דרבי ניו-יורקי ועוד שישה משחקים ביום שני השרבי / עמית טבול

שלום לכולם ופוסט חג שמח לכולם.

מיצינו את המצות, התחמצנו ומילאנו כרסנו בבצק מימוני וכעת הגיע הזמן להתחזל"ש עד יום העצמאות ה-73 הממשמש ובא. בניגוד ליו טיובס קודמים שהעליתי, המבוססים על רוק מלנכולי וקודר וגיטרות מייללות, הפעם (רחמנא לצלן) נשנה קצת סגנון מוזיקלי ונהנה מאלישיה קיז, זמרת Soul  אגדית עם שיר שאין מתאים ממנו להכנה לקראת המשחק הראשון:

ברוקלין נטס (16-34, מקום 2 במזרח) – ניו יורק ניקס (25-25, מקום 7 במזרח) – שעה 2:00

דרבי תפוחים מספר 3 העונה. לשם שינוי השנה סוף סוף התפוחים משני צדי גשר ברוקלין לא רקובים ונמצאים בתמונת הפלייאוף. בשני המשחקים הקודמים ידה של ברוקלין הייתה על העליונה אך לא בקלות (7 ו-5 בהפרשים). ברוקלין מגיעה מהפסד חוץ לשיקגו עמיתחזקת. דוראנט עדיין לא חוזר למגרשים (בחוץ מאז אמצע פברואר), אך הנטס התחזקו באולדריג' וגריפין. זה אמור להספיק להם בבית מול הניקס נטולי מיטשל רובינסון, למרות הבק טו בק ולמרות שהארדן בספק למשחק.

ברוקלין ב-9.

טורונטו ראפטורס (30-19, מקום 11 במזרח) – וושינגטון וויזארדס (31-17, מקום 12 במזרח) – שעה 2:00

מפגש בין טרנטה בהתהוות לטרנטה מתחילת העונה. הקנדים מפסידים בצרורות ומאבדים רלוונטיות לקראת הפלייאוף הקרוב. ב-15 המשחקים האחרונים הם ניצחו רק פעמיים, כולל המשחק האחרון בו שחטו את ג"ס 130-77. לאורי נשאר בבית על אף חרושת שמועות שהעבירו אותו לפילי. את נורמן פאוול הם לא השאירו ובמקומו הגיעו גארי טרנט ג'וניור הצלף ורודני הוד הפציע להחריד. בראדלי ביל עבר אלי לקבוצת פנטזי וכמובן הגיב בפציעה טורדנית שהשאירה אותו בחוץ ב-4 המשחקים האחרונים.

הראפטורס ב-15 אם ביל בחוץ או ב- 3 אם הוא משחק.

דאלאס מאבריקס (21-27, מקום 7 במערב) – יוטה ג'אז (11-38, מקום 1 במערב) – שעה 2:00

קונצרט הג'אז מגיע לקאובויז בדאלאס. יוטה רותחת עם 9 ניצחונות רצופים, כולל שחיטה של אורלנדו עם 18 שלשות רק במחצית הראשונה (שיא נבא).

דאלאס במקום השביעי חולמת על פלייאוף אבל אני לא צופה לה שם גדולות ונצורות. בבית הטקסנים יכולים להקשות על כל קבוצה אבל יוטה פשוט טובה מדי נכון לעכשיו.

יוטה ב- 12.

מינסוטה טימברוולבס (38-12, מקום 15 במערב) – סקרמנטו קינגס (28-22, מקום 12 במערב) – שעה 2:00

מינסוטה כבר מזמן השליכה את העונה הזו לפח. היא נותנת דקות רבות לצעיריה, בראשם אנתוני אדוארדס. הבחירה מס' 1 מראה יכולות משופרות וקיבל בוסט מאז ההשעיה של החשוד בפלילים בתיק 78-77, מאליק ביזלי. האחרון בינתיים הספיק לחזור אבל רחוק מהיכולת שלו טרם ההשעיה. קארל אנתוני טאונס מציג יכולת ק(א)טלנית לאחרונה, כמו גם דיארון פוקס שבצד השני. פוקס הום הוא בעל הבית והפרנצ'ייז פלייר של הקינגים. הרכז התזזיתי משחק את הכדורסל הטוב בחייו ומשתפר מעונה לעונה. כל זאת ועוד תמצאו בפוסט המצוין של שי לביא כאן: https://hoops.co.il/?p=225133

סביב פוקס יש את באדי בילדר שזורק לבנים וקולע רע מאוד העונה (39.7%) וגם את את ראשון הולמס היעיל להפליא. הרוקי האלי ברי ממשיך להרשים, וכעת לאור הפציעה של לאמלו בול הוא כנראה המועמד המוביל לתואר רוקי העונה. באגלי ו-ווייטסייד כבר מזמן התאדו מהרוטציה.

לסקרמנטו יש עוד סיכוי להשתחל לפליי-אין, אבל אני מריח כאן משחק צמוד שייגמר בניצחון הזאבים.

מינסוטה ב-5.

אוקלהומה רעמים חלושים (29-20, מקום 13 במערב) – דטרויט פיסטונס (35-14, מקום 15 במזרח) – שעה 2:00

מפגש בין טנק העתיד לטנק ללא עתיד. אוקלהומה החליטה לסיים את העונה של הורפורד קשישא והפכה אותו למנטור העשיר בעולם (רבע מיליון דולר לשעת ייעוץ על הספסל). זה נותן את הבמה כולה ל(הולי) מוזס בראון, מפלצת רצינית בצבע שלצד משחקים מדהימים (מעל 20 נק' בריבאונדים ונק'), פתאום באופון בלתי מוסבר מנפק משחק עם נקודה אחת שחוקה. שג"א בחוץ לפחות עד אמצע אפריל. עד אז ג'רום ומאלדון יקבלו ימבה דקות.

דטרויט לא הולכת לשום מקום העונה וגם העתיד לא נראה משהו. ג'רמי גראנט שהתחיל את העונה בסערה הספיק להתקרר מאז וחמודי דיאלו שאך לפני מספר שבועות עוד שיחק באוקלהומה, חוזר הביתה לגיחה.

אוקלהומה קבוצה טובה יותר ולכן היא צפויה לנצח את דטרויט.

אוקלהומה ב-13.

סן אנטוניו ספרס (23-24, מקום 9 במערב) – קליבלנד קאבלירס (32-17, מקום 13 במזרח) – שעה 2:00

הספרס שוב קבוצה לגיטימית עם קו אחורי לא רע הכולל את דג'ונטה מאריי המבטיח, דירק ווייט (שעד לא מזמן העונה שלו נראתה דרעק ובינתיים חזר לעניינים) ודרוזן שכמו קארל מאלון (או שלא..), מגיע לעבודה כל יום ונותן את אותה תוצרת קבועה. לקליבלנד אין על מה לשחק. השאלה העיקרית לגביהם העונה היא האם השכר של קווין לאב פר דקת משחק יעבור את זה של צ'נדלר פרסונס בממפיס. הספרס משחקים בבית והם נהנים מהחיים. קליבלנד תתנהג יפה ולא תפריע יותר מדי.

סן אנטוניו ב- 25.

יוסטון רוקטס (36-13, מקום 14 במערב) – פיניקס סאנס (14-34, מקום 2 במערב) – שעה 3:00

לפני שנתיים-שלוש כל קבוצה הייתה במקום אחר לגמרי, לטוב ולרע. מאז עברו מים רבים בנהר הקוואי. פיניקס הפכה לקיבוץ משוכלל של שחקנים עם חלוקה יפה של הנטל (34 זה בדיוק מספר הניצחונות שהשיגו במהלך כל העונה שעברה בה הם שיחקו 73 משחקים, כולל רצף 8 ניצחונות בסיומה של העונה). לעומתה, יוסטון מתחרה עם מינסוטה ואורלנדו על תואר נמושת הנמושות, אחרי שאולדיפו עזבם בתום קדנציה קצרצרה ולא מרגשת במיוחד. וול פצוע כרוני. כריסטיאן ווד שחקן נהדר אבל הוא ועוד כמה צעירים שמקבלים מלא דקות לא מספיקים מול סוללת השחקנים והשיטה של הסאנס.

פיניקס ב-17.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. יש המון שירים על ניו יורק, כמעט כמו על תל אביב, ולכל אחד יש את החביבים עליו.
    אבל אם ללכת על שיר שכולל חידוד לשון בכותרתו, הרי שגברת מפתחות רק מרפררת לדבר האמיתי, בילי ג'ואל והnew york state of mind:
    https://www.youtube.com/watch?v=ol0dPJdzm1M

    וכתובן תודה על הפריוויו המשובח

  2. תודה רבה עמית, אחלה פריוויו.
    .
    אכן, צריך לנצח את קליבלנד ואידך זיל גמור.
    .
    בפראפראזה לגולדה מאיר – לעולם לא אסלח לברוקלין על כך שגרמו לי להיות בעד הניקס, אבל כל הקייריזציה הזאת עולה לי על העצבים – שוסטו רנדל, שוסטו!!!

    1. אבל אם צריך לבחור בין הלברוניזציה לבין הקייריזציה אני הולך עם הגרסה שהעולם שטוח.
      בסוף אין הבדל בין הקבוצות, הלייקרס בלי לברון לא לוקחים אליפות וכך גם לגבי הנטס.

      1. אני ממש לא בטוח שברוקלין בלי קיירי, ועם שחקן פחות מוכשר ממנו אבל "נורמלי" בערך באותו כסף, (נניח מידלטון כזה, או אפילו דינווידי בריא), היא קבוצה פחות טובה.
        .
        לגופו – התכוונתי פחות לעניין הסופרטים, ויותר לסגנון המשחק, ובעניין זה לברון הוא ההפך מקיירי – הוא משתמש השחקנים אחרים בקבוצה בצורה מעולה.

        1. לא מסכים.
          כל מה שראיתי מקיירי – זה שהוא מסוגל לחסל קבוצות אחרות. קליעות לא מהעולם הזה.
          אבל לדעתי הוא משגשג כשיש לצידו פליימייקר כמו לברון או הארדן. גם אם הוא מסר 15 אסיסטים בהפסד אתמול אני עדיין רואה בו יותר שחקן שלא אמור להיות הרכז העיקרי בקבוצה (כמ"ל לגבי סטף, אגב).

          1. אני מסכים איתך, אבל אני לא חושב שזה סותר, להיפך – קיירי הוא סוליסט ופינישר, וככזה הוא לא עושה את השחקנים שלצידו טובים יותר ולא יודע להשתמש בהם. לברון, למעט אותה מחצית יוצאת דופן, בעיני, מול דנבר בפלייאוף הקודם, תמיד מפעיל את הקבוצה מצוין.

  3. תודה על הסיקןר.
    *
    עוד מילה של פירגון: הקשבתי היום במהלך ההליכה בערב לפודקאסט של דה סוויפ.
    נהנתי (גם אם לא סיימתי).
    מומלץ. גם ספורט (לכל הפחות הליכות) וגם הפודקאסט.

  4. קיירי מטביע את הניקס, ונשאלת השאלה האם פילי תעשה סוויפ עונתי הלילה על הסלטיקס או שבוסטון תצליח לגנוב משחק אחד ולהתרומם מעל ל 50% נצחונות ולטפס מעל לניקס בשאיפה לכיוון המקום הרביעי בטבלה?

  5. Paul Pierce's time with ESPN reportedly is over.

    According to Andrew Marchand of the New York Post, ESPN let Pierce go after he posted a "racy Instagram video on Friday."
    .
    Sportswriter Ryan Glasspiegel was the first to report the network and Pierce had parted ways.
    .
    Ryan Young of Yahoo Sports provided more context on the video, noting "Pierce went live on Instagram on Friday night in a room full of dancers while smoking, drinking and apparently playing poker with his friends—all while clearly ignoring basic COVID-19 safety protocols—in a string of videos that made waves on social media."

  6. בדיעבד, אני שמח שדבקתי בסאנס ולא נכנעתי לשבי קסם הדרמות במכללות…
    .
    (שוב) לא משחק גדול של הסאנס, בדגש על ההגנה. אבל ניצחון זה ניצחון, ומי אני שאלין על 7 דקות סופר בוקר אחרונות למשחק?
    .
    תודה, עמית.

    1. אתה מוכן למקום ה1? יוטה תכף נופלים כדאי לך לברוח לא כדאי לפגוש את לוקה או השיקצה עדיף לך את הספרס בניחותא

      אם יוטה נגד דונציק בפלייאוף הם הולכים הביתה סיב 1 כמו שאמרתי בעבר. תכלס חוץ מפורטלנד והספרס הם נראה לי עפים מול כל אחת וגם מול הספרס פופ יכול למשוך אותם באף ל7 משחקים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט