומנטום תכול. גם הסטטיסטיקה תוכל ללמד שלא היו פערים גדולים ככ, כפי שאולי היינו מצפים ממוליכת הליגה האנגלית (ועוד בפער דו ספרתי) על המדורגת חמישית בליגה הגרמנית.
        עדיין אני מאמין שסיטי תעלה ובקלות אפילו.

    2. בעונה המסויטת השנה ליברפול לא מסוכנת באנפילדוץ ובםקט לא בלידה שבה הפסידה לפחות 5 פעמים ברציפות בבית טעם הפסדים נוספים בבית.

      1. לא דומה עונה סדירה לליגת האלופות. זה משחק בודד וקלופ יודע להכין קבוצה.
        למרות שעם ההגנה האומללה של המייטי רדס, הכל יכול לקרות…

        1. נכון שזה לא דומה אך זה אומר שביתה הוא לא מבצרה כמו בשנה שעברה וגם בשנים האחרונות והגנים הגדולות בשנות השבעים והשמונים ועוד שנים אחרות בתולדות הקבוצה.

  4. צפריר דוד ומנחם תודה רבה.
    על הכדורגל שהיה אתמול כולם נגעו .
    על הכדורגל של היום אגיב בקצרה יותר מאוחר (ישנה אנקדוטה מעניינת ).

    אך אתמול היה גם כדורסל

    במסגרת חצי גמר המפעל .

    הבנתי שהפעם 2 העולות לגמר מקבלות כרטיס ליורוקאפ כך שמנצחת כל סדרה בסדרות הטוב מ 3 הללו תקבל כרטיס לגמר .

    בסדרה הראשונה גברה מונאקו על קנריה 77-82
    מתצוגה של גריי שסיים עם 25.

    המפגש הבא בקנריה בשישי 21.00

    בסדרה המרכזית גברה וירטוס הבלתי מנוצחת על קאזאן במפגש דרמטי 76-80

    תיאודוסיץ הוביל עם 27 ובילנלי תרם 12
    סמית הוביל את קאזאן עם 22 האולנד ובראון הוסיפו 13.
    המפגש הבא שישי 19.00

    בליגת האלופות סל .
    בבית 1
    חולון מובסת בבית על ידי טופאש נועלת הטבלה
    90-71 .
    קירשאקה הייתה חייבת ניצחון של 5 ומעלה על בירנדיזי האיטלקית והיא עשתה זאת בענק עם
    88-107
    הטבלה הסופית .
    1. חולון 2-4 ( יחס סלים שלילי אגב של מינוס 11).
    2 קיראשאקה (טורקיה) 3-3.
    ————————————'
    3 בירנדיזי (איטליה) 3-3
    4 טופש (טורקיה) 4-2.

    גם בית מספר 2 הסתיים .
    2 העולות נקבעו טרם המחזור האחרון אך בקרב ישיר על הבכורה בדרבי הספרדי הביסה טנריף את בורגוס אלופת המפעל.
    60-89
    במשחק נוסף איגקוה מדיחת הפועל ירושלים מסיימת בטעם טוב עם 58-64 על ריגה
    טבלת הבית הסופית.

    1.טנריף (ספרד) 1-5
    2 בורגוס (ספרד) 2-4
    ——————————
    3. איגקואה (בוסניה) 3-3
    4 ריגה (לטביה ) 6-0

    עוד אתמול שוחק משחק השלמה במסגרת בית 4 שם נימבורק הצכית הביסה בחוץ את סאסרי
    91-73 .

    כאשר מחר יסתיימו משחקי הבית הזה
    כאשר במברג (3-2) הגרמנית תארח את סאסרי (5-0) מאיטליה לפרוטקול

    בעוד נימבורק (צ'כיה) וסארגוסה הספרדית ייפגשו בצ'כיה למפגש על המקום הראשון לאחר ששתי הקבוצות עלו עם 1-4.

    בית 3 יסתיים היום
    ב 19.30
    א.א.ק תארח את ניזני
    ובמקביל שטרסבורג מצרפת את טלקום טורקיה .

    ניזני הרוסית תסיים בכל מקרה ראשונה שכן היא עם מאזן 1-4.
    בעוד אאק (היוונית סגנית אלופת המפעל ).
    תודח בכל מקרה שכן א.א.ק עם מאזן 3-2 גם אם תנצח תעמוד על 3-3 שזה יהיה המאזן של המנצחת במשחק המקביל בצרפת אלא שאותה מנצחת תחזיק במאזן פנימי חיובי על א.א.ק .

    ככה שהמשחק בצרפת יכריע את העולה השמינית למפעל
    שתצטרף ל 3 הספרדיות
    טנריף בורגוס וסארגוסה
    וכן לחולון מישראל
    לנימבורק מצ'כיה
    לקארישקה מטורקיה
    וכאמור לניזני הרוסית .

    אגב להבנתי
    1. עד סוף השבוע תיקבע מועמדת לאירוח המפעל כאשר חולון מעומדת ראשית.

    2. בשלב הבא אלופת בית תקבל סגנית אך לא כזו ששיחקה איתה בשלב הבתים
    מה שאומר שלחולון 3 אפשרויות

    1. בורגוס ( אלופת המפעל כאמור ).

    2. המנצחת היום בין שטרסבורג לטלקום .

    3. המפסידה מחר בין נימבורק לסארגוסה .

  5. כמה דברים מעניינים היו במשחק העונה בכדורגל המקומי אמש.
    1. כמו בשני המשחקים הקודמים, חיפה פתחו טוב יותר וקצת נעלמו בהמשך. הפעם האדום החזיר אותם למשחק, אבל הם לא הצליחו לנצל את זה מספיק טוב.
    2. במחצית הראשונה היה משחק כדורגל טוב וקצבי, למרות לא מעט עבירות, אבל כשהשליטה עברה לידי ת"א קצב המשחק ירד משמעותית במחצית השנייה, ות"א חיפשו בעיקר להעלות את העצבים של חיפה ופחות לנצח בעצמם.
    3. צריך כמובן לטפל באירוע של זריקות הארטיק על טל בן חיים, אבל שחקן שמתגרה בקהל היריב הוא טיפש.
    4. ת"א התלוננו יותר מדי, תוך כדי ואחרי המשחק. השער היה 100% חוקי, בתחום העבירות הם דווקא זכו לעדיפות קלה והאדום של בלקמן היה מוצדק, גם אם לא מכוון – הצהוב הראשון עוד אולי היה גבולי, אבל הייתה עבירה ברורה, והשני היה צהוב בוהק מאוד.
    5. משום מה, יש תחושה שחוסר היכולת של חיפה להכריע כבר הכריעה את המאבק, אבל הפער הוא רק נקודה ויש עוד 8 מחזורים לסיום, כולל מפגש נוסף בין הקבוצות בבלומפילד. אני מקווה ומאמין שיהיה מירוץ צמוד ואיכותי עד הסוף, כמו שמגיע לנו.

    כל מה שנשאר עכשיו הוא רק שמכבי חיפה תשבור את הבצורת ותיקח אליפות.

      1. יש להם את כל הסיבות הטובות לזה – יתרון בטבלה (של נקודה אחת, ועדיין), גומלין בבלומשטיין עוד כמה שבועות ועודף הלחץ אצל מכבי חיפה

            1. חחח…
              שכחתי מזה לגמרי…

  6. רק אציין, שהחיסורים של באיירן (לבנדובסקי וגנאברי) למרות שכמותית הם פחות, הם הרבה יותר משמעותיים והבווארים יפתחו עם צ'ופו מוטינג בחוד ככל הנראה.

    1. אין אחד בעולם שיכול להחליף את לבנדובסקי. יחד עם זאת לפריס נגד בארסה היה חסר ניימאר כלומר זה חלק מהטורניר להתמודד עם חסרון כוכבים. רק דבר אחד בטוח בליגת האלופות השופטים לטובת הגדולות. ואם שני גדולות נפגשות אז לטובת ריאל

            1. כל הזמן קורא פה, לא תמיד מגיב

          1. אני תמיד מצפה מהקבוצה שלי לתת את הטוב ביותר. במקרה הזה, אשמח שהבווארים ישחזרו את התוצאה האחרונה שלהם מול פריס באליאנץ ארנה… (ושהצרפתים לא ישחזרו את התוצאה בגומלין כמובן…)
            תן לי

            1. לינק אמין למשחק.
              יום השואה ואין ערוצים שמשדרים.

  7. תודה רבה לכולם.
    אני מקווה כמובן שאינטר תאסוף עוד 3 נקודות ויובה קצת פחות, ובליגת האלופות אם אני צריך להמר אז הייתי הולך על שני ניצחונות בית היום.

  8. טוב היום יום הזיכרון
    לא הספקתי להאריך
    רק נציין שהיו 6 פעמים בהיסטוריה
    שאלופה פגשה בסגניתה בשנה עוקבת בשלב הנוקאאוט תמיד האלופה היא זו שהעפילה הלאה

    1. שלא ירים כלום יש מספיק מקומות להתרסק בהם כמו שמייקל וודס הראה לנו היום והוא לצערנו ממש טוב בזה.

  9. השופט מנע עכשיו פנדל מוצדק מבאיירן אחרי נגיעת יד ברחבה.
    אולי קיבל סטיפה מהקטארים? מליון פה מליון שם? למה לא הלך לוואר?

  10. משחק שממומן באמצעות גזפרום?
    פויטין הוא הבעלים הלא רשמי?
    הוא גם סידר מנכ"לבלב ל 20 שנה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    אלכסיי מילר הב הב מיאו
    השטן לובש פוטין!

  11. הנסי יצטרך לנצח בפריס בהפרש של שני שערים בשביל שבאיירן תעלה לשלב הבא.
    ונשאלת לשאלה מי יתן לשופטים סטיפה יותר גדולה? הקטארים או פלונטרינו?
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט