די'ארון פוקס – פרנצ'ייז פלייר / שי לביא

הדראפט של שנת 2017 היה בסימן הרכזים. בבחירה הראשונה, פילדלפיה בלעה את הפיתיון של דני איינג' ובחרה במרקל פולץ. בבחירה השנייה, מג'יק ג'ונסון בחר את לונזו בול. שתי הקבוצות האלו דילגו על הכישרון של דיארון פוקס.

בשבוע האחרון פוקס זכה בתואר שחקן השבוע במערב בפעם השניה לעונה זו, שחקן הקינגס הראשון לזכות בתואר פעמיים באותה עונה מאז דמרכוס קאזינס ב-2015/16. מה שמעניין כאן הוא שמאז דמרכוס, לקינגס אין שחקן פרנצ'ייז. ובכן, יש להם החל מהפגרה האחרונה בה פוקס חתם על הארכת חוזה של חמש שנים עבור 163 מיליון דולר.

כמו כל שחקן, פוקס שיפר את המשחק שלו עם הזמן (ונפטר מהתספורת המוזרה שהייתה לו כשנכנס לליגה – אולי זו אחת הסיבות), ועכשיו זה הזמן של סקרמנטו לעשות את הצעד הבא. לצעד הבא קוראים פלייאוף.

נתחיל באמירה די חזקה: פוקס הוא אחד משחקני הצבע הכי טובים בליגה. הוא נכנס לצבע לאחר כדרור 17.9 פעמים במשחק, שביעי בליגה בקטגוריה הזו. פוקס קולע ב-76.2% כשהוא במרחק של עד מטר מהסל, לצורך השוואה, מיטשל רובינסון קלע מאותו מרחק ב-77.5% בעונה שעברה.

נכון, השועל אולי לא חיית צבע כמו רובינסון, אמביד ושות'. הדרך שלו להגיע לצבע היא שונה. הוא מהיר, אתלטי, אקספלוסיבי ולא צפוי. המהירות הזו עוזרת לו לסחוט המון עבירות ולהגיע הרבה לקו, הוא מדורג שביעי בליגה בקטגוריה הזו ותשיעי בזריקות עונשין שנקלעו, למרות שהאחוזים שלו די נמוכים ביחס לעמדה.

פוקס מעמיד העונה ממוצעים של 24.7 נקודות (48.4% מהשדה, 33% מהשלוש, 70.7% מהעונשין), 3.3 ריבאונדים, 7.2 אסיסטים, 1.3 חטיפות ו-3.1 איבודים. סקרמנטו נמצאת במרחק משחק וחצי של 1.5 משחקים מהמקום ה-10 והעפלה לפלייאין.

השאלה הגדולה לאחר שפוקס קיבל את חוזה המקסימום בנובמבר הייתה האם הוא יכול להיות פרנצ'ייז-פלייר, האם יש לו את מה שנדרש בשביל לנצח משחקים ולקחת את סקרמנטו לפלייאוף?

ובכן, בתחילת פברואר סקרמנטו אירחה את הסלטיקס, פוקס קלע 13 נקודות מתוך ה-26 שלו ברבע האחרון, וככה זה נגמר:

דיארון מכתיב קצב משחק מהיר מאוד, דבר שמתאפשר לו להביא את היכולות שלו לידי ביטוי. ההצבה של חמישייה נמוכה ומהירה יחסית לידו יחס עם הליברטון, הילד, בארנס והולמס בסנטר מוכיחה את עצמה בינתיים כשלפני המשחק מול סן אנטוניו היא מנצחת שבעה מתוך שמונת המשחקים האחרונים שלה.

פוקס מוסר 58.9 מסירות למשחק, מקום 12 בליגה, ומדורג 13 במספר האסיסטים למשחק. הוא שידרג את ההגנה שלו משמעותית מאז שנכנס לליגה. הנה אחוזי הקליעה של גארדים מובילים בליגה כשהם נשמרים ע"י דיארון:

שחקןאחוזי קליעה מהשדה בעונה הרגילהאחוזי קליעה מהשדה נגד דיארון פוקסזריקות מהשדה/זריקות מהשדה שנכנסו
דמיאן לילארד44.7%35.7%5/14
טריי יאנג43.2%37.5%6/16
ג'ון וול40%27.3%3/11
אריק בלדסו41.9%25%2/8
מלקלום ברוגדון45.8%37.5%3/8
כריס פול48.3%28.6%2/7
ג'יימס הארדן46.3%14.3%1/7

מבחינה התקפית, בעוד שבתוך קשת השלוש פוקס שולט במשחק ביד רמה, ברגע שהוא יוצא ממנה הוא די מתקשה. הוא עומד רק על 33% בזריקות מהשלוש, אולם קולע ב-51.2% מעודדים לאחר אסיסט מאחד לחבריו לקבוצה.

פוקס זורק 8.6 זריקות פול-אפס במשחק וקולע אותם ב-37.2%, מתוכן 4 הזריקות הן מעבר לקשת, אך הוא קולע אותן ב-29.4% בלבד.

פוקס מוכיח את עצמו כשחקן שמשתפר עונה אחר עונה, מאז שנכנס לליגה העלה כ-7 ק"ג של שרירים למסת השריר שלו, ההגנה השתפרה, ניהול המשחק השתפר, אין סיבה שגם החולשות שלו לא ישתפרו בקיץ. לנו נותר רק לחכות ולראות.

כל הנתונים בכתבה נכונים ליום שבת. שי לביא הוא בעל הבלוג "באזר ביטר".

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. דארון פוקס בהחלט מתן השנה קפיצה מרשימה, וגם נראה שהוסיף מסת שריר רצינית בפלג הגוף העליון שעוזר לו לסיים טוב יותר את הכניסות לסל.
    הבעיה שהוא בארגון רקוב כמו הקינגס שלא מסוגלים לבנות סביבו קבוצה טובה (והמערב בטח לא עושה הנחות).
    הוא בהחלט מראה שהוא יכול להיות פרנצייז אבל הוא פשוט בקבוצה עם אנשים שמקבלים החלטות לא טובות.

  2. בחקן נהדר
    אני רואה סאק בזכותו ובזכות מרוו המסכן שלא מציח לצאת מבור הXXה וכל הזמן נפצע. איזה בזבוז.

  3. תודה שי
    "די'ארון פוקס – פרנצ'ייז פלייר"
    די'ארון פוקס שחקן שחקן……קודם שיהיה פרנצ'ייז
    יש כמה קבוצות בליגת ה WWE שאסור להביט בהם בלי מרשם מרופא
    לקינגס חייבים שקית הקאה בנוסף

  4. נהדר!
    יאמר לזכותו של מנחם שהוא הימר עליו עוד לפני המשחק הראשון שלו בליגה.
    אם פוקס ישפר את העונשין והקליעה מרחוק למחוזות סבירים הוא יהיה חתיכת שחקן. את העונשין הוא כבר משפר משמעותית בחודש האחרון (קרוב ל-77%). אין שום סיבה שלא יגיע ל-80% מכובדים. לגבי הקליעה מ-3 – 37-8 אחוזים זה לא בשמיים. אני מאמין בו.

  5. פוקס חודר מצויין בזכות המהירות האדירה שלו ולגמרי שחקן לבנות סביבו קבוצה לטעמי. הוא גם מראה שיפור משנה לשנה וזה מאד חשוב. מה שכן הקליעה שלו מבחוץ כמו שזה נראה כרגע תמיד תהיה גבולית וזה יכול מאד להפוך אותו לשחקן שיאבד הרבה יכולת עקב פציעות.
    אתה עושה כאן עיוות סטטיסטי מזעזע עם הצגת נתוני הגנה שבחרת בפינצטה. פוקס מגן חלש מאד ולא סתם הקינגס קבוצת ההגנה הגרועה בליגה העונה ואחת הגרועות בכל השנים שלו שם. אם ניקח את הנתונים שעליהם הסתכלת הגארדים באופן כללי קולעים עליו בממוצע ב-46% ו-41% לשלוש. בכללי זה יוצא TS של 61% מזעזעים. שזה אגב זהה לחלוטין לעונה שעברה אז שיפור אין פה.

  6. שחקן התקפה מצויין. לא אגואיסט, בחירת זריקות טובה (צריך להשתפר עוד מחוץ לקשת, אבל הוא בגרף עלייה), חזק ומהיר כמו סילון.
    ההגנה… לא התחום שבו הוא מצטיין… לא יודע להאט שחקנים ושומר רע. יכול להיות שחקן פרנצ'ייז נהדר, אם ישכילו להקיף אותו בשחקנים שמותאמים ליכולות שלו, אתלטים, ארוכים ושומרים טוב, עם קליעה אמינה מבחוץ. ועוד מוביל כדור טוב.
    כנראה לא יכול לקרות בסקרמנטו.

  7. מה רע בתספורת שהייתה לו, דווקא ממש התאימה לו. בכל מקרה הוא שחקן שפשוט כיף לראות אותו משחק, הבעיה היחידה שלו היא שהוא נמצא בסקרמנטו..

  8. שחקן מהיר אבל פראנצייז פלייר לא בטוח, אני עדיין זוכר לו איך הוא ברח לפופוביץ ולנבחרת לפני שנתיים מה שמראה מבחינתי על מעט מחשבה על טובת הקבוצה ויותר על טובת עצמו.

  9. פוקס אחלה שחקן. כבר בדראפט הוא עשה רושם של שחקן אופי מעבר לסט הכישורים. מה שכן, פרנצ'ייז פלייר הוא ממש לא. מישהו כאן היה לוקח אותו לפני סטף/קיירי/דיים/הארדן/ג'ה/מורי/טריי וכו'? אם כבר הוא יותר קרוב לסקסטון, רוז'ייר וראסל (כשנחה עליו הרוח) וזה כמובן אומר שהוא שחקן נהדר אבל לא בלוול של הגדולים. הוא בוודאי לא מס' 1 בקונטנדרית ואני לא בטוח אם אפילו מס' 2. הוא משחק בקבוצה נוראית ושם הרבה יותר קל לבלוט. מבחינה מקצועית עד שלא יהווה איום ברור מבחוץ הוא לא יקפוץ מדרגה. ועדיין הלוואי ופילי היו בוחרים אותו ב 2017 ..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט