אירועי דיומא 27.03.2021 – מוקדמות המונדיאל, סוויט 16 במכללות, סנוקר אופניים, שחמט, בייסבול, ואגרוף

מוקדמות המונדיאל / צפריר אוזדובה

סרביה- פורטוגל (22:45)

המשחק המרכזי של בית א. שתי הנבחרות מגיעות אחרי ניצחון סרביה ניצחה את אירלנד יריבה ישירה ופורטוגל את אזרבג׳ן. במוקדמות היורו כאשר פורטוגל הגיעה לבלגרד היא ניצחה 4-2 לדעתי הפעם יהיה לה הרבה יותר קשה.

צ׳כיה- בלגיה (22:45)

עוד שתי נבחרות שהרשימו במחזור הקודם הצ׳כים ניצחו 6-2 את אסטוניה ובלגיה 3-1 את ווילס. ללא ספק המשחק המרכזי בבית ה׳ בפעם האחרונה ששני הקבוצות נפגשו ב 2017 (משחק ידידות) בלגיה ניצחה 2-1

הולנד- לאטביה (20:00)

אחרי ההפסד לטורקיה במחזור הקודם פרנק דה בור אמר לשחקניו ״אתם נבחרת הולנד שמייצגת את בית אורנג׳ אין יותר טעויות!״ ואכן הולנד פייבוריטית ולא רוצה לחשוב על מצב שהיא לא מנצחת. מה שבטוח ההפסד שלה לטורקיה הפך את בית ז׳ לבית הכי מסקרן כרגע. לאטביה אגב הפסידה למונטמגרו 2-1 במחזור הקודם. במוקדמות יורו 2016 הולנד ניצחה 2-0 ו 6-0.

כדורסל מכללות / עידו גילרי

16 האחרונות יאבקו בימים הקרובים על המקום בפיינל פור

אזור מידווסט

9:40: (8) לויולה שיקגו – (12) אורגון סטייט שתי סינדרלות יאבקו על כרטיס ברבע הגמר. הראמבלרס משיקגו נתנו עונה מצויינת אבל לא זכו לכבוג מהועדה בגלל הליגה שבה הם משחקים. הביברס נתנו עונה חלשה אבל תפסו מומנטום בטורניר הקונפרנס וממשיכים אותו עמוק לתוך הריקוד הגדול.

4:55: (2) יוסטון – (11) סירקיוז שתי מכללות שכבר רשמו בעברם זכייה בטורניר כולו. ג'ים בוהיים כבר לקח את הקבוצה שלו 5 פעמים לפיינל פור כולל פעמיים בעשור הקודם. אצל הקוגארס הסיפור שונה כשמאז ימי האקים ודרקסלר מעולם לא עבור את שלב הסוויט סיקסטין. הם יקוו לשנות את המצב הפעם. על המגרש זה יהיה דו קרב בין באדי בוהיים אצל האורנג'מן לקוונטין גריימס מיוסטון.

איזור דרום

0:15: (1) ביילור – (5) וילאנובה תחת שרביטו של סקוט דרו הברס מביילור עשו כבר כמה ריצות מרשימות בטורניר. אבל השנה הם הקבוצה השניה בחוזקה במכללות עם צוות מנוסה של ג'רד באטלר דוויון מיצ'ל ומייסיו טיג. כל דבר פחות מפיינל פור יהיה עבורם בפירוש אכזבה. מהצד השני נמצא מאמן שרגיל לאכזב יריבות . ג'יי רייט שהוביל את הווילדקאטס שלו לשתי זכיות בארבעת הטורניר האחרונים.

2:25: (3) ארקנסו -(15) אורל רוברטס הגולדן איגלס לא שמעו את השעון מצלצל חצות ונשארו בנשף עד מאוחר. יש סיכוי שהם יגלו לפתע שהם לא במקומם אבל בינתיים מקס אבמס קווין אובנור וחבריהם נהנים מכל רגע. מי שינסה להחזיר את אורל רוברטס כל הדרך חזרה לטולסה הם הרייזורבקס המונהגים על ידי הפורוורד הפרשמן מוזס מודי שצפוי להיבחר גבוה בדראפט הקרוב.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר גמר הסבב – חצי הגמר

15:00, 21:00: רוני אוסליבן-בארי הוקינס (שידור בלינק הזה)

בחצי הגמר הראשון של הטורניר ראינו מופע יחיד של ניל רוברטסון מול מארק סלבי. האוסטרלי השמיד את הג'סטר כבר מתחילת המשחק עם סנוקר התקפי אופייני, בעוד שהאחרון נראה די לא מחובר לשולחן הירוק מלבד כמה הבלחות בודדות.

המשחק השני של חצי הגמר יפגיש את רוני אוסליבן עם בארי הוקינס. רוקט רוני לא הבריק מול היגינס בסיבוב הראשון, אך עדיין זה הספיק לו על מנת לעבור את יריבו הוותיק. הוקינס הציג יכולת טובה מול טראמפ, ויצטרך לשמור עליה במשחק מול אלוף העולם, אם הוא לא רוצה שחזור של תוצאת חצי גמר אליפות השחקנים שהתקיים לא מכבר בין השניים.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 6

קטע 5 של אתמול, עם הטיפוס למונסראט באמצעו, היה צפוי להיות בשליטת קבוצת הבריחה, וכך אכן היה. קבוצת הבריחה הגדולה שהתגבשה מלפנים כללה שמות גדולים, כסטיבן קרוייזויק וריגוברטו אורן, וגם נציגות נכבדה לקבוצת ISN. אלא שמה שראינו אתמול היה בעיקר בריחות סולו מתוכה. אחת כזו הייתה לצרפתי רמי קבאנייה, ברחן סולו מדופלם, שנתפס לבסוף, וזה המשיך עם כמה מתקפות קצרות יותר של רוכבים כקרוייזויק ו-ורונה. אלא שאת המתקפה המנצחת שיגר לני קאמנה מבורה, כשברח לחבריו לבריחה 12 ק"מ לסיום, בריחה שהחזיקה עד לניצחון בקטע. הגרמני הצעיר ממצב את עצמו כאחד הברחנים הטובים בענף, כפי שראינו גם בטור האחרון, ונראה שהמראה הזה שלו יחזור על עצמו לא מעט בעתיד. אשר לחבורת ה-GC, הרי שזו הגיעה ביחד כשתי דקות לאחר המנצח, מה שאומר שלא היה לנו שינוי בטבלת ההובלה. לפיכך אדם ייטס עדיין מוביל, ואחריו פורט (45+), תומאס (49+), ואלוורדה וקלדרמן (1:03+), צ'אבז (1:04+), אלמיידה (1:07+), קארתי (1:20+), קוס (1:29+) וסיימון ייטס (1:32+).

קטע 6 הוא קטע גבעי מתגלגל עם סיום במישור. מצע לעוד ניצחון מבריחה כפי שראינו אתמול, או אם הדבוקה תצליח לגבור על הבריחה, אזי של מי מהבודדים הבנויים למסלולים השטוחים יותר כאן, כמו פטר סאגאן או מיכאל ואלגרן. בכל מקרה, גם כאן לא צפוייה להיות כל השפעה על ה-GC. שידור ביורוספורט ב-17:15.



שחמט – אליפויות ישראל לילדים ונוער – יש לנו זוכים/שחר אלוני

בכפר הירוק הסתיימו אתמול 9 אליפויות ישראל לילדים ונוער:
אליפות כללית לגילאי 10, 12, 14, 16, 18
ואליפות בנות לגילאי 10, 12, 14, 18

אליפות ישראל הכללית עד גיל 18 – תוצאות סופיות:
אלוף ישראל עד גיל 18 הוא ינאי בן ארי שהיה גם מדורג ראשון (בהפרש קטן) לפי מד-כושר, הוא הוליך לאורך רוב שלבי התחרות וניצח בצורה משכנעת עם 7.5 מתוך 9.
בן ארי היה צריך תיקו בסיבוב האחרון ואכן השיג אותו מול מישל קטקוב שעשתה טורניר טוב מאד (מקום 7 סופי).
שלושת הבאים אחריו ניצחו והבטיחו את מקומותיהם
רועי ארליך המאד מפתיע (היה מדורג 17 מתוך 22 לפי מד כושר) סיים במקום השני
ישעיהו צדקיה שעשה טורניר טוב זכה במדלית הארד
אור גלובוס רביעי
ומתן גורודצקי חמישי


צמרת התחרות הכללית עד גיל 16 – תוצאות סופיות:

1 Sokolovsky, Yahli6.52472
2 Levin, Guy6.52355
3 Hoffmann, Yair6.52352
4 Rozen, Eytan6.52399
5 Aizenberg, Benny62307
6 Yaniv, Yuval62272
7 Guz, Ari62302


במחזור האחרון אירעה דרמה:
יניב יובל ניצח בשחור את מי שהוביל לאורך רוב התחרות – גיא לוין.
איתן רוזן החזק (אמן בינ"ל בן 15) ניצח בשחור את מי שהיה במקום השני – ארי גוז.
גם סוקולובסקי (בעל מד-כושר 2472) ניצח בסיבוב האחרון והדביק את הצמרת.
את כל ההכרעות ניצל גם הופמן שניצח בשחור את שוקרון.
המצב גרם לשוויון בצמרת, עם לא פחות מארבעה שסיימו במקום ראשון משותף עם 6.5 נקודות.
המנצח בהפרש מינימלי לפי שובר שוויון הוא יהלי סוקולובסקי, המדורג ראשון לפי מד כושר, שעבר שבועיים מאד עמוסים, עם אליפות הארץ לבוגרים ולמיטב הבנתי עוד תחרות בה השתתף מיד לפניה או אחריה.
סוקולובסקי הוא אלוף ישראל עד גיל 16 ובוודאי גם ישלים בקרוב את הנורמות לדרגת אמן בינ"ל.


השחקנים הבולטים והזוכים בשאר האליפויות – הזוכה יופיע במודגש:
כללית עד גיל 14: מיליקוב(תוצאה מצוינת – 8 מתוך 9) מעל 2200, ווגמן(7) ואוריצקי(7) מעל 2100

כללית עד גיל 12: ריבשטיין(תוצאה מעולה – 8.5/9) מעל 1900, דזנט (6.5) מעל 1850

כללית עד גיל 10: שילון-רהב מעל 1750(סיים חמישי עם 6 נק'), פסטר מעל 1700(סיים שלישי עם 6.5) , הזוכה ורדי (מעל 1600) ותוצאה משכנעת של 7.5 מתוך 9. במקום השני אוסקר וויליאמס עם 7 , רביעי יונתן וובר עם 6.


בנות עד גיל 18 (איחוד של 16,18): קאסם(4 נק' מתוך 7) וזיידנר (הזוכה הברורה עם 6/7), מעל 1850, שמחייב(רביעית עם 4.5) וצדקה (שלישית עם 5 נק' מתוך 7) שתיהן מעל 1750. סגנית האלופה היא אדלן עם 5 נקודות.

בנות עד גיל 14: גדסי היא האלופה עם 6 מתוך 7 ודירוג מעל 1900, כוכבי סגניתה עם 5.5 ודירוג מעל 1800, שתיהן השתתפו גם באליפות הבוגרות לפני שבוע.

בנות עד גיל 12: אשכול עם 6 מתוך 7 היא האלופה – מד כושר מעל 1700, גביש סגניתה עם 5 נק' ודירוג מעל 1600

בנות עד גיל 10: חיירוב האלופה המצוינת עם 5.5 מתוך 6 ודירוג מעל 1600 ורון ועדן שתיהן מעל 1450 סיימו במקום השני והשלישי בהתאמה עם 4 נק' ו 3.5 נק'.


לינק לאתר האיגוד
לינק ל chess-results

בייסבול / מנחם לס

רונלד אקונס מהאטלנטה ברייבס ניבחר ע"י ה-'BASEBALL EXPERTS' של ה-ESPN כשחקן הרביעי בטיבו ב-MLB. מייק טראוט, מוקי בטס, וחואן סוטו ניבחרו לפניו. אילו לא הייתי אוהד הברייבס היום לא הייתי מזכיר זאת, אבל אני תושב אטלנטה כבר שנה וחצי והפכתי ל'ביתי'.

אגרוף / מנחם לס

לא יאומן כי יסופר: אוסקאר דה להויה, אלוף העולם המעוטר והאגדי, החליט לחזור לזירה בגיל 48, אחרי 13 שנה של פרישה מאגרוף. הוא הודיע את חזרתו לזירה ב-THRILLER FIGHT CLUB – הפרומוטר החדש שלו. הקרב הראשון שלו ייערך ב-3 ליולי. היריב? את שמו לט הזכירו אבל תיארו אותו כ-"Big UFC Name





לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. הלילה (5 לפנות בוקר) יתקיים קרב אליפות משקל כבד של ה-UFC בין סטיפה מיוצ'יץ', שנחשב ע"י חלק גדול מהאנשים ללוחם MMA הגדול בהיסטוריה במשקל כבד, לפראנסיס נ'גאנו, אחד האנשים המפחידים שקיימים ומסיים את רוב הקרבות שלו תוך פחות מדקה, אגרוף אחד שלו וביי ביי.
    מיוצ'יץ' כבר ניצח את נ'גאנו לפני 3.5 שנים ע"י שליטה בקרקע וכושר גופני עדיף ועכשיו – האם הגיע זמן הנקמה? רוב הפרשנים לוקחים את מיוצ'יץ' אבל לפי סוכנויות ההימורים נ'גאנו הפייבוריט.

      1. אם יש קרבות ששווים צפייה גם למי שלא ממש עוקב אני אכתוב פה (לפי ההגדרה שלי זה משהו כמו 5-6 פעמים בשנה)
        .
        אני שונא לקום מוקדם (אם מספיק להשלים את הלייקרס זה גם בדיליי) אז מה שאני עושה זה נכנס ליוטיוב על הבוקר ורואה את הקרב בלי לדעת מי ניצח, לדוגמה במקרה הזה רושם בחיפוש miocic ngannou full fight ונכנס לתוצאה הראשונה. זו לא הצפייה הכי נוחה (הם עושים זום אין ואאוט כדי שלא יורידו להם את הסרטון) אבל מספיק טוב בשביל לא לקום במיוחד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט