תמונת מצב ביורוליג אחרי המחזור האחרון ולקראת משחקי ההשלמה – פוסט מתעדכן / אהרון שדה

ווילבקין מנסה להבין את הבלאגן בטבלה (אתר היורוליג)

בס"ד

השבוע התקיים המחזור האחרון של היורוליג ובשבוע הקרוב יתקיימו שני משחקי השלמה של פנאתנייקוס שיסגרו את העונה הסדירה של היורוליג. זו הייתה עונה ארוכה, מפתיעה, לא צפויה, מאכזבת לאוהדי מכבי, ועוד קבוצות כמובן, אך מתוקה מאוד לאוהדי כמה מהקבוצות האחרות, ודרמטית ביותר, עדיין.

4 קבוצות עדיין במאבק על 2 הכרטיסים האחרונים לסדרות רבע הגמר, בעוד ברצלונה הבטיחה את המקום הראשון, אך כל אחת מהקבוצות האחרות עוד נאבקת על מיקום שיבטיח יריבה נוחה יותר על הנייר או על יתרון ביתיות, וגם אלו שהודחו עוד בקרבות מיקום על יוקרה, כבוד וגודל המענקים. סדרות רבע הגמר יתחילו ב-20/4, אך בשבוע הקרוב נגלה מי יהיו הקבוצות שיקחו חלק בהן ואילו מפגשים צפויים לנו. להלן הצגת המשחקים שנותרו וכל התרחישים האפשריים.

רולנדס סמיתס מופתע שאין לו על מה לשחק השבוע (אתר היורוליג)

מפגשי רבע הגמר (פריוויו יובא לקראת תחילת הסדרות):

ברצלונה (1) – זניט/ולנסיה (8)

צסק"א מוסקבה (2) – פנרבחצ'ה (7)

אנאדולו אפס (3) – ריאל מדריד (6)

מילאנו (4) – באיירן מינכן (5)

המשחקים:

מודגשות הקבוצות שיש להן עוד על מה לשחק בהקשר של מאבקי העלייה והמיקום ברבע הגמר.

שלישי:

לפחות נגד חימקי מכבי הצליחו לחגוג. (אתר היורוליג)

מכבי תל-אביב – חימקי מוסקבה 92- 62 (השלמה ממחזור 24):

מכבי נפרדו מהקהל הביתי עם ניצחון קל, כאשר הפרש השיא עמד על 41 בשלב מסוים, ודורי סהר נכנס לשחק כבר ברבע השני. ווילבקין קלע 13 ב-12 דקות ללא החטאה כשגם זיזיץ' קלע 13, והם הובילו 6 קלעים בדאבל-פיגרס.

משחקי חמישי:

20:00 ז'לגיריס – פנאתנייקוס 93- 78:
ז'לגיריס ברחו ברבע הראשון, ושוב בשלישי אחרי קאמבק יווני ברבע השני. לקאביצ'יוס ותומאס ווקאפ הובילו לניצחון גדול שמסדר לז'לגיריס מאזן חצוי במקום ה-11 המכובד בסיום העונה.

20:00 צסק"א מוסקבה – וילרבאן 88- 70:
קרב צמוד מאוד כשמייקל אריק מוביל את צסק"א ליתרון קל, ומנגד יבוסלה וקול שומרים על וילרבאן בתמונה. ברבע השלישי הצרפתים מצליחים גם לקבוע שוויון ומהפך. לונדברג מוביל את צסק"א במחצית השנייה, כולל ריצת 18- 0 ברבע הרביעי שפותחת פער וסוגרת את הקרב על המקום השני.

20:45 פנרבחצ'ה – ריאל מדריד 67- 93:
לפרוויטולה וקוזר פתחו נהדר עם דקות טובות של תומפקינס ואלכס טיוס וההפרש כבר עמד על 20 לפני שפנר החלו קצת לצמצם, בעיקר בעזרת לורנזו בראון. דה-קולו הוביל ריצת 8- 0 ברבע השלישי שצמצמה לחד-ספרתי, אבל ריאל פתחו את הרבע האחרון בריצת 15- 0 ויתרון שיא של 25. משם זה קל ובסוף אפילו נקבע יתרון שיא חדש בהופעת ענק של לפרוויטולה וגבריאל דק.

הקרב הלוהט של המחזור (אתר היורוליג)

21:45 אלבה ברלין – הכוכב האדום בלגרד 81- 58:
קרב על המקום ה-16 ועל קצת יוקרה מצד שתי קבוצות שלא היו להן הרבה ציפיות לפני העונה, ודי עמדו בחוסר הציפיות על ידי חוסר הצלחה יחסי, אם כי שתיהן נתנו עונה מכובדת. ריצת 10- 0 של הגרמנים פתחה פער ברבע השני ועד לסיום המחצית ההפרש כבר עמד על 19. המחצית השנייה כבר הייתה לפרוטוקול בלבד, כאשר הסרבים יסיימו את העונה במקום ה-17 והגרמנים מחכים לראות מה יקרה עם פנאתנייקוס.

22:00 ולנסיה – באסקוניה 86- 81:
דרק וויליאמס פתח נפלא ומוביל את ולנסיה ליתרון קטן שנשמר גם על ידי שחקני הספסל, אבל וילדוזה קבע שוויון 37 והבאסקים השלימו מהפך במחצית, בעיקר בעזרת יום מצוין של גיידראיטיס. באסקוניה כבר פתחו פער של 9 ברבע השלישי, אבל פרפליץ' הוביל ריצת 13- 3 לסגור את הרבע כשולנסיה ביתרון נקודה. הרבע האחרון שמר על המגמה הצמודה כשאף קבוצה לא הצליחה להשיג יתרון של יותר מ-3 עד שהגיע קאליניץ' וקבע יתרון 4 לקבוצה הביתית, פחות מ-3 דקות לסיום.
באסקוניה חזרו עם 2 מהקו של הנרי ושלשה של סדרקסקיס שצימקה לנקודה, אבל מייק טובי החזיר את היתרן ל-4 עם 1:07 לסיום ודרק וויליאמס הוסיף עוד 2 מהקו. מה שמתרחש בדקה האחרונה מתחיל להיות הזוי. באסקוניה החטיאו שלשות, אבל 2 שריקות גבוליות ביותר לעבירת חצי של וויליאמס ועבירת תוקף של קאליניץ', יחד עם איבוד נוסף, אפשרו לבאסקים לצמק ל-2 בלבד, והחטאה של וויליאמס מהקו הביאה לבאסקוניה כדור אחרון. ולנסיה עשו עבירה על הנרי שהחטיא את הראשונה ואת השנייה בכוונה, אבל זה לא פגע בקרש.
דרק וויליאמס שוב נשלח אל הקו והפעם החטיא פעמיים, אבל הכדור יצא לחוץ שנשרק לזכות ולנסיה. השופטים הלכו לצפות בהילוך החוזר והחליטו להשאיר את הכדור אצל ולנסיה, בהחלטה גבולית נוספת, אך הפעם לטובת ולנסיה, ופרפליץ' מצא מהחוץ את דובלייביץ' שסגר את המשחק ושלח הביתה את באסקוניה.

ככה הסתיים הדרבי הקודם בין הבאסקים לאנדלוסים (אתר היורוליג)

משחקי שישי:

20:00 זניט – מכבי תל-אביב 86- 69:
ניצחון די קל לזניט שמשאיר להם סיכוי לתפוס את המקום השמיני והאחרון ברבע הגמר, ולשם כך הם יצטרכו לגבור על פנאתנייקוס ביום שני. מכבי מסיימים את העונה בעוד הפסד, ה-20 במספר, ויקוו שבמסגרת המקומית ילך להם טוב יותר.

21:00 אולימפיקוס – חימקי מוסקבה 82- 75:
משחק צמוד מהצפוי, אבל ספאנוליס וחבריו משיגים את הניצחון ומביאים את חימקי ל"הישג" מטורף של 30 הפסדי יורוליג בעונה. ספאנוליס עצמו קלע רק נקודה אחת במה שאולי היה המשחק האחרון בקריירה שלו, אבל חילק 9 אסיסטים.

21:45 מילאנואנאדולו אפס 98- 75:
אנאדולו הבטיחו את המקום השלישי עוד לפני המשחק, כך שהם עברו לחלוקת דקות מאוזנת יותר בין השחקנים, ומילאנו ניצלו את זה לבריחה אחת ברבע הראשון, אחת נוספת ברבע השלישי, והבטחת המקום הרביעי בקלות.

22:00 ברצלונה – באיירן מינכן 72- 82:
באיירן סוגרים עונה סדירה היסטורית בניצחון חוץ על ברצלונה, כולל הופעת בכורה של פאו גאסול שקלע 9, כאשר הטריו של בולדווין, לוצ'יץ' וריינולדס נותנים הופעת ענק וסוחבים את באיירן למרות יום חלש של כל השאר.

החגיגות של באיירן בשבוע שעבר. הם יקוו להמשיך את העונה החלומית שלהם. (אתר היורוליג)

משחקי השלמה אחרונים:

שני הבא (12/4):

19:00 זניט – פנאתנייקוס (השלמה ממחזור 6):
עבור זניט זה יהיה ככל הנראה משחק קריטי ביותר, בזמן שקטש יקבל שבוע נוסף של הכנה להמשך המפעלים המקומיים וחיזוק המעמד שלו לקראת העונה הבאה.

רביעי הבא 14/4:

19:00 צסק"א מוסקבה – פנאתנייקוס (השלמה ממחזור 25):
התרחיש הסביר יותר הוא שיהיה מדובר במשחק חסר חשיבות לחלוטין, אבל עדיין זה קרב בין שתי אימפריות אירופאיות ושל הקבוצה שמייק ג'יימס הכי הצליח בה נגד זו שכנראה רוצה להיפטר ממנו.

החגיגות של פאו אחרי הניצחון בהארכה על מילאנו. ככה הם ירצו לסיים את העונה בעוד קצת יותר משבוע. (אתר היורוליג)

נתחיל עם הצגת הטבלה:

קבוצהניצחונותהפסדיםטווח מיקום אפשרי
ברצלונה24101
צסק"א מוסקבה23102
אנאדולו אפס22123
מילאנו21134
באיירן מינכן21135
ריאל מדריד20146
פנרבחצ'ה20147
זניט19148-9
ולנסיה19158-9
באסקוניה181610
ז'לגיריס171711
אולימפיאקוס161812
מכבי תל-אביב142013
וילרבאן132114
פנאתנייקוס112115-16
אלבה ברלין122215-16
הכוכב האדום בלגרד102417
חימקי מוסקבה43018

נעבור לכל התרחישים:

מקוות 1-3. ברצלונה, צסק"א מוסקבה ואנאדולו אפס:

ברצלונה הבטיחו את המקום הראשון, צסק"א את השני ואנאדולו את השלישי. עכשיו הן מחכות ליריבות.

הבטיחו עלייה מקומות 4-6. מילאנו, פנרבחצ'ה ובאיירן מינכן:

שלושתן בשוויון של מאזן 20- 13, מה שמבטיח להן את המקום ברבע הגמר, מכיוון שהמנצחת בין ולנסיה ובאסקוניה תהיה עם 19 ניצחונות. אם שלושתן ינצחו הן יהיו במקומות 4-6, אם 2 ינצחו ואחת תפסיד המנצחות ידורגו 4 ו-5, ואם 2 יפסידו ואחת תנצח, אותה מנצחת תדורג 4. לגבי תרחישי ההפסד שלהן נדבר בהמשך, אך כעת נבדוק את המאזנים הפנימיים ביניהן עבור מקרה בו כולן או 2 מהן מנצחות.

מילאנו השיגו ניצחון כפול על באיירן, בעוד שפנרבחצ'ה במאזן 1-1 עם באיירן, אך בהפרש טוב יותר עם ניצחון ב-9 לעומת הפסד ב-4, ואילו במפגשים בין פנרבחצ'ה למילאנו קבוצת החוץ ניצחה ב-8 בשני המקרים, מה שאומר שיש שוויון מוחלט ביניהן בשלב זה. במקרה של שוויון משולש מילאנו תהיה ראשונה עם מאזן פנימי של 3- 1, פנרבחצ'ה תהיה אחריה עם 2-2 ובאיירן שלישית מביניהן עם 1- 3.

באיירן בפיגור מול שתיהן, ולכן היא תהיה שנייה בכל שוויון שלה עם מילאנו או פנרבחצ'ה, בעוד שבין מילאנו לפנרבחצ'ה יש כאמור שוויון, מה שמעביר את ההכרעה להפרש הסלים הכללי, שם מילאנו ביתרון 90, מה שאומר שפנרבחצ'ה יצטרכו ניצחון ב-90 הפרש יותר מאשר מילאנו, אז אפשר כבר להעניק את העדיפות למילאנו.

במקרה שאחת מהן או יותר תפסיד, ייתכן שוויון בינן ובין קבוצות נוספת, מה שוודאי בהפסד של פנרבחצ'ה לריאל. הקבוצות הנוספות הן זניט בתרחיש שזו מנצחת את מכבי ופנאתנייקוס, וריאל מדריד בתרחיש שזו מנצחת את פנרבחצ'ה. לתרחישים האלה נתייחס בפסקה הבאה.

בינתיים במקומות שמובילים לרבע הגמר מקומות 4-8. ריאל מדריד וזניט:

שתיהן יכולות להגיע ל-20 ניצחונות אם ינצחו במה שנותר להן, כאשר אצל ריאל מדובר במשחק חוץ נגד פנרבחצ'ה ובמקרה של זניט בשני משחקי בית נגד מכבי ופנאתנייקוס, מה שיבטיח להן את המקום ברבע הגמר, אך כל אחת מהן מסתבכת במקרה של הפסד. בתרחישי ההפסד שלהן נדון בהמשך, וכעת נעסוק עבור כל אחת מהן בתרחיש בו היא מנצחת ומגיעה ל-20 ניצחונות, אל מול האפשרויות להפסדים של אלו בהן עסקנו בפסקה הקודמת, ובמאזן הפנימי בין כל אלו.

רק זניט:

המקרה הפשוט ביותר הוא שבו מילאנו ובאיירן מנצחות, פנרבחצ'ה את ריאל וזניט פעמיים, מה שמשאיר את מקומות 4-6 לחישוב הקודם ואת זניט במקום 7, ולגבי קרבות העלייה עצמן נדון בהמשך.

נישאר כעת עם התרחיש הזהה של ניצחון כפול של זניט, ונבדוק את האפשרויות האחרות. מול מילאנו זניט ניצחו ב-9 והפסידו ב-6, כך שלהם היתרון במקרה שמילאנו יפסידו, וכך גם מול באיירן, אותה הם ניצחו ב-4 והפסידו לה ב-2. לכן, אם אחת מבין מילאנו ובאיירן תפסיד והאחרת תנצח, יחד עם ניצחון של פנרבחצ'ה על ריאל, הרי שזניט תעבור את אותה מפסידה ותסיים 6 כשאותה מפסידה תסיים 7 ולגבי פנרבחצ'ה מול מילאנו או באיירן דיברנו כבר קודם.

כלומר, אם זניט, באיירן ופנרבחצ'ה מנצחות ומילאנו מפסידה, אז פנרבחצ'ה 4, באיירן 5, זניט 6 ומילאנו 7, ואם זניט, מילאנו ופנרבחצ'ה מנצחות ובאיירן מפסידה, אז מילאנו 4, פנרבחצ'ה 5, זניט 6 ובאיירן 7.

התרחיש הנוסף האפשרי כאן הוא הפסדים גם של מילאנו וגם של באיירן, ומכיוון שיש למילאנו ניצחון כפול על באיירן היא תסיים 5, בעוד זניט תהיה במקום ה-6 ובאיירן ב-7.

רק ריאל:

נעבור כעת לתרחישים לפיהם ריאל מנצחת את פנרבחצ'ה, ונתחיל בהנחה שזניט לא משיגים ניצחון כפול. במצב כזה ריאל ופנרבחצ'ה יהיו בשוויון עם 20 ניצחונות, וכך גם מילאנו ובאיירן אם יפסידו. במצב כזה, יהיה לריאל ניצחון כפול על פנרבחצ'ה, כאשר הקודם היה בהפרש של 20, כך שאם מילאנו ובאיירן ינצחו ריאל תסיים 6 ופנרחבצ'ה 7.

התרחיש הבא הוא מצב שבו גם אחת מבין מילאנו או באיירן מפסידות או שתיהן. ריאל עם ניצחון כפול על באיירן בהפרש כולל של 23, כך שאם מילאנו תנצח ובאיירן תפסיד ריאל תסיים 5, ואז פנרבחצ'ה תצטרך הפסד לריאל בפחות מ-13 כדי לסיים 6 ובאיירן 7, ואם ההפרש שם יהיה מעל 13 באיירן יעברו את פנרבחצ'ה.

כעת לתרחיש בו ריאל ובאיירן מנצחות ומילאנו מפסידה, מה שיוצר שוויון משולש בין ריאל, פנרבחצ'ה ומילאנו. מילאנו עם ניצחון כפול על ריאל, ולכן היא תסיים 5, ריאל 6 ופנרבחצ'ה 7 במצב כזה.

כעת לתרחיש שריאל מנצחת ובאיירן ומילאנו מפסידות שתיהן, מה שיוצר שוויון מרובע. בטבלה מרובעת כזאת מילאנו תהיה עם מאזן 5- 1, ריאל עם 4- 2, פנרחבצ'ה עם 2- 4 ובאיירן עם 1- 5, ולכן מילאנו תסיים 4, ריאל 5, פנרבחצ'ה 6 ובאיירן 7.

ריאל וזניט:

עכשיו נעבור לתרחישים שכוללים ניצחון של ריאל וניצחון כפול של זניט גם יחד, מה שמכריח שוויון משולש בין ריאל, זניט ופנרבחצ'ה, עוד לפני שנכנסים לאפשרות שגם באיירן ומילאנו יצטרפו. נתחיל בתרחיש של שוויון משולש בלבד עם ניצחונות של באיירן ומילאנו. זניט עם הפסד כפול גם נגד ריאל וגם נגד פנרבחצ'ה, וריאל עם ניצחון כפול על פנרבחצ'ה, ולכן במצב כזה ריאל תסיים 6, פנרבחצ'ה 7 וזניט 8.

אם גם באיירן תפסיד ותצטרף לשוויון המרובע, בזמן שמילאנו מנצחת, הרי שריאל תהיה עם מאזן 6- 0 ביניהן, פנרבחצ'ה עם 3-3, באיירן עם 2- 4 וזניט עם 1- 5, ולכן ריאל תסיים 5, פנרבחצ'ה 6, באיירן 7 וזניט 8.

אם באיירן תנצח, אבל מילאנו תפסיד ותצטרף לשוויון המרובע, הרי שריאל יהיו עם מאזן 4- 2, כמו גם מילאנו, פנרבחצ'ה יהיו במאזן 3-3 וזניט עם 1- 5, מה שאומר שההכרעה בין ריאל ומילאנו תעבור להפרש הסלים במאזן הפנימי המרובע, שם לריאל יש יתרון שיישמר בתרחיש הזה שבהכרח כולל ניצחון שלה והפסד של מילאנו, ולכן ריאל תסיים 5, מילאנו 6, פנרבחצ'ה 7 וזניט 8.

נעבור כעת לתרחיש השוויון המחומש, בו ריאל תהיה עם מאזן 6- 2, בדיוק כמו מילאנו, פנרבחצ'ה יהיו במאזן 4-4, וזניט ובאיירן יהיו שתיהן במאזן 2- 6. ריאל תישאר עדיפה על מילאנו בהפרש הסלים הפנימי מאותה סיבה שצוינה קודם, ולכן היא תסיים 4 כשמילאנו 5, פנרבחצ'ה תסיים 6 וזניט עדיפה על באיירן בהפרש הסלים הפנימי המחומש, ולכן זניט תסיים 7 ובאיירן 8.

המקומות האחרונים ברבע הגמר 7-10. ריאל מדריד, זניט, באסקוניה וולנסיה:

הבלאנקוס עדיין תלויים בעצמם (אתר היורוליג)

ריאל כרגע עם מאזן 19- 14, זניט עם 18- 14 ובאסקוניה את ולנסיה עם 18- 15 כל אחת, ולכן ניצחון של ריאל יבטיחו לה מקום ברבע הגמר, ואותו דבר לגבי ניצחון כפול של זניט. חשוב מאוד לשים לב לכך שולנסיה מארחת את באסקוניה במחזור האחרון של שתיהן, מה שאומר שהמפסידה שם הולכת הביתה בכל מקרה והמנצחת תלויה בתוצאות האחרות.

גם גורלם של זניט בידיהם (אתר היורוליג)

רק ריאל:

מאחר ובדקנו כבר את תרחישי המיקום של ריאל וזניט אם יגיעו ל-20 ניצחונות, נשאר לנו לבדוק את האפשרות שהן לא יגיעו לשם, ונתחיל עם ניצחון כפול של זניט והפסד של ריאל לפנרבחצ'ה. במצב כזה ריאל תהיה בשוויון על מקומות 8-9 עם המנצחת בין ולנסיה ובאסקוניה, ושתיהן השיגו ניצחון כפול על ריאל, כך ש-2 ניצחונות של זניט והפסד של ריאל ישלחו את המדרידאים הביתה, ואז המנצחת בדרבי הספרדי תסיים 8, ריאל 9 והמפסידה 10.

רק זניט:

נעבור לתרחיש שריאל מנצחת וזניט לא משיגה את שלה. אם זניט מפסידה פעמיים היא מודחת, מכיוון שהיא תהיה עם 18 ניצחונות והמנצחת בדרבי הספרדי תהיה עם 19. במצב כזה, זניט ביתרון פנימי על באסקוניה, ואילו ולנסיה ביתרון על זניט, ולכן אם ולנסיה תנצח היא תסיים 8, זניט 9 ובאסקוניה 10, ואילו אם באסקוניה ינצחו הם יהיו 8, ולנסיה 9 וזניט 10.

אם זניט ינצחו אחד ויפסידו אחד, לא משנה אם ינצחו את מכבי ויפסידו לפנאתנייקוס או הפוך, הם יהיו עם 19 ניצחונות, ואז אם ולנסיה תנצח היא תשלח הביתה את זניט, ואז ולנסיה תסיים 8, זניט 9 ובאסקוניה 10, ואילו אם באסקוניה ינצחו, ניצחון אחד יספיק לזניט כדי לסיים 8, באסקוניה יסיימו 9 וולנסיה 10.

ריאל וזניט:

כעת נבחן את המצב בו גם ריאל וגם זניט מסתבכות. הפסד כפול של זניט שולח אותה הביתה בכל מקרה, ואז אם באסקוניה תנצח היא תסיים 7, ריאל 8, ולנסיה 9 וזניט 10, ואילו אם ולנסיה תנצח היא תסיים 7, ריאל 8, זניט 9 ובאסקוניה 10.

נעבור למצב של שוויון משולש, כלומר ניצחון אחד של זניט והפסד של ריאל. ריאל עם ניצחון כפול על זניט והפסד כפול לשתי הספרדיות האחרות, ואילו זניט במאזן 1-1 עם שתיהן, ולכן ולנסיה או באסקוניה תהיה במאזן 3- 1 בבית פנימי כזה, ריאל עם 2-2 וזניט עם 1- 3. לכן, אם ולנסיה תנצח היא תהיה 7, ריאל 8, זניט 9 ובאסקוניה 10, ואילו אם באסקוניה תנצח היא תסיים 7, ריאל 8, זניט 9 וולנסיה 10.

על מנת לעשות את זה ברור יותר ומתומצת – להלן כל קבוצה עם התרחישים שלה:

ברצלונה – הבטיחו מקום 1.

צסק"א מוסקבה – ניצחון אחד לפחות או הפסד של אנאדולו יובילו למקום 2, רק 2 הפסדים וניצחון של אנאדולו יורידו אותם למקום 3.

אנאדולו אפסניצחון ו-2 הפסדים של צסק"א יובילו למקום 2, כל תרחיש אחר למקום 3.

מילאנו – כל ניצחון יספיק למקום 4 וכל התרחישים הבאים כוללים הפסד של מילאנו. הפסדים של פנרבחצ'ה, באיירן וזניט ישאירו את מילאנו 4, ניצחון של אחת מהן, ובמקרה של זניט ניצחון כפול, יורידו את מילאנו למקום 5, כמו גם במצב שבו פנרבחצ'ה וזניט ינצחו ובאיירן תפסיד. ניצחונות של באיירן ואחת מבין פנרבחצ'ה או זניט יורידו את מילאנו למקום 6, ואילו ניצחונות של שלושתן יורידו את מילאנו למקום 7.

פנרבחצ'הניצחון והפסד של מילאנו והם יסיימו 4, וכל ניצחון עם ניצחון של מילאנו הם יסיימו 5, כך שכל שאר התרחישים יכללו הפסד של פנרבחצ'ה לריאל. אם גם באיירן יפסידו פנרבחצ'ה יסיימו 6, למעט ניצחון של מילאנו והפסד של זניט, אז פנרבחצ'ה יצטרכו להפסיד לריאל בפחות מ-13. אם מילאנו ינצחו, באיירן וזניט יפסידו וההפסד של פנרבחצ'ה יהיה בהפרש גדול מ-13, או כל תרחיש בו באיירן ינצחו ופנרבחצ'ה יפסידו, אז פנרבחצ'ה יסיימו 7.

באיירן מינכן אם ינצחו ומילאנו ופנרבחצ'ה יפסידו שתיהן יסיימו 4, אם אחת מהן תנצח באיירן יסיימו 5, ואם שתיהן ינצחו באיירן יסיימו 6. נעבור כעת לתרחישים שבאיירן מפסידים. אם מילאנו ופנרבחצ'ה מנצחים וזניט מפסידים, או שמילאנו מנצחים, זניט מפסידים ופנרבחצ'ה מפסידים ביותר מ-13 הפרש, באיירן מסיימים 6. אם מילאנו, פנרבחצ'ה וזניט מפסידים, או שפנרבחצ'ה וזניט מנצחים בלי קשר לתוצאה של מילאנו, באיירן מסיימים 7. אם ריאל וזניט מנצחים ומילאנו מפסידים, כלומר התרחיש של השוויון המחומש, באיירן מסיימים 8.

ריאל מדריד – נתחיל עם תרחישי הניצחונות של ריאל. התרחיש של השוויון המחומש הוא היחיד שמעלה את ריאל למקום 4. אם מילאנו, באיירן וזניט מפסידות, או שמילאנו מפסידים ובאיירן וזניט מנצחות, או שמילאנו מנצחים ובאיירן מפסידים, ריאל יסיימו 5. אם מילאנו ובאיירן מנצחות, או שבאיירן מנצחת ומילאנו וזניט מפסידות, ריאל מסיימת 6. אם ריאל מפסידה וזניט מפסידה לפחות משחק אחד אז ריאל תסיים 8, ואילו אם ריאל מפסידה וזניט מנצחת פעמיים אז ריאל מסיימת 9 ומודחת.

זניט אם זניט מנצחת פעמיים וריאל מפסידה, כמו גם לפחות אחת מבין באיירן ומילאנו, אז זניט מסיימים 6. אם זניט מנצחים פעמיים ובאיירן, מילאנו ופנרבחצ'ה מנצחות שלושתן, או מפסידות שלושתן, אז זניט מסיימים 7, ואם זניט מנצחים פעמיים וריאל מנצחת יחד עם לפחות אחת מבין באיירן ומילאנו, או שזניט מנצחים משחק אחד, ריאל מנצחים את פנרבחצ'ה ובאסקוניה מנצחים את ולנסיה, אז זניט מסיימים 8. אם זניט מפסידים משחק אחד וגם ריאל מפסידים או שולנסיה מנצחים, או שזניט מפסידים את שני המשחקים, אז זניט מודחים. הם יסיימו 9 אם ינצחו אחד וריאל יפסידו, או אם יפסידו לפחות אחד וולנסיה ינצחו את באסקוניה, ואילו אם זניט יפסידו פעמיים ובאסקוניה ינצחו את ולנסיה, אז זניט יסיימו 10.

באסקוניה אם ינצחו, ריאל יפסידו וזניט יפסידו לפחות אחד הם יסיימו 7. אם ינצחו וריאל יפסידו וזניט ינצחו פעמיים, אז הם יסיימו 8, כמו גם או אם ינצחו וזניט יפסידו פעמיים. אם ינצחו, אך גם ריאל וזניט פעם אחת לפחות, הם יסיימו 9 ויודחו. בכל מקרה של הפסד הם יסיימו מקום 10 ויודחו.

ולנסיה אם ינצחו, ריאל יפסידו וזניט יפסידו לפחות אחד הם יסיימו 7. אם ינצחו ואחת מבין ריאל או זניט תפסיד לפחות פעם אחת, אז הם יסיימו 8, ואילו אם ינצחו, אך ריאל וזניט ינצחו את כל משחקיהן, או אם יפסידו לבאסקוניה, אז ולנסיה יודחו, כאשר אם ולנסיה ינצחו, אך כך גם ריאל וזניט בשני המשחקים, או אם יפסידו וזניט יפסידו פעמיים, הם יסיימו 9, ואילו אם יפסידו וזניט ינצחו לפחות משחק אחד, אז ולנסיה יסיימו 10.

כל זה מסכם היטב את מצבן של כל הקבוצות שנמצאות עדיין בתמונת רבע הגמר, אך גם לקבוצות האחרות יש על מה לשחק, בין אם מדובר בכבוד, הכנה לשלבי ההכרעה בליגות המקומיות ומענקים כלכליים של היורוליג, ולכן נסתכל בקצרה גם על כל שאר הקבוצות.

ז'לגיריס – ביתרון במאזן הפנימי על אולימפיאקוס, ולכן הבטיחו מקום 11.

אולימפיאקוס – בפיגור מול ז'לגיריס במאזן הפנימי וביתרון מול מכבי, ולכן הבטיחו מקום 12.

מכבי תל-אביב – הבטיחו מקום 13 בעקבות ההפסדים של וילרבאן ופנאתנייקוס.

וילרבאן – הבטיחו מקום 14 בעקבות התוצאות האחרונות.

פנאתנייקוס – ניצחון באחד משני המשחקים יבטיח מקום 15. 2 הפסדים יורידו את פנאתנייקוס למקום 16 לפחות, כשניצחון של הכוכב האדום על אלבה יוריד אותם למקום 17.

אלבה ברלין – ניצחון מבטיח מקום 16 לפחות, ואם פנאתנייקוס יפסידו את כל המשחקים אז מקום 15. הפסד בפחות מ-6 הפרש, או כל הפסד כשפנאתנייקוס מפסידים את כל המשחקים שלהם יגרום לכך שהם יסיימו 16, והפסד ב-7 ומעלה יחד עם ניצחון אחד לפחות של פאו יוריד אותם למקום 17.

הכוכב האדום בלגרד ניצחון עם 3 הפסדים של פנאתנייקוס יעלה אותם למקום 15, ניצחון ב-7 ומעלה יחד עם ניצחון אחד לפחות של פאו ימקם אותם 16 ובכל תרחיש אחר הם יסיימו 17.

חימקי מוסקבה – מקום 18 ואחרון בכל מקרה כמובן. העונה הכי גרועה של קבוצה בפורמט הנוכחי של היורוליג (מאז 2017) ומתחרה רצינית על תואר הקבוצה הגרועה בתולדות היורוליג. על הדרך, חימקי שברו את שיא ההפסדים הרצופים והעמידו אותו על 17.
אני אתן לאריק איינשטיין ז"ל לסכם במשפט קצר:

לפוסט הזה יש 22 תגובות

    1. לפנאתנייקוס יש 2 משחקי השלמה בשבוע הבא, כשהראשון מביניהם נגד זניט הוא משחק השלמה ממחזור 6. הסיבה לכך היא שמדובר בשני משחקי חוץ של פנאתנייקוס ברוסיה, ורצו לעשות אותם באותו שבוע כדי לחסוך טיסות

  1. תודה אהרון על הניתוח המעמיק. הרשיתי לעצמי לערוך את זה קצת ולתקן טעות או 2 קטנות אחרי שבדקתי כמה פעמים כדי לוודא, אבל הניתוח שלך עשה לי סדר בטבלה

  2. תודה לחיים שעשה את הרוב
    כרגע ריאל קורעת את פנרבחצ'ה מה שאומר שהיא תקדים אותה בטבלה
    התוצאה הזו (75-57 כ 7.43 לסוף) אומרת שהסיכוי של בסקוניה כמעט אבד לגמרי
    ורק ניצחון שלה והפסד כפול של זניט גם למכבי וגם לפאו יעלה אותה
    אשר לולנסיה היא צריכה מעידה בודדת של זניט
    ולכן המשחק יותר חשוב לה על פניו אך כרגע צמוד 10-11

    צסק"א הבטיחה סגנות עם 70-88 על וילארבן
    לפרוטקול ניצחה קובנה את פאו 78-93
    אלבה מובילה כרגע 22 הפרש על הכוכב 38-60 במשחק סיום העונה.

  3. נציין גם את ליגת האלופות סל היום הסתיימו המשחקים הבאים בשלב הטופ 16
    בבית 4 והאחרון
    זכתה סאסרי בניצחון בכורה על באמברג 72-83
    ובמוקד ניצחה נימבורק הצ'כית את סארגוסה 78-98 והבטיחה את מקומה הראשון

    כך נראות טבלאות הטופ 16

    אבל לפני כן כך היו טבלאות השלב הראשון בטורניר בכל בית 2 הראשונות עלו 2 האחרונות עפו
    בית 1
    1 טנריף 2-4
    2 סאסרי 2-4
    ——————
    3 באקן (דנמרק) 3-3
    4 גלא 5-1

    בית 2
    1 טופאש 2-4
    2 נימבורק 2-4
    —————
    3 דיז'ון 2-4
    4 קארבנוס (קפריסין ) 6-0

    בית 3 :

    1 חולון 2-4
    2 א.א.ק אתונה 2-4
    ———————
    3 שולה 4-2
    4 מינסק 4-2

    בית 4 :
    1 סארגוסה 1-5
    2 ניזני 2-4
    —————–
    3 סמבוהטי (הונגריה) 3-3
    4 לובלין 6-0

    בית 5 :

    1 שטרסבורג 2-4
    2 ריגה 2-4
    —————
    3 פריסטרי 4-2
    4 וילנה 4-2

    בית 6 :
    1 במברג 0-6
    2 קראישקה 2-4
    —————–
    3 בילבאו 4-2
    4 פורטיטודו 6-0

    בית 7 :
    1 טלקום 1-5
    2 איגוקאה 3-3
    ——————
    3 ירושלים 4-2
    4 לימוז 4-2

    בית 8
    1 ברוגוס 1-5
    2 ברינדיזי 2-4
    —————–
    3 אוסטנד 4-2
    4 דראושפקה 5-1

    שלב הטופ 16

    בית 1 :
    1 חולון 2-4
    2 קריאשקה 3-3
    —————–
    3. ברינדיזי 3-3
    4 טופאש 4-2

    בית 2

    1 טנריף 1-5
    2 בורגוס 2-4
    ————–
    3 איגקוואה 3-3
    4 ריגה 6-0

    בית 3 :
    1 ניזני 2-4
    2 שטרסבורג 3-3
    ——————–
    3 אאק 3-3
    4 טלקום 4-2

    בית 4 :

    1 נימבורק 1-5
    2 סארגוסה 2-4
    ——————
    3 במברג 4-2
    4 סאסרי 5-1

    בשורה התחתונה 8 הקבוצות שהפעילו לטורניר פיינל אייט (שייערך כולו במקום אחד )
    הם
    חולון טנריף ניזני ונימבורק
    קריאשקה ,בורגוס שטרסבורג וסארגוסה

    הקבוצות בשורה של חולון הם אלופות הבתים
    הקבוצות בשורה השנייה הם סגניות
    אלופת בית תקבל סגנית אך כזו שלא שיחק מולה בשלב הבתים השני

    מה שאומר שחולון תוכל לקבל ברבע הגמר את אחת מהשלוש הבאות
    בורגוס שטרסבורג וסארגוסה

    בזמן הקרוב אולי אף בסוף השבוע תיקבע המארחת לכל טורניר הפינל אייט הזו
    לפי הדיווחים חולון מעומדת רצינית יחד עם ניזני וקראישקה

  4. נסכם את מאזני המפסידות
    הבלתי מנצחות היחדיות במפעל לובין ופורטיטודו עם 6-0 בשלב הראשון

    המודחת עם המאזן הטוב ביותר בשלב הראשון היא דיז'ון עם 2-4

    הנה מאזן העונתי של מודחות בטופ 16

    ברינדיזי 5-7
    טופאש 5-7
    איגוקואה 6-6
    ריגה 8-4
    אאק 5-7
    טלקום 5-7
    באמברג 4-8
    סאסרי 7-5

  5. הנה מה שצריך לדעת על קבוצות הפיינל אייט

    הפועל חולון :
    אחת משתי קבוצות יחידות שהיו אלופות גם בבית המוקדם וגם בבית הטופ 16 פעמיים עם 2-4 מאזן כולל 4-8
    שלישית בארץ עם 6-12 (הודחה בחצי גמר הגביע)
    שחקנים בולטים
    הזרים האריס דה זאו ג'ונסון מגי האריס ומיילס
    וכמובן פניני וגם ווקרמן בורדיון ומשגב עם דאדס המאמן

    טנריפה :
    הקבוצה הנוספת עם אליפות בית פעמיים לאחר 2-4 בשלב 1 היא עשתה 1-5 ומאזן כולל עם 3-9
    הקבוצה מרשימה במקום השלישי בספרד עם 5-21 (הודחה בחצי גמר הגביע)
    השחקנים המוכרים הווארטס ושרמידיני

    ניזני :
    סיימה שנייה בבית המוקדם וראשונה בטופ 16 כל בית עם 2-4 ועם 4-8 בסיכום
    חמישית בליגה הצפון אירופאית עם 7-12
    השם המוכר וורנוצביץ שהיה שנים בצסק"א

    נימבורק :
    סיימה שנייה בבית המוקקדם עם 2-4 אך ראשונה בבית הטופ 16 עם 1-5 ומאזן כולל של 3-9
    ראשונה בצ'כיה עם 1-26
    מאמן אותה הישראלי אורן עמיאל

    קרשיאקה: מקום שני בבית המוקדם עם 2-4 ושני בטופ 16 עם 3-3 ובסה"כ 5-7
    שלישית בטורקיה עם 7-20
    בקבוצה משחקים סק הנרי ,די גי קנדי וריימן מורגן אקסים בארץ וגם סמיח ארדן הוותיק

    בורגוס : אלופת המפעל אשתקד עם 1-5 בשלב הראשון ומקום 1 ואז 2-4 ומקום 2 ו 3-9 בסיכום
    חמישית בספרד עם 8-17
    הודחה ברבע גמר הגביע (בידי טנריף)
    השם הבולט עומאר קוק

    שטרסבורג : אלופת בית בסיבוב הראשון עם 2-4 סגנית בסיבוב הנוסף עם 3-3 ו 5-7 בסיכום
    בצרפת שלישית עם 4-10
    הודחה ברבע גמר הגביע (דיז'ון )
    הכוכב הבולט בונזי קולנסון

    סארגוסה : ראשונה בשלב 1 עם 1-5 סגנית בטופ 16 עם 2-4 ו 3-9 בסיכום
    רק 12 בספרד עם 17-10

  6. נחזור ליורוליג
    ריאל הבטיחה עלייה והבטיחה להקדים את פנרבח'צה
    אם
    פנרבח'צה תקווה לדעתי לסיים 7 ולקבל את צסק"א (אולי נטולת מייק ג'יימס ) מאשר לקבל את אנדולו ברבע הגמר
    גם ריאל תעדיף לקבל מילאנו ובטח את מינכן מאשר את אנדולו

  7. ולנסיה שולחים הביתה את באסקוניה. עכשיו זניט חייבים 2 ניצחונות על מכבי מחר ועל פנאתנייקוס ביום שני, אחרת ולנסיה תעלה.
    המשחקים של מילאנו ובאיירן מחר, וכמובן המאבק בין זניט שיכולה להתקדם מעבר למקום 8, ובין ולנסיה שלא תסיים מעל 8, הם אלו שיכריעו בדיוק איזה סדרות אנחנו נראה ברבע הגמר, אבל על כך במוצ"ש או ראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט