אירועי דיומא 20.03.2021: ליגת העל בכדורגל, סיבוב ראשון בטורניר ה-NCAA, גמר טורנירי דובאי ואקפולקו בטניס ומילאן – סן רמו באופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא B65C54FC-5272-4D8B-92B0-F1A5D70C11B7.jpeg

כדורגל ישראלי / ניר מועלם

ליגת העל – מחזור 26 ואחרון(לפני פליאוף):

אני אפרט כאן קצת על המצב בקרב על הפליאוף העליון כאשר כרגע יש 5 קבוצות שנלחמות על הפליאוף העליון כאשר מצבה של מכבי פתח תקווה שנמצאת במקום ה-4 הוא הטוב ביותר כאשר נקודה אחת מספיקה לה, ומנגד גם הפסד יכול לעלות אותה לפליאוף העליון כי היא רק במקרה שהיא מפסידה ועוד 3 אחרות מנצחות היא תמצא את עצמה בחוץ, סיטואציה שקשה לי לראות אותה מתרחשת, ומנגד ביתר ירושלים היא הקבוצה שצריכה את הנס הגדול מכולן כאשר היא צריכה שהפועל באר שבע לא תנצח יחד עם הפסד של נתניה או הפסד של קריית שמונה, אבל כבר היו דברים מעולם, ונזכיר את הפועל באר שבע שאינה תלויה בעצמה ואת נתניה וק"ש שתלויות בעצמן וניצחונות יבטיחו להם את הכרטיס הנכסף. ובנוסף לכל המתח הזה אנו נקבל חמישה משחקים בשעה אחת מה שבהחלט יוסיף פלפל וכיף לכל המתח הזה.

19:15 אשדוד – ביתר ירושלים, ספורט 1 : מצד אחד אשדוד שבמקום ה-3 והבטיחה לעצמה את הפליאוף העליון ובצד השני ביתר ירושלים שנמצאת בסיטואציה הכי פחות נוחה מבין כל החמש אשר נאבקות על שלושת הכרטיסים כי היא לא תלויה בעצמה וצריכה תוצאות מאוד ספציפיות בלי יותר מידיי מרווח לטעויות. אשדוד מגיעה אחרי שתי תוצאות תיקו בליגה ואליו ביתר אחרי ניצחון 2-1 על כפר סבא בליגה, אבל חשוב להזכיר שבאמצע השבוע לפני שלושה ימים הן שיחקו אחת נגד השניה ושם אשדוד ניצחה בהארכה את ביתר ירושלים 2-1. הימור – ביתר לא מצליחה לנצח את אשדוד והמשחק נגמר בתיקו שבעצם משאיר את ביתר רפליאוף התחתון.

19:15 הפועל כפר סבא – קריית שמונה, 5 סטארס : כפר סבא מתחת לקו האדום והיא כבר רחוקה 3 נקודות ממנו, ומנגד קריית שמונה נמצאת במקום ה-5, והיא יודעת שרק ניצחון יבטיח לה בוודאות את הפליאוף העליון כי המרחק בינה לבין ב"ש שבמקום השביעי עומד על נקודה אחת בלבד ולזכותה הפרש שערים גרוע מבין יתר הקבוצות המתמודדות מולה על הפליאוף. כפר סבא מגיעה אחרי הפסד 2-1 בליגה לביתר וגם אחרי הפסד מביך בגביע 3-0 בהארכה לעפולה מהלאומית בבית, ואצל הצפוניים המצב יותר טוב כי הם אומנם תלויים בעצמם, אבל הם מגיעים אומנם אחרי הפסד 2-0 למוליכה מכבי תל אביב, אך לפני זה הם ניצחו שני משחקי ליגה רצופים. הימור – קריית שמונה מנצחת ועולה לפליאוף העליון.

19:15 בני סכנין – מכבי פתח תקווה,  5 לייב : בני סכנין נמצאת בתקופה מעולה מבחינתה והיא מגיעה אחרי ניצחון 1-0 על הפועל תל אביב בליגה מה שהעלה אותה מעל הקו האדום, והיא גם ניצחה בגביע את נורדיה 1-0, משער שאומנם לא היה, אבל עדיין ניצחון, ואצל המלאבסים שנמצאים במקום ה-4 המצב מעולה כי הם רחוקים 3 נקודות מב"ש וגם עם הפרש שערים טוב יותר משל באר שבע בשני שערים כך שגם במקרה של הפסד הם צריכים ששלוש קבוצות יעברו אותם בטבלה ודבר כזה סביר להניח שלא יקרה, ורק אציין שפתח תקווה מגיעה אחרי תיקו 0-0 בליגה מול ב"ש ואחרי הפסד בגביע 2-1 למכבי חיפה. הימור – מכבי פתח תקווה לא תנצח ואני מתלבט בין ניצחון לסכנין או תיקו, אז בשביל ההימור אלך על סכנין.

19:15 הפועל באר שבע – בני יהודה, ספורט 3 : מפגש פיקנטי בין אבוקסיס לבין קבוצתו עד לא מכבר, והוא יכול למנוע מהם את הפליאוף העליון ועל הדרך לעשות צעד משמעותי לקבוצתו בדרך לניסיון להישאר בליגה כי כרגע מצבה של בני יהודה בכי רע עם 4 נקודות פער מהקו האדום, וגם אצל באר שבע לא ממש טוב כי הם לא תלויים בעצמם והם ישחקו ללא ג'וזוואה ולא אל חמיד, כך שקשה לחשוב מאיפה תבוא היצרתיות בהתקפה. באר שבע מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול פתח תקווה והיא לא ניצחה מאז ה-25/1, ומנגד בני יהודה מגיעה אחרי הפסד 2-0 למכבי חיפה והם לעומת באר שבע לא ניצחו מאז 28/11, כלומר אין להם עדיין ניצחון ב-2021. הימור – תיקו שכולו הפסד לבאר שבע כי היא תהיה תלויה בתוצאות של המגרשים האחרים.

19:15 מכבי חיפה – מכבי נתניה, ספורט 4 : מכבי נתניה עשתה לעצמה חיים קשים מאוד אחרי שהפסידה לחדרה במחזור האחרון 1-0, כי אם היא הייתה מנצחת היא הייתה עם רגל וחצי בפליאוף העליון ועכשיו היא יוצאת למשחק חוץ מאוד קשה מול מכבי חיפה שחייבת 3 נקודות בשביל להמשיך לרדוף אחר הצהובים מתל אביב. מכבי חיפה מגיעה אחרי ניצחון 2-0 בליגה על בני יהודה ואחרי 2-1 בגביע על מכבי פתח תקווה, ואצל נתניה שכאמור מגיעה אחרי הפסד ליגה, השכילה להפסיד גם בגיע לפני ארבעה ימים 3-1 להפועל תל אביב. הימור – מכבי חיפה מנצחת וחלום הפליאוף של נתניה נגנז והיא תשחק בפליאוף התחתון.

21:00 מכבי תל אביב – הפועל תל אביב, ספורט 5 : הדרבי התל אביבי יסמן היום משחק קצוות מאוד חשוב, כאשר מכבי צריכה 3 נקודות כדי להשאיר לעצמה את הפסגה עוד שבוע, ומנגד הפועל תל אביב רחוקה רק 3 נקודות מהקו האדום ובמקרה של הפסד היא יכולה להתקרב עד כדי הפרש שערים ממנו. מכבי תל אביב מגיעה אחרי 2-0 בליגה על ק"ש ואחרי 3-2 בגביע על הפועל חיפה, והמשחק האחרון של מכבי בו היא לא ניצחה בליגה היה מול בני יהודה ב-7/1 בו סיימה בתיקו, ואצל האדומים מגיעים אחרי הפסד 1-0 לסכנין שסיבך אותם בתחתית, אבל גם אחרי 3-1 בגביע על נתניה. הימור – הפועל תל אביב תעשה את הבלתי יאומן והיא תעצור את מכבי תל אביב עם תיקו שיוריד את הצהובים על סמך ההימורים שלי למקום השני.

כדורגל אירופאי/ צפריר אוזדובה

ליגה ספרדית

סלטה ויגו- ריאל מדריד (17:15)

ריאל מדריד יוצאת לגאליסיה במטרה להקטין את הפער מהפסגה. מעודדת מהניצחון השבוע על אטאלנטה בליגה ריאל לא יכולה להרשות לעצמה למעוד היא רק במקום השלישי עם 57 נק. 2 פחות מברצלונה ו 6 פחות מהיריבה העירונית אתלטיקו. ריאל בליגה ניצחה במחזור את הקודם את אלצ׳ה וזה אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות. מכיוון שהיא תשחק גם ברבע גמר האלופות נגד ליברפול צפוי לה לוז צפוף ואינטנסיבי. מנגד סלטה של קאודט, הפתיחה הטובה שלו קצת נקטעה אבל עדיין סלטה במקום ה 10 המכובד. אבל ב 10 המשחקים האחרונים סלטה רק עם שני נצחונות!

בסיבוב הקודם ריאל ניצחה 2-0

סלטה תחסר את : בלנקו, מור, אלברז

ריאל את : קרבחל האזר

ריאל וואידוליד- סיביליה (22:00)

שון וויסמן וקבוצתו יארחו את סיביליה הרביעית בטבלה שדולקת אחרי ריאל ומרוחקת ממנה רק 3 נק. את המקום לליגת האלופות היא תשיג כי הפער מסוסידד החמישית הוא 9 נק. סיביליה בתנופה עם שני נצחונות רצופים וואידוליד גם מרוצה עם שלושה משחקים ללא הפסד.

בסיבוב הקודם זה נגמר 1-1

עוד חדשות מספרד- התקשורת הספרדית מדווחת שחואן לאפורטה נשיאה הנבחר של ברצלונה צפוי להציע למסי חוזה חדש לכל החיים. אחרי שיפרוש הוא צפוי לשמש שגריר המועדון להמשך חייו. מסי בתמורה יאלץ לקצץ 30% משכרו וזה כדי לאפשר לקבוצה שמצויה במשבר כלכלי את היכולת להישאר תחרותית ולהחתים שחקנים חדשים.

חדשות מאיטליה- המשחק המרכזי הערב באיטליה בין אינטר לסאסואלו נדחה. ההתאחדות האיטלקי אסרה על הקבוצה להתאמן עקב התפרצות הקורונה בקבוצה.

הגביע האנגלי/ אבי נוביק

אברטון – מנצ׳סטר סיטי (21:00 ספורט2)

אברטון שהדיחה במשחק המשוגע של שמינית הגמר את טוטנהאם 5-4 ב120 דק' (לא בפנדלים!) הגרילה את היריבה הקשה ביותר לרבע הגמר, הקבוצה של אנצ׳לוטי שפתחה את העונה בסערה לאט לאט דעכה לה וכעת היא במקום ה7 בליגה, מרחק של 25 נק' מסיטי בליגה לא אמור להשפיע במשחק אחד ועוד משחק בית. סוויגרדסון וקלבארט-לוין ינסו לסחוף את אברטון לניצחון ולשלב הבא בגביע. לאנצ׳לוטי יחסרו גבאמין, דלף, דוקורה, פיקפורד השוער הפותח של הקבוצה והמכה הקשה ביותר היא חמאס רודריגז המצויין, בנוסף אולסן השוער השני בספק למשחק.
אברטון בחמשת המשחקים האחרונים עם שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.
מהצד של סיטי החיים הרבה יותר טובים, הם מובילים את הליגה בפער בטוח למדי, הם עלו לשלב רבע הגמר באלופות ועכשיו כדי להשאיר סיכוי לעונה מרובת תארים הם ירצו לנצח את אברטון, הקבוצה של פפ עם הפסד אחד בחמשת המשחקים האחרונים וכל השאר ניצחונות (אותה סטטיסטיקה לגבי 25 המשחקים האחרונים).
פפ מגיע עם סגל מלא למשחק ושום תירוץ לא יתקבל על אף היריבה העיקשת ומשחק החוץ

בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות סיטי ניצחה 5 פעמים, יחס שערים 13-4.

כדורסל מכללות / עידו גילרי

טורניר ה-NCAA – סיבוב ראשון

היום הראשון של המשחקים עמד בסימן הארכות (3 במספר) וכמה הפתעות שגרמו לביג-טן להיראות קצת סמול. גולת הכותרת היה הניצחון של אוראל רוברטס הקטנה על אוהיו סטייט החזקה. זו הפעם התשישית בהיסטוריה של הטורניר שמדורגת 15 מצליחה להתקדם הלאה (לפרטים נא לפנות לסי ג'יי מקולום וסטיב נאש).

איזור מזרח

18:15: (5) קולורדו – (12) ג'ורג'טאון החבורה של פטריק יואינג הצליחו לראשונה תחת השרביט של אגדת העבר לגנוב את הכרטיס של הביג איסט לטורניר וינסו לרכב על המומנטום מול אלו שהפסידו לגנבת כרטיסים אחרת את טורניר ה-PAC12.

18:45: (4) פלורידה סטייט – (13) נורת' קרוליינה גרינסבורו הסמינולס קבוצה מעניינת שיכול להגיע רחוק השנה. הם מציגים כדורסל התקפי ואת סקוטי בארנס המועמד להיבחר גבוה בדראפט השנה. הם יקוו לא למעוד מול הספארטנס שזכו בכרטיס של ליגת סאות'רן ומונהגים על ידי ההגארד הותיק אייזאה מילר.

19:45: (8) לואיזיאנה סטייט – (9) סיינט בונוונצ'ר הטייגרס של LSU הציגו לראווה השנה את הפרשמן המלהיב קאם תומאס שהצטרף לג'בונטה סמארט בעונתו השלישית. זה הספיק לדריוג נמוך יחסית בעיקר בגלל הגנה בעייתית. כדי לשחזר את ההגעה ל16 האחרונות מהטורניר האחרון הם יצטרכו קודם כל לעבור את הבוניס שיצאו מהA10 ומביאים תמונת מראה של הגנה חזקה לצד התקפה בסימן שאלה.

21:00: (1) מישיגן – (16) טקסס סאות'רן הבפעם האחרונה שמישיגן דורגה 1 בטורניר המכללות ג'וואן הווארד היה חלק מפאב-5 המיתולוגית. הוא חזר כדי לקחת את הוולברינס לטופ למרות לא מעט ספקות. החיסרון של אייזאה ליברס הותיק לא אמור להשפיע מול הטייגרס שעלו מהפירסט פור.

22:00: (2) אלבמה – (15) אייונה עונה מצויינת של הקרימסון טייד הספיקה לזכייה ב-SEC על לא כדי להיות מדורגת 1. חמישיה מאוזנת בראשות ג'ון פטי הסניור והצעירים שקלפורד וקווינרלי יקוו להגיע רחוק. המשוכה הראשונה שלהם תהיה הגיילס של ריק פיטינו הבן הסורר שחזר לקחת עוד קבוצה לטורניר (החמישית במספר).

1:10: (7) קונטיקט- (10) מרילנד הקבוצה החביבה על הרבה חובבי הופס בישראל שבה לריקוד הגדול על הכתפיים הצעירות של ג'יימס בוקנייט שאמור להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט העונה. כדי לעבור הלאה ההאסקיז יצטרכו לגבור על משוכה מהביג טן החזק שמציגה את צמד הג'ונירס ארון ווגיניס ואריק איאלה

3:40: (6) בריגהאם יאנג – (11) יו סי אל איי המארגנים יקוו לראות את ה-BYU המורמונים נושרים כדי מכיוון ששכחו שמרומונים לאמשחקים ביום ראשון. בינתיים הכאב ראש הזה עוד רחוק והם יצטרכו לגבור קודם על הרואינס שמגיעים בתנופה מהניצחון על מישיגן סטייט בפירס פור.

3:50: (3) טקסס- (14) אבילן כריסטיאן הלונגהורנס ינסו להשיג ניצחון ראשון בטורניר עבור שאקה סמארט מאמנם שהגיע עם הרבה ציפיות מ-VCU לפני חמש שנים ולא הצליח לתרגם זאת להצלחה ממשית עדיין. הפסד לווילדקאטס שלקחו את הכרטיס של ליגת סאות'לנד עלול לסמן לו את הדרך החוצה.

איזור מערב

19:15: (3) קנזס – (14) איסטרן וושינגטון הג'ייהוקס מגיעים לטורניר אחרי עונה שהתחילה בציפיות גבוהות אבל חוותה נפילות באמצע. קשה לדעת למה לצפות מהחבורה הזו. הפסד לנציכת הביג סקיי הוא לא אחד הדברים ברשימה.

21:30: (5) קרייטון – (12) קליפורניה סנטה ברברה הבלוג'ייז נמצאים בעיצומה של סערת התבטאויות לא PC של מאמנה גרג-אבא של- מקדרמוט. זה עלול להיות בעורככריהן מול הגאוצ'וס שקרעו את הביג ווסט העונה.

22:30: (6) סאות' קליפורניה – (11) דרייק הטרוג'אנס מציגים את אחד הפרוספקטים המדוברים ביותר בדראפט הקרוב – אוון מובלי אבל רחוקים מלהרשים. כדי שנמשיך לראות מה יש לילד להציע הם יצטרכו לגבור קודם על הבולדוגס שנשכו ושרטו את דרכם מול וויצ'יטה סטיט בפירסט פור.

00:25: (2) איווה – (15) גרנד קניון האנטילופות של גרנד קניון הצליחו לראשונה בתולדותיהם להעפיל לריקוד הגדול. הם מציגים קו קדמי אימתני אירופאיחח של מידטגארד הדני ולבר האיטלקי אבל צפויים לקבלת פנים צוננת מלוקה גארזה ושאר ההוקאייז החזקים והמנוסים.

1:15: (4) וירג'יניה – (13) אוהיו האקבלירס של וירג'יניה מתמודדים עם מכת קוביד-19 אבל הניסיון אמור לעשות את שלו מול הבובקאטס שהפתיעו בטורניר ה-MAC. בכל מקרה זו תהיה מלחמת קצב בין הזחילה של הקאבלירס לריצה של אוהיו.

1:25: (8) אוקלהומה – (9) מיזורי הסונרס סיימו עונה לא מדהימה בהנהגתו של הסניור אוסטין ריבס ויפגשו לקרב BIG12-SEC עם מיזורי שחוותה עונה דומה.

3:20: (1) גונזאגה – (16) נורפולק סטייט שנה 22 ברציפות שהבולדוגס של גונזאגה עולים לטורניר. זה הישג לא שגרתי בעליל לקבוצה מחוץ לליגות החזקות בוודאי כשלפני כן הם השתתפו בריקוד הגדול פעם אחת בלבד. הם כרגע ללא הפסד העונה העונה הויקוו ךלהישאר ככה גם בסוף הטורניר. התקפה בלתי עצירה בראשות קורי קיספרט, דרו טימי והפרשמן ג'יילן סאגס לא תיתקל ביותר מדי קושי מול הפסארטנס שהצליחו לעלות מהפירסט פור.

4:00: (7) אורגון – (10) וירג'יניה קומונוולת' הברווזים של אורגון סיימו ראטשונים את העונה הרגילה בPAC-12 אבל נכנעו ליריבתם למדינה בטורניר. הם כרגיל מציגים קנדי מוביל בסגל בדמות יוג'ין אומרואי יחד עם כריס דוארטה הדומיניקני. הדאקס יצטרכו להתמודד עם ניישון היילנד כוכבה של VCU שמפציץ בלי הכרה.

משחקי אתמול:

איזור דרום

(7) פלורידה 75 – (10) וירג'יניה טק 70 (בהארכה) הטורניר נפתח במשחק צמוד. החטאת עונשין אפשרה לנהים אלייאן מוירג'יניה טק להשוות בשלשה שלוש שניות לסיום המועד החוקי אבל הגייטורס שרדו בהארכה. קולין קסטלטון הוביל את שחקני פלורידה עם 19 נקודות, 14 ריבאונדים ו-3 חסימות כשאלייאן רושם 28 עבור המפסידים.

(3) ארקנסו 85 – (14) קולגייט 68 הרייזורבאקס התחילו לאט אבל בסוף לא התקשו מול הריידרס החלשים. ג'סטין סמית' במשחק מצויין סיים עם 29 נקודות, 13 ריבאונדים וחמש חטיפות.

(6) טקסס טק 65 – (11) יוטה סטייט 53 הרד ריידרס ברחו בחצי השני כדי להמשיך הלאה. מק מקלאנג רשם 16 נקודות למנצחים. בשורות האגיס הסנטר הפורטוגלי נימיאס קוואטה קלע 12 נקודות והוסיף 13 כדורים חוזרים, 6 אסיסטים ו-7 חסימות.

(2) אוהיו סטייט 72 – (15) אוראל רוברטס 75 (בהארכה) הגולדן איגלס ממשיכים את מסע הקסם המיסתורי שלהם מדקוטה לאוהיו ומחוללים סנסציה אדירה. המשחק היה צמוד ברובו כשקווין אובנור מאוראל רוברטס משווה מהקו 15 שניות לתום המועד החוקי. בהארכה שחקני האוניברסיטה הקטנה מטולסה אוקלהומה תפסו פיקוד כשמופע החטאות מרהיב גם מהקו השאיר לבאקאייז שתי זריקות להשוות את המשחק בשניות הסיום. הם כשלו ושלחו את הגולדן איגלס לחגוג. לאוראל רוברטס יש בערך שני שחקני כדורסל לגיטימים. הגארד מקס אבמס שהוליך את הדרג הראשון בנקודות למשחק העונה ורשם 29 במשחק הזה והפורוורד קווין אובנור שזריקות עונשין שלו הבטיחו את הניצחון. הוא סיים עם 30 נקודות ו-11 ריבאונדים. את אוהיו סטייט הובילו אי ג'יי לידל שקלע 23 נקודות והוסיף 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים יחד עם דווין וושוינגטון ג'וניור שקלע 18 ולקח 10 כדורים חוזרים.

(1) ביילור 79 – (16) הארטפורד 55 הברס לא התקשו לדלג מעל הרקדנים החדשים מהארטפורד כשדווקא מייסיו טיג נותן את הטון עם 22 נקודות. טוסטין וויליאמס קלע 19 עבור ההוקס.

(8) נורת' קרוליינה 85 – (9) וויסקונסין 62 הבאדג'רס לא השאירו לטארהילס הרבה תקוות כבר מהפתיחה ורוי וויליאמס מודח לראושנה בקריירה בסיבוב הראשון. בראד דוויסון צלף 29 נקודות למנצחים ודימיטריק טרייס הוסיף 21 משלו.

(4) פרדו 69 – (13) נורת' טקסס 78 הירוקים המרושעים מטקסס קפצו על הבויילמייקרס בחצי הראשון אבל אלה חזרו בשני והקבוצות הלכו לחמש דקות נוספות. דווקא הסינדרלה שלטה בהארכה וסגרה עוד הפתעה ןיום לא מוצלח לביגן טן. ג'אווין המלט קלע 24 נקודות לטקסנים והוסיף 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. מרדרז מקברייד ותומאס בל תרמו 16 נקודות כל אחד. אצל המפסידים 26 נקודות של ג'יידן אייבי לא הספיקו

(5) וילאנובה 73 – (12) ווינת'רופ 63 הווילדקאטס לא הסתבכו יותר מדי וימשיכו הלאה למפםגש מול הסינדרלה מטקסס. ג'רמייה רובינסון-ארל רשם 22 נקודות, 12 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות למנצחים.

איזור מידווסט

(1) אילינוי 78 – (16) דרקסל 49 טיול קליל לפייטינג אילניי בהולתם של שני הכוכבים שלהם: איו דסומנו עם 17 נקודות 11 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-3 חטיפות וקופי קוקבורן עם 18 משלו.

(8) לויולה שיקגו 71 – (9) ג'ורג'יה טק 60 לקח לראמבלרס זמן להניע כשהם קולעים 3 נקודות בלבד ב-6 הדקות הראשונות של המשחק. אבל ברגע שהם התחממו הם השתלטו על העניינים ודאגו לשמור את הילו ג'קטס מספיק רחוקים ברגעי ההכרעה. לוקאסס וויליאמסון הפתיע עם 21 נקודות כולל 4 מ-7 לשלוש כשבריידן נוריס מויסף 16 עם אותו מאזן מעבר לקשת.

(5) טנסי 56 – (12) אורגון סטייט 70 הביברס בכלל לא היו אמורים להיות כאן אבל אם כבר אז למה לא לנצל את הרגע. הם לא בדיוק הגיעו לכאן על הטיקט ההגנתי אבל כשהיריבה ממול קולעת 5 מ-26 מעבר לקשת לא תיקח? את קלעי אורגון סטייט הוביל רון סילבה עם 16 נקודות ב8 מ-8 מהשדה כשאיתן תומפסון רושם 13 נקודות, 10 ריבאונדיםן ו-6 אסיסטים.

(4) אוקלהומה סטייט 69 – (13) ליברטי 60 הקאובויס מצאו את עצמם מסתבכים בחצי הראשון בעיקר בגלל יום מזעזע של קייד קאנינגהאם שסיים עם 3 מ-14 מהשדה. אבל הם התאוששו בחצי השני כדי להימנע מהפתעה. אייברי אנדרסון השלישי נתן גיבוי עם 21 נקודות 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות.

(2) יוסטון 87 – (15) קליבלנד סטייט 56 הקוגארס נהנים מטיול קליל בהנהגתו של קוונטין גריימס שרושם 18 נקודות.

(7) קלמזון 56 – (10) ראטגרס 60 הסקרלט ניייטס החזיקו את הטייגרס על נקודה בודדת בארבע הדקות האחרונות של המשחק כדי להציל משהו מהכסוד של הביג טן. רון הארפר ג'וניור היה חלש עם 3 מ-14 מהשדה אבל ג'יאו בייקר, ג'ייקוב יאנג וקיילב מקקונל הצילו את המצב עם 13 נקודות כל אחד.

(6) סן דיאגו סטייט 62 – (11) סירקיוז 78 האורנג'מן רכבו על יום נהדר של באדי בוהיים כדי להתקדם הלאה. אבא ג'ים בודאי התמוגג על הפספסל כשהבן היקיר לו תופר 30 נקודות כולל 7 שלשות מ-19 ניסיונות. 17 נקודות כל אחד לג'ורדן שאקל ומאט מיצ'ל לא הספינקו.

(3) ווסט וירג'יניה 84 – (14) מורהד סטייט 67 המאונטנירס סגרו ברוגע את היום הראשון של המשחקים כשמיילס מקברייד מתפוצץ ל-30 נקודות, 6 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים. דבון קופר רשם 21 נקודות עבור המפסידים.

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר טורניר דובאי (משטחים קשים)

17:00: אסלן קראצב (רוסיה)-לויד האריס (דרום אפריקה) – הטורניר היוקרתי מסבב 500 הנקודות יגיע הערב לסיומו עם מתמודד מפתיע למדי במשחק הגמר. עד לפני כחודש וחצי גם הגעתו של קראצב לגמר היתה נחשבת כלא צפויה, אולם הרוסי בן ה-27 הצליח, כזכור, להגיע עד לחצי גמר אליפות אוסטרליה ולהתקדם בדירוג מהמאיה השנייה בעולם עד למקום ה-42. אתמול, בחצי הגמר, הוא גבר על המדורג מספר שמונה בעולם ואחד השחקנים שנמצאים בכושר הטוב ביותר בסבב, אנדריי רובליוב, בן ארצו. יריבו של קראצב, שהפסיד רק פעמיים העונה, במשחק על התואר יהיה לויד האריס מדרום אפריקה. יליד קייפטאון בן ה-24 מדורג במקום ה-81 בעולם והעפיל להגרלה הראשית בטורניר דרך המוקדמות. כל נצחונותיו בטורניר, למעט בסיבוב הראשון, היו על מדורגים גבוהים ממנו, ובסיבוב השני הוא גבר לראשונה בקריירה על טניסאי מהעשירייה הראשונה, דומיניק תים, המדורג רביעי. כל אלה, כמובן, מעידים על כושרו המצויין של המחבט מספר אחת של המדינה הדרומית ביותר ביבשת אפריקה. שני השחקנים יתמודדו לראשונה ביניהם ותהיה זאת גם הופעת הבכורה שלהם בגמר טורניר מסבב ה-ATP.

גמר טורניר אקפולקו (משטחים קשים)

05:00 (יום ראשון): סטפנוס ציציפאס (יוון)-אלכסנדר זברב (גרמניה) – הטורניר בעיר הנופש המכסיקנית יגיע לסיומו כשהמדורג חמישי בעולם, יליד יוון, יפגוש את הגרמני, שממוקם בצמרת העולמית אף הוא, במקום השביעי. ציציפאס ניצח בחצי הגמר את אחד השחקנים המוכשרים ביותר בסבב, לורנצו מוצטי בן ה-19 מאיטליה, שגבר בטורניר, בין היתר, על דייגו שוורצמן וגריגור דימיטרוב. זברב וציציפאס יישחקו בפעם השביעית ביניהם, כשהיווני ניצח בחמשת מפגשיהם האחרונים.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ מילאנו-סן רמו

עונת קלאסיקות האביב מעלה היום הילוך עם המונומנט הראשון (מתוך חמישה) של לוח השנה – מילאנו סן רמו. המירוץ, המכונה הקלאסיקה (בהא הידיעה) של האביב, הוא המירוץ הארוך ביותר בלוח השנה, כ-300 ק"מ, וכשמו מתחיל במילאנו ומסתיים בעיר הנופש והפסטיבלים סן רמו. מדובר במסלול שטוח רוב המירוץ, כולל בסיום, אלא ששני טיפוסים מתונים יחסית לפני הסיום, הצ'יפרסה והפוג'ו, הם בדרך כלל אלה שהופכים את המירוץ למרתק דרך קבע. המסלול הזה הופך את המירוץ לכזה שיכול להתאים לסוגים שונים של רוכבים – מאיצים, אול אראונדרים ואפילו מטפסים (כמו וינצ'נזו ניבאלי, שזכה בו לפני שלוש שנים). אלא שסוג הרוכבים המתאימים ביותר לניצחון כאן הם האול אראונדרים עם הסיומת החזקה, וכאן אנו מקבלים את שלישיית הכוכבים הגדולה של הענף – ז'וליאן אלאפיליפ, וואוט ואן ארט ומתיו ואן דר פול. לכל השלושה יש כבר מונומנט על החגורה (כשלשניים הראשונים מדובר במונומנט זה), ותחילת העונה הנוכחית, ובפרט מה שראינו במירוץ טירנו-אדריאטקו, שהסתיים לא מכבר, מראים שהשלושה מגיעים בכושר מיטבי למירוץ, מה שצפוי להפוך אותו ל(עוד) תחרות פנימית ביניהם. ועדיין, יהיו לנו כאן לא מעט רוכבים מהשמנא והסלתא של הענף: סם בנט, שהראה במירוץ פאריס-ניס שהוא יודע לצלוח טיפוסים מהסוג הנ"ל, ארנו דמאר, מיכל קביאטקובסקי, אלכסנדר קריסטוף, ג'ון דגנקולב וכאמור ניבאלי, שגם להם המונומנט הנוכחי מסומן על החגורה. אול אראונדרים נוספים שנראה כאן הם ניצולו, קולברלי, סאגאן, טרנטין, ואן אוורמאט, פדרסן, מתיוס וז'ילבר (שרק מירוץ זה חסר לו על מנת להשלים זכייה בכל חמשת המונומנטים), בעוד שיואן, אקרמן, גביריה, ויוויאני ובוהאני יהיו בין המאיצים שינסו לעשות זאת היום. קבוצת ISN תגיע לכאן עם המובילים הוגו הופשטטר ודווידה צ'ימולאי, כשגיא ניב וגיא שגיב שלנו ינסו לסייע בידיהם. שידור ביורוספורט ב-13:45.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. ענייני דיומא הופך בהדרגה להיות המקור האיכותי ביותר בתקשורת הישראלית לענייני ספורט. נקודה.
    ותודה לכל הכותבים והמגיבים.

  2. תודה רבה.
    נהניתי מאוד ממה שיצא לי לראות אתמול במכללות.
    ממש לחזור לראות כדורסל נורמלי בלי כל הבולשיט מסביב של ליקוקי תחת לכוכבים, עם חוקי כדורסל נורמליים, קבוצות שמשחקות כקבוצות ולא סתם we are all witness והירו בול, בלי שריקות אוויר.
    האבאמס של אוראל רוסרטס צלף רציני ביותר!
    מק מקלאנג – שם שלא יכול להיות קלאסי ממנו לנגר. ממש שומעים את צליל הכדור פוגע בטבעת.

      1. נכון, אבל….
        באלופות אתה צריך יותר מחלוץ אחד בשביל לנצח.
        אם כל הכבוד והאהדה לכארים הוא לא בקליבר של הפולני.
        כארים יכול להספיק השנה לליגה הספרדית ואוליי לסדר לזיזו עוד תואר אליפות, בליגת האלופות אני בספק גדול אפילו הכיסים העמוקים של פלונטר פלונטרינו…

        1. ועדיין שחררו את בייל. האם ל זידאן יש תסמונות של אני הכי חשוב בקבוצה? שהיה ל פרגוסון ? לא תמיד זה רע רק לשחקנים מסוימים (כמו ואן ניסטלרוי) בכל אופן הקישור יכול להפסיק נגד ליברפול כרגע. קאסימרו מודריץ׳ קרוס זה עדיין השלישיה הכי מפחידה באירופה

          1. yep לגבי השלישייה הזו וגם זיזו.
            השחרור של גארת? לא הסתדר עם זיזו ולא התחבר טוב לשחקנים.
            אבל, הוא מה שחסר כרגע.

  3. נתניה תהיה בפליאוף התחתון וזה אומר שנראה בפליאוף העליון את :
    מכבי חיפה
    מכבי תל אביב
    אשדוד
    קריית שמונה
    באר שבע
    מכבי פתח תקווה

    ויכול להיות שנסיים את היום עם מוליכה חדשה ישנה בדמות מכבי חיפה

  4. באיחור ניכר תודה לכולם אשלח כאן את מצב היורוליג
    אחרי כן אולי כדאי לעשות מכאן פוסט

    תמונת מצב ביורוליג לאחר 30 מחזורים ( 4 משחקים חסרים בסה"כ להשלמת 30 משחקים לכל קבוצה )

    חלק ראשון לפרוטקול
    נתחיל מהסוף ומאלו שאיבדו סיכוי תאורטי
    על מנת להגיע לטופ 8 יש להגיע במינימום הכי גדול שיש ל 17 ניצחונות
    הקבוצות שכבר לא יוכלו להגיע ל 17 ניצחונות הם
    מדורגות 15-18
    15 אלבה מאזן 19-11 תגיע במקסימום ל 15
    16 פאו 18-10 תגיע למקסימום 16
    17 הכוכב 21-9 יכולה ל 13
    18 חימקי 26-3 תגיע מקסימום ל 8 (ולמעשה תסיים בוודאות אחרונה )

    הקבוצות עם סיכוי אפסי (וייתכן שבחישובי חישובים לא קיים כלל )

    14 מכבי 17-11 יכולה להגיע במקסימום ל 17 ורק אם זה יהיה מול בסקוניה מכבי תהיה במאזן חיובי אז צריכה בקיצור לנצח את כל ששת המשחקים עד סוף העונה ושולנסיה תפסיד את כל הארבעה ושזניט תפסיד את כל החמישה וגם שקובנה ואולימפיקוס לא ינצחו יותר מדי
    ושכמובן בסקוניה תנצח את ולנסיה ואת כל היתר תפסיד.

    13. וילרבאן 17-12 יכולה גם להגיע במקסימום ל 17 והסיכוי אפסי עד לא קיים

    סיכוי קלוש ביותר יש גם ל
    12 אולימפיקוס עם 16-14 והיא תוכל להגיע במקסימום ל 18 משחקים
    השבוע תארח את פנרבחצ'ה ולאחר מכן תצא לולנסיה תארח את ריאל ולבסוף את חימקי
    מעשית חייבת לנצח את כל ארבעת המשחקים וגם אז לגמרי לא תלויה בעצמה
    ככה שזה יפתיע מאד אם תשתחל לשמינייה או אפילו למאבק של ממש

    ולכן יש 11 נאבקות על כרטיסים לפליאוף ו/או על מיקומים ואנו נסקור אותם מהתחלה לסוף
    חלק שני בודדה בפסגה
    1. ברצלונה מאזן 8-22
    ברצלונה כבר עכשיו אפילו תאורטית בטופ 6
    מקומות 3-5 יוכלו להגיע לכל היותר ל 23 ניצחונות
    צסק"א השנייה יכולה להגיע ל 24
    אך ברצלונה במאזן חיובי מולה זאת אומרת ברצלונה צריכה במקסימום לנצח ב 2 מ 4 בכדי להבטיח את אליפות העונה הסדירה
    השבוע תארח את אלבה ואז תצא לתל אביב וסביר מאד שבכך תגמור את הסיפור
    אח"כ תצא לפנרבחצה ולבסוף תארח את מינכן .

    חלק שלישי המאבק על הביתיות מקומות 2-5
    אמנם פורמלית אף אחת בדבוקה הזו עוד לא הבטיחה עלייתה הפורמלית אך בפועל הפער משמעותי ולכן קבוצות אלו יאבקו בעיקר על הביתיות

    2 צסק"א 10-19
    יש לה משחק חסר ולכן היא מובילה בחצי משחק על השלישייה שאחריה
    היא תארח השבוע את הכוכב ותצא למשחק השלמה בזניט לפני שתארח את חימקי וילארבן ופאו
    בקיצור יש לה סיום נח ולמעט המשחק בזניט כל יתר משחקיה ביתיים מול קבוצות מחוץ למאבק ככה שתסיים לפחות עם 23 ניצחונות שיתנו לה להערכתי את המקום השני ובוודאי את יתרון הביתיות

    3. מילאנו 11-19 נמצאת ביתרון פנימי על מינכן ואנדולו נותר לה
    יוצאת לבסקוניה ואז לבלגרד ואז לפאו לפני שתארח את אנדולו
    שלישיית משחקי חוץ באולמות קשים אך רק בסקוניה תחרותית
    ואז משחק ביתי מול אנדולו
    לוז לא פשוט תגיע ל 21 אך ספק אם ל 22

    4. מינכן 11-19
    קודם כל היא קבוצה ווינרית שמחזיקה ביתרון 4-11 במשחקים שהסתיימו עד 5 הפרש (73 אחוז)
    ואף 4-13 במשחקים עד 6 הפרש (כולל אחד בהארכה שזה 76 אחוז)

    למעשה ניצחה 6 משחקים צמודים מאד ברצף משחקים שהסתיימו בפוזשן אחד או בהארכה
    ב 15/1 הפסידו את המשחק הצמוד האחרון שלהם בבית לריאל בהארכה 81-76
    מאז
    26/1 91-93 על חימקי
    29/01 69-66 בצסק"א
    4/2 95-101 בהארכה על אלבה
    21/2 70-72 על מכבי
    02/03 78-76 בבלגרד
    19/3 79-80 על אנדולו

    אבל נותרו לה משחקים קשים מאד
    השבוע תצא לולנסיה אח"כ במחזור הכפול תארח את פנרבחצה וקובנה ותסיים בברצלונה
    בקיצור 4 קבוצות שבמאבק
    תקווה שברצלונה כבר תבטיח עלייה ותהיה ממוקדת בפליאוף
    בכל זאת ההנחה שלי שתשיג 2 משחקים ותגיע ל 21

    5.אנדולו 11-19
    ההפסד אמש הרס הרבה מומנטום
    נותר השבוע תארח את פאו לפני שתתארח אצל ריאל באסקוניה ומילאנו
    מסתמן שהמפגש במילאנו יהיה קריטי
    אבל בשביל שאנדולו תזכה בביתיות מסממן שלא זו בלבד שהיא חייבת ניצחון במילאנו אלא גם אחד לפחות בספרד

    חלק רביעי מנסות להישאר במקומות המובילים לפליאוף מקומות 6-8

    6 פנרבחצה 12-18
    ביתרון 2 משחקים שנותרו 4 לסיום
    נותר אולימפיקוס ח מינכן ח ברצלונה ב ריאל ח
    לא מפגשים קלים בכלל ויכולה מאד להסתבך
    היא אמנם ב 0-2 על זניט ו 1-1 ו +2 על בסקוניה
    אך ב 1-1 ומינוס 4 על קובנה והיא 2-0 מול ולנסיה שגם ריאל הביסה אותה בחוץ.

    בקיצור לא יכולה להסתפק בניצחון בודד אך 2 ניצחונות יהיו משימה קשה מאד

    7 ריאל 13-17
    נותר וילארבן ח אנדולו ב אולימפיקוס ב פנרבחצ'ה ח
    תשיג 2-3
    יתכן והמשחק בטורקיה יקבע אך ריאל לפחות ביתרון 20 מהמשחק הקודם
    בכלל ריאל עם 0-2 מול זניט וקובנה
    אל מאידך ב 2-0 מול הספרדיות בסקוניה וולנסיה
    תשיג 19-20 ניצחונות

    8. זניט 13-16
    השבוע תצא לחימקי ואז תארח את צסק"א במשחק השלמה ואז את וילארבן פאו ומכבי
    למעט צסק"א המשחקים נוחים והיא צריכה להגיע ל 20
    גם אם תפשל אחד לזכותה יתרון מול קובנה 0-2 היא גם חיובית מול בסקוניה 1-1 ו +3
    אך שלילית מול ולנסיה עם 1-1 ומינוס 18

    חלק חמישי מנסות להשתחל ברגע האחרון לפליאוף מקומות 9-11

    ניתן לראות מהחלק הרביעי שקבוצות השמינייה צפויות לזכות במינימום של 19 ניצחונות
    מה שלמשל מוריד מאד את סיכויה של אולימפיקוס גם אם תנצח את כל ארבעת משחקיה עד לסיום העונה

    הקבוצות שכאן יהיו חייבות לא לפשל אולי בכלל בשביל הכרטיס

    9 בסקוניה 14-16
    השבוע השיגה ניצחון קריטי בזניט לאחר שהפכה דו ספרתי ברבע האחרון אך בסוף עוד עלול להתבהר לה שהניצחון ב 4 הוא זה שיפיל אותה שכן הפסידה בבית לאותה זניט ב 7
    נותר מילאנו ב פאו ח אנדולו ב ולנסיה ח
    צריכה לפחות 3 משחקים כולל ולנסיה בחוץ שכן היא במינוס פנימי מול זניט וקובנה

    10 ולנסיה : 14-16
    נותר מינכן ב אולימפיקוס ב אלבה ח בסקוניה ב
    סה"כ משחקים די נוחים הקבוצה גם במאזן פנימי חיובי על קובנה ,זניט ,ריאל ופנרבחצה כאשר ניצחון 2 הפרש ללא הארכה ייתן לה יתרון גם על בסקוניה נראה שאם תנצח את בסקוניה בבית תעלה

    11. קובנה 15-15
    נותר מכבי ב אלבה ב מינכן ח פאו ב
    הרציונל אומר שחייבת 4 משחקים וגם אז היא במינוס מול ולנסיה ,זניט וריאל כאשר וזניט ניצחו אותה פעמיים ויסבכו אותה בבית משולש
    היא ביתרון בש"ש לאחר 1-1 עם בסקוניה ופנרבחצה

    בשורה התחתונה חייבת את כל המשחקים וגם אז לקוות לטוב
    הבשורה הטובה 3 משחקי בית מול קבוצות שסיימו את העונה ועדיין תהיה חייבת ניצחון במינכן

    תחזית
    1 ברצלונה
    2 צסק"א
    3-5 מילאנו אנדולו ומינכן (צמוד מאד בכדי להחליט )
    6-8 כרגע נראה לי שזניט ריאל וולנסיה במצב טוב במקצת על פנרבחצה בסקוניה וקובנה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט